- Liittynyt
- 19.10.2016
- Viestejä
- 2 655
Eiköhän se ole uuden Model 3 RWD:n akku/voimalinja.Miten tuo eroaa long rangeen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Eiköhän se ole uuden Model 3 RWD:n akku/voimalinja.Miten tuo eroaa long rangeen?
Oliko tästä jotain vahvistusta jo? Jos tulee eurooppaan, niin hinta lienee jossain 55000 euron paikkeilla.
Lähinnä tuota Australiaa mietin. Kiinan sivuilta tuo takaveto löytyy. Tuo kiinan takaveto Y eroaa muuten kolmosesta siinä, että on 13 kaiuttimen "premium" audio, kun kolmosen takavedosta tuo audiopaketti puuttuu.Euroopasta en tiedä (vai odotetaanko täällä Berliniä?). Kiinan osalta vahvistus noista muutoksista on joo, löytyy käsittääkseni jo Teslan sivuiltakin.
Lähinnä tuota Australiaa mietin. Kiinan sivuilta tuo takaveto löytyy. Tuo kiinan takaveto Y eroaa muuten kolmosesta siinä, että on 13 kaiuttimen "premium" audio, kun kolmosen takavedosta tuo audiopaketti puuttuu.
Kohtuu yksipuolinen näkemys. Tesla on voittoa tavoitteleva yritys. Jos voivat säästää 10 euroa per auto valmistuskustannuksissa tekemällä jonkin asian toisin kuin muut, saa yhtiö nykyvolyymillä 10 milj, euron säästöt vuodessa. Mielestäni moni Teslan ratkaisuista on kerrassaan nerokkaita. Ongelma on vain siinä, että ne laitetaan maailmalle ennen riittävää testausta, jolloin asiakkaat kärsivät suunnitteluvirheistä. Nämä virheet eivät kuitenkaan tarkoita etteikö itse ratkaisu olisi toimiva kun yksityiskohdat hiotaan kuntoon.Lisenssimaksut tai patenttimaksut. Tesla ei näitä halua maksaa ja sen takia näitä "kokeiluja" on.
Berliinin osalta on mielenkiintoista Y kanssa kun lähtee 10% tuontitullit pois, eli Teslalla olisi varaa laskea hintoja. Toisaalta taas jos kysyntä riittää, haluaa pörssiyhtiö varmasti siirtää laskeneet kustannukset katteeseen. Mutta jos joskus sähköautojen hintakilpailu oikeasti kovenee ja komponenttipula väistyy, olisi Teslallakin varaa laskea made in europe autojen hintaa täällä euroopassa.Euroopasta en tiedä (vai odotetaanko täällä Berliniä?). Kiinan osalta vahvistus noista muutoksista on joo, löytyy käsittääkseni jo Teslan sivuiltakin.
Niin no jos tuota linkkaamaani juttua katselee, niin tuo lämpöpumpun toiminta vaikuttaa suorastaan nerokkaalta insinöörityöltä. Käytännössä sitten jotain mennyt pieleen kun ongelmia niin monilla on. Toivotaan että pystyvät softapäivityksillä korjaamaan, ei tällä foorumilla varmaan kukaan tiedä miten todellisuudessa lopulta käy.Kohtuu yksipuolinen näkemys. Tesla on voittoa tavoitteleva yritys. Jos voivat säästää 10 euroa per auto valmistuskustannuksissa tekemällä jonkin asian toisin kuin muut, saa yhtiö nykyvolyymillä 10 milj, euron säästöt vuodessa. Mielestäni moni Teslan ratkaisuista on kerrassaan nerokkaita. Ongelma on vain siinä, että ne laitetaan maailmalle ennen riittävää testausta, jolloin asiakkaat kärsivät suunnitteluvirheistä. Nämä virheet eivät kuitenkaan tarkoita etteikö itse ratkaisu olisi toimiva kun yksityiskohdat hiotaan kuntoon.
Paljonkohan säästö on, kun asiakkaat valjastetaan testaajaksi? Onko Musk sittenkin nero ja on tehnyt markkinatutkimukset tarkasti sillä talkoohenkeä tuntuu löytyvän asiakaskunnasta? Myös moni Teslan omistaja täällä foorumilla on valmis tekemään Teslan puolesta asioita, vaikka takuu, kuluttajansuoja ja virhevastuu velvoittaisi valmistajaa...Kohtuu yksipuolinen näkemys. Tesla on voittoa tavoitteleva yritys. Jos voivat säästää 10 euroa per auto valmistuskustannuksissa tekemällä jonkin asian toisin kuin muut, saa yhtiö nykyvolyymillä 10 milj, euron säästöt vuodessa. Mielestäni moni Teslan ratkaisuista on kerrassaan nerokkaita. Ongelma on vain siinä, että ne laitetaan maailmalle ennen riittävää testausta, jolloin asiakkaat kärsivät suunnitteluvirheistä. Nämä virheet eivät kuitenkaan tarkoita etteikö itse ratkaisu olisi toimiva kun yksityiskohdat hiotaan kuntoon.
Voit lukea täältä ihan faktaa mikä on Teslan "missio". Ei heitä aluksi ole raha kiinnostanut.Kohtuu yksipuolinen näkemys. Tesla on voittoa tavoitteleva yritys. Jos voivat säästää 10 euroa per auto valmistuskustannuksissa tekemällä jonkin asian toisin kuin muut, saa yhtiö nykyvolyymillä 10 milj, euron säästöt vuodessa. Mielestäni moni Teslan ratkaisuista on kerrassaan nerokkaita. Ongelma on vain siinä, että ne laitetaan maailmalle ennen riittävää testausta, jolloin asiakkaat kärsivät suunnitteluvirheistä. Nämä virheet eivät kuitenkaan tarkoita etteikö itse ratkaisu olisi toimiva kun yksityiskohdat hiotaan kuntoon.
Lähtee mutta koska kaikki menee, niin enemmän katetta.Berliinin osalta on mielenkiintoista Y kanssa kun lähtee 10% tuontitullit pois, eli Teslalla olisi varaa laskea hintoja. Toisaalta taas jos kysyntä riittää, haluaa pörssiyhtiö varmasti siirtää laskeneet kustannukset katteeseen. Mutta jos joskus sähköautojen hintakilpailu oikeasti kovenee ja komponenttipula väistyy, olisi Teslallakin varaa laskea made in europe autojen hintaa täällä euroopassa.
Tästä voi johtaa lopputuloksen että vaikka pitkään hinnat on pysynyt käytetyilläkin samalla tasolla uusien kanssa, kohta on tulossa arvon tiputus 10%.Berliinin osalta on mielenkiintoista Y kanssa kun lähtee 10% tuontitullit pois, eli Teslalla olisi varaa laskea hintoja. Toisaalta taas jos kysyntä riittää, haluaa pörssiyhtiö varmasti siirtää laskeneet kustannukset katteeseen. Mutta jos joskus sähköautojen hintakilpailu oikeasti kovenee ja komponenttipula väistyy, olisi Teslallakin varaa laskea made in europe autojen hintaa täällä euroopassa.
Berliinin osalta on mielenkiintoista Y kanssa kun lähtee 10% tuontitullit pois, eli Teslalla olisi varaa laskea hintoja. Toisaalta taas jos kysyntä riittää, haluaa pörssiyhtiö varmasti siirtää laskeneet kustannukset katteeseen. Mutta jos joskus sähköautojen hintakilpailu oikeasti kovenee ja komponenttipula väistyy, olisi Teslallakin varaa laskea made in europe autojen hintaa täällä euroopassa.
Mitä mieltä lähitapiolan tarjouksesta. Omaan silmään kohtuu ok, muutaman kympin takia en viitsi lähteä kilpailuttamaan kun lähes kaikki vakuutukset on tuolla ja 5% tulee bonusta
Omavastuu 400€ pl. lasivakuutus 200. Sisältää lasikaton
Tstv tarjous tuntuu erittäin hyvältä, vielä 4 osassa joten ei tule kertamaksualennustakaan.
Ehkä OT-kysymys: jos laittaa keraamisen pinnotteen niin tarviiko/voiko edes laittaa ppf-kalvoja?
Tuskimpa tulee enskuussa, muistanko väärin mut eikös viesti ollut että sen jälkeen kun fsd tulee betasta ulos voidaan saada eu fsd/ap karsittu versio pohjautuen uuteen vision stackkiin? Tämä tuskin tapahtuu vielä kuukauden päästä.Katsotaan tuleeko ensi kuussa Elonin lupaamia muutoksia ja parannuksia.
Itse en taas usko, että tulisi joku vision stack AP:n, eiköhän se pysy tuollaisena rääpäleenä ja vain FSD ostajat saa kaiken irti sitten jokus.Tuskimpa tulee enskuussa, muistanko väärin mut eikös viesti ollut että sen jälkeen kun fsd tulee betasta ulos voidaan saada eu fsd/ap karsittu versio pohjautuen uuteen vision stackkiin? Tämä tuskin tapahtuu vielä kuukauden päästä.
Itse uskon että yhdistävät nämä, koska syö resursseja tukea/kehittää kahta järjestelmää. Tähän viittaa myös se että ei ole juuri päivityksiä näkynyt legacy ap:lle.Itse en taas usko, että tulisi joku vision stack AP:n, eiköhän se pysy tuollaisena rääpäleenä ja vain FSD ostajat saa kaiken irti sitten jokus.
Eikös tuo ole sitten juuri hyvä? Jos nykyinen AP toimii legacylla hyvin, niin tarvitseeko sitä sitten kehitellä? Aktivoivat Visionin sitten kun se joskus tulee saataville niille kenellä on FSD.Itse uskon että yhdistävät nämä, koska syö resursseja tukea/kehittää kahta järjestelmää. Tähän viittaa myös se että ei ole juuri päivityksiä näkynyt legacy ap:lle.
Eiköhän tuo uusi systeemi ohita legacyn suorituskyvyssä ja sen jälkeen ei liene syytä olla vaihtamatta sitä jos softa on jo olemassa enivei. Rajoitetaan käyttö vaan motareille.Eikös tuo ole sitten juuri hyvä? Jos nykyinen AP toimii legacylla hyvin, niin tarvitseeko sitä sitten kehitellä? Aktivoivat Visionin sitten kun se joskus tulee saataville niille kenellä on FSD.
O rengas tulee sinne kontin pumppiin että se pitää paineen ja jaksaa kostaa takakontia. Ne jäivät joistakin pois.Auto huollettu ja kesti ainakin matkan Tampere - Oulu ongelmitta vaikka keli oli kyllä aika onneton, etelässä plussaa ja satoi vettä, pohjosemmassa räntää ja lopulta tuli kunnolla lunta pikkupakkasessa. Ilmanottoaukko oli ainakin melko tukossa loskasta mitä välillä sinne tsekkasin.
Vaihdettu siis ne 3 kpl PT sensorit, 1 low pressure ja 2 high pressure. Samalla vaihtoivat peräkonttiin jonkun o-renkaan, kaiketi suojaa piuhoja tms?
Kuitissa maininta että sensorien vaihto on fixannut ongelmat eli kaiketi ovat jonkun testisetin ajaneet jolla todettu toiminta (no faults found in louver).
Nyt sitten jännätään miten toimii kun seuraavan kerran kunnolla pakkasta pukkaa .
Lienee päivän/viikon puhuttavan video FSD Betan toiminnasta eri testaajien näkökulmista.
En koe sillä olevan mitään merkitystä vaikka olisikin, täyttä asiaa video silti oli FSD:n ongelmista. Mikäli siinä oli virheitä tai valheita, niin kerro toki. Hyvä vaan, että Io-techillä saa vielä keskustella vapaasti ilman cancel kulttuuria ("Tesla hater").Taustasta sen verran että onko sattumaa että kuskina on tunnettu "Tesla hater" ja teslaq hahmo Taylor Ogan, joka viimeisimmässä haastattelussa puhui melko vahvasti esim Luminarin (lidar valmistaja) puolesta.
Editoin pois jo kirjoittamani kommentit ettei keskustelu menisi taas fsd suuntaan mikä ei johda minnekkään.En koe sillä olevan mitään merkitystä vaikka olisikin, täyttä asiaa video silti oli FSD:n ongelmista. Mikäli siinä oli virheitä tai valheita, niin kerro toki.
Täällä on aina puhuttu kyllä vapaasti ja hyvä niin. Jenkkimedian osalta en olisi aina niin varma ja halusin vain tuoda esille että kaikista 60 000 beta testikuskista valittu juuri se avoimesti tesla vastainen ja annettu sille eniten ruutuaikaa klipissä...Hyvä vaan, että Io-techillä saa vielä keskustella vapaasti ilman cancel kulttuuria ("Tesla hater").
Ketjun taso on kyllä parantunut merkittävästi vaikka vuoden takaisesta, kiitos siitä kaikille. Mutta sun postaus ei kyllä tuo tähän mitään lisää tai varsinkaan nosta keskustelun laatua.Enpäs olekaan pitkään aikaan jaksanut katsoa, mitä tällä foorumilla tapahtuu. Hienoa huomata, että tämä on ketju on edelleen parasta huumoria, mitä täältä löytyy. 5/5
Samat TSLAQ-incelit jaksavat postailla kaikki mahdolliset fake newsit ja juorut, mitä löytävät. Elämä on varmasti rankkaa, kun IQ on alle 80, Elon asuu ilman vuokraa pääkopassa ja joutuu vielä ajamaan jollain VAG:n dieselhuijauspaskalla, joka on saatu äidiltä lahjoituksena, eikä ikinä tule olemaan varaa ostaa edes Teslaa. Jatkakaa viihdyttämistä.
Ehkä näillä olisi jotain synergioita ja tunnistus network jouduttaisiin uudelleenkouluttamaan myös tyhmille valoille. Sitä odotellessa.Jenkeissä ollaan nyt sallimassa matriisivalojen käyttö autoissa. Saisikohan Teslakin noi nykyisissä valoissa olevat matriisit pikkuhiljaa aktivoitua kun alkaa olemaan jenkeissäkin mahdollista niitä käyttää. Tosin odotukset niiden hyvästä toimivuudesta ei välttämättä ihan hirveän korkealla ole jos verrokkina käyttää miten nykyiset automaattipitkät ja automaattilasinpyyhkiset kameroiden avulla toimii.
Smart adaptive headlights are finally coming to the US
Etu nyt ei mikään suuri varmastikaan ole, mutta tuplalasit on silti toki paremmat kuin yksinkertaiset lasit. Eristää ääntä hiukan, on parempi lämmöneriste ja kosteus ei tiivisty yhtä helposti lasin sisäpuolelle pakkaskeleillä. Sinänsä pieniä asioita, mutta on näillä aina jonkinlainen positiivinen vaikutus.Mikähän hyöty tuplilla on, ilm äänieristykseen ei taida olla käytännönmerkitystä.
Viime vuonna piti olla jo 20GWh tuotanto ja tälle vuodelle tiputettu 10GWh, niin voi olla tovi, että tulee mitään vielä ulos hetkeen.Ihan mahdollista, että Q1:lla menisi ensimmäiset 4680 akustolliset autot toimitukseen kuten elon lupaili. Ainakin akkuja on jo olemassa jonkinlainen kasa. Mielenkiintoista nähdä miten 4680:a akustoa käyttävät autot eroavat vanhoista malleista. Paino, rungon jäykkyys/ajettavuus jne.
Tesla announces it has produced 1 million next-gen 4680 battery cells
Tesla has announced that it has produced 1 million of its next-generation 4680 battery cell at its pilot factory in...electrek.co
Ainakin akkuja on jo olemassa jonkinlainen kasa.
Erittäin luotettava, jos oikein konffattuna näyttää että perille päästään niin päästään. Satunnaisesti hieaman pessimistinen.Te joilla on jo tesla; onko abrp luotettava? Kun vertaan kris rifan ja teslaB real-life rangea vs abrp kulutuksiin samoilla spekseillä niin abrp näyttää selvästi lyhyempää toimintasädettä. Kuinka luotettavasti abrp avulla voi lähteä suunnittelemaan pitkänmatkan reissua?
Tais olla tesla daylissä et viimekuussa oli 3x ramp up eli S kurvi just alkamassa. Toki edelleen puhutaan suht pienistä määristä.Tuo akkumäärä riittää 1000 autoon suunnilleen. Eli ei nyt ihan valtavasta kasasta kyse kuitenkaan. Ja se oletuksella että kaikki ne miljoona ovat käyttämättä.
Toivotaan että menee. Teslassa on ollut enemmän käyttäjä testaa mentaliteetti.Iso osa menee varmasti ihan testaamiseen - cyclataan akkumoduuleja kuumassa ja kylmässä ja ladataan eri nopeuksilla ja testataan millä latausnopeuksilla ja missä lämmöissä alkavat lahota jne.
Lakimuutoksen myötä Model S ja X saa led matrix valot. Nyt on varmaan realistista odotella myös olemassa olevien 2021+ 3 ja Y mallien valosoftapäivitystä.
Updated tail lights sisältää varmaan uuden CCS takavalon ja crossbarin mitä esiteltiin koreassa joku kuukausi sitten.
FSD ostaneille varmaan ainakin asennetaan jälkikäteen, vai onko tästä ollu mitään tietoa vielä? Siihenhän liittyvä komponentti se on.Tesla’s Chip Trick: How the Electric Carmaker Cut a Corner in Models for China and Germany
Electric car pioneer Tesla is booming despite the global chip crisis. But company chat transcripts show that Elon Musk's company simply left out components – and apparently didn't inform buyers that it had done so.www.spiegel.de
Artikkeli liittyy siihen että toinen ohjauslaitteen oli jätetty pois 65000 autosta, jotta toimitukset pyörivät. Lisäksi joukossa on autoja joihin omistajat ovat ostaneet FSD paketin. Saksan viranomainen ottanut tästä yhteyttä Teslaan että mikä juttu.
Autoista on myös puuttunut takavaloja jotka asennettu jälkikäteen.
Kritisoivat juuri tuota että asiakkaista ei ole informoitu puutteista.
Ei ole missään tietoa mitä aikovat tehdä.FSD ostaneille varmaan ainakin asennetaan jälkikäteen, vai onko tästä ollu mitään tietoa vielä? Siihenhän liittyvä komponentti se on.