- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 2 718
Viimeksi muokattu:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Sanallisen arvion perusteella Continentalin nasta kuullostaa paremmalta renkaalta kuin testivoittaja Michelin..? 95% ajasta tie ei ole jäässä, joten luulisi että melulla ja ajettavuudella kuivalla asfaltillakin olisi jotain merkitystä..
Tolla logiikalla voi jättää 5% ajasta ajamatta ja mennä koko talvi kesärenkailla.95% ajasta tie ei ole jäässä, joten luulisi että melulla ja ajettavuudella kuivalla asfaltillakin olisi jotain merkitystä..
Testin 16” koossa?
Itse tilasin 2 kpl a 150€/kpl alle asennettuna. Kokona 225/50/17
Jep. 205/55/16.
Tämä kiinnostaisi itseäkin, sujuiko kaupat hyvin ja oliko renkaat tuoreita vai 3vuotta vanhoja?Joko renkaat ovat tulleet ja uskallatko suositella tuolta tilaamista?
Eijeijei, Mä tilasin tosta paikallisesta Paraisilta (siksi alleasennus mukana).Tämä kiinnostaisi itseäkin, sujuiko kaupat hyvin ja oliko renkaat tuoreita vai 3vuotta vanhoja?
Sormi tällä hetkellä tilausnapilla![]()
TM on aina painottanut jääpitoa noissa jutuissaan. "Sattumalta" Nokian renkaissa on tähän asti ollut ylivertainen jääpito muiden ominaisuuksien kustannuksella. Nyt eivät tainneet enää kehdata pistää Nokialaista ykköseksi. En enää nastoilla ajele, mutta voi mitä juhlaa se oli, kun pisti Contit alle ultralöysien Nokialaisten (H7) jälkeen.Sanallisen arvion perusteella Continentalin nasta kuullostaa paremmalta renkaalta kuin testivoittaja Michelin..? 95% ajasta tie ei ole jäässä, joten luulisi että melulla ja ajettavuudella kuivalla asfaltillakin olisi jotain merkitystä..
Samat on fiiliksetTM on aina painottanut jääpitoa noissa jutuissaan. "Sattumalta" Nokian renkaissa on tähän asti ollut ylivertainen jääpito muiden ominaisuuksien kustannuksella. Nyt eivät tainneet enää kehdata pistää Nokialaista ykköseksi. En enää nastoilla ajele, mutta voi mitä juhlaa se oli, kun pisti Contit alle ultralöysien Nokialaisten (H7) jälkeen.
Ford Fiestaan tuli nuo Continentalin nastat tilattua koossa 195/55-16. Hyvä ajettavuus ja vaimea melu plussaa. Nastat kumminkin, että saa maksimaalisen pidon liukkaille.Sanallisen arvion perusteella Continentalin nasta kuullostaa paremmalta renkaalta kuin testivoittaja Michelin..? 95% ajasta tie ei ole jäässä, joten luulisi että melulla ja ajettavuudella kuivalla asfaltillakin olisi jotain merkitystä..
Jääpidolle oli laitettu pisteytyksessä 40% painoarvo, ja Michelin repi siltä osa-alueelta kymppejä, vaikka muissa osioissa meni sitten huonommin. Luin testin eilen kirjastossa pikaisesti, ja sen perusteella en itse valitsisi tuota Micheliniä talvirenkaaksi. Esimerkiksi uusi Hakkapeliitta 9 oli testin perusteella tasapainoisempi tapaus.Sanallisen arvion perusteella Continentalin nasta kuullostaa paremmalta renkaalta kuin testivoittaja Michelin..? 95% ajasta tie ei ole jäässä, joten luulisi että melulla ja ajettavuudella kuivalla asfaltillakin olisi jotain merkitystä..
Toissapäivänä tuli puol yhdeltä iltapäivästä koko sarja, renkaat oli viikolta 16 ja tän vuotiset. Tän vuoden mallikin niin ei kai ne hirveen vanhoja voikkaan olla. Kaikki meni niin kuin pitikin.Tämä kiinnostaisi itseäkin, sujuiko kaupat hyvin ja oliko renkaat tuoreita vai 3vuotta vanhoja?
Sormi tällä hetkellä tilausnapilla![]()
Riippuu tietysti hinnastakin, mutta itselle tutumpi voisi olla Hakkapeliitta 9, jos on saman hintaisia.Rengasliikkeet missä kävin kyselemässä suosittelee nyt Michelinin X-ICE north 4 XL rengasta, koska se sattuu olemaan paras pitämään lumella ja jäällä sekä liikkeiden omistajat ovat käyneet sitä koeajamassa lapissa jo kuukausia sitten testiradoilla. Hakka 9 kuulemma hyvä kakkonen. Jompaan kumpaan taidan päätyä.
Vertailin huvikseen muutamien renkaiden hintoja (eri koko).tuli käytyä sopimassa kaupat paikallisessa rengasliikkeessä uusista Michelin X-Ice North 4 -nastarenkaista koossa 205/60R16. Hinta 620€ alle asennettuna.
Tarkistin että Hankook olisi tuossa koossa 127€/kpl. Ei kovin kallis, mutta hinta ylittyy 54 eurolla.Tarve olisi parille kitkarenkaalle koossa 225/45 r17, ja hintaa voisi olla max. 100e/kpl. Mahtaako tuohon rahaan saada muutakuin silkkaa paskaa? Onko ehdotuksia?
Kiitoksia, mutta kerkesin jo Kärkkäisen sikapäiviltä tilaamaan parit hakkapeliitta R2 hintaan 118e/kpl + 3e postikuluja. Eiköhän nuo aja asiansa continental cvc6:n kaverina.Tarkistin että Hankook olisi tuossa koossa 127€/kpl. Ei kovin kallis, mutta hinta ylittyy 54 eurolla.
Rengas Hankook Winter I * cept iZ2 W616 225/45 R17 94T XL, 3PMSF - 1001Renkaat.com
Hyvin. Toisena tuossa ylemmässä testissä.Näytti olevan aikalailla samoissa hinnoissa rengasonlinen kanssa.
Kai se on Nokian hakka C3 sarja tilattava. Ainakin pari vuotta sitten hommattu sarja on pitänyt yllättävänkin hyvin, mutta vaikka pintaa ja nastoja on, niin kyllä viime talvena jo pito huononi selvästi, eli kumi alkanut kovettumaan.
Miten nuo nastalliset contit on testeissä pärjännyt?
Näyttää tosiaan aivan erilaiselta tuo pakun rengas. Hakkapeliitta C3 noin arvauksella olisi parempi. Suht hyvät käyttäjäarviot. Käyttäjäarviot / Nokian Hakkapeliitta C3 - Nastarengas / Nokian RenkaatPakun contti on VancoIceContact, lieköhän aivan eri kapine, kuin tuo IceContact 2?
Näytti olevan aikalailla samoissa hinnoissa rengasonlinen kanssa.
Kai se on Nokian hakka C3 sarja tilattava. Ainakin pari vuotta sitten hommattu sarja on pitänyt yllättävänkin hyvin, mutta vaikka pintaa ja nastoja on, niin kyllä viime talvena jo pito huononi selvästi, eli kumi alkanut kovettumaan.
Miten nuo nastalliset contit on testeissä pärjännyt?
Mielestäni nuo Hankookit eivät ole meluisat. Kokemusta kaverin autosta joka ei ole hiljainen kuin paikallaan. Pitokin kuulostaa olevan mainio joten ei niitä turhaan ole myyty suuria määriä. Sitä en sitten tiedä onko uusi Michelin kuinka paljon parempi. Ainakin edeltävä malli on surkea ja vaarallinen. Pakko katsella uusia nastarenkaita vaikka nykyisissä misukoissa on reilusti pintaa ja nastat tallella. Pitoa kun ei ole.Hmmmmm nyt omassa pohdinnassa joko tilata tuolta aiemmin mainitusta paikasta nuo Hankookit tai tai sitten hakea paikallisesta liikkeestä nuo Michelinin uudet nastat. Tilaamalla kustannus 330e plus vaihto jossakin liikkeessä eli varmaan 400e pintaan. Nuo Michelinit saisi liikkeestä suoraan 490e. Onkohan noiden laatuero tuon 90e arvoinen? Kokona siis 205/55-16 ja liikkuminen pääasiassa pääkaupunkiseudulla tai motaria Pirkanmaan suuntaan. Noissa testeissä itseäni mietityttää juuri tuo kun noita Hankookeja ei melun ja asfaltilla ajon osalta ole juuri kehuttu ja täällä voi olla suuri osa talvesta asfaltilla ajamista.
Paljonko tulee ajettua vuodessa. Michelin on kokolailla poikkeuksetta ollut nykyään sieltä kestävimmästä päästä, joten jos ajaa paljon niin tuo puoltaa tuota panostusta, kokonaiskestoltaan voi hyvin olla halvempi rengas. Jos taas ajaa vähemmän niin se kumi ehtii joka tapauksessa mennä huonoksi ennen kuin vaihdon aika urasyvyyden puolesta tulee vastaan, jolloin tästä ei juuri kostu.Hmmmmm nyt omassa pohdinnassa joko tilata tuolta aiemmin mainitusta paikasta nuo Hankookit tai tai sitten hakea paikallisesta liikkeestä nuo Michelinin uudet nastat. Tilaamalla kustannus 330e plus vaihto jossakin liikkeessä eli varmaan 400e pintaan. Nuo Michelinit saisi liikkeestä suoraan 490e. Onkohan noiden laatuero tuon 90e arvoinen? Kokona siis 205/55-16 ja liikkuminen pääasiassa pääkaupunkiseudulla tai motaria Pirkanmaan suuntaan. Noissa testeissä itseäni mietityttää juuri tuo kun noita Hankookeja ei melun ja asfaltilla ajon osalta ole juuri kehuttu ja täällä voi olla suuri osa talvesta asfaltilla ajamista.
Paljonko tulee ajettua vuodessa. Michelin on kokolailla poikkeuksetta ollut nykyään sieltä kestävimmästä päästä, joten jos ajaa paljon niin tuo puoltaa tuota panostusta, kokonaiskestoltaan voi hyvin olla halvempi rengas. Jos taas ajaa vähemmän niin se kumi ehtii joka tapauksessa mennä huonoksi ennen kuin vaihdon aika urasyvyyden puolesta tulee vastaan, jolloin tästä ei juuri kostu.
Melu on sitten aika subjektiivistä mikä on paljon ja mikä vähän. Tosin jos haluat hiljaiset renkaat motarille ja pääkaupunkiseudulle niin miksei esim Viking Contact 7 tai Hakka R3, lienevät samaa hintaluokkaa tuon misukan kanssa?
Nuo pitäisi olla kaikin puolin hyvät nastat. Eli vaihtoehtona Michelin renkaille. Paitsi olisi varmaan kalliimmat?Hmmmmm nyt omassa pohdinnassa joko tilata tuolta aiemmin mainitusta paikasta nuo Hankookit tai tai sitten hakea paikallisesta liikkeestä nuo Michelinin uudet nastat. Tilaamalla kustannus 330e plus vaihto jossakin liikkeessä eli varmaan 400e pintaan. Nuo Michelinit saisi liikkeestä suoraan 490e. Onkohan noiden laatuero tuon 90e arvoinen? Kokona siis 205/55-16 ja liikkuminen pääasiassa pääkaupunkiseudulla tai motaria Pirkanmaan suuntaan. Noissa testeissä itseäni mietityttää juuri tuo kun noita Hankookeja ei melun ja asfaltilla ajon osalta ole juuri kehuttu ja täällä voi olla suuri osa talvesta asfaltilla ajamista.
Ei taida uusista misukoista olla kokemusta vielä kenelläkään. Edeltäjistä allerkirjoittaneella on ja muutaman viestin kun selaat taaksepäin niin näet arvioni.Mites porukallla on kokemuksia nokian hakkapeliitta 9 tai michelin x-ice north 4 /tai aiemmista? Tarttis ostaa uudet talvi renkaat ja noista kahdesta sain ok tarjoukset, Nokialaisia osa haukkuu äänekkäiksi ja michelinin pito uusien testien mukaan asfaltilla keskitasoa.
Onko kenelläkään mitään inffoa onko Cordiant Snow Cross ihan itsemurharengas? Hakkapeliitalta se näyttää mutta on paljon edullisempi. Testidataa en mistään löytänyt.
Kokemusta ei ole ja ainut testidata minkä itse onnistuin löytämään on vuodelta 2014:
Шины Cordiant Snow Cross - тест Кордиант Сноу Кросс: отзывы, описание, фото, обзор, страна производитель
Google translaten käännös yhteenvedosta:
Itsellä kanssa edessä talvirenkaiden osto. Todennäköisesti päädyn Contin IceContact2:n, mut pitää vielä hetken ajan mietiskellä ja pohtia, että josko sittenkin ottaisi jotkut muut testiin.
Mulla on kolmiot alla. Hyvin nuo ovat toimineet. Kolmatta talvea itse asiassa lähtevät nyt alle.Onko kukaan uskaltanut Triangeleita(Triangle) kokeilla? Monet kokeilleista on ollut positiivisesti yllättyneitä mutta testit ei vakuuta. Joku halparengas olisi hakusessa..
Tämä jaksaa särähtää korvaan joka kerta. Etelässä ne kelit nimenomaan ovat jatkuvasti jäiset. Pohjoisemmassa saattaa joskus jopa törmätä oikeaan talvikeliin, eli lumiseen tiehen.Eihän teknarin testissä nastallista contia voittanut kuin misukan "supernastarengas" joka taas taitaa olla eteläsuomeen epäkäytännöllinen. Teknarihan painottaa tota jääpidon merkitystä liikaa.
Mulla on kolmiot alla. Hyvin nuo ovat toimineet. Kolmatta talvea itse asiassa lähtevät nyt alle.
Hiljaiset ovat ja ihan hyvin on pito riittänyt.
Ei nuo kovin halvat olleet, tosin koko oli aika ikävä 205/65/15.
Nastat eli Icelinkit. Pitääpä ottaa kuva renkaista kun alan vaihtamaan alle. Mun mielestä niistä ei montaa nastaa puutu. Tosin muisti voi pettää ja totuus yllättääOnko kitkat vai nastat?
Itselleni ja muille vastaten, tuli tilattua 3 sarjaa Sava Eskimo kitkarenkaita (viime vuoden nro 2 testeissä) alla olevasta osoitteesta:Tämä kiinnostaisi itseäkin, sujuiko kaupat hyvin ja oliko renkaat tuoreita vai 3vuotta vanhoja?
Sormi tällä hetkellä tilausnapilla![]()
Jakaisin ennemmin rannikkoon vs. sisämaahan. Tosin rannikollakaan ei ole päätiet jäässä, kun suolaa on niin maan perhanasti. Tosiasiassa maksimaalista jääpitoa tarvitsee hyvin harvoin ellei nyt sitten satu asumaan jonkun korpipätkän päässä, missä ei ole kunnon kunnossapitoa tielle.Tämä jaksaa särähtää korvaan joka kerta. Etelässä ne kelit nimenomaan ovat jatkuvasti jäiset. Pohjoisemmassa saattaa joskus jopa törmätä oikeaan talvikeliin, eli lumiseen tiehen.
Harvassa tosiaan ne asfaltti ja hiekkatiet jotka on ihan jäässä, koska niitä ei suolata ollenkaan. Nekään ei aina ole niin liukkaita teitä, kun vaan ehtivät hiekoittaa sen jäätikköisen tien. Toki nastoillakin on syytä ajaa hiljaa ja varovasti, jos eksyy tuollaiselle tielle, kun on vielä sopivasti liukas lämpötila.Jakaisin ennemmin rannikkoon vs. sisämaahan. Tosin rannikollakaan ei ole päätiet jäässä, kun suolaa on niin maan perhanasti. Tosiasiassa maksimaalista jääpitoa tarvitsee hyvin harvoin ellei nyt sitten satu asumaan jonkun korpipätkän päässä, missä ei ole kunnon kunnossapitoa tielle.
Pitää varmaan paikkaansa. Mutta hyvän tienhoidon takia nuo tiet on silti tosi pitäviä. Ainoastaan pienemmät sivutiet on kunnolla paksussa jäässä ja paljon liukkaampia.Ei se suola teitä sulana pidä kuin muutamille pakkasasteille. Kyllä suomessa pääasiassa jääteillä ajetaan lappia lukuunottamatta.