Mutta onko Jazzissa/Fitissä: YoutubeHondassa on kyllä ihan mittatikku mistä se öljymäärä tarkistetaan ja samaa kautta hoidetaan myös täyttö. Laatikossa on sitten proppu mistä öljyt saa ulos.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mutta onko Jazzissa/Fitissä: YoutubeHondassa on kyllä ihan mittatikku mistä se öljymäärä tarkistetaan ja samaa kautta hoidetaan myös täyttö. Laatikossa on sitten proppu mistä öljyt saa ulos.
On ainakin 2008 mallisessa.Mutta onko Jazzissa/Fitissä: Youtube
Ehkä jotain (kivi) jarrulevyn ja kilven välissä.Lähdin parkista ja keulasta kuului metallinen helinä. Kuulosti siltä kun jotain roikkuisi maassa, tai ottaisi satunnaisesti kiinni. Ääni tosin hävisi 50m ajon jälkeen, eikä mitään erikoista näy?
Mummo ja rollaattori kolisi alla?Lähdin parkista ja keulasta kuului metallinen helinä. Kuulosti siltä kun jotain roikkuisi maassa, tai ottaisi satunnaisesti kiinni. Ääni tosin hävisi 50m ajon jälkeen, eikä mitään erikoista näy?
Kai sulla iskumeisseli on?Havaitsin että merssun toisen lohkon takakulma on epäilyttävän märkä, öljyä tihkuu sieltä sun täältä huohotusjärjestelmän seudulta.
No ei mitään, ystävämme Ebaystä toimittivat uudet OEM osat edullisesti. Oli asteikolle 7/10 paskamainen vaihtaa. PCV venttiilille tuleva läpivientihärpäke/stefa on venttiilikopan ja kannen välissä ja oikein mukavasti jumissa siellä. Pari tuntia pikkuhiljaa kilkutellen, vääntäen ja irroitusöljyä käyttäen se sieltä putkahti pois. Tilaa ei juuri ole operoida ja vähän hirvitti käyttää voimaa tuolla seudullaMutta ei mitään, hyvä mieli tuli, vähän vaivaa ja kustannukset jotain 150€ OEM osilla. Ja tuli uusittua koko linjasto alusta loppuun. Näkyy tapahtuneen varaosissa myös pientä tuotekehitystä.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Sitten odottaisi vielä jarrulevyt joka kulmaan eli noin 45kg malmia
Yritin jo taannoin takalevyä irroittaa tuhoten 2 kpl T30 kärkiä. Kävelin premium työkaluliikkeeseen ja vaadin parhaan torx kärjen mitä rahalla saa. Myivät Weran impaktikärjet 5€ kpl...melko suolainen hinta. Sunnuntaina näkee joko irtoaa.
Viallisen laakerin ääni kasvaa kun nopeus nousee. Voi olla että joku sisälokari tms hankaa renkaaseen. Toinen vaihtoehto on että jarrikilpi on vääntynyt ja hankaa johonkin.Yaris Verso. Paikaltaan kun lähtee, kulkusuunta eteenpäin, kääntyen oikealle ,kuskin puolelta (vas) rahisee/joku hankaa yms. Kun vauhti kiihtyy se ääni häviää. Tietyssä kulmassa ääni kuuluu ja nimenomaan vain toiselta puolelta. Onko nyt laakeri menossa ? Tarkistan vielä hkirjasta onko se ex omistajan toimesta vaihdettu, muistikuva että on. Vetari se tuskin on?
Miten käytännössä tunkilla hoidetaan laakeri diagnoosi ?
Edit: ääni kuuluu esim kun lähtee kaupan pihasta p- ruudusta, ääni kuuluu niin kauan auto suoristunut käännöksestä.
Havaitsin että merssun toisen lohkon takakulma on epäilyttävän märkä, öljyä tihkuu sieltä sun täältä huohotusjärjestelmän seudulta.
No ei mitään, ystävämme Ebaystä toimittivat uudet OEM osat edullisesti. Oli asteikolle 7/10 paskamainen vaihtaa. PCV venttiilille tuleva läpivientihärpäke/stefa on venttiilikopan ja kannen välissä ja oikein mukavasti jumissa siellä. Pari tuntia pikkuhiljaa kilkutellen, vääntäen ja irroitusöljyä käyttäen se sieltä putkahti pois. Tilaa ei juuri ole operoida ja vähän hirvitti käyttää voimaa tuolla seudullaMutta ei mitään, hyvä mieli tuli, vähän vaivaa ja kustannukset jotain 150€ OEM osilla. Ja tuli uusittua koko linjasto alusta loppuun. Näkyy tapahtuneen varaosissa myös pientä tuotekehitystä.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Sitten odottaisi vielä jarrulevyt joka kulmaan eli noin 45kg malmiaBoschit tilasin, yht n. 200€. Ei kovin paha.
Yritin jo taannoin takalevyä irroittaa tuhoten 2 kpl T30 kärkiä. Kävelin premium työkaluliikkeeseen ja vaadin parhaan torx kärjen mitä rahalla saa. Myivät Weran impaktikärjet 5€ kpl...melko suolainen hinta. Sunnuntaina näkee joko irtoaa.
Okei, ääni tosiaan kuulunut jo kauemmin, mutta nyt se rupesi vaivaamaan. Mitä tuolla alla makasin niin siellä ei ollut jarrukilpiä, ruoste näköjään hoitanut ne pois. Ehkä on parempi että puran enemmän tavaraa tieltä pois ja tutkin paremmin.Viallisen laakerin ääni kasvaa kun nopeus nousee. Voi olla että joku sisälokari tms hankaa renkaaseen. Toinen vaihtoehto on että jarrikilpi on vääntynyt ja hankaa johonkin.
Laakerin voi testata ottamalla kädellä kinni jousesta ja pyörittämällä rengasta. Selviten rikkinäisen laakerin huomaa kun sitä vertaa ehjään puoleen.
E: Voi kuulu myös jarruista, kivi palojen välissä yms
No paljonko siinä akussa on lepojännite? Miten se käyttäytyy kun ei käynnisty ja joutuu sahaamaan?2007 Honda Accord 2.0 VTEC automaatti. Outoja ongelmia auton käynnistämisessä. Välillä joutuu käynnistämään monta kertaa, ja startissa käyttäytyy kuin akku olisi loppu. Useamman yrityksen jälkeen lähtee kuitenkin käyntiin. Nyt seissyt pari päivää käyttämättömänä ja lähti kuin palmun alta. Akku vaihdettu parin kuukauden sisään ja laturikin alle vuosi sitten. Teki samaa myös vanhalla akulla, ja epäilin sen olevan rikki. Älylaturi kertoo akun kuitenkin akun olevan ok ja lataa sitä ihan hyvin.
Auton käynnissä ollessa latausjännite 14,28V, eli laturi näyttäisi toimivan. Ajomatkani ovat lyhentyneet aika paljon, ja mietin voisiko kyse olla vain vähän aikaa latautuvasta akusta + siitä, että näissä akku on aika pieni, 45Ah. Voisiko startti olla menossa rikki? Vai kuluttaako joku sähkölaite auton ollessa lukittuna pikkuhiljaa akkua tyhjäksi?
Huoh
Onnistuin tuikkaamaan K&N ilmansuodattimeen liikaa suodatinöljyä => öljyt MAF-sensoriin joka meni hajalle.
1.5 viikon odotuksen jälkeen posti toi vihdoinkin Latviasta uuden aidon Bosch sensorin mutta ehei, uusi sensori antaa vanhaakin väärempiä lukemia.
En jaksaisi taas pyöritellä peukaloita sen 1.5 viikkoa joten tilasin uuden sensorin Suomesta tuplasti kalliimmalla hintaan 330€.
K&N tekeleellä imuäänet oli mahtavat mutta enpä uskalla sitä enää autoon asentaa.
Saa nähdä millainen vääntö ebay-myyjän kanssa tulee tuosta rikkinäisestä sensorista.
No paljonko siinä akussa on lepojännite? Miten se käyttäytyy kun ei käynnisty ja joutuu sahaamaan?
Lue vikakoodit
Lepojännite 12,5V. Mittaristo vilkkuu, startti koittaa pyörittää, sitten hyytyy. 3-5 yrityksen jälkeen lähtee käyntiin yleensä silloin, kun ei lähde ekalla.
Pulttipyssy on esim. noissa vakaajan pystytangoissa kätevä peli, joskus lähtee irti ilman että tarvii pitää vastaan ollenkaan, joskus sitten joutuu pihdeillä puristamaan vastaan, mutta mitään täydellistä otetta ei tarvita, pari kertaa rullaa auki-kiinni-auki, niin melko varmasti irtoaa. Itellä Ryobin akkukäyttöinen ja todella hyvä hankinta on ollut.Ei mennyt ihan putkeen focuksen remontti. Etuvakaajat sai vaihdettua, kun lentävällä leikkas poikki. Ei saanu pihdeillä otetta ja se kierrelukitus oli umpiruosteessa et meni heti pyöreäksi.
Takajouset sit jäi kokonaan vaihtamatta, kun tuennan pultteja ei saanu auki sit mitenkään. Lopulta pultti ja mutteri kyl pyöri, mut samalla pyöri puslakin eli sekin sitten uusittava. 2m rautaputkesta sai vartta hommaan, mut siin alko pelottaa et koko auto putoaa 2-pilarinosturista kun ei vaan aukea. Suurin ongelma tuossa on et mutterin puolelle ei saa mahtumaan kuin lenkkiavaimen. Meni siin samalla kyl pari takapään vakaajan pulttia pyöreäksi, et kait nekin pitäs uusii sit. Todnäk vien kyl korjaamolle tuon homman
Polttoaineletku pihdit 3 kpl ?Saako suomesta jostain polttoainelinjan pikaliittimen aukaisutyökalua järkihintaan? Taidan valitettavasti tarvita Nissanissa näitä.
![]()
Nuo on eri liittimille. Tällainen liitin:
Pulttipyssy on esim. noissa vakaajan pystytangoissa kätevä peli, joskus lähtee irti ilman että tarvii pitää vastaan ollenkaan, joskus sitten joutuu pihdeillä puristamaan vastaan, mutta mitään täydellistä otetta ei tarvita, pari kertaa rullaa auki-kiinni-auki, niin melko varmasti irtoaa. Itellä Ryobin akkukäyttöinen ja todella hyvä hankinta on ollut.
Mutta melkeinpä se niin on, että jos vakaajan pystytanko tarvitsee irrottaa, niin melkeen tulee varmuudeksi hommattua uusi tilalle, kun eivät mahdottomia maksa ja voi olla, että irorotusoperaation seurauksena menee tanko uusiksi![]()
Seat leon st 2017 1.0 3 pyttynen dsg 65tkm.
Jännä ääni ilmestynyt. Kiihdyttäessä noin 1.5-2.5rpm kohdilla kuuluu ihmeellistä "korinaa" Niin kylmänä kuin pidemmän ajon jälkeen.
Ääni on vähän kuin puhaltaisi pillillä vesilasiin. Ei kovin kova ääni, mutta ainakin hyttiin kuuluu selvästi.
Vapaalla kaasua antessa tätä ei kuulu. Vain kun auto oikeasti kiihtyy.
Kellään mitään hajua tällaisesta? Tarkistushuolto ajankohtainen niin voisi samalla sanoa tästä. Mitään häiriövaloja tai muutenkaan ongelmia ei ole. Mielestäni kiihtyykin aivan normaalisti.
Kai sulla iskumeisseli on?
Hierot sitä pultinkantaa vähän ennen irroitusta paineilmavasaralla, niin lähtee helpommin auki.
Paineilmavasara ei kuulu varustukseen
Torxit antautui weran kärjillä alta aikayksikön ilman mitään havaittavaa vauriota, täytyykin pitää mielessä merkki jos tarvii jotain laadukkaampaa työkalua.
Enemmän sai nyt hikoilla jarrukenkien kehikon pultteja aukoessa mutta parin kilon moskan ja lenkkiavaimen avustuksella tuli lopulta tyydyttävä kirahdus kun ensimmäinen milli aukeaa. Nyt on levyt ja palat joka kulmassa uusittu. Oikein mukavaa puuhastelua kun miettii paljonko säästää itse tehden.
Seat leon st 2017 1.0 3 pyttynen dsg 65tkm.
Jännä ääni ilmestynyt. Kiihdyttäessä noin 1.5-2.5rpm kohdilla kuuluu ihmeellistä "korinaa" Niin kylmänä kuin pidemmän ajon jälkeen.
Ääni on vähän kuin puhaltaisi pillillä vesilasiin. Ei kovin kova ääni, mutta ainakin hyttiin kuuluu selvästi.
Vapaalla kaasua antessa tätä ei kuulu. Vain kun auto oikeasti kiihtyy.
Kellään mitään hajua tällaisesta? Tarkistushuolto ajankohtainen niin voisi samalla sanoa tästä. Mitään häiriövaloja tai muutenkaan ongelmia ei ole. Mielestäni kiihtyykin aivan normaalisti.
Kai tuota on turha itse arvailla kun on vielä takuu voimassa ellei halua sitä ihan vain huvin vuoksi ja ajan kuluksi tehdä? Tuo malli tahtoo olla niin tylsän vähävikainen konsernisisariinsa verrattuna että ymmärrän kyllä.
Seat leon st 2017 1.0 3 pyttynen dsg 65tkm.
Jännä ääni ilmestynyt. Kiihdyttäessä noin 1.5-2.5rpm kohdilla kuuluu ihmeellistä "korinaa" Niin kylmänä kuin pidemmän ajon jälkeen.
Ääni on vähän kuin puhaltaisi pillillä vesilasiin. Ei kovin kova ääni, mutta ainakin hyttiin kuuluu selvästi.
Vapaalla kaasua antessa tätä ei kuulu. Vain kun auto oikeasti kiihtyy.
Kellään mitään hajua tällaisesta? Tarkistushuolto ajankohtainen niin voisi samalla sanoa tästä. Mitään häiriövaloja tai muutenkaan ongelmia ei ole. Mielestäni kiihtyykin aivan normaalisti.
Tavallaan tuo kuulostaa hieman pre-ignitionilta eli polttoaineseos syttyy väärällä hetkellä eli nakuttaa. Onko "korina" vähän kuin kuulia rullaisi lattialla?
Edellisellä autolla mondeo 1.6 ecoboostilla eli pikkuturbolla tuota tapahtui ja moottoririkko siitä silloin tuli, laakeri ja mäntä meni samasta kohdasta. Sai herkästi ilmaantumaan kun kiihdytti matalilla kierroksilla, mut jos heitti pykälää alaspäin et kiihdyttäessä kierrokset oli +3k niin sitä ei ilmaantunut. "Uudella" eli vaihtomoottorilla (35tkm ajettu kolarikone ja läpikäyty) oli vastaavaa n.12tkm ajon jälkeen, mutta heti vaihdatin öljyt niin sitä ei ilmaantunut seuraavan n.10tkm aikana. Sen jälkeen vaihdatinkin öljyt ~5kk välein kun tuo 10tkm tuli täyteen. Jostain luin et öljyyn kerääntyy kalkkia yms jämiä, mitkä sitten aiheuttavat ennakkosyttymisen korkeapuristeisissa moottoreissa. Osasyy miksi vaihdoin kyseisen auton pois ja hommasin nuhapumpun ja halvemman ylläpidettävän.
Kuulostaa kaukaa haetulta. Moottorista tulisi varmaan kunnon savupilvi jos se polttaisi niin paljon öljyä, sitähän pitäisi päästä palotilaan aiheuttamaan nakutusta.Jostain luin et öljyyn kerääntyy kalkkia yms jämiä, mitkä sitten aiheuttavat ennakkosyttymisen korkeapuristeisissa moottoreissa. Osasyy miksi vaihdoin kyseisen auton pois ja hommasin nuhapumpun ja halvemman ylläpidettävän.
Kuulostaa kaukaa haetulta. Moottorista tulisi varmaan kunnon savupilvi jos se polttaisi niin paljon öljyä, sitähän pitäisi päästä palotilaan aiheuttamaan nakutusta.
Tein Honda Jazzin vm. 2004 CVT-laatikolle öljynvaihdon, jonka yhteydessä vanhojen vaihteistoöljyjen pesu ja huuhtelu. Tämän jälkeen kuuluu kovaa ääntä aina pienillä kierroksilla kiihdyttäessä hieman aikaa. Vaihteistonöljyille ei tietääkseni (huoltokirjan mukaan) ollut tehty mitään ennen tätä (ajettu 160 000).
Ideoita miten tuon saisi korjattua, vaiko onko se laatikkoremppa edessä?