Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jep tuotanto. Nythän oli kasapäin tesloja lähdössä poikkeuksellisesti Kiinasta tulossa tännekin isoja määriä verrattuna aikaisempiin strategioihin kun on yritetty myydä viimeisimmätkin autot mitä saatu valmiiksi siinä kvartaalissa. Itse ainakin odotin tuommoisia myyntejä ja olisin ihmetellyt jos byd olisi myynyt enemmän. Kyllä nuo 50k varasto autoja menee ihan logistiikkaan ja tuskinpa nähdään mitään poikkeavaa tässäkään kvartaalissa alejen suhteen. Kiinassahan jo korkokampanja 2.5% ja EU seuraa perässä.Toimitukset on 386.810 autoa (ei 433k), joka on ihan jäätävän huonosti ja reilusti alle kaikkien odotusten.
Meneehän se 100k autoakin logistiikkaan, mutta ei tuosta kvartaalista timanttia saa vaikka miten pökälettä kiillottaa. Nythän tuo ero valmistettujen ja toimitettujen määrässä about tuplasi aiempaan nähden. Jos ja kun Elon katsoo Teslan kurssin perään, niin ihan varmasti tekee kaikkensa, että q2 ei ainakaan kasvata varastoa. Ts. alea pukkaa tai tuotanto vedetään jollain bs. tekosyyllä seis hetkeksi.Jep tuotanto. Nythän oli kasapäin tesloja lähdössä poikkeuksellisesti Kiinasta tulossa tännekin isoja määriä verrattuna aikaisempiin strategioihin kun on yritetty myydä viimeisimmätkin autot mitä saatu valmiiksi siinä kvartaalissa. Itse ainakin odotin tuommoisia myyntejä ja olisin ihmetellyt jos byd olisi myynyt enemmän. Kyllä nuo 50k varasto autoja menee ihan logistiikkaan ja tuskinpa nähdään mitään poikkeavaa tässäkään kvartaalissa alejen suhteen. Kiinassahan jo korkokampanja 2.5% ja EU seuraa perässä.
Näinhän se menee. Yksi seikka näiden lisäksi tuli mieleen että voi olla tulossa sisäkabinetin päivitys tässä tulevassa erässä ja osittain selittää pientä panttausta. Mutta tämä kvartaali jos menee samanlailla niin joutuvat miilut lyömään kiinni kun autoja kertyy lojumaan liikaa. Tokihan tuo tuleva juniper päivitys jo itsessään tekee linjastojen alasajoa. Jännän äärellä Matti Meikäläiset täällä vaan huutelee ja spekuloi.Meneehän se 100k autoakin logistiikkaan, mutta ei tuosta kvartaalista timanttia saa vaikka miten pökälettä kiillottaa. Nythän tuo ero valmistettujen ja toimitettujen määrässä about tuplasi aiempaan nähden. Jos ja kun Elon katsoo Teslan kurssin perään, niin ihan varmasti tekee kaikkensa, että q2 ei ainakaan kasvata varastoa. Ts. alea pukkaa tai tuotanto vedetään jollain bs. tekosyyllä seis hetkeksi.
e: Jos huomioi, että toinen ajuri Teslan kurssille on kasvavat tuotantomäärät, niin jäljelle keinovalikoimaan jää alet.
Tammikuussa olivat kaiketi vielä vähän kasvaneet, mutta en löytänyt sen tuoreempaa dataa. Jokin aika sitten luin Kauppalehdestä, että ennustavat Saksassa tälle vuodelle jopa 14% droppia sähköautojen myyntiin. Toivotaan parasta.Viime vuonna seurattiin katteiden pulkkailua, tänä vuonna saa jännittää kvartaaleittain kpl-määriä. EV markkinst kuitenkin hidastumisesta huolimatta kasvavat eli Teslan flat vuosikin olisi markkinaosuus-tappio.
Onko tuolla niin väliä kun parkkeeraus on jo nähty.Mitenkähän nopeaksi aikovat tuon parkkeerauksen laittaa? Alkaa olla siinä rajoissa jo nyt että ei kuski kerkeä kissaa sanoa kun kolahtaa jos liian nopeaksi menee. Summon olisi kyllä mukava saada niin ostoksien vienti autolle helpottuisi.Tesla Plans to Increase Speed of New Autopark in Upcoming Update
Explore Tesla's latest updates: faster Autopark, enhanced visuals, and AI advancements for an improved driving experience.www.notateslaapp.com
Olihan ne odotukset kuitenkin kovemmat ts. iski enemmän Teslan näpeille kuin anaalit luuli. Jotain juttua näin, että liittyisi osin uuden kolmosen floppaamiseen (Kiinassa). Joka tietysti olisi hyvä siinä mielessä, että ehkä ehtisivät y:n päivitykseen ottamaan huomioon, että ihan mitä tahansa karsimista ei kannata tehdä.
Viime vuonna seurattiin katteiden pulkkailua, tänä vuonna saa jännittää kvartaaleittain kpl-määriä. EV markkinst kuitenkin hidastumisesta huolimatta kasvavat eli Teslan flat vuosikin olisi markkinaosuus-tappio.
Decline in volumes was partially due to the early phase of the production ramp of the updated Model 3 at our Fremont factory and factory shutdowns resulting from shipping diversions caused by the Red Sea conflict and an arson attack at Gigafactory Berlin.
On muuten yllättävän näppärä ominaisuus, ajattelin alkuun että mikä turhuus mutta tuleehan sitä käytettyä kun on niin helppo ja toimintavarmuus ollut 100%.Jotain uutta kuten BMWn tapa ajaa parkista pois samaa reittiä tai ihan vain ajaa parkista pois.
Kuulemma joku suunnittelumoka on kolmosessa kun vedet menee raitisilmasuodattimeen joka saa pahan hajun kabiiniin. Itellä oli 1.5v sama filsu eikä hajua tullut. Hyvähän se on vähintään kerran vuodessa vaihtaa vaikka ei hajua tulisikaan.Kannattaako Teslassa vaihtaa raitisilmasuodatin muihin merkkeihin nähden taajempaan? Muistan sellaista jostain lukeneeni.
MANN suodattimille suositus.Kannattaako Teslassa vaihtaa raitisilmasuodatin muihin merkkeihin nähden taajempaan? Muistan sellaista jostain lukeneeni.
Jep. Itse olen koko autoiluni ajan vaihtanut suodattimen 6-12 kk välein ja aina aktiivihiiltä, yleensä MANNia. Ensimmäistä kertaa noteeraan ummehtuneen hajun ja tämä siis MY:n kanssa, jossa suodatin ollut vaihtamatta 12kk.Kuulemma joku suunnittelumoka on kolmosessa kun vedet menee raitisilmasuodattimeen joka saa pahan hajun kabiiniin. Itellä oli 1.5v sama filsu eikä hajua tullut. Hyvähän se on vähintään kerran vuodessa vaihtaa vaikka ei hajua tulisikaan.
Onko linkkiä laittaa mistä saisi kaikken halvimmalla?mulla on ollut 2v alkuperäiset, tilasin nyt ym. suosituksen perusteella Mann:t Amazonista. Ei ole haissut missään vaiheessa
Lähinnä pohdin noita ongelmatilanteita. Jos se sujahtaa sukkana sisään ja joku aukaisee parkkiksella oven niin rysähtää. Ei tuo bimmerin nauhoitettu parkkeeraus napostele jos esim uudet vieruskaverit pysäköineet väärälle puolelle ruutua eli autot ovat vaihtuneet sillä välin ympärillä niin se ei toimi lähtökohtaisesti enää. Tyhjää parempi se toki on ja toimii varmaan 98% ajasta. Teslan toteutus ottaa huomioon muuttuneen tilanteen, mutta tokihan ne voi ryssiä sen softapäivityksillä rikki. Onhan noita selityksiä monia myynnille ja stabiilia kvartaalia ei juuri koskaan näy, mutta luulenpa että taas liiallinen mediahuomio kyseessä.Onko tuolla niin väliä kun parkkeeraus on jo nähty.
Jotain uutta kuten BMWn tapa ajaa parkista pois samaa reittiä tai ihan vain ajaa parkista pois.
Tesla nyt jurnuttaa pahasti näitä vanhoja asioita.
Tesla Vehicle Production & Deliveries and Date for Financial Results & Webcast for First Quarter 2024
AUSTIN, Texas, April 2, 2024 – In the first quarter, we produced over 433,000 vehicles and delivered approximately 387,000 vehicles. We deployed 4,053 MWh of energy storage products in Q1, the highest quarterly deployment yet.ir.tesla.com
Elonin mukaan kauppa ei käynyt koska tehtaat oli alhaalla; Fremont ja logistiikka oli huono.
Onko linkkiä laittaa mistä saisi kaikken halvimmalla?
Osaa BMW myös ajaa ulos parkista. Sellainenkin on kova jo. Tämä oli BMW jo 4v sitten.Lähinnä pohdin noita ongelmatilanteita. Jos se sujahtaa sukkana sisään ja joku aukaisee parkkiksella oven niin rysähtää. Ei tuo bimmerin nauhoitettu parkkeeraus napostele jos esim uudet vieruskaverit pysäköineet väärälle puolelle ruutua eli autot ovat vaihtuneet sillä välin ympärillä niin se ei toimi lähtökohtaisesti enää. Tyhjää parempi se toki on ja toimii varmaan 98% ajasta. Teslan toteutus ottaa huomioon muuttuneen tilanteen, mutta tokihan ne voi ryssiä sen softapäivityksillä rikki. Onhan noita selityksiä monia myynnille ja stabiilia kvartaalia ei juuri koskaan näy, mutta luulenpa että taas liiallinen mediahuomio kyseessä.
Viime vuonna seurattiin katteiden pulkkailua, tänä vuonna saa jännittää kvartaaleittain kpl-määriä. EV markkinst kuitenkin hidastumisesta huolimatta kasvavat eli Teslan flat vuosikin olisi markkinaosuus-tappio.
Jos takuu niin anna vaihtaa. Toimii sitten taas jonkun aikaa. Latausportti kyllä lataa mutta kaikki muu mekaniikka sen ympäriltä hajoaa.Tuli vikailmoiotus, että latausportti ei ehkä aukeudu painettaessa ja näin tosiaan oli. Tein sitten tiketin ja korjaaja tulee maanantaina, paitsi, että nyt kovan vesi/lumisateen ja pakkasen seurauksena koko portti oli ihan jumissa usean sentin jääkerroksen alla. Aikani taistelin että sain jäät pois ja lopulta alkoi tuo painamalla avaaminenkin toimia. Varmaan siis jotain liikahti tuolla kun jäitä poistin. Onkohan syytä kuitenkin antaa huoltajan tulla korjaamaan kun vaikea tuosta tietysti on sanoa toimiiko kuinka kauan ja mikä ylipäätään on ongelmana ollut?
Ihan uteliaisuudesta. Milloin teit tiketin? Tein nimittäin itse pääsiäisen aikaan samasta syystä, koska ajattelin samalla vaihdattaa heillä raikkarin. Ei ole vielä tullut mitään vastauksia ja mulla sammui myös tuo aktiivisena ollut hälytys tässä välillä. On toki ollut mallia on/off jo viime kesästä asti, joten eiköhän tuo come backin tee.Tuli vikailmoiotus, että latausportti ei ehkä aukeudu painettaessa ja näin tosiaan oli. Tein sitten tiketin ja korjaaja tulee maanantaina, paitsi, että nyt kovan vesi/lumisateen ja pakkasen seurauksena koko portti oli ihan jumissa usean sentin jääkerroksen alla. Aikani taistelin että sain jäät pois ja lopulta alkoi tuo painamalla avaaminenkin toimia. Varmaan siis jotain liikahti tuolla kun jäitä poistin. Onkohan syytä kuitenkin antaa huoltajan tulla korjaamaan kun vaikea tuosta tietysti on sanoa toimiiko kuinka kauan ja mikä ylipäätään on ongelmana ollut?
Arvelen, että ylipäänsä korkeat korot ja inflaatiota hillitsevä talouspolitiikka alkanut muiden tekijöiden lisäksi puremaan kulutukseen. Paljon jenkkilässä juttua miten lava-autot ei enää myy, autokauppiaat ongelmissa. Ford broncoonkin eka kertaa koskaan tullut valmistajan ale kampanjaa siinä missä hetki sitten se myi eioota ja msrp:lla ei tarvinut edes kuvitella saavansa autoa. Tuskin piristyy autokauppa ennen kuin aletaan korkoja laskemaan. Jenkkilässä ohjauskorko reilun 5% ja joku autolaina varmaan reilusti yli 10%. Talolainoja saa reilulla 7% korolla halvimmillaan.Ei kai noi pudonneet toimitusmäärät mikään yllätys ole. Sähköautojen myynnin trendi on uutisoinnin mukaan ainakin euroopassa ollut viime ajat koko ajan laskussa ja suomessakin ollaan selvästi jäljessä viime vuotta. Hankintatukia yms. leikattu pois siellä sun täällä. Kiinassa varmaan myydään se mikä myydään, mutta ei tämä varmaan jatkossakaan tule näille länsimaissa mitään riemumarssia olemaan. Aika paljon näkynyt uutisointia siitäkin, että valmistajat alkaneet laittamaan uudelleen paukkujaan polttistuotantoon. Tesla tietenkin suurin kärsijä, koska heillä ei ole muuta kuin nämä vatkaimet.
Onko se jenkeissä niin eri hommaa autojen rahoittaminen sitten? Myydäänhän täälläkin autoja 0% korolla vaikka euribor jotain ihan muuta. Maksaako valmistaja, maahantuoja vai myyjä koron niin siitä ei hajua.Arvelen, että ylipäänsä korkeat korot ja inflaatiota hillitsevä talouspolitiikka alkanut muiden tekijöiden lisäksi puremaan kulutukseen. Paljon jenkkilässä juttua miten lava-autot ei enää myy, autokauppiaat ongelmissa. Ford broncoonkin eka kertaa koskaan tullut valmistajan ale kampanjaa siinä missä hetki sitten se myi eioota ja msrp:lla ei tarvinut edes kuvitella saavansa autoa. Tuskin piristyy autokauppa ennen kuin aletaan korkoja laskemaan. Jenkkilässä ohjauskorko reilun 5% ja joku autolaina varmaan reilusti yli 10%. Talolainoja saa reilulla 7% korolla halvimmillaan.
Kukaan ei ole niin liukas kuin jenkkiläinen autokauppias. Kaikenlaisia diilejä on, mutta aika usein joku ketunhäntä mukana mistä voitto revitään. Käteisellä ei koskaan kannata sanoa ostavansa. Kauppiaat saa lainoista ja niiden kyljessä menevistä asioista enemmän voittoa versus käteisasiakas.Onko se jenkeissä niin eri hommaa autojen rahoittaminen sitten? Myydäänhän täälläkin autoja 0% korolla vaikka euribor jotain ihan muuta. Maksaako valmistaja, maahantuoja vai myyjä koron niin siitä ei hajua.
By the end of January, American car dealers had 2.61 million new cars, trucks and SUVs on their lots, according to Cox Automotive. For comparison, that supply a year ago was just 1.74 million.
Eihän Tesla tarvitse tälläistä antaa kun autot myy itse itsensä.Nyt alkoi kiinassa 0.8% korkotarjoukset ja Saksassa 0.99% mikä lie Suomessa ensi kuun tarjous. Päästäänkö alle 2%?Tesla offers 0-interest loans for up to 5 years in China to boost sales
Tesla is offering a limited-time finance policy in China with down payments as low as RMB 79,900 and 0-interest loans for up to 5 years.cnevpost.com
Näin varmasti onkin muutaman vuoden sisällä. Nyt on poikkeuksellinen tilanne ja autojen kysyntä matalaa. Sähköautobuumi räjähtää käsiin ja korot matalalla niin ei Teslan tarvitse myydä alennuksilla 3/y enään 2028 varsinkin kun vaihtoehtona löytyy jo model2.Eihän Tesla tarvitse tälläistä antaa kun autot myy itse itsensä.
Eikös Model 2:n pitäisi tulla jo ensi vuonna kun Meksikon tehdas valmistuu? Näinhän Elon on meille luvannut.Näin varmasti onkin muutaman vuoden sisällä. Nyt on poikkeuksellinen tilanne ja autojen kysyntä matalaa. Sähköautobuumi räjähtää käsiin ja korot matalalla niin ei Teslan tarvitse myydä alennuksilla 3/y enään 2028 varsinkin kun vaihtoehtona löytyy jo model2.
Mihin perustuen sähköautobuumi räjähtäisi? Ennemminki on uutisia että porukka tympääntynyt sähköauton vaivalloisuuteen ja vaihtaa takaisin bensaan. Valmistajatkin havahtunut ja peruvat kilpaa suunnitelmiaan täydestä sähköistyksestä kun asiakkaat haluavatkin polttiksia.Näin varmasti onkin muutaman vuoden sisällä. Nyt on poikkeuksellinen tilanne ja autojen kysyntä matalaa. Sähköautobuumi räjähtää käsiin ja korot matalalla niin ei Teslan tarvitse myydä alennuksilla 3/y enään 2028 varsinkin kun vaihtoehtona löytyy jo model2.
Väärä ketju tähän keskusteluun. Ennemmin vaikka tänne: Yleistä keskustelua sähköautoistaMihin perustuen sähköautobuumi räjähtäisi? Ennemminki on uutisia että porukka tympääntynyt sähköauton vaivalloisuuteen ja vaihtaa takaisin bensaan. Valmistajatkin havahtunut ja peruvat kilpaa suunnitelmiaan täydestä sähköistyksestä kun asiakkaat haluavatkin polttiksia.
Viime viikolla tein. Vastasivat kyllä nopeasti, tosin kerran tuossa jo mokasi kun menin kysymään siinä tiketissä jotain ja muuttivat ihan pyytämättä ja yllättäen rangerin vetokujaan. Poistin sitten tiketin ja tein uuden ja siihen sitten vastasivat kanssa nopeasti ja sai uuden rangeri ajan. Nyt en kysele mitään kun vasta sitten livenä siltä rangeri hepulta kun paikalle saapuu.Ihan uteliaisuudesta. Milloin teit tiketin? Tein nimittäin itse pääsiäisen aikaan samasta syystä, koska ajattelin samalla vaihdattaa heillä raikkarin. Ei ole vielä tullut mitään vastauksia ja mulla sammui myös tuo aktiivisena ollut hälytys tässä välillä. On toki ollut mallia on/off jo viime kesästä asti, joten eiköhän tuo come backin tee.
Meneehän ramp upissa kohtuu kauan ja kysyntä valtava niin hankala nähdä että model2 valmistettaisiin tarvittavia määriä ensimmäisinä vuosina ja osa varmasti päätyy nopeammin saataviin malleihin jopa y malliin. Ja ihan mutulla näitä vain voi heittää kun ei näitä kukaan osaa ennustaa muutaman vuoden päähän, mutta enimmät alet on jo varmaan 3/y mallissa nähty 2028 mennessä ja hinta stabiloituu.Eikös Model 2:n pitäisi tulla jo ensi vuonna kun Meksikon tehdas valmistuu? Näinhän Elon on meille luvannut.
No sanotaanko näin että perinteiset valmistajat eivät ole alun alkaenkaan lähteneet hommaan mukaan ja syitä monia. Sähkiksiä taidettiin myydä viime vuonna noin 14 miljoonaa ja sehän kasvanee 50 milj luokkiin muutamassa vuodessa noin 30% vuosikasvuvauhdilla ollen 40-50 miljoonaa 2028. Varmaan se pullonkaula enemmän akkujen puute kuin ihmisten kiinnostus. Tässä alkuvaiheessa "uuteen" tekniikkaan on näitä en ikinä osta ja muita inttäjiä, mutta tekniikka kehittyy huimasti ja latausverkostot laajenee ja lopulta nämä jarrujaatiset uskaltautuvat ostamaan sen ensimmäisen sähköautonsa varsinkin kun se on jopa edullisempi kuin polttis. Teslalla tässä missiossa siinä mielessä hyvä etumatka että tehdassuunnitelmia miljoonatehtaille jo on kun maksimaalinen kysyntä alkaa näillä tehtailla riittämään näille malleille. Se mikä vaatii kapasiteettia huimasti on model2 jolla myynnit buustaantuvat yli 5 miljoonaan kun yleensä top5 markkinajohtajat rohmuavat suurimman osan markkinoista alalla kuin alalla. Jos meinaa tehdä 10% markkinaosuutta 50 miljoonasta autosta Teslan pitäisi siis myydä 5milj autoa 2028. En ole oraakkeli, mutta lähivuosina tämä kysyntä räjähtää ja Teslan viikon parin jonotusajat muuttuvat ennen pitkään paljon pidemmiksi.Mihin perustuen sähköautobuumi räjähtäisi? Ennemminki on uutisia että porukka tympääntynyt sähköauton vaivalloisuuteen ja vaihtaa takaisin bensaan. Valmistajatkin havahtunut ja peruvat kilpaa suunnitelmiaan täydestä sähköistyksestä kun asiakkaat haluavatkin polttiksia.
Teslakin on niin luottavainen, että ei lähde Mexicon tehdasta rakentamaan ennen kysynnän paranemistaNo sanotaanko näin että perinteiset valmistajat eivät ole alun alkaenkaan lähteneet hommaan mukaan ja syitä monia. Sähkiksiä taidettiin myydä viime vuonna noin 14 miljoonaa ja sehän kasvanee 50 milj luokkiin muutamassa vuodessa noin 30% vuosikasvuvauhdilla ollen 40-50 miljoonaa 2028. Varmaan se pullonkaula enemmän akkujen puute kuin ihmisten kiinnostus. Tässä alkuvaiheessa "uuteen" tekniikkaan on näitä en ikinä osta ja muita inttäjiä, mutta tekniikka kehittyy huimasti ja latausverkostot laajenee ja lopulta nämä jarrujaatiset uskaltautuvat ostamaan sen ensimmäisen sähköautonsa varsinkin kun se on jopa edullisempi kuin polttis. Teslalla tässä missiossa siinä mielessä hyvä etumatka että tehdassuunnitelmia miljoonatehtaille jo on kun maksimaalinen kysyntä alkaa näillä tehtailla riittämään näille malleille. Se mikä vaatii kapasiteettia huimasti on model2 jolla myynnit buustaantuvat yli 5 miljoonaan kun yleensä top5 markkinajohtajat rohmuavat suurimman osan markkinoista alalla kuin alalla. Jos meinaa tehdä 10% markkinaosuutta 50 miljoonasta autosta Teslan pitäisi siis myydä 5milj autoa 2028. En ole oraakkeli, mutta lähivuosina tämä kysyntä räjähtää ja Teslan viikon parin jonotusajat muuttuvat ennen pitkään paljon pidemmiksi.
Kovat odotukset kasvuvauhdista ottaen huomioon, että esim. euroopan isoimmassa automaassa anaalit odottavat ev-myynnin putoavan jopa 14% tänä vuonna ja vähän on muukin uutisointi viestinyt siihen suuntaan, että pikemminkin jarrua, tai vähintään kasvun selkeää hidastumista, on luvassa.Sähkiksiä taidettiin myydä viime vuonna noin 14 miljoonaa ja sehän kasvanee 50 milj luokkiin muutamassa vuodessa noin 30% vuosikasvuvauhdilla ollen 40-50 miljoonaa 2028.
Kannattaa antaa vaan vaihtaa. Itsellänikin kerran vaihdettu tuo latausportti ja välillä se painallus toimi ja välillä ei. Noi on kulutustavaraa. Osa raportoi facebookissa, että ensimmäisellä viikolla vaihdetaan jo uusiin autoihin noita.Tuli vikailmoiotus, että latausportti ei ehkä aukeudu painettaessa ja näin tosiaan oli. Tein sitten tiketin ja korjaaja tulee maanantaina, paitsi, että nyt kovan vesi/lumisateen ja pakkasen seurauksena koko portti oli ihan jumissa usean sentin jääkerroksen alla. Aikani taistelin että sain jäät pois ja lopulta alkoi tuo painamalla avaaminenkin toimia. Varmaan siis jotain liikahti tuolla kun jäitä poistin. Onkohan syytä kuitenkin antaa huoltajan tulla korjaamaan kun vaikea tuosta tietysti on sanoa toimiiko kuinka kauan ja mikä ylipäätään on ongelmana ollut?
Hälytys on itseasiassa edelleen, mutta silti toimii. Tulkoon vaihtamaan niin saa hälytyksen pois.Kannattaa antaa vaan vaihtaa. Itsellänikin kerran vaihdettu tuo latausportti ja välillä se painallus toimi ja välillä ei. Noi on kulutustavaraa. Osa raportoi facebookissa, että ensimmäisellä viikolla vaihdetaan jo uusiin autoihin noita.