• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:05 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Uudella tehostajanpumpulla tilanne lähinnä paheni, pumppu ei käytännössä ilmaannu kunnolla ja kavitoi kun laittaa auton tulille (tehostus toimii normaalisti pl. vanha jurskahtelu). Ajamalla hiljenee hiljalleen, mutta ei täysin lakkaa kavitoimasta.

Tänään paikallaan kääntelin rattia auto sammuksissa varmaan 20 kertaa laidasta laitaan, tämän jälkeen kun löi auton tulille niin kavitointi ja huuto oli 10x pahempaa kuin ennen. Eli pumppu tai putket imee jostain ilmaa sisään?

Edit: pystyskö koko paskan paineistamaan vaikka pyörän pumpulla ilmaa pumppaamalla paluuputkeen ja katsoo mistä pihisee/tirisee?
Ehkä tehostaja vuotaa hieman silloin voi päästä ilmaa järjestelmään paluu puolelta mahdollisesti. Jos vika olisi painepuolella niin nestettä tulisi suihkuna. Kaverilla oli vuoto ohjaustehostimen akselilla joka tunnistaa kääntämisen
 
Viimeksi muokattu:
Mitäs raati sanoo, minkälaisia oireita vuotava suutin aiheuttaa auton käyntiin?

Olisi yksi Bosch LH-Jetronicilla varustettu potilas, jossa oireina kylmästartilla pitkä sahaaminen ennen käynnistymistä, ja käynnistymisen jälkeen korkea tyhjäkäynti (2000rpm) joka korostuu etenkin kylmällä kelillä. Kun kone hieman lämpenee, tyhjäkäynti laskee seilaamaan 800-1100 rpm välille. Lämpimällä koneella käynnistyy välittömästi, mutta voi sammua heti perään, tai käydä hetken todella vaivalloisesti. Ajossa ei mitään ihmeempää huomaa.

Vikaa etsitty imuvuodoista, tyhjäkäyntiventtiilistä, ecun lämpötila-anturista ja sytkäpuolesta mutta eipä noilla ole vaikutusta ollut.

Omia arveluja:
Vaikuttaisi että bensapaine laskee sen jälkeen melko nopeasti, kun auton sammuttaa. Tässä järjestelmässä bensapumppu käynnistyy vasta kun moottorissa on kierroksia, eli kun paine on matala (kylmäkäynnistys), pitää sahata pitkään ennen kuin pumppu saa paineet nostettua. Sen jälkeen kun auto on vartin sammuksissa, polttoainetta vuotaa suuttimesta imusarjaan ja paine laskee. Auto käynnistyy helposti (imusarjaan vuotaneen bensan takia), mutta meinaa sammua kun pumppu ei ole saanut painetta nostettua takaisin.

Muita arvauksia?
 
Jos se on pidemmän aikaa tuota tehnyt, niin varmaan öljykin haisee bensalle, jos suutin vuotaa. Onko polttoaineletkut tarkistettu, ettei ole pykimiä ja ota ilmaa sekaan?
 
Tulipahan vähän katsottua yariksen etulokasuojien sisään. Toisessa kuvassa molempien sisältö, olihan tavaraa jum#lauta.

#arvatkaaolikoruostetta

Eipä siinä, tarkoitus ottaa nuo ruosteet kiinni. Näkymättömille osille voisi tehdä ruosteen poiston ja maalauksen sinkkimaalilla yms ja kotelo suojaa päälle. Itse toki mainitsin tuon sinkkimaalin(paukku), mutta onko kukaan vetänyt jotain siveltävää kamaa ruosteen päälle ja mikä olisi hyvää, sellaista jota ei tarvitsisi pinta maalata? Ferrex?

IMG_20200502_194225.jpg
IMG_20200502_202110.jpg
 
Ferrex on pohjamaali ja ruostuu läpi hetkessä ilman pintamaalia. Temacoatin RM40 esim. hyvää tavaraa kestävään pintaan piiloon jääviin pintoihin. Ruosteen päällä ei sitten oikein mikää toimi, eli puhtaaksi pitäisi saada.
 
Mitäs raati sanoo, minkälaisia oireita vuotava suutin aiheuttaa auton käyntiin?

Olisi yksi Bosch LH-Jetronicilla varustettu potilas, jossa oireina kylmästartilla pitkä sahaaminen ennen käynnistymistä, ja käynnistymisen jälkeen korkea tyhjäkäynti (2000rpm) joka korostuu etenkin kylmällä kelillä. Kun kone hieman lämpenee, tyhjäkäynti laskee seilaamaan 800-1100 rpm välille. Lämpimällä koneella käynnistyy välittömästi, mutta voi sammua heti perään, tai käydä hetken todella vaivalloisesti. Ajossa ei mitään ihmeempää huomaa.

Vikaa etsitty imuvuodoista, tyhjäkäyntiventtiilistä, ecun lämpötila-anturista ja sytkäpuolesta mutta eipä noilla ole vaikutusta ollut.

Omia arveluja:
Vaikuttaisi että bensapaine laskee sen jälkeen melko nopeasti, kun auton sammuttaa. Tässä järjestelmässä bensapumppu käynnistyy vasta kun moottorissa on kierroksia, eli kun paine on matala (kylmäkäynnistys), pitää sahata pitkään ennen kuin pumppu saa paineet nostettua. Sen jälkeen kun auto on vartin sammuksissa, polttoainetta vuotaa suuttimesta imusarjaan ja paine laskee. Auto käynnistyy helposti (imusarjaan vuotaneen bensan takia), mutta meinaa sammua kun pumppu ei ole saanut painetta nostettua takaisin.

Muita arvauksia?
Itsellä teki amerikan ruiskuvehkeessä vehkeessä ecuvika samaa, eli rikasti kuumalla koneella liikaa. 20c pakkasella törähti hyvin käymään, mutta jo nollakelillä alkoi horimaan liikaa bensaa ja kuumana sai sahata aivan saatanasti apukaasun ja bensanhajun kera. Kerkesin jo tukinkin nostaa, ennenkun huvikseen testasin toisella eculla.

Onko miten paha nakki nostaa tukki ja laittaa virta päälle? Tai jos vaikka tulpan nostaisi joka pytystä pienen odotuksen jälkeen jos olisi märkä? Tai nappaat suuttimen töpselin irti yks kerrallaan, jos jonkun pytyn kohdalla vika häviää ja järki tulee käymiseen niin sielläpä vika. Kai neloskonettakin voi kolmella käyttää, v6 nyt ainakin voit koettaa ja pysyy vielä hienosti käynnissä.

Ainiin, ennenkun teet mitään niin käytä akku irti, se ei maksa mitään pl. mahd radiokoodi.
 
Mondeo 1.6 ecoboost 2013 ajettu 203000km ja ainakin turbo hajosi. Auton ostin sakalta maaliskuun puolessavälissä, jolloin mittarissa oli inan yli 200tkm

Ei paljon varotellu, ylämäes loppu veto ja alko nykimine, onni onnettomuudessa oli se että appiukon korjaamo oli alta 400m päässä, tutkitaan lisää, kun vkl ohi. Kai tuossa nyt joku vastuu on kaupalla? Jos vaikka sais varaosat ilman.
 
Mondeo 1.6 ecoboost 2013 ajettu 203000km ja ainakin turbo hajosi. Auton ostin sakalta maaliskuun puolessavälissä, jolloin mittarissa oli inan yli 200tkm

Ei paljon varotellu, ylämäes loppu veto ja alko nykimine, onni onnettomuudessa oli se että appiukon korjaamo oli alta 400m päässä, tutkitaan lisää, kun vkl ohi. Kai tuossa nyt joku vastuu on kaupalla? Jos vaikka sais varaosat ilman.

No ennenkuin epäilee noin uudessa turbovikaa, kannattaa lukea ne vikakoodit. Kannattaa kysyä, et miten menetellään asian kanssa Sakalta.

Auto nykii

Kun auto nykii, niin vika voi olla:

  • Moottorin käyntihäiriö
  • Virranjakaja viallinen (vanhemmissa bensiiniautoissa)
  • Sytytysvika esimerkiksi vanhat ja huonokuntoiset tulpat tai kuluneet suuttimet
  • Imusarjassa on vuoto
  • Polttoainejärjestelmässä on vika, esimerkiksi likainen polttoainesuodatin
  • Vika vaihdelaatikossa
 
Viimeksi muokattu:
Mondeo 1.6 ecoboost 2013 ajettu 203000km ja ainakin turbo hajosi. Auton ostin sakalta maaliskuun puolessavälissä, jolloin mittarissa oli inan yli 200tkm

Ei paljon varotellu, ylämäes loppu veto ja alko nykimine, onni onnettomuudessa oli se että appiukon korjaamo oli alta 400m päässä, tutkitaan lisää, kun vkl ohi. Kai tuossa nyt joku vastuu on kaupalla? Jos vaikka sais varaosat ilman.
Vikakoodien luku
 
Nissan Almera N15 vm. 1999. Etuiskarin suojakumi on tipahtanut ja jäänyt alas jumiin.
Mikähän on voinut moisen aiheuttaa?

Palatakseni vielä asiaan, olisiko jossain hyvää räjäytyskuvaa Almeran etuiskarista?
Kuuluisiko sinne iskarin suojakumin alle joku prikka tms., joka estäisi putoamisen?
Jossain oli prikka, vai muistelenko ihan omiani...?
 
Ei turbolle ole vikakoodia, jos mekaanisesti rikkoutuu. Koodit tuli pa syöttöön. Savusta ja turbon sirkkeliä muistuttava ääni antaa aikas vahvan kuvan.
Kunhan sanoin, että koneen nykimisen aiheuttaa myös 1000+1 muuta asiaa ja monta kaveria olen nähnyt, joilta "turbo hajosi" kun oli auto alkanut nykimään. Toki se voi hajota ja aiheuttaa ongelmat, mutta ei se mikään yksiselitteinen syyllinen ole. Savu ja äänet tosin lisäävät kummasti epäilyä.
 
Mondeo 1.6 ecoboost 2013 ajettu 203000km ja ainakin turbo hajosi. Auton ostin sakalta maaliskuun puolessavälissä, jolloin mittarissa oli inan yli 200tkm

Ei paljon varotellu, ylämäes loppu veto ja alko nykimine, onni onnettomuudessa oli se että appiukon korjaamo oli alta 400m päässä, tutkitaan lisää, kun vkl ohi. Kai tuossa nyt joku vastuu on kaupalla? Jos vaikka sais varaosat ilman.
Itsellä paukkui vastaava mondeon moottori 180tkm kohdalla, 3sylinteri oli ottanut kipeää sekä kampiakselin laakerit, öljyn seassa metallipaskaa. Tilasin itse saksasta uuden moottorin, kun siten säästi pari tonnia, liike asensi ja hetken ajon jälkeen auto vaihtoon. Itsellä meni luotto noihin pikkuturboihin, kun niitä litrasiakin on tuttavapiirissä vaihdettu, sentään takuuseen.

Mut suosittelen koko koneen avaamista, kerran turbo hajonnut. Ettei ole paskaa mennyt läpi.
 
Itsellä paukkui vastaava mondeon moottori 180tkm kohdalla, 3sylinteri oli ottanut kipeää sekä kampiakselin laakerit, öljyn seassa metallipaskaa. Tilasin itse saksasta uuden moottorin, kun siten säästi pari tonnia, liike asensi ja hetken ajon jälkeen auto vaihtoon. Itsellä meni luotto noihin pikkuturboihin, kun niitä litrasiakin on tuttavapiirissä vaihdettu, sentään takuuseen.

Mut suosittelen koko koneen avaamista, kerran turbo hajonnut. Ettei ole paskaa mennyt läpi.

Ja eikös noissa Ecoboosteissa ollu laskettu se n. 200tkm kestoiäksi?
 
Auto on vm1999 Renault Megane ja alkaa olla lokasuojat aika rapsakassa kunnossa. Molemmat etulokasuojat ovat alla olevan kuvan kaltaisessa kunnossa.
Ajattelin että harrastuksena voisin korjata noita jotenkin. Uusia en osta.
Olen mielessäni hahmotellut hieman tuon korjausta.

Onko alla oleva suunnitelma järkevä?
-lokasuoja irti kokonaan
-rälläkällä leikkaa rapeat osat pois kokonaan.
-pakkelilla täyttää reiän ja maalaa spraypullolla.

Minkäänlainen hitsaus ei tule kyseeseen koska en osaa enkä omista laitetta. Kaikki korjaus omatoimisesti tuohon tonnin pommiin.

3oHUZ7V.jpg

Voihan nuo reiät "paikata" laittamalla popniiteillä pellinpalan taustalle ja sitten paklaamalla molemmin puolin..

edit. Tai vaikka liimaamalla possumassalla :D Aka sikaflex :D
 
Auto on vm1999 Renault Megane ja alkaa olla lokasuojat aika rapsakassa kunnossa. Molemmat etulokasuojat ovat alla olevan kuvan kaltaisessa kunnossa.
Ajattelin että harrastuksena voisin korjata noita jotenkin. Uusia en osta.
Olen mielessäni hahmotellut hieman tuon korjausta.

Onko alla oleva suunnitelma järkevä?
-lokasuoja irti kokonaan
-rälläkällä leikkaa rapeat osat pois kokonaan.
-pakkelilla täyttää reiän ja maalaa spraypullolla.

Minkäänlainen hitsaus ei tule kyseeseen koska en osaa enkä omista laitetta. Kaikki korjaus omatoimisesti tuohon tonnin pommiin.

Jos tuon homman tekee budjetilla ilman hitsausta, niin kannattaa säästää mahdollisimman paljon vanhaa peltiä ja käydä nuo ruostekohdat läpi vaikka rälläkkään kiinnitetyllä teräsharjalla.
Vetelee teräsharjalla peltipuhtaaksi ja jos jostain kohdasta menee läpi tai ohueksi, niin muotoilee american joen malliin lasikuitukitillä "tervettä" pintaa.
Sitten vaan kitin päälle happomaali, värimassa ja lakka.

Ohessa american joen rapean matukan ruostekorjaus.
 
Ja siitä happomaalista ei ole sitten kitin päällä mitään iloa vaan se pitää laittaa pellille.
 
Jos tuon homman tekee budjetilla ilman hitsausta, niin kannattaa säästää mahdollisimman paljon vanhaa peltiä ja käydä nuo ruostekohdat läpi vaikka rälläkkään kiinnitetyllä teräsharjalla.
Vetelee teräsharjalla peltipuhtaaksi ja jos jostain kohdasta menee läpi tai ohueksi, niin muotoilee american joen malliin lasikuitukitillä "tervettä" pintaa.
Sitten vaan kitin päälle happomaali, värimassa ja lakka.

Ohessa american joen rapean matukan ruostekorjaus.

Tulee aivan ex-Primeran takakaarien paikkaus molemmilta puolin juuri tuollaisella pakkelilla. Vedetty pakkelin päälle maalia ja vaan nopea myyntikikka tuollainen.
 
Ja siitä happomaalista ei ole sitten kitin päällä mitään iloa vaan se pitää laittaa pellille.

En ole maalari ja tästäkin on montaa koulukuntaa, mutta minulle ovat ammattimaalarit ja maalikauppiaat sanoneet että kitti aina puhtaalle pellille ja sen jälkeen happoväri päälle.
 
Tulee aivan ex-Primeran takakaarien paikkaus molemmilta puolin juuri tuollaisella pakkelilla. Vedetty pakkelin päälle maalia ja vaan nopea myyntikikka tuollainen.

Kyllähän tuossa matukassa oikea korjaus olisi ollut ostaa korjauspellit takakaariin, hitsailla ne paikoilleen ja sitten vasta kitata&maalata lopputulos ilman tuota kanaverkkoa ja lasikuitukittiä.

Lasikuitukitti kyllä kestää kunnolla tehtynä melko paljon rasitusta, joskus vuosia sitten paikattiin kaverin teräsveneen kyljestä rykelmä kiinnitystolppaan hankaamisen aiheutamaa pistekorroosiota ( syvyys 1-2 mm luokkaa, teräslevyn vahvuus kyljessä 6 mm ) sekä muutama laituriin ajamisesta aiheutunut lommo lasikuitukitillä ja sen jälkeen maalattiin koko veneen kyljet ja pohja Tikkurilan Temacoatilla ( kestää upotusrasituksen ), pohjaan Temacoatin päälle myrkkymaali ja kylkiin Temadur 50.
Korjaukset ja maalaus ovat kestäneet hyvinä ainakin sen 6-7 vuotta mitä maalauksesta on aikaa ja päältä ei pysty sanomaan mikä kohta on lasikuitukitillä oikaistu.
 
Viimeksi muokattu:
"Sikaflexillä" korjaaminen ei ole ollenkaan huono ratkaisu jos vaikka pitää pitkää peltipintaa vaihtaa tai lokarin kaaret korjata ilman hitsausvehkeitä. Välttyy pellin vetelyiltä ja limittäissaumassa on koko matkalla täyttöä, eikä kosteus pääse hiipimään alle. Hommassa pitkää olla paljon puristimia ja mahdollisesti popniittejä (näkymättömissä osissa). Liimaksi esim. 2k Loctite 4720 (n. 50e purkki, sekoituspäitä kannattaa ostaa muutama ekstra).
 

Liitteet

  • IMG_9870.JPG
    IMG_9870.JPG
    138,3 KB · Luettu: 155
Rautakaupasta saa vastaavaa jos tuolle Amerikan linjalle meinaa lähteä.

Ei riitä kahdenkaan käden sormet laskemaan niitä pettyneitä harrastajia jotka ovat Amerikasta uittaneet "hyvän" aihion tai valmiin auton. Lähes poikkeuksetta niistä on takahelmat jne korjattu tuolla verkko+kitti menetelmällä.
 
"Sikaflexillä" korjaaminen ei ole ollenkaan huono ratkaisu jos vaikka pitää pitkää peltipintaa vaihtaa tai lokarin kaaret korjata ilman hitsausvehkeitä. Välttyy pellin vetelyiltä ja limittäissaumassa on koko matkalla täyttöä, eikä kosteus pääse hiipimään alle. Hommassa pitkää olla paljon puristimia ja mahdollisesti popniittejä (näkymättömissä osissa). Liimaksi esim. 2k Loctite 4720 (n. 50e purkki, sekoituspäitä kannattaa ostaa muutama ekstra).

Koriliimalla ja pistehitseillähän niitä uusiakin autoja pääosin kasataan, joten menetelmänä ei yhtään hullumpi, kunhan huolehtii osien puhtaudesta ja ruosteettomuudesta ennen liimausta.

Ei riitä kahdenkaan käden sormet laskemaan niitä pettyneitä harrastajia jotka ovat Amerikasta uittaneet "hyvän" aihion tai valmiin auton. Lähes poikkeuksetta niistä on takahelmat jne korjattu tuolla verkko+kitti menetelmällä.

Yhdellä jenkkejä harrastavalla kaverillani on ollut puhallettavana monta tällaista jenkeistä uitettua "helppoa projektia", joissa on puhalluksen jälkeen ollut isoja reikiä ympäri peltejä, kun pakkelit ja kanaverkot ovat lennelleet pois.

Yhdestäkin jenkeissä noin 20 k$ maksaneesta ihan ok näköisestä 60-luvun Mustangista ei jäänyt muita alkuperäisiä peltejä jäljelle kuin katto tolppineen ja siihen kiinnittyvä takapenkin potero, muut pellit olivat joko pakkelilla paikattuja tai sisäpuolelta lähes läpi ruostuneita.
 
Auto on vm1999 Renault Megane ja alkaa olla lokasuojat aika rapsakassa kunnossa. Molemmat etulokasuojat ovat alla olevan kuvan kaltaisessa kunnossa.
Ajattelin että harrastuksena voisin korjata noita jotenkin. Uusia en osta.
Olen mielessäni hahmotellut hieman tuon korjausta.

Onko alla oleva suunnitelma järkevä?
-lokasuoja irti kokonaan
-rälläkällä leikkaa rapeat osat pois kokonaan.
-pakkelilla täyttää reiän ja maalaa spraypullolla.

Minkäänlainen hitsaus ei tule kyseeseen koska en osaa enkä omista laitetta. Kaikki korjaus omatoimisesti tuohon tonnin pommiin.

3oHUZ7V.jpg
Tuolla sisälokarissa on sitten reikä jos toinenkin...
 
Citroën C5 etujousisylinteri vuotaa. Viikonloppuna harrastellaan. :cigarbeye:
 
Tuohon ruostekeskusteluun sen verran , että oikea happomaali ja pakkeli ei kestä päällekkäin . Välissä täytyy olla epoksimaali. Lisäksi jotkut sprayt ei kestä pakkelin kovetetta jne. jne. Renaultin tapauksessa kannattaa tehdä mahdollisimman helppo ja halpa korjaus. Ruostuu se kuitenkin. Ehkä torista purkuautosta uusi suoja jos löytyy samanvärinen parilla kympillä..
 
Citroën C5 etujousisylinteri vuotaa. Viikonloppuna harrastellaan. :cigarbeye:
Tuossa ei taida olla muuta vaihtoehtoja kuin vaihtaa koko tolppa?
Viikonloppuna pitää yrittää vaihtaa käsijarrun vaijerin samanlaiseen kulkineeseen. Se liikkuu vielä joten kuten joten elättelen toiveita että menisi pelkän vaijerin vaihdolla. Tuskin menee.. Satulan vivun sain liikkumaan liottelemalla sitä.
 
Tuossa ei taida olla muuta vaihtoehtoja kuin vaihtaa koko tolppa?
Viikonloppuna pitää yrittää vaihtaa käsijarrun vaijerin samanlaiseen kulkineeseen. Se liikkuu vielä joten kuten joten elättelen toiveita että menisi pelkän vaijerin vaihdolla. Tuskin menee.. Satulan vivun sain liikkumaan liottelemalla sitä.
Juu, tilasin jo uuden. 275 € :cigarbeye:
 
Juu, tilasin jo uuden. 275 € :cigarbeye:
Ai ne ei tuon enempää maksa, onpa hyvä tietää. Itselläkin vähän hikoilee mutta olen toistaiseksi tyytynyt seuraamaan tilannetta.
Surkea homma kun service boxista ei näe enää hintoja ilmaiseksi.
 
Tuohon ruostekeskusteluun sen verran , että oikea happomaali ja pakkeli ei kestä päällekkäin .

Ja vähän yllätyksenä - happomaalin päälläkään ei oikein kestä mikään, minkä yleensä huomaa vasta muutaman vuoden päästä. Oiskohan tohon epoksipohja parasta väliin ennen varsinaista pintaa.
 
Ja vähän yllätyksenä - happomaalin päälläkään ei oikein kestä mikään, minkä yleensä huomaa vasta muutaman vuoden päästä. Oiskohan tohon epoksipohja parasta väliin ennen varsinaista pintaa.

Troton 2K-Happopohjamaali Ainakin tuon tuotteen kohdalla lukee, ettei happopohjamaalin päälle saa maalta epoksipohjamaalia. Pitäisi siis joku peruspohjamaali tai filleri siihen väliin.
 
Satanen tuntuu menevän joka vuosi remontteihin kohta 20-vuotiaaseen corollaan. Nyt on pakoputkessa ennen takaäänenvaimentajaa reikä. Uusi putki&pönttö maksaa 109€, ja tiivistekin on 5€.
 
Satanen tuntuu menevän joka vuosi remontteihin kohta 20-vuotiaaseen corollaan. Nyt on pakoputkessa ennen takaäänenvaimentajaa reikä. Uusi putki&pönttö maksaa 109€, ja tiivistekin on 5€.
7€/kk? Juma on halpaa. Vaihtuuko öljyt kerta vuoteen?
 
Auto on vm1999 Renault Megane ja alkaa olla lokasuojat aika rapsakassa kunnossa. Molemmat etulokasuojat ovat alla olevan kuvan kaltaisessa kunnossa.
Ajattelin että harrastuksena voisin korjata noita jotenkin. Uusia en osta.
Olen mielessäni hahmotellut hieman tuon korjausta.

Onko alla oleva suunnitelma järkevä?
-lokasuoja irti kokonaan
-rälläkällä leikkaa rapeat osat pois kokonaan.
-koritinalla täyttää reiän ja maalaa spraypullolla.

Minkäänlainen hitsaus ei tule kyseeseen koska en osaa enkä omista laitetta. Kaikki korjaus omatoimisesti tuohon tonnin pommiin.

3oHUZ7V.jpg
Korjasin ainoan virheen minkä löysin. Jos sen pakkelihomman menee tekemään, menee sekin tekeminen hukkaan.

Vaihda vielä tuo rapean pois leikkaaminen teräsharjalaikalla pois riipimiseen niin säästät työvaiheissa. Tulee kerralla kunnon pohjat koritinalle.
 
Halpaa tuo kyl joo, kun 15v vanhaan audiini maksoi pelkät kuskin puolen ylätukivarret 180€ :cigarbeye:
 
Halpaa tuo kyl joo, kun 15v vanhaan audiini maksoi pelkät kuskin puolen ylätukivarret 180€ :cigarbeye:
Kolmen edellisen vuoden remonttikustannukset jo yli 300€. Takajarrusatulan vaihto, moniurahihna, syylari, ja nyt pakoputki. Tuohon päälle vielä kilkkeitä satasella, kuten pyyhkijät, jarrupalat, ilman- ja raitisilmansuodattimet. Eli kuluja yhteensä n.400€/3v

Tarkoituksena myydä auto kun renkaat alkaa olla loppu. Reilun parin tonnin autoon ei viitsi uutta rengassettiä ostaa.
 
2 vuoden kustannukset audissa:

Uudet ajovaloumpiot + xenon polttimot 850€
Takajarrut (levyt + palat) 250€
Tulpat ja puolat 350€
Uudet kesärenkaat sekä käytetyt talvivanteet ja renkaat yhteensä 700€
VCDS-kaapeli 300€
Start/stop nappimoduuli 75€
Pari MAP-anturia 120€
2x öljynvaihto suodattimineen 180€
Pyyhkijänsulat 50€
Pakoputken kiristinholkit 22€
= 2897€/2 vuotta :cigarbeye:

edit. Ylätukivarret + 180€
 
Viimeksi muokattu:
Jos audi on automaatti tuohon päälle vielä laatikon korjaus lähivuosina. Muutama tonni.
 
2 vuoden kustannukset audissa:

Uudet ajovaloumpiot + xenon polttimot 850€
Takajarrut (levyt + palat) 250€
Tulpat ja puolat 350€
Uudet kesärenkaat sekä käytetyt talvivanteet ja renkaat yhteensä 700€
VCDS-kaapeli 300€
Start/stop nappimoduuli 75€
Pari MAP-anturia 120€
2x öljynvaihto suodattimineen 180€
Pyyhkijänsulat 50€
Pakoputken kiristinholkit 22€
= 2897€/2 vuotta :cigarbeye:

edit. Ylätukivarret + 180€
Arvokkaat on takajarrut kun juuri kattelin omaan autoon levyt ja palat 65€ +10 € postit. Ja vaikka olisin valinnut kalleimmat osat niin alle 100€ olis jääny.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 232
Viestejä
4 486 787
Jäsenet
74 185
Uusin jäsen
Atte_

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom