Talvirenkaat - yleisketju

Tuli hommattua Continental ContiVikingContact 6 vanhojen Hakkapeliitta 7 tilalle. Saas nähdä millaset nui kitkat on ajella jahka pitää vaihtaa alle kelien puolesta

Täytyy sanoa että on kyllä huomattavasti hiljaisemmat kun mun kesärenkaat. Alle 80 vauhdissa ei kuulu rengasääniä juuri lainkaan.
 
Täytyy sanoa että on kyllä huomattavasti hiljaisemmat kun mun kesärenkaat. Alle 80 vauhdissa ei kuulu rengasääniä juuri lainkaan.
Kitkat on yleensä hiljaisemmat kun kesärenkaatkin (nastarenkaista nyt puhumattakaan).

Mulla tuli Hakkapeliitta R2:t nyt alle, 280€ sai poistona sarjan (195/65R15) ja 50 asennus päälle niin ei ollut hinnalla pilattu. Tosin neljä vuotta vanhat (DOT), mutta ei nuo nyt rengasliikkeen varastossa miksikään siinä ajassa mene. Ja on kyllä ihanan hiljaiset edellisen omistajan halppisnastojen jälkeen.

Edelleenkään en kyllä ymmärrä ainakaan näissä pikkukumeissa kuka jotain neverhöörd-kiinankumeja ostaa, kun hintaeroa ei ole asiallisiin merkkeihin kuin muutama kymppi. Ihan riippumatta siitä haluaako nyt kitkat ja nastat ja mitä tunnettua merkkiä nyt itse eniten arvostaa.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä se 4 vuotta jo kovettaa varastossa. Se merkkirengas päässyt tuos vaihees kiinakumien tasolle.
Onko tälle jotain muuta lähdettä kuin esson baarin kulmapöytä? Kiinnostaisi siis ihan oikeasti, mutta en ole mistään vielä sellaista löytänyt. Ruotsalainen VTI on tehnyt testejä joiden mukaan kolme vuotta varastoitu rengas ei pidoltaan eroa uudesta, mutta muita en ole löytänyt.
 
Onko tälle jotain muuta lähdettä kuin esson baarin kulmapöytä? Kiinnostaisi siis ihan oikeasti, mutta en ole mistään vielä sellaista löytänyt. Ruotsalainen VTI on tehnyt testejä joiden mukaan kolme vuotta varastoitu rengas ei pidoltaan eroa uudesta, mutta muita en ole löytänyt.

En tiedä renkaiden kumilaaduista, mutta hydrauliikkaletkuissa esimerkiksi RMRS, LR, BR ja muut luokituslaitokset eivät hyväksy 4v vanhaa hydrauliikkaletkua, raja taisi olla 1-2v riippuen luokituslaitoksesta.
 
Sen sijaan renkaan iällä neljäs talvi on liukastelua ja viides pelkkää vitutusta. Oli kitka tai nasta.
Arkikokemus kyllä tukee vahvasti tätä havaintoa. Jos varastointiolosuhteet olisi ns optimit niin saisikohan yhden käyttökelpoisen talven lisää. Ainakin ittellä lämpötila menee yli ton viidentoista, varmaan kesäkuumalla hyvinkin tuolla 25 nurkilla.
 
Esson baaria ei ole mut sen verran monesta talvesta kokemusta ettei paskan vertaa merkitystä jos kuviota yli 5mm kuinka kulunut. Sen sijaan renkaan iällä neljäs talvi on liukastelua ja viides pelkkää vitutusta. Oli kitka tai nasta.

Ja jos vaikla toi vti onkin tehnyt kolmivuotiaalle niin se sun 4 vuotias nyt, mutta 3 talven jälkeen huidellan jo kahdeksattaa vuotta.
Se on täysin eri asia että rengas on käytössä ja alttiina lämpötilan vaihteluille ja auringolle, kuin että se on rengasfirman tasalämpöisessä ja suojatussa varastossa korkkamattomana. Tottakai käytössä rengas heikkenee nopeasti vuosien myötä, mutta oikein varastoituna 0v ja 5v renkaalla ei ole eroa, ja luotan mieluummin tutkimusdataan kuin Esson baariin.

Sama asia kuin että säilykepurkki voi säilyä 10v vuotta viileässä varastossa, vaikka pilaantuu päivässä avattuna pöydällä.
 
Kellään kokemusta Formula Ice nastarenkaista? Pirellin halpikset, vissiin ryssälässä tehty. Sais vaan huomenna blackfriday tarjouksena 145€/sarja, kun normihinta 295€.
 
Kellään kokemusta Formula Ice nastarenkaista? Pirellin halpikset, vissiin ryssälässä tehty. Sais vaan huomenna blackfriday tarjouksena 145€/sarja, kun normihinta 295€.
Mistä noi saa 145 eurolla?

Edit: löytyi

Sent from my H60-L04 using Tapatalk
 
Tänään aamulla ostin 16" 205/55 Hakkapeliitta 9, ensi viikolla asennus.
Point-S JKL 499€ alle asennettuna (tänään Hakkapeliitta 9 -150€, muut -100€)
 
Kellään kokemusta Formula Ice nastarenkaista? Pirellin halpikset, vissiin ryssälässä tehty. Sais vaan huomenna blackfriday tarjouksena 145€/sarja, kun normihinta 295€.

Mulla nyt toista talvea alla. Ei muuta valittamista kuin että hieman vetelät ainakin 215/65/16 koossa. Pito on ollut erinomainen eikä metelikään pahimmasta päästä. Meteliin ehkä auttaa se että ainakin uutena nastat on melko syvällä kumissa.
 
Viimeksi muokattu:
Tänään aamulla ostin 16" 205/55 Hakkapeliitta 9, ensi viikolla asennus.
Point-S JKL 499€ alle asennettuna (tänään Hakkapeliitta 9 -150€, muut -100€)
Tämä oli muuten mielenkiintoinen tarjous tämä PointS blackfriday, kun mainos muuttui kesken kaiken. Ensin oli torstai aamuna, että kaikki renkaat 15" ja yli -150e ja alle 15" -100e. Jossain kohtaa mainos muuttui, että koskee vain Nokian Hakkapeliitta 9 15" ja siitä ylöspäin -150e ja tuo alle 15" poistui.
Ite soitin Kaerlan Kumiin Turussa heti torstai aamuna, kun aukes ja toi mainos tuli ja kysyin edullisemman pään renkaita. Noita Formula Icejä oli varastossa jokunen sarja, jotka kuulemma myydään sitä mukaa, kun pe aamulla tulijoita on. Perjantai aamuna menin paikalle ja kysyin niitä, niin meinas sanoa jotain, mutta viereinen myyjä sanoi, että joo se mainos oli ensin erilainen, joten myivät mulle sarjan alle laitettuna 170€.

Kaverille Seinäjoella sanottiin, että koskee vain Nokian renkaita, joten otti molempiin autoihin jotkut halvemmat Nokialaiset ~300e/kierros.
 
No ei missään nimessä ainakaan 2,5bar. Meillä 2.8bar samalla rengaskoolla, tosin Hakkapeliitta 8 renkaana (K Astra). Ne uutena tuntuu leijuvalta, koska nastat ei oo kerinny asettua jne. Kovaa ajoa vaan niin tuntuma paranee.
 
Mitkähän paineet nyt olisi sitten oikeat noille IceContact2:lle? Liike sanoi, että suositellaan 3bar (ja olivat laittaneetkin), auton valmistaja suosittelee 2,2bar (ja yleensä sanotaan että talveksi tähän se 0,3bar lisää).
Nyt tuntuu välillä varsinkin maantiellä ajaessa tolla kolmella baarilla, että ihan kuin ajelisi jonkun muljuavan liejun päällä. Pitäisikö pudottaa tonne 2,5bar?
Rengaskoko on 205/55/16

Koita ihmeessä, sillähän se selviää.

Näissä paineissa hieman eri linjoilla käyttäjän @Manakuski kanssa, vaikka ihan saman kokoisilla biimereillä ollaan ajeltu. Omat kumit tuntuneet paremmilta valmistajan suosituksen suunnilla kuin kolmosessa.

Taannoin kolme vuotta sitten oli muuten juuri noi Contit samassa koossa V40 volvossa ja oli jollain 3 barin paineilla hampaat tippua suusta kun osui tampatulle tärinä-lumelle. Sitten taas Michelin XI3 kitkoilla alle 3 bar oli kauhea lötkö, joka vain pehmeästi huojui ja heilui. Nää riippuu ja roikkuu autosta, rengasmallista, rengaskoosta ja kaikenlaisista.
 
Mitkähän paineet nyt olisi sitten oikeat noille IceContact2:lle? Liike sanoi, että suositellaan 3bar (ja olivat laittaneetkin), auton valmistaja suosittelee 2,2bar (ja yleensä sanotaan että talveksi tähän se 0,3bar lisää).
Nyt tuntuu välillä varsinkin maantiellä ajaessa tolla kolmella baarilla, että ihan kuin ajelisi jonkun muljuavan liejun päällä. Pitäisikö pudottaa tonne 2,5bar?
Rengaskoko on 205/55/16
Luultavasti 3 bar on ihan sopiva, jos tuntuu silläkin paineella jollain lailla löysältä.

Itsellä 205/60-15 ja 3 bar 0 C lämpötilassa. Eikä renkaat tunnu yhtään liian kovilta. Citroen Xantia auto.
 
liian isoilla paineilla, ainakin taka-akselilla iskaritesti voi näyttää päin vittuja. ainakin noin oli itellä. Ero % kasvaa herkästi suureksi, kun lukemat on niin pienet. Matalilla paineilla tulee isot %:t joten erot vas/oik on selvästi aina pienemmät. Eli jotain järkeä kannattaa käyttää, maltilliset paineet eikä 1 bar yli suositusten kuormaamattomana...
 
Mitkähän paineet nyt olisi sitten oikeat noille IceContact2:lle? Liike sanoi, että suositellaan 3bar (ja olivat laittaneetkin), auton valmistaja suosittelee 2,2bar (ja yleensä sanotaan että talveksi tähän se 0,3bar lisää).
Nyt tuntuu välillä varsinkin maantiellä ajaessa tolla kolmella baarilla, että ihan kuin ajelisi jonkun muljuavan liejun päällä. Pitäisikö pudottaa tonne 2,5bar?
Rengaskoko on 205/55/16

2,6:lla tuntui leijuvalta niin kuin ajelisi "nastojen päällä". 2,2 on sopiva. Ja ei todellakaan iso homma testata ihan itse...
 
Riippuu mm. auton painostakin tuo sopiva rengaspaine. Periaatteessa kevyemmälle autolle riittää pienempi ilmanpaine renkaissa, jotta tuntuma on sama kuin painavammalla autolla ja korkeammilla paineilla.
 
Ensimmäinen kysymys paistoleimasta.. Oliko samat. Ja kulutuspinnan määräkin kun 10tkm voi ajella samalla tavalla. Edellinen vastaavat tulokset oli huomattavasti vanhemmilla paistoilla jolloin ei järkevä. Aina noi olennaiset seikat jätetään ärsyttävästi pois jolloin jää oman agendan ajamisen fiilis. Mikä ärsyttää kun aivan sama itselle kummat siellä alla kunhan saadaan luotettavaa tietoa jotta voi esim. eukolle paremmat valita.

Samankäisiä muistaakseni,kitka oli kuluneempi mikä on luonnollista samoilla ajomäärillä. Selvähän se että nastoissa pito heikkenee dramaatisemmin kun nastoista särmät kuluu ja pyöristyy, ei siihen mitään testiä tarvita,pystyy ihan kokemuksella järjellä tämän selvittää.
 
Vastaavasti TM talvirengastesti 2015 tutki myös renkaiden kestoa sekä kulumista.

Kestotestiin osallistui nämä renkaat:
nastarenkaat: Michelin, Nokian, Pirelli, Hankook
kitkat: Continental, Goodyear

Alla ote jutusta

TLDR;
Renkaiden välinen järjestys standardiolosuhteissa tehdyssä jarrutuskokeessa säilyi muuttumattomana testiin loppuun eli 15 000 kilometriin asti. Kitka- ja nastarenkaiden välillä ei havaittu merkittäviä eroja pidon heikkenemisessä eikä kulutuskestävyydessä.

KULUVATKO TALVIRENKAAT?
Rengasalalla liikkuu paljon erilaista tietoa erityyppisten talvirenkaiden kulumisesta ja niiden pidon heikkenemisestä. Osa väittää, että kitkarenkaat kuluvat tuplasti nastarenkaita nopeammin. Eräät taas ovat varmoja siitä, että nastojen kuluminen heikentää nastarenkaiden pidon jo parissa vuodessa kitkarenkaita huonommaksi.

Valitsimme edellisvuoden testistä kuusi erimerkkistä rengasta, 4 nasta- ja 2 kitkarengasta, kulutuskokeeseen, jossa renkailla ajettiin asfalttipinnalla mutta viileillä keleillä 15 000 kilometriä, eli keskimäärin parin talven ajoja vastaava matka. Ajoreitti oli pääasiassa maantieajoa, mutta jokaiseen vuoroon kuului sata kontrolloitua stop and go -jarrutusta ja kiihdytystä kaupunkinopeuksilla, simuloiden kaupunkiajoa ja sen kuluttavaa vaikutusta.

Testi tehtiin letka-ajona kolmella eri autolla, jotka kaikki ajoivat samaa reittiä samoissa olosuhteissa, kuljettajia kierrättäen. Kutakin rengasmallia oli kaksi kappaletta, ja niitä kierrätettiin päivittäin etu- ja taka-akseleiden välillä. Testin lopuksi jokainen rengasmalli oli siten kulunut yhtä suuren ajomatkan edessä ja takana ja eri autoissa, ja jokaisen kuljettajan ajamana. Näin erot autoissa, ajokeleissä ja kuljettajien ajotyyleissä eivät vaikuttaneet kulumistuloksiin.

Renkaille tehtiin myös jarrutuskokeet jäällä, testin alussa ja aina 5 000 kilometrin välein. Kokeet tehtiin sisähallissa tarkoin säädetyissä vakio-olosuhteissa. Mielenkiintoinen tulos oli, että sekä nasta- että kitkarenkaiden pito heikkeni testin aikana tasaisesti, ja 15 000 kilometrin jälkeen pitoa oli jäljellä noin 80 prosenttia uuteen renkaaseen verrattuna. Eri merkkien pito heikkeni vieläpä hyvin samaa tahtia. Eli sekä testin alussa, keskellä että lopussa renkaiden järjestys pidon suhteen säilyi samanlaisena.

Se on hyvä asia lehden rengastestien kannalta ja osoittaa, että uusien renkaiden testitulokset edustavat hyvin renkaiden ominaisuuksia tai oikeammin eri tuotteiden keskinäistä järjestystä myös kuluneina.

Sen sijaan kulumiskestossa olikin sitten eroa. Oheisessa taulukossa on esitetty renkaiden urasyvyys ja laskennallinen kestoikä, laskettuna 3 millimetrin urasyvyyteen asti.

Michelinillä on historiallisesti maine erityisen hyvin kulumista kestävänä renkaana, ja ainakin tässä testissä ja tälle rengasmallille maineella on katetta. On huomattava, että kestoikä on laskennallinen; kulutusajossa on autosta, ajoreitistä ja ajotavasta riippuen aina mittaushajontaa.

Voidaan sanoa, että Micheliniä lukuun ottamatta nastarenkaat ja kitkarenkaista Goodyear kuluivat keskenään samaa tahtia, eli pinnasta hävisi noin 2 milliä. Continental-kitkarengas kului ainoastaan 1,5 millimetriä, eli saman kuin Michelin, mutta pienemmän alkutilanteen urasyvyyden takia laskennallinen ennustettu 3 millin urasyvyydellä oleva vaihtoaika tulee vastaan nopeammin.

Kulumiskeston tai -kestämättömyyden kääntöpuolena on renkaan pito. On oma valinta, kannattaako säästä ostamalla hieman vähemmän pitoa harvemmin, vai enemmän pitoa useammin.
 
Viimeksi muokattu:
Vastaavasti TM talvirengastesti 2015 tutki myös renkaiden kestoa sekä kulumista.

TLDR;
Renkaiden välinen järjestys standardiolosuhteissa tehdyssä jarrutuskokeessa säilyi muuttumattomana testiin loppuun eli 15 000 kilometriin asti.

Alla ote jutusta

Kestotestiin osallistui nämä renkaat:
nastarenkaat: Michelin, Nokian, Pirelli, Hankook
kitkat: Continental, Goodyear
Tämä nyt on erittäin huono testi verrata kitkan ja nastan eroa kuin on erimerkkiset renkaat kitka vs nasta. Ruotsin tm:n testissä on nimenomaan verrattu kitkaa ja nastaa keskenään vieläpä saman valmistajan renkailla. Ihmetyttää tämä tm testi, miksei otettu saman valmistajan renkaita kitkoille ja nastoille.TM on linjansa valinnut on ns nastauskovainen johtuuko Nokian rahoituksesta,tämähän näkyy jo siinä että vertailussa on 4 nastarengasta vs 2 kitkarengasta.
 
Tämä nyt on erittäin huono testi verrata kitkan ja nastan eroa kuin on erimerkkiset renkaat kitka vs nasta. Ruotsin tm:n testissä on nimenomaan verrattu kitkaa ja nastaa keskenään vieläpä saman valmistajan renkailla. Ihmetyttää tämä tm testi, miksei otettu saman valmistajan renkaita kitkoille ja nastoille.TM on linjansa valinnut on ns nastauskovainen johtuuko Nokian rahoituksesta,tämähän näkyy jo siinä että vertailussa on 4 nastarengasta vs 2 kitkarengasta.
Kyllä joo mutta:

"Mielenkiintoinen tulos oli, että sekä nasta- että kitkarenkaiden pito heikkeni testin aikana tasaisesti, ja 15 000 kilometrin jälkeen pitoa oli jäljellä noin 80 prosenttia uuteen renkaaseen verrattuna. Eri merkkien pito heikkeni vieläpä hyvin samaa tahtia. Eli sekä testin alussa, keskellä että lopussa renkaiden järjestys pidon suhteen säilyi samanlaisena."

Elikä pidän aika suuntaa antavana tulosta kuitenkin.
 
Tämä nyt on erittäin huono testi verrata kitkan ja nastan eroa kuin on erimerkkiset renkaat kitka vs nasta. Ruotsin tm:n testissä on nimenomaan verrattu kitkaa ja nastaa keskenään vieläpä saman valmistajan renkailla.

...

Eipä tässä verratakaan kitkan tai nastan eroa vaan sitä, että päteekö renkaiden välinen järjestys yhä kun renkaita kulutetaan. Näiden tuloksien perusteella pätee. Ja tässä testissä ei havaittu kitkojen ja nastojen välistä eroa pidon heikkenemisessä.

...
Ihmetyttää tämä tm testi, miksei otettu saman valmistajan renkaita kitkoille ja nastoille.TM on linjansa valinnut on ns nastauskovainen johtuuko Nokianrahoituksesta,tämähän näkyy jo siinä että vertailussa on 4 nastarengasta vs 2 kitkarengasta.

Juuh ok ... "väärin testattu ja väärät tulokset"
 
Eipä tässä verratakaan kitkan tai nastan eroa vaan sitä, että päteekö renkaiden välinen järjestys yhä kun renkaita kulutetaan. Näiden tuloksien perusteella pätee. Ja tässä testissä ei havaittu kitkojen ja nastojen välistä eroa pidon heikkenemisessä.



Juuh ok ... "väärin testattu ja väärät tulokset"
Miksi sitten toit tämän testin kitkat vs nasta väittelyyn kuin tässä ei niiden eroa mitata? Onhan se kumma kun tm ottaa vaan 2 kitkaa testiin,kertoo suoraan että tm:lle vain nastat merkkaa kitkat sivuosassa, ei tarvii ihmetellä että tallaisen aivopesun jälkeen suomessa sahataan nastoilla sulia teitä vaikka suurinmalle osalle autoilijoista kitkat olisi oikea valinta.
 
Viimeksi muokattu:
Tuohon ainaiseen nastan pyöreäksi kulumiseen. Se nastan keskiosa on kovempaa kuin reuna ja oikea nasta kuluu koko renkaan iän lyhyemmäksi. Liian lujilla nastoilla kun painuisi lopulta "kankaisin"

Se pyöreäksikin kuluneen nastan pintapaine on niin suuri että tekee jäähän reiän eli ongelma ei ole siinä. Joku voisi väittää että pyöreä reuna ei lohko niin herkästi jäätä joten voisi jopa takertua lujempaan jäähän. Mutta niin tai näin..

Tramaattisempaa on se terävän kumilamellin reunan pyöristyminen jossa se terävin pito katoaa.
Mistä sitten johtuu 20% pidon tippuminen nastarenkaalla vs 7% kitkalla jollei nastan kulumisesta?
 
Tuohon ainaiseen nastan pyöreäksi kulumiseen. Se nastan keskiosa on kovempaa kuin reuna ja oikea nasta kuluu koko renkaan iän lyhyemmäksi. Liian lujilla nastoilla kun painuisi lopulta "kankaisin"

Se pyöreäksikin kuluneen nastan pintapaine on niin suuri että tekee jäähän reiän eli ongelma ei ole siinä. Joku voisi väittää että pyöreä reuna ei lohko niin herkästi jäätä joten voisi jopa takertua lujempaan jäähän. Mutta niin tai näin..

Tramaattisempaa on se terävän kumilamellin reunan pyöristyminen jossa se terävin pito katoaa.
Jep, yksi nastarenkaan suunnittelun lähtökohta - tai ongelma - on saada nastat kulumaan samaa tahtia kumin kanssa, jolloin nastaulkonema ei muutu.

Ennenhän kaikki nastat oli pyöreitä, mutta nykyään kaikki taitaa olla jollain tavalla kantikkaita. Kaipa niistä kanteista silloin jotain hyötyä on - jos ei muussa niin markkinoinnissa.
 
Äh, olin jo täysin valmis siirtymään kitkoihin mutta tilasin kuitenkin nastat :shifty:

Syy: hinta :greedy:

Nokian Nordman 7 SUV 235/75/R16 koossa 407€ rahteineen kotiinkuljetettuna renkaatvaihtoon saitilta. Oli joku tarjous. Olisi pitänyt latoa tiskiin 600-700€ että olisi saanut laadukkaat kitkat.
 
Tässä kuva Noranza evo2:sta kolmen talven jälkeen kun ne oli jo melkoiset luistimet.

Ei noilla nastojen pyöristyneillä kulmilla saa lähellekkään sellaista pitoa kuin uutena.


IMG_20161228_130544.jpg






bridgestone-noranza-evo-2-r14.jpg
 
Ite tääl landella ajanut kitkoilla sohjopaskajääteillä vailla huolia. Ei paljoa auroja näy. 1 tyttö kyl oli ojassa Toyotalla. Olikohan nastat
 
  • Tykkää
Reactions: jjs
Viides talvi menossa nastarenkailla ja pakko ostaa uudet kumit. Aina on ollu nastarenkaat mut jos kitkat saa samaan hintaan niin kokeilenen niitä. Ei oo tullut noiden hintoja vertailtua, mitähän lie maksavat 16" koossa jos ei pahimpia kinkkejä laita.
 
Näin itsekin Goodride SW608 eurokitkoilla. On ne vaan erinomaiset. Ojassa ollut Volvoa ja paria muutakin autoa. Olikohan nastat.
Täälläkin menty Goodriden SV308 kesärenkailla joissa M+S. Ojassa ollut kaikenlaista, varmaan pohjoismaisilla kitkoilla tai nastoilla.
 
Onko Nordman 7 täsmälleen sama rengas mitä Hakkapeliitta 7? Paikallisella liikkeeltä ostin nordman 7:t ja nyt huomasin että yksi onkin hakkapeliitta 7 :bored:
2016 puolessa välissä tehty tuo Hakkapeliitta niin ei tuo iän puolesta vielä haittaa, mutta muuten moinen toiminta.. :rage:.
 
Onko Nordman 7 täsmälleen sama rengas mitä Hakkapeliitta 7? Paikallisella liikkeeltä ostin nordman 7:t ja nyt huomasin että yksi onkin hakkapeliitta 7 :bored:
2016 puolessa välissä tehty tuo Hakkapeliitta niin ei tuo iän puolesta vielä haittaa, mutta muuten moinen toiminta.. :rage:.
Kato onko nastotuksessa eroa(nastat erilaiset?). Kyllä ne vaihtaa sen 1 renkaan jos meet sanomaan, ilmaiseksi. Vahinkoja sattuu
 
Juu, mulle tuli kerran hakka 5:t kun piti tulla H7. Hieman tuoksahti, kun olin jättäessä renkaat maksanut... Äkkiä kyllä sit vaihtoivat oikeisiin, kun huomautin pienestä virheestä.
 
Löytääkö kukaan mistään - siis yhtään mitään tietoa tämmösestä renkaasta kuin
Goodride FrostExtreme SW606

Kannattaako opiskelijabudjetilla ostaa nelikkoon, jolla ei kauheasti kuitenkaan kilometrejä kerry talven aikana, eli turha maksaa yhtään ylimääräistä, mutta ei ole kiva jos siihen menee laittamaan jotkut kesärenkaan veroiset talvikumit...
 
Löytääkö kukaan mistään - siis yhtään mitään tietoa tämmösestä renkaasta kuin
Goodride FrostExtreme SW606

Kannattaako opiskelijabudjetilla ostaa nelikkoon, jolla ei kauheasti kuitenkaan kilometrejä kerry talven aikana, eli turha maksaa yhtään ylimääräistä, mutta ei ole kiva jos siihen menee laittamaan jotkut kesärenkaan veroiset talvikumit...
Eikös sitä sanota, ettei köyhällä ole varaa ostaa halpaa?

En tiedä nyt kuinka eriskummallisesta rengaskoosta puhutaan, mutta ainakin vähänkin tavallisimmissa koissa suosittelisin käyttämään sen muutaman kympin extraa ja ostamaan laatumerkin edukkaamman pään kumit. Jos kilometrejä kertyy vähän niin se tarkoittaa toisaalta sitä, että huonot renkaat on pitkään riesana ja/tai vaikuttaa sitten jälleenmyyntiarvoonkin ainakin sen muutaman kympin.

Toki jos juuri näistä asiallien testi löytyy joka toisin todistaa, niin voi harkita, mutta noin yleisesti näiden kiinanhalppisten on nähty olevan aika roskaa välillä, joten en todellakaan ostaisi sokkona tai muutaman käyttäjäkokemuksenperusteella. Ne käyttäjä-arvostelut kun monesti on sitä, että jos rengas on musta, pyöreä ja halpa niin se on loistava.
 
Eikös Hankook I*pike RS pärjänny ihan ok TM:n testissä? Sehän nyt ei kultaharkkoja kustanna.

Vanhemmat "jääpiikit" oli entisessä kulkineessa. Tuomitsin kelvollisiksi.
 
Mikä firma myisi asialliset renkaat tiettyyn matkahuollon toimipisteeseen toimitettuna? Ei tule muita mieleen kuin kärkkäinen ja siellä on vain goodride, triangle, linglong ja nokian.
 
Ei kellään satu olemaan syksyn TM:ää (vaikka PDF) missä talvirengasvertailu? Kiinnostaisi tietää mitä esim. Nankang SW-8:sta kirjoitettiin, ja muutenkin...
 
Kuinka tuoreita rengas24.com liikkeestä tilatut renkaat ovat olleet? Ettei tulisi mitään 2014 tehtyjä...
 
Kuinka tuoreita rengas24.com liikkeestä tilatut renkaat ovat olleet? Ettei tulisi mitään 2014 tehtyjä...
Talvirenkaat tilasin sieltä syksyllä ja ihan tuoreet olivat. Eihän se tietenkään mitään takaa, mutta ok puljulta vaikuttaa kaikin puolin, joten ihan turvallisin mielin ajattelin tilata sieltä jatkossakin.
 
Talvirenkaat tilasin sieltä syksyllä ja ihan tuoreet olivat. Eihän se tietenkään mitään takaa, mutta ok puljulta vaikuttaa kaikin puolin, joten ihan turvallisin mielin ajattelin tilata sieltä jatkossakin.

Kiitos tiedosta. Tämän perusteella laitoin tilauksen sisään. Yritän muistaa ilmoittaa tänne minkä ikäiset renkaat sieltä minulle tulee.
 
Pirelli Ice Zerot. Huhhu, on aivan järkyttävän hyvä pito jäällä. Ja meni ihan olemattomilla tasapainotuksilla vanteelle. Täyden kympin rengas! Ei tuu ainakaan mitään Nokioita itelle uutena hankittuna, kun halvemmalla saa parempia.
 
Pirelli Ice Zerot. Huhhu, on aivan järkyttävän hyvä pito jäällä. Ja meni ihan olemattomilla tasapainotuksilla vanteelle. Täyden kympin rengas! Ei tuu ainakaan mitään Nokioita itelle uutena hankittuna, kun halvemmalla saa parempia.
Mulla on ollu kanssa tämän talven alla Pirellin nastat. Oon kyllä ollu tosi tyytyväinen noihin. Ja oli vielä tosi halvatkin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 396
Viestejä
4 489 757
Jäsenet
74 154
Uusin jäsen
Almedin

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom