Reflektoin muutaman viikon käyttökokemuksella näihin:
Sellainen huomio omasta kokemuksesta, että autossa on kyllä kuljetukseen litroja, mutta ne on vähän siellä sun täällä. Varmaan toimii ihan hyvin perheen kanssa reissukäytössä, kun reppuja ja muita pienempiä nyssäköitä voi piilotella sinne tänne, mutta jos tarvii jotain isompaa yksittäistä kuljettaa niin perinteiset polttomoottorifarkut pärjää siinä paremmin. Erityisesti peräkoppi ei ole kovin korkea vaan perän viiste vie kuljetustilaa.
Vaimon ensimmäinen kommentti vänkärin puolelta oli, että eikö penkkiä saa taaemmas, kun takapenkillä on 360-pyörivä telakallinen turvaistuin. Eli jalkatilaa vähän vähemmän kun saksalaisissa E-segmentin farmareissa.
Ihan manuaalisesti säätyy, liekkö ollut jotenkin jumissa.
Itsekin olen yllättänyt miten ok penkit ovat olleet kaikesta dissauksesta huolimatta. Edellisessä autossa oli kunnon nappanahkapenkit, joo eihän ne ole ihan samaa tasoa, mutta kyllä noi nyt nuhjuiset kangaspenkit pieksee aina. Ilmastointi olisi hyvä lisä kuumimpina kesäpäivinä.
Jep. Siellä täällä niitä on, mutta ei toi mikään "massiivinen tiloiltaan ole". Kuitenkin arvelen, että niitä löytyy rittävästi. Mut aika kapea on, eli voi sitten vähän hangoitella rattaiden tms. kanssa jos sattuu joku hankala malli olemaan. Mut uskoisin suurimman osan pärjäävän ihan ok.
Jalkatilaa on kyllä vähemmän omastakin empiirestä kokemuksesta esim.V90 verrattuna. Sinänsä suunnilleen riittävät tilat, muttei mitään ihmeellistä.
Mut peruasiat silti lienee kunnossa.
Jos jotain sais karkkikauppashoppailla, niin se penkin säätö takaistuimelta (etuistuimien) käsin olis näppärää (tais jossain Kiassa olla tms.), ja tokihan virran ulosotto olisi varsin mukava ominaisuus jotain random remontteja ja/tai vaikkapa sähköpyörän latausta varten. Kääntyvyys vois olla parempi (nelipyöräohjaus). Jotenkin ois kiva saada kameranäkymä etukulmiin, kun ajaa jostain kapeasta välistä. Vision näytti jotain piirtävän, mutta ei ihan koppia saanut. Toki oppisi varmaan arjessa.
Vakkarin nopeuden säätö minusta parempi vasemmalla peukalolla versus nyt oikealla, koska ainakin itellä nk. "rento-matkantekoasento" on silleen, että vasemmalla kädellä ratista kiinni ja keskikäsi lepää keskikonsolilla. Nyt vakionopeuden säätö on oikealla, joka pakottaa lepoasennosta pois.
Tuntuma oli, että tosiaan rattia saa "silittää/koskettaa" voimakkaammin, kuin vaikka Volvossa mikä on siis negatiivinen juttu. Pituutta sais olla lisää, että sais "täydellisen ajoasennon lastenistuimista huolimatta. Äkkiseltään volvon logot adaptiiviselle vakkarille ja travell assistille olivat miellyttävämpiä/selkeämpiä, mutta uskoisin että oppisi tässäkin. Fyysiset säätimet ilmastoinnille on kyllä paremmat ja nopeammatkin, mutta tulee toki toimeen ilmankin.
Ratin vastus oli jäykkä, mutta muistaakseni sitä saisi asetuksista kevyemmäksi. En muistanut testata "rentoa matkantekoasentoa", eli että osuuko kädet järkevästi käsituelle.
Pitää vielä päästä testaamaan autopilottia, että onko se milalinen.. Nyt jäi vähän ohueksi, kun oli enemmänkin tila-testi että riittääkö tilat. Juuri ja juuri riittää.