Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Öljyn ja suodattimien vaihdot huolto-ohjelman mukaan ja kovaa ajoa, eipä se turbo sinällään mitään erityisempää huolenpitoa vaadi. Monet valmistajat (erityisesti vag) toki venyttävät huoltovälejään ylipitkiksi, jolloin kannattaa mahdollisesti vaihtaa öljyt useammin. Itse olen pitänyt nyrkkisääntönä kerran vuodessa/kilsojen mukaan.
 
Öljyn ja suodattimien vaihdot huolto-ohjelman mukaan ja kovaa ajoa, eipä se turbo sinällään mitään erityisempää huolenpitoa vaadi. Monet valmistajat (erityisesti vag) toki venyttävät huoltovälejään ylipitkiksi, jolloin kannattaa mahdollisesti vaihtaa öljyt useammin. Itse olen pitänyt nyrkkisääntönä kerran vuodessa/kilsojen mukaan.
Juu vaggia tässä mietinkin 1 litrasta turboa
 
Juu vaggia tässä mietinkin 1 litrasta turboa
Vaggilaiseen teettäisin ehkä öljynvaihdon 15 tonnin välein ihan mielenrauhan vuoksi. Muistelisin, että Tm:n kestotestissä olleen vaggilaisen (en muista merkkiä) litraisessa tsi:ssä oli jo lieviä merkkejä öljyrenkaiden karstoittumisesta. Jos 60 tonnin kohdalla ongelma on jo huomattavissa, niin kohtuullisilla kilsoilla voi tulla jo ongelmia. Myös moottorin puhdistus Fortella jne. voisi olla suotavaa, jos autolla aikoo ajaa pitkään.
 
Jos on auto jossa on turbo. Mitä huoltoja sille täytyy tehdä ja milloin?
Huoltoväli taitaa olla 30tkm tai 2 vuotta.

Itse kumminkin huoltaisin 20tkm tai 1 vuosi huoltovälillä.

Tosiaan suositeltu olisi "väliöljynvaihto" 15tkm välein. Ja seuraavan öljynvaihdon aikana olisi hyvä ehkä tehdä myös se "moottorin sisäpesu", että vanhat liat irtoaisi koneesta.
 
Joo tätä itsekin pohdiskelin, että kun yksin tekee, mitenkähän onnistuu, tosin tuo sinun ovi on aika järeä varmasti ollut, kun Dodge kyseessä. En tiedä miten tuon sais tuettua, kun ei vielä oikein tiloja tehdä ole, vaan ulkosalla joutuisi väkertelemään.

Ulkona tuokin tehtiin. Kannattaa yrittää saada joku kaveriksi jos ei muuten niin varmuuden vuoksi.
Kuten joku jo mainitsi niin tunkki/vastaava kannattamaan alanurkasta ja jokin pitämään suorassa, kääntyy yllättävän helposti jonnekin kun on vain 1 sarana kiinni
 
Onko kokemuksia ovien saranoiden vaihdosta? Äkkiseltään vaikuttas aika simppeliltä hommalta, mutta lähinnä mietin, onko vaarana sössiä tuo kohdistus tai jos niin, onko miten vaikea saada takaisin kohdilleen? Noita saranoita ei tosin taida saada mistään Motoneteistä yms uutena? romuttamoilta jo katselin, mutta aika hintavia sielläkin.
Aina ei edes tarvitse vaihtaa koko saranaa, moneen autoon saa pelkän ylikoon saranatapin vaihdettua tai siinä saranatapin ympärillä on vaihdettava holkki, joka on kulutusosa.
 
Huoltoväli taitaa olla 30tkm tai 2 vuotta.

Itse kumminkin huoltaisin 20tkm tai 1 vuosi huoltovälillä.

Tosiaan suositeltu olisi "väliöljynvaihto" 15tkm välein. Ja seuraavan öljynvaihdon aikana olisi hyvä ehkä tehdä myös se "moottorin sisäpesu", että vanhat liat irtoaisi koneesta.
Juu. Tässä kun on se takuuehto, niin täytyy ihan huoltoliikkeessä käyttää. Liekkö monenkohan sadan euron homma on se huolto teettää jos myös moottorinpesee. Vanhoihin romuihen ite tehny aina kaiken..
 
Juu. Tässä kun on se takuuehto, niin täytyy ihan huoltoliikkeessä käyttää. Liekkö monenkohan sadan euron homma on se huolto teettää jos myös moottorinpesee. Vanhoihin romuihen ite tehny aina kaiken..
En tiedä tekeekö merkkiliike moottorinpesua?

Halvinhan olisi tehdä tuo 15tkm väliöljynvaihto itse ja 30tkm välein vaan aina merkkiliikkeen öljynvaihto.

Jotain tuon tyylistä ainetta olen kerran käyttänyt Bemariin.
Ilmeisesti myös muutama desi normaalia diesel polttoainetta (tai polttoöljyä) pesisi moottorin samaan tapaan.
 
Kato onko lähellä esim. Fortea myyviä autokorjaamoja. Tekevät erittäin mieluusti moottorinpesuja Fortella.
 
Kato onko lähellä esim. Fortea myyviä autokorjaamoja. Tekevät erittäin mieluusti moottorinpesuja Fortella.
 
Joo tätä itsekin pohdiskelin, että kun yksin tekee, mitenkähän onnistuu, tosin tuo sinun ovi on aika järeä varmasti ollut, kun Dodge kyseessä. En tiedä miten tuon sais tuettua, kun ei vielä oikein tiloja tehdä ole, vaan ulkosalla joutuisi väkertelemään.
Tein tuollaisen apuvälineen ovien irrotteluun ja paikalleen laittoon auton maalausprojektissa. Eli halvin tunkki ja pätkä neliöprofiilia. Hitsattu poikittain pätkä tunkkiin ja siihen pystytolpat. Helppo oli yksin roveltaa. Jos ei hitsiä ole niin saahan tuollaisen pulteillakin kasattua.

Jämämattoa vielä pehmusteeksi niin ei jäänyt sitten maalattuun oveen jälkiä.
DSC_2105~2.JPG
 
Alemman saranan oon kerran vaihtanut uuteen. Sain kyllä tutulta hyvät ohjeet ja vinkit ja avusti myös oven säädössä. Saranan maalasin itse spraylla. En ole kyllä katsellut tarkemmin miten on maali pysynyt.

Ovea tuin niin että oli oven alareunassa raakasti vaan tunkki, oven ja tunkin välissä lankunpätkä. Koko ovea en siis irrottanut kun vaihdoin vaan väljän alasaranan.

Säätö ei muuten sinänsä liene vaikeaa mutta yksin voi olla hankalaa saada säädettyä kohdilleen niin että saa myös kiristeltyä ruuvit niin että oven sovitus myös jää kohdilleen. Siinä auttaa paljon kun on kaveri apuna.

Ei kovin hintava homma liene korjaamollakaan.
Itsellä olisi juuri kans alasarana se mikä pitäis vaihtaa, taitaa kuluvin osa olla tuossa paketissa! Tuota en tullutkaan ajatelleeksi, että riittäis yhden vaihto. Piti varmaan aikalailla kuitenkin löysentää myös yläsaranaa hieman, että sait sen alaosan vaihdettua? vai miten tuo on mahdollista?

Aina ei edes tarvitse vaihtaa koko saranaa, moneen autoon saa pelkän ylikoon saranatapin vaihdettua tai siinä saranatapin ympärillä on vaihdettava holkki, joka on kulutusosa.

Tuollaiset ei taida löytyä kuin marmoritiskiltä? :hmm: mietinkin, kun katselin sitä saranaa, niin siinä oli joku härpäke ikäänkuin sen tapin ja raon välistä tursunut pois, mietin, että onko siinä joku holkki välissä.
 
Tuollaiset ei taida löytyä kuin marmoritiskiltä? :hmm: mietinkin, kun katselin sitä saranaa, niin siinä oli joku härpäke ikäänkuin sen tapin ja raon välistä tursunut pois, mietin, että onko siinä joku holkki välissä.
Mikä auto kyseessä?
 
Tein biisin näitten vanhojen romujen pohjalta. Tämähän on täysin offtopikkia. Mutta olen täällä aikapaljon viimeaikoin nyt kysellyt apua uuden auton hankintaan sekä kiitän teitä kaikkia myös menneistä avuista.

 
Tulipahan vanhempien focukseen 2008 1.6 vaihdettua venttiilikopan tiiviste, saa nähä kestääkö oma työ. Aikaa meni n. 3h kun siinä turhankin varovasti niitä irroitteli. Alkoi viikko sitten sylkeä öljyä pakosarjan päälle. Mut hyvää harjoittelua oli, kun varmaan omaankin joutuu aikanaan sen tehdä
 
Viimeksi muokattu:
Itsellä olisi juuri kans alasarana se mikä pitäis vaihtaa, taitaa kuluvin osa olla tuossa paketissa! Tuota en tullutkaan ajatelleeksi, että riittäis yhden vaihto. Piti varmaan aikalailla kuitenkin löysentää myös yläsaranaa hieman, että sait sen alaosan vaihdettua? vai miten tuo on mahdollista?
Muistaakseni en edes koskenut yläsaranaan ainakaan purkaessa. Mulla oli vanhassa saranassa saranatappi ruostunut/väsynyt poikki ja tämän takia ovi vähän roikkui. Avasin pultit oven ja korin päästä ja sarana mahtui tulemaan välistä pois paikaltaan. Uusi sarana paikalleen käänteisessä järjestyksessä jonka jälkeen säätämään ovi kohdilleen. En kyllä muista joutuko säätövaiheessa tuota ylempääkin saranaa käyttää löysässä.
 
Miten se on, kun katsoo autoa, joka on vain 4–5 vuotta vanha ja siihen on jo vaihdettu vaihdelaatikko. Onko vaihdelaatikon vaihdon takia itse autoon voinut tulla nyt jotain vahinkoa? Vai meneekö vaihdelaatikko rikki ilman että se voi aiheuttaa autolle muuta vikaa?
 
Mikä auto kyseessä? Missä remontti on tehty? Voi jotain särkyä remontissa, mutta riippuu autosta ja tekijästä. Vaihteiston hajotessa voi tulla vauriota, mutta tuokin riippuu autosta ja tilanteesta jossa hajosi. Jos vaikka menee moottoritiellä pari vaihdetta kerralla päälle....
 
Mikä auto kyseessä? Missä remontti on tehty? Voi jotain särkyä remontissa, mutta riippuu autosta ja tekijästä. Vaihteiston hajotessa voi tulla vauriota, mutta tuokin riippuu autosta ja tilanteesta jossa hajosi. Jos vaikka menee moottoritiellä pari vaihdetta kerralla päälle....
No tuota en tiedä. Mutta voiko autossa olla jokin sellainen vika joka on laatikon hajottanut ja nyt se uusikin laatikko sitten ottaa ja menee rikki myöhemmin? skodan joku 2020 vuoden manuaali.
 
Tai sitten tyyppivika vaihdelaatikossa kuten esim. Opelin M32 manuaalilaatikkojen laakeriviat.

No se, en tosiaan oo skoodatuntija mut ei ny äkkiseltään tullu mieleen ett noinkin uusissa niiden neekerilootissa ois ollu vikoja.
 
Miten se on, kun katsoo autoa, joka on vain 4–5 vuotta vanha ja siihen on jo vaihdettu vaihdelaatikko. Onko vaihdelaatikon vaihdon takia itse autoon voinut tulla nyt jotain vahinkoa? Vai meneekö vaihdelaatikko rikki ilman että se voi aiheuttaa autolle muuta vikaa?
Itsellä vaihdettiin 6 vuotta vanhaan Octaviaan manuaalilaatikko merkkihuollossa turhaan. Ajaessa kuului ujellusta ja en ollut varma, onko normaaleja voimansiirron ääniä vai ei. Vein merkkihuoltoon, kun sain käytettyyn autoon vuoden takuun ja totesivat, että ei ole normaalia. Lopulta huollossa ramppaamisen seurauksena vaihdettiin koko laatikko ja ihan samat äänet jatkuivat edelleen. Sitten totesivat, että on normaaleja voimansiirron ääniä. Myös kaikki tukikumit ja kytkin uusittiin ja ainoastaan alkuperäinen kiinteä vauhtipyörä jäi.

Voi olla myös, että tuossa sinun tutkimassa Skodassasi oli oikea laakerivika. Joitakin tapauksia tullut Vagarenalla vastaan. En myöskään usko, että noin uudesta Skodasta rällätään kovalla käytöllä laatikkoa rikki. Eri asia, jos olisi vaikka joku 20v vanha Bemari kyseessä.
 
Viimeksi muokattu:
Puolisolle ostettiin juuri nelisen vuotta vanha octavia ja voin vahvistaa, että parilla ensimmäisellä vaihteella kuuluu mieto vihellys, joka lienee lootan ominaisuus. Töissä on nimittäin tuota pari vuotta vanhempi golf, jossa ihan samanlainen ääni. Toinen mielenkiintoinen ominaisuus näissä tuntuu olevan melkoinen välys vedosta moottorijarrulle siirryttäessä. Moottorijarrutuksen jälkeen kaasua painettaessa voimansiirto nytkähtää siis huomattavasti. Jännä, että vag on osannut rakentaa 20 vuotta sitten välyksettömämmän lootan, omassa 380tkm ajetussa seatissa vastaavassa tilanteessa ei välystä juurikaan huomaa.
 
Puolisolle ostettiin juuri nelisen vuotta vanha octavia ja voin vahvistaa, että parilla ensimmäisellä vaihteella kuuluu mieto vihellys, joka lienee lootan ominaisuus. Töissä on nimittäin tuota pari vuotta vanhempi golf, jossa ihan samanlainen ääni. Toinen mielenkiintoinen ominaisuus näissä tuntuu olevan melkoinen välys vedosta moottorijarrulle siirryttäessä. Moottorijarrutuksen jälkeen kaasua painettaessa voimansiirto nytkähtää siis huomattavasti. Jännä, että vag on osannut rakentaa 20 vuotta sitten välyksettömämmän lootan, omassa 380tkm ajetussa seatissa vastaavassa tilanteessa ei välystä juurikaan huomaa.

Meillä kakkosautona Clio ja siinä myös voimansiirto "äänekäs", sekä vedon ja moottorijarrutuksen välillä nytkähtää selvästi.

Halvalla kun tehdään niin lopputulos tämä.
 
Kaipa tämä tähän ketjuun periaatteessa kuuluu. Tuli kolhaistua emännän avensista ja pieni naarmu siihen tuli ja pienenpieni lommo. Saako joku autofiksari tämän siistiksi jos haen marmorilta auton väriä, sitä pintaan ja pieni myllytys? Lommon saa varmaan jotenkin vedettyä tasaiseksi? Omavastuu vakuutuksessa 300 niin kalliiksi kävisi jos vakuutuksesta koittaa. Onhan tuo nyt aika mitätön imo mutta emäntää haittaa ja mies tekee ja mies vastaa.

15256735.jpg


Ja jos joku turun seudulla tuntee/tietää hyvän tekijän niin voi vinkata.
 
Kaipa tämä tähän ketjuun periaatteessa kuuluu. Tuli kolhaistua emännän avensista ja pieni naarmu siihen tuli ja pienenpieni lommo. Saako joku autofiksari tämän siistiksi jos haen marmorilta auton väriä, sitä pintaan ja pieni myllytys? Lommon saa varmaan jotenkin vedettyä tasaiseksi? Omavastuu vakuutuksessa 300 niin kalliiksi kävisi jos vakuutuksesta koittaa. Onhan tuo nyt aika mitätön imo mutta emäntää haittaa ja mies tekee ja mies vastaa.

15256735.jpg


Ja jos joku turun seudulla tuntee/tietää hyvän tekijän niin voi vinkata.

Mihin kolhaisit? Näyttää valkoiselta maalilta, eli hyvin todennäköisesti auton oma maali ei ole vaurioitunut!?
 
Kaipa tämä tähän ketjuun periaatteessa kuuluu. Tuli kolhaistua emännän avensista ja pieni naarmu siihen tuli ja pienenpieni lommo. Saako joku autofiksari tämän siistiksi jos haen marmorilta auton väriä, sitä pintaan ja pieni myllytys? Lommon saa varmaan jotenkin vedettyä tasaiseksi? Omavastuu vakuutuksessa 300 niin kalliiksi kävisi jos vakuutuksesta koittaa. Onhan tuo nyt aika mitätön imo mutta emäntää haittaa ja mies tekee ja mies vastaa.

Ja jos joku turun seudulla tuntee/tietää hyvän tekijän niin voi vinkata.

"PDR" pajat voivat koettaa oikaista, tuurilla ei tarvisi edes maalata jos tuo rantu häviää kiillottamalla
 
Kaipa tämä tähän ketjuun periaatteessa kuuluu. Tuli kolhaistua emännän avensista ja pieni naarmu siihen tuli ja pienenpieni lommo. Saako joku autofiksari tämän siistiksi jos haen marmorilta auton väriä, sitä pintaan ja pieni myllytys? Lommon saa varmaan jotenkin vedettyä tasaiseksi? Omavastuu vakuutuksessa 300 niin kalliiksi kävisi jos vakuutuksesta koittaa. Onhan tuo nyt aika mitätön imo mutta emäntää haittaa ja mies tekee ja mies vastaa.

15256735.jpg


Ja jos joku turun seudulla tuntee/tietää hyvän tekijän niin voi vinkata.
Olisi Porissa, nuori jamppa Ukrainasta hyvällä laadulla. Ja käteishinnat hyvinkin edullisia.
Jos jotain muuta asiaa Poriin niin suosittelen.
 
Joo, on tuo ihan pohjamaalissa asti. Kumivasaralla siis osuin, ei siitä sen enempää. Ei se maali siihen kiillottamalla tule, valitettavasti. Jos tuon paikkamaalaisi ja kiilottaisi niin mahtaako pistää silmään sävyero. Toki jos koko paneelinkin maalaisi uusiksi niin pistäisihän se paljon enemmän.
 
Korjautin rouvan hopean värisestä autosta hyvin pienen parkkipaikkakolhun vakuutuksen piikkiin. Suoraan katsoessa korjattua kohtaa ei huomaa, mutta auringon sopivasti paistaessa sen näkee, kun tietää mihin katsoa. Maalissa ei juurikaan ole sävyeroa, mutta uudelleen maalattu on aina uudelleen maalattu. Tällä kokemuksella myllyttäisin ja ehkä laittaisin pienen täpän maalia korjaussetillä.
 
Korjautin rouvan hopean värisestä autosta hyvin pienen parkkipaikkakolhun vakuutuksen piikkiin. Suoraan katsoessa korjattua kohtaa ei huomaa, mutta auringon sopivasti paistaessa sen näkee, kun tietää mihin katsoa. Maalissa ei juurikaan ole sävyeroa, mutta uudelleen maalattu on aina uudelleen maalattu. Tällä kokemuksella myllyttäisin ja ehkä laittaisin pienen täpän maalia korjaussetillä.

Hopea taitaa olla muutenkin hankalin mahdollinen väri.
 
En oo ammattilainen näissä autohommissa, mutta kun mäntä on toisella puolelta tämmöinen:
Ja toiselta puolelta tämmöinen:

Niin jotain taitaa olla vialla.
Liikkuvia osia kevennetty.... Ihan uteliaisuuttani kysyn et minkä moottorin mäntä? Entisessä ecoboostissa oli koko mäntä halennu ja palanutkin, todnäk lspi:n osasyyllisenä. Kolisi silloin kivasti kun ajeli motarilla.
 
Liikkuvia osia kevennetty.... Ihan uteliaisuuttani kysyn et minkä moottorin mäntä? Entisessä ecoboostissa oli koko mäntä halennu ja palanutkin, todnäk lspi:n osasyyllisenä. Kolisi silloin kivasti kun ajeli motarilla.
Tää on AMC:n neljä litrainen suora kutonen. Eli kone, mitä on käytetty Jeepeissä aika yleisesti. 2000-luvun hujakoilla pienensivät säästötoimenpiteenä materiaalivahvuuksia ja lopputulos näkyy kuvassa.
Onneksi ei ole paha korjata ja sen takia auton uskalsin kolisevalla koneella ostaakin. Uudet männät saa vaihdettua kone paikallaan ja samalla pääsee huoltamaan muutaman muunkin kohteen. Pitäisi taas kestää seuraavat 300tkm tällä remontilla.
 
Mites se turbojen kanssa. Youtubessa joku selitti että pitkän ajon jälkeen ei tee hyvää autoa heti sammuttaa.
Mutta mikäs se "vähän aikaa" tyhjä käynnillä tarkottaa käynnössä, eli paljonkos se on? joitain sekuntteja vaiko useampia minuutteja?
Puhui jostain öljystä ja turbosta, en oikein tajunnu mitä se selitti.
 
Korjautin rouvan hopean värisestä autosta hyvin pienen parkkipaikkakolhun vakuutuksen piikkiin. Suoraan katsoessa korjattua kohtaa ei huomaa, mutta auringon sopivasti paistaessa sen näkee, kun tietää mihin katsoa. Maalissa ei juurikaan ole sävyeroa, mutta uudelleen maalattu on aina uudelleen maalattu. Tällä kokemuksella myllyttäisin ja ehkä laittaisin pienen täpän maalia korjaussetillä.
Vie takaisin pajalle jos ei ole hyvä. Ei huonoa maalausta tarvitse hyväksyä, jos on liian pihistellen maalattu pieni alue, sitten pitää maalata isompi alue jos hyvä lopputulos sitä vaatii. Tuo on ihan arkipäivää ja etenkin juuri vakuutustapauksissa, kokeillaan jos menee pokalle läpi vähän hätäisemminkin tehtynä.. Hyvin usein niitä korjataan toisen kerran tai kolmannen kerran ja joskus jopa neljännenkin kerran että kelpaa tarkemmallekin asiakkaalle.
 
Mutta mikäs se "vähän aikaa" tyhjä käynnillä tarkottaa käynnössä, eli paljonkos se on? joitain sekuntteja vaiko useampia minuutteja?

Turbo timereissa on aika yleensä säädettävissä minuutista viiteen. Tyhjäkäyntiä ei kai nykyään saisi käyttää kuin pari minuuttia mutta kuka sitä valvoo.
 
Mites se turbojen kanssa. Youtubessa joku selitti että pitkän ajon jälkeen ei tee hyvää autoa heti sammuttaa.
Mutta mikäs se "vähän aikaa" tyhjä käynnillä tarkottaa käynnössä, eli paljonkos se on? joitain sekuntteja vaiko useampia minuutteja?
Puhui jostain öljystä ja turbosta, en oikein tajunnu mitä se selitti.
Siellä turbossa kiertää yleensä öljy ja vesi auton käydessä. Pitkä ajo ei sen kummemmin vaadi mitään erikoistoimenpiteitä tai jälkikäyntejä normaalitapauksessa, lähinnä on kyse siitä jos vedetään autobahnia +250 lasissa niin että turbo hehkuu mansikkana, silloin ei kannata laakista sammuttaa moottoria vaan antaa ensin käydä minuutin pari, että lämmöt hieman laskee. Teoriassa jos tuota huomattavan rajua ajoa tapahtuu usein, pitkässä juoksussa voi ahtimen elinikää tuolla jäähdyttelyllä pidentää.
 
Viimeksi muokattu:
Tää on AMC:n neljä litrainen suora kutonen. Eli kone, mitä on käytetty Jeepeissä aika yleisesti. 2000-luvun hujakoilla pienensivät säästötoimenpiteenä materiaalivahvuuksia ja lopputulos näkyy kuvassa.
Onneksi ei ole paha korjata ja sen takia auton uskalsin kolisevalla koneella ostaakin. Uudet männät saa vaihdettua kone paikallaan ja samalla pääsee huoltamaan muutaman muunkin kohteen. Pitäisi taas kestää seuraavat 300tkm tällä remontilla.
Kevyempi mäntä, pienempi polttoainekulutus, lopputulos kuvassa. Pilasivat hyvän moottorin.
 
Katsastusmieheltä kuultua asiakkaan kertomana. Volvo hybridi ja vetarin vaihto. Kone ja laatikko irti ja laatikko osiksi, jotta vetarin saa irti. Marmorilla lasku 8000€. Heh heh.

Eiköhän tuohon lie edullisempia vaihtoehtoja?
 
Viimeksi muokattu:
Katsastusmieheltä kuultua asiakkaan kertomana. Volvo hybridi ja vetarin vaihto. Kone ja laatikko irti ja laatikko osiksi, jotta vetarin saa irti. Marmorilla lasku 8000€. Heh heh.

Eiköhän tuohon lie edullisempia vaihtoehtoja?
Tainnut jäädä jotain mainitsematta, tuskin on ihan perusvaihto ollut kuitenkaan? No, kaikissa Volvoissa ei tule ihan noin kalliiksi, V70:een vaihdoin GSP:n halpisvetarin, niin tunkin kanssa pihalla n. tunnin homma ja maksoi alta satkun.

Marmorilla olis luultavasti ollut n. 700e, kun pelkkä osa olis ollu melkein 600e.
 
Viimeksi muokattu:
Vielä jatkuu. Vaihdettu iskarit, yläpäät/laakerit ja suojakumit. Mitäs seuraavaksi, raidetanko?





Mystisiä laitteita. Varmaan pitäisi kahdestaan jonkun kanssa katsoa, että toinen pyörittää rattia ja toinen tunnustelee samalla alustasta, että mikä siellä takertelee tuolla tavalla. Luulisi tuntuvan.
 
Tainnut jäädä jotain mainitsematta, tuskin on ihan perusvaihto ollut kuitenkaan? No, kaikissa Volvoissa ei tule ihan noin kalliiksi, V70:een vaihdoin GSP:n halpisvetarin, niin tunkin kanssa pihalla n. tunnin homma ja maksoi alta satkun.

Marmorilla olis luultavasti ollut n. 700e, kun pelkkä osa olis ollu melkein 600e.
Vaimon V40 vetarin vaihto on suht normihomma myös. Kaveri oli kaksi kertaa kysynyt asiakkaalta tuota hybridihommaa kun ei ollut itsekään uskoa.
 
Tämä on jo korjattu. Joku ehdotti että pala hankaa satulaan. Palat ja levyt uusittiin viime vuonna.

Mitkä jouset? Eli pysyykö jousi paikallaan? Jarrut on yhtä puuta paikallaan käännellessä. Vianhakuun erikoistuneilla putiikeilla on langattomia mikrofoneja, joita asentamalla pystyy kuuntelemaan mistä ääni kuuluu (voimakkaimmin).
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 000
Viestejä
4 465 826
Jäsenet
73 879
Uusin jäsen
Torvelo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom