Tämä oli juuri tuo asia joka jo tarkastettiin ja korjattiin BMW:n korjaussarjalla. Eteen tuli tarjouksena yli 700€ remontti, eli samat osat kuin taakse. Sitä en tiedä ovatko nämä kovinkin erilaisia alustan osia kun kyseessä ei ole tavallinen 335i vaan Active Hybrid 3 versio. Auto oli jo yhdessä toisessakin pajassa joka oli vienyt auton katsastukseen, ja katsastus ei löytänyt mitään vikaa tai ääniä mistään. Vien auton kolmanteen paikkaan ensi viikolla...
Koita tuota ensin ilmaiseksi. Videosta tietysti vaikea sanoa, mutta ainakin omassa romussa taannoin se jousen resonointi erottui paljon selkeämmin.
Kuten edellä kirjoitettiin, niin 500 € on aika suolainen hinta noista laakereista, tuossa on ammattimiehellä 2 h työtä kahvitauon kanssa ja osat maksaa ehkä 30 € yhteensä. Yksi miten tuota tukilaakerin toimintaa voisi testata on, että x pitää jousesta kiinni ja y kääntää rattia. Jos iskarin laakerointi takeltelee, jousi liikkuu nykien.
Ilmeisesti taaksekin voisi vaihtaa vaan pelkät kumit, mutta huolto oli sitä mieltä että kilometrit huomioon ottaen (175tkm) kannattaisi vaihtaa koko setti, yläpäät, suojakumit ja ylätuet. Pakkasella takaa kuuluu siis pauketta töyssyissä ja kumit ovat revenneet.
Viimeksi muokattu: