Olen ihan tietämätön myllytyksestä, joten mitä aineita/tavaroita kannattaa hommata jos käsin yrittäisi hinkata. Kiitos.Myllytä se kohta. Toki käsinkin hätätapauksessa voi saada hoidettua jos jaksaa hinkata.
Viimeksi muokattu:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Olen ihan tietämätön myllytyksestä, joten mitä aineita/tavaroita kannattaa hommata jos käsin yrittäisi hinkata. Kiitos.Myllytä se kohta. Toki käsinkin hätätapauksessa voi saada hoidettua jos jaksaa hinkata.
Olen ihan tietämätön myllytyksestä, joten mitä aineita/tavaroita kannattaa hommata jos käsin yrittäisi hinkata. Kiitos.
Muutamalla kympillä sain paikallisessa liikkeessä jäljen pois, kun joku oli "hakannut" ovella. Vie näytille ja kysyy arviota, jos helpolla haluaa päästä.Olen ihan tietämätön myllytyksestä, joten mitä aineita/tavaroita kannattaa hommata jos käsin yrittäisi hinkata. Kiitos.
Ne menee iänmyötä rikki ne kumit. Mullakin ollut varmaan jo 3v ainakin kummatkin edessä olevat rikki.Nissan Almera N15 vm. 1999. Etuiskarin suojakumi on tipahtanut ja jäänyt alas jumiin.
Mikähän on voinut moisen aiheuttaa?
Se on myös hyvä, että pesit auton itse, koska muuten siitäkin laskutettaisiin. Sanoi että riittävän puhdas ja aloitti homman suoraan ilman pesua. Onhan siitä muutama vuosi aikaa, mutta 50€:a taisin köyhtyä kolauttajan takia.Tämä ehkä helpoin tapa. Pitääpä kysellä liikkeistä. Kiitos!
Minkälainen osa ja missä on automaattivaihteiston kytkinakseli?
Autossa takuu ja sen piikkiin menee korjaus, mutta semmoinen on mennyt rikki ja korjaus kestää jopa kolme viikkoa, kun osat tulevat saksasta. Audi kyseessä ja eivät osanneet kertoa mistä tällainen hajoaminen olisi voinut tapahtua.
Heräsi mielenkiinto, että minkälainen osa tämä on jo mihin vaikuttaa, kuulemma aika kallis operaatio.
Jep, DSG. Audilla se kulkee nimellä S tronic.Kyseessä lienee DSG? DSGhän ei ole oikea automaatti, vaan robotisoitu manuaalivaihteisto missä on kaksi kytkintä.
Eiköhän sillä tarkoiteta vaihteiston keskeltä moottorille menevää akselia. Joutuvat purkamaan ja kasaamaan laatikon.Jep, DSG. Audilla se kulkee nimellä S tronic.
Mutta mikä tuossa DSG:ssä on se kytkinakseli? Vai onko tämä juttu se kuuluisa kaksoismassan "laukeaminen" ?
Maadoitukset. liitokset (lamppujen kannat yms tarkistus) ja lopuksi BSI boxi voi olla rikki. BSI boxin rikkoutuminen johtaa tuohon valosirkukseen / pimeyteen. BSI vaihdolla voi tulla lisää km auton mittariin riippuen osan luovuttajasta ja tätä ei pystytä palauttamaan takaisin alkuperäiseksi. Voi olla että muistan väärin, koska siitä on aika 6v kun samanlaista vikaa korjattiin eräästä Peugeotista.Lancia Phedra (Peugeot 807, Citroen C8) vilkut vilkuttaa nopeasti kuin olisi polttimot menny ja ajotietokoneen logi näyttää kaksi instanssia samaa, mutta kaikki vilkut kuitenkin toimii. Missähän olisi mahdollinen vika?
Miten helvetissä tuokin voidaan saada katki normaalikäytöllä?Eiköhän sillä tarkoiteta vaihteiston keskeltä moottorille menevää akselia. Joutuvat purkamaan ja kasaamaan laatikon.
![]()
Miten helvetissä tuokin voidaan saada katki normaalikäytöllä?
Melkoiseksi on vaginkin laatu mennyt vaikka tiedossa on aina ollut että ostamalla dsg:n saat kasan paskaa.
Luulisi jos kyseessä tuo akseli, että tulisi kaikille halvemmaksi vaihtaa koko laatikko. Jo työmääränkin takia? Mutta Audihan nuo päätökset tekee.Eiköhän sillä tarkoiteta vaihteiston keskeltä moottorille menevää akselia. Joutuvat purkamaan ja kasaamaan laatikon.
![]()
Lapsi kolhaisi autoa "ajamalla" pyörällä auton kylkeä pitkin ja lakkapintaan tuli n.30cm pitkä ja n.2cm leveä "vaalea viiru" (väri: musta/näkyy ainakin nyt kun auto pesty). Ei siis ole syvä/maalinpintaan ulottuva naarmu.
Mitähän kannattaisi tehdä, jotta saisi piilotettua näkyvistä?
Nissan Almera N15 vm. 1999. Etuiskarin suojakumi on tipahtanut ja jäänyt alas jumiin.
Mikähän on voinut moisen aiheuttaa?
Ne menee iänmyötä rikki ne kumit. Mullakin ollut varmaan jo 3v ainakin kummatkin edessä olevat rikki.
Toiset täällä vaihtelee auton moottoreita "ensi maanantaiksi" ja minä kädetin takalasin pyyhkimen varren vaihdon. Aloin innolla irroittaa Volvon pyyhkimen vartta pitelevää pulttia ja raks, katkesi koko akseli. Varsi on vielä paikoillaan mutta mitään uloketta mihin pultin laittaisi ei enää ole. Varsi on paikoillaan pelkän jumin voimin, kun vaihdan uuden niin se löpsähtää ekassa kiihdytyksessä maahan. No onhan tässä aikaa alkaa purkuhommiin.
Poraa kanta suosiolla pois
Tämä, amatööri virheKorjaajalle iso alaspeukku, kun lähti reikätorxilla edes yrittämään.
On olemassa normi torx ja reikä torx kuten tässä, reikä torx ei kestä voimaa kuten umpinainen normi torx.Hetkinen, nyt täytyy todeta että itsekin olen amatööri autonrassaaja.
Eikö torx-ruuvia avata torx-kärjellä? Vai millä konstilla tuo olisi pitänyt hoitaa oikeaoppisesti?
Itsellä ihan samanlainen jarrulevyn kiinnitys ja samallalailla kävi. Porasin sopivalla terällä ja vastakierretapilla otettiin pois. Laitoin uuden uppokanta pultin.
Mutta itsellä oli käytössä normi torx ja sekin meni poikki. Noita jos kiristää liian tiukkaan niin sama on edessä seuraavalla kerralla.
Höh, nyt vasta kuulin. Kymmeniä vuosia olen käyttänyt ja senkin ajan olisi voinut käyttää vaikka radion säätämiseen.Uudessa autossa ensimmäinen toimenpide on repiä takalasin pyyhin pois, ei sillä tee yhtään mitään.
Korjaajalle iso alaspeukku, kun lähti reikätorxilla edes yrittämään.
Ajattelin vaihtaa 2005 Focukseen ohjaustehostimen öljyt kun niitä on tuskin ikinä vaihdettu. Auton ohjekirjassa sanotaan, että sisään menisi WSS-M2C 204-A -öljyä joka on vihreää. Tällä hetkellä siellä säiliössä on vaan punaisen väristä öljyä (ATF?). Pikaisella googlauksella tohon aikaan Fordilla oli siirtymävaihe noissa öljyissä, niin ohjekirjassa sanotaan väärät speksit öljylle.
Laittasko tonne nyt sitten ATF:ää, tuota vihreetä speksattua kamaa vai annanko vaan olla?![]()
Potilaana foordin ääs-maxi, 300tkm kesti ja sitten loppui veto kokonaan. Kaksoismassavauhtipyörän jousissa pientä sanomista?![]()
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.