- Liittynyt
- 13.04.2017
- Viestejä
- 136
Kiintoavaimia vaikka muille jakaa ja 16mm puuttuu, uskomatonta.
Tuumapuolelta lainaa 5/8, niin se riittää
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kiintoavaimia vaikka muille jakaa ja 16mm puuttuu, uskomatonta.
Sama kävi 1.9 TDI ja muistaakseni trucktek merkkinen kiristäjä. Kiristäjän kiinnityspultti poikki muutaman sadan km jälkeen.Jaahas. Auto oli viimeviikolla korjauksessa; vaihdettiin laturi, hihna ja hihnan kiristäjä. Nyt napsahti hihnankiristäjän pultit poikki.
Onneksi oli autoliiton plus jäsenyys ja sai sijaisauton alle. Harmi vaan kun auto jäi yli 200 km päästä kotoa. Onko muille käynyt noin että autosta hajoaa osa joka siihen on juuri asennettu? Ilmeisesti asennusvirhe tai huonolaatuinen osa.
Millä saisi punasen neloskoppasen Golffin lakkavaurion pysähtymään. Leviää vaan koko ajan. Tyyppivika näissä punasissa
Joo kun osa on sellainen että ei merkkarin lisäksi löytynyt mistään muualta juuri tuota osaa kuin meretekiltä ja ulkomailta yhdeltä purkaamolta missä tulisi puoli keulaa mukana ja se boxi oli aivan hirveässä kunnossa. Nyt ainaskin seurantakoodi tuli mutta ei ole vielä lähetys liikkeellä seurannan mukaan että jospa se tästä vielä iloksi muuttuu. Merkkarilta tuo maksaisi kuitenkin yli 300€.No voihan vee.. Pahoittelen jo etukäteen, jos tuo tuottaa ongelmia - yleensä kotimaasta on uskaltanut paremmin tilailla.
Periaatteessa ei pitäisi mahtua, kun se on alle 16mm. Nyt kun tarkemmin aattelee niin en tiedä itsekään onko pultti 5/8 vai 16mm, mutta 16 millisellä olen konetta pyörittänyt. Britit ei osanneet päättää, että käyttääkö milliä vai tuumia niin laittoivat molempia, tosin tarkemmin ajatellen ne milliosat on muualta kuin Britannian puolelta.Tuumapuolelta lainaa 5/8, niin se riittää
Periaatteessa ei pitäisi mahtua, kun se on alle 16mm. Nyt kun tarkemmin aattelee niin en tiedä itsekään onko pultti 5/8 vai 16mm, mutta 16 millisellä olen konetta pyörittänyt. Britit ei osanneet päättää, että käyttääkö milliä vai tuumia niin laittoivat molempia.
Kävipä mieletön tsägä. Perä vuoti tyhjennyspropusta. Olen viimeksi vaihtanut perän öljyt 3v sitten, eli mikä ihme oli saanut nyt vuodon aikaan? Öljyt oli muutenkin tarkoitus vaihtaa keväällä, eli olin ostanut jo valmiiksi uudet tyhjennys- ja täyttöroputkin, koska olivat happamat ja kuusiokolosorttiset. Laitoin uudet öljyt, proput ja tiivisteet. Tulen kyllä kurkkaamaan kuukauden sisällä, että pysyykö nyt kuivana.Vaihdoin eilen Lexukseen kesärenkaat ja voi perseen suti. Perämurikka on alta märkä. Elättelen vielä toivoa, että toinen proppu on alkanut vuotamaan.
Ilman imuvaihtajaa vittumainen operaatio.Millainen homma "maallikolle" on jarrunesteiden vaihtaminen? Öljynvaihdot ja pienet korjaukset onnistuu kyllä ja mietin, että veisikö pajalle vai vaihtaisi itse. Eihän se hinta taloutta kaada, mutta pitäisi vissiin olla sen verran yksinkertainen homma että itse vaihtaen "pääsee tuntipalkoille", jos jarrunestepullo maksaa vain 5€.
No ajattelin vaihtoa tuohon tyyliin kuin videolla. Eihän sillä kaikkea saa pois, mutta suurimman osan.Ilman imuvaihtajaa vittumainen operaatio.
Edellisestä vaihdosta on sen verran aikaa, että nipat saattavat hyvinkin olla jumissa. Vaihtaako ne korjaamolla aina imuvaihtajalla?Perinteiseen tyyliin siinä on muuttujia. Tai oikeastaan neljä kappaletta, eli satuloiden nipat.
MTX Tools Basic jarrunesteen vaihto- ja ilmaustyökalu | Motonet OyMillainen homma "maallikolle" on jarrunesteiden vaihtaminen? Öljynvaihdot ja pienet korjaukset onnistuu kyllä ja mietin, että veisikö pajalle vai vaihtaisi itse. Eihän se hinta taloutta kaada, mutta pitäisi vissiin olla sen verran yksinkertainen homma että itse vaihtaen "pääsee tuntipalkoille", jos jarrunestepullo maksaa vain 5€.
No ajattelin vaihtoa tuohon tyyliin kuin videolla. Eihän sillä kaikkea saa pois, mutta suurimman osan.
Mutta taitaa olla ihan hyvä vaihtotehto viedä korjamolle.
Edellisestä vaihdosta on sen verran aikaa, että nipat saattavat hyvinkin olla jumissa. Vaihtaako ne korjaamolla aina imuvaihtajalla?
Itellä vaihdettiin aikoinaan Passatin 1,9TDI:in 3 kertaa viikon välein paskonut apulaitehihna kilkkeineen, 2 ekaa kertaa oli asennusvirhe, olivat jotenkin kusseet sen kiristäjän kiinnityksen.Sama kävi 1.9 TDI ja muistaakseni trucktek merkkinen kiristäjä. Kiristäjän kiinnityspultti poikki muutaman sadan km jälkeen.
No ajattelin vaihtoa tuohon tyyliin kuin videolla. Eihän sillä kaikkea saa pois, mutta suurimman osan.
Mutta taitaa olla ihan hyvä vaihtotehto viedä korjamolle.
En kanssa tajua tätä keskustelua. Vaihtoehdot on sitten kun nipat avattuMiten jarrunesteet vaihdetaan ilman nippojen aukaisua?
No en kyllä voi olla samaa mieltä. Hakee vaikka apteekista desin ruiskun jolla imee säiliön tyhjäksi. Sitten uutta nestettä perään ja yksi kerrallaan mikä tahansa letku nippaan ja parilla polkaisulla nesteet vaihtoon. Välissä ehkä kerran säiliön täyttö.Ilman imuvaihtajaa vittumainen operaatio.
Korjaamolla missä minä olin töissä nesteet vaihdettii tällä tyylillä. Säiliö tyhjäks ja uudet nesteet sisään. Sitten vaan nipat auki ja valumaan. Samalla pystyi vaihtamaan öljyt kun jarrunesteet vaihtoi itse itseään. Toimiva tyyli ja sopii myös koti talleihin hyvin. Kun ei tarvii mitään muuta kuin jonkun ruiskun(lapponakin joku ottanut) oikean lenkki avaimen.Ite ilmannut niin, että kaikki nipat auki, sitä mukaa kun alkaa kirkasta nestettä valumaan, nipat kiinni.
Ei tarvi mitään pumppailuja tai letkuja. Pitää vaan huolen, ettei säiliö pääse tyhjäksi.
Korjaamolla missä minä olin töissä nesteet vaihdettii tällä tyylillä. Säiliö tyhjäks ja uudet nesteet sisään. Sitten vaan nipat auki ja valumaan. Samalla pystyi vaihtamaan öljyt kun jarrunesteet vaihtoi itse itseään. Toimiva tyyli ja sopii myös koti talleihin hyvin. Kun ei tarvii mitään muuta kuin jonkun ruiskun(lapponakin joku ottanut) oikean lenkki avaimen.
Yhtäkään vanhaa nippaa ei minun aikana poikki mennyt. Parista uudesta satulasta hävis nipan reiästä kierteet ilmauksen aikana.
Ootteko muuten koskaan haarukoinut että paljon sitä nestettä pitäisi oikealta takaa päästää jos säiliö on edessä vasemmalla? Mikäli siis haluaa ”kaiken” vaihtaa. Sisähalkaisija lienee 3mm pintaan ja matkaa min 5m ehkä 6m (E61 kuulemma siitä takapenkin alta jatkosta 2,85m +letku). Itte oon lorottanut 3dl pintaan, vasemmasta 2 ja edestä sitten 1dl-2dl jolloin litran pönttöön jää terveiset.
2v välein jos vaihtaa niin en mä ainakaan mitään värimuutosta näe, 4v voisi olla ihan riittävä väli.
Ehdottamillasi mitoilla (3 mm sisähalkaisija, 6 m pituus) nestettä mahtuu vajaa puoli desiä letkun mitalle. Joskus kun olen vähän likaisempia nesteitä vaihtanut, niin olen havainnut suurimman osan nesteestä kuluvan säiliössä olevan nesteen vaihtoon. Se on aika pieni liraus mitä kustakin nurkasta tulee likaista kunnes puhdas neste alkaa näkymään.Ootteko muuten koskaan haarukoinut että paljon sitä nestettä pitäisi oikealta takaa päästää jos säiliö on edessä vasemmalla? Mikäli siis haluaa ”kaiken” vaihtaa. Sisähalkaisija lienee 3mm pintaan ja matkaa min 5m ehkä 6m (E61 kuulemma siitä takapenkin alta jatkosta 2,85m +letku). Itte oon lorottanut 3dl pintaan, vasemmasta 2 ja edestä sitten 1dl-2dl jolloin litran pönttöön jää terveiset.
Se alkaa huutan niistä järjettömän aikaisin, kesällä laitoin rautalangan tunnistimeen ja vieläkin olisi pintaa useita millejä jäljellä (tarkan näkee kun vaihtaa) mutta nyt renkaiden kanssa ajattelin vaihtaa. Tuo tunnistin tehty selkeesti bahnille, 10 jarrutusta siellä vastannee Suomessa vuoden ajoja...Pitäis ehkä emännän e61:stä myös vaihtaa jarrunesteet. Viime ajolla ilmoitti jo jarrupaloista että olis vaihdon aika.
Pikaisella tarkistuksella kaulat silmällä katsottuna ja sormella kokeiltuna ok, ei mitään takertunuttu metallia tai isoja skraiduja havaittavissa. Nyt vaan pitäisi päättää jatkosta: a) auto myyntiin konevikaisena b) myydä osina (näistä konerikkoisista on vaan ylitarjontaa ) c) ottaa moottori pois autosta, tutkia paremmin ja yrittää tehdä vielä toimiva kampe d) vaihtomoottori (ei järkeä mielestäni näin vikaherkän moottorin kanssa) e) ajan auton suohon. e-kohta eniten mielessä tällä hetkellä vitutuksen huumassa. Ehkä c-kohta jopa hieman kiehtoisi, ottaisi enemmän harrastuksena mutta kun tuo on aika tekninen kampe, osille tulee hintaa ja vaatii miljoonaa erilaista erikoistyökalua vähän joka vaiheeseen.
Tää oli se e46 bemari? Ei siihen sitten saa toisentyyppistä moottoria tai peräti voimalinjaa järkevästi vaihdettua? Sopisiko jotain e36:sta? Ostaa kokonaisen mällätyn tai muuten romun auton ja siirtää tekniikan.. Ei varmasti mitään järkeä ajankäytön/tuntipalkan kannalta, mutta olisihan pojallekin mahtava projekti.Nostettiin pojan kanssa kone pois ja alettiin purkaa osiin. Syy taisi löytyä kun pakopuolen nokka-akseli nostettiin pois - kahdesta pukissa melkoiset vauriot, nokka "hieman" ohentunut vauriokohdasta ja kannesta sulanut matskua. Pahemmassa pukissa myös kiinnike oli poikki. Uskoisin että tämä nokka on aloittanut koko kuvion, ja öljypumpun pettäminen on vain seurausta tästä. Vaihtomoottori nyt ainoa vaihtoehto pelastaa, mutta ei oikein kiinnosta: moottorista saa maksaa sen 1000eur ja käytännössä toisella touhutonnilla kaikki "tyyppiviat" hoideltava jotta moottorin uskaltaa heittää paikalleen. Mutta, pari tonnia remonttiin parin tonnin autoon, ei kiitos. Siispä tämän hävitys ja siirtyminen japseihin
Moottorin tukikumit?Tietääkö kukaan heittämällä mikä on vikana kun auto kolahtelee kytkintä nostaessa liikkeelle lähdössä? Itellä tuli kolinan tyypistä mieleen niinku pakoputki hakkais runkoon, mutta putki ja kiinnitykset on kunnossa. Vika ilmaantunu ihan yks kaks varottelematta. Ei kolahtele töyssyissä, eikä muutenkaan ajossa.
Muoks. Peugeot 107 vm. 2006
Aika lähelle vaihtoa pääsee sillä, että painelee vaikka renkaanvaihdon yhteydessä jarrumännät pohjaan ja vaihtaa nesteet vain säiliöön. Tässä on varottava säiliön ylitäyttymistä. Ennen ajoon lähtöä jarruja sitten pumpataan ahkerasti, kunnes pito löytyy.Miten jarrunesteet vaihdetaan ilman nippojen aukaisua?
Ettei olisi juuri päinvastoin: voitelun lakkaaminen olisi saanut nokka-akselin leipomaan kiinni? Etenkin ylempi laakeri näyttää aivan kuivalta.Nostettiin pojan kanssa kone pois ja alettiin purkaa osiin. Syy taisi löytyä kun pakopuolen nokka-akseli nostettiin pois - kahdesta pukissa melkoiset vauriot, nokka "hieman" ohentunut vauriokohdasta ja kannesta sulanut matskua. Pahemmassa pukissa myös kiinnike oli poikki. Uskoisin että tämä nokka on aloittanut koko kuvion, ja öljypumpun pettäminen on vain seurausta tästä.
En tiedä, mutta itsellä oli moottorin, laatikon ja perän öljyt, jarrunesteet ja perän stefan vaihto. Oli siinä käsijarrun säätökin, mutta 120 köyhdyin, kun itse vein litkut. Ei tuo kyllä mikään perus liikkeen hinta ole.Vaimo ja kullannuput antoivat vuorokauden vapaan. Otin työn alle Köyhän Ihmisen Auton huollon. Moottorin, tomaattilaatikkon ja jakovaihteiston öljyt ovat jo vaihdettu. Perän öljyt vaihdan sapuskan jälkeen. Etuperän öljyjä en vaihda, koska olivat viime kerralla uudenveroisessa kunnossa ja eihän sitä kuormiteta juuri ollenkaan. ATF vaihdoin vain drain&fill -periaatteella. Mitähän tällainen huolto maksaa liikkeessä?