Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Edullinen huvipuisto. Kyllä lapset tykkää kyydissä istua. Ei kai se auto nyt sinulle jääny?Menin varaamaan ajan jo autokaupasta ostaneeseen liikkeeseen. 30min ajon jälkeen autosta häviää jousitus/iskarit tjsp ja ajaminen tuntuu kuin pomppulinnassa olisi.
Täristää ajaessa ja renkaat näyttää siltä kuin lämpiäisi ajaessa.
Menin varaamaan ajan jo autokaupasta ostaneeseen liikkeeseen. 30min ajon jälkeen autosta häviää jousitus/iskarit tjsp ja ajaminen tuntuu kuin pomppulinnassa olisi.
Täristää ajaessa ja renkaat näyttää siltä kuin lämpiäisi ajaessa.
Auto on ollut toisessa paikkakunnassa, kuin mitä asiakas asuu.Ensimmäistä lausetta en oikein ymmärtänyt.
Annat myyjäliikkeen maksaa ja korjata tuon, ei kannata itse maksaa.V50 Volvon ostin tossa kuukausi takaperin. Ei palanut vikavalot ja kaikki ok ostohetkellä. Viikon jälkeen sytty srs valo ja aattelin tänään tutkia mikä sillä on hätänä.
No tämmönen viritys sieltä löyty katonreunasta. Edit sen verran että bägi on kyllä paikalla muttei kytkettynä ja pistetty vastus väliin....kaikkee siitä näkee.
Purkaamolta mennä etsimään verhoa ja liitintä tuohon.
![]()
Toivottavasti myyjänä on ollut se liike.Annat myyjäliikkeen maksaa ja korjata tuon, ei kannata itse maksaa.
Eikös tuo ole jo aika vanha auto, onko kovin turvallista hakea vanhaa tyynyä romuautosta? Jos autot on säilytetty ulkosalla, niin kosteus voi vaurioittaa turvalaitteita. Toisaalta jos auto on vanha, niin uusiakaan tyynyjä välttämättä saa.Purkaamolta mennä etsimään verhoa ja liitintä tuohon.
Korvaus tai korjausvelvollinen voi olla auton edellinen omistaja; vastusviritys viittaa tietoiseen tekoon ja siitä ei varmaan ole kerrottu autoliikkeelle. Suoraan yksityiseltä ostossa mitään takuuta ei tietty ole.Annat myyjäliikkeen maksaa ja korjata tuon, ei kannata itse maksaa.
"Takuuta" ei yksityiselle ole, mutta petoshan se on myydä tuollainen turvalaitteen poisto kertomatta, eli vastuulta ei mitenkään automaattisesti välty.Eikös tuo ole jo aika vanha auto, onko kovin turvallista hakea vanhaa tyynyä romuautosta? Jos autot on säilytetty ulkosalla, niin kosteus voi vaurioittaa turvalaitteita. Toisaalta jos auto on vanha, niin uusiakaan tyynyjä välttämättä saa.
Korvaus tai korjausvelvollinen voi olla auton edellinen omistaja; vastusviritys viittaa tietoiseen tekoon ja siitä ei varmaan ole kerrottu autoliikkeelle. Suoraan yksityiseltä ostossa mitään takuuta ei tietty ole.
Vaikeatahan tuommoisen kohdalla on näyttää, että kuka tuon virityksen on tehnyt. Ellei nyt ole joku yhden omistajan auto, jolloin hommasta ei olisi epäselvyyttä."Takuuta" ei yksityiselle ole, mutta petoshan se on myydä tuollainen turvalaitteen poisto kertomatta, eli vastuulta ei mitenkään automaattisesti välty.
Onkohan omassa koslassa jotain vikaa vai kuvittelenko..
Eli kuuluu semmosta hiljaista surinaa ja mielestäni edestä mutta ei mistään tietystä paikasta. Ääni kovenee ja hiljenee vauhdin mukaan. Moottorista se ei varmaankaan tule koska ei kuulu paikallaan eikä lopu jos kovassa vauhdissa lykkää kytkimen pohjaan ja liu-uttaa niin että menee kierrokset nollille. Eli maalaisjärjellä jotain on renkaissa tai sillä osastolla.
Mulla on ihan uudet renkaat mutta en mitään ääntä huomannu kun alle laitoin. Nostin kyllä joku aika sitten rengaspaineita.
Se on jännä ääni mitä ei oikein meinaa kuulla ellei tarkaan kuuntele. Vähän kuin dronen ääni mutta paaaaaljon hiljaisempi. Vois kuvitella että olis rengasmelua uusista kiekoista mutta mun mielestä kovempi ääni kuin rengasmelu.
Onko ehdotuksia? Laakerivikaa? Vai kuvittelenko vaan?
No, loma on joka tapauksessa niin voi käydä kysyy paikalliselta rasvapajalta ehtiskö vilkaisemaan sen verran että onko joku vialla vai kuvittelenko vaan..
Laakerivikaa jos hiljene kun vauhti hiljene.Onkohan omassa koslassa jotain vikaa vai kuvittelenko..
Eli kuuluu semmosta hiljaista surinaa ja mielestäni edestä mutta ei mistään tietystä paikasta. Ääni kovenee ja hiljenee vauhdin mukaan. Moottorista se ei varmaankaan tule koska ei kuulu paikallaan eikä lopu jos kovassa vauhdissa lykkää kytkimen pohjaan ja liu-uttaa niin että menee kierrokset nollille. Eli maalaisjärjellä jotain on renkaissa tai sillä osastolla.
Mulla on ihan uudet renkaat mutta en mitään ääntä huomannu kun alle laitoin. Nostin kyllä joku aika sitten rengaspaineita.
Se on jännä ääni mitä ei oikein meinaa kuulla ellei tarkaan kuuntele. Vähän kuin dronen ääni mutta paaaaaljon hiljaisempi. Vois kuvitella että olis rengasmelua uusista kiekoista mutta mun mielestä kovempi ääni kuin rengasmelu.
Onko ehdotuksia? Laakerivikaa? Vai kuvittelenko vaan?
No, loma on joka tapauksessa niin voi käydä kysyy paikalliselta rasvapajalta ehtiskö vilkaisemaan sen verran että onko joku vialla vai kuvittelenko vaan..
Mielestäni ei. Huomenna on aika paikalliselle rasvanäpille ja laakeria epäili sekin.@Mikkos muuttuuko ääni jos vauhdissa käännät autoa?
Mielestäni ei. Huomenna on aika paikalliselle rasvanäpille ja laakeria epäili sekin.
Ei kuumene, sen testasin heti alussa. Jumittavaa jarrua ollu tossakin.Kuumeneeko joku vanne ajon aikana? Siitä näppituntumalta hakemaan oikeaa nurkkaa missä voi olla jotain. Yhdessä omassa entisessa kuului kanssa jotain epämääräistä, ja meinasin polttaa näpit vanteessa kun hipelöin niitä ajon jälkeen. Taisi olla jotain jarrujuttuja.
Onko kokemuksia ovien saranoiden vaihdosta? Äkkiseltään vaikuttas aika simppeliltä hommalta, mutta lähinnä mietin, onko vaarana sössiä tuo kohdistus tai jos niin, onko miten vaikea saada takaisin kohdilleen? Noita saranoita ei tosin taida saada mistään Motoneteistä yms uutena? romuttamoilta jo katselin, mutta aika hintavia sielläkin.
Joo elikkä laakerithan ne. Oikealla enemmän sokö ja vasemmalla kiikunkaankun joten molemmat vaihtoon.Onkohan omassa koslassa jotain vikaa vai kuvittelenko..
Eli kuuluu semmosta hiljaista surinaa ja mielestäni edestä mutta ei mistään tietystä paikasta. Ääni kovenee ja hiljenee vauhdin mukaan. Moottorista se ei varmaankaan tule koska ei kuulu paikallaan eikä lopu jos kovassa vauhdissa lykkää kytkimen pohjaan ja liu-uttaa niin että menee kierrokset nollille. Eli maalaisjärjellä jotain on renkaissa tai sillä osastolla.
Mulla on ihan uudet renkaat mutta en mitään ääntä huomannu kun alle laitoin. Nostin kyllä joku aika sitten rengaspaineita.
Se on jännä ääni mitä ei oikein meinaa kuulla ellei tarkaan kuuntele. Vähän kuin dronen ääni mutta paaaaaljon hiljaisempi. Vois kuvitella että olis rengasmelua uusista kiekoista mutta mun mielestä kovempi ääni kuin rengasmelu.
Onko ehdotuksia? Laakerivikaa? Vai kuvittelenko vaan?
No, loma on joka tapauksessa niin voi käydä kysyy paikalliselta rasvapajalta ehtiskö vilkaisemaan sen verran että onko joku vialla vai kuvittelenko vaan..
Yhden etuoven saranat vaihdoin, muuten helppo mutta ovi oli yllättävän painava (Dodge Grand Caravan -99).
Onneksi oli muutama pitäjä ja muuta tukea apuna...
Alemman saranan oon kerran vaihtanut uuteen. Sain kyllä tutulta hyvät ohjeet ja vinkit ja avusti myös oven säädössä. Saranan maalasin itse spraylla. En ole kyllä katsellut tarkemmin miten on maali pysynyt.Onko kokemuksia ovien saranoiden vaihdosta? Äkkiseltään vaikuttas aika simppeliltä hommalta, mutta lähinnä mietin, onko vaarana sössiä tuo kohdistus tai jos niin, onko miten vaikea saada takaisin kohdilleen? Noita saranoita ei tosin taida saada mistään Motoneteistä yms uutena? romuttamoilta jo katselin, mutta aika hintavia sielläkin.
Juu vaggia tässä mietinkin 1 litrasta turboaÖljyn ja suodattimien vaihdot huolto-ohjelman mukaan ja kovaa ajoa, eipä se turbo sinällään mitään erityisempää huolenpitoa vaadi. Monet valmistajat (erityisesti vag) toki venyttävät huoltovälejään ylipitkiksi, jolloin kannattaa mahdollisesti vaihtaa öljyt useammin. Itse olen pitänyt nyrkkisääntönä kerran vuodessa/kilsojen mukaan.
Vaggilaiseen teettäisin ehkä öljynvaihdon 15 tonnin välein ihan mielenrauhan vuoksi. Muistelisin, että Tm:n kestotestissä olleen vaggilaisen (en muista merkkiä) litraisessa tsi:ssä oli jo lieviä merkkejä öljyrenkaiden karstoittumisesta. Jos 60 tonnin kohdalla ongelma on jo huomattavissa, niin kohtuullisilla kilsoilla voi tulla jo ongelmia. Myös moottorin puhdistus Fortella jne. voisi olla suotavaa, jos autolla aikoo ajaa pitkään.Juu vaggia tässä mietinkin 1 litrasta turboa
Huoltoväli taitaa olla 30tkm tai 2 vuotta.Jos on auto jossa on turbo. Mitä huoltoja sille täytyy tehdä ja milloin?
Joo tätä itsekin pohdiskelin, että kun yksin tekee, mitenkähän onnistuu, tosin tuo sinun ovi on aika järeä varmasti ollut, kun Dodge kyseessä. En tiedä miten tuon sais tuettua, kun ei vielä oikein tiloja tehdä ole, vaan ulkosalla joutuisi väkertelemään.
Aina ei edes tarvitse vaihtaa koko saranaa, moneen autoon saa pelkän ylikoon saranatapin vaihdettua tai siinä saranatapin ympärillä on vaihdettava holkki, joka on kulutusosa.Onko kokemuksia ovien saranoiden vaihdosta? Äkkiseltään vaikuttas aika simppeliltä hommalta, mutta lähinnä mietin, onko vaarana sössiä tuo kohdistus tai jos niin, onko miten vaikea saada takaisin kohdilleen? Noita saranoita ei tosin taida saada mistään Motoneteistä yms uutena? romuttamoilta jo katselin, mutta aika hintavia sielläkin.
Juu. Tässä kun on se takuuehto, niin täytyy ihan huoltoliikkeessä käyttää. Liekkö monenkohan sadan euron homma on se huolto teettää jos myös moottorinpesee. Vanhoihin romuihen ite tehny aina kaiken..Huoltoväli taitaa olla 30tkm tai 2 vuotta.
Itse kumminkin huoltaisin 20tkm tai 1 vuosi huoltovälillä.
Tosiaan suositeltu olisi "väliöljynvaihto" 15tkm välein. Ja seuraavan öljynvaihdon aikana olisi hyvä ehkä tehdä myös se "moottorin sisäpesu", että vanhat liat irtoaisi koneesta.
En tiedä tekeekö merkkiliike moottorinpesua?Juu. Tässä kun on se takuuehto, niin täytyy ihan huoltoliikkeessä käyttää. Liekkö monenkohan sadan euron homma on se huolto teettää jos myös moottorinpesee. Vanhoihin romuihen ite tehny aina kaiken..
Tein tuollaisen apuvälineen ovien irrotteluun ja paikalleen laittoon auton maalausprojektissa. Eli halvin tunkki ja pätkä neliöprofiilia. Hitsattu poikittain pätkä tunkkiin ja siihen pystytolpat. Helppo oli yksin roveltaa. Jos ei hitsiä ole niin saahan tuollaisen pulteillakin kasattua.Joo tätä itsekin pohdiskelin, että kun yksin tekee, mitenkähän onnistuu, tosin tuo sinun ovi on aika järeä varmasti ollut, kun Dodge kyseessä. En tiedä miten tuon sais tuettua, kun ei vielä oikein tiloja tehdä ole, vaan ulkosalla joutuisi väkertelemään.
Itsellä olisi juuri kans alasarana se mikä pitäis vaihtaa, taitaa kuluvin osa olla tuossa paketissa! Tuota en tullutkaan ajatelleeksi, että riittäis yhden vaihto. Piti varmaan aikalailla kuitenkin löysentää myös yläsaranaa hieman, että sait sen alaosan vaihdettua? vai miten tuo on mahdollista?Alemman saranan oon kerran vaihtanut uuteen. Sain kyllä tutulta hyvät ohjeet ja vinkit ja avusti myös oven säädössä. Saranan maalasin itse spraylla. En ole kyllä katsellut tarkemmin miten on maali pysynyt.
Ovea tuin niin että oli oven alareunassa raakasti vaan tunkki, oven ja tunkin välissä lankunpätkä. Koko ovea en siis irrottanut kun vaihdoin vaan väljän alasaranan.
Säätö ei muuten sinänsä liene vaikeaa mutta yksin voi olla hankalaa saada säädettyä kohdilleen niin että saa myös kiristeltyä ruuvit niin että oven sovitus myös jää kohdilleen. Siinä auttaa paljon kun on kaveri apuna.
Ei kovin hintava homma liene korjaamollakaan.
Aina ei edes tarvitse vaihtaa koko saranaa, moneen autoon saa pelkän ylikoon saranatapin vaihdettua tai siinä saranatapin ympärillä on vaihdettava holkki, joka on kulutusosa.
Mikä auto kyseessä?Tuollaiset ei taida löytyä kuin marmoritiskiltä?mietinkin, kun katselin sitä saranaa, niin siinä oli joku härpäke ikäänkuin sen tapin ja raon välistä tursunut pois, mietin, että onko siinä joku holkki välissä.
Muistaakseni en edes koskenut yläsaranaan ainakaan purkaessa. Mulla oli vanhassa saranassa saranatappi ruostunut/väsynyt poikki ja tämän takia ovi vähän roikkui. Avasin pultit oven ja korin päästä ja sarana mahtui tulemaan välistä pois paikaltaan. Uusi sarana paikalleen käänteisessä järjestyksessä jonka jälkeen säätämään ovi kohdilleen. En kyllä muista joutuko säätövaiheessa tuota ylempääkin saranaa käyttää löysässä.Itsellä olisi juuri kans alasarana se mikä pitäis vaihtaa, taitaa kuluvin osa olla tuossa paketissa! Tuota en tullutkaan ajatelleeksi, että riittäis yhden vaihto. Piti varmaan aikalailla kuitenkin löysentää myös yläsaranaa hieman, että sait sen alaosan vaihdettua? vai miten tuo on mahdollista?
No tuota en tiedä. Mutta voiko autossa olla jokin sellainen vika joka on laatikon hajottanut ja nyt se uusikin laatikko sitten ottaa ja menee rikki myöhemmin? skodan joku 2020 vuoden manuaali.Mikä auto kyseessä? Missä remontti on tehty? Voi jotain särkyä remontissa, mutta riippuu autosta ja tekijästä. Vaihteiston hajotessa voi tulla vauriota, mutta tuokin riippuu autosta ja tilanteesta jossa hajosi. Jos vaikka menee moottoritiellä pari vaihdetta kerralla päälle....
voiko autossa olla jokin sellainen vika joka on laatikon hajottanut
Tai sitten tyyppivika vaihdelaatikossa kuten esim. Opelin M32 manuaalilaatikkojen laakeriviat.Epätodennäköistä, user error ennemminkin.
Tai sitten tyyppivika vaihdelaatikossa kuten esim. Opelin M32 manuaalilaatikkojen laakeriviat.
Itsellä vaihdettiin 6 vuotta vanhaan Octaviaan manuaalilaatikko merkkihuollossa turhaan. Ajaessa kuului ujellusta ja en ollut varma, onko normaaleja voimansiirron ääniä vai ei. Vein merkkihuoltoon, kun sain käytettyyn autoon vuoden takuun ja totesivat, että ei ole normaalia. Lopulta huollossa ramppaamisen seurauksena vaihdettiin koko laatikko ja ihan samat äänet jatkuivat edelleen. Sitten totesivat, että on normaaleja voimansiirron ääniä. Myös kaikki tukikumit ja kytkin uusittiin ja ainoastaan alkuperäinen kiinteä vauhtipyörä jäi.Miten se on, kun katsoo autoa, joka on vain 4–5 vuotta vanha ja siihen on jo vaihdettu vaihdelaatikko. Onko vaihdelaatikon vaihdon takia itse autoon voinut tulla nyt jotain vahinkoa? Vai meneekö vaihdelaatikko rikki ilman että se voi aiheuttaa autolle muuta vikaa?
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.