Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja.

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
297
Onkos sun tarkoitus hitsailla paremmin turbosta lähtevää putkea vai jättää tuollaiseksi?
Aih mä luulin et sen vois jättää noinki.

Koekasattu kaikki valmiiks heppiinsä, pitäs mennä konehuoneeseen noin mutta helppo muutella sit jos tarvii ku saa sen sinne asti.
Askartelin kyl jo osittain uusiks vähän lyhyemmäks ja timmimmäks paketiks jo noita.
 

teho75

Tukijäsen
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
750
Mulla on ollut menossa kesäaluvanteiden maalaus- ja lakkausprojekti.
Sopii varmaan tähän threadiin, kyseessähän on maalipinnan korjausta.

Homma on siinä vaiheessa että vanteet on maalattu ja lakkaaminen olisi edessä.
Ensi viikolla olisi luvassa kotiseudulle +9-11 astetta ulkolämpötila.
Sisällä en voi lakata vanteita.
Onnistuuko lakkaus tuossa mainitussa lämpötilassa?
Lakkapullossa ei ole merkintää minimilämpötilasta. +20 asteessa kuivumisaika on mainittu.
 
Liittynyt
31.12.2017
Viestejä
33
Mulla on ollut menossa kesäaluvanteiden maalaus- ja lakkausprojekti.
Sopii varmaan tähän threadiin, kyseessähän on maalipinnan korjausta.

Homma on siinä vaiheessa että vanteet on maalattu ja lakkaaminen olisi edessä.
Ensi viikolla olisi luvassa kotiseudulle +9-11 astetta ulkolämpötila.
Sisällä en voi lakata vanteita.
Onnistuuko lakkaus tuossa mainitussa lämpötilassa?
Lakkapullossa ei ole merkintää minimilämpötilasta. +20 asteessa kuivumisaika on mainittu.
En oo mikään asiantuntija, mutta maalasin ja lakkasin kerran koko auton ulkona taivasalla joskus syyskuussa, eikä silloinkaan kummoinen lämpötila ollut. Tosin toin sen sisälle halliin kuivumaan. Onnistu ihan hyvin. Sitten kerran maalasin osia ovista ja kaarista ulkona sateen uhan alla ja silloin pinnasta tuli matta. Oli vissiin liian kosteaa. Uskoisin et onnistuu jos ilman suhteellinen kosteus ei ole liian korkea.

Toivottavasti enemmän tietoa/kokemusta omaavat vielä kommentoivat.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
596
Mulla on ollut menossa kesäaluvanteiden maalaus- ja lakkausprojekti.
Sopii varmaan tähän threadiin, kyseessähän on maalipinnan korjausta.

Homma on siinä vaiheessa että vanteet on maalattu ja lakkaaminen olisi edessä.
Ensi viikolla olisi luvassa kotiseudulle +9-11 astetta ulkolämpötila.
Sisällä en voi lakata vanteita.
Onnistuuko lakkaus tuossa mainitussa lämpötilassa?
Lakkapullossa ei ole merkintää minimilämpötilasta. +20 asteessa kuivumisaika on mainittu.
Kyllä sen pitäisi onnistua, varsinkin jos vanteet saa sisälle lämpimään kuivumaan lakkauksen jälkeen.

Ilmeisesti meinasit lakata paukkupullolla ne vanteet?

Nuo perus alkydilakat toimivat kohtuullisesti johonkin +4-5 asteeseen asti, kunhan ilmankosteus pysyy järkevissä rajoissa.
Joskus aikoinaan tuli maalattua ja lakattua pikku nippeleitä ( mm. peilien kuoret ja pieni puskurin alalippa ) tallin ulkopuolella syys pimeässä ja kosteassa kilikalilla siten, että vein osan maalauksen/lakkauksen jälkeen sisälle kuivumaan ja hion mahdolliset valumat ja roskat pois seuraavana päivänä.
 

teho75

Tukijäsen
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
750
Kyllä sen pitäisi onnistua, varsinkin jos vanteet saa sisälle lämpimään kuivumaan lakkauksen jälkeen.

Ilmeisesti meinasit lakata paukkupullolla ne vanteet?

Nuo perus alkydilakat toimivat kohtuullisesti johonkin +4-5 asteeseen asti, kunhan ilmankosteus pysyy järkevissä rajoissa.
Joskus aikoinaan tuli maalattua ja lakattua pikku nippeleitä ( mm. peilien kuoret ja pieni puskurin alalippa ) tallin ulkopuolella syys pimeässä ja kosteassa kilikalilla siten, että vein osan maalauksen/lakkauksen jälkeen sisälle kuivumaan ja hion mahdolliset valumat ja roskat pois seuraavana päivänä.
Juu, Motonetistä kävin hakee spraylakkapullon.
En saa vanteita sisälle lämpimään kuivumaan vaan ne on kuivatettava kylmässä varastossa tai taivasalla.
 
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
523
Onnistuu tuossa lämpötilassa, varsinkin jos aurinko sattuu näyttäytymään. Hieman ehkä herkempi valumaan. Hitaampi kuivuminen antaa myös aikaa pinnan tasoittumiselle.20190620_065006-1612x1209.jpg

Tämä maalattu +5 asteessa, toki 2-komponentilla mutta kuitenkin.
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
326
voiko iskari ruveta yhtäkkiä paukkumaan edessä, ihan yhtäkkiä alkoi kova pauke oikealla edessä kuopissa,
golf VI
"juuri" vaihdettu jouset eteen, yläpään laakerit oli kunnossa kun vaihdettiin jouset,
ajettu siis joku 1000km sen jälkeen,
tunkkattu ylös, pultit yms, kaikki tuntuu kiinni olevan, ainoa mikä pisti silmään, oikealla yläpäässä iskarin yläpää ei ole ihan yhtä suorassa mitä vasemalla. aukon kohdalla mistä sen siis näkee,
toinen epäilys on joku moottorin tuki, jakopään puolella se oli kyllä ehjä ja oikealta se ääni kyllä tulee,
 

teho75

Tukijäsen
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
750
En nyt harrastelijana hirveästi osaa auttaa mutta pari asiaa tulee mieleen:
-onko iskarin yläpään kiinnityspultit mahdollista vahingossa asentaa vääriin reikiin auton rungossa? Omassa autossa on useita kiinnityskohtia noille pulteille. Mun autossa oikea kiinnityskohta riippuu auton apulaitteista.
-Onko kallistuksenvakaajan yhdystangon kiinnitykset tiukkia? Yleensä noi antaa kuopissa ääntä.
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
326
Yläpäässä oli nuoli, kolme pulttia ja se on oikein, mikään nivel en usko että on, kun tunkkasin ylös ja rykisin sitä koslaa ihan kunnolla. alkoi myöskin ihan yhtäkkiä ihan kuin jousi olisi kahdesta kohtaa poikki, (ei ole)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 507
Yläpäässä oli nuoli, kolme pulttia ja se on oikein, mikään nivel en usko että on, kun tunkkasin ylös ja rykisin sitä koslaa ihan kunnolla. alkoi myöskin ihan yhtäkkiä ihan kuin jousi olisi kahdesta kohtaa poikki, (ei ole)
Jarrusatulan pultit löysällä? Ei tarvitse paljoa olla löysällä niin paukkaa.

Otitko renkaan ylös koitit välykset ja koititko rykiä koko pakettia kunnolla. Jousesta myös kiinni ja repimään. Pyörät kiinni?
 
Liittynyt
21.08.2017
Viestejä
2 984
Yläpäässä oli nuoli, kolme pulttia ja se on oikein, mikään nivel en usko että on, kun tunkkasin ylös ja rykisin sitä koslaa ihan kunnolla. alkoi myöskin ihan yhtäkkiä ihan kuin jousi olisi kahdesta kohtaa poikki, (ei ole)
Oletko varma, ettei vetarin nivel pauku, kun ajelee? Jos on mennyt, pahimmassa tapauksessa koko vetari vaihtoon
 
Liittynyt
06.09.2017
Viestejä
29
Lapsi kolhaisi autoa "ajamalla" pyörällä auton kylkeä pitkin ja lakkapintaan tuli n.30cm pitkä ja n.2cm leveä "vaalea viiru" (väri: musta/näkyy ainakin nyt kun auto pesty). Ei siis ole syvä/maalinpintaan ulottuva naarmu.
Mitähän kannattaisi tehdä, jotta saisi piilotettua näkyvistä?
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
2 248
Lapsi kolhaisi autoa "ajamalla" pyörällä auton kylkeä pitkin ja lakkapintaan tuli n.30cm pitkä ja n.2cm leveä "vaalea viiru" (väri: musta/näkyy ainakin nyt kun auto pesty). Ei siis ole syvä/maalinpintaan ulottuva naarmu.
Mitähän kannattaisi tehdä, jotta saisi piilotettua näkyvistä?
Myllytä se kohta. Toki käsinkin hätätapauksessa voi saada hoidettua jos jaksaa hinkata.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
596
Olen ihan tietämätön myllytyksestä, joten mitä aineita/tavaroita kannattaa hommata jos käsin yrittäisi hinkata. Kiitos.
Tuolta voi lukea myllytyksestä.

Toisaalta jos naarmu ei ole kauhean syvä ja ei aio itse tulevaisuudessa myllytellä autoja, voi olla helpompi viedä naarmu meikkarille hävitettäväksi.
Selviää pienemmillä kuluilla, kuin että alkaa ostamaan tahnoja ja tavaroita itselleen.
Tosin jos auto on kauhean naamuinen tai kulahtanut maalipinnaltaan, jää tuohon myllytetylle paikalle kiiltävämpi alue, joka erottuu taatusti eli silloin koko auto pitää myllyttää kokonaisuudessaan.
 
Liittynyt
14.06.2017
Viestejä
1 256
Olen ihan tietämätön myllytyksestä, joten mitä aineita/tavaroita kannattaa hommata jos käsin yrittäisi hinkata. Kiitos.
Muutamalla kympillä sain paikallisessa liikkeessä jäljen pois, kun joku oli "hakannut" ovella. Vie näytille ja kysyy arviota, jos helpolla haluaa päästä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
297
Pikanen mallailu paikalleen et osaa silputa apurungon sopivasti, torstaina pitäs olla pultattuna paikallee jos kaikki menee nappiin.
Huomenna ameriikoista tilaukseen moottorinohjausta (Holley Terminator X) ja muuta kivaa.

 
Liittynyt
29.09.2017
Viestejä
1 291
Nissan Almera N15 vm. 1999. Etuiskarin suojakumi on tipahtanut ja jäänyt alas jumiin.
Mikähän on voinut moisen aiheuttaa?
 
Liittynyt
14.06.2017
Viestejä
1 256
Tämä ehkä helpoin tapa. Pitääpä kysellä liikkeistä. Kiitos!
Se on myös hyvä, että pesit auton itse, koska muuten siitäkin laskutettaisiin. Sanoi että riittävän puhdas ja aloitti homman suoraan ilman pesua. Onhan siitä muutama vuosi aikaa, mutta 50€:a taisin köyhtyä kolauttajan takia.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
181
Minkälainen osa ja missä on automaattivaihteiston kytkinakseli?
Autossa takuu ja sen piikkiin menee korjaus, mutta semmoinen on mennyt rikki ja korjaus kestää jopa kolme viikkoa, kun osat tulevat saksasta. Audi kyseessä ja eivät osanneet kertoa mistä tällainen hajoaminen olisi voinut tapahtua.
Heräsi mielenkiinto, että minkälainen osa tämä on jo mihin vaikuttaa, kuulemma aika kallis operaatio.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
183
Minkälainen osa ja missä on automaattivaihteiston kytkinakseli?
Autossa takuu ja sen piikkiin menee korjaus, mutta semmoinen on mennyt rikki ja korjaus kestää jopa kolme viikkoa, kun osat tulevat saksasta. Audi kyseessä ja eivät osanneet kertoa mistä tällainen hajoaminen olisi voinut tapahtua.
Heräsi mielenkiinto, että minkälainen osa tämä on jo mihin vaikuttaa, kuulemma aika kallis operaatio.
Kyseessä lienee DSG? DSGhän ei ole oikea automaatti, vaan robotisoitu manuaalivaihteisto missä on kaksi kytkintä.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
181
Kyseessä lienee DSG? DSGhän ei ole oikea automaatti, vaan robotisoitu manuaalivaihteisto missä on kaksi kytkintä.
Jep, DSG. Audilla se kulkee nimellä S tronic.
Mutta mikä tuossa DSG:ssä on se kytkinakseli? Vai onko tämä juttu se kuuluisa kaksoismassan "laukeaminen" ?
 
Liittynyt
14.06.2017
Viestejä
1 256
Jep, DSG. Audilla se kulkee nimellä S tronic.
Mutta mikä tuossa DSG:ssä on se kytkinakseli? Vai onko tämä juttu se kuuluisa kaksoismassan "laukeaminen" ?
Eiköhän sillä tarkoiteta vaihteiston keskeltä moottorille menevää akselia. Joutuvat purkamaan ja kasaamaan laatikon.

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
81
Lancia Phedra (Peugeot 807, Citroen C8) vilkut vilkuttaa nopeasti kuin olisi polttimot menny ja ajotietokoneen logi näyttää kaksi instanssia samaa, mutta kaikki vilkut kuitenkin toimii. Missähän olisi mahdollinen vika?
 
Liittynyt
13.08.2017
Viestejä
67
Lancia Phedra (Peugeot 807, Citroen C8) vilkut vilkuttaa nopeasti kuin olisi polttimot menny ja ajotietokoneen logi näyttää kaksi instanssia samaa, mutta kaikki vilkut kuitenkin toimii. Missähän olisi mahdollinen vika?
Maadoitukset. liitokset (lamppujen kannat yms tarkistus) ja lopuksi BSI boxi voi olla rikki. BSI boxin rikkoutuminen johtaa tuohon valosirkukseen / pimeyteen. BSI vaihdolla voi tulla lisää km auton mittariin riippuen osan luovuttajasta ja tätä ei pystytä palauttamaan takaisin alkuperäiseksi. Voi olla että muistan väärin, koska siitä on aika 6v kun samanlaista vikaa korjattiin eräästä Peugeotista.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 507
Eiköhän sillä tarkoiteta vaihteiston keskeltä moottorille menevää akselia. Joutuvat purkamaan ja kasaamaan laatikon.

Miten helvetissä tuokin voidaan saada katki normaalikäytöllä?

Melkoiseksi on vaginkin laatu mennyt vaikka tiedossa on aina ollut että ostamalla dsg:n saat kasan paskaa.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
181
Miten helvetissä tuokin voidaan saada katki normaalikäytöllä?

Melkoiseksi on vaginkin laatu mennyt vaikka tiedossa on aina ollut että ostamalla dsg:n saat kasan paskaa.
No sitä en tiedä ja ihmettelivät itsekin audi centerillä. Aiemmin omistin VW:n jossa DSG ja ajelin 350tkm ilman mitään ongelmia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
412
Eiköhän sillä tarkoiteta vaihteiston keskeltä moottorille menevää akselia. Joutuvat purkamaan ja kasaamaan laatikon.

Luulisi jos kyseessä tuo akseli, että tulisi kaikille halvemmaksi vaihtaa koko laatikko. Jo työmääränkin takia? Mutta Audihan nuo päätökset tekee.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 507
Epäilisin vahvasti onko lodju korjauskelpoinen tuon katkeamisen jälkeen, onko järkeä sinne kuorien sisään rakentaa kokonaan uusi laatikko...
 
Liittynyt
14.06.2017
Viestejä
1 256
En ole ennen koko kytkinakseliin törmännyt määritelmänä, mutta tuohon se sopisi nimensä puolesta. DSG on tosiaan hieman erilainen, vaikka manuaaliin perustuu. Ihan kaikkea ei näköjään aikasempi kuvakaan tuonut esiin.

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.09.2017
Viestejä
1 291
Nissan Almera N15 vm. 1999. Etuiskarin suojakumi on tipahtanut ja jäänyt alas jumiin.
Mikähän on voinut moisen aiheuttaa?
Ne menee iänmyötä rikki ne kumit. Mullakin ollut varmaan jo 3v ainakin kummatkin edessä olevat rikki.
Ajattelin, että olisinko voinut vaikka koota sen jotenkin väärin ja kumi siksi tippunut... jos vaikka puuttuu prikka tai jotain? :hmm:
Ei se yläpäästään ainakaan halki liene, on niin pirun tiukassa... pitäisi ottaa enemmän auki, mutta sitten menee vaihtoon koko iskari suojakumeineen.
 

Dr. Who

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 715
Hälyyttimet on sitten kyllä yksi automaailman syöpä, ei tunnistanut LandCruiseri avaimen kaukosäädintä, no ovi auki mekaanisesta lukosta ja hälyytin huutaa niin että koko kaupunki varmasti heräsi klo 7.00! :facepalm:

Ei auttanut vara-avain eikä mikään, revin torven piuhat irti ja lähdin ajamaan kunnes hälyytin sammui, työpaikan pihassa tunnistaa taas normaalisti kaikki avaimet!?:bored:

Monta päivää tuolla nyt taas ajanut ja koko ajan toimi normaalisti paitsi nyt aamulla.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
76
Toiset täällä vaihtelee auton moottoreita "ensi maanantaiksi" ja minä kädetin takalasin pyyhkimen varren vaihdon. Aloin innolla irroittaa Volvon pyyhkimen vartta pitelevää pulttia ja raks, katkesi koko akseli. Varsi on vielä paikoillaan mutta mitään uloketta mihin pultin laittaisi ei enää ole. Varsi on paikoillaan pelkän jumin voimin, kun vaihdan uuden niin se löpsähtää ekassa kiihdytyksessä maahan. No onhan tässä aikaa alkaa purkuhommiin.
 

Dr. Who

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 715
Toiset täällä vaihtelee auton moottoreita "ensi maanantaiksi" ja minä kädetin takalasin pyyhkimen varren vaihdon. Aloin innolla irroittaa Volvon pyyhkimen vartta pitelevää pulttia ja raks, katkesi koko akseli. Varsi on vielä paikoillaan mutta mitään uloketta mihin pultin laittaisi ei enää ole. Varsi on paikoillaan pelkän jumin voimin, kun vaihdan uuden niin se löpsähtää ekassa kiihdytyksessä maahan. No onhan tässä aikaa alkaa purkuhommiin.
Uudessa autossa ensimmäinen toimenpide on repiä takalasin pyyhin pois, ei sillä tee yhtään mitään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
860
Voihan.... Ei sitten irroiteta jarrulevyä. Katsoin vielä oppaasta että varmasti on T30. Tuntui ensimmäisellä kertaa vähän kireältä ja lopulta meni kärki korkkiruuville. Noh, laitoin vähän irroituslitkua, odottelin ja naputin uuden kärjen varmasti pohjille. Se meni sitten poikki ja siellä on ja pysyy. Aattelin että ehkä siihen saisi rälläkällä tehtyä mahdottoman isolle tasapäämeisselille loven. Tarttis olla sellainen meisseli että saa jonkun ristikon päähän...miten ihmeessä voi olla noin jumissa.
:rage::angry:

jarrulevy.jpg
 

teho75

Tukijäsen
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
750
Mulla on myös 2 kertaa käynyt niin että en ole tuota ruuvia saanut irti.
Lopuksi jouduin poraamaan metalliterällä tuota ruuvia ja sitten se levy lähti irti.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
231
Poraa kanta suosiolla pois
Kulmahiomakoneella voi tuon kannan myös hioa pois ja jos toi rumpu/levy menee vaihtoon, niin jälki voi olla oikeastaan mitä vaan. Ei tuolla lukitusruuvilla ole mitään virkaa, ei noita ole edes kaikissa autoissa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
90 199
Viestejä
1 846 741
Jäsenet
39 165
Uusin jäsen
Kridetus

Hinta.fi

Ylös Bottom