Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

No harvemmalla perinnevalmistajalla saa lähellekkään kaikkea valita, toki enemmän kuin Teslalla, varsinkin varusteita, mutta saa kyllä aika korkeaan hintaluokkaan mennä, ennenkuin päästään esim. noihin tikkauksien väreihin ja ei siellä taas taida katteiden kanssa kauheasti olla ongelmia.
Joo hieman kärjistetysti laitoin tuon mutta kyllä siellä melkoisesti on valinnanvaraa sisustoissa ja varusteissa.
Saksalaisilta premiumeilta saa sitten jo ihan pienemmästä luokasta lähtien auton vaikka ihan minkä värisenä haluat ja sisustaankin tosiaan saa tikkauksista lähtien valita. Ei löydy konfiguraattorista vaan pitää raahautua myymälään.
Tottakai hintalappu kohtuu suolainen ja normivärien ulkopuolelta valittu maksaa sen 5k.
 
No harvemmalla perinnevalmistajalla saa lähellekkään kaikkea valita, toki enemmän kuin Teslalla, varsinkin varusteita, mutta saa kyllä aika korkeaan hintaluokkaan mennä, ennenkuin päästään esim. noihin tikkauksien väreihin ja ei siellä taas taida katteiden kanssa kauheasti olla ongelmia.

Miten sen nyt ottaa. Audi A1:n halvimpaan malliin voi valita 8 erilaista penkin tekstuuria, somistelistoja sisälle on 7 erilaista vaihtoehtoa jne. Tuo nyt on halvin Audi minkä voi siis ostaa. Tämä siis halvimmassa mallissa, eikös noihin useimpiin Audeihin saa valita värinkin korille muutamista tuhansista eri vaihtoehdoista jos ostaa sen "Individual" paketin.
 
Testasin tuota A1:n konfiguraattoria, niin saihan sillä konffattua sopivan. 50000e tuli 1.0l 110hp pikkuautolle hintaa. Melkein kaikki varusteet mitä lisävarusteena ruksitin kuuluu 46000e Model 3:een vakiona.
 
Joo hieman kärjistetysti laitoin tuon mutta kyllä siellä melkoisesti on valinnanvaraa sisustoissa ja varusteissa.
Saksalaisilta premiumeilta saa sitten jo ihan pienemmästä luokasta lähtien auton vaikka ihan minkä värisenä haluat ja sisustaankin tosiaan saa tikkauksista lähtien valita. Ei löydy konfiguraattorista vaan pitää raahautua myymälään.
Tottakai hintalappu kohtuu suolainen ja normivärien ulkopuolelta valittu maksaa sen 5k.
No omassa maailmassa perinnevalmistajat ja saksalaiset premiumit on aika eri laajuisia kategorioita ja hintaluokkien rajaukset on vähän erilaisia. Esim. Porsche nyt on molempia ja saat mitä haluat, mutta on sen mukaiset hinnatkin. Volkkari esimmäistä ja tuskin saat millä vain värillä vaikka kuinka haluaisit, voin toki olla väärässäkin, ei ole ollut tarvetta koittaa ostaa speciaali väristä volkkaria koskaan.

Pointtina nyt lähinnä se, ettei tuo ole mitenkään yleistettävissä, että siihen perinne(saksalaiseen)valmistajaan saisi älyttömästi valintoja tehdä joka merkillä, varsinkaan jos nyt verrataan niihin muiden sähköautomalleihin eikä koko mallistoon, kun Tesla ei tunnetusti polttiksia tee, jolloin katteiden vertaamisessa on edes jotain järkeä.
Miten sen nyt ottaa. Audi A1:n halvimpaan malliin voi valita 8 erilaista penkin tekstuuria, somistelistoja sisälle on 7 erilaista vaihtoehtoa jne. Tuo nyt on halvin Audi minkä voi siis ostaa. Tämä siis halvimmassa mallissa, eikös noihin useimpiin Audeihin saa valita värinkin korille muutamista tuhansista eri vaihtoehdoista jos ostaa sen "Individual" paketin.
Jos verrataan koko mallistoon niin tilanne on varmaan vähän eri, itse näin ainoastaan sähköautoja valmistavan toimijan ketjussa vertasin niihin muiden sähköautoihin. Joista jos nyt vaikka otat ID.4 niin ei siinä ole kuin 4 (3.5) eri sisustaa ja 10 väriä suoraan konfiguraattorista, enemmän kuin Teslassa mutta ei nyt mitenkään älyttömästi.
 
Jos verrataan koko mallistoon niin tilanne on varmaan vähän eri, itse näin ainoastaan sähköautoja valmistavan toimijan ketjussa vertasin niihin muiden sähköautoihin. Joista jos nyt vaikka otat ID.4 niin ei siinä ole kuin 4 (3.5) eri sisustaa ja 10 väriä suoraan konfiguraattorista, enemmän kuin Teslassa mutta ei nyt mitenkään älyttömästi.
Entäs Audilla? Mersulla? Bemarilla? Tottakai pirkkamalleissa on rajatumpi tuunattavuus.
 
Jos verrataan koko mallistoon niin tilanne on varmaan vähän eri, itse näin ainoastaan sähköautoja valmistavan toimijan ketjussa vertasin niihin muiden sähköautoihin. Joista jos nyt vaikka otat ID.4 niin ei siinä ole kuin 4 (3.5) eri sisustaa ja 10 väriä suoraan konfiguraattorista, enemmän kuin Teslassa mutta ei nyt mitenkään älyttömästi.

Sähköautoista sitten vaikka bmw ja audi, molemmat saa jollain sadoilla eri ulkoväreillä ja sisustaan varmaan sitten jotain kymmeniä eri vaihtoehtoja (taitaaa bmw individual tehdä ihan mitä ikinä pyytääkään sisustaan). Uskoisin mersulla tilanteen olevan sama mutta en varmana osaa sanoa.

Mutta model 3 varmaan lähimmän kilpailijan eli bmw i4 saa 20 eri penkki/kojelauta verhoilulla ja 3 erimallin penkillä ja 7 eri sisäpaneelilla, ihan ennenkun ruvetaan tekemään mitään erikoistilausta.
 
Viimeksi muokattu:
Mielenkiinnolla odotan mikä tulee olemaan BYD:in paletti yksilöllistämiseen.
Siis nimenomaan väri- ja sisutusilmeeseen.
Josko olis muutakin kuin mustaa, valkoista ja masennuksenharmaata.
 
Entäs Audilla? Mersulla? Bemarilla? Tottakai pirkkamalleissa on rajatumpi tuunattavuus.
Aa, eli onko nämä kolme nyt ne perinnevalmistajat ja halvemmat sitten pirkkamalleja ja kalliimmat saksalaisia premiumeja?

Sähköautoista sitten vaikka bmw ja audi, molemmat saa jollain sadoilla eri ulkoväreillä ja sisustaan varmaan sitten jotain kymmeniä eri vaihtoehtoja (taitaaa bmw individual tehdä ihan mitä ikinä pyytääkään sisustaan). Uskoisin mersulla tilanteen olevan sama mutta en varmana osaa sanoa.

Mutta ihan model 3 varmaan lähimmän kilpailijan eli bmw i4 saa 20 eri penkki/kojelauta verhoilulla ja 3 erimallin penkillä ja 7 eri sisäpaneelilla, ihan ennenkun ruvetaan tekemään mitään erikoistilausta.
Ai nyt mentiin jo individual valmistukseen, eikö vaan kannataisi sitten ostaa Pagani niin saa käsintehdyn taideteoksen? Bemarilta ei sellaista saa rahallakaan.

Saahan sen, perusmalli, joka on jo kalliimpi kuin Model 3 Performance, tosin sisältää yhden värin ja yhden sisustan sekä yhden koristelista valinnan, kaikki muut maksaa lisää.
Eli edelleenkin, (kärjistetty) yleistyksesi ei toimi todellakaan lähellekkään kaikkiin perinnevalmistajiin ja jotta noita valinta saa satoja kappaleita, saa niistä maksaakkin tuhansia ja parhaimmillaan tarvitsee build-slotin erikoisvalmistukseen.
 
Ai nyt mentiin jo individual valmistukseen, eikö vaan kannataisi sitten ostaa Pagani niin saa käsintehdyn taideteoksen? Bemarilta ei sellaista saa rahallakaan.

Saahan sen, perusmalli, joka on jo kalliimpi kuin Model 3 Performance, tosin sisältää yhden värin ja yhden sisustan sekä yhden koristelista valinnan, kaikki muut maksaa lisää.
Eli edelleenkin, (kärjistetty) yleistyksesi ei toimi todellakaan lähellekkään kaikkiin perinnevalmistajiin ja jotta noita valinta saa satoja kappaleita, saa niistä maksaakkin tuhansia ja parhaimmillaan tarvitsee build-slotin erikoisvalmistukseen.

Pointti oli että saa ihan mitä haluaa, eihän nyt kukaan mihinkään 50k autoon ala oikeesti ruksaamaan mitään 50k sisustaa. (tuo individual on bmw vaan markkinointitermi kun halutaan vähän parempaa). Suurimmalle osalle todennäköisesti riittää se perustilauksen parikymmentä eri verhoiluvaihtoehtoa ja eri penkkivaihtoehdot. Ja ei, ne ei mitkään tule ilman lisähintaa. Alkaenmalli on alkaenmalli.

Tietysti se i4 perusmallikin on jo kalliimpi ku Tesla. Toinen on tehty niin halvalla niin halvoista materiaaleista ku mahdollista ja toinen ei.

Tuo tehtaalta maalattuna ihan mihin vaan väriin vajaa 5k näyttäisi olevan itseasiassa kuitenkin aika kohtuu hintainen kun monet lätkäisevät 3-5k teipin auton päälle heti uutena kun ei saa haluttua väriä.
 
Aa, eli onko nämä kolme nyt ne perinnevalmistajat ja halvemmat sitten pirkkamalleja ja kalliimmat saksalaisia premiumeja?
En tiedä mitä sä perinnevalmistaja termilläsi oikeastaan tarkoitat. Viittasin vain siihen, että nappasit viestiisi konsernin halvemman merkin, jossa tietysti on vähemmän optioita jo perinteiden ja merkkierottelun takia. Sama logiikkahan tässä pätee melkein mille tahansa vanhalle merkille, jolle on kertynyt useampaa eri hintasegmenttiin kuuluvaa merkkiä. Tai ovat luoneet uuden "luxus"merkin. Volkkarilla massimies saa rahalla vaikka porschen, teslalla saa ...teslan. Ei kai tuosta pidä olla moksiskaan, noin se vaan on valittu. Ottaa sitten toisen merkin, jos tarvitsee valinnanvaransa. Toki teetettyähän nyt saa mitä tahansa, jos tahto ja rahapussi on väkevä.
 
Tämä on Tesla ketju ja täällä vängätään siitä mitä värejä saa valittua jonkun muun merkkisiin autoihin?

Itselläni tilanne että tilauksella tarjosin vanhaa autoa vaihdossa. Tarjous tuli, mutta se oli odotetusti huono, kysyin yhdestä autoliikkeestä ja tarjosivat heti 3500€ enemmän, joten hylkään toki tuon teslan tarjouksen.

Nyt teslalta tuli tekstaria että suorita loppuun vaihtoauto hommat, eli voisin veikata että tilauksen eteneminen on ehkä tuosta kiinni että en ole hyväksynyt/hylännyt tarjousta?

Itse haluaisin seuraavaa. Kuunnella 1.3 olevan teslan tapahtuman ja päättää siellä kerrotun pohjalta haluanko autoa nyt ollenkaan vai odotanko HW4 päivitystä. Eli jos tuolla sanotaan että se on juuri tulossa ja on todella suuri ja mahtava päivitys nykyiseen niin ehkä sitten mieluummin odotan sitä.

Jos taas ei ole Y malliin tulossa vielä niin ehkä otan Y:n nyt ja vaihdan vaikka sitten uuteen vuoden parin päästä jos uusi rauta tuo jotain mullistavaa. Tässäkin tapauksessa ottaisin mieluummin auton huhtikuussa niin ei tarvitsisi talvirenkaiden kanssa pelata.

Eli mitenköhän tässä käy jos en tuota vaihtoauto hommaa tee, eli en hyväksy/hylkää? Toimitus vaan lykkääntyy kunnes teen jotain? Vai alkaako ne ahdistelemaan enemmän että pitäisi tehdä? Mielelläni siis haluaisin nyt ainakin jokusen viikon lykätä. Toisaalta aika näyttää jos en vaan tee mitään, sittenhän se selviää.
 
Ilmeisesti se että jos saa keskikyynärnojaan haluamansa värisee tikkaukset, korvaa sen jos talvella nyt sattuu rangesta ja latausnopeudesta katoavan puolet?
 
Tämä on Tesla ketju ja täällä vängätään siitä mitä värejä saa valittua jonkun muun merkkisiin autoihin?

Eikö tesla ketjussa saa arvostella teslan ankeutta eri vaihtoehtojen suhteen?

Toki joo ymmärrän että ei saa. Täällähän ihan oikeasti puolusteltiin parkkitutkienkin pois jättämistä sillä että ei niitä ennenkään ole tarvittu ja ärsyttävästi piippaavat kun meinaa osua johonkin :rofl:.
 
Viimeaikaisiin viesteihin muiden merkkien paremmasta varusteltavuudesta.

Jännästi teslan ja applen ketjut muuttuvat täällä väittelyksi muita merkkejä kohtaan. Muissa aihealueissa niitä kutsutaan ot:ksi.

Teslaomistajat/sellaiseksi haluavat aiheuttavat välillä ehkä niin isoa hämmennystä että se aiheuttaa vertausta muihin.
Ostetaan kallis auto ja hyväksytään se että puuttuu asioita/toimii miten sattuu mitä löytyy siitä ihan kaikista halvimmasta kiasta ihan vain koska on tesla.
Puutteet kuitataan sillä että ei sitä ennenkään ole tarttettu mutta jos on ominaisuus mitä suuresta osaa muista ei löydy niin se on maailmanmullistava ja aivan ehdoton.

Esimerkkinä kyllähän tämä parkkitutkajuttu on aiheuttanut melkoista mitä vittua fiilistä kun on oikeasti oltu sitä mieltä että se on hyvä juttu että puuttuu kun on peilit.

Joku kirjoitti vielä että on ärsyttävä kun liikennevaloissa alkaa piippaamaan. En ainakaan itse ole ikinä ajanut autolla mikä piippailisi muuten ku pysäköintitilanteessa. Tietty joo jos rupeaa peruuttelemaan valoissa ja takana on joku ni sitten kyllä :rofl:
 
Viimeksi muokattu:
Voisko taas hillitä sitä mutuilua. Tesla ei ole tämän hetkisen tietojen valossa "todennäköisesti poistamassa" ultrien käyttöä vanhoissa. Ultrat toimivat edelleen autoista, joissa sellaiset ovat enkä henkilökohtaisesti näe mitään syytä poistaa tuota ominaisuutta käytöstä. Tietävät varmasti itsekin Teslalla, että nykykameroilla ei 1:1 toiminnallisuutta saa joten ominaisuuden poisto jo toimitetusta autosta aiheuttaisi varmasti aikamoiset joukkokanteet.


Otetaan nyt vielä tämä lainaus talteen, jos tilanne joskus muuttuu: "Tällä hetkellä meillä ei ole suunnitelmissa poistaa nykyisten ajoneuvojen ultraääniantureita käytöstä."

Tutka on poistettu käytöstä, ja sillä ei ole mitään tekemistä ultraääneen perustuvien pysäköintianturien kanssa.
Toistaiseksi. Ei pitänyt tutkien kadota niistä missä ne on. Softalla kuitenkin otettiin pois.
 
Joku kirjoitti vielä että on ärsyttävä kun liikennevaloissa alkaa piippaamaan. En ainakaan itse ole ikinä ajanut autolla mikä piippailisi muuten ku pysäköintitilanteessa. Tietty joo jos rupeaa peruuttelemaan valoissa ja takana on joku ni sitten kyllä :rofl:
Se olin minä. Auto on vm20 octavia. Parkkitutkat edessäkin. Aktivoituvat hitaassa nopeudessa.
et ole koskaan ajanut parkkiruutuun etuperin? Pitäisikö käyttää pakki päällä ensin vai miten parkkeerataan etuperin?
 
Se olin minä. Auto on vm20 octavia. Parkkitutkat edessäkin. Aktivoituvat hitaassa nopeudessa.
et ole koskaan ajanut parkkiruutuun etuperin? Pitäisikö käyttää pakki päällä ensin vai miten parkkeerataan etuperin?
Itseasiassa en ole koskaan kiinnittänyt huomiota. huutavat joo jos meinaa parkkiin ajaessa törmätä keulalla johonkin mutta en muista että ikinä olisi liikenteessä inahtanutkaan.
 
Itseasiassa en ole koskaan kiinnittänyt huomiota. huutavat joo jos meinaa parkkiin ajaessa törmätä keulalla johonkin mutta en muista että ikinä olisi liikenteessä inahtanutkaan.
Ei ole liikenteessä pitäneet mitkään autot ääntä.
 
Eikö tesla ketjussa saa arvostella teslan ankeutta eri vaihtoehtojen suhteen?

Toki joo ymmärrän että ei saa. Täällähän ihan oikeasti puolusteltiin parkkitutkienkin pois jättämistä sillä että ei niitä ennenkään ole tarvittu ja ärsyttävästi piippaavat kun meinaa osua johonkin :rofl:.
Saa ja pitääkin arvostella, mutta eikö vertailu eri merkkien suhteen kuuluisi tuonne yleiseen sähköautoketjuun? Ihan kuten kaikissa muissakin ketjuissa niin olisi hyvä pysyä enemmän ketjun asiassa.
 
Ja mitä tulee näihin OT varustejuttuihin niin esim. pole ja monet muut valtameren takaa tulevat autot tehdään minimaalisella export variaatiolla. Etuna sakemanneihin on paljon varusteita perushinnalla. Teslaa tai Lexusta ei ole pakko ostaa ja tämä kuvio en täällä jankkaamalla muuksi muutu. Taisi olla Taycanissa penkinlämmittimetkin lisävaruste, siitä vaan konffaamaan…
 
Etuna sakemanneihin on paljon varusteita perushinnalla.
Itse tykkään tästä, että hinnat alkaen mallikin on "valmiiksi varusteltu". Tämä vaikuttaa myös käytettyjen kaupassa siinä mielessä, että lisävarusteista ei juurikaan makseta käytettyä myydessä. Ompa kiva latoa se 15te niihin "oman näköisiin" lisävarusteisiin ja sitten saa autosta hyvityksenä sen pari tonnia lisää verrattuna siihen, että olisi ostanut ilman mitään varusteita.

Jos oletetaan, että tuosta 47te Model 3:sta tehtäisin "saksalaistyyppinen" auto, niin lopputulos todennäköisesti olisi, että se että perusmalli maksaisi sen 43te ja siinä olisi manuaalipenkit, 8" medianäyttö, kaikki kamerat pois sentryä myöten ja ei autopilottia ja kännykkäavainta. Sitten kun sen speksaisi sille tasolle mitä tuo 47te malli nyt on, niin hintaa tulisi 57te. Kumpi nyt sitten on parempi asiakkaan kannalta.

Tule ostamaan uusi Model 3 43000e:
  • Sähköpenkit muistilla +1500e
  • 15" näyttö navigoinnilla +2500e
  • Autopilot sisältäen kamerat +3000e
  • Parkkivalvonta, vaatii autopilot varustepaketin, + 800e
  • Kännykkäavain +800e
  • Panoraamakatto +1200e
  • Sähköinen takaluukku +600e
  • 8 kaiuttimen stereot, 2 etuovikaiuttimen tilalle +800e
  • Etäkäyttömahdollisuus ja etälämmitys +1000e
  • Matkanteko+ -paketti, sis. akun lämmityksen +600e
  • Takapenkkien lämmitys +300e
  • jne, jne
Polestarin tapakin on ihan hölmö, kun on kaksi kallista varustepakettia, joihin on ripoteltu molempiin lähes pakollisia varusteita. Joten lopputuloksena pitää ottaa molemmat paketit jos haluaa nykyaikaisen auton ja hinta pompsahtaakin 8te.
 
Viimeksi muokattu:
Sähköautoissa kun on ollut se positiivinen piirre että kaikki on mennyt mitä on saatu tehtyä niin ei ole tarvinnut tehdä katetta lisävarusteilla. Tuo lisävaruste himmelihän on täysin tehty jotta autoista saataisiin parempaa katetta. Jos Tesla jossain kohtaa pääsee vaiheeseen että tuotantoa olisi enemmän kuin myyntiä niin hyvin äkkiä alkaa syntymaan myös noita karvalakkeja joissa kääntyvät eturenkaat ovat optio.
 
Kyllä parin viime vuoden aikana ajamani vag autot on järjestään alkaneet aktivoida tutkia tuolla jonoissa.. samoin kaikenmaailman keltaista pimputusta ja kolmiota näyttöön tulee niistä ”hyvin” toimivista turvallisuusvarusteista. Jos taas volvo pimpauttaa, niin se tarkoittaa sellaista 500-1000€ korjaamokäyntiä… Eipä siinä, pitäisi varmaan keksiä jotain nyt teslastakin… no ainakin luovutus on ensi viikolla, eletään mielenkiintoisia aikoja.
 
Itsellänikin piti olla ensi viikolla toimitus, mutta eilen illalla sain tekstiviestin, jonka mukaan lakko hidastaa toimituksia. Auton saaminen menee ensi kuun puolelle, tarkka aika selviää kun lakko päättyy. Jee.
 
Viime kvartaalin lopussa sai ilmaista latausta, ruotsissa saa halpaa rahoitusta jne. Tesla kun on vahvasti kvartaalipohjainen niin tulisiko jotain porkkanaa tarjolle maaliskuussa jos ottaa auton silloin vastaan?

Tosin oma mielipide auton vastaanottamiseen vaihtelee tunnin välein nyt muutenkin, eli ottaakko nyt vai odottaakko HW4.
 
En tiedä mitä sä perinnevalmistaja termilläsi oikeastaan tarkoitat. Viittasin vain siihen, että nappasit viestiisi konsernin halvemman merkin, jossa tietysti on vähemmän optioita jo perinteiden ja merkkierottelun takia. Sama logiikkahan tässä pätee melkein mille tahansa vanhalle merkille, jolle on kertynyt useampaa eri hintasegmenttiin kuuluvaa merkkiä. Tai ovat luoneet uuden "luxus"merkin. Volkkarilla massimies saa rahalla vaikka porschen, teslalla saa ...teslan. Ei kai tuosta pidä olla moksiskaan, noin se vaan on valittu. Ottaa sitten toisen merkin, jos tarvitsee valinnanvaransa. Toki teetettyähän nyt saa mitä tahansa, jos tahto ja rahapussi on väkevä.
Tätä sinun täytyy kysyä joopeelta, mutta alkuperäinen väittämä oli alla olevan mukainen.
Selittää kyllä miksi perinnevalmistajilla on vaikeuksia päästä samoihin katteisiin, kun asiakas saa tyyliin käsinojan tikkauksen väristä lähtien valita kaiken.
Niin olenko siis väärässä jos sanon alla olevan mukaisesti, ettei todellakaan kaikkiin saa valita kaikkea ja ne harvat mihin saa, niin niistä saa myös maksaa kiitettävästi?
No harvemmalla perinnevalmistajalla saa lähellekkään kaikkea valita, toki enemmän kuin Teslalla, varsinkin varusteita, mutta saa kyllä aika korkeaan hintaluokkaan mennä, ennenkuin päästään esim. noihin tikkauksien väreihin ja ei siellä taas taida katteiden kanssa kauheasti olla ongelmia.
Itse olen myös tavannut vertamaan saman hintaisia autoja keskenään, mutta voithan aina verrata vaikka Model 3:sta Taycaniin minkä top of the line hinnalla saa viisi Model 3sta, onko vertailussa sitten mitään järkeä enään, mutta saipa ainakin sinisen nahkasisustan punaisilla tikkauksilla pinkkiin autoon.
Ja en minä tästä moksiskaan ole, jotkut taas tuntuvat olevan, ettei valintoja Teslaan ole saatavilla, silloin varmaan voi ostaa sen BMW i4 M50 Individualin.

Viime kvartaalin lopussa sai ilmaista latausta, ruotsissa saa halpaa rahoitusta jne. Tesla kun on vahvasti kvartaalipohjainen niin tulisiko jotain porkkanaa tarjolle maaliskuussa jos ottaa auton silloin vastaan?

Tosin oma mielipide auton vastaanottamiseen vaihtelee tunnin välein nyt muutenkin, eli ottaakko nyt vai odottaakko HW4.
Mikäli se auto nyt on vielä laivassa, niin hyvällä (huonolla) tuurilla et sitä tule lakkojen takia saamaan hetkeen ja voidaankin olla jo siellä maaliskuussa.
Mutta en itse ainakaan lykkäisi HW4:sen takia vastaanottamista, eiköhän Musk kerro vuoden lopussa miten taas on parempi HW5:nen tulossa ihan just niinkun valmis FSD:kin, vitsit sikseen, kyllä sillä HW3sellakin varmasti pärjää.
 
Testasin tuota A1:n konfiguraattoria, niin saihan sillä konffattua sopivan. 50000e tuli 1.0l 110hp pikkuautolle hintaa. Melkein kaikki varusteet mitä lisävarusteena ruksitin kuuluu 46000e Model 3:een vakiona.
Kertoo vain siitä kuinka halvalla Tesla tekee kaiken että saa painettua sähköauton hinnan noinkin alas. Onko se sitten hyvä vai huono asia?
 
Mikäli se auto nyt on vielä laivassa, niin hyvällä (huonolla) tuurilla et sitä tule lakkojen takia saamaan hetkeen ja voidaankin olla jo siellä maaliskuussa.
Mutta en itse ainakaan lykkäisi HW4:sen takia vastaanottamista, eiköhän Musk kerro vuoden lopussa miten taas on parempi HW5:nen tulossa ihan just niinkun valmis FSD:kin, vitsit sikseen, kyllä sillä HW3sellakin varmasti pärjää.
Pärjää toki, mutta kyllä se nyt harmittaisi ottaa auto ja sitten parin viikon päästä toimitettavissa huomattavasti paremmat kamerat ym ja samalla sitten oman auton jälleenmyyntiarvo tipahtaa reilusti kun se on vanha. Toki siis aina tulee uutta, mutta onko nyt se tilanne että uutta tulee ihan kohta? Toivottavasti jotenkin valottavat asiaa 1.3.
 
Pärjää toki, mutta kyllä se nyt harmittaisi ottaa auto ja sitten parin viikon päästä toimitettavissa huomattavasti paremmat kamerat ym ja samalla sitten oman auton jälleenmyyntiarvo tipahtaa reilusti kun se on vanha. Toki siis aina tulee uutta, mutta onko nyt se tilanne että uutta tulee ihan kohta? Toivottavasti jotenkin valottavat asiaa 1.3.
Tuskimpa se massa sen enempää välittää onko se HW3 vai HW4 malli ja sen mukaan arvoa tippuisi jotenkin enemmän, vaan ajokilometrit ja ikä sekä Teslan hintasekoilut. Jos taas toiseen tulisi toimiva FSD ja toiseen ei, esim. tänä vuonna, voisi se vaikuttaa mutta tuosta nyt ei hirveästi ole pelkoa.
Näin ainakin IMO, ottaisin vastaan vaan ja ajelisin menemään.
 
Pärjää toki, mutta kyllä se nyt harmittaisi ottaa auto ja sitten parin viikon päästä toimitettavissa huomattavasti paremmat kamerat ym ja samalla sitten oman auton jälleenmyyntiarvo tipahtaa reilusti kun se on vanha.
On tässä sekin riski, että uusiin malleihin tulee plaidin pyöreä ratti ilman vilkkuviiksiä ja suunnanvalitsinta. Ja sitten vanhat autot onkin yllättäen selvästi mukavampia ajaa normaaliajossa.

Toki uus on aina uus, mutta joskus menee myös ärsyttävästi takapakkia.
 
Kertoo vain siitä kuinka halvalla Tesla tekee kaiken että saa painettua sähköauton hinnan noinkin alas. Onko se sitten hyvä vai huono asia?
47000€ halvin Model 3. Mutta suhteessa model Y vetokoukulla on houkuttelevamman hintainen, 49000€.

Eihän tuo 50k€ hintaluokka silti mikään halpa ole. Vielä olisi varaa laskea hintaa :) Pitiköhän se Model 3 maksaa 35k€, mutta nykyinen tilannekin on vähän eri, eli joutuu maksamaan enemmän.
 
On tässä sekin riski, että uusiin malleihin tulee plaidin pyöreä ratti ilman vilkkuviiksiä ja suunnanvalitsinta. Ja sitten vanhat autot onkin yllättäen selvästi mukavampia ajaa normaaliajossa.

Toki uus on aina uus, mutta joskus menee myös ärsyttävästi takapakkia.
Taitaa olla viikset poistettu nyt kaikista Model S ja X malleista. Ei pelkästään Plaideista?
 
Ihan samalla tavalla ku miten kaikki muutkin autot ja millä se myös sitten suomen päässä jatkaa matkaansa suomalaisen rekan kyydissä hangosta vantaalle eli niinkin erikoisella tavalla ku auton omalla avaimella.
Juujuu. Eli sinne tesla lähettää sitten pahvilaatikon missä on 500? avainta ja jokaisessa lukee auton valmistenumero ja se pitää sitten ahtaajan osata lukea jostain, vai onko ne teipattu auton kylkeen kakspuoli teipillä.

Edit. Jos siis teslan ovet saa pysymään auki, niin sitten tietysti toimii tuo että avain olisi auton sisällä valmiina.
 
Ostetaan kallis auto ja hyväksytään se että puuttuu asioita/toimii miten sattuu mitä löytyy siitä ihan kaikista halvimmasta kiasta ihan vain koska on tesla.
Edelleenkin jos haluaa vaikka ne sähköpenkit ja sähköisen takaluukun mitkä ovat mielestäni tässä hintaluokassa ihan perusvarusteita, niin saa maksaa vielä enemmän kuin mitä tesla maksaa. Kukaan ei ole vielä osannut sanoa, että mikä on tällä hetkellä parempi auto hintaan 49000€, kuin tesla model Y.
 
Kerran taisin jo vastata, että Ioniq 5.
Juu niin vastasit, mutta se on väärä vastaus.

Ensinäkin siitä syystä, että se maksaa tällä hetkellä alkaen 52990€, eli selvästi kalliimpi kuin model Y. Toiseksi siinä on umpisurkea infotainment. Ehkä jopa surkein kaikista sähköautoista.
 
Toisaalta siitä saa virtaa ulos. Mitä infotainmenttiin tulee niin tuohan on ihan puhtaasti subjektiivista. Jos tykkää esim. Android autosta niin Tesla on about se huonoin vaihtoehto.

Mitä noin muuten Teslan infotainmenttiin tulee, niin mitä sitä on nähnyt niin omalla fiiliksellä mennyt vaan sekavammaksi vähitellen. Toki voi olla vaan tottumiskysymys toki kun hetken kerrallaan on kokeillut.

Itselläni ei ainakaan KIA:n infotainmentistä ole mitään pahaa sanottavaa ja näyttää kuvissa aika identtiseltä Huyndain kanssa. Sinänsä tuohonkin tulee päivityksiä (kuten voi sammuttaa ruudun ja voi säätää peruutustutkan valaistus asetuksia ja säätää aloitusnäytön kuvakkeita yms.). Omalla fiiliksellä tuota päivitetään aika aktiivisesti jos verrataan autonvalmistajia yleisesti.

Ei se toki noille pärjää jossa voi vaihtaa pikanäppäimien merkityksiä vapaasti (olikos näitä nyt ranskalaisissa autoissa) kun tuossa omassa voi vaihtaa vaan muutaman näppäimen merkitystä ja näppäimessä oleva kuvaa ei pysty vaihtamaan (kun se on fyysinen näppäin jossa ei ole lcdtä).
 
Viimeksi muokattu:
Kolmantena Huihain saatavuus. Meneekö 24 vai 25 vuotta jo.
 
Juu niin vastasit, mutta se on väärä vastaus.

Ensinäkin siitä syystä, että se maksaa tällä hetkellä alkaen 52990€, eli selvästi kalliimpi kuin model Y. Toiseksi siinä on umpisurkea infotainment. Ehkä jopa surkein kaikista sähköautoista.
Aivan oikea vastaus se on. Sinun oma mielipide on onneksi aivan yhtä väärä kuin kenenkään muun varsinkin kun asenne on tuollainen minun isi on vahvempi kuin sinun isi ja rajat asetetaan niin, että jää vain se oma suosikkivaihtoehto jäljelle. Sama kuin sanoisi, että mikä on paras sähköauto kun hinta on max 47k€ niin ei voi olla Tesla Y koska liian kallis.

Nyt kun katsoin omia papereita tarkemmin niin Ioniqin perushinta olikin vain 45k€. Noista listahinnoista kun saa tingattua ihan mukavan siivun päältä pois Hyundailta. Eli 53k€ listahintainen Ioniq on sopimuspapereissa jotain ihan muuta kuin 53k€.

Infotainmentin surkeudesta voi olla montaa mieltä. Ainakin sen auton kanssa saa toimivat sadetutkat, fyysiset näppäimet tärkeimmille toiminnoille, kunnon 360 kamerat ja WLTP-rangekin siinä on parempi latausnopeudesta puhumattakaan.
 
Mitä infotainmenttiin tulee niin tuohan on ihan puhtaasti subjektiivista. Jos tykkää esim. Android autosta niin Tesla on about se huonoin vaihtoehto.
Tämä on muuten ihan totta. Tässä oli se yksi saksalainen melko laaja sähkisten testi, jossa Tesla jäi nimenomaan viimeiseksi infotainmentin osalta, kun se ei tarjoa minkäänlaista tukea suosituimmille mobiilikäyttiksille.
 
Aivan oikea vastaus se on. Sinun oma mielipide on onneksi aivan yhtä väärä kuin kenenkään muun varsinkin kun asenne on tuollainen minun isi on vahvempi kuin sinun isi ja rajat asetetaan niin, että jää vain se oma suosikkivaihtoehto jäljelle. Sama kuin sanoisi, että mikä on paras sähköauto kun hinta on max 47k€ niin ei voi olla Tesla Y koska liian kallis.

Nyt kun katsoin omia papereita tarkemmin niin Ioniqin perushinta olikin vain 45k€. Noista listahinnoista kun saa tingattua ihan mukavan siivun päältä pois Hyundailta. Eli 53k€ listahintainen Ioniq on sopimuspapereissa jotain ihan muuta kuin 53k€.

Infotainmentin surkeudesta voi olla montaa mieltä. Ainakin sen auton kanssa saa toimivat sadetutkat, fyysiset näppäimet tärkeimmille toiminnoille, kunnon 360 kamerat ja WLTP-rangekin siinä on parempi latausnopeudesta puhumattakaan.
En mä niin jyrkkä ole, kuin miltä ehkä välillä kuulostan. Ioniq5 oli itselläni jo todella lähellä tilausta. Se on kolmanneksi paras auto millä olen ajanut. Todella hyvä vaihtoehto siis, mutta silti oma mielipide on se, että hinnanalennusten jälkeen tesla tarjoaa parhaan hinta-laatu suhteen. Se navigaattori ja infotainment oli ioniqissa unpisurkea, mutta se oli oikeastaan auton ainut heikkous ja se saattaa päivitysten myötä parantua.
 
Hyvin kerää ainakin nuo 19" vanteet lunta tällä kelillä, kun lunta sataa, eikä teitä oltu vielä aurattu. Saa nähdä alkaako joskus täristämään, mutta ei ole ainakaan vielä päässyt haittaamaan.

IMG_20230218_111646.jpg

Ehkä hieman kuskin ikkuna ruvennut "vuotamaan". Varmaan takuuseen voisi joskus laittaa, jos ei itsestään korjaannu. Vähän outoa kyllä, kun aluksi oli aivan hiljainen ja nyt siis joku aivan pieni ääni saattaa kuulua?

Uusista ajovaloista tuli oikein hyvät :)

Kolmantena Huihain saatavuus. Meneekö 24 vai 25 vuotta jo.
Huihai on omaan makuun hauskan näköinen. Samoin Kia ev6

Saa voi olla että Huihaihin ei ihan hirmu alennusta saisi enää, koska tilausjono on pitkä.

Tämä on muuten ihan totta. Tässä oli se yksi saksalainen melko laaja sähkisten testi, jossa Tesla jäi nimenomaan viimeiseksi infotainmentin osalta, kun se ei tarjoa minkäänlaista tukea suosituimmille mobiilikäyttiksille.
Itseä ei vielä haittaa, mutta saa nähdä muuttuuko mieli joskus. Onneksi Teslan puhelin sovellut on varmaan kaikista paras.
 



Onhan tuo ratti/yoke sekoilu ja viiksien poistaminen aika selvä osoitus siitä mitä ongelmia voi tulla kun toimitusjohtaja on hullu. Toivottavasti saavat ukon vaihtoon.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 452
Viestejä
4 512 649
Jäsenet
74 372
Uusin jäsen
Akeboy78

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom