Itse tykkään siitä että kerätään datapisteitä mahdollisimman paljon eikä vain luota yhteen. Euro NCAP ihan jees mutta olisihan se hyvä että mittausdataa tulisi muualtakin kattavasti. Miksei jenkit, kiina ja euro ncap.
IIHS ja NCAP riittäneet itselle, hyvähän se on, että tutkivat. Länsi- vai pitäisikö sanoa teollistuneissa maissa ei juurikaan mitään erikoista paljastu, mutta nois kolmansissa maissa kyllä pikkuautoissa menee välillä aika 'riisuttu kaikista turvavarusteista' versioita myyntiin, vaikka malli olisikin sama tai samannäköinen kuin meillä myytävä.
Vähän kummallinen testihän tuo on eikä ole aikaisemmin tuollaiseen tullut törmättyä (heh) mutta eikai se ole Teslalta pois jos tuossa menestyy.
Maallikko voisi kuvitella että auton korkeus on tuossa olennaista eli Model3 sujahtaa "alta" ilman suurempaa osumaa ohjaamoon, joku X5 varmasti kolahtaa lujemmin kun auto istuu korkeammalla.
Samaten voisi kuvitella että Model Y ottaisi pahemmin osumaa tuossa testissä, löytyykö videota siitä?