Autopilottia on ainakin 3 eri tasoa, en ole ihan varma että mitkä eri optiot on ostaessa valittavissa. Teknisesti katsottuna seuraavat tasot (korjatkaa jos virheitä/puutteita):
- perus adaptive cruise control
- autopilotti joka pitää auton kaistalla ja ilmeisesti osaa myös muuttaa nopeutta rajoitusten mukaan.
- enhanced autopilot joka osaa vaihtaa motarilla kaistaa omatoimisesti ja sitten summon-toiminto, jolla autoa voi rajotetusti liikuttaa kännykällä (esmes parkkiruudusta/ruutuun)
- FSD, joka taitaa Suomessa olla aika turhake kun ei kaiketi saa edes käyttää?
Omassa M3:ssa on tuo perus autopilotti eli ei enhanced. Aika vähän tullut käytettyä, lähinnä motarilla jossa toiminutkin pääosin ihan hyvin. En osaa sanoa onko tuo ns. perustaso vai pitääkö ostaessa tuostakin maksaa extraa, auton ostin käytettynä.
Enhanced-pilotin sais 3800 eur ja FSD 7500 eur. En koe suurta intoa heittää rahaa noihin, ehkä jos joskus rikastuu ihan päättömästi
. Enhancedin summon ehkä vois olla jopa käyttökelpoinen, talli on hieman ahdas eli jos tuo summon toimii niin hyvin kun mainostetaan niin voisi ehkä (iso ehkä) käyttä summonia auton talliin ja tallista ajamiseen. Hieman skeptinen kuitenkin tuon osalta, auton kun ajaa talliin niin se on melkosta plimpattamista koko matkan kun joka paikka on sen mielestä liian lähellä...