Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ajattelin vaihtaa 2005 Focukseen ohjaustehostimen öljyt kun niitä on tuskin ikinä vaihdettu. Auton ohjekirjassa sanotaan, että sisään menisi WSS-M2C 204-A -öljyä joka on vihreää. Tällä hetkellä siellä säiliössä on vaan punaisen väristä öljyä (ATF?). Pikaisella googlauksella tohon aikaan Fordilla oli siirtymävaihe noissa öljyissä, niin ohjekirjassa sanotaan väärät speksit öljylle.
Laittasko tonne nyt sitten ATF:ää, tuota vihreetä speksattua kamaa vai annanko vaan olla?![]()
Potilaana foordin ääs-maxi, 300tkm kesti ja sitten loppui veto kokonaan. Kaksoismassavauhtipyörän jousissa pientä sanomista?![]()
"Ihan sama mikä vaihde on päällä, se vaan sutii" tyyppinen vehje tekeillä stigellä?
Corollan kadonneiden jarrujen mysteeri.
Jarrupääsylinteri on vaihdettu. Ilmattu jarruja alipaineella ilmausnipan kautta kaikista kulmista. 1,5l edestä jarrunestettä juoksutettu näin läpi putkista huolehtien kokoajan jarrunestesäiliön nestepinnasta. Ja edelleen poljin on vetelä ja menee pohjaan asti.
Oisko uusi pääsylinteri sökö, abs yksikössä ilmaa, vai klassinen käyttäjävirhe syynä? Missä menee väärin? Eihän tässä muutakaan tekemistä olisi ku painia ton ruoskan kimpussa![]()
Kuinkas kanssa autoilijat massaa autojensa alustoja vai onko se jo old skoolia?
Tuli tuossa ostettua työ käyttöön 2003 Yaris verso vastineeksi pyörälle. Ajattelin tätä nyt helliä ja pitää kuin omaa.
Tuossa kun jarruja herkistelin, loin vilkaisun alustaan ja siellä näytti vähän sellaiselta että voisin öljytä/massata. Toki mtn nosturia en omista, mutta soveltaen vaikka nurkka kerrallaan. Pesuri ja kompressori löytyy.
Olisiko pesurilla alustan pesu ja luontoäidin kuivatus ja sitten suojaus päälle? Mutta mitä? Tuskin pensseli massaa? Onko jollain jotain esimerkkiä kuinka tässä voisi edetä ja millä aineilla, esim wurtin kioski löytyy täältä kylältä.
Kiitos!
Vaihoin fabiaan jarrukengät taakse, sekä käsijarrun vaijerit. Nyt menee jarrupoljin pohjaan ja jarruteho on huomattavasti pienempi. Kun pumppaa 3 kertaa tulee polkimeen hetkeksi vastetta mutta sitten menee taas veltoksi. Mihinkään sellaiseen en ole koskenut, että olisi ilmaa pitänyt päästä järjestelmään.
Ihmettelyn aiheena on myös abs, jota ei rekisteriotteen mukaan ole, mutta pumppu löytyy konehuoneesta. Kuitenkaan valo ei ole ennen syttynyt sytytysvirtaa kytkiessä, nyt kuitenkin syttyy.
Olisiko jonkunlaisia arvauksia siitä, mitä tehdä, aloitanko nyt aluksi ilmaamisella?
Alkaa mennä hermot tähän vag tuotteeseen, sillä korjattavaa on riittänyt.
Vaihoin fabiaan jarrukengät taakse, sekä käsijarrun vaijerit. Nyt menee jarrupoljin pohjaan ja jarruteho on huomattavasti pienempi. Kun pumppaa 3 kertaa tulee polkimeen hetkeksi vastetta mutta sitten menee taas veltoksi. Mihinkään sellaiseen en ole koskenut, että olisi ilmaa pitänyt päästä järjestelmään.
Ihmettelyn aiheena on myös abs, jota ei rekisteriotteen mukaan ole, mutta pumppu löytyy konehuoneesta. Kuitenkaan valo ei ole ennen syttynyt sytytysvirtaa kytkiessä, nyt kuitenkin syttyy.
Olisiko jonkunlaisia arvauksia siitä, mitä tehdä, aloitanko nyt aluksi ilmaamisella?
Alkaa mennä hermot tähän vag tuotteeseen, sillä korjattavaa on riittänyt.
Rumpujarru kyseessä ja en säätänyt, sillä en tiedä miten tuon pystyisi säätämään, sillä säätömekanismi on vain tappi, jonka toisessa päässä jousi, joka painaa tätä tappia alaspäin.Rumpujarrut? Oletko tehnyt perussäädön rumpua takaisin laittaessa?
Rumpujarru kyseessä ja en säätänyt, sillä en tiedä miten tuon pystyisi säätämään, sillä säätömekanismi on vain tappi, jonka toisessa päässä jousi, joka painaa tätä tappia alaspäin.
Rumpujarru kyseessä ja en säätänyt, sillä en tiedä miten tuon pystyisi säätämään, sillä säätömekanismi on vain tappi, jonka toisessa päässä jousi, joka painaa tätä tappia alaspäin.
On tehty polon jarruja ennenkin, jotka ovat siis samat mitä fabiassa.No pitäisikö ottaa selvää ennen töihin ryhtymistä?
On siinä varmaan jonkinlainen säätöpyörä, sellanen hammastettu rulla? Tai ainakin Corollassa sellaisen näin.![]()
Peugeotissa on myös samanlainen. Lisäksi jarrurummussa on reikä, jonka kautta saa talttapäisellä meisselillä pyöritettyä sitä säätöpyörää.On siinä varmaan jonkinlainen säätöpyörä, sellanen hammastettu rulla? Tai ainakin Corollassa sellaisen näin.![]()
Kiila lukitaan ennen rummun laittoa ylös ja kun paketti on kasassa napsautetaan kiila kireälle rummun reiästä. Näin muistaakseni meni. Googlesta löytyy ohjeet
Paitsi että vanhoissa paskoissa syystä tai toisesta se kiila ei liiku
On toiminut huomattavan paljon paremmin kun manuaalisesti asettelee sen kiilan semmoseen kohtaan että jarrukengät nippa nappa laahaa.
Dinitrol ML Kotelosuoja 500 ml | Motonet Oy ensin tuota ja sitten päälle tuota jos kestävää haluaa Dinitrol 4941/CAR Alustasuoja 500 ml | Motonet OyKuinkas kanssa autoilijat massaa autojensa alustoja vai onko se jo old skoolia?
Tuli tuossa ostettua työ käyttöön 2003 Yaris verso vastineeksi pyörälle. Ajattelin tätä nyt helliä ja pitää kuin omaa.
Tuossa kun jarruja herkistelin, loin vilkaisun alustaan ja siellä näytti vähän sellaiselta että voisin öljytä/massata. Toki mtn nosturia en omista, mutta soveltaen vaikka nurkka kerrallaan. Pesuri ja kompressori löytyy.
Olisiko pesurilla alustan pesu ja luontoäidin kuivatus ja sitten suojaus päälle? Mutta mitä? Tuskin pensseli massaa? Onko jollain jotain esimerkkiä kuinka tässä voisi edetä ja millä aineilla, esim wurtin kioski löytyy täältä kylältä.
Kiitos!
On tehty polon jarruja ennenkin, jotka ovat siis samat mitä fabiassa.
Pyöränpultin reiästä pääsee heiluttelemaan kiilaa kireämmälle vaikka ohuella kuusiokoloavaimella. Työntää avaimen kiilan jousireiästä läpi.Kokeilenpa huomenna, raportoidaan sitten.
Ei ole kova sammuksissa ainakaan täällä vaan vasta muutaman pumppauksen jälkeen menee kovaksi jos auto virrat pois päältä poljinta polkee.Nyt on sitten jarrukenkiä säädetty ihan lähelle rumpua, löysätty käsijarruvaijerit ja kiristetty kaikki kuntoon. Kuitenkin edelleen menee jarrupoljin pohjaan ja vasta toisella painalluksella tulee vastetta. Eli ei voi johtua siitä että jarrukengät olisi asennettu väärin, tai että olisi liian kaukana rummusta. Katoin vielä autodocin asennusvideon noista jarruista ja täsmälleen samalla tavalla tein.
Niin ja tämä tapahtuu siis auton ollessa sekä käynnissä että sammuksissa. Minusta jarrupolkimen tulisi olla kova, kun auto on sammuksissa?
Kyllähän siellä vielä alipainetta on, jos auto ei ole useita päiviä ajamatta. Eli sammuksissa saa useamman kerran painaa poljinta ennen kuin tehostin putoaa pelistä pois, mutta ei se silti pohjaan asti saisi mennä.Nyt on sitten jarrukenkiä säädetty ihan lähelle rumpua, löysätty käsijarruvaijerit ja kiristetty kaikki kuntoon. Kuitenkin edelleen menee jarrupoljin pohjaan ja vasta toisella painalluksella tulee vastetta. Eli ei voi johtua siitä että jarrukengät olisi asennettu väärin, tai että olisi liian kaukana rummusta. Katoin vielä autodocin asennusvideon noista jarruista ja täsmälleen samalla tavalla tein.
Niin ja tämä tapahtuu siis auton ollessa sekä käynnissä että sammuksissa. Minusta jarrupolkimen tulisi olla kova, kun auto on sammuksissa?
Miten tarkistit etäisyyden. Vedä se käkkäri kahva 2-3 naksua ja kokeile pyöriikö rengas , jos 3 naksun kohdalla pyörii niin on liian kaukana edelleen. Ja kannattaisi aina ilmata jarruja hiukan jos jotain osia vaihtaa. noi kiilalla varustetut säätyy itsekseen kun nykii sitä käkkärin kahvaa ( jousi vetää kiiilaa alaspäin joka vedolla) edellyttäen että on osat puhdistettu.Nyt on sitten jarrukenkiä säädetty ihan lähelle rumpua, löysätty käsijarruvaijerit ja kiristetty kaikki kuntoon. Kuitenkin edelleen menee jarrupoljin pohjaan ja vasta toisella painalluksella tulee vastetta. Eli ei voi johtua siitä että jarrukengät olisi asennettu väärin, tai että olisi liian kaukana rummusta. Katoin vielä autodocin asennusvideon noista jarruista ja täsmälleen samalla tavalla tein.
Niin ja tämä tapahtuu siis auton ollessa sekä käynnissä että sammuksissa. Minusta jarrupolkimen tulisi olla kova, kun auto on sammuksissa?
Ei ole kova sammuksissa ainakaan täällä vaan vasta muutaman pumppauksen jälkeen menee kovaksi jos auto virrat pois päältä poljinta polkee.
On tätä tullut polettua nyt muutaman kymmentä kertaa ja aina ekaksi menee pohjaan ja toisella tulee tuntuma. Kovaksi tuo ei mene missään vaiheessa. Käynnissä ollessaan menee vaan helpommin pohjaan.Kyllähän siellä vielä alipainetta on, jos auto ei ole useita päiviä ajamatta. Eli sammuksissa saa useamman kerran painaa poljinta ennen kuin tehostin putoaa pelistä pois, mutta ei se silti pohjaan asti saisi mennä.
Käsijarrun neljännen naksun kohdalla lukkiutuu takapyörät kokonaan. Ei kait auta muu kun ruveta ilmaamaan. Ensiksi pitäisi vain keksiä miten pääsee ostamaan jarrunestettä, kun lähin sitä myyvä kauppa 30km päässä.Miten tarkistit etäisyyden. Vedä se käkkäri kahva 2-3 naksua ja kokeile pyöriikö rengas , jos 3 naksun kohdalla pyörii niin on liian kaukana edelleen. Ja kannattaisi aina ilmata jarruja hiukan jos jotain osia vaihtaa. noi kiilalla varustetut säätyy itsekseen kun nykii sitä käkkärin kahvaa ( jousi vetää kiiilaa alaspäin joka vedolla) edellyttäen että on osat puhdistettu.
Jos säädöt on kohdillaan ja etu + takapää ilmattu ja edelleen menee poljin pohjaan on pääsylinteri aika huonossa kunnossa.
No nyt kun katsoin, niin näyttää ihan ruskealta. Kuitenkin nesteet on vaihdettu viime vuonna huoltamolla. Tiedä sitten onko huollon pojat kusettaneet, vai oisko sitten pääsylinteri rikki..Onko jarrunesteet minkä näköisiä?
Joskus tämmöinen vika jarruremontin yhteydessä syntyy siitä että pääsylinteri menee rikki jos se pääsee liikkumaan yhtään normaalin liikeratansa ohi ,mahdollisesti likaiselle tai syöpyneelle osalle sylinteriä. Eli juuri jos/kun poljin menee kerrankin pohjaan syystä tai toisesta
Sen kuuluukin näyttää rusehtavalta ja sitä se purkista ottaessakin on.Käsijarrun neljännen naksun kohdalla lukkiutuu takapyörät kokonaan. Ei kait auta muu kun ruveta ilmaamaan. Ensiksi pitäisi vain keksiä miten pääsee ostamaan jarrunestettä, kun lähin sitä myyvä kauppa 30km päässä.
No nyt kun katsoin, niin näyttää ihan ruskealta. Kuitenkin nesteet on vaihdettu viime vuonna huoltamolla. Tiedä sitten onko huollon pojat kusettaneet, vai oisko sitten pääsylinteri rikki..
Valmistajan ohje on että 4 naksauksessa tulee takapyörien olla lukossa ja näin siis käy. Rummut ovat aivan uudet, kun uusin samalla koko setin. Ja kiila puhdistettu. Nyt alkaa kylläkin jarrupolkimessa tuntumaan jo pieni vaste, mutta silti menee iloisesti pohjaan..Vasta 4 naksun kohdalla ottaa kinni ?? Ihan liian kaukana on noi kengät vielä. nyt nyit sitä käkkärin kahvaa 15-20 kertaa
ja kokeilet sitten uudestaan missä ottaa kiinni.. Onhan ne kiila osat varmasti puhdistettu. Missä kunnossa ne rummut on
Ettei ole liian kuluneet ..