Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Jatko. Y modeli siis paras talviauto tähän mennessä koskaan. Ihan turha nillittää, on ollut bmw, volvo, mersudes, bensa, diisel, hubridi, kaikki nämät. ja mitsubissi. ja tojota. ja ford. prkl. ja saab.
(kyllä ollut näitä kaikkia laitteita ). edit. : niin -on.
ei vanha mies enää jaksa autolla ajaa --
 
Viimeksi muokattu:
Ei mitään hajua, on mulla yhdeksän vuotta ollu Bemarissakin moiset enkä tie siitäkään. Pääasia, että toimii ja on hyvä, sama toive tännekin MYP;piin. :comp:
 
Voisivat laittaa myös tesloihin tuon ajovalojen himmennyksen vilkuttamisen ajaksi. Eilen juuri tuskailin yhden kolmosen kanssa kun ei saanut selvää että onko sillä vilkku päällä vai ei. Maantieristeys ilalla, jossa kolmonen tuli päätietä pitkin ja minä sivulta. Ei vain nähnyt kunnolla että vilkuttaako se vai ei. No eipä tuosta haittaa ollut vaikka odottelenkin risteyksessä hetken kauemmin...
 
Ohjelmoinnillahan ruo, helposti toteutettavissa jos kiinnostais suorittavaa tahoa. :comp:
 
Voisivat laittaa myös tesloihin tuon ajovalojen himmennyksen vilkuttamisen ajaksi. Eilen juuri tuskailin yhden kolmosen kanssa kun ei saanut selvää että onko sillä vilkku päällä vai ei. Maantieristeys ilalla, jossa kolmonen tuli päätietä pitkin ja minä sivulta. Ei vain nähnyt kunnolla että vilkuttaako se vai ei. No eipä tuosta haittaa ollut vaikka odottelenkin risteyksessä hetken kauemmin...
Himmeneekö joissakin autoissa tosiaan ajovalot vilkuttaessa? Huomiovalojen himmennystä näkee, mutta en äkkiseltään muista koskaan nähneeni ajovalojen himmentyvän.
 
Himmeneekö joissakin autoissa tosiaan ajovalot vilkuttaessa? Huomiovalojen himmennystä näkee, mutta en äkkiseltään muista koskaan nähneeni ajovalojen himmentyvän.
Kyllähän noita näkee useasti. Ajovalo sammuu kokonaan vilkutuksen ajaksi, parkkivalo/DRL jää päälle
 
Reissuun lähtiessä ihailin maantiellä ajavaa kiiltävää Model S Plaidia, hieman yllätyin vierellä kun etupenkeillä istui pappa ja mummo. Harvemmin näkee vanhalla kansalla Tesloja, varsinkaan Plaideja. :D

Ohhoh, Tesla reagoi Service tikettiin, johan siinä kestikin, siihen se positiivisuus sitten loppuikin, näköjään jutut pitää paikkansa, ettei Tesla osaa tehdä muuta, kuin vaihtaa suoraan vain osia ilman mitään oikeaa tutkimusta edes ongelman aiheuttajasta.

Onkos kellään suositella korjaamoa PKS, jolta onnistuisi vähän laajempi palvelu ja osaisi tehdä muutakin kuin vaihdella osia suoraan?

Tämä olisi tärkeä keskustelunaihe. Jos ihmiset tietävät hyviä Teslan korjauspajoja, niin tänne olisi hyvä niitä jakaa. Juttelin joskus huollossa Jyväskyläläisen Model S omistajan kanssa, niin oli vaihdattanut siellä jollakin pajalla etupään tukivarret ja hintaa tais olla 500-600e, eli huomattavasti Teslalla korjaamista halvempi.
 
Tesla on auto ja kaikki pajat osaa vaihtaa noita osia.
Osaan minä itsekkin ottaa koko takajarrut irti ja vaihtaa uusiin, mutta ei oikein kiinnostaisi leikkiä automekaanikkoa taas, kun hallikin on 200km päässä ja ei siinä mitään järkeä ole vaihtaa kaikkea sen takia, että käsijarru sekoilee ajoittain vaan pitäisi löytää se mikä ongelman aiheuttaa ja kohdistetusti korjata, mihin Teslan huolto ei näemmän kykene. Lisäksi kiinnostaa melkein maksaa 1700€ siitä, että toivotaan ongelman ratkeavan vaihtamalla osia randomisti ilman tutkimusta perustuen siihen olettamukseen, että ongelma on satuloissa. Mitä en ihan osta, koska en ymmärrä miten välillä se satula ei laita jarrua päälle napista mutta perseen nostamalla kyllä menee, fiksuja satuloita. Toisekseen vaikka ongelma olisikin tuolla niin satulassa tuskin on mitään vikaa vaan moottorissa, joita näyttää saavan 50-300€ hinta välillä Internetin ihmeellisestä maailmasta, ovat jopa 3 pultilla ja yhdellä sähköliittimellä paikallaan..

Eli kyse on nyt pajasta, joka osaa tehdä muutakin kuin vaihtaa osia randomisti.
 
Tesla on auto ja kaikki pajat osaa vaihtaa noita osia.

Ei varmasti ole kaikilla pajoilla kokemusta ja minä en ainakaan veisi autoani jonnekin, joka ehkä osaa. Eihän jokainen paja edes ota noita. Riippuu toki myös toimenpiteestä.
 
Ei varmasti ole kaikilla pajoilla kokemusta ja minä en ainakaan veisi autoani jonnekin, joka ehkä osaa. Eihän jokainen paja edes ota noita. Riippuu toki myös toimenpiteestä.
Sehän on sitten firmasta kiinni ottaako vai ei. Jos eivät halua niin eihän se ole keltään pois. Etsii toisen mikä osaa.
 
Tesla on auto ja kaikki pajat osaa vaihtaa noita osia.
Sehän on sitten firmasta kiinni ottaako vai ei. Jos eivät halua niin eihän se ole keltään pois. Etsii toisen mikä osaa.
Mitäs nämä taas on taas muuta kuin nollapostauksia?
@Noc- Erinomainen idea! Jos joskus hommaan Teslan, niin tällainen tieto olisi erittäin tervetullutta. Etenkin jos on jotain spesiaalia joka maksaa Teslalla hunajaa.
Tähän olen törmännyt tubessa:

Korjailee laajasti Teslaa Tampereella. Ei mitään omaa kosketusta yritykseen tai tuttavan tietoa tästä.
 
Jos tyypillinen alustavika, koiranluun vaihto tai jokin pettänyt pusla, niin itse kyllä uskaltaisin viedä melkein mihin vain pajalle, kun lähes jokainen mekaanikko tuollaisen osaa vaihtaa mihin vain autoon. Mutta jos yhtään teknisempi vika modernissa sähköautossa, niin sitten merkkikorjaamo tai jokin muu kyseiseen merkkiin erikoistunut korjaamo. "Helppojen" vikojen korjauksessa merkkiliike on kallis, mutta sitten jos pitää diagnosoida tai korjata yhtään vaikeampaa, nii pian ne pikkupajat laskuttaa enemmän siitä kun miettivät että miten tehdä ja tekee vieläpä väärin.
 
ET varmasti tekee Teslaa ja piireissä laajalti tiedetty, mutta henkilökohtaisen kokemuksen perusteella en yhdellekään enää suosittele kyseistä selkärangatonta kioskia remonttiin. :smoke:

Karlat ja Mekonomenit on alkaneet myös saamaan Teslatietoutta, joten kaikki alustahommat ainakin sujuu.
 
Mitäs nämä taas on taas muuta kuin nollapostauksia?
@Noc- Erinomainen idea! Jos joskus hommaan Teslan, niin tällainen tieto olisi erittäin tervetullutta. Etenkin jos on jotain spesiaalia joka maksaa Teslalla hunajaa.
Tähän olen törmännyt tubessa:

Korjailee laajasti Teslaa Tampereella. Ei mitään omaa kosketusta yritykseen tai tuttavan tietoa tästä.

En ymmärrä mikä on ongelma? Tesla on auto muiden joukossa. Vain sähköinen voimansyöttö. Mikä vain firma osaa ne alustan osat vaihtaa ja muuta pientä. Sitten jos sähköt brakaa niin se on oma asiansa.

Teslan tapa korjata on kuten Applen. Vaihdetaan uutta tilalle ja toivotaan parasta. Kumma kun eivät vaan anna vähän ajetttua tilalle puolella uuden hinnasta.
 
Teslan tapa korjata on kuten Applen. Vaihdetaan uutta tilalle ja toivotaan parasta. Kumma kun eivät vaan anna vähän ajetttua tilalle puolella uuden hinnasta.
Sama tapa nykyään kaikilla merkkikorjaamoilla. Diagnostiikkalaite kiinni ja sen jälkeen osaa vaihtoon. Viime talvena syttyi MB:ssä ABS-valo. Korjaamo, jossa yleensä käytin ja joka oli aiemmin hoitanut saman vian alle 200€, oli liian kiireinen ja homma piti saada tehtyä heti. AD ja Atoy eivät pystyneet, koska ei mersun Star-lukijaa. Tiesin pikkuhommaksi, joka ei maksa paljoa, joten Veholle sitten. ABS-anturi sieltä oli mennyt kuten tiesinkin, mutta vaihtelivat niitä sitten yksi kerrallaan niin monta että valo sammui (3). Olen satavarma, että niitä oli rikki tasan 1, max 2, koska 2/4 oli jo vuotta aiemmin vaihdettu. Hintaa hommalle tuli reilu tonni vrt. tuo pikkukorjaamo joka hoiti saman vian vajaalla parilla sataa vuotta aiemmin.
 
Osaan minä itsekkin ottaa koko takajarrut irti ja vaihtaa uusiin, mutta ei oikein kiinnostaisi leikkiä automekaanikkoa taas, kun hallikin on 200km päässä ja ei siinä mitään järkeä ole vaihtaa kaikkea sen takia, että käsijarru sekoilee ajoittain vaan pitäisi löytää se mikä ongelman aiheuttaa ja kohdistetusti korjata, mihin Teslan huolto ei näemmän kykene. Lisäksi kiinnostaa melkein maksaa 1700€ siitä, että toivotaan ongelman ratkeavan vaihtamalla osia randomisti ilman tutkimusta perustuen siihen olettamukseen, että ongelma on satuloissa. Mitä en ihan osta, koska en ymmärrä miten välillä se satula ei laita jarrua päälle napista mutta perseen nostamalla kyllä menee, fiksuja satuloita. Toisekseen vaikka ongelma olisikin tuolla niin satulassa tuskin on mitään vikaa vaan moottorissa, joita näyttää saavan 50-300€ hinta välillä Internetin ihmeellisestä maailmasta, ovat jopa 3 pultilla ja yhdellä sähköliittimellä paikallaan..

Eli kyse on nyt pajasta, joka osaa tehdä muutakin kuin vaihtaa osia randomisti.
En ole perehtynyt Teslan sähköiseen käsijarruun, mutta jos on samanlainen kuin oli itsellä aikoinaan -07 Citroen c4 picassossa niin parina talvena kertyi siihen käsijarrun vaijeriin lunta/jäätä ja jumitteli, josta sitten myöhemmin aiheutu vaijerin taittumista. Ei vaivannut kesäisin, mutta talvella sitten sai sulatella autoa kun alkoi käsijarru ongelmat.
 
En ole perehtynyt Teslan sähköiseen käsijarruun, mutta jos on samanlainen kuin oli itsellä aikoinaan -07 Citroen c4 picassossa niin parina talvena kertyi siihen käsijarrun vaijeriin lunta/jäätä ja jumitteli, josta sitten myöhemmin aiheutu vaijerin taittumista. Ei vaivannut kesäisin, mutta talvella sitten sai sulatella autoa kun alkoi käsijarru ongelmat.

Teslassa on erillisessä jarrusatulassa sähkömoottori mikä puristaa palat levyyn kiinni, ei ole siis mitään vaijereita.
Varmaan vaan paskaa täynnä ko viritys.
 

Saa nähdä miten nämä tosiaan toimivat käytännössä. Ehkäpä ensi viikolla joitain videoita nähtäneen?
 
Teslassa on erillisessä jarrusatulassa sähkömoottori mikä puristaa palat levyyn kiinni, ei ole siis mitään vaijereita.
Varmaan vaan paskaa täynnä ko viritys.
Niin taishan se suositus olla putsailla jarrut kerta vuoteen kylmien olosuhteiden maissa?
 
Osaan minä itsekkin ottaa koko takajarrut irti ja vaihtaa uusiin, mutta ei oikein kiinnostaisi leikkiä automekaanikkoa taas, kun hallikin on 200km päässä ja ei siinä mitään järkeä ole vaihtaa kaikkea sen takia, että käsijarru sekoilee ajoittain vaan pitäisi löytää se mikä ongelman aiheuttaa ja kohdistetusti korjata, mihin Teslan huolto ei näemmän kykene. Lisäksi kiinnostaa melkein maksaa 1700€ siitä, että toivotaan ongelman ratkeavan vaihtamalla osia randomisti ilman tutkimusta perustuen siihen olettamukseen, että ongelma on satuloissa. Mitä en ihan osta, koska en ymmärrä miten välillä se satula ei laita jarrua päälle napista mutta perseen nostamalla kyllä menee, fiksuja satuloita. Toisekseen vaikka ongelma olisikin tuolla niin satulassa tuskin on mitään vikaa vaan moottorissa, joita näyttää saavan 50-300€ hinta välillä Internetin ihmeellisestä maailmasta, ovat jopa 3 pultilla ja yhdellä sähköliittimellä paikallaan..

Eli kyse on nyt pajasta, joka osaa tehdä muutakin kuin vaihtaa osia randomisti.

Tossa on video missä savoksi käydään läpi tuota teslan käsijarrua, jos siitä on jotain apua.

 
Osaan minä itsekkin ottaa koko takajarrut irti ja vaihtaa uusiin, mutta ei oikein kiinnostaisi leikkiä automekaanikkoa taas, kun hallikin on 200km päässä ja ei siinä mitään järkeä ole vaihtaa kaikkea sen takia, että käsijarru sekoilee ajoittain vaan pitäisi löytää se mikä ongelman aiheuttaa ja kohdistetusti korjata, mihin Teslan huolto ei näemmän kykene. Lisäksi kiinnostaa melkein maksaa 1700€ siitä, että toivotaan ongelman ratkeavan vaihtamalla osia randomisti ilman tutkimusta perustuen siihen olettamukseen, että ongelma on satuloissa. Mitä en ihan osta, koska en ymmärrä miten välillä se satula ei laita jarrua päälle napista mutta perseen nostamalla kyllä menee, fiksuja satuloita. Toisekseen vaikka ongelma olisikin tuolla niin satulassa tuskin on mitään vikaa vaan moottorissa, joita näyttää saavan 50-300€ hinta välillä Internetin ihmeellisestä maailmasta, ovat jopa 3 pultilla ja yhdellä sähköliittimellä paikallaan..

Eli kyse on nyt pajasta, joka osaa tehdä muutakin kuin vaihtaa osia randomisti.

No mitäs se service moden hälytykset sanoo sen jälkeen kun on käsin yrittänyt napista laittaa jarrut päälle (eikä ole mennyt?).
 
Jarrujen puhdistushuoltoAlk. 199€ (Jumissa olevien tappien irroitus tuntiveloituksella)Käsijarrusatuloiden solenoidien tiivistäminen (jos tarvitsee) 35€/kpl.
Tuommoinen osu silmään jos tuossa vika?
 
Teslassa on erillisessä jarrusatulassa sähkömoottori mikä puristaa palat levyyn kiinni, ei ole siis mitään vaijereita.
Varmaan vaan paskaa täynnä ko viritys.
Voi hyvin olla, 1700€ on aika kova hinta siitä, että joku putsaa ne vaihtamalla uusiin täysin tarpeettomasti.
Tossa on video missä savoksi käydään läpi tuota teslan käsijarrua, jos siitä on jotain apua.

Toiminta on ihan tuttua, mutta kuten sanoin, halli on 200km päässä niin ei ihan huvikseen iltasella sinne voi mennä rassailemaan, eikä kyllä huvita leikkiä automekaanikkoakaan.
No mitäs se service moden hälytykset sanoo sen jälkeen kun on käsin yrittänyt napista laittaa jarrut päälle (eikä ole mennyt?).
Ei mitään uutta noiden normi notifikaatioiden lisäksi, jotka on joko käsijarru ei kytkeytynyt tai sitten se ei avautunut, tosin noi on aivan yhtä tyhjän kanssa, kun auto kertoo ettei käsijarru mennyt päälle vaikka se ei edes olisi auennutkaan alunperin. Tai en minä tiedä onko tässä joku piilo Service mode joka kertoisi enemmän, mutta ainakin se missä olin listaa vaan kaiken saman kun näkee ihan perus näytöltä.
EDIT: No nyt sopivasti sitten tuli uusi vikakoodi mitä ei aikaisemmin vielä ole ollutkaan, mille löytyi jopa informatiivisempi kuvaus, eli moottori meni oikkariin, eli villinä veikkauksena täynnä vettä.
Jarrujen puhdistushuoltoAlk. 199€ (Jumissa olevien tappien irroitus tuntiveloituksella)Käsijarrusatuloiden solenoidien tiivistäminen (jos tarvitsee) 35€/kpl.
Tuommoinen osu silmään jos tuossa vika?
Vähän on vaan kaukana, Vetokujalle olisi ajanut 5min.
 
Viimeksi muokattu:
Harmi kun sniiduilevat ja vanhat ei saa.
Joo ei pidä nuolaista ennenkuin tipahtaa. Vielä näkemättä mitenkä toimii. Jos pääsee lähelle mitä saksalaiset valot muutama vuosi takaperin niin ok, mutta jos jotain softabugeja seuraavat kaksi vuotta niin ei hyvä.
 
Voi hyvin olla, 1700€ on aika kova hinta siitä, että joku putsaa ne vaihtamalla uusiin täysin tarpeettomasti.
Toiminta on ihan tuttua, mutta kuten sanoin, halli on 200km päässä niin ei ihan huvikseen iltasella sinne voi mennä rassailemaan, eikä kyllä huvita leikkiä automekaanikkoakaan.
Ei mitään uutta noiden normi notifikaatioiden lisäksi, jotka on joko käsijarru ei kytkeytynyt tai sitten se ei avautunut, tosin noi on aivan yhtä tyhjän kanssa, kun auto kertoo ettei käsijarru mennyt päälle vaikka se ei edes olisi auennutkaan alunperin. Tai en minä tiedä onko tässä joku piilo Service mode joka kertoisi enemmän, mutta ainakin se missä olin listaa vaan kaiken saman kun näkee ihan perus näytöltä.
EDIT: No nyt sopivasti sitten tuli uusi vikakoodi mitä ei aikaisemmin vielä ole ollutkaan, mille löytyi jopa informatiivisempi kuvaus, eli moottori meni oikkariin, eli villinä veikkauksena täynnä vettä.
Vähän on vaan kaukana, Vetokujalle olisi ajanut 5min.

Autojerrystä sitten kilpailuttaan huollot tietyltä alueelta, tai soitto kierros pitkin poikin..
 
Tossa on video missä savoksi käydään läpi tuota teslan käsijarrua, jos siitä on jotain apua.



Toi on optimoitu pois muistaakseni jo ekan faceliftin jälkeen, eikä sitä koskaan muihin Tesla malleihin edes tullu, ihan pääjarruilla toteutettu "käsijarru" Model 3 eteenpäin. Ja hyvä niin jos se on tollanen herkkis hajoamaan. Turha konsepti nykypäivänä ja wanhaa tekkiä.
 


Cybertruck hinaustestiä vähän isommalla kuormalla


1705687843948.png


Tuon kun konvertoi järkeviin yksiköihin, niin

90 mailia = 145km

108 kWh/145km = 745Wh/km, eli rapsakat 74,5kWh/100km.
 
Ei, kaikkialla ei olla yhtä nössöjä. :D Toki isolla kalustolla äkkiä palaa nopeudella saavutetut hyödyt tankilla kun nopeus 80>100 ja varsinkin siitä ylöspäin.
 


Cybertruck hinaustestiä vähän isommalla kuormalla

Ihmeen teennäiset kiihdytysäänet laittaneet cybertruckiin. Tuosta rampilta kun kiihdytteli niin kuulosti vähän kuin i-pace konsanaan. BMW kokeili myös tuota konseptia ja hylkäsi sen. Nytkö sitten Tesla sen otti käyttöön.
 
Nyt kun on lunta todella paljon niin on kyllä huikea ero nelivedon eduksi. Ei kyllä siis kokemusta takavetoisesta Teslasta, mutta kaikki aiemmat autoni ovat olleet etuvetoisia ja tällaisilla lumimäärillä on ollut aina ongelmia. Model Y Long Range sen sijaan tuntuu menevän todella helposti lumessa. Ei puhettakaan että jäisi jumiin.

Nyt kitkat ja ennen ollut aina nastat.

Kadunvarsilla pelkästään tänään nähnyt jo kymmenen henkilöä koittamassa kaivaa autolle lapiolla tietä ja työntämässä autoja paikoissa joista teslalla pääsisi helposti ajamalla pois.

Ei kyllä tule koskaan enää ostettua muuta kuin neliveto autoja.
 
Juu, itsekin tehnyt tuon päätöksen ainakin kolme kertaa (kaikkina kertoina tullut etuveto lopulta käyttöön).

Mutta ihan mielenkiintoista nähdä kuinka hienojakoiset ne matriisivalot ovat kun lopulta kytketään päälle. Noissahan on aika isoja eroja vielä eri valmistajien välillä miten toimivat esim. mäkisessä maastossa (eli seuraavatko valot millä tavalla maaston muotoja). Sinänsä toki hyvä kun saisivat nyt edes toimimaan ja eiköhän ne ihan ok toimi kun näin kauan on kestänyt. Toki mikään kovin hyvä track record ei valojen kohdalla Teslalla ole.

Noi jenkkitestit isoilla vetomassoilla ovat aina vähän niin ja näin kun siellä lainsäädäntö elää riippuen osavaltiosta, eli riippuu siitä kuinka kovaa niillä saa oikeasti ajaa.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
259 243
Viestejä
4 501 555
Jäsenet
74 373
Uusin jäsen
elspa

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom