Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Osa autoliikkeistähän on uittanut noi vähän ajettua 2022 Y malleja Saksasta aika kovia määriä ennen alkuvuoden hinnanalennuksia ja nyt tietysti halutaan saada tuotta takaisin.

Olisi kyllä odottanut että hinnat olisi jo tippunut kun nettiautossakin on samat autot roikkuneet jo pitkän aikaa. Alennuksiakaan noista ei ainakaan ihan suoraan suostuta antamaan vaan kovasti pidetään kiinni siitä ilmoitushinnasta.

Samallahan tuo on vaikuttanut käytettyjen teslojen ostoihinkin, ja osa liikkeistä ei taida edes tällä hetkellä suoraan edes ostaa Tesloja (en tiedä mikä on muiden merkkien tilanne) ainakaan millään kunnollisilla hinnoilla.

Käytetyissä ehkä mahdollista saada parempi "diili" rahoituksesta eli pienempää kokonaiskorkoa, teslalla nyt lähellä 6% ja jotain 3-3,5% kokonaiskorkodiilejä taitaa parhaimmillaan olla käytettyjen myyjillä.
 
Onhan tuo ihan älytöntä että käytetyistä pyydetään sama kuin uudesta? Lasken siis käytetyksi nämä yli 500km ajetut. Mitään järkeä tosiaan kun netistä saat ihan pakasta vedetyn kuukauteen tai alle.
 
Ei taida olla sitten vielä ihan tuossa vaiheessa tämä kun ei ole mitään isoa sinistä nappia.

Hallitse pyyntöä nappi on, no ehkä huomenna tulee kun on arkipäivä.
Olin vain liian hätäinen, eli tänään oli apissa mahdollisuus hyväksyä arvio ja varata huoltoaika. Arvio 0€, ensi viikolle varasin ajan kun en aikaisemmin kerkeä. Vetokujalla siis aika.

Ongelmana siis että uudessa autossa ratti hieman vinossa oikealle. Pyysin tekstissä nelipyöräsuuntausta ja jos se on kunnossa niin ratin suoristamista sitten jollain muulla keinolla.
 
Veikkaan, että Teslalta veloitetaan ne kulut ihan samalla tavalla riippumatta mistä se auto noudetaan. Tuollaisissa volyymitoimituksissa ei ole kustannustehokasta alkaa säätämään pennien kanssa. Vähän sama kuin alkaisi postilta tinkaamaan alennusta, jos hakee noutopisteeseen tilatun paketin terminaalista noutopisteen sijaan.
Jeps, ei niitä kuljetuksia kuitenkaan makseta silloin kun rekka pihaan kaartaa. Ne on maksettu aikoja sitten kootusti ja hinnalla saa sitten toimitukset aina kun uusi lasti satamaan saapuu.
 
Meinaat että se kuljetusfirman "parkkipaikka" on sitten teslalle ilmainen.
Uutisessahan sanottiin että hakevat suoraan rekkafirmoilta niitä autoja. Tesla säästää omissa kuluissaan kun ei tarvitse lisää henkilöitä ja sen ajan voivat käyttää ”ilmaisiin” korjauksiin.
 
Melko kovia hinnan pudotuksia uusissa varasto Tesloissa. Alan jo harkitsemaan nykyisen auton laittamista autovex palveluun ja myyntiin. Pahus kun taloyhtiössä ei vielä ole lataus mahdollisuutta. Tästä tuskin hinnat enää putoaa, mutta milloin lähtee hinnat nousuun? Tesla laittaa kyllä perinteiset autoliikkeet koville
D8E8EEA6-DC60-4030-A415-1C73D565669A.jpeg
 
Tesloissa on hyviä ja huonoja puolia, mutta kun hinta tosiaan alkaa olla jo 15k vähemmän kuin kilpailijoilla, niin luulisi, että muilla merkeillä pitäisi myös jotain tapahtua. Toisaalta kun ei ole mitä toimittaa, niin ei siinä taida alennukset auttaa.
 
Onko noi Teslan varastoautot sellaisia, jotka joku on jo hylännyt vastaanottotarkastuksessa?
 
Onhan tuo jännä että kymppitonnia halvemmalla saisit Teslaa kuin Skodaa. Ei ole paljoa liukumaa näkynyt.

Noh kohta pääsee kilpailee bensa Corollan kanssa.
 
Onhan tuo jännä että kymppitonnia halvemmalla saisit Teslaa kuin Skodaa. Ei ole paljoa liukumaa näkynyt.

Noh kohta pääsee kilpailee bensa Corollan kanssa.
Prkl kun olisi ollut kuukausi pari sitten. Olisin pistänyt pomon ostamaan moisen työsuhdeautoksi. Tesla teki monta asiaa väärin mutta niin monta asiaa oikein vs juurikin Corolla hybrid mikä nyt on ajossa. Aikalailla päivittäin ikävä Tesla Model 3 Performancea päivittäisessä ajossa.
 
Eikö tästä ollut puhetta, että ainakin nämä "LRW" (autosivun URL) ovat Kiina-tuotantoa ja laivoissa tulee paljon extraa, jotka sitten myydään matkalla tai näköjään alella myöhemmin.
 
Varmaan pääasiallisesti jotain extra-autoja randomi varusteilla, koska esim. juuri missään varasto-Y:ssä ei ole vetokoukkua, vaikka se konfiguraattorista on valmiina, eikä saa edes pois.
 
Nyt vajaa viikko ja reilu 1000km takana uudella model Y LR autolla. Kaikenkaikkiaan aivan uskomaton laite, haluaisin vaan kokoajan ajaa. Eipä ole millään muulla autolla ajo koskaan tuntunut näin hyvältä. Jos jotain negatiivista pitää sanoa niin parkkisensorien puute, mutta todella hyvin tuosta kuskin paikalta etukulmatkin hahmottaa joten vaikka aluksi pelkäsin että oma ahdas sisäpihalle ajo ja parkkeeraus olisi ongelma niin eipä tuossa ole ollut mitään hankalaa.

Toinen mitä toivoisin olisi automaattinen konepellin sulkeutuminen, vähän ikävä painaa käsillä tuo kiinni jos on kurainen keli. Tosin tästä nyt selviää rahalla ja varmaan ostan tuon automaattisen avauksen/sulkeutumisen, mutta pitäisi olla mielestäni vakiona tuollainen.
 
Varmaan pääasiallisesti jotain extra-autoja randomi varusteilla, koska esim. juuri missään varasto-Y:ssä ei ole vetokoukkua, vaikka se konfiguraattorista on valmiina, eikä saa edes pois.
Ainakin saksan Y-konfiguraattorissa saa poistettua koukun. Eiköhän monen muunkin maan.
 
Nyt vajaa viikko ja reilu 1000km takana uudella model Y LR autolla. Kaikenkaikkiaan aivan uskomaton laite, haluaisin vaan kokoajan ajaa. Eipä ole millään muulla autolla ajo koskaan tuntunut näin hyvältä. Jos jotain negatiivista pitää sanoa niin parkkisensorien puute, mutta todella hyvin tuosta kuskin paikalta etukulmatkin hahmottaa joten vaikka aluksi pelkäsin että oma ahdas sisäpihalle ajo ja parkkeeraus olisi ongelma niin eipä tuossa ole ollut mitään hankalaa.

Toinen mitä toivoisin olisi automaattinen konepellin sulkeutuminen, vähän ikävä painaa käsillä tuo kiinni jos on kurainen keli. Tosin tästä nyt selviää rahalla ja varmaan ostan tuon automaattisen avauksen/sulkeutumisen, mutta pitäisi olla mielestäni vakiona tuollainen.
Miksi sitä frunkkia pitää käyttää jatkuvasti kun konttikin on keksitty?
 
Miksi sitä frunkkia pitää käyttää jatkuvasti kun konttikin on keksitty?
Piuhat on minulla siellä, voisi tietysti pitää takakontissakin, mutta jotenkin minusta kätevämpi tuossa edessä, tai siis olisi jos tuo sulkeutuisi itse.
 
Miksi sitä frunkkia pitää käyttää jatkuvasti kun konttikin on keksitty?
Jos Model 3:ssa olisi ollut automaattinen niin olisin itse käyttänyt latauskaapelille yms. Mutta juurikin tuo kura ja muu olivat esteenä. Ärsytti heittää kamojen sekaan märkiä kaapeleita. Normi parkkiksella kun ei oikein viitsi seinäänkään jättää.
 
Saksassakaan Y:n hinnat ei joustaneet aluksi mutta nyt alkaa saada 6kk ja +6tkm ajettuja 47k€, eli koukun kanssa kilpiin 50k€ suomessa joilloin säästää 10% vrt uusi.

Mutta kun taas miettii kaikkia Teslan ihmeominaisuuksia niin eipä voi paljon autokuumeesta just nyt puhua…
 
Piuhat on minulla siellä, voisi tietysti pitää takakontissakin, mutta jotenkin minusta kätevämpi tuossa edessä, tai siis olisi jos tuo sulkeutuisi itse.
Jos Model 3:ssa olisi ollut automaattinen niin olisin itse käyttänyt latauskaapelille yms. Mutta juurikin tuo kura ja muu olivat esteenä. Ärsytti heittää kamojen sekaan märkiä kaapeleita. Normi parkkiksella kun ei oikein viitsi seinäänkään jättää.
Itse ainakin pidän kaapelit takana, kun porttikin siellä on ja aina laturille tulee pakitettua, paljon helpompi mielestäni ottaa siitä läheltä, kuin frunkista lähteä kaivamaan. Toki S:ssä on takana se syvennys missä noita säilytän niin eivät pyöri mahdollisten tavaroiden seassa, ei hajua onko noissa muissakin vastaavaa.
 
Meillä Y:ssä frunkissa vauvan rattaiden vaunukoppaosa, hyvin mahtuu.

Ja ikinä ei ole frunk jäätynyt. Käytämme vaimon kanssa jatkuvasti.
 
Melko kovia hinnan pudotuksia uusissa varasto Tesloissa. Alan jo harkitsemaan nykyisen auton laittamista autovex palveluun ja myyntiin. Pahus kun taloyhtiössä ei vielä ole lataus mahdollisuutta. Tästä tuskin hinnat enää putoaa, mutta milloin lähtee hinnat nousuun? Tesla laittaa kyllä perinteiset autoliikkeet koville
D8E8EEA6-DC60-4030-A415-1C73D565669A.jpeg

Melkeinpä harmi, että kerkesin V90 laittaa alle pari kuukautta sitten. Meidän ajomäärillä tuo uusi Tesla olisi samanhintainen käytännössä rahoituksen kanssa (säästöjen kanssa), kun nykyinen.
Toki tämä Volvo on hyvä auto, mutta kyllä minä varmaan tuollaisella Teslallakin pärjäisin.. Ostaisin varmaan nyt tuon Model 3 vs V90, säästösyistä.

Ja siis disclaimer - nimenomaan Y tarvitaan meille tilojen puolesta, mutta 43k Tesla on jo kohtuu hintainen omaan makuun. Ja jos Y:n ostaa, niin pakko olla 4wd eli vähintään 10k lisää tohon.
 
Viimeksi muokattu:
Melko kovia hinnan pudotuksia uusissa varasto Tesloissa. Alan jo harkitsemaan nykyisen auton laittamista autovex palveluun ja myyntiin. Pahus kun taloyhtiössä ei vielä ole lataus mahdollisuutta. Tästä tuskin hinnat enää putoaa, mutta milloin lähtee hinnat nousuun? Tesla laittaa kyllä perinteiset autoliikkeet koville
D8E8EEA6-DC60-4030-A415-1C73D565669A.jpeg

Jännä nähdä jääkö noin kovat alennukset pidemmäksi aikaa, vainko vain kvartaalin loppuun. Selvästi tesla haluaa nyt vain kasvattaa tuotanto- ja myyntimääriään lukumääräisesti, hinnasta viis. Tuossa on nyt jo 10700€ alennus karvalakissa vuoden alkuun verrattuna, eli about tasan -20%.
 
Eilen juuri tuli 2023.6.8 asennettua. Toivottavasti tämän uuden saisi nyt nopeasti ja toivottavasti toimii hyvin.
 
Mulla on versio 2023.2.12. Koskas mä saan mahdollisuuden asentaa uuden päivityksen? Tippuuko noi vähitellen.
Ne tulee itsellään tarjolle automaattisesti, välillä vähän mystisissä järjestyksissä. Semmonen oranssi latauskuvake ilmaantuu näytön yläreunaan, sitten sun pitää liittää auto Wifiin että se sitä rupee lataamaan ja tämä oranssi kuvake muuttuu vihreäksi.
 
Mulla on versio 2023.2.12. Koskas mä saan mahdollisuuden asentaa uuden päivityksen? Tippuuko noi vähitellen.
Tippuu vähitellen. Päivitys tulee sitten kun on tullakseen. Autosta voi valikon ohjelmisto-osiosta katsoa milloin auto on viimeksi yrittänyt tarkistaa onko päivitystä saatavilla, noin kerran päivässä koittaa hakea päivitystä.
 
Kannattaa tosiaan kattoa myös sieltä Asetuksien Software valikon alta että on se "Advanced" asetus päällä, jolloin auto hakee myös nopeammin näitä uusia softia tms.

Ei tuo .9 näytä toistaiseksi olevan kuin parissa Model 3:ssa joten jakelu varmaan edelleen aika rajattua.
 
Mulla on versio 2023.2.12. Koskas mä saan mahdollisuuden asentaa uuden päivityksen? Tippuuko noi vähitellen.
Itse arvelen, että noin kerran kuukaudessa päivittää. Ja siis ei asenna jokaista uutta päivitystä, vaan hyppää osan yli.

Eli jos päivitys on tullut nyt jakeluun, niin sen saa aika "varmasti" kuukauden päästä. Toki saattaa olla silloin jo bukikorjattu versiokin.
 
Jos haluaa näitä päivityksiä ja niiden rytmejä tarkemmin seurailla, niin tsekkaa esim. alla oleva sivusto.

Kyseessä siis päivitysten seuranta niiden autojen osalta, joihin TeslaFi-softa on yhteydessä. Vaikka tuo softa on käytössä vain pienellä osalla käyttäjiä, niin tuo antaa aika hyvän kokonaiskuvan, että milloin minkäkin kokoinen päivitysaalto on menossa mihinkäkin softaversioon.

Esim. 2023.6.9 on nyt kirjoitushetkellä asennettu 7 autoon ja 12 autoa odottaa version latausta. Sitä voi verrata 2023.6.8 asennuksiin, joita asennettiin eilen ison aallon mukana 2038 autoon ja 1935 autoa odottaa asennusta. Lisäksi tuolta näkee kuinka monta prosenttia autokannasta on missäkin versiossa ja näkee ihan yksilötasolla, että mihin autoon ja missä maassa versioita on asennettu.

Nippelitietoa päivityksistä siis täältä:

 
Päivityksissä tulee kaksi eteen, yksi taakse askeleita ilmeisesti aika usein, joten ellei halua olla se betatestaaja ja nauttia ominaisuuksien hetkellisestä paskoutumisesta, tyydy vain siihen normaaliin rytmiin ja jätä advanced faniryhmille.

"Tulee kun tulee."
 
Melko kovia hinnan pudotuksia uusissa varasto Tesloissa. Alan jo harkitsemaan nykyisen auton laittamista autovex palveluun ja myyntiin. Pahus kun taloyhtiössä ei vielä ole lataus mahdollisuutta. Tästä tuskin hinnat enää putoaa, mutta milloin lähtee hinnat nousuun? Tesla laittaa kyllä perinteiset autoliikkeet koville

Model 3 AWD sais reilun kolmen tonnin alella myös, mutta uskoisin että ton kolmosen hinta tulee kohta laskeen. On se tuon alenkin kanssa IMO liian lähellä yyn hintaa. Saapa nähä.
1679645914731.png
 
Taitaa kolmosta rasittaa tuontitullit jatkossakin kun taas Y tulee EU:n sisältä nyt jo +4000kpl viikossa. Kolmosesta tulee marginaalituote.
 
Sovin model3 koeajon illaksi. Kyseessä on liikkeen auto, joten spotifyä tuskin on viritelty valmiiksi. Koska aika on hyvin rajoitettu, neuvokaapa joku miten tuon spotifyn käyttö onnistuu helpoiten (haluan testata poppivehkeet). Siihen varmaan voi kirjautua omilla tunnareilla suoraan? Ja saa uloskirjauduttuakin ettei tunnarit jää sinne? :poop:
 
Sovin model3 koeajon illaksi. Kyseessä on liikkeen auto, joten spotifyä tuskin on viritelty valmiiksi. Koska aika on hyvin rajoitettu, neuvokaapa joku miten tuon spotifyn käyttö onnistuu helpoiten (haluan testata poppivehkeet). Siihen varmaan voi kirjautua omilla tunnareilla suoraan? Ja saa uloskirjauduttuakin ettei tunnarit jää sinne? :poop:
Autossa ei luultavasti ole premium connectivityä, joten joutunet jakamaan hotspotin omasta luurista autolle ja sitten yhdistämään auton wifillä tuohon luurin hotspottiin, tämän jälkeen voit avata spotify appin ja kirjautua sisään. Oletan ettei siis ole Teslalta otettu koeajo?
 
Soita puhelimesta suoraan omalla Spotifailla, ei sun sitä auton omaa tarvi saada aktivoitua tuota varten.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 352
Viestejä
4 553 575
Jäsenet
74 959
Uusin jäsen
sorjonen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom