Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Miksi välittää mistään testeistä?Miksi välitämme Kiinan maassa tehdyistä testeistä?
Oot varmaan vaihtanu kaikki sisäilmasuodattimet ja tehny tiketin Teslalle?Lähes 2 vuoden teslailun ja lukuisten OTA päivitysten jälkeen edelleen saa nauttia tuosta automaattinen huurteenpoisto sekoilusta. Olisi kiva jos pystyisi kesäkuukausien ulkopuolella pitämään ilmastoinnin asetukset edelleen automaattisena, mutta tesla tekee siitä mahdotonta.
En oikein edes tiedä, mikä tuon koko järjestelmän toimintaperiaate on? Itse olen havainnut, että todennäköisesti seuraa ainoastaan ulkolämpötilaa ja jos se on alle 5 astetta, niin menee päälle. Ajan siis autolla 99% ajasta niin, että laseissa ei takuuvarmasti ole huurretta, mutta siltikin se kärventää naamaani joka ajossa.
No tänään oli poikkeustilanne, kun auto oli muutaman tunnin taivasalla ja autoon palatessa tuulilasi oli huurteen peitossa (lämpötila 7 astetta plussalla). No mitä tekee automaattinen huurteenpoisto: Ei mitään. Eli joko lähtee aina tarpeeksi matalalla lämpötilalla käyntiin, tai sitten siellä on vahingossa jäänyt joku asetus väärinpäin, että jos on huurretta, niin ei tee mitään ja jos on puhdas ja kuiva lasi, niin näkee sen uhkana.
En kumpaakaan. En viitsinyt silloin ensimmäisenä keväänäkään heti ruveta suodattimia vaihtelemaan ekoina päivinä, kun auton sain. Vai pitäisikö noita siis vaihdella viikottain tai jotain?Oot varmaan vaihtanu kaikki sisäilmasuodattimet ja tehny tiketin Teslalle?
2024.44 päivityksessä mainitaan tuulilasin huurteenpoisto, mutta vain pikalatauksen aikana ja jälkeen:Vähän sama kuin talvinopeudet. Eivät tule näkyviin kunnes on pakkasta.
Useassa päivityksessä ollut näitä winter parannuksia mutta missään ei ole tarkkaa tietoa että mitä. Tuntuu jotenkin siltä että ajavat hard koodattuna lukuja joilla pärjää yli talven.
Verot päälle.Onko joku laskenut paljonko veroja joutuisi maksamaan, jos (kun) ostaa Saksasta Model Y hinnalla 39 970 e. Siitä vielä reffi koodilla pikkuisen saisi vielä pois, eli ollaan jo lähtöhinnaltaan halvemmassa hintaluokassa kuin Model 3 cyomituraani Teslalla.
Kiitos, eli kannattaa pyöräyttää e-resident Viron kansalaisena pöytälaatikkofirmalle 6 kk:deksi ja sen jälkeen "virallinen" maahantuonti ja 6,5 % säästää ainakin veroissa.Verot päälle.
Uuden ajoneuvon tuonti Suomeen
Ajoneuvoa pidetään uutena, jos se ei ole ollut rekisteröitynä eikä käytössä. Uutena pidetään myös uutena maahantuotua ajoneuvoa, joka on ollut väliaikaisesti verottomassa esittelykäytössä.www.vero.fi
Oot varmaan vaihtanu kaikki sisäilmasuodattimet ja tehny tiketin Teslalle?
Auto kuin auto erityisesti huurtuu enemmän jos raittari on tukossa. Toki tämä teslan oireilu kuulostaa puutteelliselta automatiikan ohjelmoinnin hiomiselta.Tämä neuvo kuulostaa kyllä vähän applen "pitelet sitä väärin kädessä" tason neuvolta. Jos lämmityslaite alkaa sekoilemaan yhtäkkiä kelien kylmettyä niin olisin erittäin yllättynyt jos "vika" korjaantuisi raitisilmasuodattimen vaihdolla. Kun se raitisilmasuodatin ei nyt tukkeudu yhtäkkiä vaan pitkän ajan kuluessa ja kokemus legacy autonvalmistajien osalta on, että ties miten vanhallakin suodattimella lämmityslaite toimii ihan hyvin joskin ilma voi olla hieman tunkkaista.
Ja jos se korjaantuu vaihdolla niin eikös tuon nyt sitten pitäisi kuulua huolto-ohjelmaan jos raitisilmasuodattimen kunnolla on noin radikaali merkitys lämmityslaitteen toiminnalle?
Tiketti toki kannattanee tehdä mutta mediassa ja tällä foorumilla esiintyneiden tietojen valossa kyseessä lienee ominaisuus, ei vika.
Raitisilmansuodattimien suositeltu vaihtoväli on 2v. Kukaan meistä ei tiedä kuinka pölyisillä teillä kirjoittaja ajaa. Kai se voi olla lyhyempikin sellaisessa tapauksessa, jos ei ilma enää vaihdu tarkoitetusti.Tämä neuvo kuulostaa kyllä vähän applen "pitelet sitä väärin kädessä" tason neuvolta. Jos lämmityslaite alkaa sekoilemaan yhtäkkiä kelien kylmettyä niin olisin erittäin yllättynyt jos "vika" korjaantuisi raitisilmasuodattimen vaihdolla. Kun se raitisilmasuodatin ei nyt tukkeudu yhtäkkiä vaan pitkän ajan kuluessa ja kokemus legacy autonvalmistajien osalta on, että ties miten vanhallakin suodattimella lämmityslaite toimii ihan hyvin joskin ilma voi olla hieman tunkkaista.
Ja jos se korjaantuu vaihdolla niin eikös tuon nyt sitten pitäisi kuulua huolto-ohjelmaan jos raitisilmasuodattimen kunnolla on noin radikaali merkitys lämmityslaitteen toiminnalle?
Tiketti toki kannattanee tehdä mutta mediassa ja tällä foorumilla esiintyneiden tietojen valossa kyseessä lienee ominaisuus, ei vika.
Siis tämä on ollut minulla (ja monilla muilla, ellei kaikilla?) uudesta asti. Eikai siinä mitkään tien pölyisyydet vaikuta mitenkään. Päivittäin/viikottain tuskin tarvitsee raitisilmasuodattimia vaihtaa.Raitisilmansuodattimien suositeltu vaihtoväli on 2v. Kukaan meistä ei tiedä kuinka pölyisillä teillä kirjoittaja ajaa. Kai se voi olla lyhyempikin sellaisessa tapauksessa, jos ei ilma enää vaihdu tarkoitetusti.
Ja koska edes tikettiä ei ole tehty, emme edes tiedä että onko siellä joku vika.
Tässähän ei ole kyse siitä, että lasit olisivat huurteessa, vaan siitä, että tuo huurteenpoisto käynnistyy silloin kun lasit eivät ole yhtään huurussa. Luit varmaan viestini kuitenkin?Auto kuin auto erityisesti huurtuu enemmän jos raittari on tukossa. Toki tämä teslan oireilu kuulostaa puutteelliselta automatiikan ohjelmoinnin hiomiselta.
Tuntuu hieman olevan vaihtelevaa. Esim. itse muistan, että kun auto MYLR tuli syksyllä -23, niin muutamia kertoja ehkä teki niin, että tohotti kuumaa ajamisen alussa hetken liian pitkään mitä olisin halunnut. Mutta se on kaukainen muisto, ei tuo viime talvena sitä tehnyt niin että muistaisin ja tänä syksynä ei ole tehnyt kertaakaan.Siis tämä on ollut minulla (ja monilla muilla, ellei kaikilla?) uudesta asti. Eikai siinä mitkään tien pölyisyydet vaikuta mitenkään. Päivittäin/viikottain tuskin tarvitsee raitisilmasuodattimia vaihtaa.
Tässähän ei ole kyse siitä, että lasit olisivat huurteessa, vaan siitä, että tuo huurteenpoisto käynnistyy silloin kun lasit eivät ole yhtään huurussa. Luit varmaan viestini kuitenkin?
Tuo 4680 prototyyppikokeilu tehtiin jo -22 y malliin Teksasissa ja niinkuin labroissa tutkittu, että 2nd gen vuosi sitten jo parempi CTssä kuin nykyiset 2170 muutoin paitsi hinnaltaan on johtanut siihen että tämä nykyinen 3rd gen tuunailtu ja hiottu halvemmaksi ja entistä paremmaksi massatuotantoa varten. Niin kuin itsekin sivusit aihetta meni uudelleen kierrätettäväksi 90% 4680 jolloin hinta kallis ja nyt kun menee 10% hinta halvempi ja tavoitteena tulevaisuudessa 5% tai alle mikä industry lvl. Se että teslalla tavoitteena lähivuosina 200gwh tuottaa 4680 ei ole huuhaata itseltäni kun noita pidemmän aikavälin suunnitelmia katsoo, missä jopa 3twh kaikista akkutehtaista 2030 luvulla.Mistä sä 10k CT-autoa kuussa repäisit, kun koko Q3 myytiin vain vähän reilu puolet tuosta? Varastoonhan noita akkuja olisi pitänyt jo kertyä aika pino myös pitkästä koevalmistuksesta johtuen. Toki saavat varmasti rampattua tuotantoa ylös, mutta tuohon Kempparin (hatusta?) heittämään 200 GWh/v on tolkuttomasti matkaa. Varsinkin, jos ottavat samalla myös kuivan prosessin käyttöön. Yhdestä protoautosta on vielä matkaa tuotantoon jonkunmoinen tuskien taival. Oliko halvin akkuratkaisu Pohjois-Amerikassa Elonin tarkat sanat eli vertailuun ei parane ottaa Kiinan hintoja? Kommentin tarkoitusperät lienevät enemmän kotimarkkinoille (esim. onko tax-credit edellytys).