En ihan oikeasti ymmärrä miten tästä voi saada jonkun väittelyn, kun kyse on koko merkin perusajatuksesta. Ihan kuin Daciallakin.
Tavallaan ymmärrän tuon sun pointin, mutta ymmärrän myös vastapuolen pointin.
Molemmat yrittää tehdä halvalla autoa, kyllä. Mutta siihen ne yhtäläisyydet loppuu.
Dacian idea on tehdä vanhalla hyväksi havaitulla tekniikalla karsittuja autoja jotta niistä saadaan työjuhtia työmatkaan ja arkeen.
Teslassa on varusteet ja ominaisuudet huippuluokkaa ja esim highlandissa myös materiaalit sisustassa jne.
Teslan halvan auton idea perustuu tuotantolinjaan jonka vuoksi pystytään tekee halvalla, sekä siihen ettei ole markkinointia, jälleenmyyjäverkostoa jne. Tämä on juuri se syy miksi tesla myy hinnanpudotuksista huolimatta autoja edelleen voitolla toisin kuin muut merkit. Tähän on vaikea muiden lähteä kilpailemaan vielä.
Toki myös kaikki yritetty tehdä sen näytön taakse jotta osia olisi vähän ja asiat voidaan päivittää etänä. Mutta se ei perustu samaan ideologiaan kuin dacian karsiminen.
Miten hyvin Y:n neliveto toimii? Ilmeisesti mitään jatkuvaa nelivetoa ei ole ja joku mainitsi pitkän viiveen että etupää kytkeytyy päälle. Loskassa kun kohta ajellaan silloin kaipaisi jatkuvaa nelivetoa varsinkin kaistanvaihdossa motarilla.
Maavaraa saisi olla enemmän, löytyyköhän Y:hyn jotain lift-kittiä?
Y:stä ei ole omakohtaista kokemusta mutta siinähän ei tuota Snow modea ole ollut mikä kolmosessa on. Tästä vähän ristiriitaista tietoa et oisko tuo nyt jo tullut myös yhyn vai ei.
Mutta kolmosessa neliveto tulee niin nopeasti ettei itse ehdi tajuamaan ja Snow modessa menee sit jatkuvana nelivetona. Tuo siis hoituu taustalla ite, et voi siihen vaikuttaa koska on Snow mode ja koska ei. Menee kyllä kolmonen ainakin kuin kiskoilla liukkailla keleillä, ei mitään ongelmaa.
S3xy buttoneilla kun softasta seurasin, niin Snow mode päällä menee itseasiassa niin, että hiljaisessa nopeudessa regenerointi siirtyy etupainotteiseksi, kun kesällä on vain takana. Mutta sit huomasin, että tietyssä kovemmassa nopeudessa (60-80 ainakin) ei menekään samalla kaavalla. Vaan edessä pidetään veto päällä ja takana jarrutetaan. Veto ei tietty ole kova, mutta sellainen et auton hallinta on ihan samanlainen kuin ilman jarrutustakin. Toimii todella hienosti.