Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Pitääpäs katsoa tuo. Saisi muutkin valmistajat ottaa vähän mallia Teslasta, että korjattavuus olisi yhtä helppoa.

En tuosta oikein löytänyt mitään kirjoitettua juttua, vilasin Atoy sivun, ei mitään ajankohtaista aiheesta, "Akkuautolle vaihdossa " en edes löytänyt
Akkuauto (haalari logo), siellä markkinointii akku korjausta ja lopussa
Joissain tapauksissa akku voi olla niin pahasti vaurioitunut, että se kannattaa vaihtaa toiseen. Jos akkuun joutuu esimerkiksi vaihtamaan useita moduuleita tai itse akun kuoressa on mekaanisia vaurioita, kannattaa hankkia toinen käytetty akku ja myydä vanhasta akusta ehjät moduulit muuhun käyttöön. Kysy meiltä hyvitystarjous! Auton vanha akku ei siis ole arvoton, vaikka se rikki olisikin!

Ns. kolmannen osapuolen akkukorjaus tarkoittaa myös sitä, että kyseinen akku ei enää kelpaa auton valmistajalle vaihto-osana.

Edit siellä S ja X malleihin vaihtoakku

Model S/X​

Nopeiten auto kuntoon parhaalla takuulla

Pronssi: alk. 8990 EUR (takuu 1v/30 000km)

Hopea: alk. 10990 EUR (takuu 2v/60 000km)

  • Sis. tarkastushuolto n. 1v / 30 000km kohdalla
Kulta: alk. 12950 EUR (takuu 3v/90 000km)

  • Sis. tarkastushuolto n. 1,5v / 45 000km kohdalla
  • Paras toimintamatka – vähiten kuluneet kennot

Vaihtoakku sisältää:​

  • Auto kuntoon jopa samana päivänä
  • Autosi viallinen akku vaihdetaan toiseen, Akkuauton kunnostamaan käytettyyn akkuun
  • Täydellinen, koko akun kattava takuu (akkukorjauksen takuu kattaa korjatun vian ja vaihdetut osat ja työn, mutta ei kaikkia akkukennoja)
  • Kattava raportti
  • Alkuperäinen akku jää vaihdossa Akkuautolle

Eli ilmaisesti vaihtoakut käytettyjä

Toimipisteet Tampereella ja Kankäänpään suunalla


Edit meni ohi, oliko Y ja 3 tarjolla.
 
Viimeksi muokattu:
Täytyy sanoa, että kun puhutaan korjattavuudesta niin en ole kyllä koskaan kuullut että Tesla olisi siinä erityisen hyvä (ko. videossakin lanseeratut "tarvikeakut" ovat S ja X malleihin). Eivät siis valettuja hartsiakkuja lukuunottamatta erityisen huonojakaan toki.

Samalla lailla siellä on erikokoisia moduuleita ja varsinkin kolmosessa, joten niitä ei voi päittään vaihtaa ja vaihtelevat vieläpä saman automallin sisälläkin riippuen versiosta.

Sitä olen kyllä ihmetellyt että miksi luullaan että Tesloja ei voi korjata.

epc.tesla.com löytyy käytännössä jokainen osa, service.tesla.com löytyy korjausohjeet referenssiaikoineen, johtokaaviot yms. Sähköiset työkalut saa vuokrattua jos pitää syvempiä softa-asetuksia muuttaa. Esim. jos tekee DIY retrofitin matriisiumpioihin.

Kyllä DIY henkisen on helppo näitä ruuvata.

En halua edes laskea paljonko aikaa mulla on mennyt johonkin 2003 Volvo V70 tietyn piirikaavion etsimiseen. Harvalla valmistajalla on osalistat, korjausohjeet ja kaaviot noin helposti tyrkyllä. Yleensä ne löytyy jostain foorumilta enemmän tai vähemmän epämääräisten linkkien takaa. Jos löytyy ylipäätään.
 
Sitä olen kyllä ihmetellyt että miksi luullaan että Tesloja ei voi korjata.

epc.tesla.com löytyy käytännössä jokainen osa, service.tesla.com löytyy korjausohjeet referenssiaikoineen, johtokaaviot yms. Sähköiset työkalut saa vuokrattua jos pitää syvempiä softa-asetuksia muuttaa. Esim. jos tekee DIY retrofitin matriisiumpioihin.

Kyllä DIY henkisen on helppo näitä ruuvata.

En halua edes laskea paljonko aikaa mulla on mennyt johonkin 2003 Volvo V70 tietyn piirikaavion etsimiseen. Harvalla valmistajalla on osalistat, korjausohjeet ja kaaviot noin helposti tyrkyllä. Yleensä ne löytyy jostain foorumilta enemmän tai vähemmän epämääräisten linkkien takaa. Jos löytyy ylipäätään.

Jos nyt oikein ymmärsin niin taisi olla akun sisäisestä korjauksesta kyse. Johonkin vehkeisiin (meb?) voi vaihtaa moduuleita, teslalla on yhtä könttiä. Toki kyseessä voi ihan valmistajan kokemus aiheesta, sillä voi olla että yhden moduulin uusiminen saa lopulta akun helposti epäbalanssiin.
 
Jos nyt oikein ymmärsin niin taisi olla akun sisäisestä korjauksesta kyse. Johonkin vehkeisiin (meb?) voi vaihtaa moduuleita, teslalla on yhtä könttiä. Toki kyseessä voi ihan valmistajan kokemus aiheesta, sillä voi olla että yhden moduulin uusiminen saa lopulta akun helposti epäbalanssiin.
Ei Teslan akku ole yhtä könttiä, vaan pääasiallisesti 3 ja Y akussa on neljä moduulia
 
Ei tuo akkujen korjaus mitenkään Teslan ominaisuus, MEBeissaäkin on ihan yhtä hyvä ellei parempi korjattavuus.
Teslan suunta on kokojan tehdä iso möykky mitä ei voi korjata laisinkaan.

Edit.
Videon akut saataville nyt S:lle ja X:lle. X:n akkuja ei varastossa. 3 ja Y tulossa myöhemmin.

Hinnat/takuu
Pronssi 9k, 30 000km/1v
Hopea 11k, 60 000km/2v
Kulta 13k, 90 000km/3v

Vanha akku hyvityksenä.

Suosittelevat, että korjatullekin akulle tehdään kuntotarkistus puolessa välissä.
 
Viimeksi muokattu:
Cybertruckissa näköjään aika isoja ongelmia moottoreiden kanssa. Videossa tuli esille myös itselle uutena tietona, että Cybertruckin Beast versio on ensisijaisesti etuvetoinen. Mielenkiintoinen ratkaisu ja ilmeisesti aiheuttaa ikävää ongelmaa töyssyjen kanssa (kohdasta 26:25 eteenpäin)

 
Eikös tuo selviä kun tukee GDPR tietopyynnön?
Noita lähetettyjä videoita ei saa GDPR pyynnössä koska niitä ei ole Teslan mukaan sidottu tiettyyn Tesla tiliin.

1741457343791.png
 
  • Tykkää
Reactions: dmn
Noita lähetettyjä videoita ei saa GDPR pyynnössä koska niitä ei ole Teslan mukaan sidottu tiettyyn Tesla tiliin.

1741457343791.png
Ei ole väliä linkitetäänkö se tiliin vai ei. Jos tallennetaan henkilötietoja (vaikkapa kuva, ääni, ip, sijainti), ne ovat aina tietosuojan piirissä.
Mutta jos tiedot anonymisoidaan, tämä muuttaa tilanteen. Ne pitää siis muuttaa kokonaisuutena sellaiseen muotoon, ettei mitenkään voida päätellä kuka on kyseessä. Tämä toki tarkoittaa esimerkiksi sijantidatan poistamista kodin ja työpaikan lähistöltä, vaan miten se tehdään jos "tietoja ei ole linkitetty tiliin"?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
270 538
Viestejä
4 680 950
Jäsenet
76 626
Uusin jäsen
Sakisto

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom