Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2024 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Joo tuo kaarreavustin on kyl aivan turhakeEn tie, mut haamuja on tullu lisää ja tuo ihme kaarreavustin osittain liittyy.
Olispa tyhmää vakkaria.
On kyllä ladannut nopeasti, jos 27min meni tuohon väliin. Vilkaisin Teslamatesta oman toissapäiväisen ABC:n latauksen, niin näköjään mulla oli latautunut 17%->51% 9min, 130kW keskiteholla (Model 3 LFP).Kohtuu nopeasti tuo karvalakki model 3 lfp patterilla latautuu. Tänää latasin v3 superilla 5% -> 90%, meni 27minuuttia. Liekkö ac-riplet jo vaikuttaa
On kyllä ladannut nopeasti, jos 27min meni tuohon väliin. Vilkaisin Teslamatesta oman toissapäiväisen ABC:n latauksen, niin näköjään mulla oli latautunut 17%->51% 9min, 130kW keskiteholla (Model 3 LFP).
Tuossa on ladattu lämmintä akkua muistaakseni välillä 2% -> 76%. 23min ja keskiteho 109.6kW, mutta sessio on ollut reilu 10% lyhyempi kuin tuo Markkasen.
Kai tiedät, että tuo on nettokapasiteetiltaan pieni 56kWh akku ja että Teslan latauskäyrä ei perinteisesti ole mikään erityisen laakea? Ei pienen akun keskitehoja voi verrata isojen akkujen keskitehoihin.Ilman sarvia ja hampaita, eikö tuo keskiteho pitäisi olla paljon suurempi kuin 109kW? Vai oliko akku umpijäässä kun lataus alkoi? Paljonko tuo olisi ollut kesällä?
Kai tiedät, että tuo on nettokapasiteetiltaan pieni 56kWh akku ja että Teslan latauskäyrä ei perinteisesti ole mikään erityisen laakea? Ei pienen akun keskitehoja voi verrata isojen akkujen keskitehoihin.
Maksimithan LFP:llä on olleet 178kW tienoilla, mutta sitä tehoahan tulee ihan vain ihan hetken verran. Tuolla 80% tienoilla perinteisesti on pyöritty jossain 80kW paikkeilla. Björnin testien mukaan isompiakkuinen LR-malli lataa 10-80% välin 33 minuuttiin, eli LFP on suhteessa akun kokoon selvästi nopeampi lataamaan tuon välin, kilowatteja LR toki ottaa enemmän isomman akun ansiosta.Joo tämä tiedossa, jotenkin vain olin siinä kuvitelmassa että ainakin lämpöisenä vetää vähän nopeammin tuon. Paljonko tuli watteja loppuvaiheessa?
Tämä on kyllä täyttä paskaa. Sen verran on tullut autolla ajettua ja sitä latailtua, että tiedän sen vetävän tuon välin alle puolen tunnin (LR), vaikkakaan kukaan täysijärkinen ei siellä jaksa niin kauaa seisoa, vaan lopettaa sen latauksen viimeistään 60% ja ajelee taas reippaan pari tuntia.Björnin testien mukaan isompiakkuinen LR-malli lataa 10-80% välin 33 minuuttiin, eli LFP on suhteessa akun kokoon selvästi nopeampi lataamaan tuon välin, kilowatteja LR toki ottaa enemmän isomman akun ansiosta.
Nuo latauskäyrät ovat tesloissakin muuttuneet moneen kertaan - usein julkaisun jälkeen on hitaampaa kunnes Tesla sitten myöhemmin softapätsää nopeuksia ylöspäin.Maksimithan LFP:llä on olleet 178kW tienoilla, mutta sitä tehoahan tulee ihan vain ihan hetken verran. Tuolla 80% tienoilla perinteisesti on pyöritty jossain 80kW paikkeilla. Björnin testien mukaan isompiakkuinen LR-malli lataa 10-80% välin 33 minuuttiin, eli LFP on suhteessa akun kokoon selvästi nopeampi lataamaan tuon välin, kilowatteja LR toki ottaa enemmän isomman akun ansiosta.
On sähköinen takaluukku. Se tuntui toimivan hyvin. Oikea takaoven kahva saattaa olla vielä siinä alkuperäinen. Muut kahvat on vaihdettu paranneltuun/uudempaan malliin.Onko sähköinen takaluukku?
Noista hajoaa niitä ovenkahvoja, hinta jossain 300-400€ paikkeilla jos vaihtaa itse, sitten toki alusta kuluu mutta niin se kuluu kaikissa.
Akusta voit pyytää jonkun testin, että näkee miten kelvollinen akku oikeasti on.
Onko ilmaset superit?On sähköinen takaluukku. Se tuntui toimivan hyvin. Oikea takaoven kahva saattaa olla vielä siinä alkuperäinen. Muut kahvat on vaihdettu paranneltuun/uudempaan malliin.
Ilmeisesti laturi siitä oli nyt juuri hajonnut. Eli se on uusi. Se "mokkula" siitä löytyi, eli saa ilmeisesti pikaladattua nyt.
Juu, joku akkutesti voisi olla paikallaan. Mitään sivuääniä ei autosta kuulunut ja moottorit oli hiljaiset kiihdytyksessä.
Edit:
Ilmeisesti 417hv. Aika pirteältä se tuntuikin.
2016 Tesla Model S (facelift 2016) 90D 90 kWh (417 hv) Dual Motor AWD | Tekniset tiedot, polttoaineenkulutus , Mitat
Tesla Model S (facelift 2016) 90D 90 kWh (417 hv) Dual Motor AWD Liftback 2016 2017 | Tekniset tiedot, Polttoaineenkulutus, Mitat, 417 hv, 250 km/h, 155.34 mph, 0-100 km/h: 4.4 s, 0-60 mph: 4.2 swww.auto-data.net
Ei ole. Melkein 100% varmaa, että ne puuttuu.Onko ilmaset superit?
2017 alkuvuoteen asti oli ilmaiset siirtyvät superit. Itse kanssa mietin että ostaisi 2017 alun facelift 90D ässän ilmaisilla supereilla ja ilmaisella premium connectivityllä, mutta lopulta päädyin uuteen Y:hyn.Ei ilmasia supereita tainnu olla kuin niis 100 malleissa jos jätetään ihan alkupään mS pois laskuista.
Tuos korona-aikaan oli viimeinen myyntipurske niillä kyllästettynä, olisko ollu -22 lopussa kun itsekin katselin, mutta olin jo Y:stä tehnyt kaupan.
Tuossa Model S 90D autossa oli muuten 10€ maksu superista, eli maksulliset. 19.8.2016 rekisteröyty. Tuotu Saksasta Suomeen 2019 ja ollut yhdellä omistajalla Suomessa.2017 alkuvuoteen asti oli ilmaiset siirtyvät superit. Itse kanssa mietin että ostaisi 2017 alun facelift 90D ässän ilmaisilla supereilla ja ilmaisella premium connectivityllä, mutta lopulta päädyin uuteen Y:hyn.
Edelleen välillä tämä mietityttää ja varmaan tuollaisen ostan jos muutetaan ja vaimokkeelle tarvitsee myös auton.
Kaikissa ei tosiaan ole noita ilmaisia supereita. Jos on palautunut Teslalle myyntiin niin ovat poistaneet ilmaisuuden.Tuossa Model S 90D autossa oli muuten 10€ maksu superista, eli maksulliset. 19.8.2016 rekisteröyty. Tuotu Saksasta Suomeen 2019 ja ollut yhdellä omistajalla Suomessa.
Tuolta se näyttää:
23k€. Tuulilasi oli tosiaan aivan virheetön. Väri muuten taitaakin olla normaali musta, ei metalliväri? Vanteita yhdet vaan. Valojen ne ledinauhat ainakin oli molemmat ehjät edessä. 10/2025 on katsastus. 42tkm on ajettu edellisen katsastuksen jälkeen. Peruutuskamera toimi myös.
Yksilöitähän nuo jo taitaa olla, kun hieman yli 8 vuotta ikää ja 224tkm ajettu. Tuo myyjä tuo huutokaupoista autoja, mutta Tesla oli tullut vaihdossa. Myyjä kertoi, että ei oikein ulkomailtakaan (kai) saa tuohon hintaan ostettua? Tai ainakin koeajot ja muut olisi paljon työläämpiä?
Edit:
Premium connectivity taisi tai saattoi olla kumminkin ilmainen tuossakin autossa.
CCS adapteri löytyi takakontista. Oli tallessa.CCS adapteri oli kuitenkin?
En ehkä ostaisi vanhaa S. Vaikka halpa onkin mutta vanhentunut kuin maito tekniikan ja latauksien osalta.
Kyllä Myös Leaf 40kWh on ollut itsellä. Silloin ei ollut vielä adapteria saatavilla. Toki Leafista olisi se isommalla akullakin oleva.Jos pelkkä kotilataus niin ostaisin itse Leaffin. Niitä saa kuitenkin todella pienillä kilsoilla aika alhaiseen rahaan ja isoilla kilsoilla todella pieneen rahaan. Koeteltu tekniikka ja korjaus halpaa . Toimii myös nurkkapyörittelyssä ihan toisella tavalla kuin noi rahtilaivat S ja 3. Adapteri toki sitten maksaa päälle, mutta ollaan edelleen halvassa kategoriassa.
Model Y saattaa kuulua myös moottorien ääntää kiihdytyksen aikana? S FL oli aivan hiljaa kyllä. Y on myös hieman "kiikkerä" ohjaukseltaan, kun on niin korkea auto.Facelifti model s ja -23 vuoden model y:llä tullut jonkin verran ajeltua ja ei tuossa ohjelmistossa juuri eroa huomannut, nopeudessa tai toiminnoissa. Alustaltaan ja ajettavuudeltaan model s huomattavasti parempi. Model y pintakova ja keinuttelee autoa pienissäkin töyssyissä, mikä itseä ainakin häiritsee pitemmillä matkoilla. Model s myös huomattavasti hiljaisempi. Nopeammin tuo uudempi model y lataa, ässällä 137kw tainnut parhaimmillaan ottaa ja latauskäyrä laskee nopeampaa kuin y:ssä. Itselle kyllä model s noista olisi valinta, mutta makuasioita