Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Volvo v70, ohjaustehostin alkoi jurisemaan kylmänä käännettäessä. Lieneekö tehostin luovuttamassa, parasta viedä pajalle ennen kuin tulee soitto että olen täällä keskustassa ja ratti ei käänny ollenkaan.
 
Volvo v70, ohjaustehostin alkoi jurisemaan kylmänä käännettäessä. Lieneekö tehostin luovuttamassa, parasta viedä pajalle ennen kuin tulee soitto että olen täällä keskustassa ja ratti ei käänny ollenkaan.

Milloin nesteet vaihdettu? Eihän ole vajausta säiliössä?
 
Kädellä kun pitää jousesta kiinni toisen käännellessä rattia, niin pitäisi sormiin tuntua, mikäli se laakeri takertelee. Vertaa vaikka toisen puolen jousen tuntumaan, jos epäilyttää.

Näinhän siinä jousessa tuntui semmonen jännä tutina mitä ei toisella puolella ollut.
 
Tämä saattaa olla väärä triidi aiheelle, mutta huomasin, että kahden aivan eri tuulilasinpyyhkijän (valmistajaa myöten) kuminen itse pyyhkimisen tekevä osa oli aivan samaa profiilia. Toinen oli perinteinen valeo ja toinen "aero" bosch. Törmäsin tähän sen takia, että ostin väärällä kiinnikkeellä olevan pyyhkimen ja kärsimättömyyttäni päätin sovittaa uuden pyyhkijän vanhaan muottiin.

Saakohan tuota profiiliin sovitettua kumia bulkkina? Ei olisi meinaan iso rasti vaihtaa pelkästään se.

Edit: Pikaisella haulla löytyi CUHAWUDBA Silicone 14 Inch 6 mm Universal Vehicle Replacement Wiper Blade Refill: Amazon.de: Auto, mutta todennäköisesti leikkaavat isommasta rullasta
 
Tämä saattaa olla väärä triidi aiheelle, mutta huomasin, että kahden aivan eri tuulilasinpyyhkijän (valmistajaa myöten) kuminen itse pyyhkimisen tekevä osa oli aivan samaa profiilia. Toinen oli perinteinen valeo ja toinen "aero" bosch. Törmäsin tähän sen takia, että ostin väärällä kiinnikkeellä olevan pyyhkimen ja kärsimättömyyttäni päätin sovittaa uuden pyyhkijän vanhaan muottiin.

Saakohan tuota profiiliin sovitettua kumia bulkkina? Ei olisi meinaan iso rasti vaihtaa pelkästään se.

Edit: Pikaisella haulla löytyi CUHAWUDBA Silicone 14 Inch 6 mm Universal Vehicle Replacement Wiper Blade Refill: Amazon.de: Auto, mutta todennäköisesti leikkaavat isommasta rullasta

Kyllä noita pelkkiä kumeja myydään erilaisia. Niitä pystyy yleensä muutaman kerran vaihtamaan ennenkuin alkaa se pyyhkijän runko väsähtämään eikä se enää paina sulkaa tasasesti lasia vasten. Mulla on noita 145 Alfoja kaksin kappalein, vanhemmassa tuo pyyhkijä pitäisi vaihtaa vartta myöten kokonaisena uuteen. Muuten siihen vaihdetaan vain tuo kumi. Sattumalta löysin toisen uuden varren, se pyyhkii huomattavasti paremmin kuin tuo jo väsähtänyt varsi uudella kumilla. Jos meinaat pelkkiä sulkia vaihdella niin muista pistää pieni määrä öljyä niihin heiluviin kiinnityspisteisiin.
 
Tämä saattaa olla väärä triidi aiheelle, mutta huomasin, että kahden aivan eri tuulilasinpyyhkijän (valmistajaa myöten) kuminen itse pyyhkimisen tekevä osa oli aivan samaa profiilia. Toinen oli perinteinen valeo ja toinen "aero" bosch. Törmäsin tähän sen takia, että ostin väärällä kiinnikkeellä olevan pyyhkimen ja kärsimättömyyttäni päätin sovittaa uuden pyyhkijän vanhaan muottiin.

Saakohan tuota profiiliin sovitettua kumia bulkkina? Ei olisi meinaan iso rasti vaihtaa pelkästään se.

Edit: Pikaisella haulla löytyi CUHAWUDBA Silicone 14 Inch 6 mm Universal Vehicle Replacement Wiper Blade Refill: Amazon.de: Auto, mutta todennäköisesti leikkaavat isommasta rullasta
Itse noita josku huvikseen testailin (oma oli tämä), niin totesin ettei maksa vaivaa - sen verran surkeita tekeleitä ja lyhytkestoisia olivat ennen kuin meni Boschia takaisin tilalle (Audiin pari Boschin Twiniä maksaa tyyliin 19 eur Amazonissa, joten...).
 
Löytyhän se syy kytkimen toimimattomuudelle.
Oli yksi kytkinlevyn jousista katkennut ja kiilannut ittensä levyn ja vauhtipyörän pulttien väliin. Ilmankos ei helpannut :rolleyes:
 
Nyt on pienoinen mysteeri tässä käsillä. Autona Volvo S60 T5 vuosimallia 2001 noin 340 tkm ajettu. Ei suostu pysymään käynnissä, jos on lämpöinen. Elikkä käynnistyy aina hyvin, mutta sammuu samantien. Kylmänä tätä ongelmaa ei ole. Olen vaihtanut polttoainepumpun releen, nyt mietin olisiko polttoaineen paineensäätimessä vikaa? Kaasuläppä on vaihdettu noin 9kk sitten liikeessä. Mitään vikakoodeja auto ei anna. Ei, ehkä käy ihan niin hyvin tyhjäkäyntiä kun pitäisi. Tulpat, polttoainesuodatin ja lämpötila anturi tilattu.
 
Nyt on pienoinen mysteeri tässä käsillä. Autona Volvo S60 T5 vuosimallia 2001 noin 340 tkm ajettu. Ei suostu pysymään käynnissä, jos on lämpöinen. Elikkä käynnistyy aina hyvin, mutta sammuu samantien. Kylmänä tätä ongelmaa ei ole. Olen vaihtanut polttoainepumpun releen, nyt mietin olisiko polttoaineen paineensäätimessä vikaa? Kaasuläppä on vaihdettu noin 9kk sitten liikeessä. Mitään vikakoodeja auto ei anna. Ei, ehkä käy ihan niin hyvin tyhjäkäyntiä kun pitäisi. Tulpat, polttoainesuodatin ja lämpötila anturi tilattu.
Näin äkkiseltään ensimmäisenä tulisi mieleen tutkailla kaikki anturien arvot läpi ja koittaa löytää poikkeavaa. Kai tuossa voi olla melkein mitä vaan, jos vaan kylmästi sammuu yhtäkkiä.
 
Milloin nesteet vaihdettu? Eihän ole vajausta säiliössä?

Järjestelmästä löytyi vuoto, ainetta katosi nopeampaan tahtiin kuin uskoin mahdolliseksi. Kiitos vinkistä, selvisin alle satasella. Olin jo varma että pumppu siellä on hajoamassa. Katsotaan ottiko kipeää vähällä täytöllä pyörimisestä.
 
Osaisiko joku sanoa missä vika voisi olla? Autona siis Ford Mondeo 2011 1.6 ecoboostilla. Autossa syttyy akun varoitusvalo aina 1-2 minuuttia käynnistyksen jälkeen. Laturi ja akku on vaihdettu, eikä niissä ole siis vikaa. Tämä vika on ollut jo muutaman kuukauden ja auto toimii siis muuten ihan normaalisti. Forscan ei anna mitään vikakoodia ja näyttää ihan oikeita latausjännitteitä. Jännitteet on myös mitatattu yleismittarilla. Nyt auto pitäisi vaihtaa, mutta tuo vika täytyisi saada korjattua ennen sitä. Googlella en ole löytänyt mitään kovasta yrityksestä huolimatta. Kohta tässä on vain pakko myöntää tappio ja viedä auto pajalle tutkittavaksi.

Tämä vika selvisi lopulta. Laturin anturi on samassa LIN väylässä adaptiivisen etusäleikön (adaptive grille shutter) kanssa. Etusäleikön säätimen johdot ovat puskurin alaosassa ja siten alttiina korroosiolle. Säätimen johdoista yksi oli poikki heti liittimen vierestä, mutta johto on valitettavasti poikki myös jostain muualta. Onneksi johdot eivät ole hirveän pahassa paikassa. Yhden suojalevyn ja renkaan joutuu ainakin irroittamaan, että pääsee tutkimaan johtoja ecu:lle asti.

edit. Forscan näytti sittenkin pari vikakoodia, joilla tuo vika olisi myös selvinnyt nopeammin. Oli yllättäen halppis OBD-lukijan bt-paritus vähän pielessä.
 
Viimeksi muokattu:
Järjestelmästä löytyi vuoto, ainetta katosi nopeampaan tahtiin kuin uskoin mahdolliseksi. Kiitos vinkistä, selvisin alle satasella. Olin jo varma että pumppu siellä on hajoamassa. Katsotaan ottiko kipeää vähällä täytöllä pyörimisestä.

Tuli heti mieleen kun itellä yhdessä Volvossa oli ihan mustat nesteet ja vajaa säiliö, niin samoja oireita. Ei tosin vuotanut mistään.
 
Korjataan korjataan tai siis yritetään korjata. Jäähdyttimen vaihto meni muuten hienosti, mutta uuden syylärin mukana ei tullut letkuliittimiä automaattivaihteiston öljynkierrolle. Enpä vielä kasaa autoa.
1616166693715.png

Kierre sen verran eksoottinen että ei tähän taida saada oikein mistään sopivia liittimiä. Kävin jo hydrauliikkaliikkeestä kysymässä. Vanhassa syylärissä on aivan erilaiset liittimet, niitä ei saa tähän uuteen.
 
Pystytkö kiertämään ton liittimen irti syyläristä? Onko siinä syylärissä sitten sama kierre kuin vanhan syylärin nipoissa?
 
Tämä saattaa olla väärä triidi aiheelle, mutta huomasin, että kahden aivan eri tuulilasinpyyhkijän (valmistajaa myöten) kuminen itse pyyhkimisen tekevä osa oli aivan samaa profiilia. Toinen oli perinteinen valeo ja toinen "aero" bosch. Törmäsin tähän sen takia, että ostin väärällä kiinnikkeellä olevan pyyhkimen ja kärsimättömyyttäni päätin sovittaa uuden pyyhkijän vanhaan muottiin.

Saakohan tuota profiiliin sovitettua kumia bulkkina? Ei olisi meinaan iso rasti vaihtaa pelkästään se.

Edit: Pikaisella haulla löytyi CUHAWUDBA Silicone 14 Inch 6 mm Universal Vehicle Replacement Wiper Blade Refill: Amazon.de: Auto, mutta todennäköisesti leikkaavat isommasta rullasta

Veneiden pyyhkijöihin olen jotain tuollaista etran hyllystä löytynyttä profiilia silloin tällöin vaihdellut, kun uusia sulkia on moneenkin veneeseen vaikea tai mahdoton löytää, samoin yhteen traktoriin vaihdoin sulan kumin, kuin ei vanhaan Belarukseen käypäistä pitkää sulkaa löydy mistään ja ilmeisesti koko pyyhkijäkin on jossain vaiheessa vaihdettu yleismalliin.
 
Kyllä nuo kiertämällä on kiinni. Niissä vaan yleensä jotain kierrelukitetta.

Just tappelin saman tyyppisen ongelman kanssa, veivasin liittimet irti syyläristä, ja sorvasi sopiviksi.
Lähtee nuo irti vanhasta mutta uudesta ei. Kokeilin toki. Lisäksi vanhassa tuo koko pötikkä menee syylärin sisälle ja uudessa on naaraskierre ulkopuolella.
Tuossa näkyy että ainakin joillakin valmistajilla tulee liittimet mukana:
 
Tässä näkyy vanha ja uusi liitäntä:
1616253140744.png

Eli ei tuota vanhaa voi mitenkään käyttää.
Noh, otin käyttöön suunnitelman B. Mulla on yksi vanha 323 Mazdan automaattivaihteiston syyläri jäänyt jemmaan, jossa sattuu olemaan liitännät oikealla kierteellä :) En saanut vielä pitämään tuota suoraa putkea kun siinä ei ole yhtään kaulusta eikä ollut kunnon letkuklemmaria, yksi nippuside ei pitänyt koeajolla. Pääsin kuitenkin kotiin, vaikka öljy taisikin olla tomaatissa aika vähänä.
1616253256163.png
 
Noniinvittu. 5h tapellut sen saatanan ohjaustehostimen letkun kans ja saanu nyt molemmat päät auki, mut letku edelleen paikallaan. Tilat on vähissä ja ei oikein tahtonut millään avaimellä saada kierrettyä ohjausvaihteen puolelta banjopulttia auki. Tehostimen pultin aukisaamiseksi pitikin sitten osittain avata puskuri ja poistaa ajovaloumpio.

WhatsApp Image 2021-03-20 at 15.41.18.jpegWhatsApp Image 2021-03-20 at 16.59.14.jpegWhatsApp Image 2021-03-20 at 16.58.57.jpeg
 

Liitteet

  • WhatsApp Video 2021-03-20 at 16.58.44.mp4
    1,7 MB
16vuotiasta x5:sta käytin katsastuksessa ja halusivat eteen uudet jarruletkut. Niitä sitten räntäsateessa vaihdellessa huomasin, että täällähän on murroksen suojakumikin katki. Olis senkin voinu melkein samalla vaivalla ostaa ja vaihtaa. Nyt joutu tehdä uuden reissun motonettiin ja tunkkailla auton kanssa ylimääräistä. Enkö minä siitä maksa katsastuksessa, että tiedän mitä pitää korjata ja sitten siellä on puusilmät hommissa
 
16vuotiasta x5:sta käytin katsastuksessa ja halusivat eteen uudet jarruletkut. Niitä sitten räntäsateessa vaihdellessa huomasin, että täällähän on murroksen suojakumikin katki. Olis senkin voinu melkein samalla vaivalla ostaa ja vaihtaa. Nyt joutu tehdä uuden reissun motonettiin ja tunkkailla auton kanssa ylimääräistä. Enkö minä siitä maksa katsastuksessa, että tiedän mitä pitää korjata ja sitten siellä on puusilmät hommissa

Eihän ne puusilimät ole sitä huomanneet, vielä. Noi vanhat kumit nyt saattaa hajota ihan muutaman km:n sisään.
 
Jaahas. Auto oli viimeviikolla korjauksessa; vaihdettiin laturi, hihna ja hihnan kiristäjä. Nyt napsahti hihnankiristäjän pultit poikki. :redface:
Onneksi oli autoliiton plus jäsenyys ja sai sijaisauton alle. Harmi vaan kun auto jäi yli 200 km päästä kotoa. Onko muille käynyt noin että autosta hajoaa osa joka siihen on juuri asennettu? Ilmeisesti asennusvirhe tai huonolaatuinen osa.
 
Jaahas. Auto oli viimeviikolla korjauksessa; vaihdettiin laturi, hihna ja hihnan kiristäjä. Nyt napsahti hihnankiristäjän pultit poikki. :redface:
Onneksi oli autoliiton plus jäsenyys ja sai sijaisauton alle. Harmi vaan kun auto jäi yli 200 km päästä kotoa. Onko muille käynyt noin että autosta hajoaa osa joka siihen on juuri asennettu? Ilmeisesti asennusvirhe tai huonolaatuinen osa.
Helposti voi olla jompi kumpi tai molemmat syypäinä. Itselle ei ole muita sattunut, kuin paskaa laatua olevat koiranluut, jotka on porsinnut uudestaan n.10tkm päästä.
 
16vuotiasta x5:sta käytin katsastuksessa ja halusivat eteen uudet jarruletkut. Niitä sitten räntäsateessa vaihdellessa huomasin, että täällähän on murroksen suojakumikin katki. Olis senkin voinu melkein samalla vaivalla ostaa ja vaihtaa. Nyt joutu tehdä uuden reissun motonettiin ja tunkkailla auton kanssa ylimääräistä. Enkö minä siitä maksa katsastuksessa, että tiedän mitä pitää korjata ja sitten siellä on puusilmät hommissa
Mulla haluttiin kanssa joskus eteen uudet jarruletkut, kun vanhat olivat muka pykineet. Muutaman kilsan ajot konttorilta motonetin kautta pajalle, jossa tuli todettua että letkuissa oli niin paksu koskematon kura-/pölykerros, ettei niitä mitenkään ole voitu hetkeä akaisemmin todeta pykineeksi. Vaihdoin kuitenkin uusiin.
 
Tuli eilen aloitettua 319 W906:sen Sprinterin pakoputkiremontti, jousto-osa on antautunut kokonaan, samoin laatikon kyljessä oleva saastepaketin kannatin on repeytynyt ja takapöntöstä ovat kiinnikkeet hapantuneet olemattomiin.

Mersu on 2009 muuttanut tuon jouston hienosti siten, että se on hitsattu kiinni katalysaattori/DPF pakettiin ja virallisen ohjeen mukaan pitäisi vaihtaa koko katalysaattori/DPF paketti uuteen.
Näitä on kuulemma Vehollakin korjattu hitsaamalla uusi jousto rikkoutuneen tilalle, kun tuo saastelaitepaketti on sen verran arvokas uusittava.
Hiukan oli vain tympeä ottaa tuo paketti irti turbon päästä, kun tulipellin ja koneen välissä ei ole tilaa montaa senttiä ja kaiken kivan lisäksi tulipelti kaareutuu vielä ylöspäin kohti tuulilasin alareunaa, joka vähentää tilaa entisestään.

Tänään pitäisi sahata vanhan jouston jäänteet pois katalysaattori/DPF paketin päästä ja kokeilla hitsata uusi jousto kiinni, jonka jälkeen voisi sovittaa koko paketin takaisin konehuoneeseen, samalla täytyy tosin uusia myös laatikon kyljessä oleva kannatin.
 
Skodan umpiossa olevan AFS yksiköt kiinnikemuovi antautuu aina itsellään noin vuoden jälkeen. Jos sitä ei huomaa, yksikköön menee vettä ja yhden sellasen olen joutunut uusimaan. Nyt huomasin öljyjä vaihtaessa, että kiinnike taas murtunut ja tilasin uuden, millähän tuota voisi vahvistaa niin ettei petä enää? Tiiviste selvästi aiheuttaa liikee painetta ja tuo halpa kierrätysmuovi ei kestä puristusta. Jotain massaa joka säilyy hieman elastisena voisi valaa tuon yläosan pintaan kauttaaltaan, tilaa on ja riittää, että kynsi joustaa ihan pikkasen. Sama kansi toimii kaukovalon kantena.
 

Liitteet

  • 2021-03-21 16.32.16.jpg
    2021-03-21 16.32.16.jpg
    336 KB · Luettu: 129
  • 2021-03-21 16.32.27.jpg
    2021-03-21 16.32.27.jpg
    338,4 KB · Luettu: 130
Korjataan korjataan tai siis yritetään korjata. Jäähdyttimen vaihto meni muuten hienosti, mutta uuden syylärin mukana ei tullut letkuliittimiä automaattivaihteiston öljynkierrolle. Enpä vielä kasaa autoa.
1616166693715.png

Kierre sen verran eksoottinen että ei tähän taida saada oikein mistään sopivia liittimiä. Kävin jo hydrauliikkaliikkeestä kysymässä. Vanhassa syylärissä on aivan erilaiset liittimet, niitä ei saa tähän uuteen.
Olen kolme tuon merkkistä syyläriä asentanut ja aina ovat tulleet mukana syylärin liittimiin sopivat letkukarat. Ovat yleimalliset ja saa käännettyä eri suuntiin. Yhdessä autossa osui kulmamallinen letkukara runkopalkkiin, jolloin joutui letkukaraa taivuttamaan. Veikkaan, että sinulta jäi jostakin syystä sarjaan kuuluvat osat saamatta.
 
Olen kolme tuon merkkistä syyläriä asentanut ja aina ovat tulleet mukana syylärin liittimiin sopivat letkukarat. Ovat yleimalliset ja saa käännettyä eri suuntiin. Yhdessä autossa osui kulmamallinen letkukara runkopalkkiin, jolloin joutui letkukaraa taivuttamaan. Veikkaan, että sinulta jäi jostakin syystä sarjaan kuuluvat osat saamatta.
Näin on, olin valmistajaan yhteydessä ja laittavat oikeat palikat tulemaan ilmaiseksi :tup: Siihen asti että jaksaa vaihtaa oikeat osat niin voi ajella tällä patentilla. Melkein neljä litraa oli karannut ATF:ää kun letku irtosi ajosta :whistling: Onneksi vaihteisto vielä tuntuu toimivan.
 
Skodan umpiossa olevan AFS yksiköt kiinnikemuovi antautuu aina itsellään noin vuoden jälkeen. Jos sitä ei huomaa, yksikköön menee vettä ja yhden sellasen olen joutunut uusimaan. Nyt huomasin öljyjä vaihtaessa, että kiinnike taas murtunut ja tilasin uuden, millähän tuota voisi vahvistaa niin ettei petä enää? Tiiviste selvästi aiheuttaa liikee painetta ja tuo halpa kierrätysmuovi ei kestä puristusta. Jotain massaa joka säilyy hieman elastisena voisi valaa tuon yläosan pintaan kauttaaltaan, tilaa on ja riittää, että kynsi joustaa ihan pikkasen. Sama kansi toimii kaukovalon kantena.

Ite ehkä korjaisin 2-komponentti-liimalla ja oikein kunnolla sitä et noi ripojen välit täyttyy ja ripojen päädyt liimaantuu tohon lirpakkeeseen kiinni :hmm:
 
X-Trailiin pitää vaihtaa takajarrukilpi. Taitaa mennä rälläköinti ja hitsaushommiksi. Kerran olen tuollaisen vaihtanut ja helpoin se oli halkaista ja hitsata paikallaan takaisin yhtenäiseksi kappaleeksi.
Melko kallis pellin palanen, 133€. Mietin jo että olisin ostanut koko navan purkaamolta ja vaihtanut sen mutta nekin maksavat noin satasen ja saattavat olla näin vanhaan autoon melko heikossa kunnossa vaikka kuvassa näyttäisi hyvältä.
Benziinamittarin anturikin tuli jo kiinasta. Saapas nähdä alkaako mittari näyttämään järkeviä lukemia, tässä autossa on kaksi näitä antureita. Tämäkin on tyyppivika näissä :asif:
Vaihteiston vikakoodin sai nollattua ja pysymään hetken poissa halvalla OBD bluetooth pulikalla. Jos en saa vikaa korjattua ennen kuin katsastusaika umpeutuu niin saapahan leiman tuolla tavalla. Näin se varmaan onkin hoidettu aiemmin koska myyjän mukaan vika on ollut autossa jo vuosia.
Automaattivaihteiston öljypohjan tiivisteessa on toimitusvaikeuksia ja toimitus kestää ties kuinka kauan. No tilasin sen jo kahdesta paikasta, eiköhän se kohtuu ajassa tule.
 
Tänään jaksoin vihdoinkin nykertää uuden tehostimen letkun paikalleen. Vihtu mikä työmaa taas tääkin :beye: Pitänee varmaan suorittaa jonkin sortin puhdistusta tuonne ohjausvaihteen alle kun tuntuu et on tonni mönjää mennyt tuonne aikojen saatossa... o_O

index.jpg
 
Jaahas, nyt kävi niin että Hyundaihin(i20, vm-14) syttyi moottorivalo palamaan ja huomasin, että oikea ajovalo pimeenä. Mahtaakohan johtua vain tuosta vai tuleekohan jotain isompaa remppaa?

Löytyi tuollainen teksti: "Yleisin merkkivalo, joka nykyautoissa ajaessa voi syttyä, on keltainen moottorin merkkivalo. Se on moottorin erilaisten sähköjärjestelmien valvontaan. Merkkivalon syttyminen yleensä tarkoittaa sitä, että joku anturi on antanut virheellisen arvon. "

Pliis sanokaa joku riisikuppi-expertti että moottorin merkkivalo palaa vain sen polttimen takia :D
 
Jaahas, nyt kävi niin että Hyundaihin(i20, vm-14) syttyi moottorivalo palamaan ja huomasin, että oikea ajovalo pimeenä. Mahtaakohan johtua vain tuosta vai tuleekohan jotain isompaa remppaa?

Löytyi tuollainen teksti: "Yleisin merkkivalo, joka nykyautoissa ajaessa voi syttyä, on keltainen moottorin merkkivalo. Se on moottorin erilaisten sähköjärjestelmien valvontaan. Merkkivalon syttyminen yleensä tarkoittaa sitä, että joku anturi on antanut virheellisen arvon. "

Pliis sanokaa joku riisikuppi-expertti että moottorin merkkivalo palaa vain sen polttimen takia :D
Noup. Käyt motonetin motomaatissa luetuttamassa vikakoodit tai osta halpa vikakoodilukija. Sillä se selviää missä vika.
 
Pliis sanokaa joku riisikuppi-expertti että moottorin merkkivalo palaa vain sen polttimen takia :D
moottorin merkkivalo palaa vain sen polttimen takia (sanoin kun pyysit)

Edit: Itse nollaisin eka valon ja toivoisin ettei syty uudestaan. Ei se todennäköisesti ole mitään vakavaa kuitenkaan
 
Miten nopeasti autodocilta tulee varastossa olevat varaosat? Motonetissä Peugeot 207 sytytyspuolasarja halvin 99€ ja Autodocilta toimitettuna sama 78€.
 
12.3 tilaus, 18.3 toimitus. Topautoosat.fi oli tilaus tehtynä ja Autodocin pahvilaatikosta saapuivat Saksasta lähetettyinä. Taitaa olla Autodocilla aika montakin aliasta, jotka kaikki viittaavat yhteen ja samaan firmaan.
 
12.3 tilaus, 18.3 toimitus. Topautoosat.fi oli tilaus tehtynä ja Autodocin pahvilaatikosta saapuivat Saksasta lähetettyinä. Taitaa olla Autodocilla aika montakin aliasta, jotka kaikki viittaavat yhteen ja samaan firmaan.
Eipäs mitään, melko sama hinnoittelu postikulujen kanssa topautoosat.fi ja Autodoc. No tuskin ennen pääsiäistä enää kerkeää, pitää ehkä tyytyä Motonetin hintoihin

Uskaltaako tuolla rikkinäisellä puolalla ajella pois korjaamon pihasta 4-5km, kun menin heti lukemaan vikakoodit ja jätin auton sinne?
 
Viimeksi muokattu:
Eipäs mitään, melko sama hinnoittelu postikulujen kanssa topautoosat.fi ja Autodoc. No tuskin ennen pääsiäistä enää kerkeää, pitää ehkä tyytyä Motonetin hintoihin
Aeromotorsilta saisi saman osa pari kymppiä halvemmalla kuin autodoc ketjulta (mikäli valitsin oikean auton hakuun).
 
Aeromotorsilta saisi saman osa pari kymppiä halvemmalla kuin autodoc ketjulta (mikäli valitsin oikean auton hakuun).
1.4 16V. Otin Delphin varaosan, sama mitä Motonet myy. Oli siellä vielä halvempiakin, mutta ehkä kaikista halvinta en viitsisi ottaa?
Tsekkaan vielä tuon Aeromotorsin
 
Viimeksi muokattu:
1.4 16V. Otin Delphin varaosan, sama mitä Motonet myy. Oli siellä vielä halvempiakin, mutta ehkä kaikista halvinta en viitsisi ottaa?
Tsekkaan vielä tuon Aeromotorsin
Vahva suositus, että ostat Aeromotorsilta. Ainakin saat sitä mitä tilaat.
 
Vahva suositus, että ostat Aeromotorsilta. Ainakin saat sitä mitä tilaat.
Joo kiitos tästä. Tilasin Aeromotorsilta ja itseasiassa vielä halvimman OEM osan, hintaa tuli nyt 63€ versus Fixus 128€. :)
Eipä ollut tuo sivusto edes tiedossani, saattaa tulla jopa nopeammin Tallinnasta.

Eiköhän se tuo puolanjakaja ole, kun vikakoodi antoi "cylinder 3 misfiring" koodin.
 
Joo kiitos tästä. Tilasin Aeromotorsilta ja itseasiassa vielä halvimman OEM osan, hintaa tuli nyt 63€ versus Fixus 128€. :)
Eipä ollut tuo sivusto edes tiedossani, saattaa tulla jopa nopeammin Tallinnasta.

Eiköhän se tuo puolanjakaja ole, kun vikakoodi antoi "cylinder 3 misfiring" koodin.
Toinen erittäin hyvä kauppa on varaosa24.fi
Sieltä olen myös hankkinut vuosien varrella tavaraa monta kertaa. Se ei ole autodoc-ketjua
 
Varaosakaupoille on myös oma ketju:
Eilen hain 3 x 30 mm lattarautaa, pitää askarrella bensapumpun kannen avaustyökalu. Vielä vähän auki miten sen teen.. Ostin Aliexpressistä uuden bensamittarin anturin. Bensamittari näyttää ihan mitä sattuun. Onneksi noita antureita on 2 kappaletta joten vaihdan sen toisenkin sitten jos tilanne ei tällä ensimmäisen vaihdolla parane :)
 
Audista sit näköjään mennyt ilmastoinnin lauhduttimen flektin ohjausyksikkö 8e0959501ae. Ei löydy edes ebay halvalla. Onko kellään ideoita mistä tuon löytäis halvemmalla. Merkkarilla tais olla 328€
 

Statistiikka

Viestiketjuista
283 370
Viestejä
4 866 965
Jäsenet
78 647
Uusin jäsen
Nina11

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom