Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

40 vuotta käyttänyt molybdeenisulfidi rasvaa, eikä ole koskaan mikään turvonnut ja mäntien suojakumin alle pitää laittaa luonnollisestä notkeampaa tavaraa, joten käytä sinä mitä haluat, mutta minä käytä molybdeenisulfidi rasvaa.
Toivottavasti et muihin kuin omiin laitteisiin tee jarruremontteja jos noinkin yksinkertainen asia pitää tehdä vuosikymmeniä väärin.
 
Toivottavasti et muihin kuin omiin laitteisiin tee jarruremontteja jos noinkin yksinkertainen asia pitää tehdä vuosikymmeniä väärin.
Et kyllä paljon tiedä jos luulet että noita joka rakoon vähän erillaista rasvaa jarruhin on ollut pitkään.
Etkä ilmeisesti tiedä että suurimpaan osaan jarrusatuloista noita erikoisrasvoja ei edes tarvita.
 
Ford on kyllä laiffia, Fiesta 1.0 2016

Palat jumissa edessä joista sisemmät kuluneet metallille, takana rumpujen säätömekanimsi jumissa ja ne ei pitäny sitten yhtään. Lisäihanuutena hirvee vasarointi että napaan ruostunnu rumpu irtosi

Tästäpä muistinkin että kuukaus? sitte vaihdoin takaiskunvaimentimet perheen toiseen Voortiin, muuten meni ok mut kuskinpuoleisesta yläpäästä paskoin runkoon hitsatun mutterin :hammer:

Poraa ja uutta läpipulttia ja ei muutakun katsastukseen jah sieltä moitteetta läpi :kahvi:
 
Et kyllä paljon tiedä jos luulet että noita joka rakoon vähän erillaista rasvaa jarruhin on ollut pitkään.
Etkä ilmeisesti tiedä että suurimpaan osaan jarrusatuloista noita erikoisrasvoja ei edes tarvita.
Mikä on tämä "normaali" rasva jota kuuluu jarruosiin laittaa joka ei ole silikonipohjaista, saisko vaikka linkkejä?
Palojen liukupintoihin ja palan ja männän väliin löytyy kyllä keraamisia ym. erikoisrasvoja mutta kumiosien kanssa niitä ei saa käyttää.
 
Kysytäänhän nyt täältäkin, jos sattuu olemaan autotietäjiä paikalla, kun mulla on ideat vähissä, et mistä tätä lähtis purkamaan.

Volvo V50 T5 pannulla meni katsastuksesa hylkyyn, koska häkä oli korotetuilla kierroksilla reilusti yli sallitun. Kävin putkistoa läpi ja huomasin, että pakosarjan laipasta puuttui 4/12 mutteria, kun pakosarjan pinnapultit olivat katkenneet. Sain 3 mutteria lisättyä, kun niissä kohdissa oli vielä pinnapultin kierteitä riittävästi jäljellä ja ajattelin, että päästöjen osalta pitäisi nyt olla kunnossa, kun pakosarja ei enää falskaa, mutta jälkitarkastuksessa tuli vielä huonommat lukemat kuin ekassa mittauksessa.

Auto ei anna vikakoodeja, ja en jostain syystä pääse VIDA:lla katsomaan ECM:n anturien arvoja. Sytytyspuolat ja -tulpat on uusittu viime lokakuussa. Kiihdytettäessä en ole huomannut auton käytöksessä mitään kummallisuuksia, tehot on tallella, eikä keskikulutus ole kasvanut tässä vuoden aikana mihinkään. Tyhjäkäynnistä katsuri mainitsi ensimmäisen katsastuksen kohdalla että ihan kuin kävisi vajailla sylintereillä, mutta en kyllä itse ole huomannut sellaista, varsinkaan pakosarjan kiristämisen jälkeen. Auto ei myöskään hukkaa jäähdytysnesteitä tai öljyä.

Viime vuoden päästöt:
Katsastus 1 (Pakoputki vuoti takaäänenvaimentimen kohdilta), bensiini 95E10
CO 0,1
HC 4
CO2 14113,8
O2 1,76
Lambda 1,07

Katsastus 2, E85
CO 0,04
HC 12
CO2 14,4
O2 0,58
Lambda 1,026


Tämän vuoden päästöt:
Katsastus 1 (Pakoputki vuoti, taas), bensiini 95E10
CO 1,7
HC 32
CO2 11,9
O2 3,04
Lambda 1,07

Katsastus 2, ~25% E85
CO 5,45
HC 84
CO2 11,3
O2 0,13
Lambda 0,841
 
Ekana olisi hyvä varmistaa, että saa ilmaa kunnolla. Voi olla myös lambdatunnistin tai ilmamassa mittari vikaantunut. Mulla on joskus viallinen lambda aiheuttanut sen, että seokset meni paksulle.

Edit: miten on volvossa adaptaatiot? Voi tuo vuoto sotkea niitä ja pitää nollata mahdollisesti.
 
IMG-20240628-000525.jpg

Öljypohjasta (odotetut) yllärit.
 
Vaihdoin katsastusasemaa, kun entisessä kulttuuri muuttui tiukemmaksi ison ketjun ostettua sen ja mainetta alkoi kertyä.

Tän toisen aseman iskaritesteri antaa paljon pienempiä arvoja. Ajossa ei huomaa mitään eroa. Paitsi takaiskareissa oli yhtäkkiä tullut 40% ero ja varmaan paikkansa pitää se heitto. Ajossa ei huomannut muuta, ku voimakkaasti jarruttaessa joutu vähän vastaohjaamaan. Jarrut kuitenkin tasaiset. No takaiskarit vaihtoon. Kaipa ne osaa väsyä ikääntyessä yhtäkkiä ja menee taas ensi vuonna heittämällä leimalle.

Vähän arveluttaa nuo iskaritesterit. Olin vielä laskenut rengaspaineet kohdilleen.
 
Vaihdoin katsastusasemaa, kun entisessä kulttuuri muuttui tiukemmaksi ison ketjun ostettua sen ja mainetta alkoi kertyä.

Tän toisen aseman iskaritesteri antaa paljon pienempiä arvoja. Ajossa ei huomaa mitään eroa. Paitsi takaiskareissa oli yhtäkkiä tullut 40% ero ja varmaan paikkansa pitää se heitto. Ajossa ei huomannut muuta, ku voimakkaasti jarruttaessa joutu vähän vastaohjaamaan. Jarrut kuitenkin tasaiset. No takaiskarit vaihtoon. Kaipa ne osaa väsyä ikääntyessä yhtäkkiä ja menee taas ensi vuonna heittämällä leimalle.

Vähän arveluttaa nuo iskaritesterit. Olin vielä laskenut rengaspaineet kohdilleen.

Ei niitä iskaritestin arvoja kannata tuijottaa, tuskin ovat vertailukelpoisia eri laitteiden välillä. Vaan puolten välisiä eroja.
 
Mistähän sais toyota avensis -05 takapään abs anturin sisälle ton kehän.
Oikeelta takaa hajos, kun ei millää lähtenyt irti ja pakko oli meisseli lyyä läpi ja hakata irti.
Koko laakeripaketti tarvikkeena maksaa yli satasen.

Millä nimellä tätä englanniksi kutsutaa jos löytyis ebay.co.uk tai aliexpressistä?

Vai onko jollain muuta tietoa tai nähny myynnissä jostain romu-autosta. Olen kysyny fiksussesta, motonetistä sekä neljästä eri purkaamosta joissa näkyny avensikseja olevan..
 

Liitteet

  • IMG-20240626-WA0008.jpeg
    IMG-20240626-WA0008.jpeg
    110,7 KB · Luettu: 51
  • IMG-20240626-WA0014.jpeg
    IMG-20240626-WA0014.jpeg
    104,8 KB · Luettu: 51
  • IMG-20240626-WA0012.jpeg
    IMG-20240626-WA0012.jpeg
    100,3 KB · Luettu: 48
Mistähän sais toyota avensis -05 takapään abs anturin sisälle ton kehän.
Oikeelta takaa hajos, kun ei millää lähtenyt irti ja pakko oli meisseli lyyä läpi ja hakata irti.
Koko laakeripaketti tarvikkeena maksaa yli satasen.

Millä nimellä tätä englanniksi kutsutaa jos löytyis ebay.co.uk tai aliexpressistä?

Vai onko jollain muuta tietoa tai nähny myynnissä jostain romu-autosta. Olen kysyny fiksussesta, motonetistä sekä neljästä eri purkaamosta joissa näkyny avensikseja olevan..
En löytänyt minäkään mistään, voi olla ettei tuota myydä irrallaan. Katsoitko Aeromotorsilta napoja? JPN napa 42,32€ TOYOTA AVENSIS SEDAN (_T25_) 2.0 D-4D (CDT250_, CDT250R) (2003 - 2008) malliin:
SKF onkin sitten jo yli satasen:
 
@Diablo IV @Starglazer

Mulla oli sitte JPN napa+laakerie kanssa 50/60 kokemus, molemmat takanavat vaihettu ja toisesta meni laakeri väljäksi 100km ajolla, tarkistettu navan kiinitys laakeriin ja momentti oli sama kun kirjassa....

Toinen puoli toki kestänny
 

Liitteet

  • 1719561702398.jpeg
    1719561702398.jpeg
    52,7 KB · Luettu: 16
Mistähän sais toyota avensis -05 takapään abs anturin sisälle ton kehän.
Oikeelta takaa hajos, kun ei millää lähtenyt irti ja pakko oli meisseli lyyä läpi ja hakata irti.
Koko laakeripaketti tarvikkeena maksaa yli satasen.

Millä nimellä tätä englanniksi kutsutaa jos löytyis ebay.co.uk tai aliexpressistä?

Vai onko jollain muuta tietoa tai nähny myynnissä jostain romu-autosta. Olen kysyny fiksussesta, motonetistä sekä neljästä eri purkaamosta joissa näkyny avensikseja olevan..


Onko näitä? https://aeromotors.fi/kataloog/search?search_query=89544-32040

Menee arvauksella tuo osanumero kun ei ole tarkempai tietoja autosta


Tarkemmin kun kuvia kattelee niin ei tota rengasta myydä erikseen vaan se on siellä pyörännavassa kiin... autopurkaamolta napa halvalla?
 
Viimeksi muokattu:
Viime viikonloppuna tais olla juhannus, no meikäpoika teki puskurihuollon... Toivottavasti ei ihan vuosittainen huolto tule tästä.
20240623_134443.jpg
Joku edellinen omistaja oli nimittäin laittanut etukulman mutkalle, lokari myös näkyy kuvassa olevan ihan rutussa. No laitoin nyt tuonne "uuden" puskurin sisään tulevan teräsrakenteen, niin ompahan ainakin vilkku suorassa. Josko vielä muovikin asettuupi paikalleen paremmin hellesäällä :think:
20240623_131839.jpg20240623_150654.jpg
Ja piti tulla savun sävyinen vilkku saksanmaalta, ei vaan kirkkaalta tuo minun silmään näyttää. Saa nähä tuleeko toiset vilkut vielä tilattua. Niin ja toi lokarikin pitäis ehostaa... Laittaa sen vaikka ens juhannuksena:kippis:
 
V50 Volvon ostin tossa kuukausi takaperin. Ei palanut vikavalot ja kaikki ok ostohetkellä. Viikon jälkeen sytty srs valo ja aattelin tänään tutkia mikä sillä on hätänä.

No tämmönen viritys sieltä löyty katonreunasta. Edit sen verran että bägi on kyllä paikalla muttei kytkettynä ja pistetty vastus väliin....kaikkee siitä näkee.

Purkaamolta mennä etsimään verhoa ja liitintä tuohon.

20240628_154913.jpg
 
Viimeksi muokattu:
V50 Volvon ostin tossa kuukausi takaperin. Ei palanut vikavalot ja kaikki ok ostohetkellä. Viikon jälkeen sytty srs valo ja aattelin tänään tutkia mikä sillä on hätänä.

No tämmönen viritys sieltä löyty katonreunasta. Bägi ei edes kytkettynä ja pistetty vastus väliin....kaikkee siitä näkee.

Purkaamolta mennä etsimään verhoa ja liitintä tuohon.
20240628_154913.jpg

Kannattaa ehkä tutkia auton historiaa hieman tarkemmin.
 
V50 Volvon ostin tossa kuukausi takaperin. Ei palanut vikavalot ja kaikki ok ostohetkellä. Viikon jälkeen sytty srs valo ja aattelin tänään tutkia mikä sillä on hätänä.

No tämmönen viritys sieltä löyty katonreunasta. Bägi ei edes kytkettynä ja pistetty vastus väliin....kaikkee siitä näkee.

Purkaamolta mennä etsimään verhoa ja liitintä tuohon.
20240628_154913.jpg
Tuo viritys jo riittäisi kaupanpurun perusteeksi. Ei tuo ole oikeasti edes tieliikennekelpoinen tuommoisena.
 
Menin varaamaan ajan jo autokaupasta ostaneeseen liikkeeseen. 30min ajon jälkeen autosta häviää jousitus/iskarit tjsp ja ajaminen tuntuu kuin pomppulinnassa olisi.

Täristää ajaessa ja renkaat näyttää siltä kuin lämpiäisi ajaessa.
 
Menin varaamaan ajan jo autokaupasta ostaneeseen liikkeeseen. 30min ajon jälkeen autosta häviää jousitus/iskarit tjsp ja ajaminen tuntuu kuin pomppulinnassa olisi.

Täristää ajaessa ja renkaat näyttää siltä kuin lämpiäisi ajaessa.
Edullinen huvipuisto. Kyllä lapset tykkää kyydissä istua. Ei kai se auto nyt sinulle jääny?
 
Ensimmäistä lausetta en oikein ymmärtänyt.
Auto on ollut toisessa paikkakunnassa, kuin mitä asiakas asuu.
Asiakkaan paikkakunnan autoliike on toimittanut auton toiseen myymälään.
näin mie itse ymmärsin.

Kaverille kävi näin sakan kanssa, 1/3 osan huollosta tuli vastaan.
 
V50 Volvon ostin tossa kuukausi takaperin. Ei palanut vikavalot ja kaikki ok ostohetkellä. Viikon jälkeen sytty srs valo ja aattelin tänään tutkia mikä sillä on hätänä.

No tämmönen viritys sieltä löyty katonreunasta. Edit sen verran että bägi on kyllä paikalla muttei kytkettynä ja pistetty vastus väliin....kaikkee siitä näkee.

Purkaamolta mennä etsimään verhoa ja liitintä tuohon.

20240628_154913.jpg
Annat myyjäliikkeen maksaa ja korjata tuon, ei kannata itse maksaa.
 
Purkaamolta mennä etsimään verhoa ja liitintä tuohon.
Eikös tuo ole jo aika vanha auto, onko kovin turvallista hakea vanhaa tyynyä romuautosta? Jos autot on säilytetty ulkosalla, niin kosteus voi vaurioittaa turvalaitteita. Toisaalta jos auto on vanha, niin uusiakaan tyynyjä välttämättä saa.
Annat myyjäliikkeen maksaa ja korjata tuon, ei kannata itse maksaa.
Korvaus tai korjausvelvollinen voi olla auton edellinen omistaja; vastusviritys viittaa tietoiseen tekoon ja siitä ei varmaan ole kerrottu autoliikkeelle. Suoraan yksityiseltä ostossa mitään takuuta ei tietty ole.
 
Viimeksi muokattu:
Eikös tuo ole jo aika vanha auto, onko kovin turvallista hakea vanhaa tyynyä romuautosta? Jos autot on säilytetty ulkosalla, niin kosteus voi vaurioittaa turvalaitteita. Toisaalta jos auto on vanha, niin uusiakaan tyynyjä välttämättä saa.

Korvaus tai korjausvelvollinen voi olla auton edellinen omistaja; vastusviritys viittaa tietoiseen tekoon ja siitä ei varmaan ole kerrottu autoliikkeelle. Suoraan yksityiseltä ostossa mitään takuuta ei tietty ole.
"Takuuta" ei yksityiselle ole, mutta petoshan se on myydä tuollainen turvalaitteen poisto kertomatta, eli vastuulta ei mitenkään automaattisesti välty.
 
"Takuuta" ei yksityiselle ole, mutta petoshan se on myydä tuollainen turvalaitteen poisto kertomatta, eli vastuulta ei mitenkään automaattisesti välty.
Vaikeatahan tuommoisen kohdalla on näyttää, että kuka tuon virityksen on tehnyt. Ellei nyt ole joku yhden omistajan auto, jolloin hommasta ei olisi epäselvyyttä.
 
Peugeot 4007 2.2 hdi vm 2008 (DW12MTED4) antaa välillä vikakoodin P1512 coded immobiliser code incorrect. Sammuu mutta lähtee heti käymään kun käyttää virrat pois. Vika alkoi kytkimen vaihdon jälkeen mutta tuskin suoraan siihen liittyy. Ideoita mistä lähtisi vikaa etsimään? Jossain huono kontakti tai bitti vinossa akun irroituksen jäljiltä?

Vika on tähän mennessä tullut vain paikallaan tai aivan pienessä liikkeessä, sekä kylmällä että kuumalla koneella. Tärinä ei tunnu asiaan vaikuttavan. Ratin/virtalukon seudun koputtelu ei vaikuta.

edit: Kokeilin nyt ottaa toisen avaimen käyttöön. Toistaiseksi ei ole vikaa ilmennyt, mutta ei vanhallakaan avaimella vikaa tullut kuin hyvin harvoin. Googlailun perusteella voisi hyvin olla avaimessa vikaa. Täytyy avata ja tutkia onko jotain korjattavaa.
 
Viimeksi muokattu:
30 vuotiaan tojotan lämmityslaitteen katkasijan kuori haljennut ja kontaktit ottanut lämpöä. Availin purkuautosta kytkimen jonka putsasin, hioin ja voitelin. Ei muutakun ajoo
 

Liitteet

  • 1719822914295.png
    1719822914295.png
    719,8 KB · Luettu: 95
Onkohan omassa koslassa jotain vikaa vai kuvittelenko..
Eli kuuluu semmosta hiljaista surinaa ja mielestäni edestä mutta ei mistään tietystä paikasta. Ääni kovenee ja hiljenee vauhdin mukaan. Moottorista se ei varmaankaan tule koska ei kuulu paikallaan eikä lopu jos kovassa vauhdissa lykkää kytkimen pohjaan ja liu-uttaa niin että menee kierrokset nollille. Eli maalaisjärjellä jotain on renkaissa tai sillä osastolla.
Mulla on ihan uudet renkaat mutta en mitään ääntä huomannu kun alle laitoin. Nostin kyllä joku aika sitten rengaspaineita.

Se on jännä ääni mitä ei oikein meinaa kuulla ellei tarkaan kuuntele. Vähän kuin dronen ääni mutta paaaaaljon hiljaisempi. Vois kuvitella että olis rengasmelua uusista kiekoista mutta mun mielestä kovempi ääni kuin rengasmelu.

Onko ehdotuksia? Laakerivikaa? Vai kuvittelenko vaan?

No, loma on joka tapauksessa niin voi käydä kysyy paikalliselta rasvapajalta ehtiskö vilkaisemaan sen verran että onko joku vialla vai kuvittelenko vaan..
 
Onkohan omassa koslassa jotain vikaa vai kuvittelenko..
Eli kuuluu semmosta hiljaista surinaa ja mielestäni edestä mutta ei mistään tietystä paikasta. Ääni kovenee ja hiljenee vauhdin mukaan. Moottorista se ei varmaankaan tule koska ei kuulu paikallaan eikä lopu jos kovassa vauhdissa lykkää kytkimen pohjaan ja liu-uttaa niin että menee kierrokset nollille. Eli maalaisjärjellä jotain on renkaissa tai sillä osastolla.
Mulla on ihan uudet renkaat mutta en mitään ääntä huomannu kun alle laitoin. Nostin kyllä joku aika sitten rengaspaineita.

Se on jännä ääni mitä ei oikein meinaa kuulla ellei tarkaan kuuntele. Vähän kuin dronen ääni mutta paaaaaljon hiljaisempi. Vois kuvitella että olis rengasmelua uusista kiekoista mutta mun mielestä kovempi ääni kuin rengasmelu.

Onko ehdotuksia? Laakerivikaa? Vai kuvittelenko vaan?

No, loma on joka tapauksessa niin voi käydä kysyy paikalliselta rasvapajalta ehtiskö vilkaisemaan sen verran että onko joku vialla vai kuvittelenko vaan..

Pyöränlaakeria epäilisin, seuraa tilannetta ja jos pahenee niin sitten aktiivinen tutkinta ja vian haku...

Toki voihan niitä renkaita nostella ilmaa ja kokeilla onko välyksiä.
 
Onkohan omassa koslassa jotain vikaa vai kuvittelenko..
Eli kuuluu semmosta hiljaista surinaa ja mielestäni edestä mutta ei mistään tietystä paikasta. Ääni kovenee ja hiljenee vauhdin mukaan. Moottorista se ei varmaankaan tule koska ei kuulu paikallaan eikä lopu jos kovassa vauhdissa lykkää kytkimen pohjaan ja liu-uttaa niin että menee kierrokset nollille. Eli maalaisjärjellä jotain on renkaissa tai sillä osastolla.
Mulla on ihan uudet renkaat mutta en mitään ääntä huomannu kun alle laitoin. Nostin kyllä joku aika sitten rengaspaineita.

Se on jännä ääni mitä ei oikein meinaa kuulla ellei tarkaan kuuntele. Vähän kuin dronen ääni mutta paaaaaljon hiljaisempi. Vois kuvitella että olis rengasmelua uusista kiekoista mutta mun mielestä kovempi ääni kuin rengasmelu.

Onko ehdotuksia? Laakerivikaa? Vai kuvittelenko vaan?

No, loma on joka tapauksessa niin voi käydä kysyy paikalliselta rasvapajalta ehtiskö vilkaisemaan sen verran että onko joku vialla vai kuvittelenko vaan..
Laakerivikaa jos hiljene kun vauhti hiljene.
 
Mielestäni ei. Huomenna on aika paikalliselle rasvanäpille ja laakeria epäili sekin.

Kuumeneeko joku vanne ajon aikana? Siitä näppituntumalta hakemaan oikeaa nurkkaa missä voi olla jotain. Yhdessä omassa entisessa kuului kanssa jotain epämääräistä, ja meinasin polttaa näpit vanteessa kun hipelöin niitä ajon jälkeen. Taisi olla jotain jarrujuttuja.
 
Kuumeneeko joku vanne ajon aikana? Siitä näppituntumalta hakemaan oikeaa nurkkaa missä voi olla jotain. Yhdessä omassa entisessa kuului kanssa jotain epämääräistä, ja meinasin polttaa näpit vanteessa kun hipelöin niitä ajon jälkeen. Taisi olla jotain jarrujuttuja.
Ei kuumene, sen testasin heti alussa. Jumittavaa jarrua ollu tossakin.
 
Onko kokemuksia ovien saranoiden vaihdosta? Äkkiseltään vaikuttas aika simppeliltä hommalta, mutta lähinnä mietin, onko vaarana sössiä tuo kohdistus tai jos niin, onko miten vaikea saada takaisin kohdilleen? Noita saranoita ei tosin taida saada mistään Motoneteistä yms uutena? romuttamoilta jo katselin, mutta aika hintavia sielläkin.
 
Onko kokemuksia ovien saranoiden vaihdosta? Äkkiseltään vaikuttas aika simppeliltä hommalta, mutta lähinnä mietin, onko vaarana sössiä tuo kohdistus tai jos niin, onko miten vaikea saada takaisin kohdilleen? Noita saranoita ei tosin taida saada mistään Motoneteistä yms uutena? romuttamoilta jo katselin, mutta aika hintavia sielläkin.

Yhden etuoven saranat vaihdoin, muuten helppo mutta ovi oli yllättävän painava (Dodge Grand Caravan -99).
Onneksi oli muutama pitäjä ja muuta tukea apuna...
 
Onkohan omassa koslassa jotain vikaa vai kuvittelenko..
Eli kuuluu semmosta hiljaista surinaa ja mielestäni edestä mutta ei mistään tietystä paikasta. Ääni kovenee ja hiljenee vauhdin mukaan. Moottorista se ei varmaankaan tule koska ei kuulu paikallaan eikä lopu jos kovassa vauhdissa lykkää kytkimen pohjaan ja liu-uttaa niin että menee kierrokset nollille. Eli maalaisjärjellä jotain on renkaissa tai sillä osastolla.
Mulla on ihan uudet renkaat mutta en mitään ääntä huomannu kun alle laitoin. Nostin kyllä joku aika sitten rengaspaineita.

Se on jännä ääni mitä ei oikein meinaa kuulla ellei tarkaan kuuntele. Vähän kuin dronen ääni mutta paaaaaljon hiljaisempi. Vois kuvitella että olis rengasmelua uusista kiekoista mutta mun mielestä kovempi ääni kuin rengasmelu.

Onko ehdotuksia? Laakerivikaa? Vai kuvittelenko vaan?

No, loma on joka tapauksessa niin voi käydä kysyy paikalliselta rasvapajalta ehtiskö vilkaisemaan sen verran että onko joku vialla vai kuvittelenko vaan..
Joo elikkä laakerithan ne. Oikealla enemmän sokö ja vasemmalla kiikunkaankun joten molemmat vaihtoon.
 
Yhden etuoven saranat vaihdoin, muuten helppo mutta ovi oli yllättävän painava (Dodge Grand Caravan -99).
Onneksi oli muutama pitäjä ja muuta tukea apuna...

Joo tätä itsekin pohdiskelin, että kun yksin tekee, mitenkähän onnistuu, tosin tuo sinun ovi on aika järeä varmasti ollut, kun Dodge kyseessä. En tiedä miten tuon sais tuettua, kun ei vielä oikein tiloja tehdä ole, vaan ulkosalla joutuisi väkertelemään.
 
Onko kokemuksia ovien saranoiden vaihdosta? Äkkiseltään vaikuttas aika simppeliltä hommalta, mutta lähinnä mietin, onko vaarana sössiä tuo kohdistus tai jos niin, onko miten vaikea saada takaisin kohdilleen? Noita saranoita ei tosin taida saada mistään Motoneteistä yms uutena? romuttamoilta jo katselin, mutta aika hintavia sielläkin.
Alemman saranan oon kerran vaihtanut uuteen. Sain kyllä tutulta hyvät ohjeet ja vinkit ja avusti myös oven säädössä. Saranan maalasin itse spraylla. En ole kyllä katsellut tarkemmin miten on maali pysynyt.

Ovea tuin niin että oli oven alareunassa raakasti vaan tunkki, oven ja tunkin välissä lankunpätkä. Koko ovea en siis irrottanut kun vaihdoin vaan väljän alasaranan.

Säätö ei muuten sinänsä liene vaikeaa mutta yksin voi olla hankalaa saada säädettyä kohdilleen niin että saa myös kiristeltyä ruuvit niin että oven sovitus myös jää kohdilleen. Siinä auttaa paljon kun on kaveri apuna.

Ei kovin hintava homma liene korjaamollakaan.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 160
Viestejä
4 503 692
Jäsenet
74 336
Uusin jäsen
Taniiih

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom