- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 4 812
Ensimmäistä kertaa kun autossa ei mitään "ylimääräistä" lämmitintä, vaan valmistajan oma sähköinen.
Eli Mersun apista (~10 eur / vuosi ), autosta ajastettuna tai kaukosäätimellä avaamalla lämppäri käyntiin. Yllättävän nopeasti lämpenee sisätilat ja sulaa ikkunat -20 pakkasillakin. Jos auto ei ole laturijohdossa niin 10% akun uhrauksella saa jo lämpimäksi (range näin pahimmilla pakkasilla n. 30km, eli -20km).
Moottoria ei tietenkään lämmitetä vaikka tuossa -10 asteen pakkasten jälkeen se lähtee päälle "väkisin" eikä suoraan sähköllä pääse etenemään kuin moottorin lämmettyä. Tiedä mikä logiikka kyseessä kun pienemmillä pakkasilla voi ajella akulla rauhassa... :rolleyeys:
MB E300de 2019 kyseessä, siis.
Eli Mersun apista (~10 eur / vuosi ), autosta ajastettuna tai kaukosäätimellä avaamalla lämppäri käyntiin. Yllättävän nopeasti lämpenee sisätilat ja sulaa ikkunat -20 pakkasillakin. Jos auto ei ole laturijohdossa niin 10% akun uhrauksella saa jo lämpimäksi (range näin pahimmilla pakkasilla n. 30km, eli -20km).
Moottoria ei tietenkään lämmitetä vaikka tuossa -10 asteen pakkasten jälkeen se lähtee päälle "väkisin" eikä suoraan sähköllä pääse etenemään kuin moottorin lämmettyä. Tiedä mikä logiikka kyseessä kun pienemmillä pakkasilla voi ajella akulla rauhassa... :rolleyeys:
MB E300de 2019 kyseessä, siis.