Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2024 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Uusi ominaisuus minullekin. Liekö merkillä väliä?Mulla on ollu varmaan tuuria, muttei yhdestäkään värkistä ole levinnyt aktiivihiili vaikka tankkaan korkkiin asti
Hieman erikoiselta kuulostaa, että bensa mitään hajalle saisi tuolla filtterissä varsinkaan aktiivihiiltä, joka on käytännössä ikuista ainetta. Bensalle se on myös autossa suunniteltukin, vaikkakin lähinnä kaasumaiselle. Jonkun anturin voi nestemäinen bensa mahdollisesti saada tulviessaan siellä sekaisin, mutta bensa myös haihtuu hyvin nopeasti ja kaiken pitäisi palautua ennalleen.Kavereiden bensa-autoja on saanut rempata kun tankki on vedetty aivan täyteen (useampi naksahdus työnnetty bensaa tankkiin) ja bensa on päässyt kaasuille tarkoitettuun letkuun ja siitä suoraan aktiivihiilisuodattimelle. Suodatin ei juurikaan kestä yhtään nestemäisessä muodossa olevaa bensaa ja on sen jälkeen entinen.
Laturin vapaakytkin vaihdettu kanssa?Apulaitehihnan remontti oli ja meni ja tänään taas kuuntelin kotimatkan ulinaa. Ei se hihna mitenkään kovin kepeästi näytä pyörivän ja pannu kävi niin kuumana tällä hellekelillä ettei tunnin jäähdyttelynkään jälkeen ollut juurikaan toivoa kärsiä koskea mihinkään. Selvitellään huomenna aamusta että mikähän tällä kertaa mahtaa ahdistaa. Lähestulkoon kaikki hihnan takana olevat palikat uusittiin, niin ei tuolla kovin paljoa minkään pitäisi jumittaa - mutta niin vain näyttää tekevän.
Vaan sitä vartenhan se loma on, että on tekemistä. Juuri pääsinkin tänään kotiin, niin mikäs siinä on taas autoa laitellessa huomenna.
Laturin vapaakytkin vaihdettu kanssa?
Ei toistaiseksi (omasta toimesta) mutta eipä ole laturin vapaakytkin tuossa V70 T6-versiossa apulaitehihnan takana. Kun kuitenkin joku kohta kysyy että mikä auto on kyseessä.
e. Käytännössä tuon hihnan takana ei enää ole uusimatta muuta kuin juuri se ilmastoinnin kompura, josta tosin jo vaihdettiin hihnapyörä laakereineen ja ohjaustehostimen pumppu. Kuitenkin sekä tehostus, että ilmastointi tuntuvat toimivan ihan oikein, niin hitusen jo laittaa kummastuttamaan. Mutta pitää kokeilla ilmastointi sammutettuna jahka tästä nyt auton ääreen ehtii.
Joskus tietysti voi hihnapyörän urat olla täynnä vanhaa hihnaa ja muuta skeidaa, niin uusi hihna ei istu kunnolla.
Onkos se kompura jumissa sitten, jos kytkimenkin kerran polttanut?
Sun on täytynyt tehdä jotain todella pahaa entisessä elämässäsPistin tilaten uutta kompuraa. Eli ei mennyt ihan suunnitelusti. Mutta johan tuo joutikin uusia. Sitten on joka palikka tuosta ketjusta uusittu.
Kompura ei ole jumissa, mutta en jaksa leikkiä enää tarvikekelojen kanssa. Jos jollain tuossa parin viikon jälkeen on tarvetta Valeon kompuralle joka toimi ainakin aiemmin, niin viestillä voi lähestyä. Itsellä ei ole oikein tiloja säilytellä, joten luovun sangen nimellisellä hinnalla.
Tarkemmat koodit saa pyytämällä kun en mobiilila jaksa kaivella.
Myy katalysaattori erikseen, auton merkistä/mallista/iästä riippuen siitä voi saada muutaman satasen.Teknisesti "täydellisesti toimivaan" vanhukseen hakkasi katsuri helmaan reiän. Eka paikka jossa sanoivat, että ruostekorjauksia tekevät sanoi pahoittelevana, että "meidän kaverit ei jaksa reikiä paikkailla vaan helma kokonaan uusiksi ja 4-numeroinen summa"...
Paljonkohan kannattaa käyttää vaivaa "muutaman satasen" fiksipaikan etsintään (onkohan mahdollista edes)? Vai pitäisikö vaan suosiolla laittaa hyvin toimiva tonnin käyttöauto paaliin?
Ja jos "paaliin" niin maksaisikohan jonkunlainen pulju tuollaisesta vielä jonkun satasen? Alvitta tai itse kun korjaisi, niin nettiauton pyynnit vastaavalle kuitenkin lähemmäs 2000€.
Teknisesti "täydellisesti toimivaan" vanhukseen hakkasi katsuri helmaan reiän. Eka paikka jossa sanoivat, että ruostekorjauksia tekevät sanoi pahoittelevana, että "meidän kaverit ei jaksa reikiä paikkailla vaan helma kokonaan uusiksi ja 4-numeroinen summa"...
Kyllä niitä paikkaillaan ihan joka päiväJos helma on kantavaa rakennetta, ei sitä enää paikata, vaan vaihdetaan uuteen. Jos pelti olisi ollut tervettä, ei siihen olisi saanut tehtyä reikää. Katsastaja kuuli koputellaan, että tämähän on läpimätä ja naps siitä läpi meni. Eli koko pelti voi olla mätä ja vaihtokunnossa kuitenkin.
Face ja paikalliseen puskaradioon kyselemään hitsaajaa. Taatusti löytyy.Teknisesti "täydellisesti toimivaan" vanhukseen hakkasi katsuri helmaan reiän. Eka paikka jossa sanoivat, että ruostekorjauksia tekevät sanoi pahoittelevana, että "meidän kaverit ei jaksa reikiä paikkailla vaan helma kokonaan uusiksi ja 4-numeroinen summa"...
Paljonkohan kannattaa käyttää vaivaa "muutaman satasen" fiksipaikan etsintään (onkohan mahdollista edes)? Vai pitäisikö vaan suosiolla laittaa hyvin toimiva tonnin käyttöauto paaliin?
Ja jos "paaliin" niin maksaisikohan jonkunlainen pulju tuollaisesta vielä jonkun satasen? Alvitta tai itse kun korjaisi, niin nettiauton pyynnit vastaavalle kuitenkin lähemmäs 2000€.
Mitä tiivistemassaa suosittelette oven alareunojen tiivistämiseksi ennen pohja- ja pintamaalausta? (Kuivumisaika max yön yli)
1-komponenttinen polyuretaanipohjainen tiivistemassa ajoneuvoihin. Soveltuu esimerkiksi peltiosien väliseksi täytteeksi, korin saumojen tiivisteeksi, ruuvattuihin lokasuojiin, ajo- ja takavalojen kiinnikkeisiin ja johtojen läpivienteihin. Myös koristelistojen ja tunnusten kiinnittämiseen. Kiinnittää käsittelemättömät teräslevyt tehokkaasti. Kovettunut tiivistemassa pysyy kovana ja elastisena. Sauma kestää liikkumista jopa 25 %. Levitetään patruunapuristimella. Voidaan päällemaalata.
Sun on täytynyt tehdä jotain todella pahaa entisessä elämässäs
Mikä mahtaa olla Bilteman kuivumisaika? Ja suositteletko vetämään tuon puhtaalle pinnalle vai vasta pohjamaalin päälle? Seuraavana päivänä ajattelin vetää 1K maalin päälle.
Yön yli jos kuivattaa niin seuraavana päivänä voi maalata yli. Ei ole kauheasti merkitystä laittaako puhtaalle pellille vai pohjamaalatulle, mutta itse laittasin pohjamaalin päälle, tuntuu järkevämmältä niin.
Bensahan ei ole puhdasta ja tulee mieleen, että jos ne anturit siinä pitkään ui, niin jää hartsi tms. jämiä, jota höyryt ei aiheuta. Voihan ne jämät tarttua siihen aktiivihiileenkin, kun kokonaan bensa ei haihdu.Jonkun anturin voi nestemäinen bensa mahdollisesti saada tulviessaan siellä sekaisin, mutta bensa myös haihtuu hyvin nopeasti ja kaiken pitäisi palautua ennalleen.
Ei ole osunut kohdalle sellaista autoa, että siellä edes mitään antureita olisi ollut, mutta jos siellä joku anturi olisi, ei se olisi tuollaisessa paikassa sellainen, joka bensasta pelästyy. Ja se hiili, se on hiilirakeita, niiden on koko ajan tarkoituskin imeä kaikkea itseensä, niitä ei voi saada mitenkään hajalle. Oikein riittävästi yrittämällä ne voi saada saturoitua jollakin aineella niin, että eivät enää toimi optimaalisesti, mutta siltikään sitä koko filtteriä ei mitenkään voi saada tukittua vaikka siitä ajaisi tonneittain bensiiniä lävitse.Bensahan ei ole puhdasta ja tulee mieleen, että jos ne anturit siinä pitkään ui, niin jää hartsi tms. jämiä, jota höyryt ei aiheuta. Voihan ne jämät tarttua siihen aktiivihiileenkin, kun kokonaan bensa ei haihdu.
Jos tai kun ilmeisesti on imupuolella, niin voi korvata ihan letkulla ja klemmareilla.Muovisen dieselputken päästä hajosi pikaliitin. Kyse on suodattimelta ruiskutuspumpulle tulevasta putkesta.
Liitin on ilmeisesti vain painettu putken päähän. Löysin jo varaosaliittimen, mutta pystyykö sitä vaihtamaan putkeen, vai täytyykö tehdä kokonaan uusi putki?
Todennäköisesti näin, mutta tarina ei nyt kertonyt mistä autosta on kysymys, siellä voi olla toinenkin pumppu ja ihan jonkinlainen paine vaikka ns matalapainepuolesta olisikin kyse, jolloin ei ihan kaikki patentit välttämättä pidä riittävästi.Jos tai kun ilmeisesti on imupuolella, niin voi korvata ihan letkulla ja klemmareilla.
Toimisikohan tämä pohjamaalina?
CAR-REP 1K Happopohjamaali
Ei kyseessä ole auto laisinkaan.Hirveän paljon helpottaisi jos jo aloitusviestissä (aina neuvoa kulloinkin kysyvä) kertoisi mistä autosta on kysymys, myös kuvat siitä kohteesta/osasta mitä milloinkin ollaan turaamassa tai ihmettelemässä on kivoja ja todennäköisesti nopeuttaa avun saamista. Jää herkästi vastaamatta aika monelta jos kaikki oleelliset lähtötiedot pitää yrittää ensin lypsää ulos kysyjästä, ennen kuin päästään itse asiaan.
Leikkaa vanhasta muoviputkesta pari senttiä pois ensin, että saat "uuden" putkenpään mihin painat tuon liittimen, vanhaan päähän ei enää kiristy niin kuin kuuluu. Siihen kovaan muoviputkeen ei ihan helposti vaan paineta sitä uutta liitintä, jonkin sortin puristin/patentti pitää hommata/askarrella, että se liitin menee nätisti suoraan, eikä samalla hajoa.Tällaisesta liittimestä on kyse: PIKALIITIN - Auton.fi
Muovisen dieselputken päästä hajosi pikaliitin. Kyse on suodattimelta ruiskutuspumpulle tulevasta putkesta.
Liitin on ilmeisesti vain painettu putken päähän. Löysin jo varaosaliittimen, mutta pystyykö sitä vaihtamaan putkeen, vai täytyykö tehdä kokonaan uusi putki?
Koneistamo oli sitä mieltä, että kiertokankien järjestyksellä ei ole mitään väliä. Joten sekasinhan ne niillä meni. Tämän jälkeen aloin jo epäilemään, että kiertokangetkin olisi menneet niillä väärinpäin, mutta ne intterswebin mukaan olisi onneksi oikeinpäin.
Merkinnöistä ei ainakaan jäänyt kiinni, kun kiertokangessa ja männässä kummassakin oli isolla numero.Toisaalta oma syy, olisi pitänyt ne pisteet hakata jokaiseen kiertokankeen, niin olisi ollut varma homma.
Näillä mennään eteenpäin
Joo ja ei. Tärkentä on tietysti, että kiertokangen osat on samaa paria. Uutta moottoria tai uudelleen koneistettua kasattaessa pitäisi yleensä kaulat olla saman kokoisia keskenään ja kaikki tasapainossa jolloin paikalla ei ole väliä. Jos kuitenkin esimerkiksi (kuvasta päätellen) vanhaan asetelmaan vaan vaihdetaan uudet männät ja sitten vaan pikana kasataan kone takaisin, olisi ihan hyvä lähtökohta laittaa veivit samoihin paikkoihin missä olivatkin, ei ole ollenkaan selvää, että kaikki kaulat on samaa kokoa vanhassa koneessa. Konetta kasaavan nyt kuitenkin joka tapauksessa luulisi hieman niitä välyksiäkin katsovan ja jos kaikki on mitattu ja hyväksi todettu, niin ei sillä järjestyksellä sitten mitään väliä ole.Kunhan jokaisessa on alkuperäinen alapään lenkki niin ei väliä.
Joo, periaatteessa tuolla ei ole väliä. Mutta jotenkin vaan oman mielenrauhan takia olisin nuo laittanut samoille paikoille.Kunhan jokaisessa on alkuperäinen alapään lenkki niin ei väliä.