Kulmahiomakoneella voi tuon kannan myös hioa pois ja jos toi rumpu/levy menee vaihtoon, niin jälki voi olla oikeastaan mitä vaan. Ei tuolla lukitusruuvilla ole mitään virkaa, ei noita ole edes kaikissa autoissa.Poraa kanta suosiolla pois
Tämä, amatööri virheKorjaajalle iso alaspeukku, kun lähti reikätorxilla edes yrittämään.
On olemassa normi torx ja reikä torx kuten tässä, reikä torx ei kestä voimaa kuten umpinainen normi torx.Hetkinen, nyt täytyy todeta että itsekin olen amatööri autonrassaaja.
Eikö torx-ruuvia avata torx-kärjellä? Vai millä konstilla tuo olisi pitänyt hoitaa oikeaoppisesti?
Itse laitan aina kuparirasvaa kiereisiin ja vain sormikireyteen. Noita on muiden jäljiltä joutunut porailemaan..Itsellä ihan samanlainen jarrulevyn kiinnitys ja samallalailla kävi. Porasin sopivalla terällä ja vastakierretapilla otettiin pois. Laitoin uuden uppokanta pultin.
Mutta itsellä oli käytössä normi torx ja sekin meni poikki. Noita jos kiristää liian tiukkaan niin sama on edessä seuraavalla kerralla.
Höh, nyt vasta kuulin. Kymmeniä vuosia olen käyttänyt ja senkin ajan olisi voinut käyttää vaikka radion säätämiseen.Uudessa autossa ensimmäinen toimenpide on repiä takalasin pyyhin pois, ei sillä tee yhtään mitään.
Otan nöyrästi vastaan alapeukun Sen verta puolustaudun että ensimmäisellä yrityksellä oli käytössä "umpitorx" mutta paskaksi meni sekin. Penetraarioöljyllä kikkailun jälkeen ajattelin että se olisi vähän löystynyt mutta ei näköjään.Korjaajalle iso alaspeukku, kun lähti reikätorxilla edes yrittämään.
Linkissäsi, nimimerkki JW1982 kertoilee: "The WSS-M2C204-A2 specification is not completely correct for this type of vehicle/engine. This was a known fault of the instruction manual.Ajattelin vaihtaa 2005 Focukseen ohjaustehostimen öljyt kun niitä on tuskin ikinä vaihdettu. Auton ohjekirjassa sanotaan, että sisään menisi WSS-M2C 204-A -öljyä joka on vihreää. Tällä hetkellä siellä säiliössä on vaan punaisen väristä öljyä (ATF?). Pikaisella googlauksella tohon aikaan Fordilla oli siirtymävaihe noissa öljyissä, niin ohjekirjassa sanotaan väärät speksit öljylle.
Laittasko tonne nyt sitten ATF:ää, tuota vihreetä speksattua kamaa vai annanko vaan olla?
Potilaana foordin ääs-maxi, 300tkm kesti ja sitten loppui veto kokonaan. Kaksoismassavauhtipyörän jousissa pientä sanomista?
Jottai semmosta varmaa tosta tullee, ympärivuotinen käyttis kyseessä ni vähän jotai kompromisseja tehtävä, vartille voi sitte slicksejä tunkee alle et saa ees vähä jotai pitoja kiihotteluun."Ihan sama mikä vaihde on päällä, se vaan sutii" tyyppinen vehje tekeillä stigellä?
Ensimmäisenä tulee mieleen tosta polkimen löysyydestä sylinterin tiivisteiden kunto joka ei aiheuttaa poljinta painaessa sen että pääsylinterin sisällä mäntä liikkuu mutta kun falskaa seinämältä niin se mäntä ei pumppaa sitä nestettä mihinkään suuntaan.Corollan kadonneiden jarrujen mysteeri.
Jarrupääsylinteri on vaihdettu. Ilmattu jarruja alipaineella ilmausnipan kautta kaikista kulmista. 1,5l edestä jarrunestettä juoksutettu näin läpi putkista huolehtien kokoajan jarrunestesäiliön nestepinnasta. Ja edelleen poljin on vetelä ja menee pohjaan asti.
Oisko uusi pääsylinteri sökö, abs yksikössä ilmaa, vai klassinen käyttäjävirhe syynä? Missä menee väärin? Eihän tässä muutakaan tekemistä olisi ku painia ton ruoskan kimpussa
Jotain kotelonsuojaa.Kuinkas kanssa autoilijat massaa autojensa alustoja vai onko se jo old skoolia?
Tuli tuossa ostettua työ käyttöön 2003 Yaris verso vastineeksi pyörälle. Ajattelin tätä nyt helliä ja pitää kuin omaa.
Tuossa kun jarruja herkistelin, loin vilkaisun alustaan ja siellä näytti vähän sellaiselta että voisin öljytä/massata. Toki mtn nosturia en omista, mutta soveltaen vaikka nurkka kerrallaan. Pesuri ja kompressori löytyy.
Olisiko pesurilla alustan pesu ja luontoäidin kuivatus ja sitten suojaus päälle? Mutta mitä? Tuskin pensseli massaa? Onko jollain jotain esimerkkiä kuinka tässä voisi edetä ja millä aineilla, esim wurtin kioski löytyy täältä kylältä.
Kiitos!
Rumpujarrut? Oletko tehnyt perussäädön rumpua takaisin laittaessa?Vaihoin fabiaan jarrukengät taakse, sekä käsijarrun vaijerit. Nyt menee jarrupoljin pohjaan ja jarruteho on huomattavasti pienempi. Kun pumppaa 3 kertaa tulee polkimeen hetkeksi vastetta mutta sitten menee taas veltoksi. Mihinkään sellaiseen en ole koskenut, että olisi ilmaa pitänyt päästä järjestelmään.
Ihmettelyn aiheena on myös abs, jota ei rekisteriotteen mukaan ole, mutta pumppu löytyy konehuoneesta. Kuitenkaan valo ei ole ennen syttynyt sytytysvirtaa kytkiessä, nyt kuitenkin syttyy.
Olisiko jonkunlaisia arvauksia siitä, mitä tehdä, aloitanko nyt aluksi ilmaamisella?
Alkaa mennä hermot tähän vag tuotteeseen, sillä korjattavaa on riittänyt.
Sääditkö jarruja mitenkään remontin jälkeen? Eli toit kengät lähes rumpuun kiinni.Vaihoin fabiaan jarrukengät taakse, sekä käsijarrun vaijerit. Nyt menee jarrupoljin pohjaan ja jarruteho on huomattavasti pienempi. Kun pumppaa 3 kertaa tulee polkimeen hetkeksi vastetta mutta sitten menee taas veltoksi. Mihinkään sellaiseen en ole koskenut, että olisi ilmaa pitänyt päästä järjestelmään.
Ihmettelyn aiheena on myös abs, jota ei rekisteriotteen mukaan ole, mutta pumppu löytyy konehuoneesta. Kuitenkaan valo ei ole ennen syttynyt sytytysvirtaa kytkiessä, nyt kuitenkin syttyy.
Olisiko jonkunlaisia arvauksia siitä, mitä tehdä, aloitanko nyt aluksi ilmaamisella?
Alkaa mennä hermot tähän vag tuotteeseen, sillä korjattavaa on riittänyt.
Rumpujarru kyseessä ja en säätänyt, sillä en tiedä miten tuon pystyisi säätämään, sillä säätömekanismi on vain tappi, jonka toisessa päässä jousi, joka painaa tätä tappia alaspäin.Rumpujarrut? Oletko tehnyt perussäädön rumpua takaisin laittaessa?
No pitäisikö ottaa selvää ennen töihin ryhtymistä?Rumpujarru kyseessä ja en säätänyt, sillä en tiedä miten tuon pystyisi säätämään, sillä säätömekanismi on vain tappi, jonka toisessa päässä jousi, joka painaa tätä tappia alaspäin.
On siinä varmaan jonkinlainen säätöpyörä, sellanen hammastettu rulla? Tai ainakin Corollassa sellaisen näin.Rumpujarru kyseessä ja en säätänyt, sillä en tiedä miten tuon pystyisi säätämään, sillä säätömekanismi on vain tappi, jonka toisessa päässä jousi, joka painaa tätä tappia alaspäin.
On tehty polon jarruja ennenkin, jotka ovat siis samat mitä fabiassa.No pitäisikö ottaa selvää ennen töihin ryhtymistä?
ei ole pyörä, vaan tällainen: GyazoOn siinä varmaan jonkinlainen säätöpyörä, sellanen hammastettu rulla? Tai ainakin Corollassa sellaisen näin.
Peugeotissa on myös samanlainen. Lisäksi jarrurummussa on reikä, jonka kautta saa talttapäisellä meisselillä pyöritettyä sitä säätöpyörää.On siinä varmaan jonkinlainen säätöpyörä, sellanen hammastettu rulla? Tai ainakin Corollassa sellaisen näin.
Kiila lukitaan ennen rummun laittoa ylös ja kun paketti on kasassa napsautetaan kiila kireälle rummun reiästä. Näin muistaakseni meni. Googlesta löytyy ohjeet
Kokeilenpa huomenna, raportoidaan sitten.Paitsi että vanhoissa paskoissa syystä tai toisesta se kiila ei liiku
On toiminut huomattavan paljon paremmin kun manuaalisesti asettelee sen kiilan semmoseen kohtaan että jarrukengät nippa nappa laahaa.
Dinitrol ML Kotelosuoja 500 ml | Motonet Oy ensin tuota ja sitten päälle tuota jos kestävää haluaa Dinitrol 4941/CAR Alustasuoja 500 ml | Motonet OyKuinkas kanssa autoilijat massaa autojensa alustoja vai onko se jo old skoolia?
Tuli tuossa ostettua työ käyttöön 2003 Yaris verso vastineeksi pyörälle. Ajattelin tätä nyt helliä ja pitää kuin omaa.
Tuossa kun jarruja herkistelin, loin vilkaisun alustaan ja siellä näytti vähän sellaiselta että voisin öljytä/massata. Toki mtn nosturia en omista, mutta soveltaen vaikka nurkka kerrallaan. Pesuri ja kompressori löytyy.
Olisiko pesurilla alustan pesu ja luontoäidin kuivatus ja sitten suojaus päälle? Mutta mitä? Tuskin pensseli massaa? Onko jollain jotain esimerkkiä kuinka tässä voisi edetä ja millä aineilla, esim wurtin kioski löytyy täältä kylältä.
Kiitos!
No ei näköjään kun ei toimi...On tehty polon jarruja ennenkin, jotka ovat siis samat mitä fabiassa.
Pyöränpultin reiästä pääsee heiluttelemaan kiilaa kireämmälle vaikka ohuella kuusiokoloavaimella. Työntää avaimen kiilan jousireiästä läpi.Kokeilenpa huomenna, raportoidaan sitten.