Hello,
1300 km kierros Y:llä PK-seudulta maakuntiin. Hyvää dataa kulutuksesta, kun lämpötila vaihteli -20 ja nollan välillä. Jos akku on lämmin, homma toimii hyvin ja rangea on se 300 km kovallakin pakkasella. 400 km 0-asteessa. ABC/K lataukset on ihan puppua verrattuna teslan omaan laturiin. Noiden kauppalatureiden sähköliittymät varmaankin jakavat tehon koko kiinteistön kanssa niin pakkasella tarjolla on sähköä kovin himpsusti.
Mainostin että en kalifornian automaatilla aja, niin "sulalla" yksinumeroisella tiellä jos mopo löysi kaistat, oli päällä vakiosäädin. Noin 20 kertaa varmaan tuolla matkalla joko putosi säädin kokonaan pois päältä tai jarrutti hetkellisesti - eli haamujarru. On kyllä ärsyttyvää. Osa taisi olla jossain risteyskohdissa (silta yli/ali) tai jokin aurinko/varjo raja. Juva-Mikkeli oli mukana reittiä (ehkä joskus mainittu tässä yhteydessä) Muutenhan tuossa ei nyt niin vakavaa, mutta kun jotkun ääliöt ajavat alle 20 m turvavälillä perässä, niin ei voi oman turvallisuuden kannalta käyttää "vakkaria".
Noh, fiksujen sähköautoilijoiden kanssa oli kyllä mukava tehdä matkaa - mittari +15 rajoitukseen ja 150m turvaväli. Tällä 150 kilometriä junana, terveisiä vaan sille Q4 e-tron kuskille. Iso peukku.
Auto oli lämmin. Jonkin kerran alle -10 asteessa selkeästi vaihtoi lämmönlähdettä niin puski viileää ilmaa kabiiniin jonkin aikaa. Hieman ärsyttävää kyllä, kun lämpö seilasi. Kuuma muuten tuli perusasetuksilla 20c. Paremmin toimi penkinlämmitys pois kokonaan ja pyynti koppiin 18c. Ja takki pois ja kengät.
Kulutus 19-25 kWh riippuen ulkolämpötilasta ja eritoten akun lämpötilasta. Nopeus päiväsakkojen alle.
Joku valojenvilkuttelija osui kohdalle, kun ei mustan auton ja lasien läpi nähnyt että hidastan edeltä kääntyvän auton takia. Ohitin siis ko. auton hetkeä aiemmin, niin ajatteli kait että kostan jotakin
Maakunnassa pakkasella jonkin verran sai katsetta, että mitä tuo täällä sähkömopolla tekee.
edit: testasin että vakkarilla saa nyt sitten kait auto-pyyhkijät pois päältä. Taitaa nollaantua asetus aina kun vakkarin laittaa päälle - kertaakaan ei pyyhkinyt ikkunaa koko reissussa - jotain muutettu tai sitten ei vaan talvella viitsi.
edit2: -20 asteiseen akkuun long range Y otti pikalaturista 9kW akun lämmittämiseen noin 10 min ajan ennen kuin lataus edes alkoi. Ehkä molemmilla moottoreilla lämmitti? RWD tässä kestää hetken kauemmin? Jäisellä akulla myös jarrua sai polkea ihan kunnolla, kun regeniä ei ollut yhtään.
Aiemmin ajattelin että jokin päivitys olisi muuttanut talvi-regeniä, mutta on mahdollista, että ilmat kylmenivät juurikin samana päivänä, joten kylmempi akku on voinut tehdä saman efektin.