Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Ei mennyt ihan putkeen focuksen remontti. Etuvakaajat sai vaihdettua, kun lentävällä leikkas poikki. Ei saanu pihdeillä otetta ja se kierrelukitus oli umpiruosteessa et meni heti pyöreäksi.
Takajouset sit jäi kokonaan vaihtamatta, kun tuennan pultteja ei saanu auki sit mitenkään. Lopulta pultti ja mutteri kyl pyöri, mut samalla pyöri puslakin eli sekin sitten uusittava. 2m rautaputkesta sai vartta hommaan, mut siin alko pelottaa et koko auto putoaa 2-pilarinosturista kun ei vaan aukea. Suurin ongelma tuossa on et mutterin puolelle ei saa mahtumaan kuin lenkkiavaimen. Meni siin samalla kyl pari takapään vakaajan pulttia pyöreäksi, et kait nekin pitäs uusii sit. Todnäk vien kyl korjaamolle tuon homman
 
Nissan antoi vikakoodin P0303 eli kolmossylinterin sytytyskatkos. Vaihdoin tulpat maaliskuussa joten ajattelin että jospa puola on viallinen. Eipä tietenkään ole, kurkkasin tulpanreiästä sisään niin männän päällä on nestettä :facepalm: No, samalla tulee öljyn- ja nesteen syönti kuntoon ja saa jakoketjunkin vaihdettua.
Nyt ei arpa oikein osunut kohdalle :(
 
Mä puolestani pähkäilen, et onnistuuko tuo jotenkin tuon 3.2fsi koneen kannen irroitus koneen ollessa paikallaan. Jos lukitsee toisen puolen kannen nokat, niin teoriassa ei pitäis jaon mennä sekaisin?
 
Noo eihän se ole kuin kokeilla, kunhan sen jaon saa sit tarkistettua luotettavasti jollain opilla jahka jakopää on taas kasassa. En ehkä itse uskaltaisi kun ei muistini mukaan taida saada alapäätä esiin, toki ainahan sitä voi mäntien asennosta arvailla vaan en ite kyllä varmaan rohkenis. Jos vaan vehkeet on niin ei tuo niin paha rasti ois ottaa koko motti kouraan ja katella samaan konkurssiin muutenkin sitä vähe sillä silmällä.

Edit: ja ei tosiaan luuri halunnu tota pdf aukoa niin en tiiä mitä siellä on. Audifinnssiltäkin ainakin jossain vaiheessa olit tainnu tosta koneesta kyselläkkin, siellä varmaan joku seppä tietäs paremmin
 
Tällanen jakopään lukitussarja haltuun niin pitäs olla helpompaa :)


1629737506960.png
 
Focuksen jousijumppa jatkuu... käytin ihan merkkiliikkessä ja he olivat tilanneet väärät jouset (mallikohtaisesta listasta valittu). Mut selvis et tuossa on jokin spesiaalimpi mukavuuspainotteinen, tiedä sit onko ensimmäinen (eläkeläisomistaja) ne siihen auton ollessa uusi vaihdattanut vai miksei niitä näe auton tiedoista. Tuleepahan sit reilu 600km mittariin lisää risalla takajousella, jyrkissä mutkissa ikävä.
 
Lähdin parkista ja keulasta kuului metallinen helinä. Kuulosti siltä kun jotain roikkuisi maassa, tai ottaisi satunnaisesti kiinni. Ääni tosin hävisi 50m ajon jälkeen, eikä mitään erikoista näy?
 
Havaitsin että merssun toisen lohkon takakulma on epäilyttävän märkä, öljyä tihkuu sieltä sun täältä huohotusjärjestelmän seudulta.

No ei mitään, ystävämme Ebaystä toimittivat uudet OEM osat edullisesti. Oli asteikolle 7/10 paskamainen vaihtaa. PCV venttiilille tuleva läpivientihärpäke/stefa on venttiilikopan ja kannen välissä ja oikein mukavasti jumissa siellä. Pari tuntia pikkuhiljaa kilkutellen, vääntäen ja irroitusöljyä käyttäen se sieltä putkahti pois. Tilaa ei juuri ole operoida ja vähän hirvitti käyttää voimaa tuolla seudulla :beye: Mutta ei mitään, hyvä mieli tuli, vähän vaivaa ja kustannukset jotain 150€ OEM osilla. Ja tuli uusittua koko linjasto alusta loppuun. Näkyy tapahtuneen varaosissa myös pientä tuotekehitystä.

asennus.jpg
asennus2.jpg
asennus3.jpg
IMG_20210827_200233.jpg
IMG_20210827_211343.jpg

Sitten odottaisi vielä jarrulevyt joka kulmaan eli noin 45kg malmia :) Boschit tilasin, yht n. 200€. Ei kovin paha.

Yritin jo taannoin takalevyä irroittaa tuhoten 2 kpl T30 kärkiä. Kävelin premium työkaluliikkeeseen ja vaadin parhaan torx kärjen mitä rahalla saa. Myivät Weran impaktikärjet 5€ kpl...melko suolainen hinta. Sunnuntaina näkee joko irtoaa.
 
Viimeksi muokattu:
Havaitsin että merssun toisen lohkon takakulma on epäilyttävän märkä, öljyä tihkuu sieltä sun täältä huohotusjärjestelmän seudulta.

No ei mitään, ystävämme Ebaystä toimittivat uudet OEM osat edullisesti. Oli asteikolle 7/10 paskamainen vaihtaa. PCV venttiilille tuleva läpivientihärpäke/stefa on venttiilikopan ja kannen välissä ja oikein mukavasti jumissa siellä. Pari tuntia pikkuhiljaa kilkutellen, vääntäen ja irroitusöljyä käyttäen se sieltä putkahti pois. Tilaa ei juuri ole operoida ja vähän hirvitti käyttää voimaa tuolla seudulla :beye: Mutta ei mitään, hyvä mieli tuli, vähän vaivaa ja kustannukset jotain 150€ OEM osilla. Ja tuli uusittua koko linjasto alusta loppuun. Näkyy tapahtuneen varaosissa myös pientä tuotekehitystä.

asennus.jpg
asennus.jpg
asennus2.jpg
asennus3.jpg
IMG_20210827_200233.jpg
IMG_20210827_211343.jpg

Sitten odottaisi vielä jarrulevyt joka kulmaan eli noin 45kg malmia :)

Yritin jo taannoin takalevyä irroittaa tuhoten 2 kpl T30 kärkiä. Kävelin premium työkaluliikkeeseen ja vaadin parhaan torx kärjen mitä rahalla saa. Myivät Weran impaktikärjet 5€ kpl...melko suolainen hinta. Sunnuntaina näkee joko irtoaa.
Kai sulla iskumeisseli on?
 
Yaris Verso. Paikaltaan kun lähtee, kulkusuunta eteenpäin, kääntyen oikealle ,kuskin puolelta (vas) rahisee/joku hankaa yms. Kun vauhti kiihtyy se ääni häviää. Tietyssä kulmassa ääni kuuluu ja nimenomaan vain toiselta puolelta. Onko nyt laakeri menossa ? Tarkistan vielä hkirjasta onko se ex omistajan toimesta vaihdettu, muistikuva että on. Vetari se tuskin on?

Miten käytännössä tunkilla hoidetaan laakeri diagnoosi ?

Edit: ääni kuuluu esim kun lähtee kaupan pihasta p- ruudusta, ääni kuuluu niin kauan auto suoristunut käännöksestä.
 
Yaris Verso. Paikaltaan kun lähtee, kulkusuunta eteenpäin, kääntyen oikealle ,kuskin puolelta (vas) rahisee/joku hankaa yms. Kun vauhti kiihtyy se ääni häviää. Tietyssä kulmassa ääni kuuluu ja nimenomaan vain toiselta puolelta. Onko nyt laakeri menossa ? Tarkistan vielä hkirjasta onko se ex omistajan toimesta vaihdettu, muistikuva että on. Vetari se tuskin on?

Miten käytännössä tunkilla hoidetaan laakeri diagnoosi ?

Edit: ääni kuuluu esim kun lähtee kaupan pihasta p- ruudusta, ääni kuuluu niin kauan auto suoristunut käännöksestä.
Viallisen laakerin ääni kasvaa kun nopeus nousee. Voi olla että joku sisälokari tms hankaa renkaaseen. Toinen vaihtoehto on että jarrikilpi on vääntynyt ja hankaa johonkin.
Laakerin voi testata ottamalla kädellä kinni jousesta ja pyörittämällä rengasta. Selviten rikkinäisen laakerin huomaa kun sitä vertaa ehjään puoleen.
E: Voi kuulu myös jarruista, kivi palojen välissä yms
 
Havaitsin että merssun toisen lohkon takakulma on epäilyttävän märkä, öljyä tihkuu sieltä sun täältä huohotusjärjestelmän seudulta.

No ei mitään, ystävämme Ebaystä toimittivat uudet OEM osat edullisesti. Oli asteikolle 7/10 paskamainen vaihtaa. PCV venttiilille tuleva läpivientihärpäke/stefa on venttiilikopan ja kannen välissä ja oikein mukavasti jumissa siellä. Pari tuntia pikkuhiljaa kilkutellen, vääntäen ja irroitusöljyä käyttäen se sieltä putkahti pois. Tilaa ei juuri ole operoida ja vähän hirvitti käyttää voimaa tuolla seudulla :beye: Mutta ei mitään, hyvä mieli tuli, vähän vaivaa ja kustannukset jotain 150€ OEM osilla. Ja tuli uusittua koko linjasto alusta loppuun. Näkyy tapahtuneen varaosissa myös pientä tuotekehitystä.

asennus.jpg
asennus2.jpg
asennus3.jpg
IMG_20210827_200233.jpg
IMG_20210827_211343.jpg

Sitten odottaisi vielä jarrulevyt joka kulmaan eli noin 45kg malmia :) Boschit tilasin, yht n. 200€. Ei kovin paha.

Yritin jo taannoin takalevyä irroittaa tuhoten 2 kpl T30 kärkiä. Kävelin premium työkaluliikkeeseen ja vaadin parhaan torx kärjen mitä rahalla saa. Myivät Weran impaktikärjet 5€ kpl...melko suolainen hinta. Sunnuntaina näkee joko irtoaa.

Hierot sitä pultinkantaa vähän ennen irroitusta paineilmavasaralla, niin lähtee helpommin auki.
 
Viallisen laakerin ääni kasvaa kun nopeus nousee. Voi olla että joku sisälokari tms hankaa renkaaseen. Toinen vaihtoehto on että jarrikilpi on vääntynyt ja hankaa johonkin.
Laakerin voi testata ottamalla kädellä kinni jousesta ja pyörittämällä rengasta. Selviten rikkinäisen laakerin huomaa kun sitä vertaa ehjään puoleen.
E: Voi kuulu myös jarruista, kivi palojen välissä yms
Okei, ääni tosiaan kuulunut jo kauemmin, mutta nyt se rupesi vaivaamaan. Mitä tuolla alla makasin niin siellä ei ollut jarrukilpiä, ruoste näköjään hoitanut ne pois. Ehkä on parempi että puran enemmän tavaraa tieltä pois ja tutkin paremmin.
 
2007 Honda Accord 2.0 VTEC automaatti. Outoja ongelmia auton käynnistämisessä. Välillä joutuu käynnistämään monta kertaa, ja startissa käyttäytyy kuin akku olisi loppu. Useamman yrityksen jälkeen lähtee kuitenkin käyntiin. Nyt seissyt pari päivää käyttämättömänä ja lähti kuin palmun alta. Akku vaihdettu parin kuukauden sisään ja laturikin alle vuosi sitten. Teki samaa myös vanhalla akulla, ja epäilin sen olevan rikki. Älylaturi kertoo akun kuitenkin akun olevan ok ja lataa sitä ihan hyvin.

Auton käynnissä ollessa latausjännite 14,28V, eli laturi näyttäisi toimivan. Ajomatkani ovat lyhentyneet aika paljon, ja mietin voisiko kyse olla vain vähän aikaa latautuvasta akusta + siitä, että näissä akku on aika pieni, 45Ah. Voisiko startti olla menossa rikki? Vai kuluttaako joku sähkölaite auton ollessa lukittuna pikkuhiljaa akkua tyhjäksi?
 
2007 Honda Accord 2.0 VTEC automaatti. Outoja ongelmia auton käynnistämisessä. Välillä joutuu käynnistämään monta kertaa, ja startissa käyttäytyy kuin akku olisi loppu. Useamman yrityksen jälkeen lähtee kuitenkin käyntiin. Nyt seissyt pari päivää käyttämättömänä ja lähti kuin palmun alta. Akku vaihdettu parin kuukauden sisään ja laturikin alle vuosi sitten. Teki samaa myös vanhalla akulla, ja epäilin sen olevan rikki. Älylaturi kertoo akun kuitenkin akun olevan ok ja lataa sitä ihan hyvin.

Auton käynnissä ollessa latausjännite 14,28V, eli laturi näyttäisi toimivan. Ajomatkani ovat lyhentyneet aika paljon, ja mietin voisiko kyse olla vain vähän aikaa latautuvasta akusta + siitä, että näissä akku on aika pieni, 45Ah. Voisiko startti olla menossa rikki? Vai kuluttaako joku sähkölaite auton ollessa lukittuna pikkuhiljaa akkua tyhjäksi?
No paljonko siinä akussa on lepojännite? Miten se käyttäytyy kun ei käynnisty ja joutuu sahaamaan?

Lue vikakoodit
 
Huoh

Onnistuin tuikkaamaan K&N ilmansuodattimeen liikaa suodatinöljyä => öljyt MAF-sensoriin joka meni hajalle.
1.5 viikon odotuksen jälkeen posti toi vihdoinkin Latviasta uuden aidon Bosch sensorin mutta ehei, uusi sensori antaa vanhaakin väärempiä lukemia.

En jaksaisi taas pyöritellä peukaloita sen 1.5 viikkoa joten tilasin uuden sensorin Suomesta tuplasti kalliimmalla hintaan 330€.
K&N tekeleellä imuäänet oli mahtavat mutta enpä uskalla sitä enää autoon asentaa.
Saa nähdä millainen vääntö ebay-myyjän kanssa tulee tuosta rikkinäisestä sensorista.

Ilmeisesti syy ei ollutkaan suodatinöljyssä, tilasin kaksi uutta MAFia ja koitin vaikka mitä mutta mikään ei auttanut.

MAFin antamat lukemat oli kyllä mitä pitikin.

Tänään löysin lehtiä MAFia edeltävästä kehikosta.
Nyt pelittää taas.

210828_132514.jpg
 
No paljonko siinä akussa on lepojännite? Miten se käyttäytyy kun ei käynnisty ja joutuu sahaamaan?

Lue vikakoodit


Lepojännite 12,5V. Mittaristo vilkkuu, startti koittaa pyörittää, sitten hyytyy. 3-5 yrityksen jälkeen lähtee käyntiin yleensä silloin, kun ei lähde ekalla.
 
Maavika tai joku liitos huonosti, tarkista akku, maapisteet ja startti ja laturin johdot

Eli ota auki, putsaa ja uudestaan kiinni
 
Ei mennyt ihan putkeen focuksen remontti. Etuvakaajat sai vaihdettua, kun lentävällä leikkas poikki. Ei saanu pihdeillä otetta ja se kierrelukitus oli umpiruosteessa et meni heti pyöreäksi.
Takajouset sit jäi kokonaan vaihtamatta, kun tuennan pultteja ei saanu auki sit mitenkään. Lopulta pultti ja mutteri kyl pyöri, mut samalla pyöri puslakin eli sekin sitten uusittava. 2m rautaputkesta sai vartta hommaan, mut siin alko pelottaa et koko auto putoaa 2-pilarinosturista kun ei vaan aukea. Suurin ongelma tuossa on et mutterin puolelle ei saa mahtumaan kuin lenkkiavaimen. Meni siin samalla kyl pari takapään vakaajan pulttia pyöreäksi, et kait nekin pitäs uusii sit. Todnäk vien kyl korjaamolle tuon homman
Pulttipyssy on esim. noissa vakaajan pystytangoissa kätevä peli, joskus lähtee irti ilman että tarvii pitää vastaan ollenkaan, joskus sitten joutuu pihdeillä puristamaan vastaan, mutta mitään täydellistä otetta ei tarvita, pari kertaa rullaa auki-kiinni-auki, niin melko varmasti irtoaa. Itellä Ryobin akkukäyttöinen ja todella hyvä hankinta on ollut.

Mutta melkeinpä se niin on, että jos vakaajan pystytanko tarvitsee irrottaa, niin melkeen tulee varmuudeksi hommattua uusi tilalle, kun eivät mahdottomia maksa ja voi olla, että irorotusoperaation seurauksena menee tanko uusiksi :)
 
Saako suomesta jostain polttoainelinjan pikaliittimen aukaisutyökalua järkihintaan? Taidan valitettavasti tarvita Nissanissa näitä.
1630230495183.png
 
Pitäsi jakohihna vaihtaa citikkaan. Moottorina vti 1.2 litranen 3 mukinen vapari. Onko jotain erityistä huomioitavaa näin ensikertalaiselle? Nokka-akseleiden lukitustyökalu varmaan kannattaa ostaa, mutta tarvitseeko tuohon muita erikoistyökaluja? Kiristysmomentit varmaan löytyy jostain netistä/korjaamolta kyselemällä tai sitten ostaa haynesin tms. oppaan.
 
No tuskin hirveästi mikään enää vikaan menee jos lukitustappisarja on hankittuna :)
 
  • Tykkää
Reactions: uce
Ei löytynyt paljoa keskustelua aiheesta netistä, joten jos joku joskus törmää samaan. Kerrankin korjasin jotain, niin pitäähän se kirjoittaa.

Ford Mondeo MK4.5 2011 EcoBoost 1.6. Vaihdoin vasemman etulampun pesurin, josta oli kansi ja suutin varsineen hävinnyt. Joko ilkivaltaa, vanhuuttaan hajonnut tai luultavimmin autopesussa hukkunut. Etulampun irroittaminen riitti, mutta pienestä oli kiinni, että olisi pitänyt puskuri tiputtaa. Pesurin letkunpätkä oli niin lyhyt, että vain armottomalla säätämisellä ja pienet kädet kolhuilla onnistui asentaminen. Pissapojan säiliö siinä oli tiellä.

Eikä sitä uutta kantta nyt ole maalattukaan, mutta vanha auto ja pohjaväri vähän auton värin suuntaan, niin saa olla nyt. Työ- ja varaosasäästö verrattuna lähipajaan kolmisen sataa euroa. Tosin osat nyt mallia halpa tarvike, että ne OEM-kamat olisi kyllä laadukkaammat. Voihan se olla, että noi tarvikkeet hajoaa hetkessä ja sitten ostetaan kunnollista.
 
Pulttipyssy on esim. noissa vakaajan pystytangoissa kätevä peli, joskus lähtee irti ilman että tarvii pitää vastaan ollenkaan, joskus sitten joutuu pihdeillä puristamaan vastaan, mutta mitään täydellistä otetta ei tarvita, pari kertaa rullaa auki-kiinni-auki, niin melko varmasti irtoaa. Itellä Ryobin akkukäyttöinen ja todella hyvä hankinta on ollut.

Mutta melkeinpä se niin on, että jos vakaajan pystytanko tarvitsee irrottaa, niin melkeen tulee varmuudeksi hommattua uusi tilalle, kun eivät mahdottomia maksa ja voi olla, että irorotusoperaation seurauksena menee tanko uusiksi :)

Paineilmalla tuli eka kokeiltua mut ei, koko homma lähti vaan pyörimään ja sen jälkee sit käsipelein kokeilee. Tullu kyl noi perushylsysarjat aika pettymyksiksi, pehmeää tavaraa ja huono pito, siks nykyää löytyykin vaa konehylsyjä lyhyinä ja pitkinä. Pitäis kyl varmaa hommata vastaava akkukäyttöin niin ei tarvis sitä letkun kans leikkiä. Tuli ne taakse sit uudet hommattua ja vaihdettua jo. Tänään ois ideana vaihtaa jarrunesteet ja tulpat, kun nekin taitaa olla kaikki +140tkm/10v vanhoja kun huoltovihkoa tutkaili.

Sit alkaakin 180tkm ajettuun autoon olla kohtuu paljon foordin kuluvia osia vaihdettu. Taitaa originaalia olla enää kytkin, tietyt tuennan osat ja etujousitus. Jos parin kolmen vuoden päästä hommaa uudemman auton, nii taitaa tuo farkku jäädä tallin perälle ns vara-autoksi seisontaan kun pohjakin on vielä yllättävän hyvässä kunnossa, tehty vissiin uutena hyvä suojaus.

Auton kun saa taas hyvään ajettavaan kuntoon (ilman kolinoita ja vetelyä), nii pitäis alkaa miettii et miten alkais vanhan traktorin laatikon ja akselin välisiä tiivisteitä vaihtamaan. Ei enää innosta laittaa +30l öljyy vuosittain laatikkoon, kun sen verran omalla vähällä käytöllä sieltä vuotaa pihalle.
 
Jos joku koiranluu tai nivel tahtoo vaan pyöriä ympäri niin ottaa tunkin ja nostaa sen nalkkiin siksi aikaa kun paukuttaa pyssyllä auki (totuus = katki)
 
Jos ei ole tarkoitus yrittää käyttää uudelleen koiranluita niin aika usein (jos suinkin mahtuu) olen suoraan liipannut rälläkällä mutterin pois ja loput vain vasaran kopsautus.
 
Tänään sain jakopään lukitussarjan kätösiini :) Joskos sitten perjantaina sais motivoitua itsensä irroittamaan audista venakopan kannet, pakosarjat ja joitain sytytyssarjan liittimiä mitkä menee jonnekkin koneen kylkiin pakosarjojen alle :D

edit. Vielä pitää RIBE M10 erikoispitkänä ostaa jostain et saa sitten kannenpultit auki :whistling:

lukitussarja.jpg
 
Seat leon st 2017 1.0 3 pyttynen dsg 65tkm.

Jännä ääni ilmestynyt. Kiihdyttäessä noin 1.5-2.5rpm kohdilla kuuluu ihmeellistä "korinaa" Niin kylmänä kuin pidemmän ajon jälkeen.

Ääni on vähän kuin puhaltaisi pillillä vesilasiin. Ei kovin kova ääni, mutta ainakin hyttiin kuuluu selvästi.

Vapaalla kaasua antessa tätä ei kuulu. Vain kun auto oikeasti kiihtyy.

Kellään mitään hajua tällaisesta? Tarkistushuolto ajankohtainen niin voisi samalla sanoa tästä. Mitään häiriövaloja tai muutenkaan ongelmia ei ole. Mielestäni kiihtyykin aivan normaalisti.
 
Seat leon st 2017 1.0 3 pyttynen dsg 65tkm.

Jännä ääni ilmestynyt. Kiihdyttäessä noin 1.5-2.5rpm kohdilla kuuluu ihmeellistä "korinaa" Niin kylmänä kuin pidemmän ajon jälkeen.

Ääni on vähän kuin puhaltaisi pillillä vesilasiin. Ei kovin kova ääni, mutta ainakin hyttiin kuuluu selvästi.

Vapaalla kaasua antessa tätä ei kuulu. Vain kun auto oikeasti kiihtyy.

Kellään mitään hajua tällaisesta? Tarkistushuolto ajankohtainen niin voisi samalla sanoa tästä. Mitään häiriövaloja tai muutenkaan ongelmia ei ole. Mielestäni kiihtyykin aivan normaalisti.

Mieleen tulee pari juttua. Ilmaa helketisti jäähdytysjärjestelmässä tai pukkaa pakokaasua jäähdytysjärjestelmään. Nämä toki äärimmäisiä, mut tsekkaa nyt ihmeessä ekaks jäähdytysvesi ettei ole öljyä joukossa.
 
Kai sulla iskumeisseli on?

Juu.

Hierot sitä pultinkantaa vähän ennen irroitusta paineilmavasaralla, niin lähtee helpommin auki.

Paineilmavasara ei kuulu varustukseen :(

Torxit antautui weran kärjillä alta aikayksikön ilman mitään havaittavaa vauriota, täytyykin pitää mielessä merkki jos tarvii jotain laadukkaampaa työkalua.

Enemmän sai nyt hikoilla jarrukenkien kehikon pultteja aukoessa mutta parin kilon moskan ja lenkkiavaimen avustuksella tuli lopulta tyydyttävä kirahdus kun ensimmäinen milli aukeaa. Nyt on levyt ja palat joka kulmassa uusittu. Oikein mukavaa puuhastelua kun miettii paljonko säästää itse tehden.
 
Paineilmavasara ei kuulu varustukseen :(

Torxit antautui weran kärjillä alta aikayksikön ilman mitään havaittavaa vauriota, täytyykin pitää mielessä merkki jos tarvii jotain laadukkaampaa työkalua.

Enemmän sai nyt hikoilla jarrukenkien kehikon pultteja aukoessa mutta parin kilon moskan ja lenkkiavaimen avustuksella tuli lopulta tyydyttävä kirahdus kun ensimmäinen milli aukeaa. Nyt on levyt ja palat joka kulmassa uusittu. Oikein mukavaa puuhastelua kun miettii paljonko säästää itse tehden.

Paineilmavasaran puuttuessa voi vasarallakin hieroa. Paineilmavasara on vaan se laiskan miehen valinta. Wera kärjet on hyviä. Esim. Saksan ebay:stä saa Suomen hintoja edullisemmin.
 
Seat leon st 2017 1.0 3 pyttynen dsg 65tkm.

Jännä ääni ilmestynyt. Kiihdyttäessä noin 1.5-2.5rpm kohdilla kuuluu ihmeellistä "korinaa" Niin kylmänä kuin pidemmän ajon jälkeen.

Ääni on vähän kuin puhaltaisi pillillä vesilasiin. Ei kovin kova ääni, mutta ainakin hyttiin kuuluu selvästi.

Vapaalla kaasua antessa tätä ei kuulu. Vain kun auto oikeasti kiihtyy.

Kellään mitään hajua tällaisesta? Tarkistushuolto ajankohtainen niin voisi samalla sanoa tästä. Mitään häiriövaloja tai muutenkaan ongelmia ei ole. Mielestäni kiihtyykin aivan normaalisti.

Kai tuota on turha itse arvailla kun on vielä takuu voimassa ellei halua sitä ihan vain huvin vuoksi ja ajan kuluksi tehdä? Tuo malli tahtoo olla niin tylsän vähävikainen konsernisisariinsa verrattuna että ymmärrän kyllä.
 
Kai tuota on turha itse arvailla kun on vielä takuu voimassa ellei halua sitä ihan vain huvin vuoksi ja ajan kuluksi tehdä? Tuo malli tahtoo olla niin tylsän vähävikainen konsernisisariinsa verrattuna että ymmärrän kyllä.

Jep. Eiköhän takuisiin mene jos nyt jotain sattuu löytymään. Ihmettelin vain.
 
Nähtäväst joku hiiri tms elukka on päässy nakertaa sytytysjohtoja, 2/4 purentajälkiä ja kumi rikki. Voinu olla kyl jo kauankin, ei oo tullu niitä turhaan tutkailtua. Marmorilta 100e sarja, et kaipa sellain pitää sit tilata kun noissa tarvikesarjoissa on kuulemma jotain eroa ettei pysy puolassa kunnolla kiinne. Tai sit ottais riskin ja tilais euroopasta.

Mut ainakin pelkkä tulppien vaihto perustulppiin poisti kylmällä koneella olevan nykimisen jos pintakaasulla eteni pihalla.
 
Seat leon st 2017 1.0 3 pyttynen dsg 65tkm.

Jännä ääni ilmestynyt. Kiihdyttäessä noin 1.5-2.5rpm kohdilla kuuluu ihmeellistä "korinaa" Niin kylmänä kuin pidemmän ajon jälkeen.

Ääni on vähän kuin puhaltaisi pillillä vesilasiin. Ei kovin kova ääni, mutta ainakin hyttiin kuuluu selvästi.

Vapaalla kaasua antessa tätä ei kuulu. Vain kun auto oikeasti kiihtyy.

Kellään mitään hajua tällaisesta? Tarkistushuolto ajankohtainen niin voisi samalla sanoa tästä. Mitään häiriövaloja tai muutenkaan ongelmia ei ole. Mielestäni kiihtyykin aivan normaalisti.

Tavallaan tuo kuulostaa hieman pre-ignitionilta eli polttoaineseos syttyy väärällä hetkellä eli nakuttaa. Onko "korina" vähän kuin kuulia rullaisi lattialla?

Edellisellä autolla mondeo 1.6 ecoboostilla eli pikkuturbolla tuota tapahtui ja moottoririkko siitä silloin tuli, laakeri ja mäntä meni samasta kohdasta. Sai herkästi ilmaantumaan kun kiihdytti matalilla kierroksilla, mut jos heitti pykälää alaspäin et kiihdyttäessä kierrokset oli +3k niin sitä ei ilmaantunut. "Uudella" eli vaihtomoottorilla (35tkm ajettu kolarikone ja läpikäyty) oli vastaavaa n.12tkm ajon jälkeen, mutta heti vaihdatin öljyt niin sitä ei ilmaantunut seuraavan n.10tkm aikana. Sen jälkeen vaihdatinkin öljyt ~5kk välein kun tuo 10tkm tuli täyteen. Jostain luin et öljyyn kerääntyy kalkkia yms jämiä, mitkä sitten aiheuttavat ennakkosyttymisen korkeapuristeisissa moottoreissa. Osasyy miksi vaihdoin kyseisen auton pois ja hommasin nuhapumpun ja halvemman ylläpidettävän.
 
Tavallaan tuo kuulostaa hieman pre-ignitionilta eli polttoaineseos syttyy väärällä hetkellä eli nakuttaa. Onko "korina" vähän kuin kuulia rullaisi lattialla?

Edellisellä autolla mondeo 1.6 ecoboostilla eli pikkuturbolla tuota tapahtui ja moottoririkko siitä silloin tuli, laakeri ja mäntä meni samasta kohdasta. Sai herkästi ilmaantumaan kun kiihdytti matalilla kierroksilla, mut jos heitti pykälää alaspäin et kiihdyttäessä kierrokset oli +3k niin sitä ei ilmaantunut. "Uudella" eli vaihtomoottorilla (35tkm ajettu kolarikone ja läpikäyty) oli vastaavaa n.12tkm ajon jälkeen, mutta heti vaihdatin öljyt niin sitä ei ilmaantunut seuraavan n.10tkm aikana. Sen jälkeen vaihdatinkin öljyt ~5kk välein kun tuo 10tkm tuli täyteen. Jostain luin et öljyyn kerääntyy kalkkia yms jämiä, mitkä sitten aiheuttavat ennakkosyttymisen korkeapuristeisissa moottoreissa. Osasyy miksi vaihdoin kyseisen auton pois ja hommasin nuhapumpun ja halvemman ylläpidettävän.

Ei se oikein sellaiselta kuulosta. Vähän vaikea sanoa, mutta ehkä 2kk nyt pitänyt tuollaista ääntä ja aiemmin ei ole kuulunut. Ensiviikolla menee määräaikaiseen tarkistushuoltoon niin saavat samalla vilkaista. Täytyy sitten olla yhteydessä merkkiliikkeeseen jos jotain isompaa ongelmaa. Varmaan vielä takuisiin menee noilla kilsoilla ja noin 4v vanha auto. Siis jos on joku tuollainen mainitsemasi vika kyseessä. Ilmoittelen kun asia selviää

Edit: ja tosiaan 5tkm sitten tehty merkkiliikkeessä 60tkm isompi huolto ja kaikki ennen sitä ohjelman mukaan
 
Jostain luin et öljyyn kerääntyy kalkkia yms jämiä, mitkä sitten aiheuttavat ennakkosyttymisen korkeapuristeisissa moottoreissa. Osasyy miksi vaihdoin kyseisen auton pois ja hommasin nuhapumpun ja halvemman ylläpidettävän.
Kuulostaa kaukaa haetulta. Moottorista tulisi varmaan kunnon savupilvi jos se polttaisi niin paljon öljyä, sitähän pitäisi päästä palotilaan aiheuttamaan nakutusta.
 
slk mersun takasivuikkunat ei nouse....en ole vielä perehtyny noihin mutta ilmeisesti joku takakontin tunnistin vois olla mahdollinen syypää?
katto toimii normaalisti mutta noi sivuikkunat ei nouse....katto kiinni piippailee aikansa kun lähtee ajamaan mutta katto auki ei piippaa.
 
Tein Honda Jazzin vm. 2004 CVT-laatikolle öljynvaihdon, jonka yhteydessä vanhojen vaihteistoöljyjen pesu ja huuhtelu. Tämän jälkeen kuuluu kovaa ääntä aina pienillä kierroksilla kiihdyttäessä hieman aikaa. Vaihteistonöljyille ei tietääkseni (huoltokirjan mukaan) ollut tehty mitään ennen tätä (ajettu 160 000).

Ideoita miten tuon saisi korjattua, vaiko onko se laatikkoremppa edessä?

Tämä ongelma korjaantui laittamalla tälläinen lisäaine: XADO Revitalizant EX120 automaattisile vaihteistoille vaihteistoöljyn sekaan.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
276 013
Viestejä
4 755 054
Jäsenet
77 418
Uusin jäsen
Timo667

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom