Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Toki, mutta Tesla itse ei ole mitään asiasta sanonut.

Sen sijaan Tesla on uutisoinut kahden viikon tuotantoseisokista Saksan tehtaalle. Syynä "Punaisen meren kuljetushaasteet". Taisi kiinan tehdas olla saman verran kiinni kun tuotanto vaihtui Highlandiin.
Tesla ei voi kertoa koska elää kädestä suuhun näiden kanssa. Kukaan ei ostaisi vanhaa jos kertoisivat että kesällä saat uuden.
 
Kyllä ne faceliftin näkyvät muutokset yleensä on suhteellisen mitättömiä. Tuotantoprosessien muutostarpeiden minimoimiseksi.
Nänhän se on, mutta eikös tässä ole kyseessä teslan mukaan lähes uusi malli ( ei facelift ), joten sen huomioiden muutos todella mitätön. Peltien alla tietty isommat muutokset. Perinnevalmistajilla harvoin uusi malli näin samannäköinen.
 
Nänhän se on, mutta eikös tässä ole kyseessä teslan mukaan lähes uusi malli ( ei facelift ), joten sen huomioiden muutos todella mitätön. Peltien alla tietty isommat muutokset. Perinnevalmistajilla harvoin uusi malli näin samannäköinen.
Keskivertopulliaiselle varmaan oleellisin huomio on viiksien puute. Kaikki muu menee kohinaan, hyvä kun on edes selvillä miten ladataan (jos ensimmäistä ostamassa). Maskimuutokset vuosimallien välillä ovat arkipäivää, joten tuskin ostaja niitä kummoisenakaan noteraa. Jos edes ollenkaan. Jos ottaa tesla-lasit pois päästä ja menee uutta kolmosta katsomaan livenä, niin eipä ne erot vanhaan nyt mitään mullistavia ole. Varmasti jos on 20 tkm vanhalla piereskellyt menemään, niin erot näkee, mutta uudelle ostajalle... se viiksi.

Eiköhän näissä aleissa ole puhtaasti kyse siitä, että Teslan tuotanto puskee autoja enemmän ulos kuin on todellista kysyntää vanhalla hinnalla. Kun johdon politiikkana on ajaa tuontantoa ylös "väkisin", niin lopputulos on tämä.
 
Kun tuote on muuten tarpeeksi hyvä siihen ei ole tarpeen tehdä vähän väliä kosmeettisia muutoksia.
Tuskin tässä on hyvyydestä kyse, vaan eiköhän tässkin ole takana vaan se tosiasia, että pidetään mahdollisimman paljon samana mahdollisimman pitkään , niin sitä halvemmaksi se tulee. Esim , peltien muutaminen autoon on yleensä jo valtava investointi.

Missäs tarkalleen ottaen väittävät tämän olevan kokonaan uusi malli?
Ei missään , siksi sanoinkin lähes, kun paljon on muuttunut peltien alla. . Mutta eikös se niin ole niin, että teslata ei tule ns. uusia malleja. Tule vaan parannuksia nykyiseen. Ässä tästä myvä esimerkki. Ikää vaikka millä mitalla, mutta uutta mallia ei ole tullut, vain incremantaalisia parannuksia. Vai olenko väärässä ?

Kuluttajana kaipaisin ns uusia mallaja määrä-ajoin. Voisi pukea aina ostohousut uudestaan jalkaan. Jos muutokset tuollaisia ( model 3 ), niin houkuttelevuus ostaa liki sama auto uudestaan on paljon pienempi. En tiedä miten tesla kuskit tästä ajattalee ?
 
Jokohan kohta summonit ussittomiinkin:



”Smart Summon (based on V12 end-to-end) is being tested internally as of last weekend.”
 
Toisaalta jos tällä on hankintahintaa nostava vaikutus moni voisi kyseenalaistaa tämän merkityksen.
Liki aina näin on, uusi kallimpi kuin vanha. Lisäksi kuluttajaa hämätään sillä , että vanha malli yleensä elinkaaren lopussa paremmilla herkuilla ja uusi on karvalakki vastaavalla hinnalla. Näennäisesti hinta siis sama. Mutta kyllähän siitä uudesta (erinlaisesta ) mielelään maksaa hieman ekstraa.

Itse toivon , että tämä Teslan incrementaalisten parannusten tapa ei tartu muihin kun alkoivat tekemään sähkiksiä ja ovat varmasti kovassa kustannuspaineessa.
 
Ajelin päivällä vähän mutkan kautta asioille ja otin arvoja talteen S3XY dashboardilta. Lenkkiä tuli yhteensä 40km josta alkuu n. puolet hitaampaa taajama-ajoa ja loput motaria. Huomenna näyttäisi olevan jotakuinkin samanlainen keli, hieman enemmän pakkasta, niin voisi kauppareissulla ajaa tuon saman lenkin Chillaillen ja kattoa muuttuuko mikään.
Tänään lähtiessä akun lämmöt -13 astetta ja max discharge 114kW. 20km jälkeen akku 2.5 astetta ja max discharge 208kW. Motaripätkän jälkeen akku 8 astetta ja max discharge 253kW. Vaikutti että jossain 7.5 asteen kohdalla lopetti akun lämmityksen koska etumoottorin tehot meni nollaan. Kulutus 37,2kWh/100km välietapissa ja lopussa 30,7kWh/100km.
Laturilta palatessa lämpimällä akulla sitten 201kWh/100km motaria pääosin. Luonnollisesti en esilämmittänyt akkua mennessä jotta auto pääsee oikeutetusti kitisemään laturille navigoinnista... :)

Olikin vähän enemmän pakkasta kun eilen, mutta ajelin saman 40km lenkin kuitenkin Chill-moodissa. Pakkasta oli eilen -17 auton mukaan ja tänään -26. MY LR -23 siis kyseessä.
Lähdössä akun lämpö -14 astetta ja max discharge 114kW.
20km jälkeen akku 1.5 astetta ja max discharge 241kW. Kulutus 40,2 kWh/100km.
Motarin jälkeen akku 6.5 astetta ja max discharge 268kW. Kulutus 35,5 kWh/100km.
N. 6 asteen kohdalla vaikutti että etumoottorin käyttö loppui.
Paluu laturilta kotiin 23,6kWh/100km.

Tuosta max dischargesta: MY LR tehot on rajoitettu n. 300kW, boostin kanssa enemmän. Eli tuo arvo taitaa kertoa vain paljonko akusta olisi mahdollista ottaa tehoa...

Elikkäs pakkasta melkein 10 astetta enemmän joten kulutuslukemista hankala sanoa mitään muuta kuin että kylmää kyytiä. Akun lämpötila nousi kuitenkin hyvinkin samaan tyyliin täysin samalla matkalla ja jotakuinkin samalla ajotyylillä. Eli ei tunnu olevan suuremmin merkitystä ainakaan ajossa.
Ainoa ero minkä huomasin lukemia tuijottaessa on että Chill-modessa etu- ja takamoottorin tehot ovat 0 kun auto ei liiku. Kun taas Normal-moodissa arvot ovat 2kW-3kW. Ajossa taas en huomannut mitään selkeää eroa, moottoreiden tehot vaihtelee ja kumpaakin käytetään enemmän ja vähemmän. Välillä etumoottorin teho vaikutti olevan tasaisesti 2kW kummassakin moodissa eli ilmeisesti tehoa otetaan vaikkei neliveto olisikaan käytössä? Voi olla lisälämmitystä kun pumppu ei riitä tms...
Chill-moodin hyöty tuntuu olevan kyllä aika marginaalinen. Ehkä tuosta on hyötyä jos pätkäajoa varten nappaa lämmityksen päälle 10min ennen lähtöä ja akkua ei tosiaan erikseen lämmitetä tuona aikana.

Chill-moodissa ajaminen on kyllä jotenkin ankeaa, voimapolkimen vasteessa tympeä kuminauhaefekti, polkaset ja odotat että jotain tapahtuu...
 
Model S takakontti ongelma oli viikon poissa eli auto taas uskoi kontin olevan kiinni kun se oli kiinni ja pystyi lukitsemaan autoa ilman turhia hälytyksiä. Tuulilasinpyyhinkin alkoi toimimaan kun kiristin pultin.

Nyt sitten Teslalta huoltoaikaa siirrettiin toistamiseen 2 viikon päähän. Eli kuukausi odotusaika, että nuo takakontin osat tulee. Tänään sitten sopivasti reissussa hotellin lämpimässä autohallissa alkoi taas huutamaan kontin olevan auki ja hälärit päällä. Tää ongelmahan tuli ekaa kertaa kun pakkaset loppui.

Jäässä ollessaan toimii, mutta kosteus sekoittaa?
 
Menikö "Internally" ja "internationally" sekaisin?
Sisäisesti vs. kansainvälisesti.
Ei mennyt, mutta ei ole ollut oikeen mitään juttua summonin kehityksestä ussittomiin autoihin.

Ussiton parkkiavustin paranee ainakin kiinassa, jännä nähdä miten hyväksi tuo saadaan loppupeleissä:
 
Viimeksi muokattu:
Hyviä uutisia Teslan omistajille, robotaksin ei tarvitse enään jatkossa kilpailla hyperloopin kanssa matkustajista: Elon Muskin hehkuttama Hyperloop lopettaa toimintansa
Ei liene millään tavalla relevantti hyperloop tesla-ketjun kanssa? Hyperloopissahan elon ei ole ollut mukana minkäänlaisella raha tai työpanoksella. Elonilla oma boring-company minkä puitteissa tekevät tunneleita. Tunnelit las vegasissa käytössä ja niiden laajennus hiljattain myös hyväksytty. Hyperloopin taustalla Virginistä tuttu richard branson ja arabit. Kiistojen jälkeen jäljelle jäi arabit omistamaan ja branson lähti menemään.
 
Ei liene millään tavalla relevantti hyperloop tesla-ketjun kanssa? Hyperloopissahan elon ei ole ollut mukana minkäänlaisella raha tai työpanoksella. Elonilla oma boring-company minkä puitteissa tekevät tunneleita. Tunnelit las vegasissa käytössä ja niiden laajennus hiljattain myös hyväksytty. Hyperloopin taustalla Virginistä tuttu richard branson ja arabit. Kiistojen jälkeen jäljelle jäi arabit omistamaan ja branson lähti menemään.
Luitko yhtään mitä kirjoitin? Olihan tuo hyperloop nyt todella kova kilpailija robotaksi bisnekselle. Oli.
 
Ei liene millään tavalla relevantti hyperloop tesla-ketjun kanssa? Hyperloopissahan elon ei ole ollut mukana minkäänlaisella raha tai työpanoksella. Elonilla oma boring-company minkä puitteissa tekevät tunneleita. Tunnelit las vegasissa käytössä ja niiden laajennus hiljattain myös hyväksytty. Hyperloopin taustalla Virginistä tuttu richard branson ja arabit. Kiistojen jälkeen jäljelle jäi arabit omistamaan ja branson lähti menemään.
Branson tuli vasta lopussa mukaan, Myski oli tuota ideoimassa alusta asti 2012.
 
Branson tuli vasta lopussa mukaan, Myski oli tuota ideoimassa alusta asti 2012.
Musk heitti idean/whitepaperin mutta ei millään tavalla osallistunut tai rahoittanut hyperloopin toimintaa.Joku saksalainen perusti hyperloop firman, myöhemmin branson ja nykyään arabit.

Luitko yhtään mitä kirjoitin? Olihan tuo hyperloop nyt todella kova kilpailija robotaksi bisnekselle. Oli.
Varmaan vaikka itseajavat autot ketjuun kuuluisi, jos haluaa hyperloopista keskustella itseajavien kilpailijana. Eihän tolla ole mitään tekemistä teslan kanssa. Musk puuhaa boring companyn kautta. Vegasin tunneleissa ajavat teslat on tarkoitus saada ajamaan itsestään. Tällä hetkellä ihmiset ajaa autoja



 
Musk heitti idean/whitepaperin mutta ei millään tavalla osallistunut tai rahoittanut hyperloopin toimintaa.Joku saksalainen perusti hyperloop firman, myöhemmin branson ja nykyään arabit.
Käy nyt edes wikipediaa lukemassa, jos et tästä mitään tiedä.
 
Tämä ketju on ollut aina vähän sekasikiö ja pyörinyt Teslan että Elonin ympärillä. Tarinat olleet enemmän hänen yrityksiin liittyviä.

Itse henkilöstä on puhuttu täällä.
 
Tämä ketju on ollut aina vähän sekasikiö ja pyörinyt Teslan että Elonin ympärillä. Tarinat olleet enemmän hänen yrityksiin liittyviä.

Itse henkilöstä on puhuttu täällä.
Se vaan kun ei hyperloop-yrityksen konkurssilla ja juoksevilla asioilla ole mitään konkreettista tekemistä muskin/teslan kanssa. En näkis, että edes boring-company vaikka on muskin omistuksessa kuuluu tähän ketjuun.

Tässä se pyydetty wiki-sivu tuosta yrityksestä.
1705530909011.png

 
Haluatko vääntää rautalangasta miksi hyperloopista pitäisi keskustella ketjussa jonka otsikko on "Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä"
Jaa-a, vastasin sinun viestiin tässä ketjussa. Ja kun kerran et tuosta hyperloopista tiedä, niin mainittakoon Teslan (ja SpaceX:n) insinöörit tuon parissa aluksi puuhailivat.

Edit: jaa, löysit googlella yhden noista yrityksistä. Tässä oikea sivu tutkailtavaksi:

En näe tarpeen jatkaa aiheesta.
 
Jaa-a, vastasin sinun viestiin tässä ketjussa. Ja kun kerran et tuosta hyperloopista tiedä, niin mainittakoon Teslan (ja SpaceX:n) insinöörit tuon parissa aluksi puuhailivat.

Edit: jaa, löysit googlella yhden noista yrityksistä. Tässä oikea sivu tutkailtavaksi:

En näe tarpeen jatkaa aiheesta.
Jos luet vähän aikaisemmin ketjusta viestejä niin keskustelu lähti nimenomaan hyperloop one yrityksen konkurssista liikkeelle. Kommentoin ettei tuon hyperloop one yrityksen asioista ole järkeä tässä ketjussa keskustella, kun ei ole tesla juttuja eikä edes elon muskin tekosia. Hyperloop idea toki on elonin kynästä kuten aikaisemmassa viestissäni myös kirjoitin. Elon edelleen puuhastelee tunneleiden parissa mutta ne on perinteisempia tunneleita ja boring companyn kautta. Las vegasissa tuotannossa elonin firman tunnelit.
 
Haluatko vääntää rautalangasta miksi hyperloopista pitäisi keskustella ketjussa jonka otsikko on "Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä"
Robotaksi on Teslan tuote jota luvattu optioksi kaikille em. automallien omistajille, jos ovat ymmärtäneet ostaa FSD paketin. Hyperloop ja robotaksi ovat kilpailijoita LÄHItulevaisuuden henkilökuljetukseen. Eivät ole enään, joka ymmärtääkseni on hyvä uutinen jokaiselle Tesla kuskille joka haaveilee oman robotaksi fleetin kokoamisesta.
 
Miksi Tesla laittaa vielä polkimia autoihin?
Olen tovin odotellut missä päivityksessä ne häviää.


Siinähän olisi hyvä halpuuttamisen kohde, kun olisi vain jotkut mukavat rattiläpyskät ja ovat huokeammat valmistaa, kuin pari poljinta. Myös jalkatilan suunnitteluun positiivinen vaikutus ja oik/vas liikenteen malleihin riittää pelkkä ratin puolen vaihto, yms.
Sekä käytön/ajon kannalta en näkisi ongelmaa. Polkimet autoissa on siltä ajalta, kun käsillä oli muuta tekemistä ja tarvittiin jalat avuksi. Nythän jo autot ajaa melkein itse. Niin rattiläpysköillä määrätä suunnan ja vauhdin niin halutessaan.


Onhan invaliideilla olleet käsihallintalaitteet jo vuosikymmeniä. Sekä Teslalla oli se joke-ratti, niin tuskinpa "erilaisuudesta" on enää polkiemien puutteesta johtuen haittaa.
 
Miksi Tesla laittaa vielä polkimia autoihin?
Olen tovin odotellut missä päivityksessä ne häviää.


Siinähän olisi hyvä halpuuttamisen kohde, kun olisi vain jotkut mukavat rattiläpyskät ja ovat huokeammat valmistaa, kuin pari poljinta. Myös jalkatilan suunnitteluun positiivinen vaikutus ja oik/vas liikenteen malleihin riittää pelkkä ratin puolen vaihto, yms.
Sekä käytön/ajon kannalta en näkisi ongelmaa. Polkimet autoissa on siltä ajalta, kun käsillä oli muuta tekemistä ja tarvittiin jalat avuksi. Nythän jo autot ajaa melkein itse. Niin rattiläpysköillä määrätä suunnan ja vauhdin niin halutessaan.


Onhan invaliideilla olleet käsihallintalaitteet jo vuosikymmeniä. Sekä Teslalla oli se joke-ratti, niin tuskinpa "erilaisuudesta" on enää polkiemien puutteesta johtuen haittaa.
No ihan samaa oon ihmetellyt. Polkimiin tarvii koskea aivan järjettömän harvoin. Tälleen kotipihalta ku lähtee ja ajaa 50km päähän vaikka Turun Kauppatorille, niin neljä kertaa tarvii rattia ite kääntää. Polkimiin ei tarvi koskea kertaakaan.

Ja Suomen päästä päähän ku ajaa ni käytännössä vaihde laitetaan silmään ni koskee jarruun ja eka kiihdytys kaasulla, muuten meneekin ilman polkimia koko ajo. Kyllä se aika turha ominaisuus alkaa kohta olee..
 
En itse kaipaa rattiin yhtään enempää nappuloita. Nykyisestä löydän ilman katsomista ehkä näytettävän infon vaihdon ja volume säädöt ääneen ja kertavilkaisun jälkeen vakionopeuden säätimien toiminnan.

Vipujen toiminta tulee selkärangasta eikä osumakohta ole tarkka eikä riippuvainen missä käsiä ratilla pitää. Tykkään. Ymmärrän toki että joillekin uusi on pikku opettelun jälkeen selkärangassa, mutta itse en halua nopeasti tarvittaviin hallintalaitteisiin sellaisia vipuja/nappuloita joihin pitää aktiivisesti keskittyä. Liikenteen seuraaminen on kuitenkin se mihin itse pyrin keskittymään.
 
Enpä näkisi liikenneympyrää tai muita jyrkempiä mutkia ongelmana. Eihän "ratin" tarvitse pyöriä. Onko se edes mekaanisella yhteydellä pyöriin missä laajuudessa tulevaisuudessa, nyt jotain malleja jo on drive by wire.

Ratti/ohjaus toimisi hyvin, että max kääntökulma olisi 15 astetta suuntaansa. Vauhdin mukaan säätyvä geometria/vastus. Sama myös ajo-paddleisaa.

Veikkaan että joku pleikkariohjaimen tyylinen ratti on tyyliin 10 vuoden sisällä, kunhan automaattiajo kehittyy lisää, yms.
 
Eikös sen ratinkin voisi siirtää kosketusnäytölle sinänsä? Voisi sitten valikoista itse säätää että onko se yoke vai pyöreä. Elon voisi aina välillä päättää että jompikumpi poistetaan tai muutetaan kuukausimaksulliseksi.
 
Eikös sen ratinkin voisi siirtää kosketusnäytölle sinänsä? Voisi sitten valikoista itse säätää että onko se yoke vai pyöreä. Elon voisi aina välillä päättää että jompikumpi poistetaan tai muutetaan kuukausimaksulliseksi.
Niin eikös nytkin uudessa kolmosessa valita näytöltä sliderilla, että mennäänkö eteen vaiko taaksepäin. Ratti pois ja näytölle horisontaalinen sideri, josta valitaan mennäänkö vasemmalle vaiko oikealle.
 
Ohan siellä USB ja bluetooth, saa jokainen liittää millaisen ohjaimen haluaa. Tekkiläisille pelinäppis ja WASD, ai että... :)
 
Ikävä pilata skenaariot, mutta videolla ja mineraalimiehen lainaamassa jutussakin sanotaan, että Teslan ko. laturit oli paskana. Ts. infran ongelma. Joka toki tekee siitä myös sitten autojenkin ongelman, kun viimeisillä elektroneilla rullataan aseman pihaan.
 
Ikävä pilata skenaariot, mutta videolla ja mineraalimiehen lainaamassa jutussakin sanotaan, että Teslan ko. laturit oli paskana. Ts. infran ongelma. Joka toki tekee siitä myös sitten autojenkin ongelman, kun viimeisillä elektroneilla rullataan aseman pihaan.
Aika tarkkaan saa lukea, että tuon tajuaa. On kyllä niin absurdisti kirjoitettu artikkeli, että huhhuh. Tuossa suomenkielisessä T&T käännöksessä annetaan selvästi ymmärtää että kyse olisi liian kylmistä akuista jotka eivät suostu latautumaan. Tämähän ei pidä tietenkään paikkaansa, koska auto tarvittaessa esilämmittää akkunsa laturilla jos akku on liian kylmä vastaanottaakseen energiaa.

Käytännössä ainoa selväsanainen maininta rikkinäisestä laturista on tässä lausessa: " He was forced to hire a flatbed tow truck to haul the vehicle to a working charging station. "
 
Aika tarkkaan saa lukea, että tuon tajuaa. On kyllä niin absurdisti kirjoitettu artikkeli, että huhhuh. Tuossa suomenkielisessä T&T käännöksessä annetaan selvästi ymmärtää että kyse olisi liian kylmistä akuista jotka eivät suostu latautumaan. Tämähän ei pidä tietenkään paikkaansa, koska auto tarvittaessa esilämmittää akkunsa laturilla jos akku on liian kylmä vastaanottaakseen energiaa.

Käytännössä ainoa selväsanainen maininta rikkinäisestä laturista on tässä lausessa: " He was forced to hire a flatbed tow truck to haul the vehicle to a working charging station. "
Videolla minusta joku kaveri noitui sitä, että miten tämä infra voi olla näin paskaa. T&T jutussa on virheellisesti yhdistetty uutinen ja Foxin uutisen perään lisäämä "tietoisku" joltain "asiantuntijalta".
 
Ohhoh, Tesla reagoi Service tikettiin, johan siinä kestikin, siihen se positiivisuus sitten loppuikin, näköjään jutut pitää paikkansa, ettei Tesla osaa tehdä muuta, kuin vaihtaa suoraan vain osia ilman mitään oikeaa tutkimusta edes ongelman aiheuttajasta.

Onkos kellään suositella korjaamoa PKS, jolta onnistuisi vähän laajempi palvelu ja osaisi tehdä muutakin kuin vaihdella osia suoraan?
 
Hyvin toimii Tesla -30 asteessa, ainoa huono puoli on kova kulutus, mutta sille nyt on paha mitään tehdä, kyllähän tommosen lasikopin pitäminen lämpimänä kovissa pakkasissa vie energiaa vaikka mitä tekisi.
 
Enpä näkisi liikenneympyrää tai muita jyrkempiä mutkia ongelmana. Eihän "ratin" tarvitse pyöriä. Onko se edes mekaanisella yhteydellä pyöriin missä laajuudessa tulevaisuudessa, nyt jotain malleja jo on drive by wire.

Ratti/ohjaus toimisi hyvin, että max kääntökulma olisi 15 astetta suuntaansa. Vauhdin mukaan säätyvä geometria/vastus. Sama myös ajo-paddleisaa.

Veikkaan että joku pleikkariohjaimen tyylinen ratti on tyyliin 10 vuoden sisällä, kunhan automaattiajo kehittyy lisää, yms.
content-horizontal-order-pickers-red-dot-2.png
Tälläisellä ratilla ajeltiin varastolla keräilykonetta. Mikä ettei toimisi autossakin. Vihreää namiskaa kiertämällä kaasu ja jarru.
 
content-horizontal-order-pickers-red-dot-2.png
Tälläisellä ratilla ajeltiin varastolla keräilykonetta. Mikä ettei toimisi autossakin. Vihreää namiskaa kiertämällä kaasu ja jarru.
Ongelmana on se, että pitää pitää kädet tiukasti autokouluasennossa. Harvoinhan sillee ajetaan, vaikka ehkä voisi olla hyväkin.
 
Tesla-auton toiseen kuljettajaan iski nelivetosokeus tänään pk-seudulla. Lähtee paikoiltaan kuin katiskasta, mutta eipä pysähdy sitten vaikka on hakka kympit. Pitää itse testata onko abs:ssä jotain kummallista.
Eipä muuten, mutta kun tuli eilen auto pajalta edellisen lommon takia. Jonkinlainen ajokoulutus siis ehkä paikallaan. (?)
PK-seudulla muuten noin kaikki **melikuskit liikenteessä (varo kaikkia muita kuin taksi-helsingin autoja - eivät vilkuta ja ovat eksyksissä koko ajan) ja moottoritielläkin 5% osasi käyttää takasumuvaloa.
Hertz ei varmaan vuokraisi näitä Suomessa.
 
Viimeksi muokattu:
Tesla-auton toiseen kuljettajaan iski nelivetosokeus tänään pk-seudulla. Lähtee paikoiltaan kuin katiskasta, mutta eipä pysähdy sitten vaikka on hakka kympit.
Meinasi tänään keli yllättää itsenikin. Peilijääksi tampattu + jarruteltu tuore lumi ennen liikennevaloja ja vähän liikaa vauhtia. Hetken tuntui, että pulkan kyydissä mennään alamäkeä, mutta jäi siihen reipas puoli metriä vielä ennen kaverin perää.. Itsellä siis kitkat. Toissa talvena en ollut vastaavanlaisessa tilanteessa yhtä onnekas, mutta silloinkin onneksi vauhti niin lähellä nollaa, että kumpaankaan autoon ei tullut naarmuakaan.

Taas yksi hyvä muistutus siitä, että jos haluaa kutakuinkin huoletonta autoilua myös näillä keleillä, niin nastaa suosiolla alle vaan.
 
Taas yksi hyvä muistutus siitä, että jos haluaa kutakuinkin huoletonta autoilua myös näillä keleillä, niin nastaa suosiolla alle vaan.
Kirosin tällä palstalla nastoja alkutalvesta Teslan alla. Nyt on olleet kyllä hyvä valinta. Ehkä seuraaviin sitten kapeampi leveys kuin 255. Vanne vaan pitää vaihtaa siinä tapauksessa. $$
Ajelin bensa-etuvedolla tänään, sillä ei päässyt mihinkään. Mutta toisaalta tajusi, että se ei myöskään pysähdy.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
259 229
Viestejä
4 501 368
Jäsenet
74 373
Uusin jäsen
elspa

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom