Näin. Yksi käsi vasemmassa/oikeassa alakulmassa niin voi ajella vaikka kuinka pitkään ilman herjoja. Näytön animaatiohan esittää molempia käsiä ratille, mutta juuri tuolloin ne "käännä rattia hieman" ohjeet saa helposti näytölle. Kapasitiivinen ratti olisi huomattavasti parempi, mutta aika hyvin tälläkin pärjää.
Ajoin kerran jotain Peugeotia, jossa "autopilotin" päälläolo kävi ilmi vain ratin pienestä symbolista. Voi morjens kun oli vaarallinen viritys - yhtäkkiä saattoi kytkeä itsensä pois ilman mitään varoitusta. Teslan on siinä mielessä selkeä, että kun se on päällä niin auto ottaa täyden vetovastuun ohjaamisesta. Ei mitään tuollaista "autan silloin tällöin kun minusta siltä tuntuu" tyyppistä softaa. Kaipaisin kyllä silti mahdollisuutta tehdä pientä ohjauskäskyä esim. kuopan väistöön. Nythän AP tipahtaa kokonaan pois jos kuskilla on tarve tehdä oma ohjausliike.
Parhaaksi olen kokenut BMW:n toteutustavan (niistä melko harvoista kokeilemistani ratkaisuista). Kapasitiivinen ratti ja pienet valot ratissa kertovat "autopilotin" tilasta. AP aktiivisena ratti vastustaa hieman ohjausliikettä, mutta antaa silti tehdä omia korjauksia. Kytkeytyy päälle/pois hienovaraisen äänen kera ja ei tarvitse erikseen kytkeä päälle/pois kaistanvaihtotilanteissa. Ainoa miinus Teslaan verrattuna se, että toimii vain kun kaistaviivat näkyvät hyvin. Teslahan ajelee iloisesti ilman viivojakin kunhan viivat on kytkentähetkellä näkyvissä. Toki toiminta on parasta kaistaviivojen näkyessä kunnolla, muttei heti ahdistu jos viivat eivät aina näy kunnolla.