Omalla autolla ajelen aina kun mahdollista kaista-avustimella (ei Tesla), joka toimii ihan hyvin. Joskus kun se ohjaa jostain syystä "väärin", niin sen voi helposti korjata. Tilannetta voisi jossain määrin verrata tilanteeseen, jossa auto lähtee luistoon ja sen sitten korjaat. Avustin tapauksessa ohjaat vasten auton "tahtoa" hetken aikaa.
Minulle nuo korjaukset silloin tällöin ovat osa autoilua nykyisin, enkä koe niiden haittaavan ajoa. Etenkin kun asiaa vertaa siihen kuinka paljon avustimesta on hyötyä etenkin pitkillä matkoilla, mutta myös taajamassa.
Ja se mitä tulee niiden käyttöön, niin tietenkin jokaisen kannattaa käyttää eri avustin tasoja oman tarpeen ja kyvyn mukaan. Mutten lähtisi julistamaan avustimia yleisesti kielletyiksi esim talvella. Mikäli avustimet toistuvasti aiheuttaisivat esim Suomessa konkreettisia vaaratilanteita tai onnettomuuksia, niin sitten tilannetta voisi miettiä uudelleen. Mutta yksittäisten ihmisten abstraktit tilannekuvaukset eivät ole sinänsä syy edes ajatella totaalikieltoja avustimille.