Talvirenkaat - yleisketju

Totta. Molemmat mainitsemani renkaat ovat kuitenkin Michelinin valmistamia ja molemmat arvot ovat Michelinin omalla systeemillä arvioituja ja täten vertailtavissa.

Nyt jotain mutua vahvempaa väitettä kehiin nopeasta kulumisesta, kiitos.
Jos puhutaan Cross Climate 2:sta, niin EU-versiossa on pienen vierinvastuksen tähden jo uutena pienempi urasyvyys kuin USA-versiossa. Se jo yksinään tekee sen, että treadwear 640 ei päde täällä. Kumiseoksesta en ole varma. Jos täällä on pitävämpää, niin sekin lyhentää kestoa.

Eri testeissä CC2 on kestänyt 1,6 milliin 40-63 tkm, mikä on välillä keskitasoa, mutta yleensä kärkipäätä. Ihan hyvää kesärengastasoa, muttei sellaista, mitä voisi luulla treadwear 640 perusteella. Tokkopa EU-versiossa noin korkeaa lukeekaan. Jenkeissä tykätään 600-800, mutta Suomessa kenties kylmemmän sään ja äänekkäämmän asfaltin takia 280-400.
 
Totta. Molemmat mainitsemani renkaat ovat kuitenkin Michelinin valmistamia ja molemmat arvot ovat Michelinin omalla systeemillä arvioituja ja täten vertailtavissa.

Nyt jotain mutua vahvempaa väitettä kehiin nopeasta kulumisesta, kiitos.
Tuolle on olemassa ihan oma määritelmänsä mistä tuo treadwear tulee eikä se ole jokaisen valmistajan oma tapansa määritellä vaan siinä luvussa voidaan vähän parantaa valmistajan oman mielen mukaan koska valvontaa ja sanktioita ei ole.

Se että renkaissa on tiettyjä vaikuttavia asioita pitoon eri olosuhteissa pakottaa käytännössä siihen että se kumiseos, kulutuspinta, vierintävastus yms tulee pakosta olemaan monen asian yhtälö eli kaikkea ei vain voi saada. En sano että tuo on kulutuskestävyydeltä kiinatasoa mutta en osta millään sitä että kaiken lisäksi vielä hakkaa kaikkien premiumkesärenkaiden kulutuskestävyyden koska niiden kohdalla voidaan monet vaatimukset minimoida joilla saadaan kulutuskestävyys nousemaan. Se ero ei lopulta valtava ole.

Kuten sanoin niin kaikista järkevin on kierrättää kaksia rengassarjoja eli kesärenkaita ja talvirenkaita maksimoidakseen renkaiden kustannustehokkuus ja samalla myös turvallisuus.
 
Onko täällä ketään täys-sähkö auton omistajia joissa olis nastat alla? Vai onko pakko olla kitkat nasta ropinasta johtuen jos haluaa säilyttää mielenterveyden?
Olis kiva kuulla kokemuksia jos joskus tässä hommaa kaupunki vehkeeksi patteri auton
 
Onko täällä ketään täys-sähkö auton omistajia joissa olis nastat alla? Vai onko pakko olla kitkat nasta ropinasta johtuen jos haluaa säilyttää mielenterveyden?
Olis kiva kuulla kokemuksia jos joskus tässä hommaa kaupunki vehkeeksi patteri auton

Meillä on Mokka-e:ssä nastat alla. Onhan ne äänekkäämmät kuin kesärenkaat tai mitä kitkat olis, etenkin sulalla tiellä ajellessa, mutta niinhän ne aina. Ei se sinänsä liity patteriautoihin vaan sama kaikkien autojen kohdalla.

Oli sama peli pari päivää koeajossa ennen hankintaa kitkojen kanssa ja ihan leppoisaa oli ajella niidenkin kanssa silloin kun sattui olemaan kunnon talvi päällä täällä lounaisrannikollakin. Vesijäällähän ne on sitten ikävämmät ja etenkin kun sähkövehkeet yleensä painaa vielä enemmän niin suurempi määrä liukuvaa massaa ei välttämättä ole kiva juttu kaupungissa. Liikkeellelähdössä taas paino ja sähkömoottorin nykimätön veto yhdistettynä tarkkaan vedon annosteluun tekee liikkeellelähdöstä helpompia kitkoillakin.

Eli en samat suositukset kuin aina, renkaat tarpeen, mieltymysten ja ajotaitojen mukaan. Nasta on helpompi äärikeleissä, neljä talvea ajelin bensapirssillä kitkojen kanssa eikä sellaista tilannetta tullut vastaan ettei olis autolla perille päässyt, mutta tietyissä keleissä sai aika varovasti ajella.
 
Onko täällä ketään täys-sähkö auton omistajia joissa olis nastat alla? Vai onko pakko olla kitkat nasta ropinasta johtuen jos haluaa säilyttää mielenterveyden?
Olis kiva kuulla kokemuksia jos joskus tässä hommaa kaupunki vehkeeksi patteri auton

Täällä on EV6 jossa Hakka 9 nastarenkaat alla. Ropinahan siinä kuuluu, mutta ei häiritsevästi. Isoissa nopeuksissa ei välillä muista edes ajavansa nastarenkailla eli peittyy kaikkeen muuhun.
 
Meillä on Mokka-e:ssä nastat alla. Onhan ne äänekkäämmät kuin kesärenkaat tai mitä kitkat olis, etenkin sulalla tiellä ajellessa, mutta niinhän ne aina. Ei se sinänsä liity patteriautoihin vaan sama kaikkien autojen kohdalla.

Oli sama peli pari päivää koeajossa ennen hankintaa kitkojen kanssa ja ihan leppoisaa oli ajella niidenkin kanssa silloin kun sattui olemaan kunnon talvi päällä täällä lounaisrannikollakin. Vesijäällähän ne on sitten ikävämmät ja etenkin kun sähkövehkeet yleensä painaa vielä enemmän niin suurempi määrä liukuvaa massaa ei välttämättä ole kiva juttu kaupungissa. Liikkeellelähdössä taas paino ja sähkömoottorin nykimätön veto yhdistettynä tarkkaan vedon annosteluun tekee liikkeellelähdöstä helpompia kitkoillakin.

Eli en samat suositukset kuin aina, renkaat tarpeen, mieltymysten ja ajotaitojen mukaan. Nasta on helpompi äärikeleissä, neljä talvea ajelin bensapirssillä kitkojen kanssa eikä sellaista tilannetta tullut vastaan ettei olis autolla perille päässyt, mutta tietyissä keleissä sai aika varovasti ajella.
Onhan tottakai nastarenkaat äänekkäämmät kuin kitka/kesä mut lähinnä hain tässä kuinka paljon äänekkäämmät ohjaamoon kun ei ole polttomoottoria härisemässä + mahdollinen radio jos sitä kuuntelee.
 
Trafiltahan on tulossa uudet nastarengas määräykset kaudelle 2027/20- eli 1.1.2027 valmistettuihin tai jälkeen- renkaisiin. Uusi luokka tulee olemaan A+. Alkaa olemaan nastarengas vaatimukset sen verran kovat kohta et en ihmettele jos valmistajat jättää koko valikoimaa tai jopa kokonaan pois valikoimista. Tämähän tulee myös nostamaan nastarenkaiden uusien nastarenkaiden hintoja melkoisesti luultavasti kun tehdään pienellä kapasiteetillä ja kovilla vaatimuksilla.
 
Trafiltahan on tulossa uudet nastarengas määräykset kaudelle 2027/20- eli 1.1.2027 valmistettuihin tai jälkeen- renkaisiin. Uusi luokka tulee olemaan A+. Alkaa olemaan nastarengas vaatimukset sen verran kovat kohta et en ihmettele jos valmistajat jättää koko valikoimaa tai jopa kokonaan pois valikoimista. Tämähän tulee myös nostamaan nastarenkaiden uusien nastarenkaiden hintoja melkoisesti luultavasti kun tehdään pienellä kapasiteetillä ja kovilla vaatimuksilla.
Ei kait traficom anna määräyksiä koska kyseessä on valvova viranomainen joka tulkitsee vain lakeja ja määräyksiä eli määräykset tulee joko lainsäädännön puolelta tai EU:n määräyksistä ja näissä instansseissa ei kait ole tulossa uusia lakeja
 

Statistiikka

Viestiketjuista
278 427
Viestejä
4 788 434
Jäsenet
77 755
Uusin jäsen
sjkl

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom