Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Liittynyt
01.05.2019
Viestejä
499
Onko kokemuksia ovien saranoiden vaihdosta? Äkkiseltään vaikuttas aika simppeliltä hommalta, mutta lähinnä mietin, onko vaarana sössiä tuo kohdistus tai jos niin, onko miten vaikea saada takaisin kohdilleen? Noita saranoita ei tosin taida saada mistään Motoneteistä yms uutena? romuttamoilta jo katselin, mutta aika hintavia sielläkin.
Alemman saranan oon kerran vaihtanut uuteen. Sain kyllä tutulta hyvät ohjeet ja vinkit ja avusti myös oven säädössä. Saranan maalasin itse spraylla. En ole kyllä katsellut tarkemmin miten on maali pysynyt.

Ovea tuin niin että oli oven alareunassa raakasti vaan tunkki, oven ja tunkin välissä lankunpätkä. Koko ovea en siis irrottanut kun vaihdoin vaan väljän alasaranan.

Säätö ei muuten sinänsä liene vaikeaa mutta yksin voi olla hankalaa saada säädettyä kohdilleen niin että saa myös kiristeltyä ruuvit niin että oven sovitus myös jää kohdilleen. Siinä auttaa paljon kun on kaveri apuna.

Ei kovin hintava homma liene korjaamollakaan.
 
Liittynyt
02.10.2018
Viestejä
519
Öljyn ja suodattimien vaihdot huolto-ohjelman mukaan ja kovaa ajoa, eipä se turbo sinällään mitään erityisempää huolenpitoa vaadi. Monet valmistajat (erityisesti vag) toki venyttävät huoltovälejään ylipitkiksi, jolloin kannattaa mahdollisesti vaihtaa öljyt useammin. Itse olen pitänyt nyrkkisääntönä kerran vuodessa/kilsojen mukaan.
 
Liittynyt
27.05.2023
Viestejä
406
Öljyn ja suodattimien vaihdot huolto-ohjelman mukaan ja kovaa ajoa, eipä se turbo sinällään mitään erityisempää huolenpitoa vaadi. Monet valmistajat (erityisesti vag) toki venyttävät huoltovälejään ylipitkiksi, jolloin kannattaa mahdollisesti vaihtaa öljyt useammin. Itse olen pitänyt nyrkkisääntönä kerran vuodessa/kilsojen mukaan.
Juu vaggia tässä mietinkin 1 litrasta turboa
 
Liittynyt
02.10.2018
Viestejä
519
Juu vaggia tässä mietinkin 1 litrasta turboa
Vaggilaiseen teettäisin ehkä öljynvaihdon 15 tonnin välein ihan mielenrauhan vuoksi. Muistelisin, että Tm:n kestotestissä olleen vaggilaisen (en muista merkkiä) litraisessa tsi:ssä oli jo lieviä merkkejä öljyrenkaiden karstoittumisesta. Jos 60 tonnin kohdalla ongelma on jo huomattavissa, niin kohtuullisilla kilsoilla voi tulla jo ongelmia. Myös moottorin puhdistus Fortella jne. voisi olla suotavaa, jos autolla aikoo ajaa pitkään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 756
Jos on auto jossa on turbo. Mitä huoltoja sille täytyy tehdä ja milloin?
Huoltoväli taitaa olla 30tkm tai 2 vuotta.

Itse kumminkin huoltaisin 20tkm tai 1 vuosi huoltovälillä.

Tosiaan suositeltu olisi "väliöljynvaihto" 15tkm välein. Ja seuraavan öljynvaihdon aikana olisi hyvä ehkä tehdä myös se "moottorin sisäpesu", että vanhat liat irtoaisi koneesta.
 
Liittynyt
17.01.2018
Viestejä
2 131
Joo tätä itsekin pohdiskelin, että kun yksin tekee, mitenkähän onnistuu, tosin tuo sinun ovi on aika järeä varmasti ollut, kun Dodge kyseessä. En tiedä miten tuon sais tuettua, kun ei vielä oikein tiloja tehdä ole, vaan ulkosalla joutuisi väkertelemään.
Ulkona tuokin tehtiin. Kannattaa yrittää saada joku kaveriksi jos ei muuten niin varmuuden vuoksi.
Kuten joku jo mainitsi niin tunkki/vastaava kannattamaan alanurkasta ja jokin pitämään suorassa, kääntyy yllättävän helposti jonnekin kun on vain 1 sarana kiinni
 
Liittynyt
07.07.2021
Viestejä
1 438
Onko kokemuksia ovien saranoiden vaihdosta? Äkkiseltään vaikuttas aika simppeliltä hommalta, mutta lähinnä mietin, onko vaarana sössiä tuo kohdistus tai jos niin, onko miten vaikea saada takaisin kohdilleen? Noita saranoita ei tosin taida saada mistään Motoneteistä yms uutena? romuttamoilta jo katselin, mutta aika hintavia sielläkin.
Aina ei edes tarvitse vaihtaa koko saranaa, moneen autoon saa pelkän ylikoon saranatapin vaihdettua tai siinä saranatapin ympärillä on vaihdettava holkki, joka on kulutusosa.
 
Liittynyt
27.05.2023
Viestejä
406
Huoltoväli taitaa olla 30tkm tai 2 vuotta.

Itse kumminkin huoltaisin 20tkm tai 1 vuosi huoltovälillä.

Tosiaan suositeltu olisi "väliöljynvaihto" 15tkm välein. Ja seuraavan öljynvaihdon aikana olisi hyvä ehkä tehdä myös se "moottorin sisäpesu", että vanhat liat irtoaisi koneesta.
Juu. Tässä kun on se takuuehto, niin täytyy ihan huoltoliikkeessä käyttää. Liekkö monenkohan sadan euron homma on se huolto teettää jos myös moottorinpesee. Vanhoihin romuihen ite tehny aina kaiken..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 756
Juu. Tässä kun on se takuuehto, niin täytyy ihan huoltoliikkeessä käyttää. Liekkö monenkohan sadan euron homma on se huolto teettää jos myös moottorinpesee. Vanhoihin romuihen ite tehny aina kaiken..
En tiedä tekeekö merkkiliike moottorinpesua?

Halvinhan olisi tehdä tuo 15tkm väliöljynvaihto itse ja 30tkm välein vaan aina merkkiliikkeen öljynvaihto.

Jotain tuon tyylistä ainetta olen kerran käyttänyt Bemariin.
Ilmeisesti myös muutama desi normaalia diesel polttoainetta (tai polttoöljyä) pesisi moottorin samaan tapaan.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
245 913
Viestejä
4 296 492
Jäsenet
71 733
Uusin jäsen
dreamzera

Hinta.fi

Ylös Bottom