Talvirenkaat - yleisketju

Itse ostan ainakin kitkanastat, jos mulla joskus tulee vielä auto olemaan. Painaa nappia, niin nastat tulee esille.
 
Onko tähän aikaan normaalisti järkeä hankkia talvikumeja, onko keväällä yleisesti poistoja tms? Vai onko vaan sama odotella syksyyn.
 
Kyllä niitä varastoja tyhjennellään kun kesärengaskausi on lähdössä käyntiin.
 
Onko tähän aikaan normaalisti järkeä hankkia talvikumeja, onko keväällä yleisesti poistoja tms? Vai onko vaan sama odotella syksyyn.

Kunhan tietää hintatasoa että mikä on halpaa.

Sain viime vuoden maaliskuussa jo todella halvalla 2 kpl hajaerä Nokian HKPL 8 suv renkaita. Normisti joku 250-300 e kpl ja nyt oli 60e kpl. Tälläsiä löytää harvoin.
 
Onko näistä talvirenkaista (kitkat lähinnä kiinnostavat) ollut nyt mitään erikoisempia tarjouksia tai poistoeriä?
 
Talvirenkaat tuottaa hiukan harmaita hiuksia tuon Seat Miin koon kanssa 185/55/15 ei tunnu löytyvän montaa vaihtoehtoa? Nokialainen,Hankook ja Continental hinta haitari oli 430-490€. Mitkäs oli luotettavia kauppoja ulkomailla? Jos löytäisi hiukan edukkaammin
 
Talvirenkaat tuottaa hiukan harmaita hiuksia tuon Seat Miin koon kanssa 185/55/15 ei tunnu löytyvän montaa vaihtoehtoa? Nokialainen,Hankook ja Continental hinta haitari oli 430-490€. Mitkäs oli luotettavia kauppoja ulkomailla? Jos löytäisi hiukan edukkaammin
1001renkaat ainakin tarjoaa vaihtoehtoja reilusti ja hinnat alkaa 40e/kpl. Oma kokemus kyseisestä firmasta on muutaman vuoden takaa. Tuote oli sitä mitä piti, toimitusaika muutama arkipäivä, mutta tilauksen tekemisen jälkeen oli vähän epäselvää menikö tilaus perille. Seuraava kontakti oli, kun kuriiri koputteli oveen renkaiden kanssa. Nykyään tilanne saattaa olla muuttunut.

Autodoc kannattaa myös pitää mielessä. Sielläkin on laaja valikoima, esimerkiksi FullRun -merkkiset renkaat lähtee alle 35e/kpl ilmaisella toimituksella. Monella on paljon pahaa sanottavaa tästäkin firmasta, mutta itselle aina on tullut sitä mitä olen tilannut ja kerran renkaat tilanneena, voin sanoa että sekin puoli toimii ihan ongelmitta.

Edit. hups tämä olikin talvirengasketju.. Oma kokemus siis kesärenkaista ja en välttämättä lähtisi saksanmaalta tilaamaan talvirenkaita.


Yksi vaihtoehto on laittaa joku rinnakkaiskoko alle, vaikka: 175/60
 
Itse nostan yllä olevien kauppojen lisäksi Rehviring.ee ( nykyään "suomalainenkin" sivusto heillä Renkaat24.com )

Täältä tullut useita sarjoja tilattua ja aina ollut tuoretta rengasta.

Ja tosiaan tuosta koosta kannattaa tosiaan katsoa rinnakkaiskoot. Ovat todennäköisesti huomattavasti halvempiakin.
 
Kannattaa tosiaan katsoa auton rekisteriotteesta (jos on/tilaa 0€)) vaihtoehtoiset koot ko autolle. 205/50/15 195/55/15, vannekoko tärkein.
 
Juu on tullut katsottua jonkun verrankin noita vaihtoehtoisia kokoja. Mutta kun en oikein tuohon halua leveämpiä kuin 185. Jatkoin soittokierrosta Porista löytyi Bridgestone kierros 185/55/15 370€ en tuon halvemmalla löytänyt netistä tilaamalla kun laski rengastyöt yms.
 
Tämä vaikuttaisi sopivalta ketjulta kun kysymys koskee enemmän talvirenkaita.

Tilanne on tämä:
Minulla on 18" aluvanteet kesärenkailla ja 17" aluvanteet kitkarenkailla.
Tarkoitus olisi myydä 17" setti pois ja ottaa 18" vanteet talvikäyttöön uusilla kitkarenkailla. Ensi kesäksi tarkoitus hankkia 19" vanteet ja renkaat.

Ongelma on että nuo nykyiset 18" kesärenkaat alkaa olla jo pahasti kuluneet, joten olisiko tuhoon tuomittu idea vaihtaa jo nyt kitkat alle? Kitkathan ei ole kesällä loistavat, mutta onhan tässä syksy jo ihan kohta tulossa. Vai olisiko parempi vaihtaa nyt vain nuo vanhat kitkat alle ja lähempänä talvea nuo uudet 18" kitkat? Ilmeisesti voisivat mennä huonoksi jos kesäkeleillä ajelee?
 
Tämä vaikuttaisi sopivalta ketjulta kun kysymys koskee enemmän talvirenkaita.

Tilanne on tämä:
Minulla on 18" aluvanteet kesärenkailla ja 17" aluvanteet kitkarenkailla.
Tarkoitus olisi myydä 17" setti pois ja ottaa 18" vanteet talvikäyttöön uusilla kitkarenkailla. Ensi kesäksi tarkoitus hankkia 19" vanteet ja renkaat.

Ongelma on että nuo nykyiset 18" kesärenkaat alkaa olla jo pahasti kuluneet, joten olisiko tuhoon tuomittu idea vaihtaa jo nyt kitkat alle? Kitkathan ei ole kesällä loistavat, mutta onhan tässä syksy jo ihan kohta tulossa. Vai olisiko parempi vaihtaa nyt vain nuo vanhat kitkat alle ja lähempänä talvea nuo uudet 18" kitkat? Ilmeisesti voisivat mennä huonoksi jos kesäkeleillä ajelee?

Aika paljon riippuu minkä verran ja missä ajat. Etenkin moottoritienopeuksissa kitkat tahtovat kesällä sulaa alta ja parhaimmillaan paras terä uusista kitkoista on mennyt ennen ensi liukkaita. Jos 17” eivät nyt ihan iskemättömät ole niin ajaisin niillä pari kuukautta.
 
Pitäisi itsekin tässä syksyn mittaa etsiä uudet kitkarenkaat 225/40r18 koossa. En tiedä onko nettikauppojen listat vielä näin kesällä tyhjiä, mutta melko vähän on joissakin paikoissa valinnanvaraa vai onko sitten vaan koko erikoinen.
 
Aika paljon riippuu minkä verran ja missä ajat. Etenkin moottoritienopeuksissa kitkat tahtovat kesällä sulaa alta ja parhaimmillaan paras terä uusista kitkoista on mennyt ennen ensi liukkaita. Jos 17” eivät nyt ihan iskemättömät ole niin ajaisin niillä pari kuukautta.
Tänks, näin vähän itsekin tuumin että voisi olla järkevintä. Vanhat kitkat oli tosiaan jo viime talvena alla kun auton ostin ja ovat vielä kahta eri merkkiä. Ehkä niillä vielä yhden talven olisi ajellut, mutta en ajatellut niille myydessä arvoa laskea.
 
tuossa alkaa jo talverenkaat pyöriä mielessä, tekisi mieli vaihtaa vähän nätimmät vanteet talveksi auton harmaiden 16" tilalle. Kesäkäytössä hyväksi havaittu kompromissi tehottomaan autoon 205/50R17 olisi varmaan toimiva talveksikin. Harmillisesti ero merkkirenkaan ja halpiksen välillä on iso. Olen aina ollut sitä mieltä, että kesällä voi ajaa kiinalaisilla mutta talvella ei parane säästellä. Nyt kuitenkin aloin harkita Nangkang tai Triangle kitkoja. Kokemuksia näistä?

 
tuossa alkaa jo talverenkaat pyöriä mielessä, tekisi mieli vaihtaa vähän nätimmät vanteet talveksi auton harmaiden 16" tilalle. Kesäkäytössä hyväksi havaittu kompromissi tehottomaan autoon 205/50R17 olisi varmaan toimiva talveksikin. Harmillisesti ero merkkirenkaan ja halpiksen välillä on iso. Olen aina ollut sitä mieltä, että kesällä voi ajaa kiinalaisilla mutta talvella ei parane säästellä. Nyt kuitenkin aloin harkita Nangkang tai Triangle kitkoja. Kokemuksia näistä?

Triangle kitkoista ei ole kokemuksia mutta nastat ovat toimineet ihan hyvin. Kitkoissa ehkä kuitenkin ostaisin ennemmin tunnetumman merkkiset kun ei ole nastoja lisäämässä pitoa.
 
Halpisrenkaista Antareksen renkaat toimineet hyvin. Kitkoista ei ole kokemusta mutta kesä-ja nastarenkaissa ollut hinta-laatu kohdallaan.
 
En ostaisi kiinanhalppiskitkoja talveksi, varsinkaan tyylisyistä.

Jos Triaglen nasta oli selvästi huonompi kuin nyt jo vanhentunut Hakkapeliitta 7 (eli samaa tasoa muiden kiinanhalppisten), niin tuskinpa siinä kitkassakaan hurraamista on. Eli kunnon renkaan ja joko kaivaa taskua syvemmältä tai sitten tyytyä pienempään vannekokoon.
 
Pitäis kanssa baijerilaiseen hankkia jotkut uudet talvirenkaat, 225/45/17 koossa.. Piti jo viime talvena mutta viivyttelin kun ei oikein ollut luntakaan ja ajoin vanhat 6v vanhat kitkat loppuun..

Vaikka aina vannonut kitkojen nimeen ja niillä aina pärjännyt, niin jokin pieni intuitio kokeilla vaihteeksi nastoja. Kuinka nopeasti nykynastoilla iskee rapinan yms melun vitutus?

Jotain premiumia varmaan kuitenkin eli continental tms.
 
Pitäis kanssa baijerilaiseen hankkia jotkut uudet talvirenkaat, 225/45/17 koossa.. Piti jo viime talvena mutta viivyttelin kun ei oikein ollut luntakaan ja ajoin vanhat 6v vanhat kitkat loppuun..

Vaikka aina vannonut kitkojen nimeen ja niillä aina pärjännyt, niin jokin pieni intuitio kokeilla vaihteeksi nastoja. Kuinka nopeasti nykynastoilla iskee rapinan yms melun vitutus?

Jotain premiumia varmaan kuitenkin eli continental tms.
Itellä toisessa autossa oli nastat ja toisessa kitkat ja kyllä se vitutus nastoilla alkoi heti liikkellelähtiessä. Nasta-auto tosin ei ollut niin hyvin äänenvaimennettu kuin kitka-auto (V70 vs XC60).
 
Rapina vi..tutus alkaa alle viiden minuutin päästä. Osta edelleen kitkat, jollei nastoille ole suurta perustetta.
 
tuossa alkaa jo talverenkaat pyöriä mielessä, tekisi mieli vaihtaa vähän nätimmät vanteet talveksi auton harmaiden 16" tilalle. Kesäkäytössä hyväksi havaittu kompromissi tehottomaan autoon 205/50R17 olisi varmaan toimiva talveksikin. Harmillisesti ero merkkirenkaan ja halpiksen välillä on iso. Olen aina ollut sitä mieltä, että kesällä voi ajaa kiinalaisilla mutta talvella ei parane säästellä. Nyt kuitenkin aloin harkita Nangkang tai Triangle kitkoja. Kokemuksia näistä?



Yhden talven oli trianglen kitkat 225/45/17 Subaru Legacy alla, niiden kanssa pärjää jos ajaa pelkästään pääväyliä mitä hoidetaan. Renkaiden sivuttaispito lähti aika yllättäen siinä täytyy vain suhteuttaa vauhti enemmän kelin mukaan. Nyt ollut kaksi talvea jotku wintersafe 225/45/17 Toyota Caldinan alla niissä on aivan sama homma. Mutta kun ajan vain Eurajoki - Rauma väliä autolla ja toisessa on kuitenkin nastat alla voi valita kummalla menee.
 
Pitäis kanssa baijerilaiseen hankkia jotkut uudet talvirenkaat, 225/45/17 koossa.. Piti jo viime talvena mutta viivyttelin kun ei oikein ollut luntakaan ja ajoin vanhat 6v vanhat kitkat loppuun..

Vaikka aina vannonut kitkojen nimeen ja niillä aina pärjännyt, niin jokin pieni intuitio kokeilla vaihteeksi nastoja. Kuinka nopeasti nykynastoilla iskee rapinan yms melun vitutus?

Jotain premiumia varmaan kuitenkin eli continental tms.

Contin nastoissa ne nastat ei pysy. Jos nastarenkaita premiumina niin joko Hakkapeliitta 9 tai Michelinin X-ice 4. Contin kitkat ovat todella pehmeät, samoiten Continentalin nuo Icecontact 3 (flexstud versio on aivan kuraa, nastat ei pysy edes 20 000km ja vellovat kummallisesti auton alla). Itse suosittelisin Hakkapeliitta 9. Nuo Hakkapeliitta 9:t ovat myös alkuun pehmeähköt, mutta kilometrejä kun karttuu niin asettuvat mainiosti auton alle, sama Hakkapeliitta 8:ssa.

Autoina ollut F10 520d xDrive, G30 520d xDrive noilla Hakkapeliitta kaseilla 225/55/R17 kokona ja kahdet Continentalin Icecontact 3 Flexstudit 225/50/R17 kokona samassa G20 320d xDrive:ssä ja surkeat ovat ajotuntumaltaan, uutena pito on tosin hämmästyttävän hyvä (tuntuvat liimarenkailta talvikelissä), mutta renkaan käytös on mallia joko pitoa on tai sitten ei, varoitusta ei juuri tule. Opel Astra K farkussa on olleet alla nuo Hakkapeliitta 9:t jo kaksi talvea.

Continentalin IceContact 3 Flexstudit ovat jo uutena kyllä todella hiljaiset, muuta hyvää niissä ei sitten oikein olekkaan. Todella pehmeät ja tuntuvat bemarin alla ikäviltä ajaa, hakevat jokaisessa paikassa paikkaansa harvan nastoituksen ja kuminastojen jouston takia.

Nokialaisten käytös on kaikissa tilanteissa moitteetonta ja renkaat aina varoittavat ajoissa pidon rajan lähestymistä. Nokialaisilla on paljon helpompi myös ajaa talvella pidon rajalla/pidon menetyksen jälkeen (eli laittomasti nelipyöräluisussa, tämä testattu BMW Winter Driving Experiencessä jääradalla, muuta en kehtaa paljastaa). Nokialainen myös kestää kulutusta, nastat pysyvät renkaissa ja melutasokin laskee siedettäväksi reilun 5000 kilometrin ajon jälkeen. Eivät myöskään hae paikkaansa vaan menevät vakaasti vittumaisissakin keliolosuhteissa (sohjo, jääurat).

Michelinin X-Ice 4:stä ei ole kokemuksia, mutta positiivisia asioita olen niistä kuullut.
 
Itselläkin uudet talvirenkaat hankittava ja kitkat kyllä kiinnostaisi melun ja mukavuuden takia. Olenko kuitenkin mökkitiellä aivan kusessa etuvedolla kitkoilla, jos mäkinen tie on tuollaisessa kunnossa? Tuo kuva on viime tammikuulta ja tuona talvena oli mökkitie monta kertaa enemmän luistinrata kuin autotie. Ylämäkiin otettava vauhtia niin paljon kuin uskalsi ja alamäet mentiin jarrut pohjassa nastat rohisten.
IMG_20200802_165600.jpg
 
Tässä on tien kunnossapito hoidettu ala arvoisesti, ei tuossa nastakaan paljon pidä.
Tällaisesta kannattaisi tehdä poliisille tutkintapyyntö, koska ei kunnossapidosta vastaava taho muuten välitä asiasta pas#an vertaa.
Kuvasta näkee että hiekotettu on joskus ja ihan vi#un niukasta.
 
Viimeksi muokattu:
Tässä on tien kunnossapito hoidettu ala arvoisesti, ei tuossa nastakaan häävisti pidä.
Mökille sai ajaa 15km tuollaista tietä aina yhteen suuntaan ja loppumatka oli pieniä metsäteitä, joita ei kovin hyvin hoideta. Viime talvena oli vuorotellen talvista ja sitten taas keväistä, niin kaikki pikkutiet maaseudulla oli usein tuossa kunnossa. Niitä tulee ajeltua paljon, niin omien renkaiden pitäisi selviytyä noista.

TM:n testeistä koittanut katsella nastarenkaita, jotka olivat vertailtavista renkaista hiljaisimmasta päästä. Edellisessä autossa oli Goodyear Ultragrip Ice Arctic -renkaat, jotka eivät kamalasti vollottaneet ja muutenkin toimivat talvella hyvin ja TM:n testi vahvisti samat havainnot. Voisi melkein sellaiset hankkia nytkin. Ainakin paljon hiljaisemmat kuin isän Hankookit.
 
Kotipihasta lähtiessä ensimmäiset 300m näyttää tuolta, sitten helpottaa. Vajaavetoisella Audilla ja Saabilla pärjää hyvin, kun nopeus on alle 50km/h. Tätä keliä on n.3 päivää vuodessa.
 
Mökille sai ajaa 15km tuollaista tietä aina yhteen suuntaan ja loppumatka oli pieniä metsäteitä, joita ei kovin hyvin hoideta. Viime talvena oli vuorotellen talvista ja sitten taas keväistä, niin kaikki pikkutiet maaseudulla oli usein tuossa kunnossa. Niitä tulee ajeltua paljon, niin omien renkaiden pitäisi selviytyä noista.

TM:n testeistä koittanut katsella nastarenkaita, jotka olivat vertailtavista renkaista hiljaisimmasta päästä. Edellisessä autossa oli Goodyear Ultragrip Ice Arctic -renkaat, jotka eivät kamalasti vollottaneet ja muutenkin toimivat talvella hyvin ja TM:n testi vahvisti samat havainnot. Voisi melkein sellaiset hankkia nytkin. Ainakin paljon hiljaisemmat kuin isän Hankookit.
Jos tommosia teitä paljon joutuu ajelemaan, niin kannattanee ottaa ne nastat, oli sitten vajaa- tai neliveto.
 
Katsotaan onko Contin "kuminastoissa" tapahtunut kehitystä..

Ide on loistava ja nastat hiljaiset, nyt kun saisivat ne pysymään vielä renkaissa kiinni yli yhden talven :D

Takuuseenhan Conti on noita vaihdellutkin, toivottavasti saavat ne kuntoon.
 
Tuli ajeltuu viime "talvi" kesärenkailla kun ei täällä eteläsuomessa oikeen enää talvea ollut ja tammikuussa ei enää jaksanu nähdä vaivaa vaihtaa kitkoja paikalleen. Työmatka on sen verran lyhyt että tulee käveltyä ja pärjäs ilman autoa aika hyvin
 
265/55/19 koossa pitäisi alkaa väijymään talvirengastarjouksia. 1001renkaiden sivulla olis muutaman (5) vuotta vanhoja Dunloppeja mutta hieman epäilyttää noin vanhoja kitkoja hankkia. 177€/kpl olis sitten lähempänä nykypäivää paistetut Hankookit. Hankookin kitkat oli ainakin edellisessä työmatkarouskussa oikein hyvät.
 
Itsekin ajattelin varman hankookin icept kitkat ostella 225/40r18 koossa ensi talveksi. Tietääkö joku sanoa mitä eroa noilla malleilla kyseisestä renkaasta on? On evo2, evo3, iz2 jne. Varmaan osa jotain keskieuroopan kitkoja ja osa sitten ihan pohjoismaihin, mutta mistäs ne mahtaa erottaa?
 
Itsekin ajattelin varman hankookin icept kitkat ostella 225/40r18 koossa ensi talveksi. Tietääkö joku sanoa mitä eroa noilla malleilla kyseisestä renkaasta on? On evo2, evo3, iz2 jne. Varmaan osa jotain keskieuroopan kitkoja ja osa sitten ihan pohjoismaihin, mutta mistäs ne mahtaa erottaa?
Samaa ite miettinyt kun Hankookin omilta sivuilta ei saa mitää järkevää irti. SUV renkaita kun kattoo niin siellä ei edes ole listattuna 1001renkaiden myymää mallia Hankook Winter I*Cept evo2 W320A SUV .
 
mitä mieltä 2016 paistetuista kitkoista, 1001renkaat näyttää myyvän aika paljon hieman vanhempaa varastoa, mm. Michelin kitkaa saisi noin 95€/kpl hintaan, siitä alaspäin vaihtoehtoina Nangkang "testimenestys" kitka 78€/kpl vannetukusta ja tuo aiemmin mainittu Triangle 65€/kpl
 
Samaa ite miettinyt kun Hankookin omilta sivuilta ei saa mitää järkevää irti. SUV renkaita kun kattoo niin siellä ei edes ole listattuna 1001renkaiden myymää mallia Hankook Winter I*Cept evo2 W320A SUV .
Googlailin vähän eri sivuilta noita renkaita ja päädyin tulokseen että W616/W606 malliset renkaat ovat ainoat pohjoismaiset kitkat ja kaikki muut käytännössä euroopan kitkoja. Mutta tämäkin tieto ihan mutulla eri sivustoiden tietoja vertaillen. Käytännössä siis iz2 malliset renkaat, evo malliset euroopan kitkoja siis.
 
Googlailin vähän eri sivuilta noita renkaita ja päädyin tulokseen että W616/W606 malliset renkaat ovat ainoat pohjoismaiset kitkat ja kaikki muut käytännössä euroopan kitkoja. Mutta tämäkin tieto ihan mutulla eri sivustoiden tietoja vertaillen. Käytännössä siis iz2 malliset renkaat, evo malliset euroopan kitkoja siis.
Ruottalaisten sivulta näköjään löytyy paremmin tietoa ja jonkun sortin vertailutaulukkojakin.
 
Itselläkin uudet talvirenkaat hankittava ja kitkat kyllä kiinnostaisi melun ja mukavuuden takia. Olenko kuitenkin mökkitiellä aivan kusessa etuvedolla kitkoilla, jos mäkinen tie on tuollaisessa kunnossa? Tuo kuva on viime tammikuulta ja tuona talvena oli mökkitie monta kertaa enemmän luistinrata kuin autotie. Ylämäkiin otettava vauhtia niin paljon kuin uskalsi ja alamäet mentiin jarrut pohjassa nastat rohisten.
IMG_20200802_165600.jpg

Tämän takia minulla on neliveto, nastarenkaat ja kunnon maavara niin en jää omalle mökkitielle jumiin mikä näyttää juuri samalta ja toinen vastakohta on se 30cm lunta kun ei ole aurattu
 
Kotipihasta lähtiessä ensimmäiset 300m näyttää tuolta, sitten helpottaa. Vajaavetoisella Audilla ja Saabilla pärjää hyvin, kun nopeus on alle 50km/h. Tätä keliä on n.3 päivää vuodessa.

Itsellä on aina tapana varautua pahimman mukaan, mökille kun mennään on kontissa moottorisaha, maastotunkki, liinoja ja vinssi. Ei sitten jää mökkireissu väliin kun puu on kaatunut tielle ja joka vuosi joku on kaatunut ja mökki on alle Lahden korkeudella.
 
Ei ole mökkiä ja JKL:n keskustaan vajaa 5km. Eli lähes kaikki tiet sulana/suolattu/hiekoitettu.
 
mitä mieltä 2016 paistetuista kitkoista, 1001renkaat näyttää myyvän aika paljon hieman vanhempaa varastoa, mm. Michelin kitkaa saisi noin 95€/kpl hintaan, siitä alaspäin vaihtoehtoina Nangkang "testimenestys" kitka 78€/kpl vannetukusta ja tuo aiemmin mainittu Triangle 65€/kpl
En suosittele ostamaan noin vanhoja kitkoja varsinkin, jos ajoa tulee vähän. Itse ainakin huomasin, että pito alkoi merkittävästi huonontua yli kolme vuotta vanhoilla kitkoilla vaikkei niillä paljoa oltu ajettu.
 
mitä mieltä 2016 paistetuista kitkoista, 1001renkaat näyttää myyvän aika paljon hieman vanhempaa varastoa, mm. Michelin kitkaa saisi noin 95€/kpl hintaan, siitä alaspäin vaihtoehtoina Nangkang "testimenestys" kitka 78€/kpl vannetukusta ja tuo aiemmin mainittu Triangle 65€/kpl
Pitäisi olla vielä ihan kuranttia kamaa, jos ne on vain varastoitu asianmukaisesti. Valmistajien mukaan alkuperäisten ominaisuuksien pitäisi säilyä viitisen vuotta laadukkaalla varastoinnilla.
 
Onko kenelläkään kokemuksia Maxxis Arctic Trekker SP-02 kitkarenkaista? Ainakin vuonna 2014 ovat olleet 3. sijalla TM rengastestissä, eli eivät ihan luokattoman huonot voi olla.
 
Itselläkin uudet talvirenkaat hankittava ja kitkat kyllä kiinnostaisi melun ja mukavuuden takia. Olenko kuitenkin mökkitiellä aivan kusessa etuvedolla kitkoilla, jos mäkinen tie on tuollaisessa kunnossa? Tuo kuva on viime tammikuulta ja tuona talvena oli mökkitie monta kertaa enemmän luistinrata kuin autotie. Ylämäkiin otettava vauhtia niin paljon kuin uskalsi ja alamäet mentiin jarrut pohjassa nastat rohisten.
IMG_20200802_165600.jpg
Tuollaisella tiellä jos tule vähänkään äkkinäistä tilannetta on kitkat hengenvaaralliset. Nastoja alle ehdottomasti jos jääkeleillä pitää kurvailla.
 
Tuollaisella tiellä jos tule vähänkään äkkinäistä tilannetta on kitkat hengenvaaralliset. Nastoja alle ehdottomasti jos jääkeleillä pitää kurvailla.

Eikä ole, ei tuollaisella tiellä ajeta kovaa nastoillakaan.
 
Älä viitti. Jäällä nastoilla on aivan eri pito kuin kitkoilla ja se on fakta.

Jep, ehkä ensimmäisenä talvena, jonka jälkeen nastat on hiottu pois uudenmaan kuivilla asfalteilla, eivätkä ne enää pärjää kitkoille.
 
Renkaat yleensä vaihdetaan jos ne on kuluneet.
Meinaatko, että ne kitkat on vielä uudenveroiset seuraavana vuotena jos kilometrejä tulee yhtä paljon kuin kuvailemallasi ajomäärällä?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 388
Viestejä
4 511 077
Jäsenet
74 360
Uusin jäsen
mouserapids

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom