Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Tässä 3000 km perusteella arvio omasta Model 3 Highland LR:stä, eli nelivetomallista. Aikaisemmat autot ovat lähinnä VAG konsernin malleja. Viimeisin vertailukohta oli uudesta asti ollut A4 Quattro TDI.

Teslan plussat:
- Kohtalaisen hiljainen, ei moitteen sijaa tässä.
- Ok alusta. Ei kuitenkaan Audi tasoinen, mutta riittävän hyvä.
- Kiihtyy todella hyvin ja mukava ajaa, kun voimaa on riittävästi.
- Erittäin hyvä äänentoisto.
- Yllättävän hyvin säilytystilaa.
- Penkit ihan hyvät. Vaikka ei ole tukea tarpeeksi reisille, niin selkä on tykännyt. Yleensä alaselkä kipeytyy pitkässä ajossa, mutta ei tässä. Jossain oli maininta, että ristiseläntuki olisi poistunut, kyllä se silti tässä on mukana. Plussana ilmastoidut penkit.
- Nopea lataus kylmälläkin säällä, kunhan lämmittää akkua etukäteen. 200 kW teholla tullut useasti ladattua.
- Todella hyvä hyötysuhde. Range -15 asteessa n. 400 km, kun 180 km oli motaria talvinopeuksilla Eli ihan hyvää tasoa omasta mielestäni näin talvikeleillä.
- Lämpeää nopeasti ilmalämpöpumpulla.

Miinukset:
- Monen muunkin mainitsema vakionopeudensäädin on aivan syvältä, ainakin nyt talvella. Vakkari on itselläni hyödyllisin juuri kun ajan letkassa motarilla, mutta tuolloin Teslassa sitä ei vain uskalla käyttää. Tekee välillä äkkinäisiä jarrutuksia. Perässä oleva sitten tietenkin reagoi kun jarruvalot syttyy randomisti ja pahimmillaan tämä aiheuttaa pahojakin vaaratilanteita. Ärsyttää todella paljon tämä.
- Navigointi ei ole Google Mapsin tasolla. Näyttää välillä todella idioottimaisia reittejä kun ajelen tutuilla teillä ja olen sitä testaillut.
- Kamerapohjainen "autopilotti" ei toimi kunnolla.
- Kamerapohjainen "etäisyystutka" vaatii vielä työstöä paljon, että siihen voisi jotenkin edes luottaa.
- Neliveto ei ole Quattro-tasoa. Jotenkin on enemmän puskevan tuntuinen, eikä herätä niin paljon luottamusta. Tunnoton.
- Ärsyttävä hälytysääni ylinopeudelle, joka pitää aina erikseen poistaa käytöstä. Auto on sitä mieltä, että nopeusrajoitus on 30, vaikka se on oikeasti 40 eräällä tienpätkällä. *Tämä olikin EU-standardi, mutta ärsyttää silti.
- Akun esilämmityksen manuaalisen valinnan puuttuminen.

Yleisesti ottaen softa, jonka luulin olevan Teslassa ylivoimainen, on sittenkin se surkein osa autoa. En voi varauksetta suositella, ennen kuin softaa saadaan paremmaksi.
Kotilatauksesta sanoisin, että 13A yksivaihelaturi on riittänyt mainiosti myös talvipakkasilla.
Autopilotin käyttö vaatii kaistaviivat joten suosittelen sen käyttöä vasta keväällä kun tiet on sulia ja kaistaviivat näkyvissä.
 
@Matiass Ristiselän tuli poistui apparin puolelta.

Mitä tulee vakkariin ja APn niin tuntuu että se on mennyt vain huonompaan suuntaan. Pystyn hyvin samaistumaan näihin haamuihin vrt tutkallinen mikä oli ennen pakkopoistoa.
 
Itse en juurikaan kaipaa autopilottia, eli siis kahden napautuksen kaistallapitoa, vaan ajelen mielummin ihan pelkällä adaptiivisella vakkarilla. Pidän asetuksista siis aktiivisena traffic-aware cruise controlin enkä autosteeriä. En ole huomannut että näin vakkari vaihtelisi nopeutta itsekseen kuvitellun rajoituksen mukaisesti. Taitaa siis kytkeä tuon "älyn" pois päältä, joka tietysti passaa itselle varsin hyvin.
 
Itse en juurikaan kaipaa autopilottia, eli siis kahden napautuksen kaistallapitoa, vaan ajelen mielummin ihan pelkällä adaptiivisella vakkarilla. Pidän asetuksista siis aktiivisena traffic-aware cruise controlin enkä autosteeriä. En ole huomannut että näin vakkari vaihtelisi nopeutta itsekseen kuvitellun rajoituksen mukaisesti. Taitaa siis kytkeä tuon "älyn" pois päältä, joka tietysti passaa itselle varsin hyvin.
Tuota täytyykin kokeilla. Mikä tahansa asetus, jolla saa älyt ja avustimet pois päältä, tekisi vakkarista käyttökelpoisen.
 
Itse en juurikaan kaipaa autopilottia, eli siis kahden napautuksen kaistallapitoa, vaan ajelen mielummin ihan pelkällä adaptiivisella vakkarilla. Pidän asetuksista siis aktiivisena traffic-aware cruise controlin enkä autosteeriä. En ole huomannut että näin vakkari vaihtelisi nopeutta itsekseen kuvitellun rajoituksen mukaisesti. Taitaa siis kytkeä tuon "älyn" pois päältä, joka tietysti passaa itselle varsin hyvin.
Mahtaako tuo vaikuttaa mitään? Toinen mikä voisi kai vaikuttaa, on valita vakkarista "nykyinen nopeus" eikä "nopeusrajoitus +-X km/h". Mutta kaikenlainen nopeusrajoitusten arvailu olisi hyvä saada pois tarvittaessa.
 
Näyttää olevan fsd 12.1.2 videoita tuubissa. Kestänee jonkun päivän että syntyy jonkinlainen konsensus siitä miten 12.1.2 toimii. Allaolevassa videssa tesla ajaa yöaikaan sateessa san franciscossa. Kohtuullisen hieno tekninen merkkipaalu ajaa neuroverkkokontrollilogiikalla ihmisen koodaaman heuristiikan sijaan. Isaacsonin kirjassa oli tarinaa miten viime huhtikuussa tuo neuroverokkopohjainen kontrollilogiikka sai alkunsa.

 
Mahtaako tuo vaikuttaa mitään? Toinen mikä voisi kai vaikuttaa, on valita vakkarista "nykyinen nopeus" eikä "nopeusrajoitus +-X km/h". Mutta kaikenlainen nopeusrajoitusten arvailu olisi hyvä saada pois tarvittaessa.

Tuo asetus ei valitettavasti vaikuta vakkarin nopeusmuutoksiin sen jälkeen, kun se on kytketty päälle. Se vaikuttaa ainoastaan vakkarin kytkennän yhteydessä, jossa auto joko pitää nykyisen nopeuden tai vaihtaa nopeusrajoitukseen (+- asetettu marginaali). Sanoisin että kannattaa ainakin kokeilla autosteerin poiskytkentää, jos ei koe AP:ta tarpeelliseksi.
 
Tänään olen ihmetellyt noiden automaattipyyhkijöiden toimintaa. Toiminut ihmeellisen hyvin monessa erilaisessa sateessa: aamulla kevyessä tihkussa, myöhemmin normisateessa ja räntätuiskussa.

Erityisesti toi aamun tihkusade oli sellainen missä ikinä oo toiminu kunnolla, tänään täysin oikea-aikaisesti hoitanut kaikki pyyhkimiset.

En nyt mene vielä näillä kokemuksilla väittämään, että jotain varmaa muutosta olisi, mutta onko muut huomanneet vastaavaa parannusta? Vai onko vaan sattumaa tai bugi että toimii oikein. Joulupäivityksissähän erilaisia fiksailuja kuitenkin tullut.
 
Tänään olen ihmetellyt noiden automaattipyyhkijöiden toimintaa. Toiminut ihmeellisen hyvin monessa erilaisessa sateessa: aamulla kevyessä tihkussa, myöhemmin normisateessa ja räntätuiskussa.

Erityisesti toi aamun tihkusade oli sellainen missä ikinä oo toiminu kunnolla, tänään täysin oikea-aikaisesti hoitanut kaikki pyyhkimiset.

En nyt mene vielä näillä kokemuksilla väittämään, että jotain varmaa muutosta olisi, mutta onko muut huomanneet vastaavaa parannusta? Vai onko vaan sattumaa tai bugi että toimii oikein. Joulupäivityksissähän erilaisia fiksailuja kuitenkin tullut.
Mikä softaversio?
 
Näyttää olevan fsd 12.1.2 videoita tuubissa. Kestänee jonkun päivän että syntyy jonkinlainen konsensus siitä miten 12.1.2 toimii. Allaolevassa videssa tesla ajaa yöaikaan sateessa san franciscossa. Kohtuullisen hieno tekninen merkkipaalu ajaa neuroverkkokontrollilogiikalla ihmisen koodaaman heuristiikan sijaan. Isaacsonin kirjassa oli tarinaa miten viime huhtikuussa tuo neuroverokkopohjainen kontrollilogiikka sai alkunsa.



Toinen ajosessio. Upeasti väistelee paloautot ja palomiehet yms.

 
En tiedä onko muuttunut Teslan politiikka, mutta sehän oli joku vuosi sitten että kun vaihtoi akkua niin ei saanut pitää wanhaa riippumatta oliko takuuvaihto vai omaan piikkiin. Olisiko ainoa vaihtoehto sitten tilata uusi akku teslalta ja vaihtaa toisessa liikkeessä/itse että voi pitää wanhan?

Akku ei ole suunniteltu korjattavaksi niin eivät halua ottaa riskiä että jää amatöörien räpellettäväksi? Vaikka kyllähän niitä on välillä näkynyt myynnissäkin..
 
Akku ei ole suunniteltu korjattavaksi niin eivät halua ottaa riskiä että jää amatöörien räpellettäväksi? Vaikka kyllähän niitä on välillä näkynyt myynnissäkin..
Sain ainakin ennen valita haluaako halvemman refurbishedin eli about samanikäisistä kennoista yhdistetyn toimivan akun vai tuliterän kalliimman akun wanhan tilalle jos takuu ummessa. Toisin sanoen Tesla kuori kermat kun rikkinäisestä sai seuraavaan kunnostettuun toimivia osia.
 
Toinen ajosessio. Upeasti väistelee paloautot ja palomiehet yms.



En ole Tesla fanipoika vaikka Teslan omistankin, mutta täytyy silti ihailla ja arvostaa tuota teknologiaa ja mihin nykypäivänä pystytään. Vaikka aina muistutetaan siitä miten lupaukset ovat olleet ylisuuria, Musk puhuu paskaa ja FSD saadaan ehkä vuonna 2040 toimimaan, niin on tässä silti jo ihailtava määrä ohjelmointia pinnan alla, että auto pystyy tuon kaiken havaitsemaan ja toimimaan sen pohjalta.

Redditissä vaikutti olevan myös uusimman päivityksen pohjalta hyviä kokemuksia, että tuntuisi enemmän ihmismäiseltä ajolta ja kyyti on sulavampaa, sekä toimii paikoissa joissa aiemmin oli ongelmia.
 
En ole Tesla fanipoika vaikka Teslan omistankin, mutta täytyy silti ihailla ja arvostaa tuota teknologiaa ja mihin nykypäivänä pystytään. Vaikka aina muistutetaan siitä miten lupaukset ovat olleet ylisuuria, Musk puhuu paskaa ja FSD saadaan ehkä vuonna 2040 toimimaan, niin on tässä silti jo ihailtava määrä ohjelmointia pinnan alla, että auto pystyy tuon kaiken havaitsemaan ja toimimaan sen pohjalta.

Redditissä vaikutti olevan myös uusimman päivityksen pohjalta hyviä kokemuksia, että tuntuisi enemmän ihmismäiseltä ajolta ja kyyti on sulavampaa, sekä toimii paikoissa joissa aiemmin oli ongelmia.
Minustakin tuo oli hieno suoritus. Hirvittää itseäni lähinnä että jos 100k ihmistä rupeaisi yhtäkkiä ajelee ilman käsiä ratissa, niin kuinka pahoja onnettomuuksia sieltä tulisi. Ja tämä nyt ei ole Tesla dissausta. Minä perustan tämän väitteen ihan vaikka peleihin.
Hyvin beta-testattu ei ole valmis. Beta testaajat ei edes voi kuvitella mihin valmis tuote joutuu. Taas tuttua peleistä.
Kyllä tässä vielä on pitkä matka itse ajoon.

edit. Huom. merkistä riippumatta! :D
 
Redditissä vaikutti olevan myös uusimman päivityksen pohjalta hyviä kokemuksia, että tuntuisi enemmän ihmismäiseltä ajolta ja kyyti on sulavampaa, sekä toimii paikoissa joissa aiemmin oli ongelmia.
Eikös näitä samoja hehkutuksia ole vähän joka versiosta kuultu? Ja lopulta paljastunut, että edistysaskeleet olivat jälleen kerran kovin vähäpätöisiä. Voisin kuvitella, että jos siellä joku todellinen harppaus otettaisiin, niin X olisi tukossa Elonin twiittejä asiasta. Enkä tarkoita tällä etteikö näitä olisi hyvä seurata/raportoida, mutta aika hankala tuntuu olevan saada objektiivista käsitystä miten paljon milläkin kertaa on edistytty.
 
Minustakin tuo oli hieno suoritus. Hirvittää itseäni lähinnä että jos 100k ihmistä rupeaisi yhtäkkiä ajelee ilman käsiä ratissa, niin kuinka pahoja onnettomuuksia sieltä tulisi. Ja tämä nyt ei ole Tesla dissausta. Minä perustan tämän väitteen ihan vaikka peleihin.
Hyvin beta-testattu ei ole valmis. Beta testaajat ei edes voi kuvitella mihin valmis tuote joutuu. Taas tuttua peleistä.
Kyllä tässä vielä on pitkä matka itse ajoon.

edit. Huom. merkistä riippumatta! :D
FSD Beta on level 2 eli kuski on vastuussa. V12 piti olla ilman Betaa mutta siitä tulikin silti Beta.
 
En ole Tesla fanipoika vaikka Teslan omistankin, mutta täytyy silti ihailla ja arvostaa tuota teknologiaa ja mihin nykypäivänä pystytään. Vaikka aina muistutetaan siitä miten lupaukset ovat olleet ylisuuria, Musk puhuu paskaa ja FSD saadaan ehkä vuonna 2040 toimimaan, niin on tässä silti jo ihailtava määrä ohjelmointia pinnan alla, että auto pystyy tuon kaiken havaitsemaan ja toimimaan sen pohjalta.

Redditissä vaikutti olevan myös uusimman päivityksen pohjalta hyviä kokemuksia, että tuntuisi enemmän ihmismäiseltä ajolta ja kyyti on sulavampaa, sekä toimii paikoissa joissa aiemmin oli ongelmia.
Myös kun ottaa huomioon että millä raudalla (vain kamerat) tuo ajo onnistuu on kyllä vakuuttavaa.
 
Eikös näitä samoja hehkutuksia ole vähän joka versiosta kuultu? Ja lopulta paljastunut, että edistysaskeleet olivat jälleen kerran kovin vähäpätöisiä. Voisin kuvitella, että jos siellä joku todellinen harppaus otettaisiin, niin X olisi tukossa Elonin twiittejä asiasta. Enkä tarkoita tällä etteikö näitä olisi hyvä seurata/raportoida, mutta aika hankala tuntuu olevan saada objektiivista käsitystä miten paljon milläkin kertaa on edistytty.

Enhän minä tuossa hehkutuksista puhunut, vaan ainoastaan hyvistä kokemuksista. Eli tarkoittaen sitä, että FSD on mennyt päivityksessä askeleen eteenpäin ja toimivuutta on saatu parannettua. Mistään läpimurrosta ei ole kyse.
 
Enhän minä tuossa hehkutuksista puhunut, vaan ainoastaan hyvistä kokemuksista. Eli tarkoittaen sitä, että FSD on mennyt päivityksessä askeleen eteenpäin ja toimivuutta on saatu parannettua. Mistään läpimurrosta ei ole kyse.
No hehkutus ehkä oli väärä sana, mutta tarkoitin siis, että ensin tulee kehuja edistymästä kunnes huomataan toisen nurkan toteutuksesta hajonneen tms.
 
FSD Beta on level 2 eli kuski on vastuussa. V12 piti olla ilman Betaa mutta siitä tulikin silti Beta.
No tuossa mielessä kyllä Tesla on vähän kuin StarCitizen. Betoja ja Alphoja tulee mutta ei valmista, ehkä sitten joskus.

edit. Miten hyvin tämä Teslan systeemi pärjää verrattuna esim. Waymoon ja mikä se toinen oli? jotka yrittänyt ratkoa itse-ajoa kaupungissa jo monta vuotta.
 
FSD Beta on level 2 eli kuski on vastuussa. V12 piti olla ilman Betaa mutta siitä tulikin silti Beta.
Varmaan "kaikista" softista tulee beta versio ennen finaalia. Saattoi olla windows 11 betakin olemassa ennen kuin tehtiin lopullinen buildi. Odotellaan rauhassa tuleeko jossain vaiheessa fsd 12 ilman betaa vai ei. Jos pitäisi lyödä vetoa niin beta ei poistu nimestä 12.x versioissa. Löytyy joku iso puute mitä ei nykyisellä ratkaisulla saada korjattua. v13:en missä on "uusi arkkitehtuuri" väitetään korjaavan tilanne.
 
Varmaan "kaikista" softista tulee beta versio ennen finaalia. Saattoi olla windows 11 betakin olemassa ennen kuin tehtiin lopullinen buildi. Odotellaan rauhassa tuleeko jossain vaiheessa fsd 12 ilman betaa vai ei. Jos pitäisi lyödä vetoa niin beta ei poistu nimestä 12.x versioissa. Löytyy joku iso puute mitä ei nykyisellä ratkaisulla saada korjattua. v13:en missä on "uusi arkkitehtuuri" väitetään korjaavan tilanne.
No varmaan tulee joo, ehkä turha sotkea winukkaa tähän.
Kaikki odottelee rauhassa, oishan se hienoa kun tulisi auto joka ajaisi joka tilanteessa yksin. Edes siellä Kalifornian ikuisessa kesässä.
Sen verran vähän harmittaa, että tuota kutsutaan edelleen fsd vaikka se ei sitä ole edes etäisesti.
 
Minustakin tuo oli hieno suoritus. Hirvittää itseäni lähinnä että jos 100k ihmistä rupeaisi yhtäkkiä ajelee ilman käsiä ratissa, niin kuinka pahoja onnettomuuksia sieltä tulisi. Ja tämä

Eikö näissä itseajavissa suurin kauhukuva ole kaikkien autojen hakkerointi ja ohjataan vastaantulevien kaistalle tjms.
 
Eikö näissä itseajavissa suurin kauhukuva ole kaikkien autojen hakkerointi ja ohjataan vastaantulevien kaistalle tjms.
Lienee aikalailla mahdollinen kauhukuva kaikkien autojen kohdalla missä on minkäänlaista autonomiaa. Kaistavahti voi vaihtaa kaistaa rekan eteen, kiihdyttää holtittomasti jalankulkijan pääälle, lyödä jarrut pohjaan ja takanaoleva rekka tulee kontista sisään, ottaa jarrut pois käytöstä jne. Ei hakkerointi ole vain itseajavien ongelma.

Kolikon toinen puoli, että comma.ai:n avulla todella ison määrän autoista voi jossain vaiheessa saada muutettua "itseajavaksi"
 
Lienee aikalailla mahdollinen kauhukuva kaikkien autojen kohdalla missä on minkäänlaista autonomiaa. Kaistavahti voi vaihtaa kaistaa rekan eteen, kiihdyttää holtittomasti jalankulkijan pääälle, lyödä jarrut pohjaan ja takanaoleva rekka tulee kontista sisään, ottaa jarrut pois käytöstä jne. Ei hakkerointi ole vain itseajavien ongelma.

Kolikon toinen puoli, että comma.ai:n avulla todella ison määrän autoista voi jossain vaiheessa saada muutettua "itseajavaksi"
No en tiedä miten tämä liittyy enää Teslaan, mutta kyllä minä haluaisin nähdä sen ohjelman mikä hoitelee kaikkien merkkien eri ohjelmistot, ohjelmistojen eri versiot ja kaupanpäälle sen levityksen kaikkiin autoihin.

Saa kyllä olla aikamoinen koodipätkä.

edit. Sitä en epäile etteikö yksittäistä autoa ole mahdollista kräkätä. Varmaan tehtykkin jo useaan otteeseen.
 
No en tiedä miten tämä liittyy enää Teslaan, mutta kyllä minä haluaisin nähdä sen ohjelman mikä hoitelee kaikkien merkkien eri ohjelmistot, ohjelmistojen eri versiot ja kaupanpäälle sen levityksen kaikkiin autoihin.

Saa kyllä olla aikamoinen koodipätkä.

edit. Sitä en epäile etteikö yksittäistä autoa ole mahdollista kräkätä. Varmaan tehtykkin jo useaan otteeseen.
Varmaan helpoin häkkeröinti olis comma.ai tyylinen palikka väylään kiinni. Comman koodi open sourcea ja tukee useita kymmeniä/satoja eri autoja. Toki tuollainen on vähän huono, kun vaatii fyysisen palikan asentamisen sen sijaan, että korkattaisiin auton oma softa. Mun pointti nimenomaan oli että ei auton kaappaus/häkkeröinti ole vain itseajavien tai vain teslan ongelma.
 
Varmaan helpoin häkkeröinti olis comma.ai tyylinen palikka väylään kiinni. Comman koodi open sourcea ja tukee useita kymmeniä/satoja eri autoja. Toki tuollainen on vähän huono, kun vaatii fyysisen palikan asentamisen sen sijaan, että korkattaisiin auton oma softa. Mun pointti nimenomaan oli että ei auton kaappaus/häkkeröinti ole vain itseajavien tai vain teslan ongelma.
Nojuu minä työskentelen teollisuudessa. Palikan se vaatisi nuokin teollisuus vehkeet että niihin jotain saisi. Jenkithän oikein julkisesti demonstroi tuota Iranilla. Kaikki on mahdollista siis, mutta vaikeaa se on.
 
Tälläkin foorumilla joskus hirmu vääntö oli ettei painolla väliä, mutta kuten osoittamalla videollani on nähtävissä aika selkeä vaikutus painolla sähköautoissa.
Painosta sivuhuomiona, tuleva Renault Scenic on aika samaa luokkaa Y:n kanssa. Painaa hieman vähemmän, LR isommilla akuilla, mutta on myös hieman pienempi ja vajaavetoinen.
 
Painosta sivuhuomiona, tuleva Renault Scenic on aika samaa luokkaa Y:n kanssa. Painaa hieman vähemmän, LR isommilla akuilla, mutta on myös hieman pienempi ja vajaavetoinen.
Hmm. esim. pariutumisen suhteen en ihan ensimmäisenä .. noh. Antaa olla, tuli jo penaltia kun illalla kirjoittelin.
 
Varmaan "kaikista" softista tulee beta versio ennen finaalia. Saattoi olla windows 11 betakin olemassa ennen kuin tehtiin lopullinen buildi. Odotellaan rauhassa tuleeko jossain vaiheessa fsd 12 ilman betaa vai ei. Jos pitäisi lyödä vetoa niin beta ei poistu nimestä 12.x versioissa. Löytyy joku iso puute mitä ei nykyisellä ratkaisulla saada korjattua. v13:en missä on "uusi arkkitehtuuri" väitetään korjaavan tilanne.
Musk sanoi että 12 tulee ilman Betaa ja ei tullutkaan. Miten porukka jaksaa uskoa vielä tämän tyypin valheisiin?
 
Painosta sivuhuomiona, tuleva Renault Scenic on aika samaa luokkaa Y:n kanssa. Painaa hieman vähemmän, LR isommilla akuilla, mutta on myös hieman pienempi ja vajaavetoinen.
Yli hintainen, vajaavetoinen ja ranskalaisittain paino ilmoitettu ilman kuskia, joten aika saman painoinen Tesla y kanssa. Ei jatkoon, sorry.
 
Why not, ei kaikille Tesla sovi eikä tarvitsekaan sopia.
 
Hei, Premium Connectivity loppui ja käyttöä on tarkoitus jatkaa puhelimen hotspotilla. Kaikki muu (Youtube, Netflix yms.) toimii, mutta Spotify ja Apple Music eivät suostu toimimaan. Kummassakin vain ruutu, jossa yksi painike ”jatka”, jota painamalla ei tapahdu mitään. Kenelläkään tietoa, että kuinka nuo saisi taas toimimaan? Autolle rebootti?
 
Hei, Premium Connectivity loppui ja käyttöä on tarkoitus jatkaa puhelimen hotspotilla. Kaikki muu (Youtube, Netflix yms.) toimii, mutta Spotify ja Apple Music eivät suostu toimimaan. Kummassakin vain ruutu, jossa yksi painike ”jatka”, jota painamalla ei tapahdu mitään. Kenelläkään tietoa, että kuinka nuo saisi taas toimimaan? Autolle rebootti?

Mullakin on joskus tullut tuollainen tilanne vastaan, vaikka premium connect onkin maksettuna. Taisi itsestään korjaantua tai sitten voisi kokeilla rattiboottia.

Kokeilin tuota hotspot virittelyä myöskin aikoinaan, totesin että mieluummin maksan 9e/kk tuosta premium connectista.
 
Täällä menty hotspotilla pari vuotta. Puhelimessa automaation avulla hotspot päälle kun bluetooth kytkeytyy autoon. Valitettavasti vaan usein joutuu käymään valikosta laittamassa wifin takaisin päälle, se kun menee offille jos wifi ei ole yhdistynyt ennen liikkeelle lähtöä. Pientä kikkailua siis, ja aina välillä käy mielessä että pitäisikö vaan maksaa se kymppi kuussa.
 
Mullakin on joskus tullut tuollainen tilanne vastaan, vaikka premium connect onkin maksettuna. Taisi itsestään korjaantua tai sitten voisi kokeilla rattiboottia.

Kokeilin tuota hotspot virittelyä myöskin aikoinaan, totesin että mieluummin maksan 9e/kk tuosta premium connectista.
Täytyypä koittaa. :thumbsup: Joo, eihän se premium paljoa ole, mutta kun noita kuukausitilauksia on jo tarpeeksi... :asif: Hotspot menee automaattisesti aina päälle, kun puhelin yhdistää autoon BT:lla. Valitettavasti auto ei aina yhdistä tuohon automatic, varsinkaan kotipihassa, jossa auto on kodin langattomassa verkossa kiinni.
 
Täytyypä koittaa. :thumbsup: Joo, eihän se premium paljoa ole, mutta kun noita kuukausitilauksia on jo tarpeeksi... :asif: Hotspot menee automaattisesti aina päälle, kun puhelin yhdistää autoon BT:lla. Valitettavasti auto ei aina yhdistä tuohon automatic, varsinkaan kotipihassa, jossa auto on kodin langattomassa verkossa kiinni.

Tää tais mullakin olla se varsinainen ongelma, että ajoon lähdettäessä kaipaili liian kauan kotiverkkoa.
 
Hei, Premium Connectivity loppui ja käyttöä on tarkoitus jatkaa puhelimen hotspotilla. Kaikki muu (Youtube, Netflix yms.) toimii, mutta Spotify ja Apple Music eivät suostu toimimaan. Kummassakin vain ruutu, jossa yksi painike ”jatka”, jota painamalla ei tapahdu mitään. Kenelläkään tietoa, että kuinka nuo saisi taas toimimaan? Autolle rebootti?
Onhan sinulla erikseen maksullinen spotify tili? Se auton tili ei toimi jos ei ole premium connectivityä. Toki siis jos ongelma on, että et pääse edes syöttämään kirjautumistietoja niin sitten kannattaa tehdä rattibootti.

Itse maksan sen kympin kuussa kun ei ole muuten soptify tiliä niin tuo on minusta halpa hinta spotifystä/ilmakuvakartasta/kameravaroituksista/ruuhkatiedoista ja siitä ettei tarvitse puhelimen hotspotilla kikkailla.
 
Onhan sinulla erikseen maksullinen spotify tili? Se auton tili ei toimi jos ei ole premium connectivityä. Toki siis jos ongelma on, että et pääse edes syöttämään kirjautumistietoja niin sitten kannattaa tehdä rattibootti.

Itse maksan sen kympin kuussa kun ei ole muuten soptify tiliä niin tuo on minusta halpa hinta spotifystä/ilmakuvakartasta/kameravaroituksista/ruuhkatiedoista ja siitä ettei tarvitse puhelimen hotspotilla kikkailla.
Minulla on oma Spotify tilaus, mutta vika korjaantui "rattibootilla" ja nyt Spotify + Apple Music pelittää hotspotilla.
 
Ei nyt mikään maata kaatava ongelma, mutta toimiiko teillä muilla radiokanavien kuvakkeet? Minulla alkanut nyt olemaan hyvin monessa niin, että ei ole kuvaketta ollenkaan ja lisäksi jos ajaa pidemmän matkan, että taajuudet vaihtuu niin kanavilla on väärät kuvakkeet. MYLR23 autona.

Onhan niissä tekstit että mikä on mikä, mutta olisi kiva, että kuvatkin olisivat oikein.
 
Ei nyt mikään maata kaatava ongelma, mutta toimiiko teillä muilla radiokanavien kuvakkeet? Minulla alkanut nyt olemaan hyvin monessa niin, että ei ole kuvaketta ollenkaan ja lisäksi jos ajaa pidemmän matkan, että taajuudet vaihtuu niin kanavilla on väärät kuvakkeet. MYLR23 autona.

Onhan niissä tekstit että mikä on mikä, mutta olisi kiva, että kuvatkin olisivat oikein.
Yleensä asettuneet kohilleen hetki rattibuutin jälkeen.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 280
Viestejä
4 502 694
Jäsenet
74 376
Uusin jäsen
wookie

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom