Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Aika jännä, kun minusta nuo misukat ovat todella paljon heikommat kumit kuin GY:n. Misukoilla pidon raja on tosi jyrkkä just jäällä.
e: Mulla on nämä olleet eri autoissa, mutta misukoita inhosin todella paljon äkkinäisen käytöksen takia. Pito sinällään molemmissa riittää kun huomioi ominaisuudet ajaessa.
Juu, itse en ole ollenkaan allerginen sille, että renkaat luistaa kunhan ne tekee sen hallitusti muuttuen. Contit ovat varmaan parhaat tuossa, GY:ssä sivuttaispito ääritilanteissa (/tahallaan) loppuu vähän jyrkästi. Misukat yllätteli paljon enemmän, jopa ihan perusjarrutuksessa.Eri autoissa olivat minullakin, Misukat ja edelliset Contin CVC7:t oli mk4 Mondeossa ja GY:t taasen sitruuna C5(x7):ssa. Lumipinnalla kaikissa oli pito hyvä, mutta sileällä jäällä Conti ja Misukka mielestäni piti paremmin, tosin saattoi osin johtua autostakin. Ajoltaan Misukka oli näistä jotenkin rauhattomin, GY selvästi paras.
On kyllä ilmoja pirelly.![]()
Pirelli ICE FRICTION: Winter Tyre for Ice & Snow | Pirelli
Pirelli ICE FRICTION winter tyre grips ice & snow, brakes well on wet, and is EV-optimized. Quiet comfort, low rolling resistance. UTAC tested.www.pirelli.com
Voisin jopa väittää että tässä on tulevan talven testivoittaja.
Soveltuu kenties johonkin Keski-Eurooppaan. Tosin riittihän aikonaan Kankkusellekkin rallihommissa pelkkä "black and round Pirelli".![]()
Pirelli ICE FRICTION: Winter Tyre for Ice & Snow | Pirelli
Pirelli ICE FRICTION winter tyre grips ice & snow, brakes well on wet, and is EV-optimized. Quiet comfort, low rolling resistance. UTAC tested.www.pirelli.com
Voisin jopa väittää että tässä on tulevan talven testivoittaja.
No pohjoisessakin kuka turvallisesti haluaa perille niin valitsee jotkut muut kuin kitkat.Niin siis tuohan on tehty pohjoisen olosuhteisiin. Ruotsissa testattu alkuvuodesta ja testitulokset oli erittäin hyviä.
No pohjoisessakin kuka turvallisesti haluaa perille niin valitsee jotkut muut kuin kitkat.
Ja alla on aina pyörineet nimenomaan Pirellin kitkarenkaat? Epäilen suuresti että ei ole.ViijettäSeitsemättä talvea kitkoilla Oulun korkeudella ja talvia kuljettu Ylläkset, Kuusamot, Jyväskylät sun muut. Käynyt mielessäkään siirtyä pois kitkoista.
Kitkoilla läpi vuoden niin maailma pelastuuEihän nuo crossclimatet ole oikein soveltua kesällä kesärenkaiksi eikä talvella talvirenkaina![]()
Ehkä järkevin kuitenki ostaa talveksi ihan talvirenkaat ja kesäksi sit kesärenkaat?Kitkoilla läpi vuoden niin maailma pelastuu![]()
Ellet ole noviisi niin kummatkin sujuu ihan hyvin, CCS2 pärjää keskikastille molemmissa olosuhteissa ja siinä välissäkin. Suomen ajonopeudet ja ilmasto ei ole äärimmäisen raskas kesäoloissa jokakelin renkaille.Eihän nuo crossclimatet ole oikein soveltua kesällä kesärenkaiksi eikä talvella talvirenkaina![]()
Pärjäähän sitä vaikka slickseillä talvellaki mut ei se silti niistä hyvää tee. Nuohan on lisäksi se hintaiset pallot että niiden ei pitäisi edes olla keskikastin kanssa missään olosuhteissa samalla viivalla. Ja tainnu saada aika surkeat tulokset etenki jäälläEllet ole noviisi niin kummatkin sujuu ihan hyvin, CCS2 pärjää keskikastille molemmissa olosuhteissa ja siinä välissäkin. Suomen ajonopeudet ja ilmasto ei ole äärimmäisen raskas kesäoloissa jokakelin renkaille.
Onhan noita testattu ihan suomessaki eikä nuo oikein kummissakaan testeissä pärjänny. Itse en oikein anna tyre reviewsin tyypeille kovinkaan vahvaa painoarvoa mitä muutamat videot kattonu heidän touhuista.
Rengas päihittää käytännössä halvimman renkaan mutta maksaa saman kuin UHP-luokan renkaat(esim hintaero 225/40r18 Pilot sport 5 nähden 1001renkailla 5€/kpl) joten en ihan keksi yhtään tarpeeksi hyvää syytä ostaa crossclimateja. Ja tämä ei ole kritiikkiä merkkiä kohtaan koska nykyisin ainoa rengasmerkki mitä omaan autoon kelpuutan.Kesärenkaan huippupidolle on harvoin tarvetta. Kuten moni on todennut kiinalaisia ostaessaan, kesällä välttää musta ja pyöreä, vaikka talvella olisi Hakkapeliittaa alla. Kesäkäytössä en siis näkisi laadukasta all-seasonia mitenkään huonona ratkaisuna. Se on hyvinkin edullisemman luokan kesärenkaan veroinen, jopa parempi. Esim. Teknikens Världin tuoreessa kesärengastestissä CC2 päihitti hännänhuippu-Goodriden.
Rengas päihittää käytännössä halvimman renkaan mutta maksaa saman kuin UHP-luokan renkaat(esim hintaero 225/40r18 Pilot sport 5 nähden 1001renkailla 5€/kpl) joten en ihan keksi yhtään tarpeeksi hyvää syytä ostaa crossclimateja. Ja tämä ei ole kritiikkiä merkkiä kohtaan koska nykyisin ainoa rengasmerkki mitä omaan autoon kelpuutan.
Tuo hinta oli esimerkkinä ihan tuosta crossclimaten ominaisuuksista siihen nähden mitä ne maksaa. Tavan UHP-luokan renkaat ei vaadi lämpöä toimiakseen vaan se vasta tulee semislickseissä vasta eteen. All-season renkaan tekeminen on käytännössä puhdas mahdottomuus että se oikeasti toimisi jokseenki hyvin koska talvella renkaalta vaaditaan sellaisia ominaisuuksia mitä ei pysty kesärenkaaseen soveltamaan. Itsellä on Pilot sport 4 ja ei nuo kyllä ole ollu millään tavoin huonot ja aika paljon eri renkaita testannu. Harrasteautossa cup2 ja ne on sit monessa asiassa suorastaan kelvottomatKoosta päätellen autosi voi olla erikoistapaus? IMHO UHP-renkaissa ei juuri ole järkeä johonkin Corollaan tai Octaviaan, ei ne ajamisen iloon vaikuta. Tyypillisesti UHP-renkaat muutenkin vaativat lämpöä toimiakseen kunnolla, ja mukavuus, melutaso sekä kulutuskestävyys ovat heikompaa tasoa.
Noin sinänsä merkkirenkaat maksaa aina. Rengaskohtainen ero esim. Primacy 5 ja CC2 välillä on 2 euron sisällä 1001:ssä, samassa koossa, ja Primacy on varmasti suositumpi Misukan kesärengas Suomessa kuin PS. Yleisemmässä 205/55R16:ssa Continentalin tarjontaa katsottaessa Allseasoncontact 2 on halvin 100€ kappalehinnalla, Ecocontact6 ja Ultracontact ovat pari euroa kalliimpia ja Premiumcontact 7 maksaa jälleen pari euroa enemmän kuin äskeiset "ekorenkaat". Että käytännössä saman hintaluokan sisällä voi valita itselleen sopivan renkaan painottaen haluamiaan ominaisuuksia - toki all-season on siinä mielessä poikkeustapaus, että all-seasonin tekeminen on vaikeaa ja kaikista halvimmissa hintaluokissa kannattaa ehkä valita mieluummin kiinalainen kesärengas kuin kiinalainen all-season.
Mikäs siitä pohjoisen talvesta tekee erilaisen etelään verrattuna muutakun enemmän lunta? Enemmän +- jääkelejä on etelässä kun pohjoisessa johtuen sahaavasta +- lämpötilasta ja hyvin jengi täällä vetelee kitkoilla. Ennemmin itse ajelisin pohjoisessa kitkoilla kun täällä etelässä lumettomana.No pohjoisessakin kuka turvallisesti haluaa perille niin valitsee jotkut muut kuin kitkat.
No pohjoisessa teitä ei suolata tms, ajappa tuollaisella kevät auringon sulattamalla jäätiellä kitkarenkailla.Mikäs siitä pohjoisen talvesta tekee erilaisen etelään verrattuna muutakun enemmän lunta? Enemmän +- jääkelejä on etelässä kun pohjoisessa johtuen sahaavasta +- lämpötilasta ja hyvin jengi täällä vetelee kitkoilla. Ennemmin itse ajelisin pohjoisessa kitkoilla kun täällä etelässä lumettomana.
Toisekseen, nykypäivänä kitkoilla pärjää lähes missä tahansa kun valitsee vain oikeat tuotteet eikä halvimpia kiina kitkoja, toimii kesärenkaissa, ei talvi. Tästä mennään semmonen 10-15 vuotta eteenpäin niin nastarenkaat alkaa olla pelkkää muistelua eikä nykypäivää talvessa.
Niinpä. Itse olen huomannut sen että kitkoilla ajetut vuodet ovat kummasti rauhoittaneet ajotapaa, ainakin talvisin. Kun ennen tuli risteyksiin hidastettua nastat kahisten niihin luottaen ja absit ruksuttaen, nykyään tulee hidastettua rauhallisemmin ja keliä tunnustellen vaikkei pidon puolesta niin tarvetta olisikaan.Monesti ajanut, nelivedoilla. Vaatii ehkä ripauksen ajokokemusta, mutta silti. Ei tuokaan mäki tuolta näytä loka-maalis yhtä mittaa.![]()
Meinaatko että tommosia paikkoja ei löytyis etelästä?No pohjoisessa teitä ei suolata tms, ajappa tuollaisella kevät auringon sulattamalla jäätiellä kitkarenkailla.
![]()
Sanoinko että ei löydy?Meinaatko että tommosia paikkoja ei löytyis etelästä?
Itse pitäisi ensi talvelle ehkä jo uusia kitkat, nykyisissä Michelineissä pintaa ehkä 6mm mutta taitaa olla jo neljäs talvi takana
Ja sain aika hyvällä diilillä Gislavedin Nord Frost 200:t uusilla paineantureilla niin oli senkin puolesta hyvä sauma uusia. 205/55r16 renkaat 459€, anturit 70€ kierros (aiemmin olen joutunut maksamaan 200€) ja 41€ töistä niin 570 settihinta. Näiden erikoisvoima tais olla hyvä toimivuus kuivalla asfaltilla niin sopii hyvin tänne missä on pääsääntöisesti vesijäätä tai kuivaa asfalttia![]()
Kyllä. Pariston luvataan kestävän 5 vuotta niin ei viitsinyt jättää vanhoja antureita enää. Jotkut on kyllä ajelleet kauemminkin samoilla antureilla, jos renkaita uusii tiheämpään niin ei ehkä kannata esim 3v välein uusia.Onko ne paineanturit kertakäyttöisiä?
Mikä on sinulle pohjoinen?No pohjoisessa teitä ei suolata tms, ajappa tuollaisella kevät auringon sulattamalla jäätiellä kitkarenkailla.
![]()
Kyllä. Pariston luvataan kestävän 5 vuotta niin ei viitsinyt jättää vanhoja antureita enää. Jotkut on kyllä ajelleet kauemminkin samoilla antureilla, jos renkaita uusii tiheämpään niin ei ehkä kannata esim 3v välein uusia.