Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Onko asiantuntijoilla ideoita miksi auto puoltaa oikealle? Suurin haitta on se, että ajaessa suoraan joutuu koko aika pitää nimenomaan vasemmalta puolelta ratista. Heti jos päästää irti, lähtee se menemään iloisesti oikealle päin ja aika äkkiä ollaan ojassa. Ratti on kuitenkin suht suora.
Viime syksynä tehty kaikki jarrulevyt+palat, oikea raidetangon pää, oikea alatukivarsi ja nelipyöräsuuntaus. Auto kävi hiljattain katsastuksessa: moitteitta läpi. Koronan takia heittivät mut pihalle operaation ajaksi niin tiedä sitten tekikö mitään :D
Tosin eräs korjaaja kerran katsoi johonkin X asiaan liittyen niin raidetanko oli jotenkin vähän väljä eli vaihto olisi ajankohtaista joskus, mutta ei ihan lähiaikoina. Aikaa tästä on kilometreinä varmaan 5000-8000, kuukausissa noin 7. Hänen oma hatusta heitetty hinta oli alkaen 700 euroa töineen moinen niin en kyllä siltä istumalta lähtenyt korjaamaan.

Kannattaako välittää tuosta puoltamisesta? Mitä nyt renkaat menee sitten ihan slickist mut ei voi mitään.. Tiedä sitten olenko ajanut katukivetyksiin?

Onko vasta ruennut puoltamaan, vai onko puoltanut pitkäänkin? Onko rengaspaineet kunnossa? Kantaako jarrut (vaikka vasta laitettu)? Onko kolautettu kulmaa johonkin (saattaa vääntää jotain)?
 
Meinaatko hammastankoa/ohjausvaihdetta?
Joo juuri sitä.
Kuinka kauan se on tehnyt tuota puoltamista?
Ainakin 2 kuukautta.

Itsellä oli vastaavaa, mutta sisempi raidetanko meni uusiksi vasemmalta, no uusitin sitten kaikki molemmilta sivuilta. Olikohan työt 1,5h ja osat 60e (sisemmät) ja (50e ulommat) sekä suuntaus päälle.
No voi helvetti. Kun tosiaan mulla toinen puoli on vaihdettu, mutta toinen puoli ei. Onhan tuollainen operaatio nyt halvempi kuin sen hammastangon vaihdon..
Tuota voisi kokeilla mahdollisesti. Autossa on muutenkin erittäin jäykkä alusta, kilinoita kolinoita kuuluu muutenkin mutta kuuluvat ilmeisesti asiaan kun ei katsastaja sanonut niin mitään. Ruosteisista jarrukilvistä anto korjauskehotuksen mutta niillähän ei ole mitään virkaa.
Vanha auto kuitenkin silleen ja varmaan arvoltaan noin 4500 euroa niin ei kyllä nyt jokaista kuluvaa osaa viitsisi vaihtaa, autolla ajettu 165tkm.
Onko vasta ruennut puoltamaan, vai onko puoltanut pitkäänkin? Onko rengaspaineet kunnossa? Kantaako jarrut (vaikka vasta laitettu)? Onko kolautettu kulmaa johonkin (saattaa vääntää jotain)?
Ainakin 2 kuukautta silleen häiritsevästi, mutta mun mielestä aina vähän puoltanut. Eräs enemmän autoista ymmärtävä tuttu viime kesänä ajo ja sano että ihan normaalia. Autot vissiin kuitenkin aina jonkin verran puoltaa oikealle normaaliolosuhteissa, koska tiet on suunniteltu silleen että se sadevesi ohjautuisi ojaan. Jotain tuollaista muistelisin.
Rengaspaineita katselen yleensä kaksi kertaa jopa kuukaudessa. Pidän sellaista 2.2 bar.
Kyllä jarrut kantaa, katsastuslapussa kuulemma etu- ja taka-akselin ero 0 %. Vai ymmärsinkö nyt väärin mitä tarkoitit?
On hyvin mahdollista, koska auto on suhteellisen matala jo tehtaalta tullessaan. Jokainen hidaste sun muu täytyy ottaa rauhallisesti tai edestä ottaa pohja kiinni. Hyvin mahdollista myös että olen törmännyt katukivetykseen. Jos tämä olisi syy, niin silloinko nelipyöräsuuntaus olisi lääke?
Mieluummin sitten samalla laittaa toiselta puolelta kuntoon raidetangot ja päät kuin pelkän suuntauksen.

Oletetaan, että en tee mitään asialle. Mitä seuraamuksia muuta kuin että renkaista tulee slicksit? Polttoaineenkulutus ihan normaalilla tasolla.
 
Joo juuri sitä.

Ainakin 2 kuukautta.


No voi helvetti. Kun tosiaan mulla toinen puoli on vaihdettu, mutta toinen puoli ei. Onhan tuollainen operaatio nyt halvempi kuin sen hammastangon vaihdon..
Tuota voisi kokeilla mahdollisesti. Autossa on muutenkin erittäin jäykkä alusta, kilinoita kolinoita kuuluu muutenkin mutta kuuluvat ilmeisesti asiaan kun ei katsastaja sanonut niin mitään. Ruosteisista jarrukilvistä anto korjauskehotuksen mutta niillähän ei ole mitään virkaa.
Vanha auto kuitenkin silleen ja varmaan arvoltaan noin 4500 euroa niin ei kyllä nyt jokaista kuluvaa osaa viitsisi vaihtaa, autolla ajettu 165tkm.

Ainakin 2 kuukautta silleen häiritsevästi, mutta mun mielestä aina vähän puoltanut. Eräs enemmän autoista ymmärtävä tuttu viime kesänä ajo ja sano että ihan normaalia. Autot vissiin kuitenkin aina jonkin verran puoltaa oikealle normaaliolosuhteissa, koska tiet on suunniteltu silleen että se sadevesi ohjautuisi ojaan. Jotain tuollaista muistelisin.
Rengaspaineita katselen yleensä kaksi kertaa jopa kuukaudessa. Pidän sellaista 2.2 bar.
Kyllä jarrut kantaa, katsastuslapussa kuulemma etu- ja taka-akselin ero 0 %. Vai ymmärsinkö nyt väärin mitä tarkoitit?
On hyvin mahdollista, koska auto on suhteellisen matala jo tehtaalta tullessaan. Jokainen hidaste sun muu täytyy ottaa rauhallisesti tai edestä ottaa pohja kiinni. Hyvin mahdollista myös että olen törmännyt katukivetykseen. Jos tämä olisi syy, niin silloinko nelipyöräsuuntaus olisi lääke?
Mieluummin sitten samalla laittaa toiselta puolelta kuntoon raidetangot ja päät kuin pelkän suuntauksen.

Oletetaan, että en tee mitään asialle. Mitä seuraamuksia muuta kuin että renkaista tulee slicksit? Polttoaineenkulutus ihan normaalilla tasolla.
Muuttuiko puoltaminen yhtään, kun vaihdoit kesärenkaat alle?
 
Joo juuri sitä.

Ainakin 2 kuukautta.


No voi helvetti. Kun tosiaan mulla toinen puoli on vaihdettu, mutta toinen puoli ei. Onhan tuollainen operaatio nyt halvempi kuin sen hammastangon vaihdon..
Tuota voisi kokeilla mahdollisesti. Autossa on muutenkin erittäin jäykkä alusta, kilinoita kolinoita kuuluu muutenkin mutta kuuluvat ilmeisesti asiaan kun ei katsastaja sanonut niin mitään. Ruosteisista jarrukilvistä anto korjauskehotuksen mutta niillähän ei ole mitään virkaa.
Vanha auto kuitenkin silleen ja varmaan arvoltaan noin 4500 euroa niin ei kyllä nyt jokaista kuluvaa osaa viitsisi vaihtaa, autolla ajettu 165tkm.

Ainakin 2 kuukautta silleen häiritsevästi, mutta mun mielestä aina vähän puoltanut. Eräs enemmän autoista ymmärtävä tuttu viime kesänä ajo ja sano että ihan normaalia. Autot vissiin kuitenkin aina jonkin verran puoltaa oikealle normaaliolosuhteissa, koska tiet on suunniteltu silleen että se sadevesi ohjautuisi ojaan. Jotain tuollaista muistelisin.
Rengaspaineita katselen yleensä kaksi kertaa jopa kuukaudessa. Pidän sellaista 2.2 bar.
Kyllä jarrut kantaa, katsastuslapussa kuulemma etu- ja taka-akselin ero 0 %. Vai ymmärsinkö nyt väärin mitä tarkoitit?
On hyvin mahdollista, koska auto on suhteellisen matala jo tehtaalta tullessaan. Jokainen hidaste sun muu täytyy ottaa rauhallisesti tai edestä ottaa pohja kiinni. Hyvin mahdollista myös että olen törmännyt katukivetykseen. Jos tämä olisi syy, niin silloinko nelipyöräsuuntaus olisi lääke?
Mieluummin sitten samalla laittaa toiselta puolelta kuntoon raidetangot ja päät kuin pelkän suuntauksen.

Oletetaan, että en tee mitään asialle. Mitä seuraamuksia muuta kuin että renkaista tulee slicksit? Polttoaineenkulutus ihan normaalilla tasolla.

Autot ei puolla mihinkään normaalisti :facepalm:

En ymmärrä miten autolla ajetaan monta kuukautta vaikka siinä on selvä vika.
 
Lähtee sähkösiitin huoltoon, kun vasempi etujarru päätti ettei se nyt päästä enää irti. Ja juu, kaikki kotikonstit tehty -> rah rah rah. Testataas jälkimarkkinointia. Tiesin kyllä, että VAG on paskaa, mutta että jo 1500 kilometrin jälkeen.
 
Itse hetkellisesti säikähdin kun nakkasin kesäset "käyttöharrasteeseen" alle että jotain hajosi, kun puolsi niin perkeleesti. Kunnes muistin että nuo kesärattaat on perkeleen uraherkät, siirryin ajamaan 10cm keskemmälle ja taas menee suoraan..
 
Lähtee sähkösiitin huoltoon, kun vasempi etujarru päätti ettei se nyt päästä enää irti. Ja juu, kaikki kotikonstit tehty -> rah rah rah. Testataas jälkimarkkinointia. Tiesin kyllä, että VAG on paskaa, mutta että jo 1500 kilometrin jälkeen.
Aika kova meno, jos dildossa on jarru, VAGinaa ajettu ilmeisesti aika rajusti tuo 1500km. Näinkö tuo pitäisi ymmärtää, kun selkeydessä on hieman toivomisen varaa?
 
Aika kova meno, jos dildossa on jarru, VAGinaa ajettu ilmeisesti aika rajusti tuo 1500km. Näinkö tuo pitäisi ymmärtää, kun selkeydessä on hieman toivomisen varaa?

Eli Seat Mii Electricin etujarru vasemmalla laahaa kovin. Välillä on vasen levy tosi kuuma ja välillä se rahisee todella infernaalisesti. Kyseessä varmaan jarrulevy kiero tai jarrupalat tai satula tms. jotenkin särki.

Välillä kulutus pomppaa rahinan seurauksena reilusti. On tehty kaikkia kunnon jarrutuksia ja muita herkistelytoimenpiteitä, mutta näillä ei vaikutusta. Ja tosiaan se on se vasen jarru josta se kuuluu. Tänään tuli ajettua pakosti 50kmh vauhtia maltillisella 25kwh kulutuksella.
 
Aika kova meno, jos dildossa on jarru, VAGinaa ajettu ilmeisesti aika rajusti tuo 1500km. Näinkö tuo pitäisi ymmärtää, kun selkeydessä on hieman toivomisen varaa?

Ongelma lienee lähinnä toisin päin, tuolla kun pystyy ajot ajamaan niin ettei jarruun välttämättä juuri kosketa 1500km aikana, levyt voi ruostua käytön puutteesta
 
Ongelma lienee lähinnä toisin päin, tuolla kun pystyy ajot ajamaan niin ettei jarruun välttämättä juuri kosketa 1500km aikana, levyt voi ruostua käytön puutteesta
Jossain sähköautossa taisi olla tämän takia ainakin takana alumiiniset jarrulevyt. Toisena syynä varmasti myös painonsäästö pyörivistä massoista.
 
Halvalla sai hyvää? :hmm: Ja kannattaa tosiaan ajella, jos jarrut laahaa jo niin että jarrulevy kuumenee... Samalla saa sitten syyn vaihtaa lisää osaa, kun kuumuus on rikkonut muutakin.
 
Lähtee sähkösiitin huoltoon, kun vasempi etujarru päätti ettei se nyt päästä enää irti. Ja juu, kaikki kotikonstit tehty -> rah rah rah. Testataas jälkimarkkinointia. Tiesin kyllä, että VAG on paskaa, mutta että jo 1500 kilometrin jälkeen.

Jotain murhetta on VAG:illa / Seatilla on nyt noiden jarrujen kanssa, työkaverin uusi kaasu Leon ST kävi alle 2000 km ajettuna tuossa helmikuussa takasatuloiden, jarrupalojen ja levyjen vaihdossa, kun takajarrut pitivät varsinkin peruuttaessa kauheaa kirskuntaa.
 
Jotain murhetta on VAG:illa / Seatilla on nyt noiden jarrujen kanssa, työkaverin uusi kaasu Leon ST kävi alle 2000 km ajettuna tuossa helmikuussa takasatuloiden, jarrupalojen ja levyjen vaihdossa, kun takajarrut pitivät varsinkin peruuttaessa kauheaa kirskuntaa.

Nykykuluttaja on niin vaativa :) vanhaan hyvään aikaan oli etenkin itäkulkineissa suoranainen ihme jos tiukan jarrutuksen päätteeksi oltiin suurin piirtein tien suuntaisesti.
 
Voihan sun p*kele. Aloin töitten jälkeen äkkiä vaihtamaan tuota viimeistä etutukivarren puslaa sitikkaan. Kaikki meni ennätyksellisen hienosti. Sitten kun menin tukivarren kanssa takaisin autolle huomasin että olin asentanut puslan väärin päin :facepalm: Ei tuo kallis ole mutta hieman ottaa päähän!
 
Oiskohan täällä antaa vinkkiä mikä mättää 2004 vuoden Honda accordissa kun jokunen viikko sitten syttyi ABS-valo, ja sitten vähän aikaa sitten syttyi käsijarruvalokin, eli käsijarruvalo ei sammu vaikka käsijarrun ottaa pois päältä. Olen vaihtanut joka nurkkaan ABS-anturin, ja silti ABS-valo ei sammunut, ja sitten käytin tuota motonetin testerissä jonka mukaan kaikki ABS-anturit olisivat rikki, mutta en kyllä jaksa uskoo että kaikki anturit olisi uutena jo rikki :). Jarrunestettä on MAX rajaan asti eli siitäkään ei johdu. Testailin tuota käsijarruvaloa ottamalla kaapelin pois ABS-ohjausyksiköstä, ja käsijarruvalo hävisi kun otti käsijarrun pois päältä, ABS-valo paloi luonnollisesti joten tällä perusteella vähän mietin voisiko tuossa ABS-ohjausyksikössä olla se vika? En kyllä muutakaa enää keksi.
 
Oiskohan täällä antaa vinkkiä mikä mättää 2004 vuoden Honda accordissa kun jokunen viikko sitten syttyi ABS-valo, ja sitten vähän aikaa sitten syttyi käsijarruvalokin, eli käsijarruvalo ei sammu vaikka käsijarrun ottaa pois päältä. Olen vaihtanut joka nurkkaan ABS-anturin, ja silti ABS-valo ei sammunut, ja sitten käytin tuota motonetin testerissä jonka mukaan kaikki ABS-anturit olisivat rikki, mutta en kyllä jaksa uskoo että kaikki anturit olisi uutena jo rikki :). Jarrunestettä on MAX rajaan asti eli siitäkään ei johdu. Testailin tuota käsijarruvaloa ottamalla kaapelin pois ABS-ohjausyksiköstä, ja käsijarruvalo hävisi kun otti käsijarrun pois päältä, ABS-valo paloi luonnollisesti joten tällä perusteella vähän mietin voisiko tuossa ABS-ohjausyksikössä olla se vika? En kyllä muutakaa enää keksi.

Kannattaisi lukea jollain oikealla testerillä ne vikakoodit. Joku osaa varmaan sanoa mikä testeri soveltuu japanilaisiin.
Turha lähteä arpomaan.
 
Niin varmasti kannattaa, tuota bluedriver obd bt donglea oon katellu mut tuosta ei saa varmuutta ymmärtääkö tuo ihan jokasen eurooppamallin vikakoodit ynnämuut, tuo kun on tarkotettu ilmeisesti pohjois-amerikan malleihin pääasiassa.
 
Niin varmasti kannattaa, tuota bluedriver obd bt donglea oon katellu mut tuosta ei saa varmuutta ymmärtääkö tuo ihan jokasen eurooppamallin vikakoodit ynnämuut, tuo kun on tarkotettu ilmeisesti pohjois-amerikan malleihin pääasiassa.
Todennäköisesti noilla yleisillä näkee vain moottorinvikakoodit. Muut jää sitten näkymättä, kun ne moottorinvikakoodit on standardisoitu ja ne pitää nähdä esim. katsastuksessa, mutta jarrut, automaattivaihteiston ja muut mukavuus/turvalaitteiston vikakoodit niillä ei näy. Vaan tarvitsevat merkkikohtaisen laitteiston.
 
Nyt on sitikassa uusi pusla paikallaan. Toinen kerta toden sanoi, nyt meni pusla oikein päin :) Samalla vaihdoin oikean raidetangon pään kun oli selvästi väljä. Huomenna sitten nelipyöräsuuntaukseen.
1589362018143.png

1589362053528.png


Vanhat puslat lähtivät aika liukkaasti kun en yrittänytkään saada niitä kokonaisena irti.
1589362146449.png
 
Autot ei puolla mihinkään normaalisti :facepalm:

En ymmärrä miten autolla ajetaan monta kuukautta vaikka siinä on selvä vika.
Sun neuvosta rohkaisemana kävin nyt sitten korjaamolla.
Eivät löytäneet mitään ja tästä johtuen eivät rahaakaan ottaneet.

Koeajolla huomasi saman ilmiön mutta eivät osaa sanoa mikä on. Ilmeisesti auto on erittäin uraherkkä (?). Renkaat ovat alkuperäiset 205/55-16.
 
Sun neuvosta rohkaisemana kävin nyt sitten korjaamolla.
Eivät löytäneet mitään ja tästä johtuen eivät rahaakaan ottaneet.

Koeajolla huomasi saman ilmiön mutta eivät osaa sanoa mikä on. Ilmeisesti auto on erittäin uraherkkä (?). Renkaat ovat alkuperäiset 205/55-16.

Auto ei ole uraherkkä vain yhteen suuntaan, urissa auto saattaa vedelle, mutta se vetely menee puolelta toiselle, mikä auto, paljonko ajettu?

Puoltaminen on aina vika alustassa.
 
Entäs vanteet? Jos se tulee paljon enemmän ulos kuin vakiovanne (pienempi ET), niin autosta riippuen saattaa tullakin paljon uraherkemmäksi.

Mulla esim. joskus oli Alfa 156, talvirenkailla oikein mukava ajaa, kesärenkailla ihan kamala vetelijä.
 
Auto ei ole uraherkkä vain yhteen suuntaan, urissa auto saattaa vedelle, mutta se vetely menee puolelta toiselle, mikä auto, paljonko ajettu?

Puoltaminen on aina vika alustassa.
Auto on Honda Civic 2007 1.8 sport, 165 tkm ajettu. Autossa on muutenkin erittäin jäykkä alusta.

Entäs vanteet? Jos se tulee paljon enemmän ulos kuin vakiovanne (pienempi ET), niin autosta riippuen saattaa tullakin paljon uraherkemmäksi.
Käsittääkseni ihan 16 tuuman vanteet. 205/55R16 91H näkyypi renkaissa.
 
Auto on Honda Civic 2007 1.8 sport, 165 tkm ajettu. Autossa on muutenkin erittäin jäykkä alusta.


Käsittääkseni ihan 16 tuuman vanteet. 205/55R16 91H näkyypi renkaissa.

Kunka vanhat renkaat on, voi olla runkovaurio? Jokatapauksessa puoltaminen yhteensuuntaan ei ole normaalia, voi olla jousi poikki tai joku pusla paskana.
 
Kunka vanhat renkaat on, voi olla runkovaurio? Jokatapauksessa puoltaminen yhteensuuntaan ei ole normaalia, voi olla jousi poikki tai joku pusla paskana.
Niinpä tietenkin. Jos oikein luen, niin 1816 näkyy kuvassa eli viikko 18 vuonna 2016? Ostin auton vuosi sitten.
Pian oston jälkeen huomasin, että rengaspaineet vaihteli silloisessa oikeassa eturenkaassa. Ne renkaat, joita pidin viime vuonna edessä taitavat olla nyt takana. En osaa nyt varmuudella sanoa.
Joka tapauksessa, tuossa renkaassa paineet laskivat melko nopeasti johonkin 1.5 baariin. Käytin Euromasterilla ja sieltä löytyi naula. Laittoivat sen kuntoon. Miten tuollaista asiaa osaat katsoa autoa ostaessa..
Kuitissa näkyy, että tekivät renkaan korjauksen, tasapainotuspainot, tubeless-venttiili asennettuna ja vannetyö+tasapainotus+irrotus+kiinnitys.
 
Kokenut rengasasentaja kyllä yleensä huomaa runkovaurion kumia käsitellessään, että siinä mielessä vaurioituneen kumin olisi pitännyt löytyä paikkauksen yhteydessä.

Vähäänkään kalliimpaa käytettyä autoa ostaessa ei nyt kannata kummoista huomiota antaa alla oleville kumeille, mitä nyt loppuun ajetuista tai kiinan halppiksista voi koittaa tingata alennusta.
Tietysti jos auton alla on uudet merkkirenkaat voi niistä vähän maksaa tai jos olet ostamassa jotain maasturia tai vastaavaa, johon kumit ovat kalliit kannattaa asiaan kiinnittää vähän enemmän huomiota.
Mutta suhteellisen perus autojen peruskoot ovat sen verran halpoja että niiden uusiminen ei paljoa kirpaise.
 
Osa tilattu , mutta onhan se yhtä vittusaatanaa vaihtaa kotipihalla tuollasta :btooth: ja toki ykskään pultti / mutteri ei tuu aukeemaan sovinnolla
 
Sun neuvosta rohkaisemana kävin nyt sitten korjaamolla.
Eivät löytäneet mitään ja tästä johtuen eivät rahaakaan ottaneet.

Koeajolla huomasi saman ilmiön mutta eivät osaa sanoa mikä on. Ilmeisesti auto on erittäin uraherkkä (?). Renkaat ovat alkuperäiset 205/55-16.
Katsoiko ne pyörien kulmat? Sillä ne puoltamiset usein selviää tai siinä yhteydessä selviää, jos alustassa on jotain pielessä miksei ne kulmat pysy kunnnossa.

Jotkut autot ja jotkut renkaat on tietty uraherkempiä kuin toiset, tai joissain autoissa se tuntuu enemmän. Mutta uraherkkyyden ja puoltamisen ero on siinä, että uraherkkä vetelee eri suuntiin sen tien mukaan. Jos aina puoltaa tiettyyn suuntaan niin silloin kyse ei ole uraherkkyydestä. Tosin ei alusta kunnossa ole silloinkaan jos auto vetelee voimakkaasti urissa.
 
Onpa menny Briggs&Santapaperin sivut päin vittua. Ennen sieltä löys helposti koneen sarjanumerolla varaosat ja räjäytyskuvat. Nyt ei löydy kun ulinaa että pitäs tietää milloin kone on ostettu ja olik mikä mallinumero ja sarjanumero ja ja paljonko on paavi pitkä. Pitäkööt tunkkinsa
 
175cm.

Paavi Franciscus on pitkä siis.
 
Onpa menny Briggs&Santapaperin sivut päin vittua. Ennen sieltä löys helposti koneen sarjanumerolla varaosat ja räjäytyskuvat. Nyt ei löydy kun ulinaa että pitäs tietää milloin kone on ostettu ja olik mikä mallinumero ja sarjanumero ja ja paljonko on paavi pitkä. Pitäkööt tunkkinsa

Manuals | Briggs & Stratton Eikö tuolta löydy edelleen? Ainakin varaosaluettelo löytyi omaan koneeseen
 
Ilmeisesti tuo pitää purkaa osiin että löytää sen mallinumeron. Toi sarjanumero on briggsin wepsisivun tietojen kanssa tarjolla (QR koodilla) ns näkyvillä/tyrkyllä ajatuksella käytät tätä.
450:stä on helpompi kyllä löytää tää info kuin tuosta 500E vekotteesta. Hemmetin husqu.
 
Mulla 450E. Siinä on öljyntäyttöputken ja pakoputken välisellä kyljellä. Näkyy tosi huonosti, mutta kun kännykän valolla antaa epäsuorasti valoa niin alkaa näkymään.
 
Ahaa, voisitko ystävällisesti kertoa millä tapaa tämä mittaus toteutetaan?

Tiedä menikö tämä jo...
Aseta yleismittari mittaamaan vastusta. Laita mittajohdon toinen pää runkoon ja toinen pää polttimon liittimen plussaan. Jos näyttää ääretöntä niin kaikki on ok, jos nollaa tai muutamaa ohmia niin johto on todennäköisesti jostain oikosulussa runkoon.

Voit myös mitata lampun kannan miinuksesta runkoa vasten. Tällöin vastusarvon pitäisi olla suunnilleen nolla. Jos vastusta löytyy paljon, voi jossain liitoksessa olla hapettumaa.
 
Aah, kuukauden seisotuksen jälkeen w220 s-mersu päättääkin jättää yhden nurkan korkealle, ei väliä vaikka sammuttaa auton, kuskin puolelta ei keula laske, ei vapauta paineita.

Räpläilin johtoja ja liittimiä, tuloksena airmatic, epc, esp, abs, transmission ja Power steering failuret tauluun:btooth:

Lopulta sain nuo muut pois mutta airmatic failure jäi(valkoisella). Kompressori ei käynnisty, aiemmin käynnistyi liiankin tiuhaan.

Kolmelta pitäisi lapset ja vaimo hakea pois töistä/hoidosta, talon kakkosauto on kaksipaikkainen.

Tämä vapaapäivä oli tarkoitus käyttää siihen että kiertelen autoliikkeitä ja vaihdan tuon mersun jos sopivan erilainen auto olisi löytynyt, sen sijaan olen maannut alla ja karistellut hiekka/kurapaskoja sisälokareista korviin, naamalle, paidan sisään...

Työkaverilla olisi star, mutta hän on lomareissulla. Ainoa jonka tiedän tältä kylältä.

Noh, eipähän sattunut nämä viat heti uudelle omistajalle.
 

Liitteet

  • 20200515_130413_copy_1612x1209.jpg
    20200515_130413_copy_1612x1209.jpg
    864,5 KB · Luettu: 99
  • 20200515_130401_copy_1612x1209.jpg
    20200515_130401_copy_1612x1209.jpg
    794,7 KB · Luettu: 98
Juuri katsoin videoita tuollaisen S-mersun alustahommista ja kiittelin, että onneksi omassa Mersussa on ihan perinteinen alusta. Oli sekä hankalan, että kalliin näköistä hommaa.
 
Ei se varsinaisesti mikään hankala ole, eikä kalliskaan kun tilaa vaikkapa Amazonista osat. Hankalinta on tuo vikapaikan löytäminen ilman staria...nooh, jokatapauksessa nyt kun en enää autoliikkeisiin kerkeä niin auto päätti korjata itsensä. Jospa se oli vain jokin korkeampi voima joka esti minua sotkeutumasta taas uusiin ongelmiin.

...ja niistä puheenollen, pitäisi vielä vaihdella kakkosautoon iskarit, jouset ja jarrut.

Helppoa ainakin tässä golf 5 pohjaisessa octaviassa irrottaa iskari. rautakanki alatukivarren reikään, istu kangen päälle ja möykytä moskalla kiinnityspultin kohtaan, lopuksi pyllähdä selällesi työkalujen päälle kun iskari lopulta irtoaa.:smile:
 

Liitteet

  • 20200515_165913_copy_1612x1209.jpg
    20200515_165913_copy_1612x1209.jpg
    858,3 KB · Luettu: 159
...ja niistä puheenollen, pitäisi vielä vaihdella kakkosautoon iskarit, jouset ja jarrut.

Helppoa ainakin tässä golf 5 pohjaisessa octaviassa irrottaa iskari. rautakanki alatukivarren reikään, istu kangen päälle ja möykytä moskalla kiinnityspultin kohtaan, lopuksi pyllähdä selällesi työkalujen päälle kun iskari lopulta irtoaa.:smile:
Onnistuuko molemmilla puolilla samalla menetelmällä? Muistelen, että golf iv:ssa toisella puolella vetari jää kantamaan ennen kuin iskari irtoaa alapäästään.
 
Etsi moottorin mallinumerolla, älä sarjanumerolla. Kyllä ainakin omaan ruohonleikkuriin löytyy heti iso pino manuaaleja.
Tässä oli sellainen "sokeain kirjoituksella" kirjoitettu sarjanumero lohkon kyljessä. Hyvin peittyi hapettumiin/naturell jäämiin joita päällä oli. Aiemmin olen nähnyt meistettyjä näissä, en osannut hakea noin pientä pistekirjoitus pränttiä.
 
Onnistuuko molemmilla puolilla samalla menetelmällä? Muistelen, että golf iv:ssa toisella puolella vetari jää kantamaan ennen kuin iskari irtoaa alapäästään.
Ei näköjään onnistu molemmin puolin...tai irti lähti kyllä iskari, vaan niin lähti vetarikin murroksesta, siinäpä se mukavasti menikin 3,5h tapellessa kasaan:beye: tällä puolella ei pultitkaan auenneet suosiolla, kaikki oli yhtä tappelua.
 
Tuo on kyllä yks paska kun noita miinoja löytyy. Ittellä menny vaihteiston öljyt pellolle samalla tappaa ja just vetareiden nivelet pompannu ulos..
 
Sopinee tänne vaikka kyse onkin perämoottorista. Vanha 2 tahti 1980 valmistettu.
Mittailin puristuspaineita ja ekasta sylinteristä noin 90psi ja toisesta noin 45psi. Ei ilmeisestikään hyvät lukemat. Mitä ilmeisemmin männät/sylinterit kuluneet. Lukemat eivät muuttuneet uudella kansipahvilla mihinkään. Varsinainen ongelma on että uusia mäntiä en löydä mistään. Pitäisi varmaankin porauttaa ylikokoon? Tuossa linkissä näkyy varaosanumerot => Linkki

Voisiko kuitenkin olla vain männänrenkaat olisivat kuluneet? Niitä kun saisi vielä ostettua uutena. Miten sen voisi mitata kotikonstein? Miten asiassa kannattaisi edetä?
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
284 948
Viestejä
4 895 207
Jäsenet
78 897
Uusin jäsen
Tohtorigerhard

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom