Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
On tuolla ainakin ledbar ja sexybuttonit.Mitä kilkkeitä on? Ainakin se ODB mutta muita?
Meinaatteko tosissanne että tolla olis jotain käytännön vaikutusta?On tuolla ainakin ledbar ja sexybuttonit.
Mä en ole montaa kerta elämäni aikana navigoinut huoltikselle, enkä ole ajatellut jatkossakaan aloittaa moista harrastas. Navigoin perille ja sillä hyvä.Mut mihi sää @mattix tarttet nappia akunesilämmitykselle?
Se on vain paikallaan ollessa. Regeneroi aina liikkeellä.Saahan sieltä rullauksen päälle asetuksista.
Teslan navi osaa reitittää sopivat lataustauot supereille.Mä en ole montaa kerta elämäni aikana navigoinut huoltikselle, enkä ole ajatellut jatkossakaan aloittaa moista harrastas. Navigoin perille ja sillä hyvä.
Siksi sitä esilämmitystä varten pitäisi olla toiminto.
Ei huvittaisi kelailla navilla motaria eteenpäin ja etsiä sieltä seuraavaa superchargeria, että saa esivalmistelut käyttöön kun tulee kahvin himo tai kaipaa vessataukoa.
Joku sellainen navin nurkassa oleva ”lisää seuraavista taukokeitaista joku välietapiksi” 3-4 kohtainen lista olisi myös ihan käypäinen vaihtoehto, jos se osaisi tosiaan poimia matkan varrella olevia, eikä ajata jonnekin jumalan hylkäämälle parkkikselle kauas pääväylästä.
Teslan navi osaa reitittää sopivat lataustauot supereille.
Tässä on vaan se ongelma että perille tultaessa olevia prosentteja ei saa itse päättää. Eli siis Tesla valitsee mikä on ok prosentti akussa kun saavut siihen paikkaan mihin navigoit. Ja se on monesti joku pieni lukema. Mutta omalla kohdallani paikat joihin navigoin ovat paikkoja joissa olen ehkä keskimäärin 30minuuttia ja niissä ei voi ladata ja usein haluaisin että saavuttaessa ensimmäiseen paikkaan akku olisi niin täynnä kuin mahdollista.Teslan navi osaa reitittää sopivat lataustauot supereille.
Se on vain paikallaan ollessa. Regeneroi aina liikkeellä.
Nyt kun ilmat taas lämmenneet, niin tuo auton lämmittäminen imo riittää. Ajoin su-aamuna n. 10min esilämmitetyllä autolla (ikkunat suliksi) n. 15km kauppaan ja tökkäsin samalla auton hetkeksi laturiin. + 100kW/h alkoi tulemaan heti ja paljoa sen enempää ei ABC:ltä saa vaikka olisi grillannut sitä tuntikaupalla. Sellainen -10 ja enemmän lienee raja, jossa tuo ajoa varten lämmittäminen ei oikein riitä nopeaan lataukseen.Ajastettu esilämmitys tai ihan vaa kabiinin lämmitys suoraan napista äpistä alkaa lämmittää akkua, tosin vain 10-20asteiseksi. Teslat taitaa laturille navigoitaessa lämmittää akun noin 50asteiseksi.
Eiköhän tuo puhtaasti ole softavika. Kovemmilla pakkasilla kun 16v akkua pitää lämmittää purkamalla, jotta pysyy riittävän lämpimänä. Sitten kun pitäisi ladata viimeistään 20% takaisin sinne 80% ei vaan osaa alkaa ottamaan juissia. Lähinnä noita kaiken näköisiä kilkkeitä kun on niin voi muodostua siihen softaan error horror tai puhdasta ohivuotoa hupiakulla mitä kyllä epäilen.Meinaatteko tosissanne että tolla olis jotain käytännön vaikutusta?
Pelottava päivitys. Nyt kun ne vihdoin saa pois päältä, niin toivoisin etteivät koske niihin enää.Siitä puhe mistä puute. Saa nähdä miten vinhaan sauhuaa pyyhkimet kohta.Tesla auto wipers are about to get an update to fix their subpar performance
Tesla's auto wipers have been underwhelming since their release in 2018. However, they might get a substantial fix in the near future.www.teslarati.com
Niin, se myös lukee siinä.
Ei se oman kokemuksen mukaan oleta, vaan laskee viimeisellä stopilla puskurilatausta mukaan jos ei tunnista määränpään läheltä laturia. Mulla on mökki keskellä metsää. Sinne on Kuopion Juustoportilta n. 250km siivu jäljellä ja auto ehdottaa aina että lataisin siinä virtaa n. 350-400km ajoihin. No noinhan en tietenkään tee, koska en jaksa seisoskella siinä ja lataan määränpäässä mökin seinästä. Kun lähden reippaalla 50-60% akun varauksella liikkeelle ja alan siellä < 15% varauksessa lähestymään määränpäätä, niin auto alkaa varoittelemaan, että jos jatkan matkaa, niin lähimmälle tunnetulle laturille on matka johon se ei ehkä enää pysty tms. (Koska en ladannut ehdottamaansa puskuria). Auto on tuossa sekä oikeassa että väärässä. Sen mukaan mökiltä on lähimmälle laturille 40km, johon en enää oikeastikaan suoriutuisi määränpäästä. Todellisuudessa siellä on ABC-laturi 20km päässä, josta ei vielä viime käynnillä ollut tietoinen, ja siihen voisin selviytyä vähän riippuen siitä kuinka naftisti olen Kuopiosta virtaa ottanut. Nyt ABC-latureiden ilmestyttyä kartalle tuo herja luultavasti poistuu, eikä myöskään yritä seisottaa autoa tarpeettoman kauan siellä Kuopiossa.Tässä on vaan se ongelma että perille tultaessa olevia prosentteja ei saa itse päättää. Eli siis Tesla valitsee mikä on ok prosentti akussa kun saavut siihen paikkaan mihin navigoit. Ja se on monesti joku pieni lukema. Mutta omalla kohdallani paikat joihin navigoin ovat paikkoja joissa olen ehkä keskimäärin 30minuuttia ja niissä ei voi ladata ja usein haluaisin että saavuttaessa ensimmäiseen paikkaan akku olisi niin täynnä kuin mahdollista.
Eli Tesla aina olettaa että määränpäässä on latausmahdollisuus ja että siellä vietetään pitkä aika.
Ei osaa.Teslan navi osaa reitittää sopivat lataustauot supereille.
Meinasin jo sanoa, että suomessahan ne ovat nimenomaan pääväylillä ja siksi ihan ylivoimaisia ykkösiä latauspaikkoina, mutta ei tosiaan euroopasta hajua.. Kaikki taajamissa olevat laturit ovat kyllä jo ihan lähtökohtaisesti perseestä. Ei mitään virkaa matkustaville autoilijoille.Ei osaa.
Se osaa reitittää autolle sopivat tauot, mutta se ei tiedä yhtään mitään matkalaisten rakoista, nälästä, vaipanvaihtotarpeista, kahvin himosta jne, jotka ovat ne asiat jotka sanelevat koska taukoja pidetään.
Sen lisäksi harvaa huvittaa käydä superilla lataamassa jos sen takia pitää ajaa kilsakaupalla pois pääväylältä johonkin kauppakeskuksen parkkiksen nurkkaan, kuten nuo euroopassa tuppaavat olemaan.
Sama homma, ei oikein muuta tule katsottua kuin valot ja Kia ev9 kehui ja TM arvosteli ne samoille pojoille vaikka softa update puuttui Highlandista. Eipä tosiaan tullut tiedostettua tulva-autoksi TB plaidia sekin voi olla osa syy.Eiköhän tuossa TB:n plaid saagassa ole suurin kysymysmerkki, että se on tulva-auto ja korjattu, käsittääkseni sen omistavan tahon (epävirallinen Tesla korjaamo) toimesta, siinä on ollut haasteita.
En ole hetkeen TB: tä jaksanut seurata kunnolla, lähinnä valovideot tulee katsottua, joku aktiivi vois vetää referaatin tuosta vihreästä mS:stä.
Näyttää ainakin noiden matriisipäivityksien jälkeen pysyvän mitä katsellut videoita ja ajaja kommentoinut ettei porukka välkyttele enään kun ennen päivitystä väläytteli valoja.Most amazing part olisi, jos ne valot pitäisivät säätönsä eikä loimottaisi pisin taivasta.
Shadowing toimii yhtä hyvin kuin vaggineissa vielä kun kaarre ominaisuus tulee vuoden päästä tai milloin lie niin avot!
Tässä on tyypillinen Teslan "premium ratkaisu" miljoonille lomalaisille jotka ajavat Saksasta / Sveitsistä / Pohjois-Ranskasta Espanjaan välimeren rantaa pitkin (yksi Euroopan suosituimmista lomareiteistä):Meinasin jo sanoa, että suomessahan ne ovat nimenomaan pääväylillä ja siksi ihan ylivoimaisia ykkösiä latauspaikkoina, mutta ei tosiaan euroopasta hajua.. Kaikki taajamissa olevat laturit ovat kyllä jo ihan lähtökohtaisesti perseestä. Ei mitään virkaa matkustaville autoilijoille.
Joo. Tää on ihan selkeä. Jokainen yli minuutin kestävä poikkeama päätieltä tekee latausasemasta käyttökelvottoman, samoin kun ABC tai K -kyltti.Tässä on tyypillinen Teslan "premium ratkaisu" miljoonille lomalaisille jotka ajavat Saksasta / Sveitsistä / Pohjois-Ranskasta Espanjaan välimeren rantaa pitkin (yksi Euroopan suosituimmista lomareiteistä):
Ensin ajat A61 / A9 tullimotarilta ulos. Jonotat tietullin maksupisteelle - sen jälkeen ajat apilaliittymän läpi ja sompailet pikkuteitä esikaupungin automarkettialueen halki ja parkitat ostoskeskuksen valtavan parkkipaikan nurkkaan. Onneksi sentään 20x 250kW supereita + ~ kilsan päässä 12x 150kW vanhat superit, joten kapasiteettia on ihan hyvin. Siinä sitten latausta - kauppakeskuksessa sentäs on palveluita ja 15-30min latauksen aikana ehtinee löytää tiensä kauppakeskuksen vessaan + johonkin markettiin ostamaan evästä. Sen jälkeen autolla takaisin pikkuteitä jonottamaan tietullikojulle, jotta pääsee porteista läpi ja sen jälkeen liittymään takaisin motarille, jotta pääsee jatkamaan matkaa.
Mikä voisi olla 15-20min lataus kestää ainakin 35min, koska pitää mennä 2x tietulliporttien läpi ja ajella pitkin jotain ostoshelvetin parkkipaikkakaaosta.
vrt. miltä esim. Mornas-Village ionity-stoppi näyttää (16x 350kW):
Motarilta huoltikkakompleksin pihaan (ei tietulliportteja), laturit suoraan sen huoltsikkakompleksin vieressä missä ne lomalaiset ovat pysähtyneet viimeiset 20v ajaessaan etelään. Kävelymatka ionityltä rafloihin ja vessoihin lyhyempi + koko kompleksi optimoitu matkalaisille, toisin kuin valtava ostoskeskus. Ja kun lataus on valmis, niin suoraan liittymällä motarille oilman että tarvitsee jonotella taas tullipuomeilla tietullilipuketta.
Kumpaankohan haluan autoni reitittävän latauksen? Itse voin luvata, että superille en mene edes kusemaan sen latauspömpelin kylkeen.
Mitä väliä jollain matkustusmukavuudella ja ajankäytöllä, koska auto tietää paremmin ja täten annetaan auton päättää? Mites, olisiko siistiä jos työnantaja sanoisi et lähin vessa on 700 metrin päässä työmaaparakissa, koska tää toimistolla oleva ei nyt vaan käy.Joo. Tää on ihan selkeä. Jokainen yli minuutin kestävä poikkeama päätieltä tekee latausasemasta käyttökelvottoman, samoin kun ABC tai K -kyltti.
No sitähän mä juuri yritin tuossa sanoa, että on ihan päätöntä lähteä lataamaan johonkin latausasemalle, joka ei ole kivenheiton päässä siitä päätiestä. Ja silloinkin se on päätöntä, jos ko. asema on ABC, jossa on kaikki kylänmiehet munkkikahvilla ja laturijono pihassa. Tuossa Zepin näyttämässä tapauksessa ottaisin ennemmin niskalaukauksen kun lähtisin tetsaamaan sinne Superille.Mitä väliä jollain matkustusmukavuudella ja ajankäytöllä, koska auto tietää paremmin ja täten annetaan auton päättää? Mites, olisiko siistiä jos työnantaja sanoisi et lähin vessa on 700 metrin päässä työmaaparakissa, koska tää toimistolla oleva ei nyt vaan käy.
Juu samaa mieltä ollaan. Lähinnä mua vaan jotekin ihmetyttää se, että on niitä joiden mielestä isompikin poikkeama jonnekin ns. hevonperseeseen "ei haittaa mitään". Lieneekö nämä ihmiset samanlaisia arkisinkin, jossa joku toinen päättää missä käydään syömässä, mitä tehdään, mistä ostetaan mitäkin, mihin mennään ja mitä kautta jne. Tämä ongelma nyt ei tosiaan rajoitu pelkästään Teslaan, vaikka Tesla tykkää ihan tosi paljon vain omista latausasemista ja niitä aina ehdottelee ensin. Mutta se on sitä, kun osaa ihmisistä tuo ei haittaa, niin ei mitään muutosta tässä tule.No sitähän mä juuri yritin tuossa sanoa, että on ihan päätöntä lähteä lataamaan johonkin latausasemalle, joka ei ole kivenheiton päässä siitä päätiestä. Ja silloinkin se on päätöntä, jos ko. aserma on ABC, jossa on kaikki kylänmiehet munkkikahvilla ja laturijono pihassa. Tuossa Zepin näyttämässä tapauksessa ottaisin ennemmin niskalaukauksen kun lähtisin tetsaamaan sinne Superille.
Jep.. Nää on sitä samaa porukkaa jonka mielestä auto on aina valmis ennen kuskia.Juu samaa mieltä ollaan. Lähinnä mua vaan jotekin ihmetyttää se, että on niitä joiden mielestä isompikin poikkeama jonnekin ns. hevonperseeseen "ei haittaa mitään". Lieneekö nämä ihmiset samanlaisia arkisinkin, jossa joku toinen päättää missä käydään syömässä, mitä tehdään, mistä ostetaan mitäkin, mihin mennään ja mitä kautta jne. Tämä ongelma nyt ei tosiaan rajoitu pelkästään Teslaan, vaikka Tesla tykkää ihan tosi paljon vain omista latausasemista ja niitä aina ehdottelee ensin. Mutta se on sitä, kun osaa ihmisistä tuo ei haittaa, niin ei mitään muutosta tässä tule.
Tässä haluttiin vaan tuoda esille miten Teslan superiverkosto on yksi saatanan keksintö koska aina ovat väärässä paikassa juuri silloin kun virtsaamisen tarve iskee tai lapsen kakkavaipan vaihto.Miksi se sitten pitää väkisin mennä sinne huonosti sijoitettuun latausasemaan jossain etelä-ranskassa jos lähellä on toinenkin paremmin sijoitetettu esim Ionityn asema? Eikö tuo ole itsensä kiusaamista. Tekee mielummin niin kuin on helpoin. On kait tuo perheenkin kannalta aika vittumaista matkustamista ranskan lomalla jos isi istuu ratissa naama norsunvitulla sen vuoksi kun tietylle latausasemalle kestää 3minuuttia ajaa kun pitäisi mennä alle minuutti.
Aika paljon muuttujia niin vaikeeta toteuttaa. Esim. valtaväylän kyljessä oleva ABC jossa 6x150kW jossa kokonaiskapaa 250kW vs. 1,5-2km valtaväylästä oleva superi jossa on 8x250kW ja 1MW kapaa?Eihän sillä ole väliä missä ovat kunhan auto reitittää parhaiden latauspaikkojen (sijainti ja nopeus) kautta.
En mä muista kaverin 2022 perffi kolmosessa tuohon kiinnittäneeni huomiota mut voi olla. Omassa 2019 perffissä ei tollasta kuulu. Highland on niin hiljainen sisältä tuplalasien takia et se varmasti osasyy myös.Tuo vinkuminen on ominaisuus mikä tulee moottorista/inventeristä. Ovat vaihtaneet ja kaikissa se. Highlandissa samaa mutta ei ehkä niin voimakas kun Yssa kontti vahvistaa ääntä.
2021 ei ollut mutta siitä eteenpäin alkoi yleistymään tuo ininä.En mä muista kaverin 2022 perffi kolmosessa tuohon kiinnittäneeni huomiota mut voi olla. Omassa 2019 perffissä ei tollasta kuulu. Highland on niin hiljainen sisältä tuplalasien takia et se varmasti osasyy myös.
No - sentäs totuuden nimissä pitää sanoa että samaa ongelmaa mitä noilla Ranskan supereilla on, ei näytä olevan läheskään samalla tavalla Saksan Supereilla. Suomessakin tilanne on parempi kun ylipäätään tiet ovat "pienempiä" ja liittymästä ulos ajo ei tarkoita samanlaista tuskaa kuin jossain Ranskan tietullimotarilla.Juu samaa mieltä ollaan. Lähinnä mua vaan jotekin ihmetyttää se, että on niitä joiden mielestä isompikin poikkeama jonnekin ns. hevonperseeseen "ei haittaa mitään". Lieneekö nämä ihmiset samanlaisia arkisinkin, jossa joku toinen päättää missä käydään syömässä, mitä tehdään, mistä ostetaan mitäkin, mihin mennään ja mitä kautta jne. Tämä ongelma nyt ei tosiaan rajoitu pelkästään Teslaan, vaikka Tesla tykkää ihan tosi paljon vain omista latausasemista ja niitä aina ehdottelee ensin. Mutta se on sitä, kun osaa ihmisistä tuo ei haittaa, niin ei mitään muutosta tässä tule.
Kiitos kattavasta reportaasista. Käväisin viikonloppuna Lempäälässä ajamassa uuden kolmosen ja fiilikset on kyllä todella positiiviset. Auto herätti vahvaa omistamisen halua. Tämä Y taitaa olla se ”no contact” koeajettava Turussa? Sain nimittäin itsekin asiasta sähköpostia ja pohdin että pitäisikö lähteä koeajolle, mutta uskon tämän seikkaperäisen kirjoituksen riittävän. Nyt täytyy vain pohtia että sopiiko tuo kolmonen tilojensa puolesta lapsi+koirakomboperheeseen. Toki muitakin merkkejä harkitaan mutta vielä en henkilökohtaisesti ole löytänyt parempaa hinta/laatusuhdetta omaavaa sähköautoa. Vinkata saa, kaikki vaihtoehdot punnitaan.Nyt on Model Y käyty koeajamassa. Sain tunnin yksin perehtyä siihen. Auto sinällään kun tuttu ni sai kerrankin vaan keskityttyä eroihin esim omaan kolmoseen.
TLTR: En tykännyt oikeastaan ollenkaan ja vanha kolmonen omaan makuun oikeasti parempi auto. Uusi highland kolmonen tosi paljon parempi.
Aloitetaan hyvistä puolista:
+ Amd prossulla todella paljon sulavampi esim kartta, youtube jne.
+ Sais tulla tutkallisiin vanhoihin jo toi pysäköintinäkymä, todella hyvä.
+ FSD oli paljon pehmeämpi pysähdyksissä ja lähti todella paljon nopeammin ja kovempaa liikkeelle liikennevaloista ja autojen perästä.
+ Kaistanvaihto FSD:llä oli saatu tosi hyvän tuntuiseksi rattiin, verrattuna vanhaan kolmoseen.
+ takakontin sivuilla olevat syvennykset, ylimääräinen pienempi tila lattian alla, kun kolmosessa on vain yksi. Ja tietty takapenkki kaatuu kolmessa osassa.
Mut siihen jääkin ne hyvät puolet.
- Isoin asia mihin kiinnitin välittömästi huomiota oli lämppärin puhalluksen ääni. Laitoin lopulta manuaalisesti niin kakkos asennolla loppui kuulemasta sen kovan hurinan. Omassa autossa voi pitää 5-6 nopeudella jotta tuon mökän saa aikaan. Automaatti lo asennossa mulla ei kuulu mitään, tuossa tosi kova pöhinä kokoajan.
- Ajotuntuma oli suorastaan kauhea. Yritin koittaa kaikki kolme ohjaustuntumaa läpi, mutta tosi tahmea ja kuminauhamainen kokoajan. Toki auto on painavampi ja isompi, mutta oli se ihan kamala kolmosen mikroautomaisuuteen tottuneena.
- Ajoasento ihan hirveä, kuin suoraan pakettiautosta. Ei meikälle vaan sovi.
- En tiedä johtuuko ajoasennosta vai mistä, mutta mulla on toinen polvi keskikonsolissa kiinni, toinen ovenkahvassa. Kolmosessa kumpikaan jalka ei osu minnekään.
- Odotin hiljaisempaa autoa, mutta ei. Sieltä puuttuu ne mun vanhan mallisen räminät jotka saa kyllä korjattua kiinnikkeitä teippaamaan. Mutta muutoin jotenkin kun istuttiin ylhäällä, niin ajomelu tuli suoraan lasista syliin. Lisäksi auto piti lumisella/jäisellä pätkällä sellaista kumisevaa ääntä jonka huomasin myös esim Voyahin koeajolla. Päätä alkaa särkemään tuosta äänestä nopeasti. Omassa ei kuulu tuollaista ollenkaan. Highland sit onki oikeasti hiljainen.
- peilit oli puolet pienemmät kuin omassa kolmosessa. Ei niistä nähny mitään.
- Takaikkunan muotoilu sellainen ettei taustapeilistä käytännössä näe ulos,
- jostain syystä kiihdyttäessä moottoreista kuuluu aivan selkeä vinkuminen mitä omasta ei kuulu
- Ajoin samanlaisen lenkin kuin omalla autolla. Oma auto meni 17.9kwh/100km kun tuolla pääsin 19.7kwh. Olisin odottanut päinvastoin kun on kuitenkin ilppi jne.
Kyllä tää vain entisestään vahvisti sen, että Highland on se minkä ite haluisin, vaikka Y tilaratkaisut olisi paremmat.
Olin pitänyt kolmosta ja y:tä ”samana” autona, vähän eri korimallilla, mutta en ikimaailmassa olisi uskonut tuota eroa mikä noilla on. Ei menis itellä jatkoon..
(Edit: nii juu ja regen oli niin vaisu vrt kolmonen, että jouduin useamman kerran jarrulla itse jarruttaa, siinä missä kolmonen ois menny yhdellä polkimella}
Kuvia:
Juu ei ollu Turussa muita. Täytyy parin viikon päästä käydä x viel koeajamassa Helsingissä.Kiitos kattavasta reportaasista. Käväisin viikonloppuna Lempäälässä ajamassa uuden kolmosen ja fiilikset on kyllä todella positiiviset. Auto herätti vahvaa omistamisen halua. Tämä Y taitaa olla se ”no contact” koeajettava Turussa? Sain nimittäin itsekin asiasta sähköpostia ja pohdin että pitäisikö lähteä koeajolle, mutta uskon tämän seikkaperäisen kirjoituksen riittävän. Nyt täytyy vain pohtia että sopiiko tuo kolmonen tilojensa puolesta lapsi+koirakomboperheeseen. Toki muitakin merkkejä harkitaan mutta vielä en henkilökohtaisesti ole löytänyt parempaa hinta/laatusuhdetta omaavaa sähköautoa. Vinkata saa, kaikki vaihtoehdot punnitaan.
Miten olisi Mustang Mach-E (nyt varastoautoihin 0,6% korko) tai Volvo EX 30? Itsellä on pyörinyt sähköauto mielessä ja vaihdellut Model Y/3, EX30 ja Mach-E välillä nyt, että mikä se näistä voisi olla paras. Mitään näistä en ole vielä käynyt koeajamassa. Itsellä myös koira ja kolmihenkinen perhe. Koira pitäisi saada mahdutettua konttiin, joka ei taida Model 3 kohdalla onnistua.Kiitos kattavasta reportaasista. Käväisin viikonloppuna Lempäälässä ajamassa uuden kolmosen ja fiilikset on kyllä todella positiiviset. Auto herätti vahvaa omistamisen halua. Tämä Y taitaa olla se ”no contact” koeajettava Turussa? Sain nimittäin itsekin asiasta sähköpostia ja pohdin että pitäisikö lähteä koeajolle, mutta uskon tämän seikkaperäisen kirjoituksen riittävän. Nyt täytyy vain pohtia että sopiiko tuo kolmonen tilojensa puolesta lapsi+koirakomboperheeseen. Toki muitakin merkkejä harkitaan mutta vielä en henkilökohtaisesti ole löytänyt parempaa hinta/laatusuhdetta omaavaa sähköautoa. Vinkata saa, kaikki vaihtoehdot punnitaan.
Kappas niinpä onkin... tuota en ollut tarkistanutkaan ja oletin että tuo Model 3 olisi pienempi sisätiloiltaan.Ex30 on ainakin todella pieni, pelkistetty ja kallis.
Mistä tuo johtuu? Kun kuitenkin kaikki lasit kattoa ja takalasia myöden tuplana.Higlandissa kannattaa sitten testata takapenkkimatkustajilla äänimaailma myös. Mitä testejä on nähnyt niin se on hiljaisen oloinen kuskin paikalta (keskitasoa oikeasti mutta selkeä parannus vanhaan), mutta takamatkustajilla sitten taas äänekkäämpi kuin vanha. En sitten tiedä saisiko tuota kuriin täyttämällä takakontin täyteen romua. Itse en ole päässyt testaamaan niin itsellä ei kokemusta.