Mitäs raati sanoo, minkälaisia oireita vuotava suutin aiheuttaa auton käyntiin?
Olisi yksi Bosch LH-Jetronicilla varustettu potilas, jossa oireina kylmästartilla pitkä sahaaminen ennen käynnistymistä, ja käynnistymisen jälkeen korkea tyhjäkäynti (2000rpm) joka korostuu etenkin kylmällä kelillä. Kun kone hieman lämpenee, tyhjäkäynti laskee seilaamaan 800-1100 rpm välille. Lämpimällä koneella käynnistyy välittömästi, mutta voi sammua heti perään, tai käydä hetken todella vaivalloisesti. Ajossa ei mitään ihmeempää huomaa.
Vikaa etsitty imuvuodoista, tyhjäkäyntiventtiilistä, ecun lämpötila-anturista ja sytkäpuolesta mutta eipä noilla ole vaikutusta ollut.
Omia arveluja:
Vaikuttaisi että bensapaine laskee sen jälkeen melko nopeasti, kun auton sammuttaa. Tässä järjestelmässä bensapumppu käynnistyy vasta kun moottorissa on kierroksia, eli kun paine on matala (kylmäkäynnistys), pitää sahata pitkään ennen kuin pumppu saa paineet nostettua. Sen jälkeen kun auto on vartin sammuksissa, polttoainetta vuotaa suuttimesta imusarjaan ja paine laskee. Auto käynnistyy helposti (imusarjaan vuotaneen bensan takia), mutta meinaa sammua kun pumppu ei ole saanut painetta nostettua takaisin.
Muita arvauksia?