Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Tänään sit tuli vielä kolvailtua sähköisen käsijarrun poikki mennyt piuha kuntoon ja saatiin käsijarrukin toimimaan niinkuin pitää. Huomenna sitten läppärin kera katsastusnäyttöön ja vikakoodien nollaus vielä ennen ku menee pakokaasutestiin :nb:
 
vikakoodien nollaus vielä ennen ku menee pakokaasutestiin
Jos auto on sen ikäinen, että siitä luetaan OBD-data katsastuksessa, niin ei tuossa oikein ole järkeä. Jos koodit nollaa juuri ennen katsastusta, niin siellä on sitten eri osatestit tekemättä ja katsastus pomppaa sen takia.
 
Jos auto on sen ikäinen, että siitä luetaan OBD-data katsastuksessa, niin ei tuossa oikein ole järkeä. Jos koodit nollaa juuri ennen katsastusta, niin siellä on sitten eri osatestit tekemättä ja katsastus pomppaa sen takia.
Kyllä siinä muutaman kymmenen metriä ajetaan, että eiköhän se riitä.
 
Kyllä siinä muutaman kymmenen metriä ajetaan, että eiköhän se riitä.

Juu ei todellakaan riitä.

edit. tuosta äkkiseltään Ameriikan Joelta lainattu geneerinen ohjeistus:

  1. The OBDII drive cycle begins with a cold start (coolant temperature below 122 degrees F and the coolant and air temperature sensors within 11 degrees of each other).
  2. The ignition key must not be left on prior to the cold start – otherwise the heated oxygen sensor diagnostic may not run.
    • As soon as the engine starts, idle the engine in drive for two and one-half minutes, with the air conditioning (A/C) and rear defrost turned on, if equipped.
    • Turn the A/C and rear defrost off, and accelerate to 55 mph under moderate, constant acceleration. Hold at a steady speed of 55 mph for three minutes.
    • Decelerate (coast down) to 20 mph without braking (or depressing the clutch for manual transmissions).
    • Accelerate again back to 55 to 60 mph.
    • Hold at a steady speed of 55 to 60 mph for five minutes. Decelerate (coast down) to a stop without braking.
 
Eikö vcds näytä readinessin tjsp jolla voi ihmetellä paljonko tarttee? Mutulla vuosien takaa näin.

Edit: vai nollaako vikakoodien poisto sen..
 
Kun etujarrusatuloiden elvytys operaatio ei mennyt ihan maaliin, niin purin satulat ja putsasin käsijarrun akselin läpiviennin.
IMG_20200315_194942.jpgIMG_20200315_191813.jpg
Jarrumännän akselinkin otin pois ja rasvasin uusiks kun oli vähän tahmea liikkumaan, mutta ilmeisesti kuuluu olla tahmea kun ei auttanut.
IMG_20200315_194647.jpgIMG_20200315_192817.jpg
Jotain wurtin kiinnileikkauksen esto rasvaa laitoin kun kasasin, toivottavasti estää tuo paskan syntymisen.
Edit. Citroen C5 kyseessä.
 
Raadin mielipiteelle olisi taas käyttöä.

Pontiac trans sport 3.8 koneella kyseessä, joskaan auton mallilla ei juurikan liene väliä.

Oireena on ratissa ja renkaissa tuntuva jurske/jyrinä pienissä nopeuksissa käännellessä tai jos paikallaan kääntelee. Paikallaan kääntäessä tehostajan pumppu ulvoo aikalailla. Antamalla kaasua esim 1000rpm ulvoo mutta jurina lakkaa. Eli vika on ohjaustehostajan suunnalla? Soralla/lumella ei jurise, ainoastaan asfaltilla.

Vaihoin vanhan vuotavan hammastangon purkuosaan ja samalla myös tehostajan pumpun purkuosaan jotka olin hakenut luovuttaja autosta. Oireet oli samat vanhoilla osillakin. Epäilen edelleen tehostajan pumppua, eli ei jaksa tehdä riittävää painetta? Voiko joku muu nyt tehdä tämän? Hihna ei lie luista kun ei ihmeempiä kitinöitä tai kiljumisia kuulu?
 
Raadin mielipiteelle olisi taas käyttöä.

Pontiac trans sport 3.8 koneella kyseessä, joskaan auton mallilla ei juurikan liene väliä.

Oireena on ratissa ja renkaissa tuntuva jurske/jyrinä pienissä nopeuksissa käännellessä tai jos paikallaan kääntelee. Paikallaan kääntäessä tehostajan pumppu ulvoo aikalailla. Antamalla kaasua esim 1000rpm ulvoo mutta jurina lakkaa. Eli vika on ohjaustehostajan suunnalla? Soralla/lumella ei jurise, ainoastaan asfaltilla.

Vaihoin vanhan vuotavan hammastangon purkuosaan ja samalla myös tehostajan pumpun purkuosaan jotka olin hakenut luovuttaja autosta. Oireet oli samat vanhoilla osillakin. Epäilen edelleen tehostajan pumppua, eli ei jaksa tehdä riittävää painetta? Voiko joku muu nyt tehdä tämän? Hihna ei lie luista kun ei ihmeempiä kitinöitä tai kiljumisia kuulu?

Minkälainen iskarinyläpään rakenne? Jumissa oleva iskarin yläpään laakerointi saa aikaan tuollaisia.
 
Eikö vcds näytä readinessin tjsp jolla voi ihmetellä paljonko tarttee? Mutulla vuosien takaa näin.

Edit: vai nollaako vikakoodien poisto sen..
VIkakoodien poisto nollaa testit, toki VCDS näyttää sen myös mutta ei asialle mitään mahda. Moottorinohjaimen täytyy saada tehdä testit uudelleen ja se onnistuu ajelemalla autolla riittävästi. ECUsta riippuen VCDS voi osata myös sellaisia temppuja joilla saa "pakotettua" testien suorituksen. Ei sekään niitä kuittaa tehdyksi, mutta saattaa mahdollistaa niiden nopeamman suorittamisen, jopa niin että auto seisoo parkkiruudussa paikallaan käynnissä. Mutta osassa ECUja ei tuokaan onnistu, jolloin ainoa mahdollisuus on ajella autolla.
 
Ja pommi leimattu vuodeks :D Ei onneks tsekannu ku testerillä äkkiä ettei ole vikakoodia enää järjestelmässä ja tsekkas käsijarrun sekä ylätukivarret :D

Omassa audissa ainakin pystyy suorittaa Readiness testit VCDSllä vaikka parkkipaikalla :)

edit. Tässä parin kaverin kans pähkäilty tuota P0106/
17549 - Load Calculation Cross Check
P1141 - 000 - Implausible Value - Intermittent - MIL ON -Vikakoodin aiheuttajaa, niin saattais jopa olla vuotava EGR-venttiili. Eli tarvis tän koneen surullisen kuuluisa carbon clean tehdä.

 
Minkälainen iskarinyläpään rakenne? Jumissa oleva iskarin yläpään laakerointi saa aikaan tuollaisia.
Perus mcpherson. Laakeritkin vaihdettu juuri kun tein alustaremppaa. Kyllä tämä tehostajaan liittyy, kun vaan tietäisi missä osassa vika.

Kiva kun rockautossakin kuukauden toimitusajat tällä hetkellä...
 
Corolla -06 käsijarru. Levyt, jarrukengät ja vaijerit vaihdettu. Säädetty rummun sisällä oleva säätö kohdilleen, samoin kahvalta. Eikä vain ole jarruvoimia. Mikähän tässä vastustaa näin!?

Enää on vaihtamatta kahvalta lähtevä ensimmäinen lyhyempi vaijeri. Siitäkö sitten seuraavaa vaihtoa tekemään?
 
Corolla -06 käsijarru. Levyt, jarrukengät ja vaijerit vaihdettu. Säädetty rummun sisällä oleva säätö kohdilleen, samoin kahvalta. Eikä vain ole jarruvoimia. Mikähän tässä vastustaa näin!?

Enää on vaihtamatta kahvalta lähtevä ensimmäinen lyhyempi vaijeri. Siitäkö sitten seuraavaa vaihtoa tekemään?

Itse vaihdoin vastaavaan autoon käsijarrukengät viime viikonloppuna ja oli sama ongelma. Ajelin hetken että kengät asettuvat kunnolla paikoilleen ja sitten säädin muutaman napsun tiukemmalle siitä levyssä olevasta pikku reiästä. Nyt pitää kässäri hyvin.

Kahvan säätöihin ei pitäisi ikinä turvautua, koska pyörän päässä on riittävät säätövarat.
 
Uusilla osilla kahvalta aina säätö nollille ja rummusta kehinnät, sitten mikäli vaijeriin vielä jää liikaa löysää niin kiritään kahvalta.

Luultavasti noin olet tehnytkin, onpahan jatkossa vinkkinä muillekkin...valitettavan yleistä tuo että käsijarru säädetään vain vaijeria kahvalta kirimällä.
 
Corolla -06 käsijarru. Levyt, jarrukengät ja vaijerit vaihdettu. Säädetty rummun sisällä oleva säätö kohdilleen, samoin kahvalta. Eikä vain ole jarruvoimia. Mikähän tässä vastustaa näin!?

Enää on vaihtamatta kahvalta lähtevä ensimmäinen lyhyempi vaijeri. Siitäkö sitten seuraavaa vaihtoa tekemään?
Sääditkö ennen vai jälkeen rummun paikalleenlaiton? Ts. onko siellä rummussa ura.
 
Corolla -06 käsijarru. Levyt, jarrukengät ja vaijerit vaihdettu. Säädetty rummun sisällä oleva säätö kohdilleen, samoin kahvalta. Eikä vain ole jarruvoimia. Mikähän tässä vastustaa näin!?

Enää on vaihtamatta kahvalta lähtevä ensimmäinen lyhyempi vaijeri. Siitäkö sitten seuraavaa vaihtoa tekemään?

Sääditkö ennen vai jälkeen rummun paikalleenlaiton? Ts. onko siellä rummussa ura.

Tuskin uusissa osissa kovin kummoista uraa on.
Joka tapauksessa minä teen yleensä niin, että säädän kengät mahdollisimman lähelle, kiskaisen käsijarrua muutaman kerran ja säädän uudelleen jos tarvetta.

Joskus on tullut vastaan kengät missä se ura mihin se säätö kikkare tulee, on ollut liian syvä.
 
Sääditkö ennen vai jälkeen rummun paikalleenlaiton? Ts. onko siellä rummussa ura.
Rumpu/levy paikalleen ja sitten pikkureiästä säätö, jotta kengät juuri ja juuri hankaa.

Tarvii vielä koittaa ottaa kahvalta säädöt nolliin, ja sitten säätö kohdilleen jarrujen luota. Muutama kiskasu kahvalta, ja tarkistus. Sen jälkeen alkaa kyllä viimeinen vaihtoehto olemaan kahvalle tuleva vaijeri = ainoa vaihtamaton osa.
 
Tuskin uusissa osissa kovin kummoista uraa on.
Joka tapauksessa minä teen yleensä niin, että säädän kengät mahdollisimman lähelle, kiskaisen käsijarrua muutaman kerran ja säädän uudelleen jos tarvetta.

Joskus on tullut vastaan kengät missä se ura mihin se säätö kikkare tulee, on ollut liian syvä.
Siksi kyselin urasta että esim 9-5 Saabissa jo uusissa rummuissa on ura sisäpuolella, se ei synny kulumisen johdosta. Jolloin pitää tosiaan säätää rummun laiton jälkeen.

Corsicassa sitten esimerkiksi ei ole säätöreikää / luukkua lainkaan ja kengät kehitään oikeaan asentoon ennenkun rumpu laitetaan paikalleen.
 
C5 leimattu ja auraukset säädetty. Mutta voi vitunvitunvittu, päätti hydepumppu lakata toimimasta ja nyt toi makoilee ala-asennossa parkkipaikalla.
Maxi sulake ehjä eikä lexialla ei löydy vikaa ja arvot muuttuu kun korkeussäätöä painelee, pumppu ei vaan käy.
Toivottavasti huomenna ei sada kun alan tutkimaan saako sähköä.
Varaosa pumppu onneksi löytyy jos joutuu vaihtamaan, mutta on sekin talkoo ulkona näillä keleillä.
 
Ceraton jarrukilvet tulivat postissa. Tänään sattui sopivasti olemaan aikaa ja sääkin suosi, joten lähdin ulos puuhastelemaan, vaikka suunnittelin tekeväni jarrukilpien vaihdon vasta keväämmällä. Maalasin ne ja oikealle puolelle ehdin jarrukilven vaihtamaankin. Samalla putsasin jarrut ja rasvasin liukutapit. Kaiken kaikkiaan operaatio sujui mutkattomasti. Lopputulos oli tekijään ja olosuhteisiin nähden kiitettävä ellei jopa erinomainen.
20200318_173106.jpg

Vanha ja uusi.
20200318_191814.jpg
 
Tulipahan tehtyä viime sunnuntaina sellainen remontti, jota ei ole ennen tullut kokeiltua, eli vaihdettiin kaverin kanssa uusi tuulilasi tuohon "harraste" 106:seen.

Taloudellisestihan hommassa ei ollut kovin paljoa järkeä, kun uusi lasi olisi maksanut asennettuna 240 € ja nyt maksoin uudesta lasista 120 €, 20 € primerista ja liimasta sekä 30 € Bilteman irroitustyökalusta.

Vanha lasi lähti melko helposti irti tällä, joskin lanka katkesi pari kertaa ja luin vasta lasin irroituksen jälkeen, että tuohon olisi saatavilla kunnon sahauslanka.
Lisäksi olisi pitänyt varata kunnollinen sähkötoiminen patruunapuristin, niin olisi saanut tasaisemman "makkaran" puristettua ja olisi tarvinnut lääppiä liimaa vähemmän.
Lasi keskittyi paikoilleen mukavasti lasia ympäröivän tiivisteen avulla, ja tämä tiiviste lähti yllättäen vielä ehjänä pois vanhan lasin ympäriltä.
 
Tässä parin kaverin kans pähkäilty tuota P0106/
17549 - Load Calculation Cross Check
P1141 - 000 - Implausible Value - Intermittent - MIL ON -Vikakoodin aiheuttajaa, niin saattais jopa olla vuotava EGR-venttiili. Eli tarvis tän koneen surullisen kuuluisa carbon clean tehdä.

Ootko moottorin measuring blockseja kattonu, että näyttääkö joku siellä ihan puutaheinää? Ross-Techin sivujen mukaan vois olla anturivika tai imuvuoto: 17549/P1141/004417 - Ross-Tech Wiki
 
Löyty hydrauliikan toimimattomuudelle vika, vähän elektroniikkasprayta ja pumppu heräsi.
IMG_20200319_120223.jpg

Pumpun liitin on kanssa kärsinyt ihan kivasti, varaosa pumppu tuossa odottaisi asennusta, kiva vaan tehdä ulkona.
 
Löyty hydrauliikan toimimattomuudelle vika, vähän elektroniikkasprayta ja pumppu heräsi.
IMG_20200319_120223.jpg

Pumpun liitin on kanssa kärsinyt ihan kivasti, varaosa pumppu tuossa odottaisi asennusta, kiva vaan tehdä ulkona.
Varmaan tiesitkin mutta putsaa varaosapumppu hiilipölystä ennen paikalleen laittoa. Luultavasti siitä johtunut että pumppu vetänyt enemmän virtaa mitä liittimet kestävät.
 
Taitaa olla ihan ranskalaisten ominaisuuksia nuo, sen verran monta kertaa tuli Pösö 307 korjattua noita liitinvikoja, ainakin toimimaton peruutusvalon kytkin ja ikkunannostin korjaantuivat elektroniikan puhdistusspraylla.
 
C5 hydepumppu paskaantuu ajan kanssa hiilipölystä kuten ylempänä mainittiinkin, se kuormittaa mukavasti noita liittimiä. Sitruunapatongista taisi ohjeet löytyä putsaukseen. Toki pienemmällä vaivalla vaihtaa tuon pumpun.
 
Huomasin, että molemmat rekisterikilven valojen polttimot olivat palaneet ja lasin ruuvit olivat tietenkin syöpyneet niin pahasti että ei mitään toivoa saada niitä ruuvimeisselillä auki. Ensimmäisen ruuvin kantaa dremelillä poratessani mietin että olisikohan polttimon vaihtoon helpompikin tapa. Ja kyllähän oli. Takaluukun verhoilu vaan irti, jolloin polttimoihin pääsi helposti käsiksi ja ne oli vaihdettu puolessa minuutissa. Tuota tapaa ei ollu neuvottu huoltokirjassa. Näköjään auton korjauksessa pääsee helpommalla, jos käyttää päätään välillä. :)
 
Huomasin, että molemmat rekisterikilven valojen polttimot olivat palaneet ja lasin ruuvit olivat tietenkin syöpyneet niin pahasti että ei mitään toivoa saada niitä ruuvimeisselillä auki. Ensimmäisen ruuvin kantaa dremelillä poratessani mietin että olisikohan polttimon vaihtoon helpompikin tapa. Ja kyllähän oli. Takaluukun verhoilu vaan irti, jolloin polttimoihin pääsi helposti käsiksi ja ne oli vaihdettu puolessa minuutissa. Tuota tapaa ei ollu neuvottu huoltokirjassa. Näköjään auton korjauksessa pääsee helpommalla, jos käyttää päätään välillä. :)
Kannattaa laittaa niihin osramin W5w ledit tilalle niin ei todennäköisesti tarvitse enää koskaan vaihtaa niitä auton eliniän aikana.
 
Ootko moottorin measuring blockseja kattonu, että näyttääkö joku siellä ihan puutaheinää? Ross-Techin sivujen mukaan vois olla anturivika tai imuvuoto: 17549/P1141/004417 - Ross-Tech Wiki

MAP-anturi vaihdettu kahteen kertaan sekä suihkittu purkillinen puhdistusprayta pitkin konehuonetta imuvuodon löytymisen toivossa... Mutta ei. Seuraavat tutkintaan lähtevät mahdolliset syylliset ovat tosiaan noi EGR-venttiilit sekä kaasuläppä.

Edit. Myös kampikammion tuuletusventtiili vaihdettu uuteen.
 
Eivät vaan ole tieliikennekäyttöön hyväksytyt, jos ollaan tarkkoja.
Ei ole ei se on kyllä tiedossa, mutta ei niistä ole kukaan koskaan sanonut mitään eikä kenenkään turvallisuus niistä vaarannu. Ajovaloihin en mitään virityksiä lähtisi pistämään. Omassa autossani se rekkarivalon kupu on tehty niin tyhmästi, että avatessa se kynsi mikä lukitsee sen paikoilleen hajoaa todella helposti, kun se on tehty joustavaksi ja se on aina pari kymppiä jos se rikki menee ja väärin sitä ei voi avata.


Osaan autoista on myynnissä valmistajan omia ledivaloja rekisterivaloihin mitkä korvaa sen alkuperäisen valon kantoineen ja niissä on hyväksynnät kunnossa.
 
Varmaan tiesitkin mutta putsaa varaosapumppu hiilipölystä ennen paikalleen laittoa. Luultavasti siitä johtunut että pumppu vetänyt enemmän virtaa mitä liittimet kestävät.
C5 hydepumppu paskaantuu ajan kanssa hiilipölystä kuten ylempänä mainittiinkin, se kuormittaa mukavasti noita liittimiä. Sitruunapatongista taisi ohjeet löytyä putsaukseen. Toki pienemmällä vaivalla vaihtaa tuon pumpun.
Sitruunapatongista tai citroenfooorumilta joskus oikein tulostin hydepumppu ohjeen.
Olen varaosapumpun avannut ja putsannut, eikä se ollut pahasti hiilipölyssä-->oletettavasti joku jo putsannut aikaisemmin, kun oli tisi puhdas vrt. niitä kuvia mitä olen nähnyt.
Vaihdoin kuitenkin pumppuyksikön kun pumpun puolelta oli liitäntä kärähtänyt.
Vanha oli puhdas, muuten ei oikeen voinut hyvin.
IMG_20200319_153136.jpg

IMG_20200319_153107.jpg

Ja sitten vielä omasta kuva paineistuksesta kun osat vaihdettu.
IMG_20200319_162314.jpg
 
Ensin uudet polttimot ja ei todellakaan ole ballasti vaan erillinen sytytin mikä tuon ongelman voi aiheuttaa jos kyseessä d2s-kanta. Erittäin harvinaisia ballastiviat. Sytyttimiä taas on mennyt hondissa ja se on se kaapeli missä on lampun kanta mikä kytketään ballastiin kiinni ja on erikseen vaihdettava osa. Parilla kympillä saa ebay/AliExpress tilattua. Jos et tiedä milloin polttimot vaihdettu niin siitä hyvä lähteä liikkeelle, koska viallinen poltin tekee tuommoista myös.
Kiinasta(amazon.uk) tilatut sytyttimet vaihdettu ja tuo auttoi. Kiitoksia toimivasta neuvosta!
 
Peugeot 406 coupe ja bensapumppu. Huoltoluukku sinetöity popniiteillä sisäpuolella. Sitten huomaa, että tankin päällä oleva metallinen rinkula joka pitää pumpun tankin päällä, on niin iso ettei se sovi huoltoluukusta ulos. Prkl, että ahistaa yksi pumpun vaihto.
 
Peugeot 406 coupe ja bensapumppu. Huoltoluukku sinetöity popniiteillä sisäpuolella. Sitten huomaa, että tankin päällä oleva metallinen rinkula joka pitää pumpun tankin päällä, on niin iso ettei se sovi huoltoluukusta ulos. Prkl, että ahistaa yksi pumpun vaihto.
Peltisaksilla aukkoa vain isommaksi, joissain autoissa ei ole luukkua ollenkaan.
 
Ettei vaan olisi paineasetelma? Jos siinä rupee olemaan jouset väsyneet eikä jaksa irrottaa kunnolla kun päästät kytkimen. Kaksoismassa rupee usein rallattamaan kun on menossa paskaksi. Tosin jos sen avaa niin samaan vaivaan kannattaa sitten laittaa vp-kytkin-asetelma ja painelaakeri.
Paineasetelma tiensä päässä/likainen kytkin.
Taitaa olla kytkinlevy jotenkin likainen tai lasittunut. Tänään oli taas usean tunnin ajan pätköajoa, pysähtelyä ja liikkeellelähtöjä ja alkoi tuttuun tapaan täristämään jossain vaiheessa. Luistasin tahallaan kytkintä sen verran kuin uskalsin ja sinne hävisi samantien tärinät ja toimi koko loppuillan aivan tasaisesti, vaikka pari tuntia jatkui vielä ajelut. Varmaan pitäisi kerran luistattaa oikein kunnolla käryt, niin voisi korjaantua pidemmäksikin aikaa, mutta toisaalta harvemmin tulee niin paljon kaupunkiajoa, että alkaa täristämään :think:

Muutenhan tuo kytkin toimii hyvin ja kaksoismassa ei täristä/äännä yhtään, niin toivottavasti kestää vielä pitkään. Kallis remontti, kun kaiken joutuu lyömään uusiksi.
 
Viimeksi muokattu:
Tulipahan tehtyä viime sunnuntaina sellainen remontti, jota ei ole ennen tullut kokeiltua, eli vaihdettiin kaverin kanssa uusi tuulilasi tuohon "harraste" 106:seen.

Taloudellisestihan hommassa ei ollut kovin paljoa järkeä, kun uusi lasi olisi maksanut asennettuna 240 € ja nyt maksoin uudesta lasista 120 €, 20 € primerista ja liimasta sekä 30 € Bilteman irroitustyökalusta.

Vanha lasi lähti melko helposti irti tällä, joskin lanka katkesi pari kertaa ja luin vasta lasin irroituksen jälkeen, että tuohon olisi saatavilla kunnon sahauslanka.
Lisäksi olisi pitänyt varata kunnollinen sähkötoiminen patruunapuristin, niin olisi saanut tasaisemman "makkaran" puristettua ja olisi tarvinnut lääppiä liimaa vähemmän.
Lasi keskittyi paikoilleen mukavasti lasia ympäröivän tiivisteen avulla, ja tämä tiiviste lähti yllättäen vielä ehjänä pois vanhan lasin ympäriltä.


Tällä vetopuukolla lähtee hyvin kun lämmittää sitä. Eikä maksa mitään
 
Vaihdoin kesärengasta ja huomasin että jarrulevyn kiinnitysruuvin oli edellinen omistaja tärvellyt. Ei ole kierrettä levyssä enää. Mikä tuon ruuvin funktio on, voinko ajaa ilman sitä?
 
Vaihdoin kesärengasta ja huomasin että jarrulevyn kiinnitysruuvin oli edellinen omistaja tärvellyt. Ei ole kierrettä levyssä enää. Mikä tuon ruuvin funktio on, voinko ajaa ilman sitä?

Puhut varmaan navan kierteistä, levyssä ei kierrettä pitäisi olla. Ruuvin avulla levy pysyy paikoillaan vaikka renkaan irroittaa, ei se mitenkään pakollinen ole.
 
Tällä vetopuukolla lähtee hyvin kun lämmittää sitä. Eikä maksa mitään

Tuota tuotetta katselin Bilteman sivuilta sen jälkeen, kun homma oli jo tehty.
Samoin kuin tuota sahaukseen tarkoitettua lankaakin, no tietääpähän mitä työkaluja käyttää seuraavalla kerralla.
 
Tulipahan tehtyä lisää hommia "harraste" 106:sen kanssa, eli paikattua ainut löytämäni mätäpaikka takakontin kyljestä.

20200321_142705.jpg


20200321_162457.jpg


Eikun tervettä peltiä tilalle taatulla rottasaumalla, tuossa homma on vielä vähän kesken ja esimerkiksi alapuolen vanhat pistehitsit korvaavat tulppahitsit puuttuvat, mutta ei lopputulos muuttunut kovin paljoa loppuun hitsaamisen ja hionnan jälkeen.
 
Mulla on ollut autossani Megane vm 1999 samankaltaisia ongelmia jotka ovat korjautuneet elektroniikkaspraylla:
-ABS-anturin liitin
-rekisterikilven valo

Ei sen paremmin asiat Clio MK2 phase 1:sessä (2001). Itsellä paloi rekisterikilven valo heti uuden polttimen jälkeen parissa päivässä. Hapettumaa ja ruostetta, niin santapaperilla hiominen. Ei oo sen jälkeen palanu. Oikean puolen takavalo teki sellaista kiusaa, jos vilkutti oikeaan, niin kauhean nopeasti ja jarrua samaan aikaan painoi, niin vilkku lopetti toimintansa. Putsasin samalla polttimoiden pohjat sekä liittimen ja liittimen pinnit todella löysänä.

Huomasin vain siitä, että jos liitintä laittoi tiettyyn asentoon, niin auttoi. Ei muutakuin pinnit sen 2mm tiukemmalle, niin loppui ongelmat siihen. Sai työntää eri voimalla kiinni. Toinen etusumari myös toisinaan tuntuu toimiman ja toisinaan on pimeänä. Pitäs katsoa liitin ja puhdistella.
 
Kärryn valot 100% pimeänä talven jäljiltä. Sellanen juttu että nyt menee pistokkeesta valoihin asti kaikki uusiksi. Nyt.
 

Statistiikka

Viestiketjut
254 282
Viestejä
4 419 554
Jäsenet
73 340
Uusin jäsen
d3sire

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom