Joo juuri sitä.Meinaatko hammastankoa/ohjausvaihdetta?
Ainakin 2 kuukautta.Kuinka kauan se on tehnyt tuota puoltamista?
No voi helvetti. Kun tosiaan mulla toinen puoli on vaihdettu, mutta toinen puoli ei. Onhan tuollainen operaatio nyt halvempi kuin sen hammastangon vaihdon..Itsellä oli vastaavaa, mutta sisempi raidetanko meni uusiksi vasemmalta, no uusitin sitten kaikki molemmilta sivuilta. Olikohan työt 1,5h ja osat 60e (sisemmät) ja (50e ulommat) sekä suuntaus päälle.
Tuota voisi kokeilla mahdollisesti. Autossa on muutenkin erittäin jäykkä alusta, kilinoita kolinoita kuuluu muutenkin mutta kuuluvat ilmeisesti asiaan kun ei katsastaja sanonut niin mitään. Ruosteisista jarrukilvistä anto korjauskehotuksen mutta niillähän ei ole mitään virkaa.
Vanha auto kuitenkin silleen ja varmaan arvoltaan noin 4500 euroa niin ei kyllä nyt jokaista kuluvaa osaa viitsisi vaihtaa, autolla ajettu 165tkm.
Ainakin 2 kuukautta silleen häiritsevästi, mutta mun mielestä aina vähän puoltanut. Eräs enemmän autoista ymmärtävä tuttu viime kesänä ajo ja sano että ihan normaalia. Autot vissiin kuitenkin aina jonkin verran puoltaa oikealle normaaliolosuhteissa, koska tiet on suunniteltu silleen että se sadevesi ohjautuisi ojaan. Jotain tuollaista muistelisin.Onko vasta ruennut puoltamaan, vai onko puoltanut pitkäänkin? Onko rengaspaineet kunnossa? Kantaako jarrut (vaikka vasta laitettu)? Onko kolautettu kulmaa johonkin (saattaa vääntää jotain)?
Rengaspaineita katselen yleensä kaksi kertaa jopa kuukaudessa. Pidän sellaista 2.2 bar.
Kyllä jarrut kantaa, katsastuslapussa kuulemma etu- ja taka-akselin ero 0 %. Vai ymmärsinkö nyt väärin mitä tarkoitit?
On hyvin mahdollista, koska auto on suhteellisen matala jo tehtaalta tullessaan. Jokainen hidaste sun muu täytyy ottaa rauhallisesti tai edestä ottaa pohja kiinni. Hyvin mahdollista myös että olen törmännyt katukivetykseen. Jos tämä olisi syy, niin silloinko nelipyöräsuuntaus olisi lääke?
Mieluummin sitten samalla laittaa toiselta puolelta kuntoon raidetangot ja päät kuin pelkän suuntauksen.
Oletetaan, että en tee mitään asialle. Mitä seuraamuksia muuta kuin että renkaista tulee slicksit? Polttoaineenkulutus ihan normaalilla tasolla.