Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Alkaa olemaan noita merkkejä ilmassa aika paljon, että 1.3 alkaen toimitetaan "Highland" versiota Model 3:sta.
Samaan aikaan Teslan inventaario kasvaa, euroopassa 3408 uutta myymätöntä autoa nopeaan toimitukseen. Jos uusi versio tulee pian, menee nämä alennukseen. (Tai päivityksen yhteydessä päivitetään hintaa ylöspäin)
 
Samaan aikaan Teslan inventaario kasvaa, euroopassa 3408 uutta myymätöntä autoa nopeaan toimitukseen. Jos uusi versio tulee pian, menee nämä alennukseen. (Tai päivityksen yhteydessä päivitetään hintaa ylöspäin)
Samalla Tesla on saanut aika hyvin myytyä käytetyt Model 3 autot pois. Enää yksi myynnissä.

Fi:
 
Eikös tuossa ole jo heti yksi iso vika, eli pörisevä vikaherkkä moottori? Vaikka tietysti tuo olikin vain vitsi.
Ihan kivasti saisi tukea valtiota, koska autovero on niin suuri.

Audi rs6
Hinta 128 540
Autovero 91 446
Kokonaishinta 219 986
 
No, onhan Tesla tietysti talvisoveltuvuudeltaan aika kaukana perässä vaikka Volvoihin verrattuna, mutta aikamoista sanoa ettei talviominaisuuksia olisi huomioitu tai niihin ei olisi panostettu.

Jotain varmaan talviominaisuuksiksi laskettavia (model 3):
  • Penkinlämmitys kaikilla penkeillä
  • Ratinlämmitys
  • Lämpöpumppu
  • Parkkitutkien ja kameroiden lämmitys (tutkat vain vanhoissa, kuten tiedämme)
  • Latausluukun sulana pysymiseen on selvästi kiinnitetty huomiota (en tiedä miten se lämpenee, muttei ole koskaan jäässä)
  • Toimiva akun lämmönhallinta myös kylmissä olosuhteissa
  • Pyyhkijöiden lämmitys uusissa (ei tosin kommenttien perusteella toimi kovin kummoisesti)
  • Tehokas regen, joka kuitenkin (nykyisin) huomioi aivan erinomaisesti liukkaan kelin ja säätää regeniä sen mukaisesti. Vielä vuosi sitten tämä oli aika hazard liukkaalla.
  • Kulutusennuste, joka huomioi kelin vaikutuksen kulutukseen

Ja ne omassa käytössä havaitut heikkoudet
  • Jään aiheuttamat nitinät ja natinat (mm. lasikaton välissä)
  • Kosketusnäyttö ei toimi hanskat kädessä
  • Ovenkahvat, jotka todellisuudessa kuitenkin harvoin ongelma
  • Karmittomat ovet, jotka hieman yleisemmin ongelma (kun ikkuna ei jäätymisen takia laske halutusti). Tämä tietääkseni korjattu uusissa, joissa jäätyminen ei haittaa oven avautumista.
  • Led-valot, jotka eivät sulata itseään oikein millään
  • Likaiset kamerat ja ajovalot, koska ei pesureita
  • "Konepelti" ei sula, koska alla ei ole moottoria lämmittämässä sitä.
Teslassa lämpöpumppu on osa octoa eli ei suoraan omansa. Teslassa ainoastaan etukamera on lämmitetty. Muut ei.

Model 3 ei ollut lämmitettyä tutkaa. Vain Yssa.
 
Viimeksi muokattu:
No ei, mutta on sitten myös hintaakin enemmän vaikkapa ID4:ssa. Ja siitä puuttuu sitten parista ekasta varustepaketista vaikkapa sähköinen takaluukku ja sähkösäätöiset istuimet. Että kyllä sielläkin osataan rahaa säästää pakollisista varusteista.

Sähkösäätöisten penkkien "pakollisuudesta" voi olla montaa mieltä, itsellä on monessa ollut mutta ei kaikissa, ei juuri häiritse jos ei ole. Sähköluukku on kyllä itselle ns. must nykyään.
 
Teslassa lämpöpumppu on osa octoa eli ei suoraan omansa. Teslassa ainoastaan etukamera on lämmitetty. Muut ei.

Model 3 ei ollut lämmitettyä tutkaa. Vain Yssa.
Onko näin että vain tuulilasikamera lämmitetty? Takakamera on kyllä melko varmasti myös omasta mielestä.
 
Sulla on käynyt tuuri. Mulla yritti useamman kerran naapurin kaistalle. Sen jälkeen sitä ei sitten olekaan viitsinyt käyttää ja jos yrittää niin kädet saa jännittää niin prkleesti että koska vetää taas jonnekin metsään. Mutta, onhan niitä ihmisiä jotka ajelee sillä, parikin sankaria jotka löytyy sitten aina lehdistä.



Eikös e-tronin softa ole eri kuin ID4:n? Eri valikot, eri käyttis, oisko eri rautakin. Mutta miksi asetuksissa pitäisi jatkuvasti käydä? En mä ole Teslassakaan keksinyt mitään muuta hyödyllistä valikkoa kuin pyyhkimien service-mode (koska se ei osaa sitä tehdä automaattisesti talvella jostain syystä), kaikki muu olisi missä tahansa muussa autossa onnistunut paremmin ratista tai viiksestä.

Ai niin, onhan se yksi Teslan menu, mutta se on vain nopea olemaan toimimatta. Ei saa niitä pyyhkimiä pois päältä vakkarilla. En tiedä mitä hyötyä siitä nopeudesta siinä on, miksei se voisi mielummin toimia? Toki edellä, jos se olisi viiksessä niin sekin olisi parempi niin.

En vaan keksi miksi sitä ruutua pitäisi koskea. Eihän se voi olla itsearvo autossa ettei voi ajaa, ilman että lukee kännykästä tekstareita.



Täällä lienee ihan tarpeeksi itkua Teslan lampuista ja niiden heijastuksista, ei jaksa mennä siihen keskusteluun enää uudestaan. Itse olen jokaisen maatieajon jälkeen kaivannut matriiseja, inhoan lyhyillä pimeällä maantiellä ajamista kun ei näe mitään. Ei tarvitsisi edes olla niitä hienoja kääntyviä, vaikka nekin on kivoja pikkuteillä kun väistelee kauriita.

ID4 ja etron on eri softalla, yhtä huonosti toimivat molemmat. Niissä täytyy kokoajan räplätä asetuksia, kun ne resetoituvat joka ajon jälkeen.

Tuo että Teslan asetukset ei toimi on täysi vale, ongelma ei ole etteikö asetus toimi, vaan että se pakotetaan päälle kun ei ole tutkaa. Se, että ei ole tutkaa käytössä on surkeaa, mutta ei liity millään tavoin asetusten toimimattomuuteen.
 
ID4 ja etron on eri softalla, yhtä huonosti toimivat molemmat. Niissä täytyy kokoajan räplätä asetuksia, kun ne resetoituvat joka ajon jälkeen.

Tuo että Teslan asetukset ei toimi on täysi vale, ongelma ei ole etteikö asetus toimi, vaan että se pakotetaan päälle kun ei ole tutkaa. Se, että ei ole tutkaa käytössä on surkeaa, mutta ei liity millään tavoin asetusten toimimattomuuteen.

mitä asetuksia tarvii räplätä joka ajon jälkeen etronissa?
 
Hämmästyttää kyllä Tesloihin liittyvä keskustelu. Miten voikin herättää noin paljon keskustelua ja jopa näyttää menevän osalle ns. tunteisiinkin :redface:Tulee vibat kymmenen vuoden takaisesta vag on paska -kommenteista.
Oma valinta meni siten et koeajolla kävin ennen Teslan tilausta ID.4:lla ja Skoda Enyaqilla. Kumpikaan ei oikein tehnyt vaikutusta eikä herättänyt ostohaluja. ID.5 ja Ioniq 5 karsiutui ulkonäön takia pois ja EV6 hinnan ja omituisen näköisen sisustan vuoksi. Ulkoa kyllä hienon näköinen. Sitten tilasin Y LR:n. Mitä tästä opitaan, ei yhtään mitään. Jatketaan kinastelua.
 
Hämmästyttää kyllä Tesloihin liittyvä keskustelu. Miten voikin herättää noin paljon keskustelua ja jopa näyttää menevän osalle ns. tunteisiinkin :redface:Tulee vibat kymmenen vuoden takaisesta vag on paska -kommenteista.
Oma valinta meni siten et koeajolla kävin ennen Teslan tilausta ID.4:lla ja Skoda Enyaqilla. Kumpikaan ei oikein tehnyt vaikutusta eikä herättänyt ostohaluja. ID.5 ja Ioniq 5 karsiutui ulkonäön takia pois ja EV6 hinnan ja omituisen näköisen sisustan vuoksi. Ulkoa kyllä hienon näköinen. Sitten tilasin Y LR:n. Mitä tästä opitaan, ei yhtään mitään. Jatketaan kinastelua.
Kyllähän autot on aina herättänyt paljon tunteita, ehkä siinä on se että auto maksaa aika paljon ja niitä käytetään suht kauan niin pitää sitten jostainsyystä jotenkin perustella ja puolustella muille omaa valintaansa? Ja lopulta tuskin on absoluuttisesti parasta autoa, jos olisi niin kaikki muut katoaisi markkinoilta.
 
Sähkösäätöisten penkkien "pakollisuudesta" voi olla montaa mieltä, itsellä on monessa ollut mutta ei kaikissa, ei juuri häiritse jos ei ole. Sähköluukku on kyllä itselle ns. must nykyään.

Onhan sähkösäätöiset penkit kivat, jos säätyvät automaattisesti kuljettajan profiilin mukaan. Edellyttää siis että autolla on vähintään kaksi erikokoista kuskia tietysti.
 
Hämmästyttää kyllä Tesloihin liittyvä keskustelu. Miten voikin herättää noin paljon keskustelua ja jopa näyttää menevän osalle ns. tunteisiinkin :redface:Tulee vibat kymmenen vuoden takaisesta vag on paska -kommenteista.
Oma valinta meni siten et koeajolla kävin ennen Teslan tilausta ID.4:lla ja Skoda Enyaqilla. Kumpikaan ei oikein tehnyt vaikutusta eikä herättänyt ostohaluja. ID.5 ja Ioniq 5 karsiutui ulkonäön takia pois ja EV6 hinnan ja omituisen näköisen sisustan vuoksi. Ulkoa kyllä hienon näköinen. Sitten tilasin Y LR:n. Mitä tästä opitaan, ei yhtään mitään. Jatketaan kinastelua.
Eli Teslassa kaikki on täydellistä ja muuta mielipidettä ei saa ilmaista vai saako keskustelua käydä vain niistä positiivisista asioista? Tai tietenkin voidaan kaikki olla hiljaakin.

Mikä sai sinut tilaamaan Teslan? EV6 oli ulkoa hieno, mutta Teslan vain tilasit ilman muita argumentteja.

Jos välttämättä haluaa yhdistää perheauton ja urheiluauton huonot puolet niin eikö Porsche Taycan Turbo S Sport Turismo ole sekä halvempi että nopeampi (ainakin suoralla tiellä?)
Jos haluaa sen pärinän vielä pakettiin, Taycanissa saa vaan futuristista äänimailmaa (kai).
 
Sähkösäätöiset penkit ilman avaimen/käyttäjän muistitoimintoa eri kuskeille ovat aika turhat. Käsisääteiset voittavat tuossa kohtaa, mutta jos sinne käyttäjän kohdalla saa kaikki asetukset niin sitten on jees.

Noin yleisesti mitä autojen ostoon tulee, niin aika usein jostain ominaisuudesta tulee tärkeämpi kuin se alunperin oli. Omassa ladattavassa tälläiset ovat takapenkin penkinlämmittimet (jota matkustajat voivat säätää itse) ja suksiluukku jolloin ei tarvitse viritellä kattotelineitä kun sukset ja lasketteluvälineet kulkevat mukana lähiliikenteessä hienosti. Pidempään reissuun sitten kattoteline.

Mitä sähköautoiluun tulee, niin Tesla avaa superiverkostonsa jenkeissä myös muille. Ilmeisesti tukiaisia tulee reippaasti valtiolta ja alkuvaiheessa avataan kait joku parisen tuhatta latauspistettä muille (esim. CCS autoille). Saa vaan nähdä mitä adaptereita tai säätöjä siellä tehdään, kun Euroopassa on käytössä CCS tesloissakin joten avaaminen on helpompaa.
 
Sähkösäätöiset penkit ilman avaimen/käyttäjän muistitoimintoa eri kuskeille ovat aika turhat. Käsisääteiset voittavat tuossa kohtaa, mutta jos sinne käyttäjän kohdalla saa kaikki asetukset niin sitten on jees.
Onko siis sähkösäätöisiä olemassa ilman muistitoimintoa? Eihän tuollaisessa ole mitään järkeä?(laitettu kallis penkki kalliilla moottoreilla jne ja säästetty sillä että ei laiteta jotain 10c hintaista musitipiiriä ja paria muovinappia?) Itselläni on sähkösäätöiset ja muistinapit, vielä kätevämpi toki sitten kun tesla saapuu kun ilmeisesti puhelinavaimen perusteella säätyy penkki, mutta ei tuo napin painaminenkaan mikään mahdoton tehtävä ole ollut.
 
Tesla on hyvä auto, varmaan itsekin ostaisin jos olisi nyt ajankohtainen. Mutta eihän se täydellinen auto ole, muutamissa perusasioissa vaihdettu toimivasta huonompaan.
 
Onko siis sähkösäätöisiä olemassa ilman muistitoimintoa?

Siinä mielessä, että ajajakohtainen/avainkohtainen on esim. business varustelussa vasta, eli joudutaan nousemaan pari pykälää varustetasossa että saa molemmat. Itsellä siis manuaaliset säädöt mutta avaimeton kulku, joka on omasta näkökulmasta paljon tärkeämpi (seuraavalla tasolla olisi saanut sähkösäädöt ja siihen päälle busineksessä vasta muistin). Manuaalisesti itsellä kun riittää että vetää penkin vivusta (ainoa jota tarvitsee säätää) joka on manuaalisesti nopeampi säätää kuin sähköisesti. Jännästi ristiseläntuki on kuitenkin sähköinen tuossa omassakin.

Varmaan aika valmistaja ja mallikohtaista onko tuollaisia jakoja.
 
"Parannettu autopilot" tai "Täysin itsestään ajava"? Onko kokemuksia? Onko mitään järkeä, vai meneekö rahat hukkaan (kallistakin). Voiko siirtää seuraavaan Teslaan kuten tietokonepuolella ohjelmiston? Ajatuksena täysin itsestään ajava olisi kyllä ihan kiva
 
"Parannettu autopilot" tai "Täysin itsestään ajava"? Onko kokemuksia? Onko mitään järkeä, vai meneekö rahat hukkaan (kallistakin). Voiko siirtää seuraavaan Teslaan kuten tietokonepuolella ohjelmiston? Ajatuksena täysin itsestään ajava olisi kyllä ihan kiva
Ei voi tietää, mutta en ainakaan itse usko että jos nyt ostaa auton että sen auton eliniän aikana tuo FSD tulisi toimimaan. Todennäköisesti ei tule toimimaan sillä raudalla mitä autossa on ja ehkä ei edes lainsäädännön puitteissa tule olemaan mahdollista.

Ja nämä ovat autokohtaisia, ei voi siirtää toiseen autoon. Nuo voi kuitenkin ostaa jälkikäteenkin, eli jos sellainen ihme tapahtuu että nuo oikeasti alkaisi toimimaan niin sen voi sitten ostaa.(tosin hinta saattaa pompata silloin)
 
"Parannettu autopilot" tai "Täysin itsestään ajava"? Onko kokemuksia? Onko mitään järkeä, vai meneekö rahat hukkaan (kallistakin). Voiko siirtää seuraavaan Teslaan kuten tietokonepuolella ohjelmiston? Ajatuksena täysin itsestään ajava olisi kyllä ihan kiva
Ei noista tällö hetkellä ainakaan euroopassa saa rahoilleen vastinetta.
 
"Parannettu autopilot" tai "Täysin itsestään ajava"? Onko kokemuksia? Onko mitään järkeä, vai meneekö rahat hukkaan (kallistakin). Voiko siirtää seuraavaan Teslaan kuten tietokonepuolella ohjelmiston? Ajatuksena täysin itsestään ajava olisi kyllä ihan kiva

En ainakaan itse lähtisi noita ostamaan. Jo pelkkä mukana tuleva autopilot riittää mulle pidemmillä matkoilla. Talvella se on aika turha ollut kun lumen takia ei näe kaistaviivoja ja joskus jarruttelee aika voimakkaasti, mikä ei ole kivaa jäisellä tiellä. Ja oletan että nuo mainitsemasi käyttävät samaa syötettä kuin autopilotkin. Kummastaakaan ei minulla ole kokemusta, mutta mitä olen Youtubesta katsonut niin ei innosta. Ja eikös ollut niin että FSD:tä ei saa edes täällä käyttää?
 
Ei kannata noista suomessa tällä hetkellä saatavilla olevista maksaa mitään.

Itse periaatteessa voisi jonkun verran maksaa sellaisesta "enhanced autopilotista", joka toimisi erittäin luotettavasti maantiellä ja moottoriteillä siten, että kaksikaistaisilla (samaan suuntaan kaksi kaistaa) teillä osaisi itsenäisesti ohittaa rekat ja mut hitaammat tienkäyttäjät. Mitään kaupungissa toimivaa FSD:tä en tarvi/kaipaa, mutta maantie- ja moottoritieajon ohituksineen luotettavasti osaava olisi ihan hieno juttu.

Paperillahan toi EAP voisi tuon osata jossain vaiheessa kun uusi FSD-eurooppaan saapuu, mutta siitä puuttuu ainakin toistaiseksi tuo pomminvarmasti toimiminen ja itsenäiset ohitukset. Jää nähtäväksi miten kehittyy vai jääkö vielä pitkään beta-tasolle.
 
Onko näin että vain tuulilasikamera lämmitetty? Takakamera on kyllä melko varmasti myös omasta mielestä.
Jotkut sanoo että on ja ei. Erillistä elementtiä ei ole.

FSD Betassa bugi mikä ajattaa auton suoraan risteykseen vaikka pitäisi pysähtyä tai kääntyä.


Koskee kaikki sen omaavia autoja eli 300 000+.
 
Onko siis sähkösäätöisiä olemassa ilman muistitoimintoa? Eihän tuollaisessa ole mitään järkeä?(laitettu kallis penkki kalliilla moottoreilla jne ja säästetty sillä että ei laiteta jotain 10c hintaista musitipiiriä ja paria muovinappia?) Itselläni on sähkösäätöiset ja muistinapit, vielä kätevämpi toki sitten kun tesla saapuu kun ilmeisesti puhelinavaimen perusteella säätyy penkki, mutta ei tuo napin painaminenkaan mikään mahdoton tehtävä ole ollut.

Ainkin cupra bornissa on tällainen aivopieru.

Jotenkin haiskahtaa siltä että napit ja penkin muisti poistettin koska oli tarkoitus liittää asetukset profiiliin, mutta sen jälkeen softaa on tyritty vielä enemmän VAG-ryhmän tavan mukaan. Ainakin enyaqin softapäivitykset viittaavat johonkon tällaiseen ongelmaan…
 
Onko siis sähkösäätöisiä olemassa ilman muistitoimintoa? Eihän tuollaisessa ole mitään järkeä?(laitettu kallis penkki kalliilla moottoreilla jne ja säästetty sillä että ei laiteta jotain 10c hintaista musitipiiriä ja paria muovinappia?) Itselläni on sähkösäätöiset ja muistinapit, vielä kätevämpi toki sitten kun tesla saapuu kun ilmeisesti puhelinavaimen perusteella säätyy penkki, mutta ei tuo napin painaminenkaan mikään mahdoton tehtävä ole ollut.
Ainakin ID3:ssa mitä kävin koeajamassa oli monen viritys, oli kyllä ihan käsittämätön viritelmä.
 
Mites näitä Yn pakittaessa automaattisesti kääntyvien peilien säätö pitäisi tehdä? Ohjeessa on että pakki päälle jolloin peilit kääntyy/tilttaa alaspäin ja sittten normaalisti tuolta Controls-Mirrors.

En saa vaan autoa muistamaan omia säätöjä millään. Muutokset trhty ja tallennettu mutta seuraavalla kerralla kääntyvät taas näyttämään asfalttia.
 
Mistä tulevat tällä hetkellä tilattavat LR -Y:t, jos puhutaan aika perus kokoonpanosta (väri musta, musta sisusta, 20" vanteet")?
 
Mistä tulevat tällä hetkellä tilattavat LR -Y:t, jos puhutaan aika perus kokoonpanosta (väri musta, musta sisusta, 20" vanteet")?
Mustissa ja valkoisissa on suurempi mahdollisuus että tulee saksasta. Esim tällä hetkellä suomen "hetitoimituksen" MYLR autoista musta on saksassa tehty.
Samoin jos katsot Teslan Saksan sivujen hetitoimitusten autoja, mustat ja valkoiset on pääsääntöisesti saksasta, muut värit Kiinasta.

edit: siis kun klikkaat auton auki, sivun osoitteessa on vin-numeron alku. LRW = kiina, XP7 = saksa
 
Onko tietoa, että miten noi teslat lastataan laivaan? Onko ne vain ajettu sinne jonoon vieri vierin? Sitten kun laiva pysähtyy niin ahtaajat ajaa auto kerrallaan ne ulos satamaan? Onkohan noi laivat täynnä pelkkiä tesloja vai meneeköhän samalla laivalla muitakin autoja.
 
Teslan myynnistä sanoivat että nyt pitäisi saksan ja kiinan MYLR alustan pitäisi olla samoilla osilla. Aiemmin siis kiinan ollut pintakova mutta saksan pehmeämpi. Onko tästä jollain mitään tietoa?
 
Teslassa lämpöpumppu on osa octoa eli ei suoraan omansa.
Mitä ajat tällä takaa? Kyllä, Teslassa lämpöpumppu on integroitu osaksi voimansiiron, akuston ja ohjaamon lämmönhallintajärjestelmää.

Teslassa ainoastaan etukamera on lämmitetty. Muut ei.
Totta, näin se taitaakin olla. Muut kamerat ja tutkat pysyvät kuitenkin lumisellakin kelillä auki, koska ne ovat jatkuvasti päällä. Vaikka takapuskuri peittyisi ohuesti lumesta, niin tutkat ja kamera näkevät edelleen. Selvä ero muihin omistamiini autoihin.

Model 3 ei ollut lämmitettyä tutkaa. Vain Yssa.
Tätä en väittänytkään, koska puhuin vain pysäköintitutkista. Kamerapohjainen adapt. vakionopeudensäädin teki myös tästä ominaisuudesta luotettavammin toimivan lumisella kelillä.
 
Teslan myynnistä sanoivat että nyt pitäisi saksan ja kiinan MYLR alustan pitäisi olla samoilla osilla. Aiemmin siis kiinan ollut pintakova mutta saksan pehmeämpi. Onko tästä jollain mitään tietoa?
Viime lokakuun jälkeen Y:ssä pitäisi olla tämä "pehmeämpi jousitus" kaikilla, tosin Teslahan nämä muutokset tekee yleensä ensin Kiinassa tuotantolinjalle, ja Saksasta ei ole tainnut aikaisemmin tulla kuin Y perffiä ja nykyisin tulee myös LR:ää.
 
Viime lokakuun jälkeen Y:ssä pitäisi olla tämä "pehmeämpi jousitus" kaikilla, tosin Teslahan nämä muutokset tekee yleensä ensin Kiinassa tuotantolinjalle, ja Saksasta ei ole tainnut aikaisemmin tulla kuin Y perffiä ja nykyisin tulee myös LR:ää.
Ok, silmiin oli vain osunut muutamat youtube pätkät missä oli vertailua kiina vs saksa. Niissä mitä olin tuurilla sattunut katsomaan, puhuttiin tuosta jousitusjutuista, mutta eipä ne autot tainneet olla ihan samoilta valmistuspäiviltä. Tässä Tesla-kiimassa on tullut katsottua sen verran monta videota että ei varmaan kaikkea ihan edes muista.... :rofl:
Mutta siis, tämän päivän kiina vs saksa tuotteissa ei pitäisi olla mitään laatueroa? Vai?
 
Onko siis sähkösäätöisiä olemassa ilman muistitoimintoa? Eihän tuollaisessa ole mitään

Porsche Boxster 2002 ainakin. Puolisähköt kun korkeuden säätö manuaalinen. Minusta sähkösäädöt ovat vaan yksi potentiaalinen vikakohta lisää autossa. Toki mekaaninenkin säätö voi hajota mutta harvemmin.
 
Laatuhan on noissa Kiina-versioissa ollut aina hyvää Tesla-mittarilla mitattuna. Tasalaatuista kamaa sieltä on tullut jonkun aikaa.
Eikös yleisesti kiina versioita pidetä jopa paremmin kasattuina? Ainakin osassa käytettyjen myynti-ilmoituksissa mainostetaan erikseen että ”Tämä auto on kasattu Kiinassa, eli on laadukkaampaa teslaa”. En sitten tiedä itse onko tuossa mitään perää, mutta muutaman tuollaisen tekstin nähnyt.
 
Tuo että Teslan asetukset ei toimi on täysi vale, ongelma ei ole etteikö asetus toimi, vaan että se pakotetaan päälle kun ei ole tutkaa. Se, että ei ole tutkaa käytössä on surkeaa, mutta ei liity millään tavoin asetusten toimimattomuuteen.

No herra emävale, mulla on tutka autossa, joten kerro miksei se toimi. Se asetus ei yksinkertaisesti toimi, aivan sama vaikka syy onkin todellisuudessa "Tesla ei osaa" tai "Muskin Tweetit eivät saa tarpeeksi kiinnostusta", ei se sitä tilannetta paranna mihinkään suuntaan.
 
Kamerapohjainen adapt. vakionopeudensäädin teki myös tästä ominaisuudesta luotettavammin toimivan lumisella kelillä.

Ja aivan turhan esim. eilisellä sateisella pimeällä kelillä. Ajelin eilen melkein pari tuntia ja piti ajaa ilman vakkaria, koska kokoajan oli ilmoitus "Autopilot is reducing speed..", koska se ei kykene näkemään tilanteessa jossa on pimeätä, märkää ja tie on valaistu. Eli siis, sellainen hyvin perinteinen keli.

On kuulemma olemassa jokin keksintö joka toimisi noissakin tilanteissa, mm..
 
On sähköpenkeissä ilman muistia se ”järki” että penkin kaltevuutta voi yleensä säätää kun taas mekaanisissa säätöä ei yleensä ole tai se säätyy samalla kuin korkeus.
 
Mutta jos autolla on kaksi (tai enemmän) kuljettajaa, niin kyllä toi ajoprofiili ja sen mukaan säädöt on aika kiva varuste. Tai voisin kuvitella, että helpottaa kivasti koska tällä hetkellä mekaanisilla istuimilla pelatessa ärsyttää se penkkien siirto jatkuvasti ja ahtautuminen sinne koloon puolison jäljiltä.
 
Eikös yleisesti kiina versioita pidetä jopa paremmin kasattuina? Ainakin osassa käytettyjen myynti-ilmoituksissa mainostetaan erikseen että ”Tämä auto on kasattu Kiinassa, eli on laadukkaampaa teslaa”. En sitten tiedä itse onko tuossa mitään perää, mutta muutaman tuollaisen tekstin nähnyt.
Tämä on sinänsä mielenkiintoinen asia. Itse olen sitä ikäluokkaa että kiinan/saksan laatueroon minulla on vastaus valmiina :lol:
70-80 luvulla jos jossain luki made in japan, yleinen mielipide oli että paskaa.
Niin se maailma muuttuu...
 
FSD Betassa bugi mikä ajattaa auton suoraan risteykseen vaikka pitäisi pysähtyä tai kääntyä.


Koskee kaikki sen omaavia autoja eli 300 000+.
FSD on yksi iso sattumanvaraisesti kurvaileva bugi. On se Amerikka uskomaton maa kun tuommoisella saa kurvailla kaduilla.
 
Tämä on sinänsä mielenkiintoinen asia. Itse olen sitä ikäluokkaa että kiinan/saksan laatueroon minulla on vastaus valmiina :lol:
70-80 luvulla jos jossain luki made in japan, yleinen mielipide oli että paskaa.
Niin se maailma muuttuu...

Teslan tapauksessa tuo Kiinaviittaus liittyy aiempaan Jenkkituotantoon, johon verrattuna Kiinan laatu on ollut tasaisempaa/parempaa.

Saksan osalta ei ole oikein vielä ollut riittävän pitkää otantaa mutta kyllä sieltäkin näyttäisi ihan kohtuullista tavaraa tulevan.

Nykyään tuolla maalla ei ole niin väliä, kuin ennen. Enemmän se on kyseisen yrityksen pakallisesta tehdaskulttuurista kiinni.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 909
Viestejä
4 560 542
Jäsenet
75 062
Uusin jäsen
P3rtsa

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom