Talvirenkaat - yleisketju

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
572
Ajoin sijaisautona 3-sarjan bemaria tuossa helmikuun alussa lenkin, jossa tuliterät Pirellin Ice Zerot alla. Hemmetin äänekkäät ja äänimaailma oli sellainen jyrinä, jota ainakaan nokialaisista ei löydy (nokiassa on enemmänkin se vollotus/jollotus/ujellus). Ajettavuus ja pito oli varsin ok, en huomannut moitittavaa sen suhteen. Asfalttia, märkää ja kuivaa sekä tampattua/polanteista lunta osui silloin alle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 336
Äh, olin jo täysin valmis siirtymään kitkoihin mutta tilasin kuitenkin nastat :shifty:

Syy: hinta :greedy:

Nokian Nordman 7 SUV 235/75/R16 koossa 407€ rahteineen kotiinkuljetettuna renkaatvaihtoon saitilta. Oli joku tarjous. Olisi pitänyt latoa tiskiin 600-700€ että olisi saanut laadukkaat kitkat.
Reilun 3kk käyttöarvostelu. Verrattuna aikaisempiin Bridgestonen 01 nastoihin ero on kuin yöllä ja päivällä (Nokialaisen hyväksi...). Vaikka suurensin profiilia niin ei läheskään niin vempulat. Menee myös lumihangessa kivasti kun on mallia "sirkkelit". Pitoa tuntuu olevan myös vaikka muille jakaa. Bridgestoneilla varsinkin jäällä piti saattoi karata aivan ilman ennakkovaroitusta. Nastoja on irronnut 0kpl vaikka en ole hirvesti ole säälinyt rengasta. Bridgestoneissa oli ensimmäisen talven jälkeen merkittävä nastakato.

Vaikea nähdä suurempaa etua maksaa itseään kipeäksi Hakkapeliitta 9 SUV mallista kun halpamallillakin on pärjännyt loistavasti.
 

SVS

Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
123
Rengas24.com toimitti Continental Ice Contact 2 nastarenkaat. Renkaat tehty 39/17 ja 41/17 joten ihan tuoreita olivat.
Toimitus oli myös nopea, vain kolme arkipäivää.
Renkaat eivät uutena pahemmin rapisseet vaan enemmänkin humisevat kaupunkiajossa. Katsotaan sisäänajon jälkeen lisää.
 
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
71
Joskus kuullut, että keväällä kannattaa ostaa uudet talvirenkaat kun saa halvalla. Ei oo osunu ku kesärengastarjouksia eteen. Onkohan Essonbaari juttuja? Onko kukaan nähny talvirengas tarjouksia? Talvirenkaat on aika loppu ni ajattelin et uusis samalla ku vaihtaa kesärenkaat.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Joskus kuullut, että keväällä kannattaa ostaa uudet talvirenkaat kun saa halvalla. Ei oo osunu ku kesärengastarjouksia eteen. Onkohan Essonbaari juttuja? Onko kukaan nähny talvirengas tarjouksia? Talvirenkaat on aika loppu ni ajattelin et uusis samalla ku vaihtaa kesärenkaat.
Eihän ne niitä mainosta kun hajakokoja enään varastossa, joutuu vähän kyselemään, mutta varaudu siihen että jos se rengas on tullut varastoon 2017 syksyllä niin se on jo nyt yli 6kk vanha ja kun lyöt sen alle syksyllä niin se on jo yli vuoden vanha rengas.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 799
Joskus kuullut, että keväällä kannattaa ostaa uudet talvirenkaat kun saa halvalla. Ei oo osunu ku kesärengastarjouksia eteen. Onkohan Essonbaari juttuja? Onko kukaan nähny talvirengas tarjouksia? Talvirenkaat on aika loppu ni ajattelin et uusis samalla ku vaihtaa kesärenkaat.
Essonbaaria. Kilpailu talvirenkaiden hinnoista käydään syksyllä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
Kyllähän nyt voi saada halvalla nastat tai kitkat, jos vielä löytyy varastosta kokonainen sarja. Joitakin voi olla vain 1-3 kpl, eli siitä ei täyttä sarjaa saa. Saa siis liikkeet tyhjennetyä vanhaa varastoa halvalla pois, että saa uusia taas tilalle.

Kannattaa siis kiertää/soittaa kaikki liikkeet läpi ja kysyä haluttua kokoa, mutta aika vaivalloista.
 
Liittynyt
21.04.2018
Viestejä
435
Moro!

Ostin syksyllä 3-sarjan Bemariini täyssetin Continental IceContantact 2 195/65 R15 95T XL:ia. Ihan sen vuoksi, koska edellisistä Continentalin kitkoista oli niin hyvät kokemukset ajettavuuden perusteella. Nastat halusin tällä kertaa siksi, koska ajan harvoin ja harrastuskohteet (lue: laskettelukohteet) ovat sivuteiden päässä.

Nyt kuitenkin kärsin kaupunkinopeuksilla (40 - 50 km/h) jaksottaisesta huojuntaäänestä. Itse käytän nimitystä "vemputtava" ääni. Ääni on sellainen kuin pyörälaakereissa olisi alkavaa vikaa tai epäilisi kardaanin laakereita tai jopa automaattivaihteiston vikaa. Auto kävi tarkastuksessa eikä näistä löytynyt kulumia tai rahinoita.

Renkaat on tasapainoitettu asennusliikkeessä ja läpäisseet siltä osin epäkeskoisuuden. Nopeammissa nopeuksissa ja loivissa kaarreajoissa ei erotu tärinää eikä myöskään jaksottainen huojuva ääntä, koska rengasmelu on tietenkin jo sen verran kova.

Kesärenkaat (Continentalin ContiPremiumContact 5 195/65 R15:t) laitoin alle 10. huhtikuuta ja kappas, minkäänlaisia ylimääräisiä ääniä ei kuulu samoilla teillä ja nopeuksilla.

Oletteko te arvon foorumilaiset törmänneet tällaiseen kummalliseen asiaan: vemputtavaan ääneen? Itse pohdin, että voisivatko nämä Tikkakosken nastat elää renkaassa siten, että juuri tuo 40 - 50 km/h nopeus on sellainen, jossa keskipakoisvoima on vielä "kiikun kaakun" ja osassa renkaan kehää nasta nousee korkeammalle ja osassa ei. Nopeammissa vauhdissa taas kaikki nastat ovat "nousseet". Vai onko vain näin huonoa tuuria, että renkaat ovat valupinnoiltaan epäkeskot, mutta läpäisseet jostain ihmeen syystä kuitenkin tasapainotuksen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
Itsellä nastat on olleet aika hiljaiset. Ainoastaan jarrutuksissa renkaista on voinut kuulua nastoista johtuvaa rapinaa. Toisaalta tuollaisia Contin nastojakaan ei ole ollut käytössä. Tulee mieleen kokeilla isompaa rengaspainetta, mutta en tiedä vaikuttaako mitään? Peugeot 406:ssa on tuo sama rengaskoko ja toisena vaihtoehtona 205/55 16. Eri koko ei kumminkaan vaikuttanut juuri mitään ja molemmat oli hiljaiset nastoina.
 

Taika-Jim

Lepäilyä ja rakkautta
Tukijäsen
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 231
Erikoinen juttu, viime syksynä hankitut halppis Altima Arctic nastarenkaat yllätti. Etuakselin nastat oli painuneet syvemmälle, kuin takarenkaissa. Kun kämmenellä silitti eturenkaita, nastoja tuskin tunsi. Taka-akselin kumeissa ne oli selvästi ulompana kumin pinnasta.

Auto takavetoinen, ja kehoituksista huolimatta akka ei varmaan käynyt kertaakaan tarkistamassa rengaspaineita. Luulin kyllä, että sen ajotyylillä takaset ois ollu jo silestoneina.

:confused:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
Erikoinen juttu, viime syksynä hankitut halppis Altima Arctic nastarenkaat yllätti. Etuakselin nastat oli painuneet syvemmälle, kuin takarenkaissa. Kun kämmenellä silitti eturenkaita, nastoja tuskin tunsi. Taka-akselin kumeissa ne oli selvästi ulompana kumin pinnasta.

Auto takavetoinen, ja kehoituksista huolimatta akka ei varmaan käynyt kertaakaan tarkistamassa rengaspaineita. Luulin kyllä, että sen ajotyylillä takaset ois ollu jo silestoneina.

:confused:
Vetävissä pyörissä nastat tulee enemmän pintaan ja suurempi nastaulkonema. Ne takarenkaat kannattaakin seuraavaksi laittaa eturenkaiksi. Niin ainakin itse tekisin.
 

Taika-Jim

Lepäilyä ja rakkautta
Tukijäsen
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 231
Vetävissä pyörissä nastat tulee enemmän pintaan ja suurempi nastaulkonema. Ne takarenkaat kannattaakin seuraavaksi laittaa eturenkaiksi. Niin ainakin itse tekisin.
Aina sitä oppii uutta. Tuota etu-taka vaihtoa oon tehny muutenkin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
Jep. Sama juttu tulee helposti myös etuvetoisella. Eli edessä nastat on hyvin näkyvissä ja takana nastat painuvat syvemmälle. Kun renkaita syksyisin aina vaihtaa takaa eteen, niin tuo ero tasoittuu kyllä yleensä. Ne painuneet nastat ei oikein auta kunnolla, koska tosiaan ovat vähän liian syvällä.

Ainakin Nokian nastoilla on ne nastatkin pysyneet hyvin kiinni. Eli ei ole ollut juuri ollenkaan irronneita nastoja. Ja taas Michelin talvirenkaissa taisi olla aika paljon puuttuvia nastoja. Toki Michelin renkaat oli muutenkin jo melko vanhat, mutta pintaa oli vielä reilusti.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
655
Herätellääs tässä taas talvirengaskeskustelua viime talven jäljiltä. Ajattelin itse hommata ajoissa uudet talvirenkaat tulevaa talvea varten. Nastarenkailla menty tähänkin asti ja ajatuksena jatkaa myös niillä. Viime talvi tuli kitkuteltua auton mukana tulleilla italianihmeillä, joissa ei enää keväällä montaa nastaa ollut jäljellä.

Mistä näitä mahdollisesti saa edullisimmin hankittua? Oma ajatus on tilata renkaat netistä ja käydä laitattamassa jossain vanhojen renkaiden tilalle vanteille ja vaihtaa itse alle.

Nopean tutkailun perusteella Hankook Winter iPike RS+ (W419D) tai RS2 (W429) voisivat olla varteenotettavia vaihtoehtoja. Renkaan koko 205/55-16.

Kokemuksia mahdollisista nettikaupoista tai mahdollisesti myös kivijalkapaikoista otetaan vastaan. Pääkaupunkiseudulta voin käydä paikan päältäkin hakemassa renkaat.
 

Hellsinki

Kapteeni pienkonekorjaaja
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 110
Herätellääs tässä taas talvirengaskeskustelua viime talven jäljiltä. Ajattelin itse hommata ajoissa uudet talvirenkaat tulevaa talvea varten. Nastarenkailla menty tähänkin asti ja ajatuksena jatkaa myös niillä. Viime talvi tuli kitkuteltua auton mukana tulleilla italianihmeillä, joissa ei enää keväällä montaa nastaa ollut jäljellä.

Mistä näitä mahdollisesti saa edullisimmin hankittua? Oma ajatus on tilata renkaat netistä ja käydä laitattamassa jossain vanhojen renkaiden tilalle vanteille ja vaihtaa itse alle.

Nopean tutkailun perusteella Hankook Winter iPike RS+ (W419D) tai RS2 (W429) voisivat olla varteenotettavia vaihtoehtoja. Renkaan koko 205/55-16.

Kokemuksia mahdollisista nettikaupoista tai mahdollisesti myös kivijalkapaikoista otetaan vastaan. Pääkaupunkiseudulta voin käydä paikan päältäkin hakemassa renkaat.
Sen verran voin sanoa että se netti ei oo aina halvin vaikka kuvitellaanki. Kannattaa kysyä liikkeistä myös hintaa asennettuna, varsinki pienistä liikkeistä
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
655
Sen verran voin sanoa että se netti ei oo aina halvin vaikka kuvitellaanki. Kannattaa kysyä liikkeistä myös hintaa asennettuna, varsinki pienistä liikkeistä
Tällä juuri kyselinkin mahdollisista liikkeistä pääkaupunkiseudulla kokemuksia, koska noita parhaimpia tarjouksia antavia harvoin Googlesta löytää jos niillä edes on minkäänlaisia nettisivuja. Kaikkia paikkoja en kuitenkaan tämän takia viitsi lähteä läpikään kiertämään ja kyselemään tarjouksia.
 

Hellsinki

Kapteeni pienkonekorjaaja
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 110
Tällä juuri kyselinkin mahdollisista liikkeistä pääkaupunkiseudulla kokemuksia, koska noita parhaimpia tarjouksia antavia harvoin Googlesta löytää jos niillä edes on minkäänlaisia nettisivuja. Kaikkia paikkoja en kuitenkaan tämän takia viitsi lähteä läpikään kiertämään ja kyselemään tarjouksia.
Itse olin töissä useamman vuoden sellaisessa paikassa ku euroreifen roihuvuoressa. Siellä ainaki hinnat on kohillaan.
 
Liittynyt
08.10.2017
Viestejä
782
Pitäisi kans hommata uuteen autoon talvirengas + vannepaketti. Monet renkaat olen jo ostanut ja seuraavankin paketin meinaan hakea samasta paikasta Autotek Vantaalla. Voin suositella kyseistä puljua. Nettisivuilla ei ole hintoja saatikka renkaista tai vanteista hirveästi saatavuus tietoja, joten vaatii paikanpäällä käyntiä tai ottamaan yhteyttä muulla tavoin.
 

Hellsinki

Kapteeni pienkonekorjaaja
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 110
Mä ajoin koko kesän kitkoilla. Kulumaa tuli alle 1mm vetävillä koska auto on tehoton 60hv ,kevyt 850kg ja km tuli noin 5000.
 

Sepek

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 165
Jyväskylässä Säynätsalon Päijätkumi on edelleen edukas. Halvemmalla saa netistä, mutta se vaihto, pesu ja tasapainotus päälle.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
655
Nyt on laitettu noin kymmenelle liikkeelle sähköpostilla tarjouskyselyä talvirenkaista. Katsotaan minkälaisia tarjouksia tulee.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
Oma ajatus on tilata renkaat netistä ja käydä laitattamassa jossain vanhojen renkaiden tilalle vanteille ja vaihtaa itse alle.

Nopean tutkailun perusteella Hankook Winter iPike RS+ (W419D) tai RS2 (W429) voisivat olla varteenotettavia vaihtoehtoja. Renkaan koko 205/55-16.

Kokemuksia mahdollisista nettikaupoista tai mahdollisesti myös kivijalkapaikoista otetaan vastaan. Pääkaupunkiseudulta voin käydä paikan päältäkin hakemassa renkaat.
Nuo on ilmeisesti sitä vähän vanhempaa mallia. Noille hinta on 80€. 320€ + asennus.
Rengas Hankook W419 i`Pike RS 205/55 R16 91T Nastarengas - 1001Renkaat.com

98€ Hankook Winter I*Pike RS2 W429 205/55 R16 94T XL , nastarengas - rengas-online.com
 

Walla

//TODO: Add Title
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
2 895
Itselläni on huonoja kokemuksia tuosta 1001renkaista, kortille tuli katevaraus, tilausvahvistusta ei tullut, tiketteihin ei vastata ja mitään yhteystietoja ei ole nettisivuilla. Lisäksi mitä arvosteluja luki niin jos osuu viallinen kumi "ota yhteys valmistajaan". Katevaraus lopulta purkautui, eikä ainakaan vielä ole veloitusta tullut (ja sen saa onneksi luottokorttiyhtiön kautta peruttua jos tulee), mutta en todellakaan voi suositella tuollaista toimintaa harrastavaa yritystä, kun parempia on paljon.

Viimeisimmät kummit tilasin itse Virosta ak24.fi, viikonloppuna tilaus ja tiistaina tuli perille.
Takuupuolelle ei ole ollut toki tarvetta, joten sen toimivuudesta en tiedä, mutta tuonne nyt ainakin voi soittaa, mailata tai mennä vaikka Tallinnaan paikan päälle riehumaan tarvittaessa ;).

Noista kummeista tuo uudempi on siellä halvempi ja vanhempi saman hintainen (toimituskulut huomioiden).
205/55R16 Hankook W429 nastarengas 94T - AK24.fi
maasturin nastarengas 205/55 R16 HANKOOK WINT. I'PIKE RS W419 94 T XL - AK24.fi
 

MrB

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 209
miten noiden talvirenkaiden tuotanto pyörii? Jos nyt tilaa gummid niin onko ne viime kauden paistoa? Pitäs uudet kitkat laittaa ja mieluummin tietty uunituoreet. Kauden uutuudet luulis olevan varmoja mutta miten muut.
 

Walla

//TODO: Add Title
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
2 895
Tosiaan tuurista kiinni, ympäri vuoden noita tehdään. Mutta ei sillä oikeasti ole yhtään mitään väliä onko rengas vuoden vanha vai eilen paistettu, kun on rengasliikkeen tai valmistajan varastossa asianmukaisesti säilytetty. Itse ostin hyvällä alennuksella 3v paistopäivästä vanhat R2:t ja ihan samalla tavalla toimi kuin uudet (kuukausia vanhat) jotka toiseen autoon hankin aiemmin.
 

Shikanjyo

#low&slow
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 309
Kohta menee tilaukseen halvimmat nasta 205/55 16 kumit. Näitä löytyy muutaman euron erolla eri valmistajalta, onko jollain ehdotusta? Viimeksi ostin Nordicit.

Ei tarvitse tulla paasaamaan 800€ "misukoista" että kuinka hyvät ne on.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
328
Noniin, ketju on saatu naftaliinistä juuri sopivasti. Itselläni olisi kiikarissa kitkat 607:n alle, 215/55 R17 tai 225/50 R17 koossa.

Ainakin TM:n testissä pärjännyttä Sava Eskimo Iceä olisi saatavilla tuossa kapeammassa koossa ~siedettävään hintaan, alle 500€ sarja toimituksineen. Onko tuosta kokemuksia tai tiedossa jotain ~vastaavaa (hinta ja ominaisuudet) kelpo kitkaa?
 
Liittynyt
11.06.2017
Viestejä
301

Walla

//TODO: Add Title
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
2 895
Ei tarvitse tulla paasaamaan 800€ "misukoista" että kuinka hyvät ne on.
No miten ois vaikka nuo 300€ Hankookit tuossa yllä (tai about saman hintaiset Savat)? Ihan kuin mitään halvimman ja kalleimman välillä ei olisi.

Ei todellakaan voi ymmärtää kuka ostaa talvirenkaaksi jotain halvinta paskaa pinnoitettua tai no-name kiinankumia.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 748
Viime talveksi tuli hankittua Hankookin W419 i`Pike RS:t koossa 225/45 R17, eikä mitään moitittavaa.
Hintaa oli ~520e asennettuna. Renkaat tilasin netistä ja asennus oli 50e.
 

Sepek

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 165
Minä en ymmärrä miksi pitää säästää renkaissa. Siellä on neljä noin kämmenen kokoista lätkää jolla pitäis pysyä tiellä vaikka satasen vauhdissa Olen ajanut renkailla jotka sutivat tyhjää 60km vauhdissa, kokenut vesiliirron 120 vauhdissa. Ekan kestän, jälkimmäistä en toivo kenellekkään. No, jos auto on satkun hintainen, kannattako siihen edes renkaita vaihtaa.
 
Liittynyt
11.06.2017
Viestejä
301
ei sillä renkaan hinnalla,merkillä,pitokyvyllä,iällä ja pinnan määrällä ole mitään merkitystä jos kuljettajalla ei ole mitään tolkkua kuinka lujaa alla olevilla renkailla voi sen hetkisellä kelillä ajaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
Kohta menee tilaukseen halvimmat nasta 205/55 16 kumit. Näitä löytyy muutaman euron erolla eri valmistajalta, onko jollain ehdotusta? Viimeksi ostin Nordicit.
Hankook ja Sava merkkiset on hyvät. Jotkut kiina nastarenkaat on varmaan samoissa hinnoissa ja huonommat. Nordic ei ole taas itselle tuttu. Älä osta pinnoitettuja renkaita.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 415
Pinnoitetuissa renkaissa on sekin ikävä puoli, että runko voi pettää, kun se on toista kertaa käytössä. Ainoa kokeilu pinnoitetuilla renkailla päättyi juurikin niin, eikä ole tarvetta kokeilla uudestaan. Eikös tuo 205/55 16 ole aika edullinen koko muutenkin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 007
Minä en ymmärrä miksi pitää säästää renkaissa. Siellä on neljä noin kämmenen kokoista lätkää jolla pitäis pysyä tiellä vaikka satasen vauhdissa Olen ajanut renkailla jotka sutivat tyhjää 60km vauhdissa, kokenut vesiliirron 120 vauhdissa. Ekan kestän, jälkimmäistä en toivo kenellekkään. No, jos auto on satkun hintainen, kannattako siihen edes renkaita vaihtaa.
Joidenkin tilanne on sellainen, että jos ei ole hyvä keli, ei ole pakko lähteä ajamaan. Siihen vielä jos lisätään, ettei ole tarpeen ajaa yli 60 km/h ja talven kilometrit ovat luokkaa 3000 km, miksipä sitä yhtään ylimääräistä renkaisiin laittaisi.

Itse en renkaissa säästä laadun kustannuksella, mutta autoilenkin päivittäin, kelissä kuin kelissä.
 

Shikanjyo

#low&slow
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 309
Heh, arvelinkin että muutamalla ainakin menee melkein tunteisiin kun joku haluaa laittaa alle halvinta skeidaa mitä löytyy :D

Itse olen halvimpia kumeja ajanut monta sarjaa loppuun jo, sekä kesä että talvi. En ole vaihtamassa edes niin kalliisiin kuin 500€/kierros.

Juuri tuossa näyttäisi pikaisella vilkaisulla olevan halvimmat Savan Eskimo nastat 80€/kpl, lähemmäs viittäkymppiä saisi kitkoja. Saattaa jopa olla että pitää kitkat laittaa testiin niin saa taas parilla satasella uudet renkaat alle. Paikallisella pajalla kumit vanteille 25€.

Itselläni ei ole edes "läheltä-piti-ja-sydämmen-tykytystä" tilanteita sattunut talvella, kuin kerran, sekin viime talvena kun peura pomppi tielle, sain jarrutettua lähes loppuun ajetuilla halpis nastoilla sen verran että sen peppu vaik tömähti keulaan, kumpikin jatkoi onnellisena matkaa.
 

Walla

//TODO: Add Title
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
2 895
Liittynyt
05.11.2017
Viestejä
69
Tilasin nuo testin hankookit rehviring.ee, 75e rengas ja postit 30e, halvemmalla en löytänyt muualta.
:)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
655
Taidan myös päätyä tilaamaan renkaat itse ja käytän ne jossain pajalla asennuksessa. Paras tarjous tähän mennessä noille Hankookin RS2 on 460e asennettuna eli tuossa jäisi kuitenkin 130e asennukselle käyttöön, että olisi tasoissa. Toki tässä jonkin verran enemmän joutuu näkemään vaivaa näin, mutta sen verran mahdollista säästää, että viitsii tehdä.

PS. Jos jollakin on tarvetta 5x112 16" aluvanteille esim. talvirenkaita varten, niin yhdet löytyisi nurkista lojumasta. Hinnasta voidaan neuvotella. Yritän noita toki myös kaupata rengaspajalle, jossa käyn noi rengashommat teettämässä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 760
Tuskin mikään rengas selviytyy 120km/h vesiliirrosta.
Eikös se vauhti ja veden määrä vaikuta siihen että joutuuko vesiliirtoon. Toki myös renkaan ominaisuudet. Tuskin mikään tasan 120km/h on joku raja että heti joutuu liirtoon :)

Eli jollain renkaalla varmaan voi ajaa helposti 120 eikä vesiliirtoon joudu, paitsi toki tietyssä olosuhteessa kun vettä on sopivasti niin voi joutua :) Kannattaa siis ehkä ajella kuitenkin rauhallisemmin.

Ainakin itse tässä kesällä ajoin uusilla Nokialaisilla rankkasateessa karavaanarin ohi jotain 120-130km/h, eikä minkäänlaisia ongelmia ollut veden kanssa. Jota siis oli paljon.

Karavaanari vielä vilkutteli valoja ja kun kattelin peiliin niin eihän sillä ollut edes ajovalot päällä.. vaikka keli meni todella pimeäksi. Hienoa meininkiä. Tärkeintä kuitenkin vilkutella valoja! Viis siitä onko valot ylipäätään päällä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 905


Tuulilasin kitkarengastestin tulokset.

Näköjään Continental vaikuttaa aika lupaavalta renkaalta. Ensi viikolla ilmestyy myös TM:n talvirengastesti, jos tulokset on samansuuntaisia niin Contit lähtee talveksi hankintaan.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
778
Tuossa kyllä hyvin kiteytyy Goodyear kommenteissa tuo, että pidon menetys on äkkinäistä verrattuna esim Nokiaan.
Nokian R(1) olivat alla kolmisen vuotta aikoinaan ja niissä hyvin positiivisesti yllätti se, että niistä tunsi hyvin milloin mennään pidon rajoilla ja se "raja" oli yllättävän iso. Goodyearit(Ultra ice grip 2) olivat alla(eri autossa tosin) ja ne oli aika äkkinäisen tuntuiset, pitoa oli ja sitten sitä ei yhtäkkiä vaan ollutkaan ja puskee. Tuo tosin voi hyvinkin mennä jo ihan eri auton piikkiin.
Vaikka Nokian kesärenkaita en ainakaan fanita(kun näitä kuitenkin ihan itse pitää maksaa), niin on kyllä houkutellut hankkia toiset "ärräläiset" alle.
Tuon ekan R renkaiden huonous oli kyllä siinä, että kolmas vuosi oli jo aika liukas, kitkat taitaa kärsiä vuosista aika nopsaan. Neljättä vuotta ei olis enää tullut niillä ajeltua vaan olis pakko ollut ostaa uudet.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 314
Viestejä
4 157 070
Jäsenet
70 407
Uusin jäsen
Eppupelaa

Hinta.fi

Ylös Bottom