Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Oliko tästä jotain vahvistusta jo? Jos tulee eurooppaan, niin hinta lienee jossain 55000 euron paikkeilla.

Euroopasta en tiedä (vai odotetaanko täällä Berliniä?). Kiinan osalta vahvistus noista muutoksista on joo, löytyy käsittääkseni jo Teslan sivuiltakin.
 
Euroopasta en tiedä (vai odotetaanko täällä Berliniä?). Kiinan osalta vahvistus noista muutoksista on joo, löytyy käsittääkseni jo Teslan sivuiltakin.
Lähinnä tuota Australiaa mietin. Kiinan sivuilta tuo takaveto löytyy. Tuo kiinan takaveto Y eroaa muuten kolmosesta siinä, että on 13 kaiuttimen "premium" audio, kun kolmosen takavedosta tuo audiopaketti puuttuu.
 
Lähinnä tuota Australiaa mietin. Kiinan sivuilta tuo takaveto löytyy. Tuo kiinan takaveto Y eroaa muuten kolmosesta siinä, että on 13 kaiuttimen "premium" audio, kun kolmosen takavedosta tuo audiopaketti puuttuu.

Ei löydy vielä Tesla Australian sivuilta, mutta ilmeisesti sertifioitu tuo takavetoinen on myös: "The regulatory listing confirms three variants of Tesla's new mid-size SUV will be offered in Australia, opening with an entry-level, rear-wheel-drive model – likely to be badged Standard Range – powered by a 255kW motor on the rear axle, and a smaller 173 amp-hour battery pack "
 
Lisenssimaksut tai patenttimaksut. Tesla ei näitä halua maksaa ja sen takia näitä "kokeiluja" on.
Kohtuu yksipuolinen näkemys. Tesla on voittoa tavoitteleva yritys. Jos voivat säästää 10 euroa per auto valmistuskustannuksissa tekemällä jonkin asian toisin kuin muut, saa yhtiö nykyvolyymillä 10 milj, euron säästöt vuodessa. Mielestäni moni Teslan ratkaisuista on kerrassaan nerokkaita. Ongelma on vain siinä, että ne laitetaan maailmalle ennen riittävää testausta, jolloin asiakkaat kärsivät suunnitteluvirheistä. Nämä virheet eivät kuitenkaan tarkoita etteikö itse ratkaisu olisi toimiva kun yksityiskohdat hiotaan kuntoon.
 
Euroopasta en tiedä (vai odotetaanko täällä Berliniä?). Kiinan osalta vahvistus noista muutoksista on joo, löytyy käsittääkseni jo Teslan sivuiltakin.
Berliinin osalta on mielenkiintoista Y kanssa kun lähtee 10% tuontitullit pois, eli Teslalla olisi varaa laskea hintoja. Toisaalta taas jos kysyntä riittää, haluaa pörssiyhtiö varmasti siirtää laskeneet kustannukset katteeseen. Mutta jos joskus sähköautojen hintakilpailu oikeasti kovenee ja komponenttipula väistyy, olisi Teslallakin varaa laskea made in europe autojen hintaa täällä euroopassa.
 
Kohtuu yksipuolinen näkemys. Tesla on voittoa tavoitteleva yritys. Jos voivat säästää 10 euroa per auto valmistuskustannuksissa tekemällä jonkin asian toisin kuin muut, saa yhtiö nykyvolyymillä 10 milj, euron säästöt vuodessa. Mielestäni moni Teslan ratkaisuista on kerrassaan nerokkaita. Ongelma on vain siinä, että ne laitetaan maailmalle ennen riittävää testausta, jolloin asiakkaat kärsivät suunnitteluvirheistä. Nämä virheet eivät kuitenkaan tarkoita etteikö itse ratkaisu olisi toimiva kun yksityiskohdat hiotaan kuntoon.
Niin no jos tuota linkkaamaani juttua katselee, niin tuo lämpöpumpun toiminta vaikuttaa suorastaan nerokkaalta insinöörityöltä. Käytännössä sitten jotain mennyt pieleen kun ongelmia niin monilla on. Toivotaan että pystyvät softapäivityksillä korjaamaan, ei tällä foorumilla varmaan kukaan tiedä miten todellisuudessa lopulta käy.
 
Kohtuu yksipuolinen näkemys. Tesla on voittoa tavoitteleva yritys. Jos voivat säästää 10 euroa per auto valmistuskustannuksissa tekemällä jonkin asian toisin kuin muut, saa yhtiö nykyvolyymillä 10 milj, euron säästöt vuodessa. Mielestäni moni Teslan ratkaisuista on kerrassaan nerokkaita. Ongelma on vain siinä, että ne laitetaan maailmalle ennen riittävää testausta, jolloin asiakkaat kärsivät suunnitteluvirheistä. Nämä virheet eivät kuitenkaan tarkoita etteikö itse ratkaisu olisi toimiva kun yksityiskohdat hiotaan kuntoon.
Paljonkohan säästö on, kun asiakkaat valjastetaan testaajaksi? Onko Musk sittenkin nero ja on tehnyt markkinatutkimukset tarkasti sillä talkoohenkeä tuntuu löytyvän asiakaskunnasta? Myös moni Teslan omistaja täällä foorumilla on valmis tekemään Teslan puolesta asioita, vaikka takuu, kuluttajansuoja ja virhevastuu velvoittaisi valmistajaa... o_O
 
Kohtuu yksipuolinen näkemys. Tesla on voittoa tavoitteleva yritys. Jos voivat säästää 10 euroa per auto valmistuskustannuksissa tekemällä jonkin asian toisin kuin muut, saa yhtiö nykyvolyymillä 10 milj, euron säästöt vuodessa. Mielestäni moni Teslan ratkaisuista on kerrassaan nerokkaita. Ongelma on vain siinä, että ne laitetaan maailmalle ennen riittävää testausta, jolloin asiakkaat kärsivät suunnitteluvirheistä. Nämä virheet eivät kuitenkaan tarkoita etteikö itse ratkaisu olisi toimiva kun yksityiskohdat hiotaan kuntoon.
Voit lukea täältä ihan faktaa mikä on Teslan "missio". Ei heitä aluksi ole raha kiinnostanut.
Idea on hienoa, että ei tarvitse maksaa lisenssi ja patenttimaksuja mutta kuluttaja kärsi..
Berliinin osalta on mielenkiintoista Y kanssa kun lähtee 10% tuontitullit pois, eli Teslalla olisi varaa laskea hintoja. Toisaalta taas jos kysyntä riittää, haluaa pörssiyhtiö varmasti siirtää laskeneet kustannukset katteeseen. Mutta jos joskus sähköautojen hintakilpailu oikeasti kovenee ja komponenttipula väistyy, olisi Teslallakin varaa laskea made in europe autojen hintaa täällä euroopassa.
Lähtee mutta koska kaikki menee, niin enemmän katetta.
 
Berliinin osalta on mielenkiintoista Y kanssa kun lähtee 10% tuontitullit pois, eli Teslalla olisi varaa laskea hintoja. Toisaalta taas jos kysyntä riittää, haluaa pörssiyhtiö varmasti siirtää laskeneet kustannukset katteeseen. Mutta jos joskus sähköautojen hintakilpailu oikeasti kovenee ja komponenttipula väistyy, olisi Teslallakin varaa laskea made in europe autojen hintaa täällä euroopassa.
Tästä voi johtaa lopputuloksen että vaikka pitkään hinnat on pysynyt käytetyilläkin samalla tasolla uusien kanssa, kohta on tulossa arvon tiputus 10%.
 
Berliinin osalta on mielenkiintoista Y kanssa kun lähtee 10% tuontitullit pois, eli Teslalla olisi varaa laskea hintoja. Toisaalta taas jos kysyntä riittää, haluaa pörssiyhtiö varmasti siirtää laskeneet kustannukset katteeseen. Mutta jos joskus sähköautojen hintakilpailu oikeasti kovenee ja komponenttipula väistyy, olisi Teslallakin varaa laskea made in europe autojen hintaa täällä euroopassa.

Tullit voi kadota, mutta toisaalta työvoimakustannukset (+ verot, muut kustannukset) on paljon korkeammat. Eli välttämättä Berliini ei anna mahdollisuutta laskea yhtään hintoja. Voi jopa olla että halvimmat mallit tulee edelleen Kiinasta, käsittääkseni Shanghai on aika tehokas tehdas.
 
Tesla-huolto-roadtrip jatkuu, su siirryttiin Pyhäjärvi-Tampere ja nyt lämmitys kun toimi vallan mainiosti. Ihan leppoisat 350km, vaikka keli ei ihan helpoin ollut lumisateen vuoksi.
Iltapäivällä Teslan support-henkilö soitteli ja kyseli statusta ja tässä kohtaa homma sai vähän yllättävän käänteen; kysyi että haluanko aikaistaa huoltoa, johon totesin että mikäpä ettei, maanantai klo 9:00 jälkeen käy minulle. Lupasi tämän hoitaa, mutta jälkikäteen hieman ihmettelin että mitenhän tuo käytännössä toimi kun tuntuu olevan kiirettä huollossa. No menin kuitenkin tänään 9 maissa paikalle ja niinhän se kävi että turha reissu, alkuperäinen tiistain aika pitää. No ei suuri menetys mulla, vapaapäivä niin voi pyöriä Ideaparkissa yms ladata ilmatteeksi ja onpahan paikka nyt tsekattu valmiiksi.
Anturit ja varalta se ilmanottoaukon läppäsysteemi on kuulemma varattu asennukseen niin pitäisi onnistua huomenna odotellessa. Aika näyttää millaisella kyydillä huomenna takas pohjoisen suuntaan :)
 
Mitä mieltä lähitapiolan tarjouksesta. Omaan silmään kohtuu ok, muutaman kympin takia en viitsi lähteä kilpailuttamaan kun lähes kaikki vakuutukset on tuolla ja 5% tulee bonusta
Omavastuu 400€ pl. lasivakuutus 200. Sisältää lasikaton

1644845807622.png
 
Tuli tuossa kilpailutettua vakuutusta model 3 LR19. Kasko mallia "laaja", mutta ei laina-autoa tai lunastusbonareita. Ei keskittämisetuja mukana. Bonarit Liikenne 55% ja kasko 70%.

Fennia 1550e /v (omavastuu min. 500e)
OP 1350e /v (omavastuu kolari 300e, muut 200e)
Turva 1277e /v (omavastuu 400e)
Pohjantähti 1270e /v (omavastuu 500e)
IF 1150e /v (omavastuu 200e)
Lähitapiola 1100e/v (omavastuu 200e)


Mitä mieltä lähitapiolan tarjouksesta. Omaan silmään kohtuu ok, muutaman kympin takia en viitsi lähteä kilpailuttamaan kun lähes kaikki vakuutukset on tuolla ja 5% tulee bonusta
Omavastuu 400€ pl. lasivakuutus 200. Sisältää lasikaton
1644845807622.png

Pitäisin halpana, sulla vielä arvokkaampi auto. Mulle sanoivat että eivät anna tesloihin lunastusetuvakuutusta. 0_0
 
Viimeksi muokattu:
Tstv tarjous tuntuu erittäin hyvältä, vielä 4 osassa joten ei tule kertamaksualennustakaan.
Ehkä OT-kysymys: jos laittaa keraamisen pinnotteen niin tarviiko/voiko edes laittaa ppf-kalvoja?
 
Tstv tarjous tuntuu erittäin hyvältä, vielä 4 osassa joten ei tule kertamaksualennustakaan.
Ehkä OT-kysymys: jos laittaa keraamisen pinnotteen niin tarviiko/voiko edes laittaa ppf-kalvoja?

Keraamisen päällä kalvo ei oikein pysy. Pitää siis laikalla ja tahnalla ottaa pinnoite pois ennen kalvoa. Helmoihin kannattaa kalvo laittaa, keraaminen pinta ei suojaa niinkään, helpottaa vain pesua.
Itellä tosiaan pelkät helmat (+läpät) ilman ovien alaosaa. Asennettuna 200e.
 
Tein empiiristä koetta kun nyt sateli tätä räntää.
Kun tutka menee rännän takia pois käytöstä niin auto myös menettää visualisoinnin puolella autojen tunnistuksen.

Kamera näkee viivat mutta ei autoja laisinkaan vaikka ne tulisi ohi tai ajetaan kahta kaistaa. Eli tunnistus loppuu kuin seinään kaikista kameroista kun tutka tippuu pois.

Toki ei myöskään toimi vakkarikaan mutta sen ymmärtää. Katsotaan tuleeko ensi kuussa Elonin lupaamia muutoksia ja parannuksia.

Vakuutuksista niin ne hinnat pyörii täyskasko + liikenne siinä tonnin molemmin puolin. Toki vaikuttaa paikkakunta jne.

Kannattaa ottaa huomioon omavastuu, että lasikatto kuuluu myös mukaan. Omavastuun ollessa korkea niin toki on halpaa. Ainakin 3:ssa meni lasikatto pienestä kivestä halki. Se lasikatto tulee sen verran alas että on ns. tuulilasina hiukan. Onneksi on vakuutus missä tuo on.
 
Alle tonnin on ollut täyskasko omassa koko ajan ja lasivakuutuksen kattavuuden ole tsekannut aina yhtiötä vaihtaessa. Katto on vähän turhan iso riski muuten.
 
Katsotaan tuleeko ensi kuussa Elonin lupaamia muutoksia ja parannuksia.
Tuskimpa tulee enskuussa, muistanko väärin mut eikös viesti ollut että sen jälkeen kun fsd tulee betasta ulos voidaan saada eu fsd/ap karsittu versio pohjautuen uuteen vision stackkiin? Tämä tuskin tapahtuu vielä kuukauden päästä.
 
Tuskimpa tulee enskuussa, muistanko väärin mut eikös viesti ollut että sen jälkeen kun fsd tulee betasta ulos voidaan saada eu fsd/ap karsittu versio pohjautuen uuteen vision stackkiin? Tämä tuskin tapahtuu vielä kuukauden päästä.
Itse en taas usko, että tulisi joku vision stack AP:n, eiköhän se pysy tuollaisena rääpäleenä ja vain FSD ostajat saa kaiken irti sitten jokus.
Viittaan tähän kommenttiin Elonilta
 
Itse en taas usko, että tulisi joku vision stack AP:n, eiköhän se pysy tuollaisena rääpäleenä ja vain FSD ostajat saa kaiken irti sitten jokus.
Itse uskon että yhdistävät nämä, koska syö resursseja tukea/kehittää kahta järjestelmää. Tähän viittaa myös se että ei ole juuri päivityksiä näkynyt legacy ap:lle.
 
Itse uskon että yhdistävät nämä, koska syö resursseja tukea/kehittää kahta järjestelmää. Tähän viittaa myös se että ei ole juuri päivityksiä näkynyt legacy ap:lle.
Eikös tuo ole sitten juuri hyvä? Jos nykyinen AP toimii legacylla hyvin, niin tarvitseeko sitä sitten kehitellä? Aktivoivat Visionin sitten kun se joskus tulee saataville niille kenellä on FSD.
 
Eikös tuo ole sitten juuri hyvä? Jos nykyinen AP toimii legacylla hyvin, niin tarvitseeko sitä sitten kehitellä? Aktivoivat Visionin sitten kun se joskus tulee saataville niille kenellä on FSD.
Eiköhän tuo uusi systeemi ohita legacyn suorituskyvyssä ja sen jälkeen ei liene syytä olla vaihtamatta sitä jos softa on jo olemassa enivei. Rajoitetaan käyttö vaan motareille.
Vanhan tukeminen maksaa varmasti jotain koska aina löytyy fiksattavia bugeja tai recall pyyntöjä ym. vs korjataan samalla työllä kaikille kerralla.
 
Auto huollettu ja kesti ainakin matkan Tampere - Oulu ongelmitta vaikka keli oli kyllä aika onneton, etelässä plussaa ja satoi vettä, pohjosemmassa räntää ja lopulta tuli kunnolla lunta pikkupakkasessa. Ilmanottoaukko oli ainakin melko tukossa loskasta mitä välillä sinne tsekkasin.
Vaihdettu siis ne 3 kpl PT sensorit, 1 low pressure ja 2 high pressure. Samalla vaihtoivat peräkonttiin jonkun o-renkaan, kaiketi suojaa piuhoja tms?
Kuitissa maininta että sensorien vaihto on fixannut ongelmat eli kaiketi ovat jonkun testisetin ajaneet jolla todettu toiminta (no faults found in louver).
Nyt sitten jännätään miten toimii kun seuraavan kerran kunnolla pakkasta pukkaa :).
 
Auto huollettu ja kesti ainakin matkan Tampere - Oulu ongelmitta vaikka keli oli kyllä aika onneton, etelässä plussaa ja satoi vettä, pohjosemmassa räntää ja lopulta tuli kunnolla lunta pikkupakkasessa. Ilmanottoaukko oli ainakin melko tukossa loskasta mitä välillä sinne tsekkasin.
Vaihdettu siis ne 3 kpl PT sensorit, 1 low pressure ja 2 high pressure. Samalla vaihtoivat peräkonttiin jonkun o-renkaan, kaiketi suojaa piuhoja tms?
Kuitissa maininta että sensorien vaihto on fixannut ongelmat eli kaiketi ovat jonkun testisetin ajaneet jolla todettu toiminta (no faults found in louver).
Nyt sitten jännätään miten toimii kun seuraavan kerran kunnolla pakkasta pukkaa :).
O rengas tulee sinne kontin pumppiin että se pitää paineen ja jaksaa kostaa takakontia. Ne jäivät joistakin pois.
 


Lienee päivän/viikon puhuttavan video FSD Betan toiminnasta eri testaajien näkökulmista.
 

Lienee päivän/viikon puhuttavan video FSD Betan toiminnasta eri testaajien näkökulmista.

Taustasta sen verran että onko sattumaa että kuskina on tunnettu "Tesla hater" ja teslaq hahmo Taylor Ogan, joka viimeisimmässä haastattelussa puhui melko vahvasti esim Luminarin (lidar valmistaja) puolesta.
 
Taustasta sen verran että onko sattumaa että kuskina on tunnettu "Tesla hater" ja teslaq hahmo Taylor Ogan, joka viimeisimmässä haastattelussa puhui melko vahvasti esim Luminarin (lidar valmistaja) puolesta.
En koe sillä olevan mitään merkitystä vaikka olisikin, täyttä asiaa video silti oli FSD:n ongelmista. Mikäli siinä oli virheitä tai valheita, niin kerro toki. Hyvä vaan, että Io-techillä saa vielä keskustella vapaasti ilman cancel kulttuuria ("Tesla hater").
 
En koe sillä olevan mitään merkitystä vaikka olisikin, täyttä asiaa video silti oli FSD:n ongelmista. Mikäli siinä oli virheitä tai valheita, niin kerro toki.
Editoin pois jo kirjoittamani kommentit ettei keskustelu menisi taas fsd suuntaan mikä ei johda minnekkään.

Muutama kommentti nyt kuitenkin.

Ensimmäiset 5min taustoitusta oli hyvää tuossa videossa.

"Struggled with pedestrians" kohdassa 7:35. Jalankulkija pysähtyy kaistojen väliselle vyöhykkeelle ja 10m ennenkuin auto on kohdalla ottaa askeleen kohti ajoväylää johon auto vastaa jarruttamalla - kuten ehdottomasti kuuluukin.

7:51, leikattu pois miksi auto on pysähtyneenä, mutta luultavasti jalankulkijat juuri kävelleet suojatielle ja jääneet seisomaan siihen, auto lähtee liikkeelle mutta valo vaihtuu keltaiselle joten pysähtyy. Täysin oikeat ratkaisut.

8:10. 8 kaistan X risteys. Reititys käskee kääntymään vasemmalle ja edessä tulevia on väistettävä. Auto toimii aivan oikein, ei voi kääntyä suoraan tulevien eteen. Oikea metodi on odottaa keskellä risteystä kuten auto tekee. Huonoa tässä on se että auto arpoo uudelleen reititystä.

9:05. Auto ei tehnyt mitään väärin, ajoi vaan hitaammin kuin takanaolijaa miellytti ja kuski heti otti ohjat itselle.

9:16: Jalankulkijat käveli jalkakäytävältä ajoradan puolelle, auto jarrutti. Kuten kuuluukin.

9:23. Arpomista

10:10. Jos auto ei syystä tai toisesta saa selkoa tilanteesta niin uudelleen reitittää ja yrittää siten päästä kohteeseen.

15:20. NDA:t on poistettu jo syksyllä.

Loppu sit olikin ihan ok keskustelua aiheesta.

Pointti siis se että poimittu pelkkää negaa leikattuna ja poiminnatkin pääosin sellaisia missä auto toimi periaatteessa oikein, mutta tekijät ei tilannetta hoksaa. Jos asiasta tietämätön katsoo tuon klipin niin mielikuva on että auto ei selviä metriäkään fsd beta käytössä mikä taas ei myöskään ole kokototuus betan nykytilasta.

On täysin oikea ratkaisu noudattaa varovaisuus periaatetta esim jalankulkijoiden osalta tässä vaiheessa testausta. Beta on beta vielä syystä, se arpoo ja sekoilee välistä, mutta esim viimeisen vuoden aikana menty rajusti eteenpäin.

Hyvä vaan, että Io-techillä saa vielä keskustella vapaasti ilman cancel kulttuuria ("Tesla hater").
Täällä on aina puhuttu kyllä vapaasti ja hyvä niin. Jenkkimedian osalta en olisi aina niin varma ja halusin vain tuoda esille että kaikista 60 000 beta testikuskista valittu juuri se avoimesti tesla vastainen ja annettu sille eniten ruutuaikaa klipissä...
 
Viimeksi muokattu:
Asiaton käytös - provosointi, nollapostaus
Enpäs olekaan pitkään aikaan jaksanut katsoa, mitä tällä foorumilla tapahtuu. Hienoa huomata, että tämä on ketju on edelleen parasta huumoria, mitä täältä löytyy. 5/5

Samat TSLAQ-incelit jaksavat postailla kaikki mahdolliset fake newsit ja juorut, mitä löytävät. Elämä on varmasti rankkaa, kun IQ on alle 80, Elon asuu ilman vuokraa pääkopassa ja joutuu vielä ajamaan jollain VAG:n dieselhuijauspaskalla, joka on saatu äidiltä lahjoituksena, eikä ikinä tule olemaan varaa ostaa edes Teslaa. Jatkakaa viihdyttämistä. ;)
 
Enpäs olekaan pitkään aikaan jaksanut katsoa, mitä tällä foorumilla tapahtuu. Hienoa huomata, että tämä on ketju on edelleen parasta huumoria, mitä täältä löytyy. 5/5

Samat TSLAQ-incelit jaksavat postailla kaikki mahdolliset fake newsit ja juorut, mitä löytävät. Elämä on varmasti rankkaa, kun IQ on alle 80, Elon asuu ilman vuokraa pääkopassa ja joutuu vielä ajamaan jollain VAG:n dieselhuijauspaskalla, joka on saatu äidiltä lahjoituksena, eikä ikinä tule olemaan varaa ostaa edes Teslaa. Jatkakaa viihdyttämistä. ;)
Ketjun taso on kyllä parantunut merkittävästi vaikka vuoden takaisesta, kiitos siitä kaikille. Mutta sun postaus ei kyllä tuo tähän mitään lisää tai varsinkaan nosta keskustelun laatua. :rolleyes:
 
Jenkeissä ollaan nyt sallimassa matriisivalojen käyttö autoissa. Saisikohan Teslakin noi nykyisissä valoissa olevat matriisit pikkuhiljaa aktivoitua kun alkaa olemaan jenkeissäkin mahdollista niitä käyttää. Tosin odotukset niiden hyvästä toimivuudesta ei välttämättä ihan hirveän korkealla ole jos verrokkina käyttää miten nykyiset automaattipitkät ja automaattilasinpyyhkiset kameroiden avulla toimii.

Smart adaptive headlights are finally coming to the US
 
Jenkeissä ollaan nyt sallimassa matriisivalojen käyttö autoissa. Saisikohan Teslakin noi nykyisissä valoissa olevat matriisit pikkuhiljaa aktivoitua kun alkaa olemaan jenkeissäkin mahdollista niitä käyttää. Tosin odotukset niiden hyvästä toimivuudesta ei välttämättä ihan hirveän korkealla ole jos verrokkina käyttää miten nykyiset automaattipitkät ja automaattilasinpyyhkiset kameroiden avulla toimii.

Smart adaptive headlights are finally coming to the US
Ehkä näillä olisi jotain synergioita ja tunnistus network jouduttaisiin uudelleenkouluttamaan myös tyhmille valoille. Sitä odotellessa. :coffee:

------------------------
Btw. Onko kukaan kokeillut 'Automatic navigation' toimintoa? Tukeeko Tesla useampaa kalenteria eli työ (outlook)+vapaa (google)? Tuo saattaisi olla ihan suht kätevä jos on esim työmatkailua tai tai vaikka asiakastapaamisia kalenteri täynnä.

Tässä pätkä miten about toimisi (ja fsd beta ajelua ei niin ruuhkaisessa paikassa).
 
Nyt oli briteissä tullut Y-malleihin Ryzenin lisäksi myös tuplalasia taakse. Eli vissiin tuplalaseja tulossa myös suomen tähän toimituserään ainakin Y-malleihin.
 
Ihan mahdollista, että Q1:lla menisi ensimmäiset 4680 akustolliset autot toimitukseen kuten elon lupaili. Ainakin akkuja on jo olemassa jonkinlainen kasa. Mielenkiintoista nähdä miten 4680:a akustoa käyttävät autot eroavat vanhoista malleista. Paino, rungon jäykkyys/ajettavuus jne.

 
Viimeksi muokattu:
Y taitaa tulla tuplalaseilla m3 ei. Mikähän hyöty tuplilla on, ilm äänieristykseen ei taida olla käytännönmerkitystä.
Te joilla on jo tesla; onko abrp luotettava? Kun vertaan kris rifan ja teslaB real-life rangea vs abrp kulutuksiin samoilla spekseillä niin abrp näyttää selvästi lyhyempää toimintasädettä. Kuinka luotettavasti abrp avulla voi lähteä suunnittelemaan pitkänmatkan reissua?
 
Y taitaa tulla tuplalaseilla m3 ei. Mikähän hyöty tuplilla on, ilm äänieristykseen ei taida olla käytännönmerkitystä.
Te joilla on jo tesla; onko abrp luotettava? Kun vertaan kris rifan ja teslaB real-life rangea vs abrp kulutuksiin samoilla spekseillä niin abrp näyttää selvästi lyhyempää toimintasädettä. Kuinka luotettavasti abrp avulla voi lähteä suunnittelemaan pitkänmatkan reissua?
 
Mikähän hyöty tuplilla on, ilm äänieristykseen ei taida olla käytännönmerkitystä.
Etu nyt ei mikään suuri varmastikaan ole, mutta tuplalasit on silti toki paremmat kuin yksinkertaiset lasit. Eristää ääntä hiukan, on parempi lämmöneriste ja kosteus ei tiivisty yhtä helposti lasin sisäpuolelle pakkaskeleillä. Sinänsä pieniä asioita, mutta on näillä aina jonkinlainen positiivinen vaikutus.
 
Ihan mahdollista, että Q1:lla menisi ensimmäiset 4680 akustolliset autot toimitukseen kuten elon lupaili. Ainakin akkuja on jo olemassa jonkinlainen kasa. Mielenkiintoista nähdä miten 4680:a akustoa käyttävät autot eroavat vanhoista malleista. Paino, rungon jäykkyys/ajettavuus jne.

Viime vuonna piti olla jo 20GWh tuotanto ja tälle vuodelle tiputettu 10GWh, niin voi olla tovi, että tulee mitään vielä ulos hetkeen.
 
Iso osa menee varmasti ihan testaamiseen - cyclataan akkumoduuleja kuumassa ja kylmässä ja ladataan eri nopeuksilla ja testataan millä latausnopeuksilla ja missä lämmöissä alkavat lahota jne.
 
Te joilla on jo tesla; onko abrp luotettava? Kun vertaan kris rifan ja teslaB real-life rangea vs abrp kulutuksiin samoilla spekseillä niin abrp näyttää selvästi lyhyempää toimintasädettä. Kuinka luotettavasti abrp avulla voi lähteä suunnittelemaan pitkänmatkan reissua?
Erittäin luotettava, jos oikein konffattuna näyttää että perille päästään niin päästään. Satunnaisesti hieaman pessimistinen.

Tuo akkumäärä riittää 1000 autoon suunnilleen. Eli ei nyt ihan valtavasta kasasta kyse kuitenkaan. Ja se oletuksella että kaikki ne miljoona ovat käyttämättä.
Tais olla tesla daylissä et viimekuussa oli 3x ramp up eli S kurvi just alkamassa. Toki edelleen puhutaan suht pienistä määristä.
 
Iso osa menee varmasti ihan testaamiseen - cyclataan akkumoduuleja kuumassa ja kylmässä ja ladataan eri nopeuksilla ja testataan millä latausnopeuksilla ja missä lämmöissä alkavat lahota jne.
Toivotaan että menee. Teslassa on ollut enemmän käyttäjä testaa mentaliteetti.
 
Lakimuutoksen myötä Model S ja X saa led matrix valot. Nyt on varmaan realistista odotella myös olemassa olevien 2021+ 3 ja Y mallien valosoftapäivitystä.

Updated tail lights sisältää varmaan uuden CCS takavalon ja crossbarin mitä esiteltiin koreassa joku kuukausi sitten.

1645540203424.png
 
Lakimuutoksen myötä Model S ja X saa led matrix valot. Nyt on varmaan realistista odotella myös olemassa olevien 2021+ 3 ja Y mallien valosoftapäivitystä.

Updated tail lights sisältää varmaan uuden CCS takavalon ja crossbarin mitä esiteltiin koreassa joku kuukausi sitten.

Toivottavasti vaan päivitetty valosofta ei toimi yhtä "hyvin" ku automaattiset pitkät :D Itse en käytä tällä hetkellä niitä koskaan, kun vaihtavat niin myöhään pitkiltä pois, tulee huono omatunto ihmisten soikaisusta.
 

Artikkeli liittyy siihen että toinen ohjauslaitteen oli jätetty pois 65000 autosta, jotta toimitukset pyörivät. Lisäksi joukossa on autoja joihin omistajat ovat ostaneet FSD paketin. Saksan viranomainen ottanut tästä yhteyttä Teslaan että mikä juttu.

Autoista on myös puuttunut takavaloja jotka asennettu jälkikäteen.

Kritisoivat juuri tuota että asiakkaista ei ole informoitu puutteista.
 

Artikkeli liittyy siihen että toinen ohjauslaitteen oli jätetty pois 65000 autosta, jotta toimitukset pyörivät. Lisäksi joukossa on autoja joihin omistajat ovat ostaneet FSD paketin. Saksan viranomainen ottanut tästä yhteyttä Teslaan että mikä juttu.

Autoista on myös puuttunut takavaloja jotka asennettu jälkikäteen.

Kritisoivat juuri tuota että asiakkaista ei ole informoitu puutteista.
FSD ostaneille varmaan ainakin asennetaan jälkikäteen, vai onko tästä ollu mitään tietoa vielä? Siihenhän liittyvä komponentti se on.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 629
Viestejä
4 511 357
Jäsenet
74 445
Uusin jäsen
hupsistarallaa

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom