Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Mitähän kusettamista on hinnan muuttamisessa? Se olisi kusettamista, että sanottaisiin, että huomenna hinta nousee 10 000 €, tilatkaa nyt ja sitten huomenna hinta tippuisikin 10 000 €. Mutta tuskin ovat ihan näin tehneet? Hinnat muuttuvat kysynnän ja tarjonnan mukaan.

Ikävää tietysti jos sattuu ostamaan juuri ennen isoa tiputusta, mutta toisaalta jos hinta olisi aina sama niin ei sattuisi toisinpäinkään tuuria kenellekkään että saisi halvemmalla.
Mitenkäs se vuoden 2023 ja 2024 alkujen leikkaukset?
Kovasti mainostettiin että nyt ostakaa koska korko nousee. No tulikin korkokampanja.
Mäkin ihmettelen että miksi tästä on saatu keskustelu aikaan, koska Teslan hinnat ovat tosiaan aina käyttäytyneet eri logiikan mukaan kuin perinteisten valmistajien ja siihen selkeät syynsä. Eikä tämä ole mitenkään korona ajan ilmiö vaan sitä tapahtui jo aiemmin, ilman merkittävää kilpailua markkinasegmentissä.

1) Tesla myy suoraan loppuasiakkaille, väliportaiden varastoarvoja tai business logiikkaa ei tarvitse huomioida
2) Teslalla mallisarjat eivät vaihdu vaan päivittyvät vähitellen ja hintamuutokset osuvat kaikkiin tuotteisiin kyseisessä segmentissä
3) Tesla on priorisoinut voluumin ja tuotteen kustannusoptimoinnin tärkeämmäksi kuin valmistusketjun mukautumisen kysyntään

Tämä nyt sitten mahdollistaa ja johtaa dynaamiseen hinnoitteluun, joihin muilla toimijoilla ei ole kykyä tai intoa tässä markkinassa.
Vaikea sanoa. Halpa hinta kuluttajalle on hyvä asia mutta kuluttajan hämääminen ei.

Teslan strategia on aina ollut tiedossa että autoa pusketaan ulos vaikka ilmaiseksi kunhan kauppa käy.
 
Mitenkäs se vuoden 2023 ja 2024 alkujen leikkaukset?
Kovasti mainostettiin että nyt ostakaa koska korko nousee. No tulikin korkokampanja.

Vaikea sanoa. Halpa hinta kuluttajalle on hyvä asia mutta kuluttajan hämääminen ei.

Teslan strategia on aina ollut tiedossa että autoa pusketaan ulos vaikka ilmaiseksi kunhan kauppa käy.
Mulle kelpais ilmainen tesla. Mistä näitä saa hakea?
 
Vaikea sanoa. Halpa hinta kuluttajalle on hyvä asia mutta kuluttajan hämääminen ei.

Meinaat että Suomen autobusiness on nyt pilalla kun Tesla on tuonut valehtelun mukaan myyntilupauksiin;)

En mäkään siitä asiakkaiden aliarvioinnista ja kusettamisesta tykkää mutta suoraselkäisyys ei enää ole muodissa edes autokaupassa, politiikasta puhumattakaan.
 
Meinaat että Suomen autobusiness on nyt pilalla kun Tesla on tuonut valehtelun mukaan myyntilupauksiin;)

En mäkään siitä asiakkaiden aliarvioinnista ja kusettamisesta tykkää mutta suoraselkäisyys ei enää ole muodissa edes autokaupassa, politiikasta puhumattakaan.
Ei se pilalla ole. Samaahan se on aina ollut mutta silloin väännettiin kättä myyjän kanssa. En vain ymmärrä miksi pitää vääntää selkeästä asiasta monta sivua.
 
Reuters väittää useisiin lähteisiin perustuen, että model2/25k$ auto olisi peruttu. Alusta millä halpisuton piti tulla tulee olemaan robottitaksissa käytössä. Isaacsonin kirjassa oli, että musk ei alunperinkään halunnut tehdä halpisautoa.

  • Entry-level Tesla car won’t be built, three sources tell Reuters
  • Tesla to focus on self-driving taxis instead, sources said
  • Strategy shift comes as Tesla faces competition from China EV makers including BYD

Elon väittää, että reuters valehtelee.
Tesla did not respond to requests for comment. After the story was published, Musk posted on his social media site X that "Reuters is lying (again)." He did not identify any specific inaccuracies.
 
Elon väittää, että reuters valehtelee.

Elonin vakiovastaus lähes mihin tahansa teslaa kritisoivaan juttuun on, että se on valetta, hit piece, lokakampanja, salaliitto jne.

Se on sitten lasien väristä kiinni, että uskooko kumpaa osapuolta, ja että mitkä on motiivit taustalla lausuntoihin.
 
Elonin vakiovastaus lähes mihin tahansa teslaa kritisoivaan juttuun on, että se on valetta, hit piece, lokakampanja, salaliitto jne.

Se on sitten lasien väristä kiinni, että uskooko kumpaa osapuolta, ja että mitkä on motiivit taustalla lausuntoihin.
Ei onneksi montaa viikkoa teslan q1 rapsaan. Siinä saataneen virallista tietoa mitä next gen vehicle platformille kuuluu.
 
Eiköhän se uusi Model 2 oli vain karsittu Model 3:n. Model 3:n hintaa on painettu alaspäin ja siitä tehdään joku vielä karsitumpi malli mikä menee tuohon "halvan" auton budjettiin.

Matrixit on nyt kokeiltu mutta tuntuu kuin se laittaisi vasemman puolen aina lähivaloille ja sitten alkaa siitä pikseleitä sammuttamaan, eikä niinkään, että se olisi aina pitkillä. Huomaa hyvin nyt kun on lunta maassa, niin keila menee alas ja sitten alkaa pikselisen sammutus. Oikealta vaikea sanoa mutta ei tunnut tekevän samaa.
 
Pudottaa se valoja alaspäin kun joku on edessä, mutta ei ne lyhyille mene. Tässä esimerkkikuva omista valoista, niin kyllä se tuonne vasemmalle puolelle valaisee.

Screenshot 2024-04-05 at 21.56.27.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Tilanteeni olivat kun auto tuli vastaan.
Aluksi eivät meinannut millään laittaa pitkiä päälle kunnes boottasin rattibootilla.
 
Eiköhän se uusi Model 2 oli vain karsittu Model 3:n. Model 3:n hintaa on painettu alaspäin ja siitä tehdään joku vielä karsitumpi malli mikä menee tuohon "halvan" auton budjettiin.
Mitä tuosta voi enää karsia? Model 3 on jo todella "halpuutettu" versio?
Model 2 tehtäneen uudelle alustalle, vain taivas on rajana mitä siitä voi karsia. Muskin opeilla fsd pitää olla, mutta pyykimet ja vilkut toiminee esim. persettä heiluttamalla?
 
  • Tykkää
Reactions: hmb
Mitä tuosta voi enää karsia? Model 3 on jo todella "halpuutettu" versio?
Model 2 tehtäneen uudelle alustalle, vain taivas on rajana mitä siitä voi karsia. Muskin opeilla fsd pitää olla, mutta pyykimet ja vilkut toiminee esim. persettä heiluttamalla?
Eiköhän ne tavat keksi, pienempää akkua vaan ja halvempaa moottoria. Aina voi vaihtaa sisämateriaalit halvempaan.
Voihan 3:n tuoda uuden alustan edut jos esim. se 48v laskee hintaa.

Musk on myös sanonut, että alle 300 mailin autoja ei tehdä...
 
Musk on myös sanonut, että alle 300 mailin autoja ei tehdä...

Aika tiukille tuo sitten on mennyt kun cubertruckille luvataan 320 mailia. Toki cyberi ei tietty ole auto varsinaisesti.

Chevy Silverado menee sitten vastaavasti 440 mailia niin onhan tuolla tuossa Truck luokassa myös aika paljon kilpailua (toki eipä cyberi ole varsinaisesti ihan truck kategoriassakaan).
 
Y:ssa on ainakin vielä vilkut tikun takana.
Tutkia ei ole enää missään.
Näinhän se, piti vastata tuohon että ei parkkitutkia ole enää missään uudessa Teslassa. Vilkku ja vaihdeviikset enää Y:ssä. Eli kun ussit ja viikset poistetaan voidaan puhua todella "halpuutetusta" autosta.
 
Jos nyt en ihan väärin ole käsittänyt niin next gen vehicle platformin halvemman hinnan piti tulla valmistustavasta eikä siitä, että joku ominaisuus X jätettäisiin pois autosta. Lopputulos ei välttämättä näyttäydy loppukäyttäjälle halpuutuksena. Mahdollisesti uuden valmistustavan lisäksi halvempia materiaaleja akkuun, moottoreihin(vähemmän tehoa mutta halvemmat materiaalit) jne.

Isaacsonin kirjan pohjalta elonille myytiin halvempi auto sillä ajatuksella, että robotaxi ei ole realismia ellei r&d kuluja, tehtaiden rakentamista jne. rahoiteta aluksi halvemmalla normiautolla. Normiauton pohjalta robotaxi joskus paljon myöhemmin kun softa on saatu toimimaan.

Reutersin päivitetyssä artikkelissa paljon lisälähteitä halvemman auton perumiselle. Eiköhän teslalla ole jotain tapahtunut next gen vehicle platformin suhteen. Vaikea uskoa, että reutersin lukuisat lähteet olisivat täysin väärässä tai että reuters valehtelisi tietoisesti.
 
Viimeksi muokattu:
Eli nyt jos model 2 jää pois ja yritys on suoraan robotaksiin, niin Elon pistää kaiken sen varaan, että softan saa toimimaan. Ettei nyt vaan sattuis mitään :nb: Toinen vaihtoehto mikä tulee mieleen, että excelit näyttää muiden energiaratkaisujen osalta sellaista tuloskehityskäyrää, että autot saa jäädä.
 
Eli nyt jos model 2 jää pois ja yritys on suoraan robotaksiin, niin Elon pistää kaiken sen varaan, että softan saa toimimaan. Ettei nyt vaan sattuis mitään :nb: Toinen vaihtoehto mikä tulee mieleen, että excelit näyttää muiden energiaratkaisujen osalta sellaista tuloskehityskäyrää, että autot saa jäädä.
Reutersin jutussa ei anneta mitään aikajanaa robotaxille. Eiköhän robotaxi ole edelleen jossain kaukaisessa tulevaisuudessa eikä tänä tai ensi tai edes sitä seuraavana vuonna. Voi olla, että tämä nykyinen haastava markkinatilanne on lykännyt kaikenlaisia suunnitelmia useilla vuosilla tulevaisuuteen. Q4 sijoittajapuhelussa elon vielä sanoi, että next gen vehicle platformin saaminen tuotantoon asap on tärkeää. Eiköhän tähän saada päivitys kun myöhemmin tässä kuussa on tulosjulkistus ja uusi sijoittajapuhelu.

ford, toyota yms. lykänneet myös ev-suunnitelmiaan. Toyota jopa agressiivisesti sitä mieltä, että sähköautot ei ole juttu. Mersu siirsi nvidia pohjaisen "itseajavansa" 2024 vuodelta 2025 vuodelle(CES messuilla tuli tietoa mersusta).
 
Toyota tietysti on tuota mieltä, kun mokasivat oman pelinsä täysin. Heillä on myös omat hybrid-pikkukippojen myynnit puolustettavana. Robotaxi tulee milloin tulee, mutta jos model 2 jää pois, niin Teslan tarina alati kasvavasta myynnistä on lopussa. Ainakin osaketta seuraavalle vaikutukset voivat olla aika mielenkiintoiset. Robotaxilla tietysti voi yrittää vähän spinnata jarrua pulkkamäkeen, mutta mihin vuoteen tämän Elonwaren uskaltaisi sitten luvata. Ja uskooko edes markkina enää Elonin puheita.

e: Itse siis kallistun edelleen sen puoleen, että jossain kohtaa joku käskee Elonin lopettamaan pössyttelyn ja palauttamaan model 2:n listalle (jos edes on sieltä poistunut).
 
Niin kauan kuin EU antaa täällä tehdä polttomoottoreita, niin EV:t eivät ihan heti pääse sinne "halvan" hinnan tuntumaan.
Ellei akkuja saada todella halvaksi.

Edit. Elon postannut X:n, että 8/8 on Robotaxin julkkarit.
 
Viimeksi muokattu:
Julkaistahan voi kaikenlaista. Lieköhän edes tän vuosikymmenen aikana laajassa käytössä. Mielenkiintoista julkaisussa, että miten sensorit eroavat kuluttaja-autosta.
Onhan HW4:ssa tutka eli se lienee varmaan tulossa mutta samallahan varmisti, että huhut olivat ainakaan yhteen suuntaan paikkansa pitävät.
 
Onhan HW4:ssa tutka eli se lienee varmaan tulossa mutta samallahan varmisti, että huhut olivat ainakaan yhteen suuntaan paikkansa pitävät.
Helppo olis myös tuplata kameroiden määrä ja 2xhw4 raudat autoon.
 
Tesla 3 voitaisiin valmistaa aivan eri hinnoilla jos pudotettaisiin tehot ja range puoleen. Ja ei se FSD rautakaan halpa ole. Se on sitten eri asia haluaako Tesla moista tuotetta nimensa alle.

Oma oletukseni on sille miksi Tesla ei lahda pikkukippo luokkaan on se etta kiinalaiset tulevat antamaan siihen luokkaa aivan mielettoman kilpailun joka tulee tappamaan paljon naita nykyisia valmistajia joidenka tulos riippuu kaupunkiautoista.
 
Jos nyt en ihan väärin ole käsittänyt niin next gen vehicle platformin halvemman hinnan piti tulla valmistustavasta eikä siitä, että joku ominaisuus X jätettäisiin pois autosta. Lopputulos ei välttämättä näyttäydy loppukäyttäjälle halpuutuksena. Mahdollisesti uuden valmistustavan lisäksi halvempia materiaaleja akkuun, moottoreihin(vähemmän tehoa mutta halvemmat materiaalit) jne.

Isaacsonin kirjan pohjalta elonille myytiin halvempi auto sillä ajatuksella, että robotaxi ei ole realismia ellei r&d kuluja, tehtaiden rakentamista jne. rahoiteta aluksi halvemmalla normiautolla. Normiauton pohjalta robotaxi joskus paljon myöhemmin kun softa on saatu toimimaan.

Reutersin päivitetyssä artikkelissa paljon lisälähteitä halvemman auton perumiselle. Eiköhän teslalla ole jotain tapahtunut next gen vehicle platformin suhteen. Vaikea uskoa, että reutersin lukuisat lähteet olisivat täysin väärässä tai että reuters valehtelisi tietoisesti.
Kohtuu selväähän se ollut next gen vehicle platformista että robotaxi (sedan) ja model2 (SUV) käyttävät samoja komponentteja. Ehkä elokuussa sitten nähdään tuleeko noihin robotaxeihin rautatasolla muutakin kun ne eivät mene kuluttajalle. Itse valmistusprosessin pyrkivät saamaan todella nopeaksi ja halvaksi olisiko alle 30 sek ja auto ulkona. Noista valmistuskuluista ollut viitteitä -40% ja ajan kanssa varmasti pääseekin kun molemmat mallit tulilla. Nythän se prioriteetti näyttää menevän ykkösenä robotaxi ja kuluttajille kakkosena model2. Sanoin aikaisemmin jo että tuskin Suomessa nähdään model2 ennen 2027 ja nuo uusimmat käänteet tuskin ainakaan nopeuttavat halvempaa kärryä kuluttajille. Jos jotain muskista oppineena niin mitä julkaistaan niin +5v ja ollaan Elon's Time. Kaikkea pitäisi saada nopeasti, mutta realiteetti milloin konkretisoituu ottaa vaan yllättävän paljon aikaa.
 
Onhan Teslan ehkä pysyvä alamäki ilmiselvästi lähtenyt liikkeelle ainakin viime syksystä lähtien ja sitä on vauhdittanut talouden taantuma ja nousseet korot.

Model 3 Highland oli monelta osin hyvä päivitys, mutta samalla alleviivasi sitä, että Tesla tekee autoihin muutoksia joita ihmiset eivät yksinkertaisesti halua (rattinapit, korjaamattomat huonot tuulilasinpyyhkijät, haamujarrutukset, jne). Kun puhutaan autoista, joita pitäisi myydä massoille, niin tämä ei vaan toimi pitkällä aikajänteellä ja asiakkaat siirtyvät autoihin jotka tarjoavat sitä mitä ihmiset tarvitsevat: arjessa toimivan auton, jolla luotettava huolto.

Muut autovalmistajat tuntuvat olevan enemmän fokusoituneita valmistamaan ja kehittämään autoja, joita asiakkaat tarvitsevat ja haluavat. Teslan seisahtuneisuus on luonut muille iskunpaikan. Samaan aikaan Tesla hukkaa aikaa ja resursseja meemi-autoihin, joita ei kaikkialla pysty todennäköisesti edes myymään (Cybertruck ja Roadster) ja Muski sekoilee Twitterissä. Muut tekevät jo joiltaan toiminnoiltaan parempia sähköautoja ja Tesla samaan aikaan jättää ilmiselvää kehityspotentiaalia ja helposti toteutettavia todellisia parannuksia tekemättä.

Aika näyttää, mutta vähän näyttäisi siltä, että tasainen alamäki on alkanut. Highland ei ota tuulta alleen, Y Juniper myynnit tulee jäämään alle odotusten, mm. koska autoista poistetaan tärkeitä hallintalaitteita. Ja halpis-Teslan edelle ehtii melkein kaikki valmistajat, koska Musk keskittyy robottiautoihin jotka todennäköisesti on toteutettu sensoritekniikoilla, joilla ei saa edes autonomisten autojen hyväksyntää läpi euroopassa.

Potentiaalia ja osaamista olisi, mutta sitä käytetään monilta osin vääriin asioihin.
 
  • Tykkää
Reactions: hmb
On taas luettu uutiset hieman väärin. Ei todellakaan valmistu auto 30 sekunnissa. Taitaa jopa jeesus teslalla mennä siihen vuorokausi tai pari.
Tesla pyrkii valmistamaan auton 30sek välein, mikä on ihan kohtalaisen eri asia..
Varmaan ymmärsit pointin. Itse akun valmistuksessa jo kestää jopa kuukausi. Nyt jo giga Shanghaista y mallia pukkaa ulos 40 sekunnissa.
 
Nyt kun autoja alkaa olemaan enemmän ja enemmän myös takuun ulkopuolella kuten omakin (ainakin kori/yleistakuun) niin vinkkaan että osakatalogi on vapaasti saatavilla jos DIY meiningillä korjailee jos jotain hajoaa tai vaurioituu. Tietenkin vakuutukset korvaa mutta jos on joku pikkujuttu mikä ei maksa yli omavastuun ja haluaa itse korjata.

epc.tesla.com

Osia saa tilattua lähimmästä tai kauimmasta service centteristä esim. helsinki_parts@tesla.com

Vinkkinä kun yllättävän harva tuntuu asiasta tietävän, ainakin netissä kun lukee kommentteja niin vallitsee vielä harhaluulo ettei näitä voi itse korjata. Myös diagnostiikkatyökalut on vuokrattavissa jos ei service mode riitä. Esimerkiksi vanhempaan kolmoseen saa matrix valot itse jälkiasennettua ja vuokraamalla sen diagnostiikkatyökalun saa auton conffia muutettua jolla saa enabloitua matriisitoiminnon.
 
Eikö se toiminto pidä ajaa aina uudelleen kun tulee päivitys? Eikö se myöskin vaadi HW3:n?
 
Eikö se toiminto pidä ajaa aina uudelleen kun tulee päivitys? Eikö se myöskin vaadi HW3:n?

Gateway muutoksen pitäisi pysyä päivityksen läpi. HW3 todennäköisesti, täälläpäin ei hirveän montaa HW2.5 kolmosta pitäisi olla. Itsellä 2019 alkupuoliskolla valmistettu kolmonen tuli HW3:lla, ja eikö ne helmikuussa alkanut niitä tänne toimittamaan? Montaa HW2.5 autoa siihen väliin ei mahdu
 
Oma oletukseni on sille miksi Tesla ei lahda pikkukippo luokkaan on se etta kiinalaiset tulevat antamaan siihen luokkaa aivan mielettoman kilpailun joka tulee tappamaan paljon naita nykyisia valmistajia joidenka tulos riippuu kaupunkiautoista.
En tiedä Teslan suunnitelmista, mutta samaa mieltä siitä, että sähkäripuolella kellään ei tule olemaan mitään jakoa kiinalaisille tuossa luokassa. Uskon heidän ottavan kohtalaisen nopeasti koko < 80k € sähköautokannan haltuunsa. Tommonen Seal on jo aika hyvä statement millaista vastinetta sieltä tulee saamaan rahalle vrt. perinteiset kipot + Tesla.

EU unohtaa viherhörhöilyn polttiskieltojen osalta, perinnevalmistajat siirtyvät takaisin polttisten pariin ja Tesla keskittyy tekemään niitä ihmisrobotteja, jotka kykenevät suorittamaan perusduuneja mäkkärissä.
 
2035 on nyt niin kaukana mika liittyy EU polttiskieltoon niin en ihmettelisi vaikka Teslalla olisi siina kohtaa jo Ihmisia kuljettavia Quadkoptereita mallistossa. On se vaan niin saatanan lujaa maailma muuttunut viimeisessa 10 vuodessa.
 
2035 on nyt niin kaukana mika liittyy EU polttiskieltoon niin en ihmettelisi vaikka Teslalla olisi siina kohtaa jo Ihmisia kuljettavia Quadkoptereita mallistossa. On se vaan niin saatanan lujaa maailma muuttunut viimeisessa 10 vuodessa.
Epäilen kyllä. CT tuli aivan raakileena ulos ja eikä vieläkään ole softa kunnossa. Puhumattakaan siitä että autolla pääsisi muutamaa mailia enemmän ajamaan kunnes hajoaa.

Visionin piti korvaa tutka ja saada ominaisuudet samaksi. Odotan vieläkin sitä 1 auton etäisyyttä.
 
Epäilen kyllä. CT tuli aivan raakileena ulos ja eikä vieläkään ole softa kunnossa. Puhumattakaan siitä että autolla pääsisi muutamaa mailia enemmän ajamaan kunnes hajoaa.

Visionin piti korvaa tutka ja saada ominaisuudet samaksi. Odotan vieläkin sitä 1 auton etäisyyttä.
Etkai oikeasti sillä ajaisi? Ihan hyvä että tuo poistui, lähinnä kaipaisi asetuksia 8-10. Luulen että juuri tämän takia on poistettu että ei niin kontissa kukaan aja ja hyvä niin.
 
Etkai oikeasti sillä ajaisi? Ihan hyvä että tuo poistui, lähinnä kaipaisi asetuksia 8-10. Luulen että juuri tämän takia on poistettu että ei niin kontissa kukaan aja ja hyvä niin.

Tuossa olen samaa mieltä, boschin adaptiivisessa on omat ongelmat mutta siinä saa kyllä kunnolla etäisyyttä. Välillä kauimmainen asetus on jopa liian kaukana kun edessä oleva katoaa mäen taakse ja auto lähtee kiihdyttämään ja sitten taas hidastaa kun auto tulee näkyviin.

Mutta jos jotain nimenomaan en ole kaivannut niin on se että adaptiivisella pääsisi lähemmäs kuin mitä minimi antaa.

Olisi mielenkiintoista tietää missä tilanteessa se toisi jonkinlaisen turvallisuushyödyn.
 
En tiedä Teslan suunnitelmista, mutta samaa mieltä siitä, että sähkäripuolella kellään ei tule olemaan mitään jakoa kiinalaisille tuossa luokassa. Uskon heidän ottavan kohtalaisen nopeasti koko < 80k € sähköautokannan haltuunsa. Tommonen Seal on jo aika hyvä statement millaista vastinetta sieltä tulee saamaan rahalle vrt. perinteiset kipot + Tesla.

EU unohtaa viherhörhöilyn polttiskieltojen osalta, perinnevalmistajat siirtyvät takaisin polttisten pariin ja Tesla keskittyy tekemään niitä ihmisrobotteja, jotka kykenevät suorittamaan perusduuneja mäkkärissä.
EU laittoi mahdollisuuden langettaa jopa 25% lisätullimaksut kiinalaisille tämän kuun alusta mikä hillitsee kinukkien meren yli tuontia seuraavat pari vuotta ennen kuin saavat tehtaansa tänne, joten kohtuu helpolla Teslan oltavat tämä ja ensi vuosi kun ei nämä perinteiset valmistajat jaksa innostua sähköautoilusta. Tokihan se ei niin haittaa näitä 10-20k luokassa olevia kiinalaisia riisikippoja ja tasoittaa tilannetta. Ei tuo model2 kovin halpa saatikka pienikään autona ole, joten hyvä sauma stellantiksella, vaggineella yms kamppailla byd seagullia jne vastaan siellä <25k autoissa. Hyvää pöhinää joka tapauksessa tulossa budjetti luokkiin.
 
Onko muilla tullu vastaan, että 2024.8.7 updaten jälkeen kännyäppi ei saa enää yhteyttä autoon? Äppi näyttää myös kokoajan 'software update available' ilmoitusta. Autossa ei kuitenkaan näy mitään.
Rattibuutti ja äppiin uudelleenkirjautumista kokeiltu.

Kyseessä M3 rwd -21
 
Etkai oikeasti sillä ajaisi? Ihan hyvä että tuo poistui, lähinnä kaipaisi asetuksia 8-10. Luulen että juuri tämän takia on poistettu että ei niin kontissa kukaan aja ja hyvä niin.
Ajaisin tarvittaessa mutta Tesla sanoi, että Vision on yhtä hyvä, niin missä on sitten samat asiat?
Onhan tuo Visionin etäysyys arpomista, ajan pääosin maksimilla eli 7 mutta tuntuu päivästä, onko se mikä etäisyys, ei aina muista ihan samaa etäisyyttä.
 
Onkos kellään mitään tietoa mahdollisista tulevista rahoitus kampanijoista? Model 3/y
Varastoautoissa tällä hetkellä karvalakki y 2.99% ja longrange/perf y 2.49% korkokamppanja. Oma veikkaus että toukokuussa viimeistään napsahtaa uusiin tilauksiinkin end quarter push korkokamppanja.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 531
Viestejä
4 510 465
Jäsenet
74 414
Uusin jäsen
Idänkäki

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom