Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Näinkin voi käydä kun ikkuna ei olekaan laskeutunut ovea avatessa ja laitat oven kiinni. Nyt on karmissa pieni vekki ja takaoven lasi hajalla. Onneksi korjaus tulossa takuun piikkiin.
Onhan tämä pääsääntöisesti oikein toimiva auto. Pyyhkijät ja autopilotin toiminta aiheuttanut täälläkin harmaita hiuksia. Itse käytän vakkarissa current speed moodia, ainakin täällä belgiassa näytön nopeusrajoitukset heittää aivan häränpyllyä kun parhaimmillaan 70 alueella autopilot oli kiihdyttämässä 120 vauhtiin.
Tosin järkevässä autossa olisi karmit eikä noita umpisurkeita karmittomia. Omassakin karmittomat ja ei voi käsittää mikä helvetin aivopieru on laittaa sellaiset, ei ainuttakaan positiivista puolta niissä. Avoauto on ainoa missä ymmärrän.Onneksi teslassa on tuplalasi, normilasin kanssa tuo olisi tullut jo silmille...
Meillä täällä pohjoisessa, mutta onko kaliforniahattu ollut tiiviisti päässä näitä suunniteltaessa, jolloin huonoja puolia ei tullut edes mieleen ?Mutta oikeastaan kaikilla muilla tavoin lienevät huonommat.
En ollut itse ovenkahvassa kiinni niin en osaa täysin varmaksi sanoa. Todennäköisesti juuri näin että virheellisesti noussut ylös. Käyttäjänä se ja sama eihän tuota väärässä asennossa olevaa ikkunaa edes huomaisi mitenkään oven ollessa auki. Toisaalta kyllä hätäkahvoilla saa oven auki eikä se välttämättä riko lasia vaikka ei laskekaan ikkunaa.Ovihan ei aukea jos lasi ei laskeudu. En oikein ymmärrä miten tuo on edes mahdollista? Jonkun bugin vuoksi lasi nousi ylöspäin oven ollessa auki?
Onneksi ei tosiaan hajonnut, itsellä 75% ajoista lapset takapenkillä turvaistuimissa niin tuo tulisi syliin ja silmille.Onneksi teslassa on tuplalasi, normilasin kanssa tuo olisi tullut jo silmille...
Jos haluat uusimman niin edistynyt. Muuten tulee vain muutaman kerran vuodessa.Onko teillä Teslassa ohjelmistopäivitykset edistynyt vai normaali tilassa? Kumpi kannattaa valita?
Edistynyt tilassa pidän. Toistaiseksi ei ole ollut mitään ongelmia. Tosin eihän sitä tiedä jos joskus tulee ongelmallinen softa.Onko teillä Teslassa ohjelmistopäivitykset edistynyt vai normaali tilassa? Kumpi kannattaa valita?
Eikun tikettiä vetämään.Sain käyty katsastuksessa. Muuten auto ok mutta molemmat puolet takas valskaa. Hylky tuli ja autolla noin 76k mittarissa.
Meneekös nämä takuuseen alle 80tkm ajettuna vai "normaaliin kulumaan"?Sain käyty katsastuksessa. Muuten auto ok mutta molemmat puolet takaa valskaa. Hylky tuli ja autolla noin 76k mittarissa.
En tiedä täysin logiikkaa sen takana, mutta kätevin tapa päivittää autopilotin nopeus oikeaan nopeusrajoitukseen on painaa hellästi muutama sekunti vaihdevipua alaspäin (ei naksaukseen asti).
Osaako joku kertoa logiikan tuon autopilotin Max nopeuden käytökseen? Ruutuun päivittyy nopeusrajoitus, mutta max nopeus ei päivity. Tätä tapahtuu jatkuvasti niin ylös kuin alaspäin. Välillä mennään 80-alueella 108 kmh ja välillä 100-alueella 87 kmh. Kun sormella painaa tuota nopeusrajoitusta niin Max nopeus päivittyy oikeaksi. Miten helvetissä tuo max nopeus ei päivity, vaikka nopeusrajoitus päivittyy? Kiitos.
Jos ajaa tiellä missä menee monta kaistaa samaan suuntaan ei nopeusrajoitus päivity itsestään, mutta jos auto havaitsee että yksi kaista suuntaansa (ilman välinurtsia tms) niin autosteerin kanssa vaihtaa nopeutta. Tämän takia maantiellä jos tulee erkanemiskaista niin monesti kiihdyttää johonkin ihme nopeuksiin ja muuta. Toki myös välillä keksii nopeusrajoituksen jostain /dev/randomistaEn tiedä täysin logiikkaa sen takana, mutta kätevin tapa päivittää autopilotin nopeus oikeaan nopeusrajoitukseen on painaa hellästi muutama sekunti vaihdevipua alaspäin (ei naksaukseen asti).
Välillä ainakin itselläni päivitykset tapahtuvat automaattisesti nopeusrajoituksen vaihtuessa sekä ylös, että alaspäin. Välillä taas joudun käyttää vaihdevipua apuna.
Menee takuuseen. Pistin muitakin asioita ison listan.Meneekös nämä takuuseen alle 80tkm ajettuna vai "normaaliin kulumaan"?
Se myös että jos aktivoi 80km alueella niin se laskee alaspäin ja nostaa myös 80 jos ajaa normaalilla yksikaistaisella. Mutta ei nosta 100 koska AP aktivoitu 80 alueella.Jos ajaa tiellä missä menee monta kaistaa samaan suuntaan ei nopeusrajoitus päivity itsestään, mutta jos auto havaitsee että yksi kaista suuntaansa (ilman välinurtsia tms) niin autosteerin kanssa vaihtaa nopeutta. Tämän takia maantiellä jos tulee erkanemiskaista niin monesti kiihdyttää johonkin ihme nopeuksiin ja muuta. Toki myös välillä keksii nopeusrajoituksen jostain /dev/randomista
kannattaako nyt katsastaa vai vuoden päästä jos on sellainen auto ? kohta mittarissa vaihtokuntoinen 80.000 +++ eli vaihdanko nyt vai katsastanko ? onko merkitys ? eli 2024 vai 2023? vm on 2020Menee takuuseen. Pistin muitakin asioita ison listan.
Se myös että jos aktivoi 80km alueella niin se laskee alaspäin ja nostaa myös 80 jos ajaa normaalilla yksikaistaisella. Mutta ei nosta 100 koska AP aktivoitu 80 alueella.
Mikäs juttu tämä on? Ei kai sitä ennen määräaikaa tarvitse katsastaa?kannattaako nyt katsastaa vai vuoden päästä jos on sellainen auto ? kohta mittarissa vaihtokuntoinen 80.000 +++ eli vaihdanko nyt vai katsastanko ? onko merkitys ? eli 2024 vai 2023? vm on 2020
Jos vaihdat, niin mitä sitä turhaan katsastaa. Toistaiseksi korot on aika korkeat, niin ajattelin tässä katsastaa kun takuuta vielä ja katsotaan jos ensi kesänä vaihtaisi.kannattaako nyt katsastaa vai vuoden päästä jos on sellainen auto ? kohta mittarissa vaihtokuntoinen 80.000 +++ eli vaihdanko nyt vai katsastanko ? onko merkitys ? eli 2024 vai 2023? vm on 2020
Mikäs juttu tämä on? Ei kai sitä ennen määräaikaa tarvitse katsastaa?
Kuulostaa erikoiselta. Hajoaako tuo alusta ihan yleensä vai miksi sitä viedään leimalle?Tesla suostuu vaihtamaan esim. alustan osia takuuseen vain jos niistä on konttorilta kehoitus/hylky.
Monet vie leimalle auton ennen takuuajan loppua vaikka leimaa olisi pitkäänkin vielä.
Kuulostaa erikoiselta. Hajoaako tuo alusta ihan yleensä vai miksi sitä viedään leimalle?
Joidenkin mielestä painava auto ja tehot tekevät tästä tämmöisen. Omasta mielestäni on vain säästetty ja menty siitä mistä aita on matalin eli alustaa ei ole rakennettu kunnossa kestämään.Kuulostaa erikoiselta. Hajoaako tuo alusta ihan yleensä vai miksi sitä viedään leimalle?
Tai huollon tulee pystyä todentamaan/kuulemaan tämä "kolina". Esim. etutukivarret/koiranluut, niin jos ei narinaa kuulu huollossa vaikka itse kuullut sen niin eivät tee mitään.Ei ole oman käden tietoa, mutta ilmeisesti teslalle ei riitä takuukeissiin omistajan ilmoitus "takapäästä kuuluu jotain kolinaa" vaan asiasta pitää olla konttorilta mustaa valkoisella niin homma menee takuuseen.
Eikä tuossa välttämättä mitään erikoista ole. Takuuehdothan yritys saa määritellä niin kuin haluaa, toki virhevastuu yms on edelleen voimassa.
Kyllä tuo yllättää. Ei ole koskaan tarvinnut alustan osia vaihdella tuollaisilla kilometreillä. Enkä usko että on ollut pelkkää hyvää säkää.Voi tulla joillekkin yllätyksenä, mutta nykyautoissa ei ole mitenkään poikkeuksellista jos autossa menee alustan osia vaihtoon alle sata tuhatta ajettuna. T
Normaalilla pidän, ettei pääsis turhia fiboja läpi. Muut saa betatestata.Onko teillä Teslassa ohjelmistopäivitykset edistynyt vai normaali tilassa? Kumpi kannattaa valita?
Näinhän se on. Monissa katsastustilastoissa muunmuassa ranskalaiset ja niiden johdannaiset edustaa vikatilastoissa nimenomaan tuennan suhteen. Halpoja autoja missä käytetään niitä samoja vähän alimitoitettuja niveliä, tottakai ne väljistyy eivätkä kestä miljoonaa kilometriä ja isältä pojanpojalle. Ilmeisesti tämäkin on yllätys joillekin.Jos et usko tutustu katsastustilastoon. Sieltä näkee hylkäyksen syyt ja prosentit. Etuakseliston viat taitaa olla yleisin syy hylkäykseen ensimmäisessä leimassa.
Johtuu myös pitkälti siitä että ensimmäisen katsastuksen määräaikaa on venytetty koko ajan pidemmäksi. Aikoinaan se oli kahden vuoden iässä.Jos et usko tutustu katsastustilastoon. Sieltä näkee hylkäyksen syyt ja prosentit. Etuakseliston viat taitaa olla yleisin syy hylkäykseen ensimmäisessä leimassa.
Tuo on ainakin oman kokemuksen perusteella ihan arpapeliä jopa mallin sisällä.Kyllä tuo yllättää. Ei ole koskaan tarvinnut alustan osia vaihdella tuollaisilla kilometreillä. Enkä usko että on ollut pelkkää hyvää säkää.
En kyllä lähtis ranskiksia sanomaan suoraan alimitoitetuiksi, kun tunnetusti suunnittelufilosofia on rakentaa ”pehmeä” alusta, joka sallii mukavan kyydin ja sivuvaikutuksena alusta kuluu enemmän. Joku japsi on sitten toinen pää, kun osat kestää isältä pojalle ja kyyti on kovaa. Teslassa todennäköisesti näkyy suunnittelukokemuksen puute vanhemmissa, kun on sekä kova että kuluva. Alustaahan ne ovat ajan mittaan korjailleet…Näinhän se on. Monissa katsastustilastoissa muunmuassa ranskalaiset ja niiden johdannaiset edustaa vikatilastoissa nimenomaan tuennan suhteen. Halpoja autoja missä käytetään niitä samoja vähän alimitoitettuja niveliä, tottakai ne väljistyy eivätkä kestä miljoonaa kilometriä ja isältä pojanpojalle. Ilmeisesti tämäkin on yllätys joillekin.
Ei itseäni yllätä lainkaan että M3ssa menee "jo nyt" alustan osaa vaihtoon. Sehän on teslan kansanmalli ja tottakai siellä on oijottu mutkia mistä on voitu, yksi on alustan osat.
65 ajetussa Model 3:ssa vaihdettu nyt alustaan:Kuulostaa erikoiselta. Hajoaako tuo alusta ihan yleensä vai miksi sitä viedään leimalle?
Kyllä sitä itse vähän yllättyy. Tottunut, että alusta kestää sen 5v ongelmitta.Voi tulla joillekkin yllätyksenä, mutta nykyautoissa ei ole mitenkään poikkeuksellista jos autossa menee alustan osia vaihtoon alle sata tuhatta ajettuna. Todennäköisesti olet oikeassa, että kyseessä on tietoinen päätös säästää materiaalivahvuuksista kustannusten ja painon eduksi.
Kyllä tuo tolppa on ollut koko ajan myynnissäTesla myi vielä vuoden alussa omaa tolppaa.
Amazonista saa jotain Kiinaa.
Jakaa Wi-Fi tai soitat BTn yli.Mites tuo spotify nyt toimii jos ei jaksakaan jatkaa trialin päälle premium connectivityä, jos itsellä on jo muutenkin spotify premium? Pitää jakaa wifi luurista joka kerta vai meneekö pelkällä bluetoothilla?
Jos jaat wifin niin voit ehkä käyttää sitä teslan spotify appia? Jos soitat puhelimesta niin siitä voinee jakaa bluetootoothilla autoon?Mites tuo spotify nyt toimii jos ei jaksakaan jatkaa trialin päälle premium connectivityä, jos itsellä on jo muutenkin spotify premium? Pitää jakaa wifi luurista joka kerta vai meneekö pelkällä bluetoothilla?
Jakaa Wi-Fi tai soitat BTn yli.
Bluetooth nyt on oletuksena jo yhdistetty autoon, niin toimiiko yhtä sujuvasti sitten jatkossa kuin nyt premium connectivityn kanssa. Eli autoon astuessa popit lähtee pauhaamaan automaagisesti. Onko kellään kokemusta tästä bluetooth käytöstä? Jos menee yhtään kikkailuksi niin maksan ilomielin tuon nimellisen summan tuosta helppoudesta ja toimivuudesta.Jos jaat wifin niin voit ehkä käyttää sitä teslan spotify appia? Jos soitat puhelimesta niin siitä voinee jakaa bluetootoothilla autoon?
Minulla ei ole muuten spotify tiliä kun kuuntelen vain autossa, joten siksi maksan premiumista että saan sen autoon.Bluetooth nyt on oletuksena jo yhdistetty autoon, niin toimiiko yhtä sujuvasti sitten jatkossa kuin nyt premium connectivityn kanssa. Eli autoon astuessa popit lähtee pauhaamaan automaagisesti. Onko kellään kokemusta tästä bluetooth käytöstä? Jos menee yhtään kikkailuksi niin maksan ilomielin tuon nimellisen summan tuosta helppoudesta ja toimivuudesta.
Ei soita automaattisesti ellei puhelin soita. Kyllä ilman premiumiakin pärjää. Riippuu itsestään.Bluetooth nyt on oletuksena jo yhdistetty autoon, niin toimiiko yhtä sujuvasti sitten jatkossa kuin nyt premium connectivityn kanssa. Eli autoon astuessa popit lähtee pauhaamaan automaagisesti. Onko kellään kokemusta tästä bluetooth käytöstä? Jos menee yhtään kikkailuksi niin maksan ilomielin tuon nimellisen summan tuosta helppoudesta ja toimivuudesta.
Kyllä voi. Varman päälle jos haluat pelata niin säädä auto lataamaan max. 8A virralla.Reissu vanhempien luo heidän omakotitaloon. Voiko ladata autoa normaalista omakotitalon ulkopistorasiasta "kotilatausjohdolla"(se perus jossa muuntaja välissä) yön ylitse?
Itselläni ne ovat (kop kop) lopettaneet sekoilun ajan kanssa. Alussa sekoili jatkuvasti, mutta nyt ei enää juuri ikinä. Välillä kun muistaa hyttyset pestä tuulilasikameran edestä niin loppuu turha pyyhkiminen. Voiko olla, että auto on oppinut itsekseen paremmaksi yksilöksi tässä suhteessa?Pyyhkijät ovat kyllä nyt parilla pidemmällä matkalla eläneet melko mielenkiintoista elämää. Vakkari tai auto pilot päällä pyyhkii kuivaa tuulilasia. Tänään tuntui, että ne meni täydelliseen tilttiin, kun ensin ripautti ihan vähän ja kun sade loppui niin pyyhkijät jäi päälle. Piti laittaa vakkari/auto pilot pois ja paluumatkalla pyyhki varmaan 20 kertaa, kunnes sitten rauhottui ja loppui pyyhkiminen ja sen jälkeen toiminut ok (eli ei pyyhkinyt). Kaipaisi ehdottomasti mahdollisuuden kytkeä pyyhkiminen pois päältä manuaalisesti tai täytyy nyt ainakin koittaa selvittää joku noiden pyyhkimien sielunelämä miten ne saa pois jos pyyhkivät turhaan