Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Näiden arvon voi tarkistaa pyytämällä leasing-tarjouksen - jota ei saa tällä markkinalla. Tuote varmasti toimiva, en sitä epäile.
No nyt ei kyllä auennut mitä yrität sanoa. Menet kauppaan, osoitat autoa, maksat, ajat pois. Autoja näytti olevan varastossa.
 
Ei siihen tarvitse sellaista. Jokainen näillä autoilla ajanut tietää, että ne ominaisuudet ovat ihan täyttä paskaa ja hirveää hasardia ajella ne päällä. Joka muuta väittää ei ole kokeillut, pettää itseään, tai elää jossain ihan omassa rinnakkaistodellisuudessaan.
Mä näen tässä keksi eri asiaa. Toinen on se miten hyvin se ajoavustin toimii(huonosti ainakin joissain paikoissa). Toinen puoli se, että paljonko onnettomuuksia tapahtuu. Mä en kyseenalaistanut huonosti toimivuutta. Kyseenalaistan kuinka paljon se huonosti toimivuus on aiheuttanut onnettomuuksia.

Jos/Kun aletaan väittämään jotain onnettomuuksista niin väitteiden tueksi kaipaisi lähteitä.
 
Yllättävän suuri ero Norjalaisten suuressa rangetestissä highlandin ja vanhan kolmosen välillä.

Tesla Model 3:n WLTP-arvo matkaan lähteneistä autoista oli kaikkein suurin, 629 kilometriä. Tesla jäi tien varteen kuitenkin 441 kilometrin ajon jälkeen, joten sen poikkeama WLTP-arvosta oli noin -30 prosenttia. Vuonna 2021 Tesla Model 3:n vanhempi versio pääsi 521 kilometrin kantamaan.

 
No nyt ei kyllä auennut mitä yrität sanoa. Menet kauppaan, osoitat autoa, maksat, ajat pois. Autoja näytti olevan varastossa.
niin, ajatus oli vaan se, että jos leasingillä ottaisi ko. auton, niin miten leasing-yhtiö laskisi jäännösarvon. Veikkaan että ko. autoon ei liisaria edes saa.
Toki on totta että teslaan kaatamani raha on jo mennyt.. ja olen siihen ihan valmis että kaikki meni kun katsotaan riittävän monta vuotta eteenpäin. Nollaan meni aiemmatkin.
 
Yllättävän suuri ero Norjalaisten suuressa rangetestissä highlandin ja vanhan kolmosen välillä.


Eihän tuosta voi sanoa mitään suuntaan tai toiseen. Jos vaikka tänä vuonna on ollut pakkasta 10 astetta enemmän kuin aiemmassa testissä, niin erohan selittyy jo sillä.


Veikkaan että ko. autoon ei liisaria edes saa.

Veikkasit väärin. Autoverkkokaupasta saa alle kuukaudessa sähkö-Meganen alle yksityisliisarina. Jos haluat niin voit toki suorittaa itse matematiikan, että paljonko jäännösarvoa on laskettu.
 
Vuonna 2021 Tesla Model 3:n vanhempi versio pääsi 521 kilometrin kantamaan.

Kuka muistaa paljonko 2021 kolmos LRn WLTP range olikaan?
 
Eikö Teslan autopilotilla tms tarvitse pitää käsiä ratilla? Ajelee Helsingistä turkuun kuskin kädet taskuissa? Vai miten tuo toimii?
 
Eihän tuosta voi sanoa mitään suuntaan tai toiseen. Jos vaikka tänä vuonna on ollut pakkasta 10 astetta enemmän kuin aiemmassa testissä, niin erohan selittyy jo sillä.

Toki mutta mielenkiintoisen tuosta tekee nimenomaan se että aiemmin Tesla 3 on ollut tuossa testissä parhaiden joukossa poikkeaman suhteen (~-15%), kun taas tällä kertaa se on selkeästi heikompi muihin verrattuna (~-30%), joka sitten mietityttää että mistä se johtuu.

Kuka muistaa paljonko 2021 kolmos LRn WLTP range olikaan?

Näyttäisi olleen 614km.

1706733548807.png
 
No sitten otat Rellun Megane evolution ER:n 39900,- Sattuimoisin kaikki suristimet sisältävä Iconicin on 43990,- Sinällään vähän yllätyin näistä hinnoista, alkaa olla jo sen verran kilpailua, että melkein toimivaa varustetta ei enää voi perustella halvalla hinnalla.
En ottaisi mitään Rellua koskaan vaikka siihen saisi sitikan ja pösön mukaan. Ei se vagginekaan nyt sentään ihan niin ankea kampe ollut, ettäkö sitä ranskalaisiin kukaan vertailisi.

Mähän olen Teslaan ihan tyytyväinen. Varmaan tyytyväisempi kuin moni täällä. Ajoavustimet ovat täyttä paskaa ja niiden kehittämiseen kuluvan fyrkan voisi työntää vaikka korin äänieristeisiin tai ukrainalaisten aseistamiseen, mutta en niitä autoltani odotakaan, joten eivät ole sikäli oikein missään roolissa omassa kokemuksessani pl. pohjoisen hiljaiset maantiet kesäkeleillä, jolloin autopilot on oikeastikin ihan jees.
 
Eikö Teslan autopilotilla tms tarvitse pitää käsiä ratilla? Ajelee Helsingistä turkuun kuskin kädet taskuissa? Vai miten tuo toimii?
Täytyy antaa vastavoimaa, ei osaa tunnistaa pitämistä. Ja nykyään myös katse eteenpäin.
 
Veikkasit väärin. Autoverkkokaupasta saa alle kuukaudessa sähkö-Meganen alle yksityisliisarina. Jos haluat niin voit toki suorittaa itse matematiikan, että paljonko jäännösarvoa on laskettu.
löysin pikana vain 969 euroa kuussa 12 kk. Ja noissa on kilsat jotain 10-15 k vuosi.
Nämät ovat kallistuneet ihan hirmusti viime vuosina. Aikoinaan kun otin 2020 alussa 530e xdrive bemarin yksityisliisariin, sen alkaen hinta oli 499/kk per 10ktm/vuosi. (tarjous, kun oli myymättömiä autoja varmaankin tehtaalla)

500e kuussa on tuntunut menevän "premium" autoon riippumatta siitä onko mikä tai kuinka vanha. Uusi sähköauto ja sähköt työnantajan piikkiin pääsee tuohon samoihin. (ilman vakuutusta)

(autokaupan itse tarjoama liising ei ole välttämättä vertailukelpoinen .. saattaa vaikka lakata olemasta)
 
Viimeksi muokattu:
Täytyy antaa vastavoimaa, ei osaa tunnistaa pitämistä. Ja nykyään myös katse eteenpäin.
Sportilla näin, joka tekee siitä sportilla käyttökelvottoman. Comfortilla ratista tulee letkumpi ja pelkkä käden lepuuttaminen ratin päällä riittää. Se Comforthan on muuten aika farssi, mutta käytän kesällä juuri tuosta syystä silloin kun ajelen metsäsuomessa.
 
Kiitos Tege vastauksesta, ihmettelinkin miten omenanraato pääse kotoaan turun kauppatorille ohjaamatta, mutta ei siis pääse kun pitäähän sitä rattia liikutella "jatkuvasti" ihan itse.
 
500e kuussa on tuntunut menevän "premium" autoon riippumatta siitä onko mikä. Uusi sähköauto ja sähköt työnantajan piikkiin pääsee tuohon samoihin.
Sähkäreiden hinnat tippuu pari-kolme ekaa vuotta sen 2-3k/kvartaali, niin eihän toi 500€ kattaisi edes arvonalenemaa ja tiliäkin pitäisi tehdä.
 
Sähkäreiden hinnat tippuu pari-kolme ekaa vuotta sen 2-3k/kvartaali, niin eihän toi 500€ kattaisi edes arvonalenemaa ja tiliäkin pitäisi tehdä.
Bensat/dieselit/vakuutus/korjaukset/verot/katsastukset/korot/renkaat -. nuo tekee sen 500e jo käytettyyn premiumiin. Arvonalennukset sitten vielä erikseen.
uuteen sähköautoon jää .. ei mitään noista. sori, vakuutus toki ja korot.
ja se sähkömopo kun on uusi - toivottavasti toimii useamman vuoden. Jotain arvoa pitää laskea omalle ajallekin.

(ihan omaa matikkaa perustuen "premium" - käytettyihin, liisareihin ja uuteen teslaan - turpaan tulee suunnilleen saman verran koska mm. premiumin huolto on kallista. Ajellaan saippualaatikolla nyt sitten 10 v :=).
 
Viimeksi muokattu:
Bensat/dieselit/vakuutus/korjaukset/verot/katsastukset/korot/renkaat -. nuo tekee sen 500e jo käytettyyn premiumiin. Arvonalennukset sitten vielä erikseen.
uuteen sähköautoon jää .. ei mitään noista. sori, vakuutus toki ja korot.
ja se sähkömopo kun on uusi - toivottavasti toimii useamman vuoden. Jotain arvoa pitää laskea omalle ajallekin.
Joo. Tarkoitin nimenomaan noita liisaushintojen nousuja. Käytetystä Premiumista itsekin siirryin ja ei ole kaduttanut. Se huoltorumba jonkun Mersun tai Bemarin kanssa on niin sylettävää ja kallista shittiä, että uuden vatkaimen kulut arvonalenemineen päivineen ei jaksa ihan kauheasti liikuttaa. Tokikin täytyy sanoa, että homma ei ole mennyt hyvään suuntaan viimeisen vuoden aikana, koska sähkäreitä alkaa olemaan vähän liikaa täällä. Ei toki aiheuta lisäkustannuksia, mutta hermot on paikoitellen aika kireällä.
 
Tuota, oletko nyt ihan tosissasi vai enkö ymmärrä tämän ketjun huumoria? Kiinnittäisin uuteen teslaani urakkanupin tai painon rattiin? Ja jos näin ei halua tehdä niin pitää liikutella rattia tasaisin väliajoin?
 
Tuota, oletko nyt ihan tosissasi vai enkö ymmärrä tämän ketjun huumoria? Kiinnittäisin uuteen teslaani urakkanupin tai painon rattiin? Ja jos näin ei halua tehdä niin pitää liikutella rattia tasaisin väliajoin?
Ajaako täällä muka joku ilman urakkanuppia? :woot:
 
Tuota, oletko nyt ihan tosissasi vai enkö ymmärrä tämän ketjun huumoria? Kiinnittäisin uuteen teslaani urakkanupin tai painon rattiin? Ja jos näin ei halua tehdä niin pitää liikutella rattia tasaisin väliajoin?
Mikä ongelma on hiukan tuupata rattia kun auto sitä pyytää?
 
Tuota, oletko nyt ihan tosissasi vai enkö ymmärrä tämän ketjun huumoria? Kiinnittäisin uuteen teslaani urakkanupin tai painon rattiin? Ja jos näin ei halua tehdä niin pitää liikutella rattia tasaisin väliajoin?
Ei sitä tarvii liikutella kun otat pois Sportilta sen ohjauksen sillon jos aikomuksia käyttää Autopilotia. Käsi ratilla riittää.
 
En mielestäni väittänyt ratin tuuppimista miksikään ongelmaksi? Mutta onhan se nyt ohjausliike toisin kuin se että autopilotilla kelpaisi vain käden lepuuttaminen ratilla?
 
En mielestäni väittänyt ratin tuuppimista miksikään ongelmaksi? Mutta onhan se nyt ohjausliike toisin kuin se että autopilotilla kelpaisi vain käden lepuuttaminen ratilla?

Ei autopilotin kanssa kyllä mitään ohjausliikkeitä tarvitse tehdä, kun kättä lepuuttaa ratilla, että kädestä tulee hieman painoa.
 
Mutta on kyllä rehellisyyden nimissä pakko sanoa, että se on aika ankea kampe pl. ne valot. En maksaisi uutena yhtään yli 30k.

Näinhän se on, mutta valot siinä ovat erinomaiset suhteessa tähän vertailtuun tuotteeseen - halvemmalla. Sehän se kysymys oli.
 
valot mainittu; y tessulin valot on siinä huonot, että jäätyvät päältä ja sisältä (kosteus). Eikä niitä voi hivellä oikein millään naarmuttamatta. "Polttimo" itse ei riitä sulattamaan valaisinta edes auto paikoillaan.
Noh, 10v päästä taas tulee kylmä talvi.
ja perä imee lumet jo kilometrin matkalla niin että PasterStein tulee ja rankaisee.
 
Viimeksi muokattu:
Ei autopilotin kanssa kyllä mitään ohjausliikkeitä tarvitse tehdä, kun kättä lepuuttaa ratilla, että kädestä tulee hieman painoa.

Ok, eli teslan ratissa on kapasitiivinen tunnistus sille että käsi/kädet ovat kiinni ratissa. Osaako joku kommentoida kuinka pitkä maksimietäisyys teslan adaptiivisella vakkarilla on verrattuna muiden (VAG. BMW tai vaikka korealaiset) merkkien maksimietäisyyteen? Kysyn koska olen jälkeenpäin alkanut epäillä etten kuitenkaan osannut koeajolla (ModelY23 neliveto) käyttää adaptiivista vakkaria oikein, niin lyhyt oli maksimietäisyys edellä ajavaan?
 
Tuota, oletko nyt ihan tosissasi vai enkö ymmärrä tämän ketjun huumoria? Kiinnittäisin uuteen teslaani urakkanupin tai painon rattiin? Ja jos näin ei halua tehdä niin pitää liikutella rattia tasaisin väliajoin?
Itse pidän ratin puolasta kiinni niin että osa käden painosta "roikkuu" ratista. Tämä riittää, ei tarvitse liikutella mitään.

Joku hernepussi tyyppinen homma ajaisi saman asian, mutta en minä nyt tuohon niin paljoa luota ettäkö noin tekisin. Vaikka noin yleisesti ottaen toimii todella hyvin kesällä. Näin talvella ei tietysti toimi kunnolla kun ei näy mitään kaistamerkintöjäkään.
 
Sportilla näin, joka tekee siitä sportilla käyttökelvottoman. Comfortilla ratista tulee letkumpi ja pelkkä käden lepuuttaminen ratin päällä riittää. Se Comforthan on muuten aika farssi, mutta käytän kesällä juuri tuosta syystä silloin kun ajelen metsäsuomessa.

En nyt ihan ymmärtänyt? Kyllä mulla jokaisella moodilla toimii ihan samalla tavalla. Lepuutan kättä jalkaani vasten parilla sormella pitäen ratista.
Kiitos Tege vastauksesta, ihmettelinkin miten omenanraato pääse kotoaan turun kauppatorille ohjaamatta, mutta ei siis pääse kun pitäähän sitä rattia liikutella "jatkuvasti" ihan itse.
Tosiaan siis ratista pitää pitää kiinni. Mä lepuutan kättä jalkaani vasten tosiaan paria sormea ratilla roikottaen. Eli ei siinä itse tehdä mitään ohjausliikkeitä. Mutkissa irrotan sormia sen verran ettei kättä tarvi liikuttaa. Se antaa kyllä ehkä noin minuutin ajaa ilman kosketusta. Tuossa mun ylempänä olevassa toisessa videossa näkyy kun ajan ilman käsiä, kosketan rattiin kun auto siitä herjaa.
 
Ei niissä Tesloissa jota olen ajanut ole kapasitiivista tunnistusta ollut ja tasaisin väliajoin alkaa herjaamaan kun pidän yleensä yhdellä kädellä aika kevyesti kiinni. Ilmeisesti pitäisi vatkata ohjausta että tunnistaisi kun ei se ainakaan kosketukseen perustu. Oman Kian plugarin tunnistus tuntuu olevan aika täydellinen tuolta osin, mutta ehkä siihen on vain tottunut.

Tuo on myös hyvä joka joissakin (ainakin monessa saksalaisessa) autoissa on, että pienet ohjausliikkeet ja/tai nopeuden muutokset eivät katkaise ajoajustimia/vakkareita vaan kytkeytyvät takaisin pienen kuskin korjailun jälkeen automaattisesti päälle eikä niitä tarvitse olla räppäämässä taas päälle (tai ehkä oikeammin eivät poistu päältä pienellä korjailulla).
 
Viimeksi muokattu:
En nyt ihan ymmärtänyt? Kyllä mulla jokaisella moodilla toimii ihan samalla tavalla. Lepuutan kättä jalkaani vasten parilla sormella pitäen ratista.
Mulla ei. Sportilla ohjaus on tuntumaltaan selkeästi jämäkämpi + jäykempi ja vaatii myös aidosti hieman forcea/oikeaa liikettä, jotta auto tietää käden olevan ratilla. Comfortilla riittää makuutus. 2022-malli.
 
En nyt ihan ymmärtänyt? Kyllä mulla jokaisella moodilla toimii ihan samalla tavalla. Lepuutan kättä jalkaani vasten parilla sormella pitäen ratista.

Tosiaan siis ratista pitää pitää kiinni. Mä lepuutan kättä jalkaani vasten tosiaan paria sormea ratilla roikottaen. Eli ei siinä itse tehdä mitään ohjausliikkeitä. Mutkissa irrotan sormia sen verran ettei kättä tarvi liikuttaa. Se antaa kyllä ehkä noin minuutin ajaa ilman kosketusta. Tuossa mun ylempänä olevassa toisessa videossa näkyy kun ajan ilman käsiä, kosketan rattiin kun auto siitä herjaa.

Pääasia on varmasti juuri tuo että ei tarvitse oikeasti nykiä rattia, vaikka autopilot ajoittain pienen vastuksen ratissa vaatisikin. Nykyisessä autossani on kapasitiivinen ratti joten ärsyttäisi jos joutuisi rattia "nykimään" autopilotilla. Entä tuo aikaisemmin kysymäni adaptiivisen vakkarin maksimietäisyys verrattuna muiden toteutukseen, osaako joku kommentoida?
 
Tesla pudonnut 5 metriä ja ei paljon mitään vaurioita. On ne kestäviä autoja, ei muuta kuin hanaa!

Eikös Kaliforniassa tms. Model Y tippunut myös ihan reippaasti jostain kalliolta ja sehän oli "vain lommoilla" plus kaikki selvisivät ruhjeilla tai jotain? Aika vakuuttavaa mielestäni, kun joku peruskippo (kuten BYD ym.) olisivat rusinana.
 
Tesla pudonnut 5 metriä ja ei paljon mitään vaurioita. On ne kestäviä autoja, ei muuta kuin hanaa!

Eikös toi keula ole ihan paskana ? Eiköhän lunastukseen mene, kun tuon massan tiputtaa keulan varaan niin eiköhän siellä hiemna paikat taivu.

Autopilotti oli kattellut että baana on auki, ei muuta kuin hanaa :)
 
Tesla pudonnut 5 metriä ja ei paljon mitään vaurioita. On ne kestäviä autoja, ei muuta kuin hanaa!

Rutussa vietiin lavalla pois, ihan niinkuin muutkin autot samanlaisen tiputuksen jälkeen? Liukui kalliota pitkin alhaalla olevan taksin kylkeen.

muoks: tästä pitäisi tehdä puolivirallinen testi eri sähköautoille, vähän niinkuin FLTP. Seuraavaksi Cybertruckilla alas samasta kohtaa ja videota YouTubeen! :D
 
Ei niissä Tesloissa jota olen ajanut ole kapasitiivista tunnistusta ollut ja tasaisin väliajoin alkaa herjaamaan kun pidän yleensä yhdellä kädellä aika kevyesti kiinni. Ilmeisesti pitäisi vatkata ohjausta että tunnistaisi kun ei se ainakaan kosketukseen perustu.
Pelkkä paino riittää. Eli kun otan ratin alhaalta kiinni parilla sormella ja roikotan kättä siinä omaa jalkaani vasten, niin ei useampaan sataan limsaan tarvi tehdä mitään. Ei siis mitään ohjausliikkeitä tai veivaamisia eikä herjaile kertaakaan. Puhtaasti käden paino riittää tuohon.
 
Joo BYD-kuski olisi haettu ruumisautolla ja Toyotasta ei olisi jäänyt kuin rautalevy jonka olisi voinut viedä romuliilkeeseen.
Veikkaan et Toyota olisi menny vain lunariin sen suuremmin menemättä mihinkään. BYDin kolarivideot Kiinasta on ainakin sen vertaa kivoja, et taitaa vastata Lada 1200 -mallia ne.
 
Pelkkä paino riittää. Eli kun otan ratin alhaalta kiinni parilla sormella ja roikotan kättä siinä omaa jalkaani vasten, niin ei useampaan sataan limsaan tarvi tehdä mitään. Ei siis mitään ohjausliikkeitä tai veivaamisia eikä herjaile kertaakaan. Puhtaasti käden paino riittää tuohon.
Mikä vuosimalli? Omassani ei Sport -asetuksella todellakaan riitä tuo. Ei myöskään pelkkien sormien liikuttelu. Comfortilla toki riittää. Mietin, että onko omaani vanhemmissa/uudemmissa tuo Sport-asentokin samanlainen letku kuin Comfort?
 
Mikä vuosimalli? Omassani ei Sport -asetuksella todellakaan riitä tuo. Ei myöskään pelkkien sormien liikuttelu. Comfortilla toki riittää. Mietin, että onko omaani vanhemmissa/uudemmissa tuo Sport-asentokin samanlainen letku kuin Comfort?
2019 model 3 performance.
 
Jos seuraavalla latausnopeudella ja regenillä ei ole mitään väliä, niin onko mitään järkeä laittaa esi-ilmastoinnin päälle sen sijaan että käyttää camp modea?
 
Eikös Kaliforniassa tms. Model Y tippunut myös ihan reippaasti jostain kalliolta ja sehän oli "vain lommoilla" plus kaikki selvisivät ruhjeilla tai jotain? Aika vakuuttavaa mielestäni, kun joku peruskippo (kuten BYD ym.) olisivat rusinana.

Veikkaan et Toyota olisi menny vain lunariin sen suuremmin menemättä mihinkään. BYDin kolarivideot Kiinasta on ainakin sen vertaa kivoja, et taitaa vastata Lada 1200 -mallia ne.

Kannattaa muistaa, ettei Kiinassa myytävät mallit ole samoja kuin Euroopassa. Joka tapauksessa, esim. BYD Seal on EuroNCAPin tulosten perusteella se perinteinen viiden tähden auto. Eiköhän se näyttäisi aika samalta.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 352
Viestejä
4 505 257
Jäsenet
74 386
Uusin jäsen
Juize

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom