Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2024 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Kyllä normaalit aineet varmasti toimii, itse vaan tykkään ajatella tuon asian noin. Ymmärtääkseni jotkut ovat tommoisista kalvoista kertoneet jostain. Ei se varmasti kameraa ainakaan auta. Teen itse Lasolista.Nojaako ne muut "normaalit" autot ajoavustumissa 100% kamerapohjaiseen toteutukseen? Todennäköisesti eivät, eli pesunesteen automaattiannosteluun ei ole niin suurta syytä.
Ja tuo pesunesteen valinta.. hohhoijjaa. Jos Tesla on tosiaan niin herkkä mahdolliselle pesunestekalvolle tuulilasissa, että kamerat alkaa sen takia toimia väärin niin eikö tässä kohtaa Teslan pitäisi lanseerata oma "superpee^tm" pesuneste tai muuten ohjeistaa käyttäjiä "approved" nesteiden käyttöön.
Turhaan kyllä tehty tämä 2 paikkaa lisää Model Y:n.
Jos katsoit videon, niin Bjorn sanoo, että lapsillakin on jalat.Ei niitä aikuisille ole tehtykään…
Turhaan kyllä tehty tämä 2 paikkaa lisää Model Y:n.
Liian pieni auto, että siitä saisi mitään järkevää hyötyä.
Jos katsoit videon, niin Bjorn sanoo, että lapsillakin on jalat.
Lapsilla tuppaa olemaan aikuisia pienemmät jalat, keskimäärin.
Pohjois-Suomessa myynti ainakin nousee tietyn uskonnollisen lahkon jäsenillä!Aika hyödytön tuo mielestäni on. Vaikea nähdä tilannetta jossa tuota kannattaisi oikeasti harkita.
Kiveniskemiin vaikuttaa yleensä turvaväli. Toki ruuhkaisilla motareilla on käytännössä mahdotonta pitää turvavälejä kun aina löytyy se joku joka vaihtaa kaistaa aivan nenän edestä ja nakkelee mahdolliset kivet keskiviivan tuntumasta lasiin.100000km tuli model 3:n mittariin. Tuulilasissa 5 kiveniskua ja nyt tuli 6, tosin 5cm tuulilasin yläpuolelle, eli kattolasissakin nyt häränsilmä ja halkeama.. Aika kivimagneetti tuo kyllä on.
Pohjois-Suomessa myynti ainakin nousee tietyn uskonnollisen lahkon jäsenillä!
Sinänsä aika kompaktit, eivät vie paljon tilaa taitettuna.
Tämä 7-paikkainen menee samaan sarjaan kuin pakettiauto Y. Kiva idea, mutta toteutus ontuu kun ei haluta tuoda uutta koria markkinoille.
Kannattaa muistaa, että pienemmät lapset tarvitsevat helposti lisäistuimen ja aikuisten apua/varmennuksen, että pääsevät paikalleen. Sen ikäiset, joille lisäistuin ei ole tarpeen, tuo on jo aikasta pieni, varsinkin sisäänmeno. Björnikin on 173 cm mitallaan (sanoi videolla) hyvin lähellä finninaamaista 12-14 vuotiasta. Käytännössä tuossa on siis ihan parin-kolmen vuoden aikaikkuna junioreista riippuen miten tuonne joku voi mahtua. Ja silloinkin aika naftisti.
Voihan sitä tarvita vielä myöhemminkin jos hakee uuden vaimon ThaimaastaNykyäänhän noita istuimia kun pitäisi suositusten mukaan käyttää suunnilleen lukioikään saakka.
Jos on jonkun junnujoukkueen kuskina niin onhan toi näppärä kun mahtuu useampi pelaaja kerralla kyytiin ym. Muistan lapsena jonkun 9 paikkasen (3+3+3) jenkkifarkun johon mahtus koko korisjengi. Sellasta autoa en ole sen jälkeen nähnyt, taisi olla 60/70-luvulta enkä muista merkkiä. Myrkyn vihreä.Mutta joo, eihän tuo mitenkään täydellinen ratkaisu ole ja viimeistään sitten lasten lähestyessä teini-ikää tila loppuu armotta kesken, mutta kyllähän tuolla nyt varmasti jonkinlainen segmentti on. Jos
Ei turvavälistä ole juurikaan apua. Isoimmat osumat itselle ovat tulleet nelikaistaisellakin vastaantulijoiden puolelta. Kyseessä on täysin puhtaasti tilastolotto, jossa motarilla ajava "voittaa" suurempien liike-energioiden takia selvästi useammin. Samat iskemät niihin kaupunkiautoihinkin tulee, mutta lasi kestää pienillä kuopilla häränsilmän/halkeamisen sijaan. Auton keulan muoto vaikuttaa omien kokemuksien mukaan jonkun verran kovien osumien määrään, Teslan virtaviivainen muotoilu ei juuri suojaa.Kiveniskemiin vaikuttaa yleensä turvaväli. Toki ruuhkaisilla motareilla on käytännössä mahdotonta pitää turvavälejä kun aina löytyy se joku joka vaihtaa kaistaa aivan nenän edestä ja nakkelee mahdolliset kivet keskiviivan tuntumasta lasiin.
Kysyin joskus lasiliikkeestä tuleeko enemmän autoja joissa on pystympi tuulilasi mutta olivat kovin sitä mieltä ettei ole vaikutusta. Maalaisjärki sanois toista.Auton keulan muoto vaikuttaa omien kokemuksien mukaan jonkun verran kovien osumien määrään, Teslan virtaviivainen muotoilu ei juuri suojaa.
Jos on jonkun junnujoukkueen kuskina niin onhan toi näppärä kun mahtuu useampi pelaaja kerralla kyytiin ym. Muistan lapsena jonkun 9 paikkasen (3+3+3) jenkkifarkun johon mahtus koko korisjengi. Sellasta autoa en ole sen jälkeen nähnyt, taisi olla 60/70-luvulta enkä muista merkkiä. Myrkyn vihreä.
Enemmän se pystympi keula auttaa. Ja tuulilasin pinta-ala vaikuttaa enemmän kuin lasin kulma. Pystymmässä autossa yleensä on vähemmin pinta-alaa ja muutenkin todennäköisesti kirveellä veistetty keula, niin osumia vähemmän. Tesloissa ja muissa missä lasi on pirun viisto ja isokokoinen, omakohtaisen kokemuksen perusteella osuu enemmän.Kysyin joskus lasiliikkeestä tuleeko enemmän autoja joissa on pystympi tuulilasi mutta olivat kovin sitä mieltä ettei ole vaikutusta. Maalaisjärki sanois toista.
Y:n kanssa olen huomannut, että kiveniskeämien jälkiä on syntynyt vain lasin keskikohtaan ja alhaalle. Näin oli niin aiemman ja nyt vaihdetun lasin osalta. Osumia on kyllä ollut enemmän, kun vain lasin keskikohdan alalaitaan on syntynyt jälkiä. Toki liikaa johtopäätöksiä ei kannata asiasta vetää.100000km tuli model 3:n mittariin. Tuulilasissa 5 kiveniskua ja nyt tuli 6, tosin 5cm tuulilasin yläpuolelle, eli kattolasissakin nyt häränsilmä ja halkeama.. Aika kivimagneetti tuo kyllä on.
Samaa mieltä. Juuri viikonloppuna ajoin vasenta kaistaa, kun oikealla kaistalla ja noin 30-40 m edellä menevä auto sinkosi nastan tai kiven lasiin keskelle.Ei turvavälistä ole juurikaan apua. Isoimmat osumat itselle ovat tulleet nelikaistaisellakin vastaantulijoiden puolelta. Kyseessä on täysin puhtaasti tilastolotto, jossa motarilla ajava "voittaa" suurempien liike-energioiden takia selvästi useammin.
Lyijy on ainakin jäänyt pois jossain 2010 tietämillä.Uudet lasit on täyttä paskaa, muuttunu jossain lähestyessä -20 lukua. Niistä jäi pois joku aine, samalla niistä on tullut entistä ohuempia painon vuoksi > hauraita paskoja.
Y:n kanssa olen huomannut, että kiveniskeämien jälkiä on syntynyt vain lasin keskikohtaan ja alhaalle. Näin oli niin aiemman ja nyt vaihdetun lasin osalta. Osumia on kyllä ollut enemmän, kun vain lasin keskikohdan alalaitaan on syntynyt jälkiä. Toki liikaa johtopäätöksiä ei kannata asiasta vetää.
Hei,
Vähän vielä jankkaan. Onko tallaisessa mitään vaaranpaikkoja? Tai onko hinta raadin mielestä kohdallaan?
TESLA MODEL 3 2021 NJ-1473
Teslan myyjä savustaa, pisti just tekstaria että jos nollakorolla vielä Y:tä haluaa niin kannattaa tilata koska nollakorkotarjous loppuu 22.11... Uskoo ken tahtoo.
Tosin eipä tuo ihan mahdotonta ole, jos Juniper tulee heti alkuvuodesta ja tarvitsevat hetken tuotantolinjojen päivittämiseen ym.
Et nähnyt ulos ikkunasta ja haamujarrutuksia tuli, ja silti tyytyväinen?Nyt on 800 km Highlandilla alla. Tykännyt kyllä, mukavaa ajoa. Viimeistely tuntuu laadukkaalta ja alusta mukavalta aiemmin testattuuhin Tesloihin verrattuna.
Muutama haamu tullut reissussa ja pyyhkimissä pientä totuttelua. Ainakin tänään autopilotilla ikkunasta ei tyyliin nähnyt ulos eikä pyyhkimet pyyhkinyt. En muista oliko noissa jotain yhteyttä. Ilmeisesti näitä perus Teslan ”ominaisuuksia”.
Tyytyväinen kyllä, rattivilkkuihin tottui samantien.
Noh eipä se iso homma ole tarvittaessa ratista painaa pyyhinnappia jos joskus pyyhin jättää pyyhkimättä. Haamuille ei varmaan voi mitään, en tiedä oliko pimeällä sadekelillä vaikutusta.Et nähnyt ulos ikkunasta ja haamujarrutuksia tuli, ja silti tyytyväinen?
Ota time out hetkeksi ja palaa asiaan, kun autokuume helpottaa.
Näinhän se on jos kriittisesti asia tarkastellaan. Kukaan ei ole täydellinen. Joillakin merkeillä asiat paremmin ja joillakin asiat vähemmän hyvin.Aika moni alle 40 k auto varmaan tässä tapauksessa kauppaan palautuisi.
Pyyhkijä juttu on aika ymmärrettävä kun katsoo onko lasin ylälaita märkä, yleensä ei ole kun ei pyyhi odotetusti. Aero pitää sen sopivasti kuivana jos on sopiva keli ja vauhti. Tuossa ei auttaisi edes perinteinen sadesensori, lokaatio pitäisi olla eri ja sitten teslankin tekniikka luultavasti pelittäisi ok.Nyt on 800 km Highlandilla alla. Tykännyt kyllä, mukavaa ajoa. Viimeistely tuntuu laadukkaalta ja alusta mukavalta aiemmin testattuuhin Tesloihin verrattuna.
Muutama haamu tullut reissussa ja pyyhkimissä pientä totuttelua. Ainakin tänään autopilotilla ikkunasta ei tyyliin nähnyt ulos eikä pyyhkimet pyyhkinyt. En muista oliko noissa jotain yhteyttä. Ilmeisesti näitä perus Teslan ”ominaisuuksia”.
Tyytyväinen kyllä, rattivilkkuihin tottui samantien.
Juu en mä tiedä olenko ikinä ihmetellyt edellisissä autoissa jos on täytynyt laittaa manuaalisesti vivusta pyyhkimet päälle kun ei ole pyyhkinyt esim. tarvittavan nopeasti. Sanotaanko näin että itselle aikakin varsin pienestä asiasta kyse ettei joskus osaa pyyhkiä.Pyyhkijä juttu on aika ymmärrettävä kun katsoo onko lasin ylälaita märkä, yleensä ei ole kun ei pyyhi odotetusti. Aero pitää sen sopivasti kuivana jos on sopiva keli ja vauhti. Tuossa ei auttaisi edes perinteinen sadesensori, lokaatio pitäisi olla eri ja sitten teslankin tekniikka luultavasti pelittäisi ok.
Tän saattaisi voida korjata jollain tulostettavalla ilmanohjaimella joka tulisi frunkkipellin reunaan kiinni ja kastelisi kamerat "tahallaan".
Näissä on joissain vuosimalleissa oikeita eroja. Jossain vuosimalleissa on kahta LR akkua, LG ja Panasonic.-Eri myyjät saattaa ilmoittaa akun kooksi esim 75, 79, 80 ja 82kWh. Eikös nuo kaikki ole kuitenkin käyttökapasiteetiltaan 75kWh ja todellista kokoa 82kWh?
Tuo nyt on lähinnä osin totta ja riippuu mihin autoihin vertaa. Esim. ihan perus V90 Volvossa toimii "todella hyvin". Tarkoittaa käytännössä sitä, että esim. en muista nyt viimeiseen 500km painaneeni kertaakaan muuta kuin automaattinappia päälle ja tokihan lasia pitää siis edelleen puhdistaa itse aineella.Eipä ole vielä vastaan tullut autoa, jonka pyyhkijät oikeasti toimisi täysin automaattisesti. Ainakin itse käytän kaikissa autoissa pyyhkijöitä käsin varmaan 95% ajasta, koska automaattipyyhkijät heiluu lähes aina liian hitaasti tai nopeasti siihen nähden mitä haluaisin ja täysin automaattille jätettynä toisinaan raapii sitten kuivaa lasia, varsinkin talvisin.
Onhan se kunnollinen sadesensori parempi toteutus, mutta ihan yhtä lailla se on vaan sensori ja ihminen sen pyyhintätarpeen loppuviimein määrittelee, varsinkin kun ihmisilläkin on varmaan vähän erilaisia preferenssejäkin siihen.