Talvirenkaat - yleisketju

tyhjällä kärryllä ainakin mutkassa se on aina poikittain, jos vauhtia/hidastuvuutta on liikaa. Suoralla tulee perässä sen mitä tulee. Ts. mutkassa hiljaa ja kesärenkaat.
Kyllä sitä kärriä saa "piiskata" että tulee oikeasti poikittain, en tiedä miten ajat jos jokaisessa mutkassa on tämä ongelma?
Pakun perässä roikkui n. vuosi sitten tyhjä jarruton vaunu kesärenkailla karmeassa lumituiskussa ja 700km siirto meni ilman ongelmia vaikka oli mutkia matkassa?
Oishan tuon toki saanut sivulle ajamalla liian kovaa mutkaan ja jarruttamalla ennen kääntymistä, tasaisella vedolla ja ohjauksella jarruton kärri tulee kyllä perässä vaikka millä renkailla.
edit. typo ym.
 
ei o kyllä ollu koskaan mitään ongelmia 750 kärryllä talvella vaikka kesärenkaat siinä. ajaa vaan maltillisesti. en usko että talvirenkaat siinä mitään eroa tekisi.
 
Michelin crossclimate2 -renkaat on ollut kyllä positiivinen yllätys. Kesärenkaathan nämä meillä pohjolassa ovat, mutta tosi hienosti toimii Etelä-Suomen sohjo/jää -kelissä.
Ajotuntuma kuivalla löysähkö, mutta ei yhtään niin paha kuin talvikitka. Varmasti jossain vähän etelämmässä oiva rengas ympärivuotiseen ajoon. Huomenna oikeat talvirenkaat alle :thumbsup:
 
Michelin crossclimate2 -renkaat on ollut kyllä positiivinen yllätys. Kesärenkaathan nämä meillä pohjolassa ovat, mutta tosi hienosti toimii Etelä-Suomen sohjo/jää -kelissä.
Ajotuntuma kuivalla löysähkö, mutta ei yhtään niin paha kuin talvikitka. Varmasti jossain vähän etelämmässä oiva rengas ympärivuotiseen ajoon. Huomenna oikeat talvirenkaat alle :thumbsup:
Mulla on kanssa ollut tollaset kesärenkaina kun tuli auton mukana. Ihan hyvin toimii näin syys-talvella ja eipähän tartte heti vaihdella renkaita. Ostin kumminkin erilliset "talvikitkat" oikeisiin talviajeluihin.
 
Turhaan sinne jarruttomaan kärriin nastoja laitat. Kun ei ole vetävää tai jarruttavaa akselia, niin pitäsi pystyä vetämään vaikka saippuapalat alla...
Ihmekkään kun täällä tiet on mitä on, nastat on jokaisessa kopissa ja kärrissä, urat sen mukaiset myös....
Katso kantavuus ja osta vaikka "keski euroopan" kitkat, jos vielä nuljuaa, niin aja vaan kelin mukaan.
Kyllä, 200kg kevytkärry missä nastat alla pilaa asfaltin ja muut parhaat :facepalm:
 
Mutkaan voi ajaa myös normaalia vauhtia, tai jopa kovaa, myös kesärenkailla jos tietää mitä tekee.
En tiedä miten kännissä olet olet itse ajellut jos kärri ei tule suorana perässä?
Kyllä se yleensä suorassa (tai auton linjaa) tulee perässä. Erikseen sikseen, kun olen joskus kokeillut turvallisessa paikassa, että missä kohtaa pidon raja on. Sivuttaispito on aika onneton ja sitten kun se menetetään, niin kärry voi tehdä aika laajan kaaren. Täysi kuorma päällä en ole viitsinyt kokeilla.
Jos on yhtään lunta alla, niin ei nastakaan varmaan paljoa auttaisi. Talvikuvio varmaan kylläkin. Kitkat kärryyn vuoden ympäri? taitaa olla kalliit.
 
Kyllä, 200kg kevytkärry missä nastat alla pilaa asfaltin ja muut parhaat :facepalm:
Juu lämmin suositus kärryn talvirenkaille. Hankkii kitkat sitten vaikka. Vetelin kärryä hiacella ekoja kertoja ja talvi alkoi. Käänsin mutkaan normaalisti ja en muistanut koko kärryä, kunnes näin sen sivupeilistä täysin poikittain. Onneksi oli kokemusta auton heittelystä yms ja tajusin runtata kaasun pohjaan ja oikeni vielä. Mutta sen jälkeen totesin että en aja se perässä jos renkaita ei pistetä kuntoon.
 
Taitaapi lakikin vaatia nykyään kelinmukaiset renkaat. :hmm:
 
Joops, niin se olikin; jarruton 750kg ei tarvi. Yllärinä nykyiset 825kg tyypitetyt jotka tarvitsevat. :comp:
 
Juu lämmin suositus kärryn talvirenkaille. Hankkii kitkat sitten vaikka. Vetelin kärryä hiacella ekoja kertoja ja talvi alkoi. Käänsin mutkaan normaalisti ja en muistanut koko kärryä, kunnes näin sen sivupeilistä täysin poikittain. Onneksi oli kokemusta auton heittelystä yms ja tajusin runtata kaasun pohjaan ja oikeni vielä. Mutta sen jälkeen totesin että en aja se perässä jos renkaita ei pistetä kuntoon.

Ajan tuhansia kilometrejä kevyt kärryn kanssa ja ongelmia tasan nolla kesärenkailla talvella.

Toki jos "unohtaa" sen kärryn ja ajaa kuten sitä ei olisikaan niin varmasti saa ongelmia aikaan.
 
Ajan tuhansia kilometrejä kevyt kärryn kanssa ja ongelmia tasan nolla kesärenkailla talvella.

Toki jos "unohtaa" sen kärryn ja ajaa kuten sitä ei olisikaan niin varmasti saa ongelmia aikaan.
Juu, mutta mitäs jos se hirvi tulee eteen ja väistät, tai joku meinaa vetää eteen ja ajat kolarin koska kärry vetää sivulle ja repii auton mukanaan? Ei se aina ole siitä miten itse ajaa. Meinasi tuossa prätkään talvisäilöön viedessä käydä ohraiset juuri moisen takia. Olin ohittamassa autoa ja rinnalla auto alkoi vilkutta ja katsomatta kääntämään kylkeen kun olen menossa ohi. Koska olin jo eturenkaan kohdalla, lisäsin kaasua ja pääsin alta, mutta olisi tuossa voinut käydä huomattavasti huonommin. Jos olisi ollut auto+kärry ja liukasta, olisi vaihtoehto ollut jarrutus tai väistö. Molemmissa optioissa kärryn kanssa olisi voinut tulla aika hankala tilanne jos rengastus ei ole kunnossa.
 
Aina yhtä ihmeellinen mielipide tämä "ei kunnollisia renkaita/muuta turvavarustetta tarvitse kun vain ajaa varovaisesti", ihan niinkuin parhaatkaan renkaat tai turvavarusteet poistaisi tarpeen varovaiselle ajamiselle. Bonuksena päälle anekdoottinen todiste siitä, kun ei ole itse koskaan joutunut onnettomuuteen. Mahtaakohan näillä muuttua mielipide kun ensin ajaa vaikkapa hirven takia peräkärry edellä metsän puolelle?

Luulisin, ettei noi 825kg tarvitse talvinakkeja, kun teknisestihän siitä vain 750kg on kärryn päällä ja 75kg aisan päällä.
Talvirengasvaatimus menee kokonaismassan mukaan, ei luokittelumassan Asetus ajoneuvojen käytöstä tiellä 1257/1992 - Säädökset alkuperäisinä - FINLEX ®
 
Aina yhtä ihmeellinen mielipide tämä "ei kunnollisia renkaita/muuta turvavarustetta tarvitse kun vain ajaa varovaisesti", ihan niinkuin parhaatkaan renkaat tai turvavarusteet poistaisi tarpeen varovaiselle ajamiselle. Bonuksena päälle anekdoottinen todiste siitä, kun ei ole itse koskaan joutunut onnettomuuteen. Mahtaakohan näillä muuttua mielipide kun ensin ajaa vaikkapa hirven takia peräkärry edellä metsän puolelle?


Talvirengasvaatimus menee kokonaismassan mukaan, ei luokittelumassan Asetus ajoneuvojen käytöstä tiellä 1257/1992 - Säädökset alkuperäisinä - FINLEX ®
Mutta toisaalta trafi kertoo myös näin:

Asetuksen (EU) 2021/535 liitteessä XIII: "Massat ja mitat" määritelty suurin teknisesti sallittu kokonaismassa tarkoittaa

  • ”ajoneuvolle määritettyä suurinta massaa, joka perustuu ajoneuvon rakenteeseen ja ominaisuuksiin. Perävaunun tai puoliperävaunun suurimpaan teknisesti sallittuun kokonaismassaan sisältyy staattinen massa, joka välittyy vetoajoneuvoon, kun ajoneuvot on kytketty toisiinsa”.
Yllä olevien määritelmien perusteella, kun luokittelussa käytetty enimmäismassa voi olla 750 kg ja perävaunun vetoajoneuvoon välittyvä pystysuuntainen kuormitus 10 % enimmäismassasta, voi O1-luokan perävaunun suurin teknisesti sallittu kokonaismassa olla täten 825 kg ilman, että se on ristiriidassa muiden kyseisen ajoneuvoluokan vaatimusten kanssa.

 
Eiköhän nuo nastat tule pistettyä, joko nuo suoraan vanteineen hyllystä löytyvät tai sitten dyykatut vanteet+kumit. Eipä siinä paljoa auta ennakointi jos ja kun äkkitilanteita voi kuitenkin tulla eteen. Ei paljoa lohduta että säästi pari satkua, kun kärry viistää vastaantulevien kaistaa tjsp.
TM testissä aika rankat erot talvi/kesärenkaan välillä juurikin äkkitilanteissa.
 
Eiköhän nuo nastat tule pistettyä, joko nuo suoraan vanteineen hyllystä löytyvät tai sitten dyykatut vanteet+kumit. Eipä siinä paljoa auta ennakointi jos ja kun äkkitilanteita voi kuitenkin tulla eteen. Ei paljoa lohduta että säästi pari satkua, kun kärry viistää vastaantulevien kaistaa tjsp.
TM testissä aika rankat erot talvi/kesärenkaan välillä juurikin äkkitilanteissa.

Ja missään kohtaan peräkärry ei lähde viemään autoa vaikka tulee perässä miten sattuu, toki jos peräkärry ylikuormattu ja väärin lastattu ja ajaa kuin sitä kärryä ei siellä perässä olisikaan niin saa ongelmia ihan kesälläkin.
 
Megaan tuli laitettua nyt Hankook WINTER I*PIKE RS2 W429 155/70R13 nastoitettu talvirengas | Karkkainen.com verkkokauppa kun ei pienempiäkään nastarenkaita mistään saa - pyöränkaariinhan ne ottaa kiinni :think:
Torissa joku yrittäjäsankari myi kyllä n. 10 km ajettuja 145/65R13 koossa - unohti vain mainita että olivat lähes 20 vuotta vanhat. Onneksi tuli pyydettyä kuva ennen kauppoja.
photo_2024-11-04_09-41-27.jpg

Mutta toisaalta trafi kertoo myös näin:



En ymmärrä mitä yrität sanoa, lainauksessasihan todetaan asian olevan niinkuin itsekin totesin asian olevan.
 
Viimeksi muokattu:
Ja Crossclimate pysyy aika hyvin muiden talvirenkaidenkin matkassa paitsi jääpidon osalta.

Testin TL;DR Osta hyvät talvirenkaat, älä halpista.
 
Ei kovin kummoisesti ja nuo käytetyt kitka-/nastarenkaat olivat vielä suht nuoria, selvästi alle 10 vuotta vanhoja kumeja. Viime vuoden TM:stä:

1729990638485.png


Nastarengas oli Nokian Hakkapeliitta 8, valmistettu 2019. Kitkarengas oli Continental Wintercontact S1, valmistettu 2015. Molemmissa kulutuspintaa jäljellä 4 mm ja nastarenkaassa nastat tallessa. Eli nastarengaskin oman ikäluokkansa parhaimmistoa tuoreena.

Kumho WinterCraft ice Wi32 nastarengas näyttäisi olevan parasta mitä saa hyvällä hinta-laatusuhteeltaan.​

 
Viimeksi muokattu:
Eiköhän. Yhden talven perusteella ostaisin uudestaan Wi32:set vaikka oli yllättävän äänekkäät asfaltilla ainakin vanhan auton alla. Ajelen enimmäkseen lumipeitteen päällä lyhyttä matkaa joten hiljaisuus ei muutenkaan ollut valintaperuste.
 
Tuon TM:n testin pohjalta itselle tulee tänne etelärannikolle kyllä Hankookit alle, hiljaiset ja vierintävastus sekä suuntavakavuus ok.
 
5 vuotta vanhoissa Linglong-kitkoissa tosi heikko vetopito. Koska jarrutus ja mutkat ok, niin erilaisena nuorena voisin etsiä vikaa myös autosta.

Hakkapeliitta NR 09 (1980) vaikuttaa kuitenkin semisti nykyaikaiselta talvirengaskuviolta. Vanhemmat on ehtaa historiaa:

Nokia Hakkapeliitta 10 oli viimeinen pintapaineeseen perustuva "nappularengas" ja Hakkapeliitta 2 ensimmäinen lamellityyppinen, ykkönen (1996?) tuossa välissä sitten jotain noiden välistä? Kympeillä varustettua madallettua nuorisokärryä oli kiva kaivaa tiestä kun upposi aina pohjaa myöten, ykkösillä oli kivaa ja millään ei ole ollut niin vaarallisia tilanteita kuin kakkosilla, silloinen työnantaja säästi ja osti ne kalliimpien nelosten sijaan. Edit: kakkoset pitivät hyvin mersun kumimatoilla kuin laittoi niitä auton ja tien väliin.

Minusta olisi mielenkiintoista kuulla, mitkä määritellään laatuvanteiksi ja mitkä kiinapommeiksi? Onko näissä jokin selkeä hintahaarukka tai tiettyjä premium valmistajia? Omaan autooni paperilla "laadukkaan" 18-tuumaisen vannesetin + nasterenkaat + asennus maksaa halvimmillaan 2000 euroa rajojen sisällä. Baltia tai Keski-Euroopan hintoja en ole pahemmin tutkiskellut. toistaiseksi.

Perinteisten laatuvalmistajien aka Fuchs, Oz, BBS jne. listaaminen voisi helppoa, mutta epäreilua koska tekevät paljon myös alihankintaa jolloin brändinä on joku muu. Voisko eron vetää siihen, että laadukkaasta valuvanteesta löytyy tieto mistä materiaalista, eli alumiinin seoksesta se on tehty? Pihan perällä lojuisi ainoat kiinapommit mitkä omistan, Dezentit. Niitä on siellä 8 samanlaisia, mutta vaikea oikomatta suoraa neljän sarjaa enää. Hypoteesi: niistä ei löydy merkintää.
 
Viimeksi muokattu:
Linglongit on omasta mielestä niin surkeat renkaat, että hävettää myöntää omistaneensa sellaiset (en ostanut itse, vaan tuli vanhan auton mukana).
 
Eikös nuo Nokia Hakka R3:t ole ihan kelpo kitkat, vaikkei uusinta uutta olekaan? Olisi sellaiset tulossa vaihtoauton alla, pintaakin vielä 7 mm.
 
Eikös nuo Nokia Hakka R3:t ole ihan kelpo kitkat, vaikkei uusinta uutta olekaan? Olisi sellaiset tulossa vaihtoauton alla, pintaakin vielä 7 mm.
Melua riittää, saati jos kuten itsellä, vaihtarissa oli pakuversiot. Pito ihan ok. Itse olin niin tyytyväinen että yhdestä löytyi runkovaurio ja uusia ei saa=uudet Continentalit alle aka parempi pito, jäykempi renkaan runko, vähemmän melua.

Katso noista paistoleima. Sillä on talvirenkaissa varsin iso merkitys.

EDIT: Jos ei ihan ikivanhat, kyllä noilla tiellä pysyy mutta autosta riippuen se voi olla helvettiä tai ihan ok. Corollaa ajaessa jos oli sulaa ja pitkä reissu, korvat soivat kun pääsi määränpäähän. Nykyiset Contin tuoreimmat kitkat ovat aivan eri tasolla melussa ja renkaan rungon jäykkyydessä. Jos olisin itse niin "hifistelijä" kuin olen, tinkisin uudet nakit autoon ja sanoisin että tunkekaa ne hyväpintaiset johonkin toiseen vaihdokkiin (kuten vissiin tekivät itsellä ja siksi oli kesärenkaat eri paria ja talvinakit pakuversiot).
 
Viimeksi muokattu:
Eikös nuo Nokia Hakka R3:t ole ihan kelpo kitkat, vaikkei uusinta uutta olekaan? Olisi sellaiset tulossa vaihtoauton alla, pintaakin vielä 7 mm.
Ihan hyvät on itselläkin olleet, nopealla laskutoimituksella 46 tkm olleet S40:n alla. Jäljellä alle 4 mm pintaa, eikä kuusi vuotta vanhoina pito ole muutenkaan enää kuin uusissa. Ajattelin kuitenkin Continentalit laittaa tilalle vaihtelun vuoksi.
 
No siis jos massaksi katsotaan renkaiden suhteen 825kg, niin sitten ne kärryt vaatisivat myös jarrut ja katsastuksen.
Jarrujen ja katsastuksen vaatimus riippuu ajoneuvoluokasta, ja ajoneuvoluokka riippuu luokittelumassasta, ei kokonaismassasta. Ja se talvirengasvaatimus menee toisin päin, eli kokonaismassan mukaan, eikä luokittelumassan. Näihin löytyy luotettavat vastaukset Finlexin tai Trafin sivuilta selkokielisesti ilmaistuna, joten offtopic riittänee tämän osalta.
 
Nyt on tuoreet Kumhon nastat alla. Ekat nastat varmaan kymmeneen vuoteen ja ensimmäinen fiilis oli, että voi jessus mikä rapina :)
Noh. Ääneen kyllä tottuu kunhan pitoa löytyy.
 
Nyt on tuoreet Kumhon nastat alla. Ekat nastat varmaan kymmeneen vuoteen ja ensimmäinen fiilis oli, että voi jessus mikä rapina :)
Noh. Ääneen kyllä tottuu kunhan pitoa löytyy.

Toivottavasti löytyy. Nuo Kumhot pomppasivat kummasti monta sijaa (2023 suhteessa 2024), niin monta, että tuskin pelkällä kumin optimoinnilla on sinne päästy. Liekö Kumho mainostanut aiempaa enemmän TM:ssä?
 
Toivottavasti löytyy. Nuo Kumhot pomppasivat kummasti monta sijaa (2023 suhteessa 2024), niin monta, että tuskin pelkällä kumin optimoinnilla on sinne päästy. Liekö Kumho mainostanut aiempaa enemmän TM:ssä?
Melko heikkoa argumentointia heittää jotain lahjontasyytöksiä pelkästään sen takia, että suhteellinen pisteytys on muuttunut. Eikö paljon loogisempaa olisi kysyä, että onko testausmetodit, olosuhteet tai pisteiden painoarvot muuttuneet? Varmaan melko helppo asia selvittää testit lukemalla, itsellä ei niitä tässä ole saatavilla.

Kumho nastarenkaan arvosana noussut 0,6 pistettä. Jos paremmista tuloksista olisi maksettu testaajille, niin miksi Kumhon kitkarenkaat olisi samalla laskeneet 0,2 pistettä?

Ja onko Nokiakin "mainostanut aiempaa enemmän", kun R5 pisteytys on noussut lähes yhtä kovan tuloksen verran eli 0,5 pistettä?
 
Melko heikkoa argumentointia heittää jotain lahjontasyytöksiä pelkästään sen takia, että suhteellinen pisteytys on muuttunut. Eikö paljon loogisempaa olisi kysyä, että onko testausmetodit, olosuhteet tai pisteiden painoarvot muuttuneet? Varmaan melko helppo asia selvittää testit lukemalla, itsellä ei niitä tässä ole saatavilla.

Kumho nastarenkaan arvosana noussut 0,6 pistettä. Jos paremmista tuloksista olisi maksettu testaajille, niin miksi Kumhon kitkarenkaat olisi samalla laskeneet 0,2 pistettä?

Ja onko Nokiakin "mainostanut aiempaa enemmän", kun R5 pisteytys on noussut lähes yhtä kovan tuloksen verran eli 0,5 pistettä?

Mullakin on pääsy vain tuohon vanhempaan testiin, mutta TM:n metodit ja painoarvot lienee samat (tai vähintään hyvin samankaltaiset). Olosuhdemuutos voisi periaatteessa selittää jotakin, koska jäätestit ajetaan tekojärven jäällä, jolloin esim. lämpötilaa ei pystytä kunnolla kontrolloimaan vuosien välillä.

Jokatapauksessa olen allerginen näille kaukoidän renkaille. Yhden isomman mällin olen talvella ajanut ja siitä syytän itseni ja tienpitäjän ohella renkaita. Väärä paikka säästää...
 
Toivottavasti löytyy. Nuo Kumhot pomppasivat kummasti monta sijaa (2023 suhteessa 2024), niin monta, että tuskin pelkällä kumin optimoinnilla on sinne päästy. Liekö Kumho mainostanut aiempaa enemmän TM:ssä?

1730961064812.png
1730961099502.png


On siellä jotain muutakin optimoitu kuin mainosbudjettia. Noksu, Bridgestone ja Goodyear oli 2023-2024 < 1m erolla, Kumho veti 6,5m pois pysähtymismatkasta. Joko olosuhteet sopi renkaalle huomattavasti paremmin (vaikuttamatta kuitenkaan muiden nakkien tuloksiin vastaavasti) tai jotain kehitystä siellä on tapahtunut. Tai sitten '23 setissä oli joku ongelma, jota testaajat ei havainneet.

Nastoja näyttäisi olevan about saman verran (203 vs. 204) ja nastaulkonemaa suunnilleen saman verran (1,1 vs. 1,2). Paistoleima lähes identtinen (vko 44 vs. vko 43). Kuviokin ainakin silmämääräisesti nopeasti katsottuna samanlainen.
 
Viimeksi muokattu:
1730961064812.png
1730961099502.png


On siellä jotain muutakin optimoitu kuin mainosbudjettia. Noksu, Bridgestone ja Goodyear oli 2023-2024 < 1m erolla, Kumho veti 6,5m pois pysähtymismatkasta. Joko olosuhteet sopi renkaalle huomattavasti paremmin (vaikuttamatta kuitenkaan muiden nakkien tuloksiin vastaavasti) tai jotain kehitystä siellä on tapahtunut. Tai sitten '23 setissä oli joku ongelma, jota testaajat ei havainneet.

Nastoja näyttäisi olevan about saman verran (203 vs. 204) ja nastaulkonemaa suunnilleen saman verran (1,1 vs. 1,2). Paistoleima lähes identtinen (vko 44 vs. vko 43). Kuviokin ainakin silmämääräisesti nopeasti katsottuna samanlainen.
Kyllähän muutkin 23 testissä häntäpäässä ko. osa-alueella oleet (Conti ja Michelin) paransivat selvästi, joten eiköhän olosuhteet selvitä ison osan.

Lähinnä tuo minusta kertoo siitä, että ei kannata ostaa rengasta sillä perusteella, että joku tuntematon malli on yhdessä testissä vuosia sitten saanut hyvän tuloksen, vaan suosia niitä testistä toiseen vähintään kohtalaisesti pärjääviä merkkejä. Yksittäinen testi ei vielä ole kovin luotettava tapa laittaa renkaita paremmuusjärjestykseen, jos oikeasti haluaa tarkkaan vertailla (jos ei niin ostaa vaan jonkun luotettavan merkin sarjan).
 
Wi32 ajelin viime talvena 205/60R16 koossa takavetoisella MG4:llä n. 20tkm.
Renkaassa on vain yksi miinus: järjetön melu. Aluksi tuntui että tuliko GE:n suihkuturbiinit laitettua alle ja hetken ajeltua hieman ääni pieneni, mutta on silti järisyttävä.
Pito aivan järjettömän hyvä. 360€ hintaan oli hyvä ostos. Yksi nasta puuttui talven jälkeen ja nyt taas alla.
 
Mittasin tuossa GTE Passatissa viimetalven ajossa olleiden Hankook kitkojen (W616 tms) kulutuspinnat. Taka-akselin pinnat oli 9mm tasossa ja etuakselilla oltiin lähes 8mm tasossa. Yllättävän vähän kuluivat, kuitenkin ajoa kertyi joku 10tkm talven aikana.
Hemmetin tyytyväinen olen noihin ollut.
 
Ja Crossclimate pysyy aika hyvin muiden talvirenkaidenkin matkassa paitsi jääpidon osalta.

Testin TL;DR Osta hyvät talvirenkaat, älä halpista.
205/55 R16 91H TL CROSSCLIMATE 2 MICHELIN 569€ 4kpl toimi ihan kivasti paitsi viime viikonloppuna, siellä oli juuri kortin saanut poica kääntyvässä mäessä jumissa, jouduin itsekin taiteilla että mäen pääsin ylös koska lunta oli ns. helvetisti tuollaisille renkaille. Tuli kyllä manuaalivaihteista autoa ikävä kun heijaat automaatilla :D Nelivedolla varmaan pärjäisi pitkään.
 
No pitäisihän se järkikin sanoa että crossclimate renkaat ovat huonot talvella.
Näin sanoo valmistajakin eikä suosittele niitä talviajoon.
 
Ei ne hyville talvirenkaille pärjää, mutta sille enemmistölle, jota tuolla autojen alla pyörii kun ensilumet tuppaa alas...
 
Crossclimate vois olla hyvä valinta kehä3:sen sisälle. Ja vielä kun täyttää 3PMSF -Merkinnän niin voishan tuolla ajella läpi talvenkin jos ei joudu kauhomaan +10cm lumiteillä
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 983
Viestejä
4 497 888
Jäsenet
74 319
Uusin jäsen
lehtov

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom