Ei oo Hakkapeliitta 8 pilannut BMW:n ajettavuutta ainakaan meillä. Tosin ollaan käytetty run-flat Hakkapeliitta kaseja. Ja reilusti ilmaa (2.9-3bar). Nuo continentalit on todella löysät uutena (auton DSC nakuttaa jatkuvasti jopa suoraan normaalisti kiihdytettäessä xDrivestä huolimatta kuivalla asvaltilla (jopa vakionopeudensäätimellä kiihdytettäessä!), Nokialaiset aikansa uutena ns. "leijailee nastojen päällä". Kuluneena conteissa aavistuksen parempi tuntuma. Nokialaisissa sisäänajon jälkeen ei tuntumassa moittimista, käytös/pito tosin paljon parempi verrattuna conteihin.
Nämä continentalit ovat surkeat kulutuskestävyydeltään. Nastoja irtoilee ja kuluvat nopeasti, pito heikkenee jäällä olemattomiin ja renkaan äkkinäinen käytös vain korostuu. Hiljaiset ovat kyllä vielä. Kalliit renkaat, jotka eivät kestä kulutusta ja ovat pidoltaan jäällä tai lähellä nollaa huonot. Pikkupakkasella hyvät lumella, jäällä edelleen huonohkot vs Nokialaiset. Loskassa/suolamäskissä jopa vaarallisen huonosti ohjautuu, tuntuu kuvio menevän välittömästi tukkoon. Nokialainen toimi loskassa, lumella, jäällä ja kaikilla lämpötiloilla paremmin ja yllätyksettömästi. Conteilla meinasi karata moottoritien rampin kaarteessa perä omia aikojaan sivulle ns. vasta suolatulla puuterilumella, vaikka vauhtia ei ollut paljoa, DSC oli päällä, eikä sekään kerennyt reagoida. Tilaa oli ja vauhtia ei ollut liikaa joten ongelmaa ei ollut, mutta rengas kyllä aiheutti turhaa adrenaliinin purkausta.
Eli jos haluat hiljaiset nastarenkaat, osta Continentalin Ice Contact 3 Flexstud ja aja hitaasti/varovaisesti säilyttääksesi renkaan ominaisuudet. Jos haluat kestävät laaturenkaat, joiden melu on vähän korkeampi, mutta käytös kuluneenakin turvallinen/yllätyksetön, osta Nokian Hakkapeliitta 8.
Niin ja kyllä, tällaisena talvena ei oikein mikään pohjoismaisiin olosuhteisiin suunniteltu talvirengas ole hyvä, varsinkaan pääkaupunkiseudulla. Nyt Ouluun tuli talvi ja kunnolla lunta/jäätä ja noin -7 pakkasta.
Nämä continentalit ovat surkeat kulutuskestävyydeltään. Nastoja irtoilee ja kuluvat nopeasti, pito heikkenee jäällä olemattomiin ja renkaan äkkinäinen käytös vain korostuu. Hiljaiset ovat kyllä vielä. Kalliit renkaat, jotka eivät kestä kulutusta ja ovat pidoltaan jäällä tai lähellä nollaa huonot. Pikkupakkasella hyvät lumella, jäällä edelleen huonohkot vs Nokialaiset. Loskassa/suolamäskissä jopa vaarallisen huonosti ohjautuu, tuntuu kuvio menevän välittömästi tukkoon. Nokialainen toimi loskassa, lumella, jäällä ja kaikilla lämpötiloilla paremmin ja yllätyksettömästi. Conteilla meinasi karata moottoritien rampin kaarteessa perä omia aikojaan sivulle ns. vasta suolatulla puuterilumella, vaikka vauhtia ei ollut paljoa, DSC oli päällä, eikä sekään kerennyt reagoida. Tilaa oli ja vauhtia ei ollut liikaa joten ongelmaa ei ollut, mutta rengas kyllä aiheutti turhaa adrenaliinin purkausta.
Eli jos haluat hiljaiset nastarenkaat, osta Continentalin Ice Contact 3 Flexstud ja aja hitaasti/varovaisesti säilyttääksesi renkaan ominaisuudet. Jos haluat kestävät laaturenkaat, joiden melu on vähän korkeampi, mutta käytös kuluneenakin turvallinen/yllätyksetön, osta Nokian Hakkapeliitta 8.
Niin ja kyllä, tällaisena talvena ei oikein mikään pohjoismaisiin olosuhteisiin suunniteltu talvirengas ole hyvä, varsinkaan pääkaupunkiseudulla. Nyt Ouluun tuli talvi ja kunnolla lunta/jäätä ja noin -7 pakkasta.
Viimeksi muokattu: