Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:05 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>
Riippuu mittarista, mutta yleensä ne ei pysy vilkun mukana, varsinkaan halvemmat.Äsken piti isäukon peräkärryn oikea takavilkkuvalo katsoa että miksi se ei toimi.
Otin suojapleksin irti ja irroitin polttimon. En nähnyt selvästi että polttimo olisi rikki.
Mittasin yleismittarilla vilkku ollessa päällä jännitteen vilkun navoista. Jännite vaihteli noin 3-8 volttia vilkun tahdissa. Ajattelin että nyt on johdoissa vikaa kun noin matala jännite. Laitoin kuitenkin uuden polttimon ja kas kummaa se toimi hyvin. Miksi yleismittari näyttää noin pieniä lukemia? Pitääkö yleismittarin käytössä on pitkään kestävä, yhtämittainen jännite jotta se laitteella saadaan luettua kunnolla?
Miksi ei? Eikö sillä autolla ole kuitenkin käyttöarvo?Tarkoituksena myydä auto kun renkaat alkaa olla loppu. Reilun parin tonnin autoon ei viitsi uutta rengassettiä ostaa.
Sehän rupee wörkkimään, rajotin vielä 5000 rpm ja TPS rajotettu 40%. Silti jo aika eläin
Arvokkaat on takajarrut kun juuri kattelin omaan autoon levyt ja palat 65€ +10 € postit. Ja vaikka olisin valinnut kalleimmat osat niin alle 100€ olis jääny.
Kyllä nuo zimmermann reikälevyt on omaankin autoon 60-70€ per levy eteen eli ei tuo nyt niin kallis hinta ole. Asia sitten erikseen huomaako loppujenlopuksi noissa mitään eroa jos vaikka trw vertaisi mikä on myös laatumerkki.302mm Zimmermanin levyt ja Ferodon palat laitoin. Taakse nuo vakiot. Eteen sitten menee jäähdytetyt 321mm levyt.
Mikä juttu tää on, että tosi moni polttaa kumia jarrulla, tossakin vaikuttas ja kuulostas löylyä riittävän ihan ilman jarrujakin... Juniorina mulla oli -78 camaro, jossa ei todellakaan ollu noin paljoa tehoa, ja sekin jo piirti mustaa pirun pitkään paikaltaan ilman jarrukikkailuja. Anyways asiallinen laite sulla siinä duunin alla, tykkään.
Kyllä nuo zimmermann reikälevyt on omaankin autoon 60-70€ per levy eteen eli ei tuo nyt niin kallis hinta ole. Asia sitten erikseen huomaako loppujenlopuksi noissa mitään eroa jos vaikka trw vertaisi mikä on myös laatumerkki.
Ok no sitten ne levyt on Audiin vaan kalliimmat vaikka hondassa melkein sama jarrulevykoko.Mulle tuli ihan perus zimmermanit, ei mitään reikälevyjä.
Se on ollut ikäänkuin vara-autona, kun olen itse etätöissä. On sillä kuitenkin puolet perheen ajoista ajettu, kun ei viitsi uudempaan rullata kilometrejä vanhan seistessä.Miksi ei? Eikö sillä autolla ole kuitenkin käyttöarvo?
Mikä juttu tää on, että tosi moni polttaa kumia jarrulla, tossakin vaikuttas ja kuulostas löylyä riittävän ihan ilman jarrujakin... Juniorina mulla oli -78 camaro, jossa ei todellakaan ollu noin paljoa tehoa, ja sekin jo piirti mustaa pirun pitkään paikaltaan ilman jarrukikkailuja. Anyways asiallinen laite sulla siinä duunin alla, tykkään.
Juu kyllähän mä arvasin että ei ihan perusperheauto kokoa ole nuo jarrut kun hintaa on ton verran Mullahan on tossa perhevankkurissa varmaan pienemmät etulevyt kun sulla takalevyt vaikka onkin painavahko auto tosin tehoton.302mm Zimmermanin levyt ja Ferodon palat laitoin. Taakse nuo vakiot. Eteen sitten menee jäähdytetyt 321mm levyt.
Editedit.
Ymmärrän kyllä et jarruhommissa pääsee halvalla jos autossa ei ole tehoja ja painoa
Mitäs raati sanoo, minkälaisia oireita vuotava suutin aiheuttaa auton käyntiin?
...
Vaihdoin öljyt juuri, ei mitenkään huomattavasti tuoksahtanut bensa öljyn seasta. En tosin tiedä mitenkä nopeasti haihtuu. Polttoaineletkuja en ole kuin silmämääräisesti tarkastellut, mutta olettaisin että näkyisi myös vuotoja jos ilmaa tulee sekaan.Jos se on pidemmän aikaa tuota tehnyt, niin varmaan öljykin haisee bensalle, jos suutin vuotaa. Onko polttoaineletkut tarkistettu, ettei ole pykimiä ja ota ilmaa sekaan?
Akkua tulee melko säännöllisesti irroiteltua, mutta eipä sillä juuri vaikutusta tuohon ole.Itsellä teki amerikan ruiskuvehkeessä vehkeessä ecuvika samaa, eli rikasti kuumalla koneella liikaa. 20c pakkasella törähti hyvin käymään, mutta jo nollakelillä alkoi horimaan liikaa bensaa ja kuumana sai sahata aivan saatanasti apukaasun ja bensanhajun kera. Kerkesin jo tukinkin nostaa, ennenkun huvikseen testasin toisella eculla.
Onko miten paha nakki nostaa tukki ja laittaa virta päälle? Tai jos vaikka tulpan nostaisi joka pytystä pienen odotuksen jälkeen jos olisi märkä? Tai nappaat suuttimen töpselin irti yks kerrallaan, jos jonkun pytyn kohdalla vika häviää ja järki tulee käymiseen niin sielläpä vika. Kai neloskonettakin voi kolmella käyttää, v6 nyt ainakin voit koettaa ja pysyy vielä hienosti käynnissä.
Ainiin, ennenkun teet mitään niin käytä akku irti, se ei maksa mitään pl. mahd radiokoodi.
Siis 700e raidetangonpään vaihdosta? Vaihdappa alkuun korjaamoa. Rt pää perusmallin vehkeisiin maksaa sen 5-50€ ja vaihto on 30min homma + nelipyöräsuuntaus (kierteiden laskeminen ym. humpuuki kannattaa unohtaa).Onko asiantuntijoilla ideoita miksi auto puoltaa oikealle? Suurin haitta on se, että ajaessa suoraan joutuu koko aika pitää nimenomaan vasemmalta puolelta ratista. Heti jos päästää irti, lähtee se menemään iloisesti oikealle päin ja aika äkkiä ollaan ojassa. Ratti on kuitenkin suht suora.
Viime syksynä tehty kaikki jarrulevyt+palat, oikea raidetangon pää, oikea alatukivarsi ja nelipyöräsuuntaus. Auto kävi hiljattain katsastuksessa: moitteitta läpi. Koronan takia heittivät mut pihalle operaation ajaksi niin tiedä sitten tekikö mitään
Tosin eräs korjaaja kerran katsoi johonkin X asiaan liittyen niin raidetanko oli jotenkin vähän väljä eli vaihto olisi ajankohtaista joskus, mutta ei ihan lähiaikoina. Aikaa tästä on kilometreinä varmaan 5000-8000, kuukausissa noin 7. Hänen oma hatusta heitetty hinta oli alkaen 700 euroa töineen moinen niin en kyllä siltä istumalta lähtenyt korjaamaan.
Kannattaako välittää tuosta puoltamisesta? Mitä nyt renkaat menee sitten ihan slickist mut ei voi mitään.. Tiedä sitten olenko ajanut katukivetyksiin?
Sori, tarkoitin ihan koko raidetangon vaihtoa. Ei pelkkiä päitä. Eihän ne maksakaan mitään verrattuna tuohon. Tämä liike joka syksyllä huolsi auton otti oikeasta raidetangon päästä 21.44€.Siis 700e raidetangonpään vaihdosta? Vaihdappa alkuun korjaamoa. Rt pää perusmallin vehkeisiin maksaa sen 5-50€ ja vaihto on 30min homma + nelipyöräsuuntaus (kierteiden laskeminen ym. humpuuki kannattaa unohtaa).
Jos et ihan peukalo keskellä kämmentä ole niin tunkilla autoa ylös niin että pyörä ilmassa, reipas ote pyörästä klo 9-15 ja koetat käännellä. Jos pyörä lonksuu ja tuntuu välystä niin raidetangonpään suuntaan kannattaapi katsella.
Meinaatko hammastankoa/ohjausvaihdetta?tarkoitin ihan koko raidetangon vaihtoa
Onko asiantuntijoilla ideoita miksi auto puoltaa oikealle? Suurin haitta on se, että ajaessa suoraan joutuu koko aika pitää nimenomaan vasemmalta puolelta ratista. Heti jos päästää irti, lähtee se menemään iloisesti oikealle päin ja aika äkkiä ollaan ojassa. Ratti on kuitenkin suht suora.
Viime syksynä tehty kaikki jarrulevyt+palat, oikea raidetangon pää, oikea alatukivarsi ja nelipyöräsuuntaus. Auto kävi hiljattain katsastuksessa: moitteitta läpi. Koronan takia heittivät mut pihalle operaation ajaksi niin tiedä sitten tekikö mitään
Tosin eräs korjaaja kerran katsoi johonkin X asiaan liittyen niin raidetanko oli jotenkin vähän väljä eli vaihto olisi ajankohtaista joskus, mutta ei ihan lähiaikoina. Aikaa tästä on kilometreinä varmaan 5000-8000, kuukausissa noin 7. Hänen oma hatusta heitetty hinta oli alkaen 700 euroa töineen moinen niin en kyllä siltä istumalta lähtenyt korjaamaan.
Kannattaako välittää tuosta puoltamisesta? Mitä nyt renkaat menee sitten ihan slickist mut ei voi mitään.. Tiedä sitten olenko ajanut katukivetyksiin?
Onko asiantuntijoilla ideoita miksi auto puoltaa oikealle? Suurin haitta on se, että ajaessa suoraan joutuu koko aika pitää nimenomaan vasemmalta puolelta ratista. Heti jos päästää irti, lähtee se menemään iloisesti oikealle päin ja aika äkkiä ollaan ojassa. Ratti on kuitenkin suht suora.
Viime syksynä tehty kaikki jarrulevyt+palat, oikea raidetangon pää, oikea alatukivarsi ja nelipyöräsuuntaus. Auto kävi hiljattain katsastuksessa: moitteitta läpi. Koronan takia heittivät mut pihalle operaation ajaksi niin tiedä sitten tekikö mitään
Tosin eräs korjaaja kerran katsoi johonkin X asiaan liittyen niin raidetanko oli jotenkin vähän väljä eli vaihto olisi ajankohtaista joskus, mutta ei ihan lähiaikoina. Aikaa tästä on kilometreinä varmaan 5000-8000, kuukausissa noin 7. Hänen oma hatusta heitetty hinta oli alkaen 700 euroa töineen moinen niin en kyllä siltä istumalta lähtenyt korjaamaan.
Kannattaako välittää tuosta puoltamisesta? Mitä nyt renkaat menee sitten ihan slickist mut ei voi mitään.. Tiedä sitten olenko ajanut katukivetyksiin?
Onko asiantuntijoilla ideoita miksi auto puoltaa oikealle? Suurin haitta on se, että ajaessa suoraan joutuu koko aika pitää nimenomaan vasemmalta puolelta ratista. Heti jos päästää irti, lähtee se menemään iloisesti oikealle päin ja aika äkkiä ollaan ojassa. Ratti on kuitenkin suht suora.
Viime syksynä tehty kaikki jarrulevyt+palat, oikea raidetangon pää, oikea alatukivarsi ja nelipyöräsuuntaus. Auto kävi hiljattain katsastuksessa: moitteitta läpi. Koronan takia heittivät mut pihalle operaation ajaksi niin tiedä sitten tekikö mitään
Tosin eräs korjaaja kerran katsoi johonkin X asiaan liittyen niin raidetanko oli jotenkin vähän väljä eli vaihto olisi ajankohtaista joskus, mutta ei ihan lähiaikoina. Aikaa tästä on kilometreinä varmaan 5000-8000, kuukausissa noin 7. Hänen oma hatusta heitetty hinta oli alkaen 700 euroa töineen moinen niin en kyllä siltä istumalta lähtenyt korjaamaan.
Kannattaako välittää tuosta puoltamisesta? Mitä nyt renkaat menee sitten ihan slickist mut ei voi mitään.. Tiedä sitten olenko ajanut katukivetyksiin?
Joo juuri sitä.Meinaatko hammastankoa/ohjausvaihdetta?
Ainakin 2 kuukautta.Kuinka kauan se on tehnyt tuota puoltamista?
No voi helvetti. Kun tosiaan mulla toinen puoli on vaihdettu, mutta toinen puoli ei. Onhan tuollainen operaatio nyt halvempi kuin sen hammastangon vaihdon..Itsellä oli vastaavaa, mutta sisempi raidetanko meni uusiksi vasemmalta, no uusitin sitten kaikki molemmilta sivuilta. Olikohan työt 1,5h ja osat 60e (sisemmät) ja (50e ulommat) sekä suuntaus päälle.
Ainakin 2 kuukautta silleen häiritsevästi, mutta mun mielestä aina vähän puoltanut. Eräs enemmän autoista ymmärtävä tuttu viime kesänä ajo ja sano että ihan normaalia. Autot vissiin kuitenkin aina jonkin verran puoltaa oikealle normaaliolosuhteissa, koska tiet on suunniteltu silleen että se sadevesi ohjautuisi ojaan. Jotain tuollaista muistelisin.Onko vasta ruennut puoltamaan, vai onko puoltanut pitkäänkin? Onko rengaspaineet kunnossa? Kantaako jarrut (vaikka vasta laitettu)? Onko kolautettu kulmaa johonkin (saattaa vääntää jotain)?
Muuttuiko puoltaminen yhtään, kun vaihdoit kesärenkaat alle?Joo juuri sitä.
Ainakin 2 kuukautta.
No voi helvetti. Kun tosiaan mulla toinen puoli on vaihdettu, mutta toinen puoli ei. Onhan tuollainen operaatio nyt halvempi kuin sen hammastangon vaihdon..
Tuota voisi kokeilla mahdollisesti. Autossa on muutenkin erittäin jäykkä alusta, kilinoita kolinoita kuuluu muutenkin mutta kuuluvat ilmeisesti asiaan kun ei katsastaja sanonut niin mitään. Ruosteisista jarrukilvistä anto korjauskehotuksen mutta niillähän ei ole mitään virkaa.
Vanha auto kuitenkin silleen ja varmaan arvoltaan noin 4500 euroa niin ei kyllä nyt jokaista kuluvaa osaa viitsisi vaihtaa, autolla ajettu 165tkm.
Ainakin 2 kuukautta silleen häiritsevästi, mutta mun mielestä aina vähän puoltanut. Eräs enemmän autoista ymmärtävä tuttu viime kesänä ajo ja sano että ihan normaalia. Autot vissiin kuitenkin aina jonkin verran puoltaa oikealle normaaliolosuhteissa, koska tiet on suunniteltu silleen että se sadevesi ohjautuisi ojaan. Jotain tuollaista muistelisin.
Rengaspaineita katselen yleensä kaksi kertaa jopa kuukaudessa. Pidän sellaista 2.2 bar.
Kyllä jarrut kantaa, katsastuslapussa kuulemma etu- ja taka-akselin ero 0 %. Vai ymmärsinkö nyt väärin mitä tarkoitit?
On hyvin mahdollista, koska auto on suhteellisen matala jo tehtaalta tullessaan. Jokainen hidaste sun muu täytyy ottaa rauhallisesti tai edestä ottaa pohja kiinni. Hyvin mahdollista myös että olen törmännyt katukivetykseen. Jos tämä olisi syy, niin silloinko nelipyöräsuuntaus olisi lääke?
Mieluummin sitten samalla laittaa toiselta puolelta kuntoon raidetangot ja päät kuin pelkän suuntauksen.
Oletetaan, että en tee mitään asialle. Mitä seuraamuksia muuta kuin että renkaista tulee slicksit? Polttoaineenkulutus ihan normaalilla tasolla.
Joo juuri sitä.
Ainakin 2 kuukautta.
No voi helvetti. Kun tosiaan mulla toinen puoli on vaihdettu, mutta toinen puoli ei. Onhan tuollainen operaatio nyt halvempi kuin sen hammastangon vaihdon..
Tuota voisi kokeilla mahdollisesti. Autossa on muutenkin erittäin jäykkä alusta, kilinoita kolinoita kuuluu muutenkin mutta kuuluvat ilmeisesti asiaan kun ei katsastaja sanonut niin mitään. Ruosteisista jarrukilvistä anto korjauskehotuksen mutta niillähän ei ole mitään virkaa.
Vanha auto kuitenkin silleen ja varmaan arvoltaan noin 4500 euroa niin ei kyllä nyt jokaista kuluvaa osaa viitsisi vaihtaa, autolla ajettu 165tkm.
Ainakin 2 kuukautta silleen häiritsevästi, mutta mun mielestä aina vähän puoltanut. Eräs enemmän autoista ymmärtävä tuttu viime kesänä ajo ja sano että ihan normaalia. Autot vissiin kuitenkin aina jonkin verran puoltaa oikealle normaaliolosuhteissa, koska tiet on suunniteltu silleen että se sadevesi ohjautuisi ojaan. Jotain tuollaista muistelisin.
Rengaspaineita katselen yleensä kaksi kertaa jopa kuukaudessa. Pidän sellaista 2.2 bar.
Kyllä jarrut kantaa, katsastuslapussa kuulemma etu- ja taka-akselin ero 0 %. Vai ymmärsinkö nyt väärin mitä tarkoitit?
On hyvin mahdollista, koska auto on suhteellisen matala jo tehtaalta tullessaan. Jokainen hidaste sun muu täytyy ottaa rauhallisesti tai edestä ottaa pohja kiinni. Hyvin mahdollista myös että olen törmännyt katukivetykseen. Jos tämä olisi syy, niin silloinko nelipyöräsuuntaus olisi lääke?
Mieluummin sitten samalla laittaa toiselta puolelta kuntoon raidetangot ja päät kuin pelkän suuntauksen.
Oletetaan, että en tee mitään asialle. Mitä seuraamuksia muuta kuin että renkaista tulee slicksit? Polttoaineenkulutus ihan normaalilla tasolla.
Aika kova meno, jos dildossa on jarru, VAGinaa ajettu ilmeisesti aika rajusti tuo 1500km. Näinkö tuo pitäisi ymmärtää, kun selkeydessä on hieman toivomisen varaa?Lähtee sähkösiitin huoltoon, kun vasempi etujarru päätti ettei se nyt päästä enää irti. Ja juu, kaikki kotikonstit tehty -> rah rah rah. Testataas jälkimarkkinointia. Tiesin kyllä, että VAG on paskaa, mutta että jo 1500 kilometrin jälkeen.
Aika kova meno, jos dildossa on jarru, VAGinaa ajettu ilmeisesti aika rajusti tuo 1500km. Näinkö tuo pitäisi ymmärtää, kun selkeydessä on hieman toivomisen varaa?
Aika kova meno, jos dildossa on jarru, VAGinaa ajettu ilmeisesti aika rajusti tuo 1500km. Näinkö tuo pitäisi ymmärtää, kun selkeydessä on hieman toivomisen varaa?
Jossain sähköautossa taisi olla tämän takia ainakin takana alumiiniset jarrulevyt. Toisena syynä varmasti myös painonsäästö pyörivistä massoista.Ongelma lienee lähinnä toisin päin, tuolla kun pystyy ajot ajamaan niin ettei jarruun välttämättä juuri kosketa 1500km aikana, levyt voi ruostua käytön puutteesta
Lähtee sähkösiitin huoltoon, kun vasempi etujarru päätti ettei se nyt päästä enää irti. Ja juu, kaikki kotikonstit tehty -> rah rah rah. Testataas jälkimarkkinointia. Tiesin kyllä, että VAG on paskaa, mutta että jo 1500 kilometrin jälkeen.
Jotain murhetta on VAG:illa / Seatilla on nyt noiden jarrujen kanssa, työkaverin uusi kaasu Leon ST kävi alle 2000 km ajettuna tuossa helmikuussa takasatuloiden, jarrupalojen ja levyjen vaihdossa, kun takajarrut pitivät varsinkin peruuttaessa kauheaa kirskuntaa.
Ladan asymmetrik brakes onkin varsinainen meemiNykykuluttaja on niin vaativa vanhaan hyvään aikaan oli etenkin itäkulkineissa suoranainen ihme jos tiukan jarrutuksen päätteeksi oltiin suurin piirtein tien suuntaisesti.
Ladan asymmetrik brakes onkin varsinainen meemi
Oiskohan täällä antaa vinkkiä mikä mättää 2004 vuoden Honda accordissa kun jokunen viikko sitten syttyi ABS-valo, ja sitten vähän aikaa sitten syttyi käsijarruvalokin, eli käsijarruvalo ei sammu vaikka käsijarrun ottaa pois päältä. Olen vaihtanut joka nurkkaan ABS-anturin, ja silti ABS-valo ei sammunut, ja sitten käytin tuota motonetin testerissä jonka mukaan kaikki ABS-anturit olisivat rikki, mutta en kyllä jaksa uskoo että kaikki anturit olisi uutena jo rikki . Jarrunestettä on MAX rajaan asti eli siitäkään ei johdu. Testailin tuota käsijarruvaloa ottamalla kaapelin pois ABS-ohjausyksiköstä, ja käsijarruvalo hävisi kun otti käsijarrun pois päältä, ABS-valo paloi luonnollisesti joten tällä perusteella vähän mietin voisiko tuossa ABS-ohjausyksikössä olla se vika? En kyllä muutakaa enää keksi.
Todennäköisesti noilla yleisillä näkee vain moottorinvikakoodit. Muut jää sitten näkymättä, kun ne moottorinvikakoodit on standardisoitu ja ne pitää nähdä esim. katsastuksessa, mutta jarrut, automaattivaihteiston ja muut mukavuus/turvalaitteiston vikakoodit niillä ei näy. Vaan tarvitsevat merkkikohtaisen laitteiston.Niin varmasti kannattaa, tuota bluedriver obd bt donglea oon katellu mut tuosta ei saa varmuutta ymmärtääkö tuo ihan jokasen eurooppamallin vikakoodit ynnämuut, tuo kun on tarkotettu ilmeisesti pohjois-amerikan malleihin pääasiassa.
Sun neuvosta rohkaisemana kävin nyt sitten korjaamolla.Autot ei puolla mihinkään normaalisti
En ymmärrä miten autolla ajetaan monta kuukautta vaikka siinä on selvä vika.
Sun neuvosta rohkaisemana kävin nyt sitten korjaamolla.
Eivät löytäneet mitään ja tästä johtuen eivät rahaakaan ottaneet.
Koeajolla huomasi saman ilmiön mutta eivät osaa sanoa mikä on. Ilmeisesti auto on erittäin uraherkkä (?). Renkaat ovat alkuperäiset 205/55-16.
Auto on Honda Civic 2007 1.8 sport, 165 tkm ajettu. Autossa on muutenkin erittäin jäykkä alusta.Auto ei ole uraherkkä vain yhteen suuntaan, urissa auto saattaa vedelle, mutta se vetely menee puolelta toiselle, mikä auto, paljonko ajettu?
Puoltaminen on aina vika alustassa.
Käsittääkseni ihan 16 tuuman vanteet. 205/55R16 91H näkyypi renkaissa.Entäs vanteet? Jos se tulee paljon enemmän ulos kuin vakiovanne (pienempi ET), niin autosta riippuen saattaa tullakin paljon uraherkemmäksi.
Auto on Honda Civic 2007 1.8 sport, 165 tkm ajettu. Autossa on muutenkin erittäin jäykkä alusta.
Käsittääkseni ihan 16 tuuman vanteet. 205/55R16 91H näkyypi renkaissa.
Niinpä tietenkin. Jos oikein luen, niin 1816 näkyy kuvassa eli viikko 18 vuonna 2016? Ostin auton vuosi sitten.Kunka vanhat renkaat on, voi olla runkovaurio? Jokatapauksessa puoltaminen yhteensuuntaan ei ole normaalia, voi olla jousi poikki tai joku pusla paskana.