Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Mitä jenkeissä nyt näkyy niin 70-100$/kk on hinnat. Jos suoraan kääntää niin ei tuo ainakaan halvempi ole kuin mitä täällä nyt saa. Täyskaskon ja liikenteen saa siinä 900-1000€. Toki vaikuttaa ikä, paikkakunta jne.

Amerikassa se teslan oma vakuutus on huomattavasti halvempi kuin muiden vakuutuksentarjoajien vakuutukset. Tesla varmaan katsoo sen markkinakohtaisesti missä kannattaa vakuutusta myydä ja missä ei.
 
Kaikkiin 2022 Y: tulee Ryzen, äänieristetyt takalasit ja lämmitettävä tuulilasin alareuna, tämä Teslalta puhelimessa kuultuna viime perjantaina. VIN:ä eivät tienneet vaikka auto toimitetaan luultavasti maaliskuussa ( sivusto käyttää edelleen helmikuuta )
Itselle on vahvistettu myös tulevaksi tuo uudempi akkupaketti. Auton toimitusaika on helmi-maaliskuu.

Edit: toimitus 10.-24.3. näemmä
 
Viimeksi muokattu:
Jaa'a. Vähä semmoinen olo, että onkohan nyt kuitenkaan ihan täysin korjattu vielä näillä puheilla. Onhan noita poksunut vielä päivitysten jälkeen. Ei vaan kunnolla ole kylmää ollut suomessa tämän vuoden puolella.

Vetokujakin on niin täynnä, että eivät ota enää vastaan huoltopyyntöjä...
 
Jaa'a. Vähä semmoinen olo, että onkohan nyt kuitenkaan ihan täysin korjattu vielä näillä puheilla. Onhan noita poksunut vielä päivitysten jälkeen. Ei vaan kunnolla ole kylmää ollut suomessa tämän vuoden puolella.

Vetokujakin on niin täynnä, että eivät ota enää vastaan huoltopyyntöjä...
Ompa jännä. Onkohan todellinen tuo Vantaan tilanne. Mobile servicellä on ainakin ollut ongelmaa tuon appin kanssa ettei käyttäjät ole nähneet vapaita aikoja, vaikka niitä on ollut reilusti. On kuulemma selvityksessä tuo.

Toivotaan että saavat Ilpin softan kuntoon, aika mitättömän kuuloinen vika kieltämättä. Harmillista jos maine menee tuollaisesta, sitä ei ole helppoa saada takaisin.
 
Niin ettei ois tuon softavian takia losahtanut rautaakin joistain autoista, ilmeisesti kompuraa yms vaihtavat ainakin osaan huollossa oleviin. Ja huollot venyy koska odottelevat osia...
 
Jaa'a. Vähä semmoinen olo, että onkohan nyt kuitenkaan ihan täysin korjattu vielä näillä puheilla. Onhan noita poksunut vielä päivitysten jälkeen. Ei vaan kunnolla ole kylmää ollut suomessa tämän vuoden puolella.

"Väärin korjattu, liian helpolla, en ole tyytyväinen". Tällä hetkellä fb:n puolella on 4 ilp vikaa ilmoitettu sitten korjauspäivitysten.
Pakkaspäiviä on ollut useampia yli -15c, joten näyttäisi että softakorjaukset ovat tehonneet.
 
"Väärin korjattu, liian helpolla, en ole tyytyväinen". Tällä hetkellä fb:n puolella on 4 ilp vikaa ilmoitettu sitten korjauspäivitysten.
Pakkaspäiviä on ollut useampia yli -15c, joten näyttäisi että softakorjaukset ovat tehonneet.
En ole väittänyt että on väärin korjattu. Ongelma on ollut massiivisen iso ja jännä että viitsit sitä vähätellä tällaisilla kommenteilla.
 
En ole väittänyt että on väärin korjattu. Ongelma on ollut massiivisen iso ja jännä että viitsit sitä vähätellä tällaisilla kommenteilla.
En ole väittänyt että ongelma olisi ollut pieni. Puhun vain siitä että laudoilla on ollut paljon "tietäjiä", jotka tietää paremmin kuin valmistaja ja nyt kun näyttää että tilanne on ratkaistu niin "ei voi olla" tai "vähän sellanen olo ettei ole". :rolleyes:
 
En ole väittänyt että ongelma olisi ollut pieni. Puhun vain siitä että laudoilla on ollut paljon "tietäjiä", jotka tietää paremmin kuin valmistaja ja nyt kun näyttää että tilanne on ratkaistu niin "ei voi olla" tai "vähän sellanen olo ettei ole". :rolleyes:
Eli johtopäätöksenä tästä: Tesla tekee tarkoituksella sutta ja sekundaa. Keskeneräistä vaan ulos sen mitä ehtii. Kyllä! Tesla on todellakin MULLISTANUT automaailman. Miksi ihmeessä testata omia tuotteitansa, kun asiakkaat tekevät sen ilman ja maksavat siitä vielä täyden hinnankin.
 
Eli johtopäätöksenä tästä: Tesla tekee tarkoituksella sutta ja sekundaa. Keskeneräistä vaan ulos sen mitä ehtii. Kyllä! Tesla on todellakin MULLISTANUT automaailman. Miksi ihmeessä testata omia tuotteitansa, kun asiakkaat tekevät sen ilman ja maksavat siitä vielä täyden hinnankin.
Haluavat kasvaa ja hype myy.
Asiakkaat testaa ja tarjoavat vielä ilmaiseksi huoltotiloja että pääsee huolto korjaamaan lähemmäksi ja lämpimään.
 
En ole väittänyt että ongelma olisi ollut pieni. Puhun vain siitä että laudoilla on ollut paljon "tietäjiä", jotka tietää paremmin kuin valmistaja ja nyt kun näyttää että tilanne on ratkaistu niin "ei voi olla" tai "vähän sellanen olo ettei ole". :rolleyes:

Lämmitystehon riittämättömyyttä tuo ei korjaa edelleenkään. -15C ei toki riitä siihen, tarvitaan kylmempää. Siihen tarvitaan joko huonompi hyötysuhde (saadaan lämpöä) tai muu lämmönlähde.
 
NTHSA:n raporttihan on että ongelma korjaantuu -10C asti (14F), sen kylmemmästä ei puhuta.
 
Ainakin osittain. Lämpösensoreita ja muuta oli myös valmiiksi rikki tai mennyt rikki.
Jos sulla polttomoottorista menee jakopäänhihna poikki ennenaikaiseksi, niin kyllä se vika on jakopäänhihna. Se, että moottori mahdollisesti muuten tuhoutuu, niin on aika epämielekästä syyttää mäntiä halkeilemisesta, venttiilejä vääntyilemisestä, sylinteriputkia naarmuuntumisesta.
 
Lämmitystehon riittämättömyyttä tuo ei korjaa edelleenkään. -15C ei toki riitä siihen, tarvitaan kylmempää. Siihen tarvitaan joko huonompi hyötysuhde (saadaan lämpöä) tai muu lämmönlähde.
Oliko tähän joku testi, missä todettiin ettei tuon vian korjaaminen korjaa matalammissa lämpötiloissa tapahtuvaa lämmityksen heikkenemistä, jos muuta ei ole ehtinyt rikkoutua? Itsellä toimi ainakin -25C asteessa ihan normaalisti ja eipä ole lämpimämpää autoa ennen ollutkaan, tosin minulla mitään vikaa ei missään vaiheessa ollutkaan. Aika mielenkiintoista, jos tosiaan suurin osa lämmityslaitteista toimii kovillakin pakkasilla hyvin, mutta sinä tiedät paremmin ettei laite edes voi toimia noissa lämpötiloissa.
 
Lämmitystehon riittämättömyyttä tuo ei korjaa edelleenkään. -15C ei toki riitä siihen, tarvitaan kylmempää. Siihen tarvitaan joko huonompi hyötysuhde (saadaan lämpöä) tai muu lämmönlähde.
Mikä se lämmitysteho on milläkin asteella järjestelmän toimiessa? Millä asteella se ei riitä ja mistä sen tiedät? Onhan sitä ollut toisenkinsuuntaistakin juttua kuten tässä twiitissä kuukausi sitten puhuttiin. Tuosta oli pidempikin juttu jossain, mutta ideana on kahden pumpun avulla käyttää laitetta vastustyyppisesti (luoda lämpöenergiaa sähköstä, ei siirtää sitä), koitan ettiä jos löydän sen pidemmän selityksen.

 
Jos sulla polttomoottorista menee jakopäänhihna poikki ennenaikaiseksi, niin kyllä se vika on jakopäänhihna. Se, että moottori mahdollisesti muuten tuhoutuu, niin on aika epämielekästä syyttää mäntiä halkeilemisesta, venttiilejä vääntyilemisestä, sylinteriputkia naarmuuntumisesta.
Mitä haet takaa?
 
NTHSA:n raporttihan on että ongelma korjaantuu -10C asti (14F), sen kylmemmästä ei puhuta.
Niin ja mistä raportista tommosen muuten löysit? Se recall raportti minkä mä luin mainitsee lämpötilan ainoastaan kerran: "The depletion may result in fail-safe compressor stoppage, and cause loss of cabin heating, particularly in temperatures –10 C or colder.". Eli nimenomaan ongelma ja täten vaadittava korjaus esiintyy alle -10C lämpötilassa, ei -"10C asti".
 
Mikä se lämmitysteho on milläkin asteella järjestelmän toimiessa? Millä asteella se ei riitä ja mistä sen tiedät? Onhan sitä ollut toisenkinsuuntaistakin juttua kuten tässä twiitissä kuukausi sitten puhuttiin. Tuosta oli pidempikin juttu jossain, mutta ideana on kahden pumpun avulla käyttää laitetta vastustyyppisesti (luoda lämpöenergiaa sähköstä, ei siirtää sitä), koitan ettiä jos löydän sen pidemmän selityksen.

Vastustyyppisesti se ainoastaan pystyy kylmissä lämpötiloissa tuottamaan lämpöä. Eli sähkömoottorin "staattorista" tulee osa tehosta, tästä olen kuullut sen 3,5kW per moottori löytyvän. Toiset lähteet olisivat akun purkamisesta syntyvä lämpöteho, mutta sitä katoaa myös kylmään ulkoilmaan ja akun lämpötilan on pysyttävä tietyssä pisteessä. Kolmas tuossa octovalvessa on tietysti kompuran ottama antoteho, joka muuttuu lämmöksi.

Muita lämmönlähteitä ei tietääkseni ole. Ulkoilmasta ei voida ottaa lämpöä sen jälkeen kun höyrystymispiste on mennyt ohi, tulee termodynamiikan lait vastaan. Se että pyörität sitä kaasuksi ja sen jälkeen nesteeksi on miten lämpöpumppu toimii, mutta kun se aine ei kaasuunnu niin sitä kiertoa ei voi tapahtua.

Niin ja mistä raportista tommosen muuten löysit? Se recall raportti minkä mä luin mainitsee lämpötilan ainoastaan kerran: "The depletion may result in fail-safe compressor stoppage, and cause loss of cabin heating, particularly in temperatures –10 C or colder.". Eli nimenomaan ongelma ja täten vaadittava korjaus esiintyy alle -10C lämpötilassa, ei -"10C asti".

Itseasiassa raportissa ei edes mainita että lämmitys toimii / ei toimi, vaan ainoastaan että etuikkuna ei pysy puhtaana. Mutta, kirjoitin huonosti, -10C tarkoittaa tässä tapauksessa vain että se tapahtuu entistä enemmän, itse korjaushan ei myöskään mainitse mitään lämpötilaa missä se toimisi paremmin. https://static.nhtsa.gov/odi/rcl/2022/RCLRPT-22V050-2760.PDF

Eli NHTSA ei ota kantaa minne asti lämmitys riittää, eikä pysyykö kabiini muuten lämpimänä - kunhan etuikkuna pysyy sulana. Siihen tuo 3,5kW saattaa riittää (mutta NHTSA ei mene sinne -30/-40C lämpötiloihin edes tutkimaan asiaa, koska siitä ei ole heille uudempaa raporttia). Eikä NHTSA myöskään ota kantaa toimiiko tämä muutos, koska Teslan ilmoitus riittää siihen. Tästä eteenpäin he joutuvat odottamaan tuleeko lisää valituksia jenkeissä siitä ettei lämmitys toimi ja onko kyseessä sen jälkeen vakava ongelma etc.
 
Että softavika on softavika ja sen takia ilp ei toimi. Jos joissain on ehtinyt softavian takia jotain muuta hajoamaan, niin ei ne muut osat silti ole viallisia ja niitä tule vaihtaa kaikkiin ilppeihin, jos ne ei ole rikki.
Jaa tuota meinaat. Tarkalleen ottaen softavika koski tuota tiettyä erää missä oli toimitettu tuolla softalla nuo autot. Muuten muissa on sitten fyysistä vikaa.
 
Jaa tuota meinaat. Tarkalleen ottaen softavika koski tuota tiettyä erää missä oli toimitettu tuolla softalla nuo autot. Muuten muissa on sitten fyysistä vikaa.
Ihan ei ainakaan tosin itselle selvinnyt, miksi se softavika realisoituu nimenomaan vasta kovalla pakkasella. Onko sitten niin, että lämpimämmässä se kylmäaine kumminkin höyrystyy, vaikka venttiili vähän sekoileekin? Muutenkin aika pelottavaa, jos kommunikaatio on tuota luokkaa, että rauta alkaa tehdä ihan omiaan. Lähinnä tulee mieleen, että missähän muussa on vähän oikaistu.
 
Ihan ei ainakaan tosin itselle selvinnyt, miksi se softavika realisoituu nimenomaan vasta kovalla pakkasella. Onko sitten niin, että lämpimämmässä se kylmäaine kumminkin höyrystyy, vaikka venttiili vähän sekoileekin? Muutenkin aika pelottavaa, jos kommunikaatio on tuota luokkaa, että rauta alkaa tehdä ihan omiaan. Lähinnä tulee mieleen, että missähän muussa on vähän oikaistu.
Eikai tuossa mitään oikaistu olla, vaan softassa lähetetään käsky venttiilille, mutta unohdettu laittaa kysely perään, että menikö venttiili tilaan X. Ei tuo edes ole välttämättä bugi vaan ajatuskatkos softan suunnittelijalla ja ohjelma toimii kuten pitääkin, mutta ohjelman on ihminen tehnyt ja siinä on ollut virhe.
 
Ihan ei ainakaan tosin itselle selvinnyt, miksi se softavika realisoituu nimenomaan vasta kovalla pakkasella. Onko sitten niin, että lämpimämmässä se kylmäaine kumminkin höyrystyy, vaikka venttiili vähän sekoileekin? Muutenkin aika pelottavaa, jos kommunikaatio on tuota luokkaa, että rauta alkaa tehdä ihan omiaan. Lähinnä tulee mieleen, että missähän muussa on vähän oikaistu.
Tuossa artikkelissa käydään tuota läpi.

“In vehicles built with heat pump, the Electronic Expansion Valve (EXV) may experience controller communication interruptions, after which the EXV driver may attempt to realign the EXV rotor by rotating it in a small increment toward the open direction. When heat pump vehicles delivered with firmware release 2021.44 through 2021.44.30.6 experience such interruptions, the vehicle software does not close the valve, and the accumulation of interruptions and subsequent realignments over extended periods where the vehicle is awake may result in an unintended valve opening event. This, in turn, may trap refrigerant inside the evaporator and may deplete the refrigerant from the active components in the system. The depletion may result in fail-safe compressor stoppage, and cause loss of cabin heating, particularly in temperatures –10 C or colder. While the windshield defrost system continues to operate with the condition present, defrost performance may not fully comply with FMVSS 103.”

Koskee vain näillä softilla toimitettuja autoja.
“The recall population includes certain new Model Year (“MY”) 2021-22 Model 3, Model Y, Model S and Model X vehicles built with heat pump and running firmware release 2021.44 through 2021.44.30.6 at the time of customer delivery.”

Tesla on vain ilmoittanut NHTSAlle että ei täytä tuota FMVSS 103 standardia mikä on standardi miten tuulilasin pitäisi pysyä auki. Muuhun eivät siis ota Teslalla kantaa ja eikö NHTSA myöskään muuta kantaa ota sieltä. Eli kunhan tuulilasi ei huurru/pysyy auki standardin mukaan niin muu auto saa olla vaikka jääkaappi.

Sirupulan johdosta osat elää aika reippaasti Teslalla ja eivät paljoa muutoksia ilmoita ellei asiakas ala somessa asiaa ihmettelemään. Mutta kuulemma parempi toimittaa auto ja asentaa osat myöhemmin kuin seisottaa odottamassa osaa… SC ehkä korjaa/lisää osia huoltokäynneillä. Ainakin Teslalla on jotain sisäisiä service bulletteja mitä joskus leviää ulkopuolelle.
 
Eikai tuossa mitään oikaistu olla, vaan softassa lähetetään käsky venttiilille, mutta unohdettu laittaa kysely perään, että menikö venttiili tilaan X. Ei tuo edes ole välttämättä bugi vaan ajatuskatkos softan suunnittelijalla ja ohjelma toimii kuten pitääkin, mutta ohjelman on ihminen tehnyt ja siinä on ollut virhe.
Kerros nyt vielä mitä bugi mielestäsi tarkoittaa?
 
Kerros nyt vielä mitä bugi mielestäsi tarkoittaa?
Koodiin on kirjoitettu jotain mitä sinne ei pitänyt kirjoittaa.

Edit: Kysytäänpä vastineena, jos henkilö pyyhkii lumet autonsa tuulilasista lapion avulla ja tuulilasi vaurioituu. Onko lapio viallinen ja ei toiminut oikein?
 
Koodiin on kirjoitettu jotain mitä sinne ei pitänyt kirjoittaa.

Edit: Kysytäänpä vastineena, jos henkilö pyyhkii lumet autonsa tuulilasista lapion avulla ja tuulilasi vaurioituu. Onko lapio viallinen ja ei toiminut oikein?
Eli onko se ajatuskatko bugi vai ei? Luuletko bugien olevan siis jotain tahallista virheellistä koodia?

Analogiasi on väärä. Jos haluat lapiosta esimerkin, niin kyseessä olisi väärä työkalu talviseen työhön, eli esimerkiksi Model S softa asennettuna Model 3:een.
 
Mulla oli pari kertaa talven aikana uusissa matriiseissa jäätynyttä huurua myös lasin sisällä. Toteutin sen kikan mikä neuvottiin, eli lämpimään halliin sulamaan pitkät päällä niin kosteus häipyi, sen jälkeen on ollut jonkun kuukauden nyt ok, mutta varmaan taas saa joskus tehdä saman kikan.
Ellei Tesla käyttäydy jotenkin todella erikoisesti, kosteus umpion sisällä on mekaaninen vika tai virhe, ja käytännössä korjataan vaihtamalla umpio. Ja koska kosteuden aiheuttama valotehon alenema on turvallisuustekijä, ei siinä pitäisi olla mitään sanottavaa. Aikanaan kun näytät märkää umpiota katsastuksessa, saat siitä korjauskehotuksen ja 30 päivää, kunnes auto menee ajokieltoon. Periaatteessa poliisi voi antaa saman määräyksen koska vaan, kun auto on tieliikenteessä.

Se, että LED-ajovalot tekee tuosta vaikeampaa kuin muilla valonlähteillä on lähinnä "ikävää".

edittinä mainitaan, että näistä tappelu on aika arkipäiväistä marmorilla muidenkin merkkien kohdalla, mutta jos autolla tai umpiolla on takuu, menee se aina sinne ilman mitään "no sun nyt vaan pitää säilyttää se auto lämpimässä kuivassa hallissa" vittuilua. Kysyy vaan, että saako silti tiskiltä sijausauton, kun tieliikennelaiton auto odottaa määräyksen jälkeen uutta umpiota.
 
Viimeksi muokattu:
Eli onko se ajatuskatko bugi vai ei? Luuletko bugien olevan siis jotain tahallista virheellistä koodia?

Analogiasi on väärä. Jos haluat lapiosta esimerkin, niin kyseessä olisi väärä työkalu talviseen työhön, eli esimerkiksi Model S softa asennettuna Model 3:een.
Analogia on täysin oikea. Jos koodaaja on tehnyt koodin joka toimii oikein ja se toimii kuten hän on sen ajatellut toimivan, mutta ei ole ottanut huomioon jostain tietystä muuttujasta johtuvaa tilannetta, niin kyse ei ole hänen koodausosaamisesta vaan muusta osaamisesta.
 
Analogia on täysin oikea. Jos koodaaja on tehnyt koodin joka toimii oikein ja se toimii kuten hän on sen ajatellut toimivan, mutta ei ole ottanut huomioon jostain tietystä muuttujasta johtuvaa tilannetta, niin kyse ei ole hänen koodausosaamisesta vaan muusta osaamisesta.
Puutteellinen QA.
 
Uusien kolmos-tilausten toimitukset näköjään pompsahtaneet marraskuulle.
 
Mahtaako täältä löytyä tietäjiä tähän Teslan toimitukseen liittyen? Tilasin tosiaan marraskuussa enkä ole saanut arvioitua toimitusaikaa eikä VIN-numeroa. Osa minun jälkeeni tilanneista on vastaavan jo saanut. Apissa vain lukee "helmikuu". Lähinnä jäin pohtimaan onko vastaavaa käynyt muilla, että tilaus on venähtänyt esim Q2 puolelle?
 
Viimeksi muokattu:
Mahtaako täältä löytyä tietäjiä tähän Teslan toimitukseen liittyen? Tilasin tosiaan marraskuussa enkä ole saanut arvioitua toimitusaikaa eikä VIN-numeroa. Osa minun jälkeeni tilanneista on vastaavan jo saanut. Apissa vain lukee "helmikuu". Lähinnä jäin pohtimaan onko vastaavaa käynyt muilla, että tilaus on venähtänyt esim Q2 puolelle?
Voi olla tulossa eri laivoissa. Kannattaa kysyä suoraan Teslalta.
 
Itselle on vahvistettu myös tulevaksi tuo uudempi akkupaketti. Auton toimitusaika on helmi-maaliskuu.

Edit: toimitus 10.-24.3. näemmä

Joo toki myös itselle.

Ajoin Y:ä reilun 300km koeajon eilen ja tänään ja onhan tuossa tietysti nykyisen Audin ilma-alustaan eroa.. mutta kyllä tuo silti sen vahvisti että en peru tilausta
 
Viimeksi muokattu:
Ellei Tesla käyttäydy jotenkin todella erikoisesti, kosteus umpion sisällä on mekaaninen vika tai virhe, ja käytännössä korjataan vaihtamalla umpio. Ja koska kosteuden aiheuttama valotehon alenema on turvallisuustekijä, ei siinä pitäisi olla mitään sanottavaa. Aikanaan kun näytät märkää umpiota katsastuksessa, saat siitä korjauskehotuksen ja 30 päivää, kunnes auto menee ajokieltoon. Periaatteessa poliisi voi antaa saman määräyksen koska vaan, kun auto on tieliikenteessä.

Se, että LED-ajovalot tekee tuosta vaikeampaa kuin muilla valonlähteillä on lähinnä "ikävää".

edittinä mainitaan, että näistä tappelu on aika arkipäiväistä marmorilla muidenkin merkkien kohdalla, mutta jos autolla tai umpiolla on takuu, menee se aina sinne ilman mitään "no sun nyt vaan pitää säilyttää se auto lämpimässä kuivassa hallissa" vittuilua. Kysyy vaan, että saako silti tiskiltä sijausauton, kun tieliikennelaiton auto odottaa määräyksen jälkeen uutta umpiota.
Teslassa ainakin (ja muisssakin?) umpio ei ole oikea umpio, vaan siinä on kosteuden haihtumista varten ihan tarkoituksella väylä. Eli myös siinä vaihdetussa lampussa on se sama reikä. Tästä reiästä kosteus menee sisään, mutta myös ulos. Kyllä ne teslalla on niitä vaihtanut jos on oikeasti märkää sisällä, mutta noista huuruista vissiin ei.
 
Joo toki myös itselle.

Ajoin Y:ä reilun 300km koeajon eilen ja tänään ja onhan tuossa tietysti Audin ilma-alustaan eroa.. mutta kyllä tuo silti sen vahvisti että en peru tilausta
No onhan toki ilma-alustat erikseen, mutta itsellä ei löydy lompakkoa uuteen S/X:ään valitettavasti.
 
Teslassa ainakin (ja muisssakin?) umpio ei ole oikea umpio, vaan siinä on kosteuden haihtumista varten ihan tarkoituksella väylä. Eli myös siinä vaihdetussa lampussa on se sama reikä. Tästä reiästä kosteus menee sisään, mutta myös ulos. Kyllä ne teslalla on niitä vaihtanut jos on oikeasti märkää sisällä, mutta noista huuruista vissiin ei.
Harvemmin nykyään. Eikös ne ehdota että parkkihalliin pitkät päälle?
 
Aika nopeasti muuttui toukokuu -> elokuu -> marraskuu. Muutamassa viikossa taisi muuttua.
Eihän tuolla ole siirtynyt kolmosesta kuin tuo valkoinen perusmalli marraskuulle, kaikki muut versiot on yhä elokuulle. Tuo valkoinen siirtyi elokuulle jo jonkin aikaa sitten.
 
Harvemmin nykyään. Eikös ne ehdota että parkkihalliin pitkät päälle?
Kokemuksesta kerron että näin on. Toteutin tossa muutama päivä sitten yhteensä 3h parkkihalliseisotusta pitkien kanssa ja kosteus väheni selvästi lampuista. Itsellä vaan oli aika extreme tapaus jo niin pitäisi varmaan toinen samanlainen käsittely antaa että olisivat kuivat :/

Alkaakohan teslallekkin sirupula lyömään kunnnolla päälle ja erien kokoa pienennetty :hmm:
Tai sitten kysyntä ylittää tuotannon, ja varmasti jatkossa yhä pahemmin kun massat alkavat heräämään sähköautoihin. Hinnankorotuksia varmasti luvassa ettei jonot kasva älyttömäksi.

btw. nämä on aika hyviä uutisia meille jo auton omistaville. Ei tarvitse arvonlaskua miettiä kun uusien hinnat nousee ja kysyntä ylittää tarjonnan. :)
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
259 637
Viestejä
4 511 412
Jäsenet
74 445
Uusin jäsen
hupsistarallaa

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom