Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

302mm Zimmermanin levyt ja Ferodon palat laitoin. Taakse nuo vakiot. Eteen sitten menee jäähdytetyt 321mm levyt.

Editedit.

Ymmärrän kyllä et jarruhommissa pääsee halvalla jos autossa ei ole tehoja ja painoa :cool::asif:

1588957863126.png
Juu kyllähän mä arvasin että ei ihan perusperheauto kokoa ole nuo jarrut kun hintaa on ton verran :) Mullahan on tossa perhevankkurissa varmaan pienemmät etulevyt kun sulla takalevyt vaikka onkin painavahko auto tosin tehoton. :p
 
Ei nuo nyt ihmeellisen isot ole. Pösössä (407/607) edessä vähän isommat (330 mm) ja takana vähän pienemmät (290 mm). Eikä levyt maksa TRW:nä paljon mitään, noin 50 € eteen ja 30 € taakse.
 
Mitäs raati sanoo, minkälaisia oireita vuotava suutin aiheuttaa auton käyntiin?

...
Jos se on pidemmän aikaa tuota tehnyt, niin varmaan öljykin haisee bensalle, jos suutin vuotaa. Onko polttoaineletkut tarkistettu, ettei ole pykimiä ja ota ilmaa sekaan?
Vaihdoin öljyt juuri, ei mitenkään huomattavasti tuoksahtanut bensa öljyn seasta. En tosin tiedä mitenkä nopeasti haihtuu. Polttoaineletkuja en ole kuin silmämääräisesti tarkastellut, mutta olettaisin että näkyisi myös vuotoja jos ilmaa tulee sekaan.
Itsellä teki amerikan ruiskuvehkeessä vehkeessä ecuvika samaa, eli rikasti kuumalla koneella liikaa. 20c pakkasella törähti hyvin käymään, mutta jo nollakelillä alkoi horimaan liikaa bensaa ja kuumana sai sahata aivan saatanasti apukaasun ja bensanhajun kera. Kerkesin jo tukinkin nostaa, ennenkun huvikseen testasin toisella eculla.

Onko miten paha nakki nostaa tukki ja laittaa virta päälle? Tai jos vaikka tulpan nostaisi joka pytystä pienen odotuksen jälkeen jos olisi märkä? Tai nappaat suuttimen töpselin irti yks kerrallaan, jos jonkun pytyn kohdalla vika häviää ja järki tulee käymiseen niin sielläpä vika. Kai neloskonettakin voi kolmella käyttää, v6 nyt ainakin voit koettaa ja pysyy vielä hienosti käynnissä.

Ainiin, ennenkun teet mitään niin käytä akku irti, se ei maksa mitään pl. mahd radiokoodi.
Akkua tulee melko säännöllisesti irroiteltua, mutta eipä sillä juuri vaikutusta tuohon ole.

Tänään irroittelin tukin paikoiltaan, ja tällaiselta suuttimet ja eritoten suuttimien johtosarja näytti:
IMG_20200510_190916.jpg
IMG_20200510_190924.jpg
IMG_20200510_192326.jpg
IMG_20200510_192331.jpg


Kahdessa suuttimesta runko oli halki ja kahdessa johtosarja melko valmis. Varmaksi ei voi sanoa, etteikö runko olisi irroittamisen yhteydessä ottanut osumaa, mutta mielestäni ei. Ja näyttäisi tuon halkeaman kohdalta tummuneen myös, eli olisi jo vanhempi vaurio. Pistän suutinhuoltoon parin varakappaleen kanssa, niin tulee testattua toiminta, ja uusittua tiivisteet.
 
Onko asiantuntijoilla ideoita miksi auto puoltaa oikealle? Suurin haitta on se, että ajaessa suoraan joutuu koko aika pitää nimenomaan vasemmalta puolelta ratista. Heti jos päästää irti, lähtee se menemään iloisesti oikealle päin ja aika äkkiä ollaan ojassa. Ratti on kuitenkin suht suora.
Viime syksynä tehty kaikki jarrulevyt+palat, oikea raidetangon pää, oikea alatukivarsi ja nelipyöräsuuntaus. Auto kävi hiljattain katsastuksessa: moitteitta läpi. Koronan takia heittivät mut pihalle operaation ajaksi niin tiedä sitten tekikö mitään :D
Tosin eräs korjaaja kerran katsoi johonkin X asiaan liittyen niin raidetanko oli jotenkin vähän väljä eli vaihto olisi ajankohtaista joskus, mutta ei ihan lähiaikoina. Aikaa tästä on kilometreinä varmaan 5000-8000, kuukausissa noin 7. Hänen oma hatusta heitetty hinta oli alkaen 700 euroa töineen moinen niin en kyllä siltä istumalta lähtenyt korjaamaan.

Kannattaako välittää tuosta puoltamisesta? Mitä nyt renkaat menee sitten ihan slickist mut ei voi mitään.. Tiedä sitten olenko ajanut katukivetyksiin?
 
Onko asiantuntijoilla ideoita miksi auto puoltaa oikealle? Suurin haitta on se, että ajaessa suoraan joutuu koko aika pitää nimenomaan vasemmalta puolelta ratista. Heti jos päästää irti, lähtee se menemään iloisesti oikealle päin ja aika äkkiä ollaan ojassa. Ratti on kuitenkin suht suora.
Viime syksynä tehty kaikki jarrulevyt+palat, oikea raidetangon pää, oikea alatukivarsi ja nelipyöräsuuntaus. Auto kävi hiljattain katsastuksessa: moitteitta läpi. Koronan takia heittivät mut pihalle operaation ajaksi niin tiedä sitten tekikö mitään :D
Tosin eräs korjaaja kerran katsoi johonkin X asiaan liittyen niin raidetanko oli jotenkin vähän väljä eli vaihto olisi ajankohtaista joskus, mutta ei ihan lähiaikoina. Aikaa tästä on kilometreinä varmaan 5000-8000, kuukausissa noin 7. Hänen oma hatusta heitetty hinta oli alkaen 700 euroa töineen moinen niin en kyllä siltä istumalta lähtenyt korjaamaan.

Kannattaako välittää tuosta puoltamisesta? Mitä nyt renkaat menee sitten ihan slickist mut ei voi mitään.. Tiedä sitten olenko ajanut katukivetyksiin?
Siis 700e raidetangonpään vaihdosta? Vaihdappa alkuun korjaamoa. Rt pää perusmallin vehkeisiin maksaa sen 5-50€ ja vaihto on 30min homma + nelipyöräsuuntaus (kierteiden laskeminen ym. humpuuki kannattaa unohtaa).

Jos et ihan peukalo keskellä kämmentä ole niin tunkilla autoa ylös niin että pyörä ilmassa, reipas ote pyörästä klo 9-15 ja koetat käännellä. Jos pyörä lonksuu ja tuntuu välystä niin raidetangonpään suuntaan kannattaapi katsella.
 
Siis 700e raidetangonpään vaihdosta? Vaihdappa alkuun korjaamoa. Rt pää perusmallin vehkeisiin maksaa sen 5-50€ ja vaihto on 30min homma + nelipyöräsuuntaus (kierteiden laskeminen ym. humpuuki kannattaa unohtaa).

Jos et ihan peukalo keskellä kämmentä ole niin tunkilla autoa ylös niin että pyörä ilmassa, reipas ote pyörästä klo 9-15 ja koetat käännellä. Jos pyörä lonksuu ja tuntuu välystä niin raidetangonpään suuntaan kannattaapi katsella.
Sori, tarkoitin ihan koko raidetangon vaihtoa. Ei pelkkiä päitä. Eihän ne maksakaan mitään verrattuna tuohon. Tämä liike joka syksyllä huolsi auton otti oikeasta raidetangon päästä 21.44€.

No täytyy kans katsoa tuota tunkki hommaa.
 
Onko asiantuntijoilla ideoita miksi auto puoltaa oikealle? Suurin haitta on se, että ajaessa suoraan joutuu koko aika pitää nimenomaan vasemmalta puolelta ratista. Heti jos päästää irti, lähtee se menemään iloisesti oikealle päin ja aika äkkiä ollaan ojassa. Ratti on kuitenkin suht suora.
Viime syksynä tehty kaikki jarrulevyt+palat, oikea raidetangon pää, oikea alatukivarsi ja nelipyöräsuuntaus. Auto kävi hiljattain katsastuksessa: moitteitta läpi. Koronan takia heittivät mut pihalle operaation ajaksi niin tiedä sitten tekikö mitään :D
Tosin eräs korjaaja kerran katsoi johonkin X asiaan liittyen niin raidetanko oli jotenkin vähän väljä eli vaihto olisi ajankohtaista joskus, mutta ei ihan lähiaikoina. Aikaa tästä on kilometreinä varmaan 5000-8000, kuukausissa noin 7. Hänen oma hatusta heitetty hinta oli alkaen 700 euroa töineen moinen niin en kyllä siltä istumalta lähtenyt korjaamaan.

Kannattaako välittää tuosta puoltamisesta? Mitä nyt renkaat menee sitten ihan slickist mut ei voi mitään.. Tiedä sitten olenko ajanut katukivetyksiin?

Kuinka kauan se on tehnyt tuota puoltamista?
 
Onko asiantuntijoilla ideoita miksi auto puoltaa oikealle? Suurin haitta on se, että ajaessa suoraan joutuu koko aika pitää nimenomaan vasemmalta puolelta ratista. Heti jos päästää irti, lähtee se menemään iloisesti oikealle päin ja aika äkkiä ollaan ojassa. Ratti on kuitenkin suht suora.
Viime syksynä tehty kaikki jarrulevyt+palat, oikea raidetangon pää, oikea alatukivarsi ja nelipyöräsuuntaus. Auto kävi hiljattain katsastuksessa: moitteitta läpi. Koronan takia heittivät mut pihalle operaation ajaksi niin tiedä sitten tekikö mitään :D
Tosin eräs korjaaja kerran katsoi johonkin X asiaan liittyen niin raidetanko oli jotenkin vähän väljä eli vaihto olisi ajankohtaista joskus, mutta ei ihan lähiaikoina. Aikaa tästä on kilometreinä varmaan 5000-8000, kuukausissa noin 7. Hänen oma hatusta heitetty hinta oli alkaen 700 euroa töineen moinen niin en kyllä siltä istumalta lähtenyt korjaamaan.

Kannattaako välittää tuosta puoltamisesta? Mitä nyt renkaat menee sitten ihan slickist mut ei voi mitään.. Tiedä sitten olenko ajanut katukivetyksiin?

Itsellä oli vastaavaa, mutta sisempi raidetanko meni uusiksi vasemmalta, no uusitin sitten kaikki molemmilta sivuilta. Olikohan työt 1,5h ja osat 60e (sisemmät) ja (50e ulommat) sekä suuntaus päälle.
 
Onko asiantuntijoilla ideoita miksi auto puoltaa oikealle? Suurin haitta on se, että ajaessa suoraan joutuu koko aika pitää nimenomaan vasemmalta puolelta ratista. Heti jos päästää irti, lähtee se menemään iloisesti oikealle päin ja aika äkkiä ollaan ojassa. Ratti on kuitenkin suht suora.
Viime syksynä tehty kaikki jarrulevyt+palat, oikea raidetangon pää, oikea alatukivarsi ja nelipyöräsuuntaus. Auto kävi hiljattain katsastuksessa: moitteitta läpi. Koronan takia heittivät mut pihalle operaation ajaksi niin tiedä sitten tekikö mitään :D
Tosin eräs korjaaja kerran katsoi johonkin X asiaan liittyen niin raidetanko oli jotenkin vähän väljä eli vaihto olisi ajankohtaista joskus, mutta ei ihan lähiaikoina. Aikaa tästä on kilometreinä varmaan 5000-8000, kuukausissa noin 7. Hänen oma hatusta heitetty hinta oli alkaen 700 euroa töineen moinen niin en kyllä siltä istumalta lähtenyt korjaamaan.

Kannattaako välittää tuosta puoltamisesta? Mitä nyt renkaat menee sitten ihan slickist mut ei voi mitään.. Tiedä sitten olenko ajanut katukivetyksiin?

Onko vasta ruennut puoltamaan, vai onko puoltanut pitkäänkin? Onko rengaspaineet kunnossa? Kantaako jarrut (vaikka vasta laitettu)? Onko kolautettu kulmaa johonkin (saattaa vääntää jotain)?
 
Meinaatko hammastankoa/ohjausvaihdetta?
Joo juuri sitä.
Kuinka kauan se on tehnyt tuota puoltamista?
Ainakin 2 kuukautta.

Itsellä oli vastaavaa, mutta sisempi raidetanko meni uusiksi vasemmalta, no uusitin sitten kaikki molemmilta sivuilta. Olikohan työt 1,5h ja osat 60e (sisemmät) ja (50e ulommat) sekä suuntaus päälle.
No voi helvetti. Kun tosiaan mulla toinen puoli on vaihdettu, mutta toinen puoli ei. Onhan tuollainen operaatio nyt halvempi kuin sen hammastangon vaihdon..
Tuota voisi kokeilla mahdollisesti. Autossa on muutenkin erittäin jäykkä alusta, kilinoita kolinoita kuuluu muutenkin mutta kuuluvat ilmeisesti asiaan kun ei katsastaja sanonut niin mitään. Ruosteisista jarrukilvistä anto korjauskehotuksen mutta niillähän ei ole mitään virkaa.
Vanha auto kuitenkin silleen ja varmaan arvoltaan noin 4500 euroa niin ei kyllä nyt jokaista kuluvaa osaa viitsisi vaihtaa, autolla ajettu 165tkm.
Onko vasta ruennut puoltamaan, vai onko puoltanut pitkäänkin? Onko rengaspaineet kunnossa? Kantaako jarrut (vaikka vasta laitettu)? Onko kolautettu kulmaa johonkin (saattaa vääntää jotain)?
Ainakin 2 kuukautta silleen häiritsevästi, mutta mun mielestä aina vähän puoltanut. Eräs enemmän autoista ymmärtävä tuttu viime kesänä ajo ja sano että ihan normaalia. Autot vissiin kuitenkin aina jonkin verran puoltaa oikealle normaaliolosuhteissa, koska tiet on suunniteltu silleen että se sadevesi ohjautuisi ojaan. Jotain tuollaista muistelisin.
Rengaspaineita katselen yleensä kaksi kertaa jopa kuukaudessa. Pidän sellaista 2.2 bar.
Kyllä jarrut kantaa, katsastuslapussa kuulemma etu- ja taka-akselin ero 0 %. Vai ymmärsinkö nyt väärin mitä tarkoitit?
On hyvin mahdollista, koska auto on suhteellisen matala jo tehtaalta tullessaan. Jokainen hidaste sun muu täytyy ottaa rauhallisesti tai edestä ottaa pohja kiinni. Hyvin mahdollista myös että olen törmännyt katukivetykseen. Jos tämä olisi syy, niin silloinko nelipyöräsuuntaus olisi lääke?
Mieluummin sitten samalla laittaa toiselta puolelta kuntoon raidetangot ja päät kuin pelkän suuntauksen.

Oletetaan, että en tee mitään asialle. Mitä seuraamuksia muuta kuin että renkaista tulee slicksit? Polttoaineenkulutus ihan normaalilla tasolla.
 
Joo juuri sitä.

Ainakin 2 kuukautta.


No voi helvetti. Kun tosiaan mulla toinen puoli on vaihdettu, mutta toinen puoli ei. Onhan tuollainen operaatio nyt halvempi kuin sen hammastangon vaihdon..
Tuota voisi kokeilla mahdollisesti. Autossa on muutenkin erittäin jäykkä alusta, kilinoita kolinoita kuuluu muutenkin mutta kuuluvat ilmeisesti asiaan kun ei katsastaja sanonut niin mitään. Ruosteisista jarrukilvistä anto korjauskehotuksen mutta niillähän ei ole mitään virkaa.
Vanha auto kuitenkin silleen ja varmaan arvoltaan noin 4500 euroa niin ei kyllä nyt jokaista kuluvaa osaa viitsisi vaihtaa, autolla ajettu 165tkm.

Ainakin 2 kuukautta silleen häiritsevästi, mutta mun mielestä aina vähän puoltanut. Eräs enemmän autoista ymmärtävä tuttu viime kesänä ajo ja sano että ihan normaalia. Autot vissiin kuitenkin aina jonkin verran puoltaa oikealle normaaliolosuhteissa, koska tiet on suunniteltu silleen että se sadevesi ohjautuisi ojaan. Jotain tuollaista muistelisin.
Rengaspaineita katselen yleensä kaksi kertaa jopa kuukaudessa. Pidän sellaista 2.2 bar.
Kyllä jarrut kantaa, katsastuslapussa kuulemma etu- ja taka-akselin ero 0 %. Vai ymmärsinkö nyt väärin mitä tarkoitit?
On hyvin mahdollista, koska auto on suhteellisen matala jo tehtaalta tullessaan. Jokainen hidaste sun muu täytyy ottaa rauhallisesti tai edestä ottaa pohja kiinni. Hyvin mahdollista myös että olen törmännyt katukivetykseen. Jos tämä olisi syy, niin silloinko nelipyöräsuuntaus olisi lääke?
Mieluummin sitten samalla laittaa toiselta puolelta kuntoon raidetangot ja päät kuin pelkän suuntauksen.

Oletetaan, että en tee mitään asialle. Mitä seuraamuksia muuta kuin että renkaista tulee slicksit? Polttoaineenkulutus ihan normaalilla tasolla.
Muuttuiko puoltaminen yhtään, kun vaihdoit kesärenkaat alle?
 
Joo juuri sitä.

Ainakin 2 kuukautta.


No voi helvetti. Kun tosiaan mulla toinen puoli on vaihdettu, mutta toinen puoli ei. Onhan tuollainen operaatio nyt halvempi kuin sen hammastangon vaihdon..
Tuota voisi kokeilla mahdollisesti. Autossa on muutenkin erittäin jäykkä alusta, kilinoita kolinoita kuuluu muutenkin mutta kuuluvat ilmeisesti asiaan kun ei katsastaja sanonut niin mitään. Ruosteisista jarrukilvistä anto korjauskehotuksen mutta niillähän ei ole mitään virkaa.
Vanha auto kuitenkin silleen ja varmaan arvoltaan noin 4500 euroa niin ei kyllä nyt jokaista kuluvaa osaa viitsisi vaihtaa, autolla ajettu 165tkm.

Ainakin 2 kuukautta silleen häiritsevästi, mutta mun mielestä aina vähän puoltanut. Eräs enemmän autoista ymmärtävä tuttu viime kesänä ajo ja sano että ihan normaalia. Autot vissiin kuitenkin aina jonkin verran puoltaa oikealle normaaliolosuhteissa, koska tiet on suunniteltu silleen että se sadevesi ohjautuisi ojaan. Jotain tuollaista muistelisin.
Rengaspaineita katselen yleensä kaksi kertaa jopa kuukaudessa. Pidän sellaista 2.2 bar.
Kyllä jarrut kantaa, katsastuslapussa kuulemma etu- ja taka-akselin ero 0 %. Vai ymmärsinkö nyt väärin mitä tarkoitit?
On hyvin mahdollista, koska auto on suhteellisen matala jo tehtaalta tullessaan. Jokainen hidaste sun muu täytyy ottaa rauhallisesti tai edestä ottaa pohja kiinni. Hyvin mahdollista myös että olen törmännyt katukivetykseen. Jos tämä olisi syy, niin silloinko nelipyöräsuuntaus olisi lääke?
Mieluummin sitten samalla laittaa toiselta puolelta kuntoon raidetangot ja päät kuin pelkän suuntauksen.

Oletetaan, että en tee mitään asialle. Mitä seuraamuksia muuta kuin että renkaista tulee slicksit? Polttoaineenkulutus ihan normaalilla tasolla.

Autot ei puolla mihinkään normaalisti :facepalm:

En ymmärrä miten autolla ajetaan monta kuukautta vaikka siinä on selvä vika.
 
Lähtee sähkösiitin huoltoon, kun vasempi etujarru päätti ettei se nyt päästä enää irti. Ja juu, kaikki kotikonstit tehty -> rah rah rah. Testataas jälkimarkkinointia. Tiesin kyllä, että VAG on paskaa, mutta että jo 1500 kilometrin jälkeen.
 
Itse hetkellisesti säikähdin kun nakkasin kesäset "käyttöharrasteeseen" alle että jotain hajosi, kun puolsi niin perkeleesti. Kunnes muistin että nuo kesärattaat on perkeleen uraherkät, siirryin ajamaan 10cm keskemmälle ja taas menee suoraan..
 
Lähtee sähkösiitin huoltoon, kun vasempi etujarru päätti ettei se nyt päästä enää irti. Ja juu, kaikki kotikonstit tehty -> rah rah rah. Testataas jälkimarkkinointia. Tiesin kyllä, että VAG on paskaa, mutta että jo 1500 kilometrin jälkeen.
Aika kova meno, jos dildossa on jarru, VAGinaa ajettu ilmeisesti aika rajusti tuo 1500km. Näinkö tuo pitäisi ymmärtää, kun selkeydessä on hieman toivomisen varaa?
 
Aika kova meno, jos dildossa on jarru, VAGinaa ajettu ilmeisesti aika rajusti tuo 1500km. Näinkö tuo pitäisi ymmärtää, kun selkeydessä on hieman toivomisen varaa?

Eli Seat Mii Electricin etujarru vasemmalla laahaa kovin. Välillä on vasen levy tosi kuuma ja välillä se rahisee todella infernaalisesti. Kyseessä varmaan jarrulevy kiero tai jarrupalat tai satula tms. jotenkin särki.

Välillä kulutus pomppaa rahinan seurauksena reilusti. On tehty kaikkia kunnon jarrutuksia ja muita herkistelytoimenpiteitä, mutta näillä ei vaikutusta. Ja tosiaan se on se vasen jarru josta se kuuluu. Tänään tuli ajettua pakosti 50kmh vauhtia maltillisella 25kwh kulutuksella.
 
Aika kova meno, jos dildossa on jarru, VAGinaa ajettu ilmeisesti aika rajusti tuo 1500km. Näinkö tuo pitäisi ymmärtää, kun selkeydessä on hieman toivomisen varaa?

Ongelma lienee lähinnä toisin päin, tuolla kun pystyy ajot ajamaan niin ettei jarruun välttämättä juuri kosketa 1500km aikana, levyt voi ruostua käytön puutteesta
 
Ongelma lienee lähinnä toisin päin, tuolla kun pystyy ajot ajamaan niin ettei jarruun välttämättä juuri kosketa 1500km aikana, levyt voi ruostua käytön puutteesta
Jossain sähköautossa taisi olla tämän takia ainakin takana alumiiniset jarrulevyt. Toisena syynä varmasti myös painonsäästö pyörivistä massoista.
 
Halvalla sai hyvää? :hmm: Ja kannattaa tosiaan ajella, jos jarrut laahaa jo niin että jarrulevy kuumenee... Samalla saa sitten syyn vaihtaa lisää osaa, kun kuumuus on rikkonut muutakin.
 
Lähtee sähkösiitin huoltoon, kun vasempi etujarru päätti ettei se nyt päästä enää irti. Ja juu, kaikki kotikonstit tehty -> rah rah rah. Testataas jälkimarkkinointia. Tiesin kyllä, että VAG on paskaa, mutta että jo 1500 kilometrin jälkeen.

Jotain murhetta on VAG:illa / Seatilla on nyt noiden jarrujen kanssa, työkaverin uusi kaasu Leon ST kävi alle 2000 km ajettuna tuossa helmikuussa takasatuloiden, jarrupalojen ja levyjen vaihdossa, kun takajarrut pitivät varsinkin peruuttaessa kauheaa kirskuntaa.
 
Jotain murhetta on VAG:illa / Seatilla on nyt noiden jarrujen kanssa, työkaverin uusi kaasu Leon ST kävi alle 2000 km ajettuna tuossa helmikuussa takasatuloiden, jarrupalojen ja levyjen vaihdossa, kun takajarrut pitivät varsinkin peruuttaessa kauheaa kirskuntaa.

Nykykuluttaja on niin vaativa :) vanhaan hyvään aikaan oli etenkin itäkulkineissa suoranainen ihme jos tiukan jarrutuksen päätteeksi oltiin suurin piirtein tien suuntaisesti.
 
Voihan sun p*kele. Aloin töitten jälkeen äkkiä vaihtamaan tuota viimeistä etutukivarren puslaa sitikkaan. Kaikki meni ennätyksellisen hienosti. Sitten kun menin tukivarren kanssa takaisin autolle huomasin että olin asentanut puslan väärin päin :facepalm: Ei tuo kallis ole mutta hieman ottaa päähän!
 
Oiskohan täällä antaa vinkkiä mikä mättää 2004 vuoden Honda accordissa kun jokunen viikko sitten syttyi ABS-valo, ja sitten vähän aikaa sitten syttyi käsijarruvalokin, eli käsijarruvalo ei sammu vaikka käsijarrun ottaa pois päältä. Olen vaihtanut joka nurkkaan ABS-anturin, ja silti ABS-valo ei sammunut, ja sitten käytin tuota motonetin testerissä jonka mukaan kaikki ABS-anturit olisivat rikki, mutta en kyllä jaksa uskoo että kaikki anturit olisi uutena jo rikki :). Jarrunestettä on MAX rajaan asti eli siitäkään ei johdu. Testailin tuota käsijarruvaloa ottamalla kaapelin pois ABS-ohjausyksiköstä, ja käsijarruvalo hävisi kun otti käsijarrun pois päältä, ABS-valo paloi luonnollisesti joten tällä perusteella vähän mietin voisiko tuossa ABS-ohjausyksikössä olla se vika? En kyllä muutakaa enää keksi.
 
Oiskohan täällä antaa vinkkiä mikä mättää 2004 vuoden Honda accordissa kun jokunen viikko sitten syttyi ABS-valo, ja sitten vähän aikaa sitten syttyi käsijarruvalokin, eli käsijarruvalo ei sammu vaikka käsijarrun ottaa pois päältä. Olen vaihtanut joka nurkkaan ABS-anturin, ja silti ABS-valo ei sammunut, ja sitten käytin tuota motonetin testerissä jonka mukaan kaikki ABS-anturit olisivat rikki, mutta en kyllä jaksa uskoo että kaikki anturit olisi uutena jo rikki :). Jarrunestettä on MAX rajaan asti eli siitäkään ei johdu. Testailin tuota käsijarruvaloa ottamalla kaapelin pois ABS-ohjausyksiköstä, ja käsijarruvalo hävisi kun otti käsijarrun pois päältä, ABS-valo paloi luonnollisesti joten tällä perusteella vähän mietin voisiko tuossa ABS-ohjausyksikössä olla se vika? En kyllä muutakaa enää keksi.

Kannattaisi lukea jollain oikealla testerillä ne vikakoodit. Joku osaa varmaan sanoa mikä testeri soveltuu japanilaisiin.
Turha lähteä arpomaan.
 
Niin varmasti kannattaa, tuota bluedriver obd bt donglea oon katellu mut tuosta ei saa varmuutta ymmärtääkö tuo ihan jokasen eurooppamallin vikakoodit ynnämuut, tuo kun on tarkotettu ilmeisesti pohjois-amerikan malleihin pääasiassa.
 
Niin varmasti kannattaa, tuota bluedriver obd bt donglea oon katellu mut tuosta ei saa varmuutta ymmärtääkö tuo ihan jokasen eurooppamallin vikakoodit ynnämuut, tuo kun on tarkotettu ilmeisesti pohjois-amerikan malleihin pääasiassa.
Todennäköisesti noilla yleisillä näkee vain moottorinvikakoodit. Muut jää sitten näkymättä, kun ne moottorinvikakoodit on standardisoitu ja ne pitää nähdä esim. katsastuksessa, mutta jarrut, automaattivaihteiston ja muut mukavuus/turvalaitteiston vikakoodit niillä ei näy. Vaan tarvitsevat merkkikohtaisen laitteiston.
 
Nyt on sitikassa uusi pusla paikallaan. Toinen kerta toden sanoi, nyt meni pusla oikein päin :) Samalla vaihdoin oikean raidetangon pään kun oli selvästi väljä. Huomenna sitten nelipyöräsuuntaukseen.
1589362018143.png

1589362053528.png


Vanhat puslat lähtivät aika liukkaasti kun en yrittänytkään saada niitä kokonaisena irti.
1589362146449.png
 
Autot ei puolla mihinkään normaalisti :facepalm:

En ymmärrä miten autolla ajetaan monta kuukautta vaikka siinä on selvä vika.
Sun neuvosta rohkaisemana kävin nyt sitten korjaamolla.
Eivät löytäneet mitään ja tästä johtuen eivät rahaakaan ottaneet.

Koeajolla huomasi saman ilmiön mutta eivät osaa sanoa mikä on. Ilmeisesti auto on erittäin uraherkkä (?). Renkaat ovat alkuperäiset 205/55-16.
 
Sun neuvosta rohkaisemana kävin nyt sitten korjaamolla.
Eivät löytäneet mitään ja tästä johtuen eivät rahaakaan ottaneet.

Koeajolla huomasi saman ilmiön mutta eivät osaa sanoa mikä on. Ilmeisesti auto on erittäin uraherkkä (?). Renkaat ovat alkuperäiset 205/55-16.

Auto ei ole uraherkkä vain yhteen suuntaan, urissa auto saattaa vedelle, mutta se vetely menee puolelta toiselle, mikä auto, paljonko ajettu?

Puoltaminen on aina vika alustassa.
 
Entäs vanteet? Jos se tulee paljon enemmän ulos kuin vakiovanne (pienempi ET), niin autosta riippuen saattaa tullakin paljon uraherkemmäksi.

Mulla esim. joskus oli Alfa 156, talvirenkailla oikein mukava ajaa, kesärenkailla ihan kamala vetelijä.
 
Auto ei ole uraherkkä vain yhteen suuntaan, urissa auto saattaa vedelle, mutta se vetely menee puolelta toiselle, mikä auto, paljonko ajettu?

Puoltaminen on aina vika alustassa.
Auto on Honda Civic 2007 1.8 sport, 165 tkm ajettu. Autossa on muutenkin erittäin jäykkä alusta.

Entäs vanteet? Jos se tulee paljon enemmän ulos kuin vakiovanne (pienempi ET), niin autosta riippuen saattaa tullakin paljon uraherkemmäksi.
Käsittääkseni ihan 16 tuuman vanteet. 205/55R16 91H näkyypi renkaissa.
 
Auto on Honda Civic 2007 1.8 sport, 165 tkm ajettu. Autossa on muutenkin erittäin jäykkä alusta.


Käsittääkseni ihan 16 tuuman vanteet. 205/55R16 91H näkyypi renkaissa.

Kunka vanhat renkaat on, voi olla runkovaurio? Jokatapauksessa puoltaminen yhteensuuntaan ei ole normaalia, voi olla jousi poikki tai joku pusla paskana.
 
Kunka vanhat renkaat on, voi olla runkovaurio? Jokatapauksessa puoltaminen yhteensuuntaan ei ole normaalia, voi olla jousi poikki tai joku pusla paskana.
Niinpä tietenkin. Jos oikein luen, niin 1816 näkyy kuvassa eli viikko 18 vuonna 2016? Ostin auton vuosi sitten.
Pian oston jälkeen huomasin, että rengaspaineet vaihteli silloisessa oikeassa eturenkaassa. Ne renkaat, joita pidin viime vuonna edessä taitavat olla nyt takana. En osaa nyt varmuudella sanoa.
Joka tapauksessa, tuossa renkaassa paineet laskivat melko nopeasti johonkin 1.5 baariin. Käytin Euromasterilla ja sieltä löytyi naula. Laittoivat sen kuntoon. Miten tuollaista asiaa osaat katsoa autoa ostaessa..
Kuitissa näkyy, että tekivät renkaan korjauksen, tasapainotuspainot, tubeless-venttiili asennettuna ja vannetyö+tasapainotus+irrotus+kiinnitys.
 
Kokenut rengasasentaja kyllä yleensä huomaa runkovaurion kumia käsitellessään, että siinä mielessä vaurioituneen kumin olisi pitännyt löytyä paikkauksen yhteydessä.

Vähäänkään kalliimpaa käytettyä autoa ostaessa ei nyt kannata kummoista huomiota antaa alla oleville kumeille, mitä nyt loppuun ajetuista tai kiinan halppiksista voi koittaa tingata alennusta.
Tietysti jos auton alla on uudet merkkirenkaat voi niistä vähän maksaa tai jos olet ostamassa jotain maasturia tai vastaavaa, johon kumit ovat kalliit kannattaa asiaan kiinnittää vähän enemmän huomiota.
Mutta suhteellisen perus autojen peruskoot ovat sen verran halpoja että niiden uusiminen ei paljoa kirpaise.
 
Osa tilattu , mutta onhan se yhtä vittusaatanaa vaihtaa kotipihalla tuollasta :btooth: ja toki ykskään pultti / mutteri ei tuu aukeemaan sovinnolla
 
Sun neuvosta rohkaisemana kävin nyt sitten korjaamolla.
Eivät löytäneet mitään ja tästä johtuen eivät rahaakaan ottaneet.

Koeajolla huomasi saman ilmiön mutta eivät osaa sanoa mikä on. Ilmeisesti auto on erittäin uraherkkä (?). Renkaat ovat alkuperäiset 205/55-16.
Katsoiko ne pyörien kulmat? Sillä ne puoltamiset usein selviää tai siinä yhteydessä selviää, jos alustassa on jotain pielessä miksei ne kulmat pysy kunnnossa.

Jotkut autot ja jotkut renkaat on tietty uraherkempiä kuin toiset, tai joissain autoissa se tuntuu enemmän. Mutta uraherkkyyden ja puoltamisen ero on siinä, että uraherkkä vetelee eri suuntiin sen tien mukaan. Jos aina puoltaa tiettyyn suuntaan niin silloin kyse ei ole uraherkkyydestä. Tosin ei alusta kunnossa ole silloinkaan jos auto vetelee voimakkaasti urissa.
 
Onpa menny Briggs&Santapaperin sivut päin vittua. Ennen sieltä löys helposti koneen sarjanumerolla varaosat ja räjäytyskuvat. Nyt ei löydy kun ulinaa että pitäs tietää milloin kone on ostettu ja olik mikä mallinumero ja sarjanumero ja ja paljonko on paavi pitkä. Pitäkööt tunkkinsa
 
175cm.

Paavi Franciscus on pitkä siis.
 
Onpa menny Briggs&Santapaperin sivut päin vittua. Ennen sieltä löys helposti koneen sarjanumerolla varaosat ja räjäytyskuvat. Nyt ei löydy kun ulinaa että pitäs tietää milloin kone on ostettu ja olik mikä mallinumero ja sarjanumero ja ja paljonko on paavi pitkä. Pitäkööt tunkkinsa

Manuals | Briggs & Stratton Eikö tuolta löydy edelleen? Ainakin varaosaluettelo löytyi omaan koneeseen
 
Ilmeisesti tuo pitää purkaa osiin että löytää sen mallinumeron. Toi sarjanumero on briggsin wepsisivun tietojen kanssa tarjolla (QR koodilla) ns näkyvillä/tyrkyllä ajatuksella käytät tätä.
450:stä on helpompi kyllä löytää tää info kuin tuosta 500E vekotteesta. Hemmetin husqu.
 
Mulla 450E. Siinä on öljyntäyttöputken ja pakoputken välisellä kyljellä. Näkyy tosi huonosti, mutta kun kännykän valolla antaa epäsuorasti valoa niin alkaa näkymään.
 
Ahaa, voisitko ystävällisesti kertoa millä tapaa tämä mittaus toteutetaan?

Tiedä menikö tämä jo...
Aseta yleismittari mittaamaan vastusta. Laita mittajohdon toinen pää runkoon ja toinen pää polttimon liittimen plussaan. Jos näyttää ääretöntä niin kaikki on ok, jos nollaa tai muutamaa ohmia niin johto on todennäköisesti jostain oikosulussa runkoon.

Voit myös mitata lampun kannan miinuksesta runkoa vasten. Tällöin vastusarvon pitäisi olla suunnilleen nolla. Jos vastusta löytyy paljon, voi jossain liitoksessa olla hapettumaa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
269 201
Viestejä
4 652 867
Jäsenet
76 404
Uusin jäsen
JouniL

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom