Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Reflektoin muutaman viikon käyttökokemuksella näihin:



Sellainen huomio omasta kokemuksesta, että autossa on kyllä kuljetukseen litroja, mutta ne on vähän siellä sun täällä. Varmaan toimii ihan hyvin perheen kanssa reissukäytössä, kun reppuja ja muita pienempiä nyssäköitä voi piilotella sinne tänne, mutta jos tarvii jotain isompaa yksittäistä kuljettaa niin perinteiset polttomoottorifarkut pärjää siinä paremmin. Erityisesti peräkoppi ei ole kovin korkea vaan perän viiste vie kuljetustilaa.



Vaimon ensimmäinen kommentti vänkärin puolelta oli, että eikö penkkiä saa taaemmas, kun takapenkillä on 360-pyörivä telakallinen turvaistuin. Eli jalkatilaa vähän vähemmän kun saksalaisissa E-segmentin farmareissa.




Ihan manuaalisesti säätyy, liekkö ollut jotenkin jumissa.



Itsekin olen yllättänyt miten ok penkit ovat olleet kaikesta dissauksesta huolimatta. Edellisessä autossa oli kunnon nappanahkapenkit, joo eihän ne ole ihan samaa tasoa, mutta kyllä noi nyt nuhjuiset kangaspenkit pieksee aina. Ilmastointi olisi hyvä lisä kuumimpina kesäpäivinä.

Jep. Siellä täällä niitä on, mutta ei toi mikään "massiivinen tiloiltaan ole". Kuitenkin arvelen, että niitä löytyy rittävästi. Mut aika kapea on, eli voi sitten vähän hangoitella rattaiden tms. kanssa jos sattuu joku hankala malli olemaan. Mut uskoisin suurimman osan pärjäävän ihan ok.

Jalkatilaa on kyllä vähemmän omastakin empiirestä kokemuksesta esim.V90 verrattuna. Sinänsä suunnilleen riittävät tilat, muttei mitään ihmeellistä.

Mut peruasiat silti lienee kunnossa.

Jos jotain sais karkkikauppashoppailla, niin se penkin säätö takaistuimelta (etuistuimien) käsin olis näppärää (tais jossain Kiassa olla tms.), ja tokihan virran ulosotto olisi varsin mukava ominaisuus jotain random remontteja ja/tai vaikkapa sähköpyörän latausta varten. Kääntyvyys vois olla parempi (nelipyöräohjaus). Jotenkin ois kiva saada kameranäkymä etukulmiin, kun ajaa jostain kapeasta välistä. Vision näytti jotain piirtävän, mutta ei ihan koppia saanut. Toki oppisi varmaan arjessa.
Vakkarin nopeuden säätö minusta parempi vasemmalla peukalolla versus nyt oikealla, koska ainakin itellä nk. "rento-matkantekoasento" on silleen, että vasemmalla kädellä ratista kiinni ja keskikäsi lepää keskikonsolilla. Nyt vakionopeuden säätö on oikealla, joka pakottaa lepoasennosta pois.
Tuntuma oli, että tosiaan rattia saa "silittää/koskettaa" voimakkaammin, kuin vaikka Volvossa mikä on siis negatiivinen juttu. Pituutta sais olla lisää, että sais "täydellisen ajoasennon lastenistuimista huolimatta. Äkkiseltään volvon logot adaptiiviselle vakkarille ja travell assistille olivat miellyttävämpiä/selkeämpiä, mutta uskoisin että oppisi tässäkin. Fyysiset säätimet ilmastoinnille on kyllä paremmat ja nopeammatkin, mutta tulee toki toimeen ilmankin.
Ratin vastus oli jäykkä, mutta muistaakseni sitä saisi asetuksista kevyemmäksi. En muistanut testata "rentoa matkantekoasentoa", eli että osuuko kädet järkevästi käsituelle.
Pitää vielä päästä testaamaan autopilottia, että onko se milalinen.. Nyt jäi vähän ohueksi, kun oli enemmänkin tila-testi että riittääkö tilat. Juuri ja juuri riittää.
 
Joo, tosin törmäystestit ajetaan vakionopeudella. Tilanne saattaa muuttua dramaattisesti kun vauhtia nostetaan 20-30 km/h.
Mikä valmistaja sitten testaa autonsa parhaiten kaikenlaisissa tilanteissa on toinen kysymys. Joka suunnasta törmäys, pyörähdykset, tolppaan ajot ym. Kiusaus tehdä autot juuri ainoastaan testiparametreilla on varmaan suuri.
Eiköhän nuo kaikki jotka haluavat menestyä ole viritelty maksimit juuri testejä silmälläpitäen, poislukien hiilikuituiset superautot mitkä heittämällä vetävät kaikki testit samalla autolla kun ei korirakenne mene perusmälleistä oikeen miksikään. Sitä mikä on kovemmissa nopeuksissa parempi ni sitä tiedä kukaan, tosin enpä ole mistään merkistä kuullut että tositilanteissa muuttuisi 5 tähden auto surmanloukuksi.
 
Eiköhän nuo kaikki jotka haluavat menestyä ole viritelty maksimit juuri testejä silmälläpitäen, poislukien hiilikuituiset superautot mitkä heittämällä vetävät kaikki testit samalla autolla kun ei korirakenne mene perusmälleistä oikeen miksikään. Sitä mikä on kovemmissa nopeuksissa parempi ni sitä tiedä kukaan, tosin enpä ole mistään merkistä kuullut että tositilanteissa muuttuisi 5 tähden auto surmanloukuksi.
Kyllä takavuosina muistaakseni jenkkiviranomaiset kokeili mitä tapahtuu kun nopeutta nostetaan selvästi. Joissain autoissa tilanne muuttui jopa katastrofaalisesti.
Tietenkin kaikki valmistajat varmistaa sen että testi menee kunnialla läpi. Volvo ja monet muut merkit ovat vuosikymmeniä sitten kahlanneet läpi kaikki toteutuneet mällit ja niiden parametrit. Ja testausohjelma on ollut paljon laajempi kuin mitä viranomaisten. Kiinalaiset ja esimerkiksi Tesla on tässä pieni kysymysmerkki. Tosin jenkkien liikenneviranomaiset on kyllä aika lailla syynänneet aina tapahtuneita onnettomuuksia. Toki jenkkilässä nopeusrajoitukset on usein varsin alhaisia esim. Saksaan verrattuna.

EU:lla kun tuppaa olemaan mielenkiintoa kaikenlaiseen testailuihin niin kokeilisivat törmäystä 80 km/h ja 100. Tulokset voisi olla mielenkiintoisia.
 
Sitä mikä on kovemmissa nopeuksissa parempi ni sitä tiedä kukaan, tosin enpä ole mistään merkistä kuullut että tositilanteissa muuttuisi 5 tähden auto surmanloukuksi.

Kaikki autot muuttuvat lopulta. Eikä kyse ole siitä etteikö kori kestäisi (jopa sen pienen Smartin kori kesti kovia nopeuksia betoniseinään), yleensä se matkustamaton ympärillä oleva kehikko on lujaa rakennetta. Se ihminen sisällä vaan ei tahdo kestää sitä hidastuvuutta, sen takia niitä puskurialueita jotka menevät kasaan on.
 
Model Y RWD toimitus olisi huomenna. Ihmettelin, kun tilasin tuon jo kaksi kuukautta sitten ja ei ole kuulunut. Netistäkin katsoin, että toimituspäivä vaan siirtyy kokoajan eteenpäin. Päätin sitten soittaa Teslalle mikä tilauksen tila on niin ilmeisesti tuo auto olisi ollut jo noudettavissa kuukausi sitten ja kun en ollut vastannut tekstiviesteihin, niin laittoivat sen eteenpäin. Kattelin tilausvahvistusta ja totta tosiaan yksi näppäilyvirhe siellä numerossa oli niin viestit ei tietysti tulleet perille. Luulisi, että olisivat sitten edes sähköpostia laittaneet. Löysivät minulle sitten toisen yksilön pihasta peruutuksen myötä. Edelleen mietin kovasti onko tuo RWD hyvä, mutta AWD malliin taas en myönny laittaa niin paljon rahaa :hmm:
 
Tuossa aikaisemmin kun porukka pohdiskeli kauanko menee laiva Kiinasta Eurooppaan niin tuossa artikkelissa ainakin on kesto 20 päivää. Tokihan Suezin kanavalta vielä koti Suomeen varmaan matkaan menee toinen mokoma, mutta antaa osviittaa ettei ainakaan 2kk pitäis mennä ennemminkin rapia kuukausi.
 
Model Y RWD toimitus olisi huomenna. Ihmettelin, kun tilasin tuon jo kaksi kuukautta sitten ja ei ole kuulunut. Netistäkin katsoin, että toimituspäivä vaan siirtyy kokoajan eteenpäin. Päätin sitten soittaa Teslalle mikä tilauksen tila on niin ilmeisesti tuo auto olisi ollut jo noudettavissa kuukausi sitten ja kun en ollut vastannut tekstiviesteihin, niin laittoivat sen eteenpäin. Kattelin tilausvahvistusta ja totta tosiaan yksi näppäilyvirhe siellä numerossa oli niin viestit ei tietysti tulleet perille. Luulisi, että olisivat sitten edes sähköpostia laittaneet. Löysivät minulle sitten toisen yksilön pihasta peruutuksen myötä. Edelleen mietin kovasti onko tuo RWD hyvä, mutta AWD malliin taas en myönny laittaa niin paljon rahaa :hmm:
Minulla oli sama homma tuon puhelinnumeron osalta, eli yhden numeron virhe, mutta ottivat silti yhteyttä sähköpostitse. RWD:llä pärjää varmasti ihan hyvin, jos ei ole tähänkään mennessä ollut tarvetta nelivedolle. Arkikäytössä tuolla pidemmällä toimintasäteelläkään ei ole paljoakaan merkitystä, mutta pidemmillä matkoilla lataukseen pitää tietenkin varata enemmän aikaa. Hintaero taisi olla kuitenkin vain noin viiden tonnin luokkaa.
 
Tällä hetkellä halvin hinta karvalakki Y RWD:lle taitaa olla 44360€ ja Y LR 49940€. Kummastakin saa hyvin vastinetta rahoille.
 
Hintaero taisi olla kuitenkin vain noin viiden tonnin luokkaa

Toisaalta jos asian esittää niin, että 80km lisäys rangeen maksaa 5000€ niin äkkiseltään se kuulostaa kalliilta.

Kyllä tuolla Rwd:lläkin kuitenkin pääsee 250km useimmissa oloissa jotain extreme-kelejä lukuunottamatta.

Enemmän tietysti aina parempi, mutta se on tapauskohtaista että onko se n. 5000€ paljon vai vähän.
 
Enemmän tietysti aina parempi, mutta se on tapauskohtaista että onko se n. 5000€ paljon vai vähän.

Kilpailevien sähköautojen hintoja katsellessa tuo tuntuu aika vähältä. Esim. ID.7 tarjoukseen tuli pelkkiä lisävarusteita 7050€ edestä, eikä tuohon hintaan saa edes/todellakaan nelivetoa. En laittanut tilaukseen, luottohinta 83t... Ajelen nykyisellä ID.3:lla ja katselen mitä Highland/Juniper tuo tullessaan.
 
Tuli ilmoitus avoimesta huoltokampanjasta omaan Teslaan. Saako noista jostain lisää tietoa mikä homma / mitä haluavat huoltaa, vai onko tuo jokin standardi vuosisetti tms?
 
Tuli ilmoitus avoimesta huoltokampanjasta omaan Teslaan. Saako noista jostain lisää tietoa mikä homma / mitä haluavat huoltaa, vai onko tuo jokin standardi vuosisetti tms?
Ei teslalla ole mitään vuosihuoltoa tms. liittynee johonkin takaisinkutsuun kuten takakontin johtosarjaan jne. Apista huoltopuolelta taitaa näkyä, viimeistään siinä kun varaa aikaa.
 
Ei teslalla ole mitään vuosihuoltoa tms. liittynee johonkin takaisinkutsuun kuten takakontin johtosarjaan jne. Apista huoltopuolelta taitaa näkyä, viimeistään siinä kun varaa aikaa.

Tätä lähinnä mietinkin ettei moista pitäisi olla. Ainoa mikä recall -haulla löytyy on tuo takakontin kameran johtosarja joten ehkä se on tuo. Pitää joka tapauksessa tsekata tuo ajan varaus ja ihmetellä lisää.


edit. sehän se - Retrofit the Trunk Lid Harness. Näin ensikokemuksena Teslan huollon kanssa tekemissä tuo ilmoitus avoimesta huoltokampanjasta voisi olla hivenen selkeämpi sen suhteen, mistä kyse, mutta muuten tuo vaikutti varsin näppärältä. Vahvistavat pyynnön ja saat kalenterin ihmeteltäväksi josta voi napata Mobile service -ajan jolloin huolto karauttaa kotipihaan hoitamaan asian.
 
Viimeksi muokattu:
Oman Teslan luovutus oli tänään, joten tässä hieman kokemuksia. Koska saavuimme hieman pidemmän matkan takaa olimme paikalla hieman aikaisemmin kuin mitä auton toimitusajaksi oli sovittu, tämä oli hyvä koska oli aikaa kiertää sitten autoa ulkopuolelta rauhassa. Tasan kello 16:30 autosta kuului jokin naksahdus ja sain linkin Tesla tilille josta kuittaisin auton vastaanotetuksi. Vastaanottamisen jälkeen kirjauduin kännykkän apista ulos ja takasin sisään jonka jälkeen sain auton ovet auki. Tarkastin vielä auton sisältä ja totesin laadun olevan erinomainen joten eipä muuta kuin kuljettajan säädöt kuntoon ja ajoon lähtö kohti auringon laskua. Kaikkiaan positiivinen kokemus auton toimituksesta ja laadusta. Nyt sitten riittääkin ihmeteltävää tässä kaikkien säätöjen ja asetuksien kanssa, auto on kyllä täydellinen tällaiselle jo setämiehen iän saavuttaneelle nörtille. Naurattaa kun uudet asiat kuten puhelimen toiminta avaimena voi aiheuttaa epäluuloja ja oikein pitää tarkastaa että menikö auton ovet lukkoon ja sammuiko se kun pois kävelin, vaikka samaan aikaan ulko-ovessa on ollut Yale Linus jo hyvän tovin. Mukavaa, että autokin voi saada aikaan tälläistä uutuuden innostusta ja loppuun voikin todeta että jo oli aikakin saada pieni ripaus nörtteyttä myös autoihin. Tästä sitten sähköautoilua opettelemaan ja jos palstaa lukee joku joka vielä miettii ostopäätöstä sähköauton suhteen niin itse ihmettelen miksi en jo aiemmin tehnyt omaa valintaa eli vahva suositus hankinnalle.
 
Oman Teslan luovutus oli tänään, joten tässä hieman kokemuksia. Koska saavuimme hieman pidemmän matkan takaa olimme paikalla hieman aikaisemmin kuin mitä auton toimitusajaksi oli sovittu, tämä oli hyvä koska oli aikaa kiertää sitten autoa ulkopuolelta rauhassa. Tasan kello 16:30 autosta kuului jokin naksahdus ja sain linkin Tesla tilille josta kuittaisin auton vastaanotetuksi. Vastaanottamisen jälkeen kirjauduin kännykkän apista ulos ja takasin sisään jonka jälkeen sain auton ovet auki. Tarkastin vielä auton sisältä ja totesin laadun olevan erinomainen joten eipä muuta kuin kuljettajan säädöt kuntoon ja ajoon lähtö kohti auringon laskua. Kaikkiaan positiivinen kokemus auton toimituksesta ja laadusta. Nyt sitten riittääkin ihmeteltävää tässä kaikkien säätöjen ja asetuksien kanssa, auto on kyllä täydellinen tällaiselle jo setämiehen iän saavuttaneelle nörtille. Naurattaa kun uudet asiat kuten puhelimen toiminta avaimena voi aiheuttaa epäluuloja ja oikein pitää tarkastaa että menikö auton ovet lukkoon ja sammuiko se kun pois kävelin, vaikka samaan aikaan ulko-ovessa on ollut Yale Linus jo hyvän tovin. Mukavaa, että autokin voi saada aikaan tälläistä uutuuden innostusta ja loppuun voikin todeta että jo oli aikakin saada pieni ripaus nörtteyttä myös autoihin. Tästä sitten sähköautoilua opettelemaan ja jos palstaa lukee joku joka vielä miettii ostopäätöstä sähköauton suhteen niin itse ihmettelen miksi en jo aiemmin tehnyt omaa valintaa eli vahva suositus hankinnalle.
Oma nouto oli myös tänään noihin samoihin aikoihin vetokujalla . Parin tunnin ajon jälkeen totesin jo että ei enää ikinä polttomoottoriautoa
 
Tuleekos nuo refukresitsit muuten millä aikataululla? Käsittääkseni auto on jo vastaanottettu... edelleen pending tuolla loot boxissa.
 
Tuleekos nuo refukresitsit muuten millä aikataululla? Käsittääkseni auto on jo vastaanottettu... edelleen pending tuolla loot boxissa.
Tulee heti vastaanottaessa mielestäni. Ainakin kaveri kun vastaanotti niin laitoin viestiä sille ja vastasi ettei kerennyt edes autoonsa sisään vielä.
 
En minäkään ole saanut, vaikka auto tänään noudettu. Lukee samaa.
Ok eli en ole ainut. No itsehän havahduin tähän vasta nyt, noudosta jo pari viikkoa ilmeisesti... pitääpä paiskata kyselyä tuolle myyntiedustajalle jolta aiemminkin olen kinunnut refulinkkeihin liittyen asioita :)
 
Paljon jännää uutta harjoiteltu takaveto Model Y osalta. Voitteko selittää miten tuo lataus tapahtuu. Tuli testattua nyt töissä laittaa pömpeliin lataukseen ja se lataa 11kw (16A) vauhdilla eli menee useampi tunti, että akku on täynnä. Tämä ok, koska kuitenkin töissä monta tuntia ollaan. Onko tämä normaalia latausnopeutta? Miten saa nopeammin? Vai onko ne sitten niitä pikalatureita/superchargereita?
 
Paljon jännää uutta harjoiteltu takaveto Model Y osalta. Voitteko selittää miten tuo lataus tapahtuu. Tuli testattua nyt töissä laittaa pömpeliin lataukseen ja se lataa 11kw (16A) vauhdilla eli menee useampi tunti, että akku on täynnä. Tämä ok, koska kuitenkin töissä monta tuntia ollaan. Onko tämä normaalia latausnopeutta? Miten saa nopeammin? Vai onko ne sitten niitä pikalatureita/superchargereita?
Joo AC-lataus on 11kW max nykytesloissa, sitä tehokkaamat on sitten pika- tai suurtehopömpeleitä ja niitä ei sitten työpaikkojen parkkipaikoilla ole (pl. Kempowerin parkkis :) ).
 
Paljon jännää uutta harjoiteltu takaveto Model Y osalta. Voitteko selittää miten tuo lataus tapahtuu. Tuli testattua nyt töissä laittaa pömpeliin lataukseen ja se lataa 11kw (16A) vauhdilla eli menee useampi tunti, että akku on täynnä. Tämä ok, koska kuitenkin töissä monta tuntia ollaan. Onko tämä normaalia latausnopeutta? Miten saa nopeammin? Vai onko ne sitten niitä pikalatureita/superchargereita?
Facebookin puolella on kohtuu hyviä ohjeita ryhmissä "sähköautot nyt" ja "latauverkostot nyt" ryhmissä. Nopeammin saat tienpäältä löytyvistä asemista. Tämä on suomen osalta hyvä palvelu katsoa
http://latauskartta.fi
 
Äh vastaus kreeditteihin oli että emme näe yksittäisten tilien tilannetta ja on suosittelijan sekä ostajan vastuulla hoitaa asiat oikein jotta krediitit myönnetään. Ja ohjattiin ottamaan yhteyttä tuki-sivustolle ja se taas ohjautuu US-sivuston referral-diipadaapa sivulle. Auttaapa paljon...
Noh pitäköön tunkkinsa, ei tässä jaksa alkaa tappelemaan Teslan kanssa tuosta asiasta. Saattaa kyllä olla että se vähäkin into tuon refulinkin jakoon katosi lopullisesti.
 
Oliko niin että MYLR malleihin on jollain satunnaisella otannalla tai tilapäisesti saanut samat matriisivalot jotka tulevat MYP malleihin (toki huomioiden että softa näiden osalta puuttuu vielä)? Pallottelen vielä MYLR ja MYP välillä ja yritän keksimällä keksiä syitä ottaa LR:n eikä P:tä...
 
Ensimmäiset kokemukset Teslalla ja julkilatureilla, ja muutama kysymyshän siitä heräsi. Teslan oma navi kyllä tunnistaa muiden operaattorien laturit kartalla, mutta saako sitä mitenkään suosittelemaan näitä osana ajosuunnitelmaa? Omalla ajoreissulla navi olisi halunnut reitittää lenkkiä, joka olisi ollut yli 100km väärään suuntaan vain sen takia että oltaisiin päästy Superille lataamaan. Ja oliko mitään kikkakolmosta saada ensilämmitystä päälle, jos supereita ei ole mailla eikä halmeilla? Hommaamalla sexybuttonit?
 
Viime perjantaina tilasin pisteillä Tesla Wall Connectorin, saapui tänään aamulla DHL:llä Hollannista:

20230921_110638_copy_2000x1500.jpg
 
Saako tuota mitenkään asennettua perinteiseen lämmitystolppaan jollain adapterilla tai levyllä?
 
Oliko niin että MYLR malleihin on jollain satunnaisella otannalla tai tilapäisesti saanut samat matriisivalot jotka tulevat MYP malleihin (toki huomioiden että softa näiden osalta puuttuu vielä)? Pallottelen vielä MYLR ja MYP välillä ja yritän keksimällä keksiä syitä ottaa LR:n eikä P:tä...
Samat valot noissa on. Matriisit siis, mutta softaa ei vielä ole (enkä ehkä hengitystä pidättäisi odotellessa).
 
Ensimmäiset kokemukset Teslalla ja julkilatureilla, ja muutama kysymyshän siitä heräsi. Teslan oma navi kyllä tunnistaa muiden operaattorien laturit kartalla, mutta saako sitä mitenkään suosittelemaan näitä osana ajosuunnitelmaa? Omalla ajoreissulla navi olisi halunnut reitittää lenkkiä, joka olisi ollut yli 100km väärään suuntaan vain sen takia että oltaisiin päästy Superille lataamaan. Ja oliko mitään kikkakolmosta saada ensilämmitystä päälle, jos supereita ei ole mailla eikä halmeilla? Hommaamalla sexybuttonit?
Vain superchargerit otetaan mukaan automaattiseen reititykseen. Esilämmityksen saa päälle navigoimalla mihin tahansa kartasta löytyvään pikalaturiin, ei tarvi olla supercharger. Tai sitten hommaamalla ne s3xy-buttonit.
 
Heti meni kuohari nenään :)

Vannepainosta, eihän kaikki epätasapaino johdu vanteesta vaan myös renkaasta. Lopullinen rengas&vanne kombon tasapino tietysit näiden kahden summa. Mutta poikkeuksellisen juhlava painorivi ! Positiivistä on se että joku on ainakin todistetusti paneutunut asiaan :)

Mutta joo, ei han priimakunnossa tuo auto. Mutta sitä varten se kuoharipäisään & spottivaloissa auton ympärillä pyörimen ajaa paikkaansa. Viimeinen laadunvarmistus ulkoitettu pulla/kahvi/kuoharipalkalla.
 
Vain superchargerit otetaan mukaan automaattiseen reititykseen. Esilämmityksen saa päälle navigoimalla mihin tahansa kartasta löytyvään pikalaturiin, ei tarvi olla supercharger. Tai sitten hommaamalla ne s3xy-buttonit.

Erikoista :hmm: Nimittäin mielestäni navigoin juuri kartasta löytyvään pikalaturiin (abc hyvinkää), mutta vasta laturilla alkoi lämmittelemään akkua, jonka seurauksena auto rajoitti latausta hyvinkin pitkälle.
 
Ei taida ABC:n laturit olla sellaisia mitkä Teslan navi tunnistaa latureiksi... eli tajuaa lämmitellä akkua. En ole kyllä pitkään aikaan itse muille kun SC:lle navigoinut
 
Tesla tunnetusti tekee autojen luovutukset (ainakin täältä luettuna) heikosti, mutta kilpailijoita ylistettiin kuinka tarkasti autot käydään läpi oikein viimeisen päälle ja saa vielä kakkukahvia ja kuoharipulloa jos on oikein hyvä asiakas.

Tässä esimerkkejä suomalaisten jälleenmyyjien asiakkaalle luovuttamista autoista. Varmaan vaan huono päivä?

katso liitettä 1177621
Kolhu päässyt syynäyksestä läpi vaikka näkyy heti oven avaamalla.

katso liitettä 1177623
Ja eihän tälläistä maalauksen tasoa ole kenelläkään muulla, kuin Teslalla vai olisiko tässäkin huono päivä tehtaalla?

katso liitettä 1177625
Ja eihän renkaaseen voi tälläistä määrää painoja upota kuin within specs Teslassa vai oliko vannetehtaalla vain huono päivä?

Kuvat poimittu facesta hullari ryhmästä. Ei kannata ottaa hernettä nenään vaan suhtautua huumorilla.

Kuka nyt on siis väittänyt että nämä hullaripösöjen jälleenmyyjät olisi hoitaneet asiat hyvin? Ja miten tämä kuuluu Tesla ketjuun? Vanhaa kunnon whataboutismia. Mun silmissä on ihan asiallista keskutella Teslan toimitusten laadusta Teslaketjussa; kuten tuolla facebook ryhmässä keskustellaan niiden pösöjen osalta. Se että joku muukin toimii päin persettä ei ole mikään puolustus, eikä sen pohjalta voi yleistää että kaikki toimisi niin. Juuri näillä asioillahan voi myös kaupalliset toimijat kilpailla.
 
Itsellä tulee kolmivaihe oman talon tolppaa, mutta ehkä pitää sitten hitsailla omat kiinnitykset.
Vähän sama probleema itsellä edessä eri laturin kanssa. Varmaan laitan jotkut pakoputkikiinnikkeet ja vesivaneria tolppaan kiinni johon sitten ruuvaan laturin kiinni. Kaupalliset tolppakiinnikkeet näyttävät olevan laturikohtaisia, yleismallin kiinnikkeeseen en ole törmännyt.
 
Heti meni kuohari nenään :)

Vannepainosta, eihän kaikki epätasapaino johdu vanteesta vaan myös renkaasta. Lopullinen rengas&vanne kombon tasapino tietysit näiden kahden summa. Mutta poikkeuksellisen juhlava painorivi ! Positiivistä on se että joku on ainakin todistetusti paneutunut asiaan :)

Mutta joo, ei han priimakunnossa tuo auto. Mutta sitä varten se kuoharipäisään & spottivaloissa auton ympärillä pyörimen ajaa paikkaansa. Viimeinen laadunvarmistus ulkoitettu pulla/kahvi/kuoharipalkalla.
Renkaastahan joo nuo painot johtuu. Ja kun ne ei saa olla enää lyijyä niin väkisin niitä tuppaa tulemaan iso rivi.
 
Muutamat kumit tullu vanteille väännettyä ja kertaakaan ei ole tuollaista läjää painoja mennyt. Tuossa on kyseessä kuitenkin Continentalin kumit. Joko kesähessu renkaita laittamassa tai epäkurantit vanteet. Tuollaisia ei kuitenkaan asiakkaalle asti pitäisi koskaan mennä.

kuvasta ei valitettavasti käynyt ilmi onko vastakkaisella puolella lähes yhtä paljon painoja :)
 
Rengas irti ja kääntää 180astetta vanteella niin lähtee varmasti puolet painoista pois, mutta kivahan se on huudella että kyllä muutkin tekee sutta ja sekundaa! :facepalm:

Teslahan on parantanut laatua vuosien mittaan mikä on hyvä, mutta ei se silti sitä faktaa poista etteikö teslalla pahoja laatuongelmia olisi ollut.
 
Olisi ehkä pitänyt sanoa 180 astetta…
Joo tuli heti mieleen itsellänikin. Mutta jos noin olisi, sitten olisi kyllä ainakin mennyt tasapainotukset pieleen.

Painoja menee normaalisti 15-30g per rengas.
Menee ja ei mene, riippuu ihan rengas/vanne yhdistelmästä. Eipä tuollaista tule edes mietittyä, ellei paino ala lähentelemään 80g per laita.

Onko muuten tietoa, milloin tuota faceliftiä alkaisi valumaan tännekin? Onko miten toiveajattelua odottaa nykyisten M3 hinnanlaskua talven/alkuvuoden aikana?
 
Onko muuten tietoa, milloin tuota faceliftiä alkaisi valumaan tännekin? Onko miten toiveajattelua odottaa nykyisten M3 hinnanlaskua talven/alkuvuoden aikana?

Ei kai mitään virallista. Teslalta kun itse kysyin, niin vastasivat että koeajoautot valuisivat Q4 alussa tänne. Varmaan samassa rytäkässä tulevat ensimmäiset toimituksetkin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 196
Viestejä
4 547 831
Jäsenet
74 942
Uusin jäsen
jesse86

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom